Jaka znowu klapa gaszenia? Nie ma czegoś takiego w tym silniku, jest tam tylko przepustnica EGR.
Jeżeli jest objaw podobny do braku kompresji to sprawdził bym, czy nie jest zablokowana klapa gaszenia.
Witam, Po pierwsze nie jest "zawór od turbiny" a jest to zawór EGR z dodatkową klapą wykorzystywaną przy gaszeniu silnika ( to ten którym steruje siłownik od którego odpięty jest ów przewód). Klapa ta powoduje łagodniejsze zatrzymanie podczas gaszenia. Skoro przewód został zaślepiony to prawdopodobnie uszkodzony jest zaworek elektropneumatyczny (sterujący...
Witam. Prawdopodobnie jest to zawór siłownika zamykania klapy gaszenia silnika. Od niego powinien być wężyk do siłownika który jest przy kolektorze ssącym.
Silnikowi brakuje powietrza. Proponuję przy tych objawach odpiąć wtyczkę od elektrozaworu N239 sterującego zamykaniem klapy gaszącej u wlotu zaworu EGR - dotyczy tylko silników o oznaczeniu ATD, ASZ i ARL (elektrozawór może dostawać masę z ECU [przy stale podawanym napięciu 12V] w trakcie pracy silnika i przymykać klapę na 5/6 gwizdka, zwłaszcza jeśli...
Mam problem z CZ. Przy otwieraniu drzwi pilotem otwiera się dodatkowo klapa bagażnika. Jak gaszę silnik i otwieram drzwi po jeździe to klapa tez się otwiera. Poproszę o jakieś sugestie. Czy to mikrostyk do wymiany w zamku klapy czy może coś innego?
No nie róbcie takich chec, gdyby to była wina klapy gaszenia to silnik zachowywał by się inaczej.
Stukot jak przy panewce bo raczej klapy gaszenia nie masz.
Egr w zaden sposob nie zgasi silnika. A ten silnik nie ma klapy gaszenia.
Czy jest jakiś sposób, żeby działała klapa gasząca przy odłączonym EGR? Wygląda to tak, że podciśnienie idzie do elektrozaworu który steruje turbiną a następnie do drugiego elektrozaworu z którego wychodzi wężyk podciśnienia i trójnikiem jest rozdzielony na EGR i klapę gaszącą. EGR został zaślepiony i usunięta obsługa EGR z komputera, elektrozawór jest...
Jerzy mechanik -jak byś sobie zdał sprawę z głupoty jaką napisałes to byś się rozpłakał. Nie ma tam żadnego czujnika grzania świec on ma wyraźne problemy z zasilaniem EDC, co słusznie nadmienił Paweł wawa. Nawiasem mówiąc jeżeli silnik kręci jak szalony i nie odpala to sprawdził bym czy nie jest zablokowana klapa gaszenia silnika; bo to szalone kręcenie...
W tym silniku nie ma klapy do gaszenia silnika. Gaszenie silnika polega na odcięciu zasilania do elektromagnesu na pompie wtryskowej. Mnie najbardziej irytuje to, że zanikło terkotanie pompy tak jakby przestała pracować. Zawsze ten dźwięk był po włączeniu zapłonu.
Turbo napewno siedzi dobrze, jedyne co zauważyłem to jak ruszam elementem zaznaczonym na czerwono na zdjęciu , auto się przydusza, jak to puszczę to wydobywa się zza silnika chmurka spalin aż gryzie w oczy. Nie mogłem zdiagnozować dokładnie skąd ona się wydobywa. EDIT: Znalazłem miejsce nieszczelności. Znajduje się ono na rurze wychodzącej z turbo...
No i dzisiaj znowu zonk. Podpisałem bezpośrednio pod przewód co idzie z pompy vacum do serwa i zaciągnęło sztangę. Wczoraj jak próbę robiłem strzykawką to po zaciągnięciu strzykawki sztanga się cofała a potem wracała do poprzedniej pozycji cały czas na zaciągniętej strzykawce. Zastanawia mnie jeszcze czemu przy wypiętym przewodzie z klapy gaszącej...
Zacieła sie klapa od gaszenia i silnik kreci jałowo( jak by sie rozrząd urwał) Klapa jest koło zaworu EGR .
