Jedź do elektromechanika niech sprawdzi elektrozawór gaszenia na pompie wtryskowej. W DiD gaszenie realizowane jest za pomoca klapy gaszacej przy kolektorze dolotowym, możliwości jest kilka: uszkodzona klapa gasząca nieszczelność w układzie Vacum padnięty zaworek sterujący gaszeniem problem w sterowaniu zaworka
Pierścienie do wymiany, bo przepuszczają olej. Wibracje na śilniku: • urwana śruba od mocowania silnika • klapa gasząca
Jaka znowu klapa gaszenia? Nie ma czegoś takiego w tym silniku, jest tam tylko przepustnica EGR.
Witam. posiadam peugeota 206 z 2004 r notorycznie pojawia się problem z silnikiem niestety serwisy nie potrafią ani ustalić usterki ani jej naprawić tylko ją maskują a auto po jakimś czasie znów świruje : 1 silnik zaczyna nierówno pracować 2 zaczyna gasnąć na wolnych obrotach 3 słabnie i gaśnie nawet na wysokich obrotach 4 zapala się pierwsza kontrolka...
Silnikowi brakuje powietrza. Proponuję przy tych objawach odpiąć wtyczkę od elektrozaworu N239 sterującego zamykaniem klapy gaszącej u wlotu zaworu EGR - dotyczy tylko silników o oznaczeniu ATD, ASZ i ARL (elektrozawór może dostawać masę z ECU [przy stale podawanym napięciu 12V] w trakcie pracy silnika i przymykać klapę na 5/6 gwizdka, zwłaszcza jeśli...
Klapa gaszącą ma za zadanie miękko zdusić silnik w celu ochrony dwumasy. Czy działa czy nie, gdy auto zgasisz to silnik się zatrzyma, tylko myk polega na tym, że bez klapy gaszącej szarpie motorem, a z klapą nie.
Zrobiłem prostszy eksperyment, przejechałem się z odłączonym sterowaniem klapy gaszącej (zablokowana w pozycji otwartej). Silnik 1.3MJTD. Różnica była ogromna, nie dało się jej nie zauważyć. Swoją drogą to przy zamkniętej przepustnicy (czy klapie gaszącej), silnik tak nie za bardzo ma co przetłaczać/sprężać. Diesel bez klapy gaszącej hamuje głównie...
Jeżeli jest objaw podobny do braku kompresji to sprawdził bym, czy nie jest zablokowana klapa gaszenia.
Witam, Po pierwsze nie jest "zawór od turbiny" a jest to zawór EGR z dodatkową klapą wykorzystywaną przy gaszeniu silnika ( to ten którym steruje siłownik od którego odpięty jest ów przewód). Klapa ta powoduje łagodniejsze zatrzymanie podczas gaszenia. Skoro przewód został zaślepiony to prawdopodobnie uszkodzony jest zaworek elektropneumatyczny (sterujący...
Jest to klapa gasząca i pracuje w momencie zgaszenia silnika.Zamyka się i po zgaszeniu silnika powinna się otworzyć.
Miałem kiedyś AHF. Obstawiam u Ciebie uszkodzony elektrozawór klapy gaszącej silnik N239.
Odgrzeje temat. Efekt mam podobny, przypuszczam że to klapa gasząca silnik. Czy po wymianie trzeba ją adaptować vagiem, jeżeli tak to jaka procedura.
Jeśli zaślepi całkowicie wylot spalin z kolektora wydechowego to chłodnica spalin wraz z klapą regulacyjną nie będzie mu potrzebna i z powodzeniem może ją pominąć w obiegu chłodzenia, dobrze również jest wypiąć odmę z dolotu bo za jakiś czas olej zaleje silnik V157 sterujący klapą gaszącą na wlocie do kolektora ssącego i będzie znowu problem a tak silnik...
