Ja aktualnie wymieniam termostat bo okazało się, że jeden z pinów elektrycznych był przegnity. Witam :) Dalej walcze. Termostat już wymieniłem zaraz przed remontem głowicy. Auto dość szybko się nagrzewa ale woda nie idzie od razu na nagrzewnice tylko na parownik. Dopiero jak przygazuje na 4000 obrotów to jakims cudem wchodzi płyn chłodzący w nagrzenice...
Masz 100% pewność że jest nowa nagrzewnica? Ostatnio patrzyłem był problem z dostępnością tych nagrzewnic, a z twojego opisu wynika że to ona jest częściowo zamulona.
Witam Wszystkich, Chciałbym wyjąć i wyczyścić nagrzewnicę w moim megane coupe 1.6`96, bo jak temperatura na zewnątrz spada poniżej zera to w środku nie ma odpowiedniego grzania, a jak w zeszłym roku sprawdzali mi szczelność układu chłodzącego to powiedzieli, że to właśnie ona jest strasznie zamulona. Czy ktoś wie gdzie się ona znajduje i jak się do...
Jak jest konkretnie zatkana (zamulona) to życzę powodzenia w przetykaniu. Raz miałem taką tylko od renault 19 wyjętą i mogłem sobie z nią zrobić co chcę. Próbowałem najpierw różnych środków ale nic to nie dawało, rozebrałem i ... Kanały tak zamulone że szkoda gadać. Przepływ zatkany w 100% na połowie kanałów i pomogło tylko mechaniczne usunięcie. Poskładałem...
Masz pewnie zamulona nagrzewnice i dlatego nie grzeje, w pasku jak i wiekrzości nowych aut nie ma kranu i woda cały czas płynie przez nagrzewnicę.
1. wyciągnij nagrzewnicę-wyczyść ,przedmuchaj sprężonym powietrzem 2.jeżeli to nie pomoże cały układ zapewne nagrzewnica jest zamulona
Witam, nam problem z nawiewem ciepłego powietrza VW Jetta, otóż nie grzało więc zacząłem sprawdzać i okazało się że nagrzewnica zamulona to kupiłem nową, nie pracował silniczek klapy po lewej pod nogami kierowcy wymieniłem (pracuje) i dalej leci ledwo ciepłe , nagrzewnica gorąca że nie można dotknąć, pytanie: jest jeszcze gdzieś drugie sterowanie?
Zapowietrzony układ, zamulona nagrzewnica, walnięty panel starowania co sprawdziłeś? Pewnie nic.
Problem rozwiązany, okazało się że nagrzewnica była zamulona prawdopodobnie starym uszczelniaczem do chłodnic.
Witam, kolegę po 1-sze sprawdził bym czy nagrzewnica cała jest gorąca, 2 jest on - proszę wykręcić radio i zobaczyć że na rurce która wchodzi do nagrzewnicy jest zawór elektryczny, jest to inny model niż w tga który występował obok wlotu filtra powietrza pod maską, może być uszkodzony sam w sobie lub się zawiesił?, u mnie w zakładzie ponoć pomaga nieraz...
Skoro temperatura silnika jest w normie to masz zamuloną nagrzewnicę.
Witam kolegów mam problem z Meriva a ustawia się temperaturę na maxa samochód ma 90' i leci chłodne powietrze nagrzewnice sprawdziłem nie jest zamulona podmienialem nowy panel sterujący i nic to nie pomogło czy jest jakiś moduł sterujący czy może silniczki klapy są uszkodzone miał może ktoś z was taki problem proszę o podpowiedź dodam że jest to klimatronik
Faktycznie :/ Ale to moja wina. Zamuliłem czytając pdfa... Nie to zdanie uchwyciłem: "For complementary With PNP type BC558". Pierwszy raz mi się coś takiego zdarzyło... No ale mniejsza z tym, może byłem "zmęczony". A wracając do tego zapłonnika, wiesz coś na ten temat? Na krótko odpala bez problemu, od razu robi się czerwony. A przez układ dopiero...
Nie kupuj uzywek są ZAWSZE zamulone. Koszt nowej ok 100zł.
Czyli szukasz zasady działania termostatu itd zamiast napisać że masz zimno w środku. Jakie auto, jaki silnik żeby było wiadomo w czym grzebać bo nie wszystkie samochody są takie same. Co do "inne czary". Przy -8st, nadmuchu włączonym na max i jałowych obrotach może być tak że przepływ płynu przez nagrzewnicę jest mały a zimnego powietrza duży i to...