Witam! Mam problem z moim Scudo. W momencie gaszenia strasznie szarpie silnikiem. Podciśnienie sprawdzone, klapa gasząca sprawna, zaworek elektromagnetyczny sterujący klapą gaszącą również działa na krótko (po podaniu 12V napięcia otwiera się i zaciąga strzykawkę). Na wtyczce dochodzącej do zaworu stale jest 8V napięcia - podczas gaszenia również nic...
Zrobiłem prostszy eksperyment, przejechałem się z odłączonym sterowaniem klapy gaszącej (zablokowana w pozycji otwartej). Silnik 1.3MJTD. Różnica była ogromna, nie dało się jej nie zauważyć. Powiem tak, że zrobiłeś coś, sam nie wiesz co i do tego wyciągnąłeś jakieś absurdalnie brzmiące wnioski. Ta klapa gasząca, , to przepustnica będąca częścią systemu...
W dacii zobacz czy masz krańcówkę przy zamku klapy silnika, demontujesz ją (ma wisieć na przewodach), ecu silnika widzi otwartą klapę - start/stop jest wtedy wyłączony.
Sprawdź działanie klapy gaszącej, szczelność wężyków od podciśnień oraz prawidłowość podłączenia akumulatora podciśnienia. Przy gaszeniu silnika klapa ma się zamykać!
2001 to możesz go bez problemu wyciąć tylko po co jak wystarczy odłączyć wężyki i je zaślepić, no i przede wszystkim go wyczyścić, jeżeli klapa się zacina to zacznij od czyszczenia. Jak usuniesz klapę gaszącą silnik może się "telepać" przy gaszeniu, po za tym za jakiś czas po wizycie na stacji diagnostycznej jak szybko go wyciąłeś tak szybko będziesz...
może być wiele przyczyn np. klapa do gaszenia silnika zamyka się bardzo szybko odcinając powietrze i jeżeli jest tam nagar z resztkami oleju a często tak jest przykleja się. Wiadomo silnik bez powietrza nie zapali, należy sprawdzić czy działa prawidłowo jak gasisz silnik słychać takie klapnięcie.Pod czas uruchamiania silnika powinna się otworzyć.
Klapa gasząca to jest przepustnica EGR. Powinna zamykać się przy gaszeniu silnika, a w czasie normalnej pracy "współpracuje" z zaworem EGR (jak EGR się otwiera to przepustnica(klapa) powinna się przymykać aby silnik lepiej zasysał spaliny
Sterownik zaraz się zorientuje, że EGR nie działa i utnie moc. Nie w tym silniku i nie w tym sterowniku. Tam sobie można do woli zaślepiać EGR i nie będzie to skutkować żadną utratą mocy. Zaślepienie EGR spowoduje spowolnienie nagrzewania się silnika i nic poza tym. Usunięcie klapy gaszącej spowoduje tylko nieprzyjemne telepnięcie silnikiem podczas...
Nie, tu nie chodzi o zatrzymanie procesu spalania, za to odpowiada odcięcie paliwa, brak kluczowania wtryskiwaczy. Klapa gasząca zamyka dopływ powietrza do silnika dzięki czemu, nie mając co sprężać, ten łagodnie się zatrzymuje Zamyka wtedy kiedy gasząc przekręcimy kluczyk tak?Czy gdy gasimy silnik z taką klapa należy poczekać kilka minut na wolnych...
W tym silniku klapa gaszenia nie jest sterowana wężykiem tylko elektrycznie - mylisz z EGR-em. Jednak egr czy otwarty, czy zamkniety - silnik powinien lepiej lub gorzej ale chodzić.
Normalny objaw, klapa gaszenia zamyka się, dusi silnik a po 3 sekundach cyka jednorazowo.
maciek-info, wkleję Ci skan poglądowy wraz z numerem poszczególnych części potrzebnych części zamiennych z ETKI : http://obrazki.elektroda.net/44_12346239... co do pinów to nie jestem niestety zorientowany czy dokładnie to wygląda u Ciebie jak na schemacie bo schemat dotyczy również silnika AZV i BKD i nie wiem czy u Ciebie EGR jest sterowany...