Mam problem z CZ. Przy otwieraniu drzwi pilotem otwiera się dodatkowo klapa bagażnika. Jak gaszę silnik i otwieram drzwi po jeździe to klapa tez się otwiera. Poproszę o jakieś sugestie. Czy to mikrostyk do wymiany w zamku klapy czy może coś innego?
Ja bym tego nie kupował, albo zmieli napęd pompy oleju, przy okazji zabijając turbinę i panewki, albo będzie nieustająca walka z klapą gaszącą. Do udanych silników TDI grupy VW można zaliczyć 1,9 (110 i 130 kM), 5 cylindrowy, rzędowy 2,5 oraz 3,0 V6 Jako porażkę należy traktować 1,9 90kM, 2l oraz absolutny zwycięzca 2,5 V6
Witam. Prawdopodobnie jest to zawór siłownika zamykania klapy gaszenia silnika. Od niego powinien być wężyk do siłownika który jest przy kolektorze ssącym.
Ściągnij wężyk z siłownika klapy gaszącej, odpal silnik, załóż wężyk, jeśli zamknie klapę i zgaśnie to powtórz operację z odpiętą wtyczką z elektrozaworu N239, jeśli znów zamknie klapę, to uszkodzony jest N239, jeśli nie zamknie klapy to szukaj uszkodzenia w wiązce kabli lub sterowniku
Wszystkie wężyki podciśnienia do wymiany, nie tylko tej jeden. N75 powinien być na ścianie grodziowej - dochodzą do niego 3 wężyki - z N75, filtra powietrza i z trójnika gdzie idzie na EGR i klapę gaszącą.
Czy jest jakiś sposób, żeby działała klapa gasząca przy odłączonym EGR? Wygląda to tak, że podciśnienie idzie do elektrozaworu który steruje turbiną a następnie do drugiego elektrozaworu z którego wychodzi wężyk podciśnienia i trójnikiem jest rozdzielony na EGR i klapę gaszącą. EGR został zaślepiony i usunięta obsługa EGR z komputera, elektrozawór jest...
Witam! Mam problem z moim Scudo. W momencie gaszenia strasznie szarpie silnikiem. Podciśnienie sprawdzone, klapa gasząca sprawna, zaworek elektromagnetyczny sterujący klapą gaszącą również działa na krótko (po podaniu 12V napięcia otwiera się i zaciąga strzykawkę). Na wtyczce dochodzącej do zaworu stale jest 8V napięcia - podczas gaszenia również nic...
Turbo napewno siedzi dobrze, jedyne co zauważyłem to jak ruszam elementem zaznaczonym na czerwono na zdjęciu , auto się przydusza, jak to puszczę to wydobywa się zza silnika chmurka spalin aż gryzie w oczy. Nie mogłem zdiagnozować dokładnie skąd ona się wydobywa. EDIT: Znalazłem miejsce nieszczelności. Znajduje się ono na rurze wychodzącej z turbo...
silnik jest na pompowtryskach a zatem również posiada klapę gaszącą - sprawdź w jakiej jest pozycji, pomimo błędu P0321 powinien odpalić.
2001 to możesz go bez problemu wyciąć tylko po co jak wystarczy odłączyć wężyki i je zaślepić, no i przede wszystkim go wyczyścić, jeżeli klapa się zacina to zacznij od czyszczenia. Jak usuniesz klapę gaszącą silnik może się "telepać" przy gaszeniu, po za tym za jakiś czas po wizycie na stacji diagnostycznej jak szybko go wyciąłeś tak szybko będziesz...
Jak masz dziurawy siłownik klapy gaszącej, to silnik zatrzymuje się po wyłączeniu kluczyka z wyraźnym szarpnięciem. Ale ta usterka nie ma żadnego wpływu na działanie zaworu egr
maciek-info, wkleję Ci skan poglądowy wraz z numerem poszczególnych części potrzebnych części zamiennych z ETKI : http://obrazki.elektroda.net/44_12346239... co do pinów to nie jestem niestety zorientowany czy dokładnie to wygląda u Ciebie jak na schemacie bo schemat dotyczy również silnika AZV i BKD i nie wiem czy u Ciebie EGR jest sterowany...