Wina leży raczej w mieszalniku powietrza, mianowicie klapa ciepło-zimno posiada otwory które w normalnych warunkach powinny być zaślepione fabryczną matą z pianki, z czasem się ona wykrusza i nieogrzane powietrze zamiast biegnąć przez nagrzewnicę przelatuje przez te otwory. Druga sprawa to może też być zamulona sama nagrzewnica, ale i na to jest sposób.
Z ciekawości spytam jaką temperaturę ( w zimie ) nastawiasz do grzania wnętrza auta, może zbyt niską i masz takie efekty. Ponadto jeśli rzadko używasz "ogrzewania", to mogło dojść do "zamulenia" nagrzewnicy, na którego wpływ ma rodzaj stosowanych płynów chłodniczych. Znam taki przypadek, że w aucie sprowadzonym z Włoch (gdzie rzadko włącza się ogrzewanie)...
Zakupiłem omegę 2.2 b po lift do zabawy. Niestety poprzedni właściciel kombinował z instalacją LPG i ta finalnie nie działa. ZAVOLI ZETA S valtek 3ohm AG COMPACT Przy dodaniu gazu odcina LPG jak przy zbyt niskim ciśnieniu. Usunąłem zawór nagrzewnicy bo klima i tak nie działa. Zregenerował parownik i wytryski. Podłączyłem parownik szeregowo przed nagrzewnica....
zakołkowana nagrzewnica Tak zamulona jeśli się nie wymienia płynu regularnie zmniejsza się przepływ płynu cieczy chłodzącej i nagrzewnica nie grzeje. Ale zacząłbym od wymiany termostatu jeśli jest otwarty to przepływ jest cały czas przez chłodnice i silnik nie dogrzany. A w następstwie tego nie grzeje nagrzewnica.
szukacie klapek fakt ale nikt nawet nie wie czy przewody wodne wchodzocę do kabiny od silnika się nagrzewają.Są dwa i jeden ma być gorący drugi jest na powrocie z nagrzewnicy i jeśli też jest gorący to nagrzewnica jest zamulona. a jeśli zimny powrotny to można wtedy szukać czy klapka się otwiera albo czy wogóle nagrzewnica ma drożność. Jednak przykro...
Po rozgrzaniu silnika i włączeniu ogrzewania, porównaj ciepłotę węży na dopływie i odpływie nagrzewnicy - jeśli jest duża różnica, to nagrzewnica zamulona. Sprawdź jeszcze przed tym, czy otwiera się całkowicie zawór nagrzewnicy.
To masz nieszczelność w układzie chłodzenia, sprawdź czy nagrzewnica nie cieknie. A może uszczelka pod głowicą puściła. Istnieje również możliwość że nagrzewnica jest zamulona. Co do termostatu to może się zaciął, sprawdź czy jak rozgrzewa to przewody od chłodnicy robią się ciepłe. Jeżeli tak to otwarty jest duży obieg.
kolego proponuje podjechac do warsztatu na podpięcie pod komputer jeżeli niepomoże to powodem może być również zamulona nagrzewnica.Jest środek do czyszczenia układów chłodzenia.Zacznij od najprostszych rzeczy .Jeżli to wszystko niepomoze pozostaje wymiana nagrzewnicy.
"Uszczelki wymieniał nie będę, bo to się już nie opłaca. Czy na krótszą metę pomoże wyciągniecie termostatu, bo jak się już otworzy to wszystko jest ok. I nic innego jak dolewać wody do układu. " Na szczęście niedługo się pomęczysz, do pierwszych większych mrozów. Więc puki jeszcze masz czym jechać objedź okoliczne szroty za silnikiem. A tak na marginesie...
Przecież jak dasz na szybę to wentylator chodzi na max więc nic nie podkręcisz. Dokładnie i chyba w tej kwestii temat można uznać za wyczerpany. Nic więcej nie zrobisz. Pozostaje pochylić się nad tym czy Ci termostat nie przepuszcza -jak szybko silnik łapie temp. roboczą 90° i czy ją utrzymuje - lub czy nagrzewnica nie jest zamulona. P.S. IMO Octavia...
1 jezel jest możliwość to zamień przewody (z plynem)stronami jak będze jakaś poprawa to ozancza że nagrzewnica jest zamulona(reczej bedzie konieczna wymiana nagrzewnicy) 2 czy bylo coś grzebane przy silniku (jak tak to sprawdz czy wszystkie czujniki są podłoczone) Dodano po 1 1 jezel jest możliwość to zamień przewody (z plynem)stronami jak będze jakaś...
