Albo faktycznie pada uszczelnienie wałka turbosprężarki po stronie wydechu (gdyby padało również po stronie sprężającej to silnik wchodziłby na wyższe obroty bez wciskania pedału gazu) albo silnikowi brakuje powietrza za sprawą przymykającej się klapy gaszącej (wynikać z tego może ten odczuwalny brak mocy). W każdym razie dobrze gdyby autku przyjrzał...
Silnikowi brakuje powietrza. Proponuję przy tych objawach odpiąć wtyczkę od elektrozaworu N239 sterującego zamykaniem klapy gaszącej u wlotu zaworu EGR - dotyczy tylko silników o oznaczeniu ATD, ASZ i ARL (elektrozawór może dostawać masę z ECU [przy stale podawanym napięciu 12V] w trakcie pracy silnika i przymykać klapę na 5/6 gwizdka, zwłaszcza jeśli...
Sprawdź czy klapa gasząca się zamyka i drugi problem, przelutuj w środku przekaźnik 109
Obraziłeś się ale nie tędy droga. Z Twojej wypowiedzi wynikało, że nie masz bladego pojęcia o co biega z Twoim samochodem (wcale się nie dziwię). Objaw byłby rozpoznawalny od razu ale zauważ, że napisałeś tylko o tym mi.in. że ciężko wkręcić silnik wyżej niż 2000 obrotów i podałeś, że nie dało się nim ruszyć i przy tym kopcił ale gdybyś napisał, że...
Z opisu wynika że uszkodzony jest zawór od klapy gaszącej i to tak że puszcza zamyka klapę gasząca. Zaślep wąż który idzie do vac z n239 i sprawdź różnice.
Było nie widać ale już ok. Podciśnienie w tamtym miejscu ok. Pytanie co na wejściu N75 (tu nas interesuje podciśnienie przy pracy turbo). A to że spada po zgaszeniu nas nie interesuje bo wtedy jedynie przydaję się do zamykania klapy gaszącej i ona je przy gaszeniu zużywa.
Czasami stosowane również są żaluzje odciążające przy instalacji gaszenia gazem. W momencie uruchomienia gaszenia klapy się otwierają na krótki czas w celu wypuszczenia powietrza zastępowanego gazem gaszącym. Po chwili klapy ponownie są zamykane. Taka ciekawostka :)
No to skoro to klapa to co za problem wyeliminować zawór odpina podciśnienie od zaworu i wężyk zaślepia żeby nie ciągneło powietrza. Trzeba sprawdzić czy klapa jest cały czas otwarta ale jak się nie mylę to powinna być a podczas gaszenia zawór dostaje impuls i zamyka klapę na czas gaszenia i ponownie ją otwiera.
Jeżeli to klapa gasząca to elektrozawór poprzez siłownik zamyka klapę gasząca odcinając dopływ powietrza do silnika i wtedy silnik spokojnie gaśnie - czyli tak to ma działać
Witam. Prawdopodobnie jest to zawór siłownika zamykania klapy gaszenia silnika. Od niego powinien być wężyk do siłownika który jest przy kolektorze ssącym.
8do1 6i3do2 7do9 4do10 lub zamienić 6z7-chodzi o zawór zamykający klapę przy gaszeniu
czy moze za jakies kilka kilometrow komputer zastopuje mi slinik.Moje auto to Skoda Octavia 2006 Tour 1.9 tdi na pompowtryskiwaczach. I na koniec jakie sa ogolnie opinie o tym silniku-czy ten jest ok czy moze te starsze byly lepsze?Bardzo prosze o pomoc to nie komputer zastopuje Ci silnik tylko przekaźnik sterujący klapą gaszącą jeśli zacznie ją zamykać...
Ogólnie auto nie wygląda źle, ale "igła" to nie jest, załóż nowy filtr powietrza, i zrób ponownie Dynamiczny 003, przepływomierz zaniża wskazania przez co tnie dawkę paliwa w całym zakresie. Turbinę i sterowanie też należało by przeglądnąć ale to zostaw na koniec. Cylinder 3 trochę nie domaga. Co do klapy to powinna się zamykać przy gaszeniu, jeśli...