Są zestawy pomijające EGR, plusy to: - czystszy kolektor dolotowy - nieco lepsza dynamika Minusy: - brak klapy gaszącej (telepanie silnika po zgaszeniu) - bardziej zanieczyszczone spaliny (zapach wyraźnie ostrzejszy).
Mnie za to dziwi to, co ktoś tu napisał, że diesel słabo hamuje silnikiem. Jeżdżę astrolotem 1,7cdti tym najsłabszym z17dtl, nie zauważyłem żeby hamował silnikiem jakoś gorzej, niż większość benzynowych jakimi jeździłem, nawet bym zaryzykował stwierdzenie, że hamuje dużo lepiej. Bo być może tak jak pisał tzok, w hamowaniu u Ciebie bierze udział klapa...
czy moze za jakies kilka kilometrow komputer zastopuje mi slinik.Moje auto to Skoda Octavia 2006 Tour 1.9 tdi na pompowtryskiwaczach. I na koniec jakie sa ogolnie opinie o tym silniku-czy ten jest ok czy moze te starsze byly lepsze?Bardzo prosze o pomoc to nie komputer zastopuje Ci silnik tylko przekaźnik sterujący klapą gaszącą jeśli zacznie ją zamykać...
Brak paliwa albo klapa gasząca szaleje.
Stukot jak przy panewce bo raczej klapy gaszenia nie masz.
Egr w zaden sposob nie zgasi silnika. A ten silnik nie ma klapy gaszenia.
Obraziłeś się ale nie tędy droga. Z Twojej wypowiedzi wynikało, że nie masz bladego pojęcia o co biega z Twoim samochodem (wcale się nie dziwię). Objaw byłby rozpoznawalny od razu ale zauważ, że napisałeś tylko o tym mi.in. że ciężko wkręcić silnik wyżej niż 2000 obrotów i podałeś, że nie dało się nim ruszyć i przy tym kopcił ale gdybyś napisał, że...
Po czasie może zacząć się łuszczyć i coś blokować Temperatura i egr też swoje zrobią i będzie zaraz do silnika w dolot lecieć cała farba :) Ja bym zwrot robił z dodatkową czerwoną kartką w internecie gdzie się da.
tak samochód posiada DPF Włączają sie na chwilę i po chwili gasną. Po chwili znowu się włącza pare sekund pochodzą i znów się wyłaczają i tak aż do rozładowania akumulatora. Maskę silnika nie tylko zdjąłem przewód z klapy gaszącej silnik (z której cały czas dochodzi pisk) i jak lekko ta klapkę w środku domykam palcem zmienia się napięcie na wyjsciu...
No nie róbcie takich chec, gdyby to była wina klapy gaszenia to silnik zachowywał by się inaczej.
Przytoczyłem cytat ,,W dieslach nie ma przepustnicy a klapa gasząca". To iż w omawianym silniku jej nie ma , to inna rzecz.
Miałem ten silnik w Volvo. A więc zaworek nad kompresorem klimatyzacji steruje klapa gaszącą- u Ciebie to B. Z kolei za sterowaniem geometrii odpowiada zaworek A. Co prawda w Vovlo jest on przykręcony obok pompy vacum. Co do samych zaworków oba są takie same. EGR jest sterowany elektronicznie.
Albo faktycznie pada uszczelnienie wałka turbosprężarki po stronie wydechu (gdyby padało również po stronie sprężającej to silnik wchodziłby na wyższe obroty bez wciskania pedału gazu) albo silnikowi brakuje powietrza za sprawą przymykającej się klapy gaszącej (wynikać z tego może ten odczuwalny brak mocy). W każdym razie dobrze gdyby autku przyjrzał...
A może jakąś uniwersalną przepustnice wsadzić i zasilanie podać z tego samego obwodu który na pompę paliwa idzie ?? Sam się nas tym zastanawiam bo wkurzające to jest przy gaszeniu.