Do wiosny jeszcze z miesiąc więc warto odświeżyć temat. Masz zamuloną nagrzewnicę. Wyjścia są trzy: 1.Wymienić nagrzewnicę 2. Wyjąć nagrzewnicę rozebrać i przeczyścić (jeśli nie jest zakamieniona na amen) 3. Przeczyścić bez wyjmowania nagrzewnicy. Jak masz czas to zrób najpierw tak: Spuść płyn z chłodnicy, na dole jest taki wąż który trzeba zdjąć, aby...
Przyczyna braku ogrzewania jest: jak wcześniej pisali poprzednicy zamulona nagrzewnica.demontaż troche uciążliwy ale do zrobienia.Przeczyszczenie silnym strunieniem w obu kierunkach ewentualnie jeszcze jakis detergent. nie otwierający sie zawór.wymiana zapowietrzony układ chłodzący. korek nie ma nic wspólnego z ogrzewaniem.
przegrzanie :?: woda zamiast płynu chłodniczego uszkodzony korek na chłodnicy wypalona uszczelka po głowicą żle ustawiony rozrząd ewentualnie zapłon uszkodzony termostat zamulona,zasłonięta,pozbijana chłodnica lub nagrzewnica zagięte przewody wodne żle podpięty reduktor gazu trzymające hamulce dodatkowe(samoróbki)osłony pod silnikiem zamulony katalizator...
Jeżeli jest odłączona i masz możliwość wyjęcia jej, to można sprawdzić szczelność. Jeżeli nie ma możliwości wyjęcia a szybciej będzie ją podłączyć, to trzeba tak zrobić, dobrze ją odpowietrzyć i dopiero sprawdzić czy przepływa płyn, czy jest gdzieś zatkany wlot płynu. Jeżeli był zakładany gaz, może być wadliwie umieszczony trójnik do podgrzewania gazu...
Do zdejmowania nagrzewnicy nie odkręca się przyłącza gazu do piecyka (absolutnie nie ma takiej potrzeby i nie należy tego robić), ale prawda jest taka, że po odkręceniu nakrętek nagrzewnicy łaczących ją z instalacją ciepłej wody, jest dosyć ciasno, by wyjąć nagrzewnicę z piecyka i znacznie łatwiej jest to zrobić, gdy się wykręci palnik główny (a to...
Jeśli fachowcy badali sprawę ogrzewania w aucie, to wypada mi tylko dodać, aby dodatkowo sprawdzić ciepłotę węża doprowadzającego i odprowadzającego ciecz z nagrzewnicy (powinny być oba ciepłe). To, że nagrzewnica jest szczelna nie świadczy, że musi grzać, bo może być "zamulona". Sprawdź, czy zawór w nagrzewnicy otwarty jest na maksa. Może trzeba samą...
Jap masz gaz w aucie? Bo jeśli tak, to więcej wody płynie przez parownik, a nie przez nagrzewnicę. Kolejne pytanie - skąt wiesz, że nagrzewnica nie jest zamulona? Jeśli silnik jet nagrzany to powrót z nagrzewnicy powinien być gorący na wolnych obrotach. Pozrawiam.
nie bardzo rozumiem co jest takiego oburzajacego w tym rozwiazaniu .zreszta powszechnie stosowanym ot chociazby w waszych kaloryferach w blokach. chyba ze oburza was prostota .najwazniejsze aby skuteczna,opaska jest beziwazyjna i nie wymaga ani spuszczania plynu z ukladu i wyklucza tez pomylke w dobraniu kryzy,zreszta jest to dosc czesto praktykowane...
Witam ponownie...powiem tak...wszyscy mieliście rację....choć niektórzy bardziej.... :D Człowiek który naprawił mi tę usterkę powiedział mi, że w coś się działo pomiędzy trzecim a czwartym cylindrem...głowicę mi sprawdzili i splanowali w warsztacie.Kosztowało mnie to wraz z robocizną 250zł :D z czego bardzo się cieszę. Co do ogrzewania...reduktor rzeczywiśce...
Moim zdaniem zawór nie został otwarty, sprawdź czy rzeczywiście pokrętło powoduje otwarcie zaworu i czy nie obluzowała się dźwigienka na zaworze. Przy nowej nagrzewnicy i faktycznie otwartym zaworze ogrzewanie musi funkcjonowac. Jeśli w pompie cieczy chłodzącej byłby urwany wirnik to nie będzie wymiany płynu a tym samym chłodzenia silnika, co za tym...