W pierwszej kolejności to sprawdź co to za element odpadł od elektrozaworu N239, który znajduje się z tyłu kolektora ssącego a steruje zamykaniem klapy gaszącej podczas gaszenia silnika - jeśli odpadł z niego króciec z wężykiem doprowadzający podciśnienie do tego elektrozaworu to będzie to skutkować ciągłym niedoładowaniem turbo. Następnie wykonaj logi...
Autor pisze ze dpf wywalony więc i pewnie tabela błędów odchudzona także brak błędu nie świadczy że wszystko gra . Sprawdz czy klapa zamyka się przy gaszeniu auta I będziesz wiedział.
Mylisz przepustnice z klapą gaszącą. W tym 1,7 crdi jest klapa gasząca która zamyka się na kilka sekund po wyłączeniu zaplonu. Tak ona działa https://youtu.be/dwzaea_6d3A?feature=sha...
Jeśliby zgasło z powodu braku paliwa to wyszedłby na Vagu błąd 00550 a jeśli błędu nie ma to sprawdź w jakiej pozycji jest klapa gasząca, ewentualnie odepnij wtyczkę z elektrozaworu N239 (z tyłu kolektora ssącego, wygląda on tak : http://img140.imageshack.us/i/img4791.jp... i steruje zamykaniem klapy gaszącej podczas gaszenia silnika), każde zwarcie...
Zawór od klapy gaszącej sprawny? Nie zamyka klapy po uruchomieniu silnika?
... więc dla świętego spokoju poprosiłam o wymianę płynu. I JEST OK. Ale pojawił się inny problem - leci mi z rury wydechowej gigantyczna ilość białego dymu, który śmierdzi spalinami, okrutnie śmierdzi spalinami! nie zauważyłam spadku mocy... Joasiu, nie wiem jak tam u Ciebie ze spadkiem mocy - piszesz, że nie zauważyłaś, wnioskuję również, że płynu...
Nie, tu nie chodzi o zatrzymanie procesu spalania, za to odpowiada odcięcie paliwa, brak kluczowania wtryskiwaczy. Klapa gasząca zamyka dopływ powietrza do silnika dzięki czemu, nie mając co sprężać, ten łagodnie się zatrzymuje
Szkoda, że nie napisałeś na jaki kolor kopci ale wygląda na to, że chyba elektrozawór N239 dostaje zwarcia i przymyka klapę gaszącą. Nie napisałeś czy zawór EGR wymieniłeś na nowy czy na jakiś używany a jeśli na używany to pewnie zasyfiony wewnątrz bo w przypadku zwarcia na N239 silnik (przy czystym EGR) by zwyczajnie gasł. Jeśli nie gaśnie a dławi...
Jest to klapa gasząca. Rola? Podczas gaszenia samochodu zamyka dopływ powietrza a potem pozostaje otwarta. Jeśli masz problem z zapalaniem to lecisz od baku po kolei. 1. Pompa wstępna do weryfikacji. 2. Filtr paliwa. 3. Vacum pompa. Tutaj bym się przyjrzał dokładnie gdyż padają. Jak będziesz miał zielone paliwo w baku będzie wszystko jasne. Sam miałem...
Jeżeli to się dzieje zaraz po wyłączeniu silnika i po kilku sekundach ustaje, to może to być tzw. klapa gasząca. Mechanizm zamyka dostęp powietrza i wyłącza w ten sposób silnik. Możliwe, że słychać jeszcze takie popiskiwanie przez te parę sekund. Po tym czasie sterownik otwiera klapę i odgłosy znikają.
Jaka przepustnica? Chodzi ci o klapę do gaszenia? To powinna się zamknąć po wyłączeniu kluczyka i otworzyć po sekundzie lub dwóch. Zrób zdjęcie tego elementu wtedy będziemy pewni.
Sprawdź czy Ci się klapa gasząca/przepustnica nie zamyka.
maciek-info, wkleję Ci skan poglądowy wraz z numerem poszczególnych części potrzebnych części zamiennych z ETKI : http://obrazki.elektroda.net/44_12346239... co do pinów to nie jestem niestety zorientowany czy dokładnie to wygląda u Ciebie jak na schemacie bo schemat dotyczy również silnika AZV i BKD i nie wiem czy u Ciebie EGR jest sterowany...