W tym silniku nie ma klapy do gaszenia silnika. Gaszenie silnika polega na odcięciu zasilania do elektromagnesu na pompie wtryskowej. Mnie najbardziej irytuje to, że zanikło terkotanie pompy tak jakby przestała pracować. Zawsze ten dźwięk był po włączeniu zapłonu.
Jeśli chcesz mieć pewność, że niemożność uruchomienia silnika leży po stronie przekaźnika zasilającego zestyk "30" to musisz popatrzeć czy przed nieudaną próbą odpalenia zapala się na moment i gaśnie kontrolka świec żarowych (jeśli się nie zapala to wina leży po stronie przekaźnika zasilającego sterownik silnika ale nie popularną 109 jak w starszych...
Masz załączony tryb awaryjny. Przyczyn może być wiele. Zapchany DPF, zbyt wiele nieudanych prób przepalenia DPF, brudny EGR, niedziałające świece żarowe, źle działająca klapa gasząca.... Można wymieniać bez końca. Żółta kontrolka silnika się świeci? Podepnij auto pod komputer, sprawdź błędy i wklej je tutaj, to będziemy wiedzieli coś więcej.
Najpierw sprawdź zasilanie edc. Kolega Hart3 dał potrzebne info. Mechanicy z plakiem.... pewnie zabrakło im cierpliwości, jak psikali do filtra to trzeba z pół minuty kręcić żeby plak doleciał do silnika. Jak masz zasilanie edc sprawdzone żarówką np H7 to zainteresuj się przyciskiem do gaszenia z tyłu. W C956 przycisk sterował przekaźnikiem w tylnej...
Nie, tu nie chodzi o zatrzymanie procesu spalania, za to odpowiada odcięcie paliwa, brak kluczowania wtryskiwaczy. Klapa gasząca zamyka dopływ powietrza do silnika dzięki czemu, nie mając co sprężać, ten łagodnie się zatrzymuje Zamyka wtedy kiedy gasząc przekręcimy kluczyk tak?Czy gdy gasimy silnik z taką klapa należy poczekać kilka minut na wolnych...
W dacii zobacz czy masz krańcówkę przy zamku klapy silnika, demontujesz ją (ma wisieć na przewodach), ecu silnika widzi otwartą klapę - start/stop jest wtedy wyłączony.
Poczytaj " rozbieganie silnika TDI " Jest tego pełno , nawet filmiki na YT I kury we wsi przestaną się nieść zapewne do tego. Po to wymyślono klapy gaszące - po wyłaczeniu kluczyka, silnikowi zostaje odcięte powietrze. A bez tego nawet diesel zgaśnie.
Zawór od klapy gaszącej sprawny? Nie zamyka klapy po uruchomieniu silnika?
"Zainteresuj się" klapą gaszącą (przepustnicą)... klapa jest używana nie tylko do gaszenia silnika, ale również podczas hamowania silnikiem. Jeśli się wtedy zablokuje to efekt jest taki jak opisujesz. [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
Sprawdź działanie klapy gaszącej, szczelność wężyków od podciśnień oraz prawidłowość podłączenia akumulatora podciśnienia. Przy gaszeniu silnika klapa ma się zamykać!
Kiedy zwarły się dwa kable? Na postoju, czy podczas pracy silnika? Te klapy gaszące wyrzucają błąd P1125, jak są zalane olejem, następuje tam zwarcie. Wyczyściłeś elektronikę z oleju? Olej też jest pod płytką, więc trzeba to rozebrać na czynniki pierwsze. Wiąże się to z rozlutowaniem starych połączeń.
klapa gasić klapa gasić skoda siłownik klapa gasić
rezystor rs485 usunąć wirusa messengera denon bluray
Przeróbka bi-xenon na full LED skrętne VW Golf Sportsvan 1.4 TSI – retrofit, kodowanie, koszty Zasilacz do Ergomaster Helios 5000 – jaki model, napięcie, wtyk, polaryzacja