Usuń te pierdoły, jak nagrzewnica nie będzie grzała, to zaciśnij wąż gumowy z małego obiegu silnika, oraz ten gruby (przed pompą wody) pomiędzy silnikiem i chłodnicą(wykluczasz termostat, jak uszkodzony). Po zaciśnięciu tych przewodów nie ma bata, płyn musi pójść z silnika tylko przez nagrzewnicę. Jak nie będzie grzała to jest zamulona lub przewody...
Koledzy ćwiczyłem to na kilku firmowych sprinterach CDI "nowa decha". Zapchana i zamulona nagrzewnica daje taki efekt. Należy także sprawdzić "chory zawór" miałem na myśli konstrukcje zamykająca obieg przez nagrzewnice i otwierając za razem obieg płynu z powrotem.Często w pozycji na MAX płyn nie przepływa przez nagrzewnicę całkowicie tylko wraca częściowo...
Witam Jak w temacie w moim polonezie mam słabe ogrzewanie płyn w zbiorniczku na ful, nigdzie nie ucieka pokrętło od ciepłego powietrza działa, nagrzewnica zamulona raczej być nie może bo wcześniej było ok. Chłodnicę zatkałem kartonem temperaturę mam 90 a z nadmuchów leci tylko letnie powietrze, dawniej to przy 90 leciało zarąbiście gorące. Dodam jeszcze...
Jeśli masz LPG to prawdopodobnie parownik jest podłączony równolegle z nagrzewnicą. Opory przepływu w nagrzewnicy są większe niż przez parownik i mniej gorącego płynu przepływa przez nią. Sprawdź, czy jeśli zamkniesz przepływ przez parownik poprawi się grzanie(sprawdź na Pb żeby parownik nie zamarzł). Być może też jest to wina pompy płynu chłodzącego....
Może być zamulona nagrzewnica, może też być niedomknięta klapa zimnego powietrza. Obstawiam że nie domyka regulacja temp. nawiewu i cały czas powietrze idzie obok nagrzewnicy. Może też być (liście i inne śmieci) zapchana nagrzewnica z zewnątrz.
Silnik się raczej nie zgrzeje, nawet gdyby to się zatkało. Przelew do zbiorniczka wychodzi z trójnika na wężu do nagrzewnicy, przez którą zawsze idzie płyn (nie ma zaworu). Jak się zatka ta rurka o średnicy 8 mm, to wciąż będzie obieg przez nagrzewnicę, jedynie płyn nie będzie krążył przez zbiorniczek. Z resztą, pierwotny plan jest taki, by to podłączyć...
obieg jest wymuszony ale grzeje tylko góra nagrzewnicy (dół masz zamulony i płukanie nic nie da) ja też tak jak ty kombinowałem i skończyło się na wymianie.Parownik podłącz w szereg żeby ci znowu nie zamuliło. POZDRAWIAM Dodano po 2 SORKI ZA TEN GAZ WYMIANA TO 3 MAX 4 GODZINY No może i masz racje chyba nie mam innego wyjścia jak wymiana nagrzewnicy...
Nagrzewnica może być "zamulona" albo zapowietrzona. Czy auto zostało sprowadzone z "ciepłego" kraju, bo jeśli tak, to może być zamulona, gdyż kierowcy nie korzystają z ogrzewania. Sprawdź filtr kabinowy, bowiem "zasyfiony" może być powodem słabego grzania. Pamiętaj o właściwym poziomie płynu chłodniczego oraz kontroli pracy pompy wodnej np. poprzez...
Od czego zależy siła nadmuchu wentylatora, na zimnym powietrzu leci bardzo mocno na cieplym bardzo słabo, dużo jest problemów z nagrzewnicami ze sa zamulone itp u mnie leci gorace powietrze wiec raczej nie ma problemu z zakamienieniem lub zamuleniem , ale jakby bylo cos przytkane w nawiewie od cieplego.
Co do odpowietrzania- nie ma takiej potrzeby- te układy mają samoodpowietrzanie. Pozdrawiam No i tu kolega się myli. Owszem wszystkie passaty się odpowietrzają same, ale tylko w przypadku, gdy cały układ chłodzenia jest niezamulony, drożny i sprawny. Jesli cokolwiek jest chocby minimalnie niesprawne, volkswagenowski sposób na odpowietrzanie przestaje...