Temat zamykam, uszkodzony ECU, brak 5V.
Klapa gasząca to jest przepustnica EGR. Powinna zamykać się przy gaszeniu silnika, a w czasie normalnej pracy "współpracuje" z zaworem EGR (jak EGR się otwiera to przepustnica(klapa) powinna się przymykać aby silnik lepiej zasysał spaliny
egr steruje klapa, która pracuje w czasie gaszenia auta, gdy gasisz klapa się zamyka gdy odpalasz klapa sie otwiera. Na plaku chodzi tyle co mu się plaka psiknie potem zdycha wraz z końcem psikania Plakiem .
Normalny objaw, klapa gaszenia zamyka się, dusi silnik a po 3 sekundach cyka jednorazowo.
Witam. Wie ktoś może jak sterowana jest przepustnica powietrza (klapa gasząca) w 1.6HDI 8V 92KM? Klapa po włączeniu testu działa, a podczas gaszenia silnika się nie zamyka co powoduje twarde gaśnięcie Podczas pracy silnika przepustnica jak i EGR sterowany jest z przepływomierza z tego co mi wiadomo, zastanawia mnie tylko sygnał do zamknięcia klapy podczas...
Sprawdź działanie klapy gaszącej, szczelność wężyków od podciśnień oraz prawidłowość podłączenia akumulatora podciśnienia. Przy gaszeniu silnika klapa ma się zamykać!
Witam. 1. Nie załącza się sprzęgło sprężarki klimy, ciśnienie w układzie OK . KTS nie pokazuje też żadnych błędów , można za pomocą urządzenia uruchomić wentylator klimy , klapy, ale sprzęgła już nie. 2. Nie zamyka się tez klapa gasząca w kol. ssącym , oczywiście żadnych błędów, ale co ciekawe poruszając klapę palcem na KTS widać zmienne, samej klapy...
Szum może być z kiepskiego nowego visko, zobacz czy przy tej przegazówce wentylator nie zapierdziela jak szalony 😀 Oczywiscie im więcej na minus to silnik będzie twardziej pracował ale nic mu się nie stanie to już kwestia gustu, byle by spaliny w gardło nie gryzły. Po logach dziur nie widać może minimalne nieszczelności, egr możesz sprawdzić,...
Ok czyli ta przepustnica nie służy do gaszenia auta.Znaczy że zamyka i otwiera się cały czas?
A sprawdziłeś czy klapa gasząca się zamyka w trakcie gaszenia silnika na 3 sekundy ? Jeśli z jakichś powodów się nie zamyka to owszem telepnie nieprzyjemnie ale tylko silnikiem a nie całą budą. W każdym razie przyczyny braku działania klapy gaszącej mogą być dwie : 1. Elektryczna : - spalona cewka elektrozaworu N239 (sprawna powinna mieć rezystancję...
Wina po stronie klapy gaszącej, dzięki za pomoc. Temat zamykam :)
W sdi ta klapa nie spełnia funkcji klapy gaszacej. Nie po to ją tam dali. A po co ona tam jest niech wam da do myślenia to co kolega zaobserwowal "zamyka się na biegu jalowym i otwiera po dodaniu gazu". Problem leży w poduszkach silnika. Dałeś zamienniki i to jest przyczyną. Standard problem w ibize 99-02. Tylko i wyłącznie ori poduszki rozwiązują problem....
Witam, mam problem klapką gaszącą i jej zaworem sterującym N239. Auto szarpie przy gaszeniu. Klapa gasząca nie zamyka się przez co przy gaszeniu silnik twardo gaśnie trzęsąc się. Zacząłem szukać przyczyny i okazało się, że 2 kable idące do zaworu N239 są przetarte. Zlutowałem kabelki ale okazało się, że klapa dalej się nie zamyka. Sprawdziłem wszystkie...