Pozdrawiam . Mam takie cacko ale z motorem B 20 F w nim z głowicy pod rozdzielaczem w stronę nagrzewnicy wychodzi rurka ok.20 mm w nią jest wspawany kruciec zaślepiony śrubką 6-ką ktura odpowietrza cały układ. Ale merze masz zamuloną nagrzewnice ? W takim przypadku może wystarczy ją wypłukać . Życzę dużo ciepła . Jacek W1 Volvo 93"
Do nagrzewnicy idą dwa przewody pod maską. Jeżeli włączysz ogrzewanie to oba powinny byc gorące. Jeśli nie są, to może byc zapowietrzona nagrzewnica lub zamulona, bądź też uszkodzony zawór.
Witam, z tego co piszesz to wygłąda na zamuloną nagrzewnicę, a w dodatku na zapowietrzoną. Zbyt mała ilość gorącego płynu przepływa przez nagrzewnicę. Zrób czyszczenie a potem odpowietrz dobrze. Powodzenia, acha sprawdź klapę przepustnicy powietrza może się zacięła i powietrze jest kierowane do środka bezpośrednio a nie przez nagrzewnicę.
Zbliża się zima i problem z ogrzewaniem w moim autku wróci. Polega on na tym, że przy otwartym zaworze na nagrzewnicy (klimatronik ustawiony na HI) temperatura nadmuchiwanego powietrz zmienia się w zależności od obrotów silnika. Małe obroty - mała temperatura Wysokie obroty- temp. ok. Zasugerowano mi wymianę nagrzewnicy ze względu na jej "zamulenie"...
własnie ostatnio tez miałem przypuszczenie iz klapka sie nie otwiera i mi nie leci ciepło lecz rozebrałem cała deske i wszystkie klapki chodza.A węże od nagrzewnicy są gorące a ciepła nie ma:(uszczelke pod głowicą miałem wymienianą jakieś 2 miesiąe temu.A jaka może być wina termostatu?nie otwiera sie??hm moze nagrzewnice mam zamuloną..jak mógłbym ja...
zamulona nagrzewnica i tak sie bedzie dzialo ewentualnie pompa wodna nie robi dobrego obiegu,ale najpierw kupilbym srodek czysczacy i przeplukal nagrzewnice Dodano po 1 i jeszcze zapowietrzony uklad
a czy jest możliwe "zamulenie" nagrzewnicy i przyszedł mi jeszcze jeden temat pod rozwagę: czy jest możliwe aby klapka kierująca strumień powietrza z zewnątrz zablokowała się i nie dawała strumienia przez nagrzewnicę ?
Moje propozycje: 1. Mało płynu chłodniczego 2. zamulona nagrzewnica, przewody nagrzewnicy, zanieczyszczony i pompa przy niskich obrotach nie przepcha ciepłego płynu do nagrzewnicy.. (jeśli będziesz miał ubytek płynu chłodniczego sprawdź także czy Ci nie przybyło oleju-możliwe wtedy że uszczelka pod głowicą) Wymień termostat, jest otwarty, lub nie zamyka...
Nagrzewnica może być zamulona albo ukaład chłodzenia masz zapowietrzony, albo pompa już na wykończeniu, różne mogą być tego przyczyny, ale jak już bedziesz wyjmował deskę to możesz wyjąć nagrzewnicę i ją przeczyścić bo w śroku może byc troche szlamu, polonezy słyną z tego że mają bardzo dobre grzanie. A co do samego zdejmowania deski to zadługo by było...
wszystko oki tylko niema ogrzewania w aucie,leci tylko ciepłe powietrze. Jak dla mnie dość niezrozumiałe zdanie. Zobacz czy przewodny wodne od nagrzewnicy przechodzące przez ścianę grodziową mają podobną tempeaturę.Jeśli mają podobną to braku ogrzewania w aucie szukaj wewnątrz kabiny:brak nawiewu powietrza,żle przełączane zastawki/klapki kierujące...
Witam,zrób tak jak radzi Staszek49,węże do nagrzewnicy muszą być gorące,jesli nie to właśnie często nagrzewnica jest zamulona,nawet w autach 4-letnich.
no dobrze, pora sie troszke pospowiadac: a wiec, okazalo sie faktycznie ze czyjnik przeplywu, tak zwany "Halla" nie dziala prawidlowo, i to jest powodem nie zalaczania sie grzania CW rokrecilismy cala instalacje wodna w CO jak i CW, owszem wezyki lekko zamulone, troszke kamienia ale wszystko drozne, i raczej nie moglo byc przyczyna stuków na wymienniku...
Moze byc wina termostatu nie zamyka lub jego brak wtedy plyn krazy duzym obiegiem wtedy takze silnik nie nagrzewa sie do odpowiedniej temperatury , moze tez byc zablokowana nagrzewnica (tzw. zamulona), lub jej zawor otwierajacy czasami linka od zaworu nie dziala prawidlowo poniewarz klips mocujacy jej pancerz peknie lub zeskoczy wtedy linka pracuje...
upewnij się kolego czy obieg do nagrzewnicy jest dobrze drożny... w tych silnikach jest nieco głupio rozwiązane funkcjonowanie termostatu. w tych silnikach nawet kiedy będziesz miał zamuloną nagrzewnice to ten cfaniak też będzie wodę gotowął bo nie otworzy termostatu. poza tym broń ci panie jakiegoś borygo czy coś w tym rodzaju lać. tylko G12 albo PRESTONE....
Jaki rocznik auta? Może nagrzewnica zamulona lub problem jest po stronie regulacji (nie całe powietrze przepływa przez nagrzewnicę) Jaka jest temperatura silnika?
W nagrzewnicy znajdowało sie bardzo duza ilosc mułu, Bardzo często czytam, że przyczyną złego działania układu chłodzenia oraz ogrzewania są zamulone lub zakamienione chłodnice lub nagrzewnice, podejrzewam, że w podobnym stanie sa bloki silników. Pytanie może głupie, ale zastanawia mnie jak eksploatowane są te silniki, że dochodzi do takich sytuacji....
1. zamontuj termostat... 2. jak jest z drożnością nagrzewnicy (może jest zapchana) 3. może być ze gąbka się już wykrusza powoli. Ogólnie jeśli przez chwile powieje ciepłym to stawiał bym jednak na zamuloną nagrzewnice
Jest dużo postów na ten temat, ale żaden nie pasuje do mojego przypadku, ewentualnie nie ma tam podanego odpowiedniego rozwiązania mojej usterki. Posiadam twingo 1994 r. W lato ogrzewanie nie sprawia problemów. Gorzej jak temperatura otoczenia spadnie poniżej 5 st. C. Ogrzewanie przy sile nawiewu ustawionej w pozycji 1 jest wystarczające, jak zacznę...
Układ odpowietrzony Widocznie nie odpowietrzony, odpowietrznik jest na przewodzie do nagrzewnicy i tam się odpowietrza, nie czujnikiem. Opcja druga to zamulona nagrzewnica, poza nią nie ma co się tam zapchać.
Sprawdź dłonią ciepłotę nagrzewnicy i jej króćców ( na wejściu i wyjściu), jeśli będą zaledwie letnie, to szukaj usterki np. termostatu lub awarii pompki wodnej (urwany wirnik), zbyt małej ilości płynu chłodniczego lub zapowietrzenia układu. Sprawdź w jakim stanie masz filtr kabinowy, może jest "zabity" i wówczas nie będziesz miał efektu grzania, nawet...
Sprawdz obydwa przewody od nagrzewnicy czy sa cieple jak tak to zamulona jest nagrzewnica,osatecznie pompa wody morze miec slaba wydajnosc Dodano po 2 Prubowales na wysokich obrotach czy grzeje
Witam. Jeśli masz plastykowe trójniki [mały przekrój 9-10mm,a przewód ma16-18mm] na przewodach do nagrzewnicy i parownika to one spowalniają przepływ płynu przez nagrzewnicę przez co może się zamulić i słabiej grzać. Co do klapki to można sprawdzić ją w prosty sposób""włączasz dmuchawę na średnich obrotach i zmieniasz pokrętłem temperaturę zimno-ciepło....
Wydaje mi się że nie do końca bo wąż odpływowy byłby zimny gdyby nagrzewnica była zapchana Tak nie jest , odpływ będzie ciepły mimo zamulonej nagrzewnicy.
Problem z nagrzewnicą rozwiązany, słabe grzanie było spowodowane zamuloną nagrzewnicą. Środek odkamieniający kamyk + woda destylowana, z układu wyleciał niezły żur :) teraz grzeje jak nigdy. Problem kontrolki układu chłodzenia nie rozwiązany nadal.
w takim razie uszczelkę zostaw w spokoju, zajmij się nagrzewnicą. W moim przypadku było podobnie inne auto ale objaw ten sam, nie pomagało płukanie zalewanie i gotowanie roztworami. Pomogło dopiero mechaniczne czyszczenie każdego kanału nagrzewnicy z osobna, tu jest mały problem bo jest sporo zabawy przy tym, a ponowne złożenie nie gwarantuje szczelności...