Witam ponownie. W końcu się zabrałem za rozebranie poszycia bagażnika. Dostałem się do pompki i wydaje mi się, że nie dostaje ona sygnału :cry: Do opisanej na początku postu sytuacji doszło teraz to, że nie zamyka mi już nawet z użyciem przycisku na drzwiach kierowcy, nie zamyka mi też klapy bagażnika oraz nie gasi światła :( Jedyne fajne jest to, że...
Normalnie działało to tak, że w momencie otwierania EGR przymykała się jednocześnie klapa umożliwiając zasysanie spalin, ta funkcja klapy została wykasowana, ale jednocześnie została wywalona druga jej funkcja, czyli zamykanie w momencie gaszenia silnika i czy tą funkcję można przywrócić nie przywracając pierwszej funkcji, czyli przymykanie jej w czasie...
Zwróć uwagę na klapę zamykającą dopływ powietrza w momencie gaszenia silnika, być może zablokowała się w pozycji zamknięcia i stąd ten problem.
No rób i wrzucaj logi na zimnym. Może któryś czujnik ma zły odczyt. Na pewno przydało by się przyjrzeć. Temp paliwa , powietrza w dolocie i płynu chłodzącego. Potem wartości z przepływomierza oraz ciśnienie doładowania z gazem w podłodze (wykres lub tabela od 1500 RPM do 4000 RPM). Można by też sprawdzić podciśnienia na turbo (czy zaciąga gruszkę do...
Klapa gasząca ma być całkowicie otwarta podczas pracy silnika i zamykać się podczas gaszenia auta. Za N75 nie sprawdzisz. Przed trzeba.
EGR to srebrny "grzyb", obok, bliżej węża od intercoolera jest klapa gasząca, z małym, czarnym siłownikiem podciśnieniowym
A to że telepie ci silnikiem podczas gaszenia to ma związek z podciśnieniem bo klapa gasząca nie zamyka się a powinna , ale z tego co teraz piszesz wynika że bankowo masz wytarte wężyki ,one wycierają się najczęściej w tych zaczepach i podczas drgań powoli się ścierają to znana przypadłość , najlepiej jak byś zakupił sobie z 2 metry wężyka 3,2mm jak...
przepustnica (klapa) gasząca, po wyłączeniu stacyjki siłownik podciśnieniowy zamyka ją, diesel bez powietrza (kompresji) zatrzymuje się łagodnie, bez szarpnięcia
Powinno być że ster odblokowany. Popatrz w dokumentację co Ci podesłałem. Jak zapalisz na plaku to potem dalej już normalnie działa? Bo albo te wtryski tak sprawdzili albo .... Po wylaczeniu zapłonu klapa sterowana podciśnieniem zamyka się i silnik łagodniej zatrzymuje się. Nie rzuca tak bardzo nim . Warto to przywrócić do życia. A może ten zawór od...
Ale nie rzuca mi silnikiem jak by na gar nie palił tylko jak by paliwo odcinało, albo klapa gasząca się zamykała. Na biegu jałowym nieraz potrafi zgasić silnik. A do tego nie zawsze się to dzieje. Dzisiaj jadąc do sklepu kaszlał jak głupi, a jak zaparkowałem i zacząłem robić logi to nawet nie zakaszlał. To jest dziwne. Chyba że przewody od wtrysków...
poluzuj szczypcami metalową klamrę zaciskową na wężu powietrza doładowanego wchodzącego na obudowę zaworu EGR przed kolektorem ssącym i ją przesuń a następnie ściągnij ten wąż z obudowy EGR i popatrz w jakiej pozycji jest klapa gasząca - ta okrągła metalowa przesłona wewnątrz obudowy EGR - ma być ustawiona poziomo czyli otwarta, jeśli będzie przymknięta...
klapa gasić zamykać klapa klapa gasić silnik
multiswitch unicable dobre gniazdko smart kangoo awaryjny
bieżnia technogym ustawienie webasto scania
Audi Q7 4L sterownik drzwi tylnych lewych J388 – brak komunikacji, powiązanie z lampami klapy Toyota brak prądu w kabinie – centralny zamek i szyby nie działają, niedziela, bezpieczniki, przekaźnik PWR