Witam! Mam problem z ogrzewaniem w swoim autku. Audi 90 b3 PS 115KM pb+lpg Co było robione: -nowa nagrzewnica (bo myślałem, że stara się zamuliła) -nowy termostat (na w razie co) -nowa chłodnica (bo ciekła) -nowa pompa wody (bo rozrząd) -zaklejone klapy metalowe ciepło-zimno Jak kupiłem auto to wystarczyło przejechać ~3km i z kratek leciało ciepełko...
Sprawdź przewody wchodzące do nagrzewnicy, po nagrzaniu obydwa powinny być gorące jak nie brak przepływu przez przez nagrzewnice (zamulenie).
Mam podobny problem termostat OK, nagrzewnica nie jest zamulona jak dotknę rurek nagrzewnicy pod kokpitem w samochodzie to wrzątek a powietrze leci zimne. W tym samochodzie nie ma żadnego zaworka na wlocie ciepłego płynu z silnika. Wszystkie cięgna na miejscu a ogrzewania nadal nie ma. Nikt się nie spotkał z podobnym problemem???
Po pierwsze nagrzewnicy nie sprawdza się dmuchając w nią bo musiałaby być zabita na amen żebyś wyczuł dmuchaniem. Nagrzewnica może być "zamulona" - czasami pomaga przepłukane jej prądem wody bieżącej w obydwu kierunkach. Ale zacznij od sprawdzenia temperatury rzeczywistej podłączając komputer (wskaźnik nie pokazuje dokładnej temperatury)
- termostat wymieniony jakoś tydzień temu tez tak myślałem - zamulony układ -nagrzewnicę wymieniałem 2 lata temu całą -zapowietrzony układ chłodzenia -jest ok -za mało plynu w chłodnicy -jest ok temeratura silnika -jest ok Brak innych pomysłów ????
prawdopodobnie masz "zamuloną" nagrzewnicę . Po tylu latach eksploatacji to normalka - ostre płukanko wodą pod ciśnieniem - ewentualnie jeśli lubisz ryzyko to możesz zastosować środki do czyszczenia układu chłodzenia ( ja jakoś im nie wierzę )
Klimatyzacji to coś nie posiada, a w/g schematu to poza wspomnianym czujnikiem może być jeszcze wysterowany przez ECU. Na tym jednak nie koniec problemów. Właśnie skończyłem przeróbke obiegu wody do parownika, a raczej przywróciłem stan pierwotny bo poprzedni właściciel mając zamuloną nagrzewnice, żeby polepszyć grzanie wpiął ją w szereg z parownikiem....
Wiatj!Sprawdzić trzeba: 1.poziom płynu ( uzupełnić ,gdy mało i odpowietrzyć) 2.pompę 3.przepustowość nagrzewnicy ( np.zamulenie ) 4.drożność układu chłodzącego silnik 5.wycieki płynu z instalacji 6.zawór doprowadzający obieg chłodzenia silnika do nagrzewnicy (tzn.czy pokrętło zmienia położenie dźwigni zaworu. Pozdrawiam.
zamulona nagrzewnica , zle sterowanie zaworem, klapami
Jeżeli chodzi o nagrzewnice to jest na 100% zamulona (miałem taki sam przypadek)Nagrrewnica ma 8 rurek w kształcie litery "U"i sie zapycha na dolnej części 'U" Poniewarz koszt takiej nagrzewnicy to ok 200zł można darować sobie naprawę a jeżeli już to po jej wyjęciu spod całej kosoli (niestety trzeba odkręcić ją i odsunąć do tyłu /inaczej nie wyjdzie...
Witam Jedna tylko uwaga - przekrecenie pokretla na czerwone pole (ogrzewanie max) nie powoduje tego ze plyn leci bardziej lub mniej przez nagrzewnice - Panowie to nie polonez ktory ma zawor na wezu i reguluje przeplyw plynu. Tmperatura jest regulowan mieszaniem powietrza zimnego i cieplego a plyn leci caly czas tak samo przez nagrzewnice. Ja ostatnio...
może być też zamulona nagrzewnica,sprawdz węże które lecą do niej czy tak samo są ciepłe. Pytanie:czy słabo dmucha,czy jest niska temperatura ogrzewania? Jest za mało szczegółów:idea: No i co z temperaturą:?:
Jeszcze jakbyś wymienił przewody wysokiego napięcia to już by było naprawdę dobrze. Masz zamuloną bo dziadek jezdził i nie dotarł jej dobrze a po za tym cały czas stała i się mogło cos zapiec. I już ci moge powiedzieć żebyś uważał na pompe wody bo w takim przypadku u ciebie jak i u mnie po rozruszaniu zaczeła puszczać. I sprawdź czujnik temperatury...
W ścianę grodziową wchodzą dwa węże jeden tp odpływ a drugi dopływ są grubości mniej więcej kciuka.Czasem jest tak że nagrzewnica się tylko zatka (ale to rzadki przypadek) wtedy należy ją przedmuchać ,dużo częściej jest tak że ją zamuli na amen i jest nie do przetkania.Próbuj przetykać może ci się prawie uda.
a ile ci pali gazu może za dużo i to może być powód sprawdź temperaturę węży od nagrzewnicy może zamulona ewentualnie nie otwiera ci odpowiednich klap
Albo zamulona nagrzewnica, albo nie działa klapka sterowania temperaturą nawiewu.
Niezbyt prawdopodobne, aby nagrzewnica była zamulona, sądząc po roczniku. Ale co do ogrzewania, to wykonaj nastawy podstawowe, nie zawsze pokaże błąd, ale mogą być klapki przestawione i nie będzie grzało tak jak trzeba.
Najczęściej wina zamulonej nagrzewnicy, szczególnie przy równol;egle wpiętym reduktorze lpg -cała ciecz przepływa przez reduktor właśnie..... wymontuj, odkamień choćby octem i napisz.
odepnij gumke trzymajaca zbiornik wody, uniesc go na tyle na ile pozwalaja weze, odkrec odpowietrzniki i tak odpowietrzysz go na 100%! procz tego mozesz miec zamulona nagrzenice i ona bedzie ci robic korek w ukladzie. zabiore sie za to dziś. A ten sposób odpowietrzenie stosowałem ze uniosłem właśnie na maxa aż woda powyciekała z odpowietrzników. No...
Zamulona nagrzewnica , zapowietrzony układ płynu chłodniczego itp. trzeba sprawdzić.
ja miałem też Clio i nie raz zwalałem płyn z układu i odpowietrzałem go w następujący sposób: płynu do pełna w zbiorniczku wyrównawczym nie zakrencamy korka na zbiorniczku ogrzewania na full w kabinie odpalamy silnik czekamy aż się otworzy termostat (powinno ubyć płynu w zbiorniczku) instalacja odpowietrzona chyba że masz zamuloną nagrzewnice to będzie...
Plukanka nagrzewnicy faktycznie w koncu pomogla chociaz poczatkowo nie szlo tak latwo bo byla strasznie zamulona. Swoja droga wyciagniecie jej z auta zajelo z 2 dobre godziny :-) Dzieki wszystkim za pomoc.
witam Co do problemu numer 1. ciężko cos napisać bo nie widząc konkretnego przypadku można sobie pospekulować. Może sam przycisk uszkodzony lub niefartownie zalany jakimś słodkim lub tłustym napojem. problem 2. poczytaj tu problem 3. wg mnie może być powiązany z problemem 1. ale to są tylko moje domyślenia. problem 4. Masz tam klimatronik czy pokrętła?...
To że węże są ciepłe to nie znaczy że układ nie jest zapowietrzony moim zdaniem jeśli by samochód miał zalaną wodę to morze być zamulona nagrzewnica ale gdy auto ma zalany płyn to płyn rozpuszcza wszystko co znajduję się w układzie pozdrawiam
jeśli klapy chodzą to masz zamuloną nagrzewnicę zdejmij węże i ją przepłucz pod ciśnieniem
Na czym polegało to nierówne rozgrzanie chłodnicy? Jeżeli na tym, że góra jest chłodniejsza niż dół - to według mnie oznacza, że jest za mało płynu w obiegu i chłodnica nie jest pełna, uzupełnić i odpowietrzyć. Jeżeli dół jest wyraźnie chłodniejszy od góry - to brak jest pełnego przepływu przez chłodnicę, przyczyn może być kilka: zamulona nagrzewnica,...
Witam!Według mnie auto zbyt długo się nagrzewa,wina może leżeć po stronie zamulonej nagrzewnicy.
w tym silniku jest tak że to działanie jest spowodowane pracą termostatu tzn jak silnik nie nagrzany to jest duży przepływ przez nagrzewnicę i masz ciepło a jak silnik dochodzi do temp przy której termostat się mocno otwiera to ogranicza przepływ przez nagrzewnicę jednocześnie puszczając dużo płynu przez chłodnicę aby jak najszybciej ochłodzić silnik...
Miałem taki przypadek ze nagrzewnica niby była drozna ....na powietrze ...jak kolega napisał ale tak zamulona w srodku ze i tak musiałem wymienic bo nie grzała ...