Witam. Wie ktoś może jak sterowana jest przepustnica powietrza (klapa gasząca) w 1.6HDI 8V 92KM? Klapa po włączeniu testu działa, a podczas gaszenia silnika się nie zamyka co powoduje twarde gaśnięcie Podczas pracy silnika przepustnica jak i EGR sterowany jest z przepływomierza z tego co mi wiadomo, zastanawia mnie tylko sygnał do zamknięcia klapy podczas...
A może jakąś uniwersalną przepustnice wsadzić i zasilanie podać z tego samego obwodu który na pompę paliwa idzie ?? Sam się nas tym zastanawiam bo wkurzające to jest przy gaszeniu.
W pierwszej kolejności to sprawdź co to za element odpadł od elektrozaworu N239, który znajduje się z tyłu kolektora ssącego a steruje zamykaniem klapy gaszącej podczas gaszenia silnika - jeśli odpadł z niego króciec z wężykiem doprowadzający podciśnienie do tego elektrozaworu to będzie to skutkować ciągłym niedoładowaniem turbo. Następnie wykonaj logi...
Jeśliby zgasło z powodu braku paliwa to wyszedłby na Vagu błąd 00550 a jeśli błędu nie ma to sprawdź w jakiej pozycji jest klapa gasząca, ewentualnie odepnij wtyczkę z elektrozaworu N239 (z tyłu kolektora ssącego, wygląda on tak : http://img140.imageshack.us/i/img4791.jp... i steruje zamykaniem klapy gaszącej podczas gaszenia silnika), każde zwarcie...
"Zainteresuj się" klapą gaszącą (przepustnicą)... klapa jest używana nie tylko do gaszenia silnika, ale również podczas hamowania silnikiem. Jeśli się wtedy zablokuje to efekt jest taki jak opisujesz. [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
Pierścienie do wymiany, bo przepuszczają olej. Wibracje na śilniku: • urwana śruba od mocowania silnika • klapa gasząca
klapa gasząca I tak właśnie powinna być nazywana, działa tylko przez moment podczas gaszenia silnika.
Jak masz dziurawy siłownik klapy gaszącej, to silnik zatrzymuje się po wyłączeniu kluczyka z wyraźnym szarpnięciem. Ale ta usterka nie ma żadnego wpływu na działanie zaworu egr
ta zielona "rurka" idzie od overboosta do tzw. zaworu klapy dławiącej (widocznego na zdjęciu) Słychać go przy gaszeniu silnika
Po 4 latach auto zostało naprawione. Oczywiście dalej szarpało jak w 2017, aż do dziś, gdzie odkryłem pęknięty trójnik podciśnienia do sterowania klap swirl. Po wymianie, klapy zaczęły działać, przestało rzucać motorem przy gaszeniu (klapa gaszenia) i te szarpania ustały. Do tego wymieniono wszystkie gumowe podciśnienia.
Miałem kiedyś AHF. Obstawiam u Ciebie uszkodzony elektrozawór klapy gaszącej silnik N239.
Tak odepnij wtyczkę. Wtedy jest w pozycji max otwarta. Ona pełni dwie role ogranicza dopływ świeżego powietrza a tym samym wymusza większy zawrót spalin przez EGR oraz pełni rolę klapy gaszącej. Czyli powoduje łagodne zatrzymanie silnika (ważne dla dwumasy) oraz awaryjnego gaszenia (remedium na chorobę tzw szalonego diesla).
Odgrzeje temat. Efekt mam podobny, przypuszczam że to klapa gasząca silnik. Czy po wymianie trzeba ją adaptować vagiem, jeżeli tak to jaka procedura.
Sprawdź wszystkie podłączenia drzwi. Po otwarciu drzwi widać gumową harmonijkę, w której znajdują się przewody. Tam często łamią się i wzajemnie zwierają. Jeśli to kombi zacznij od tylnej klapy.
EEEEEEEEE tam "ozłocę" ja bym oddał cały majątek hehehe Co do Lublina albo się zapowietrza albo pompka zasilająca albo coś się pieprzy z elektryką i uruchamia się automat do gaszenia. Ponieważ ostatni są pierwszymi zacząłbym od automatu - klapa w górę i obserwować na pompie wtryskowej co się dzieje i czy coś w ogóle się dzieje.
Masz problem z komunikacją licznika z sterownikiem ecu. Abs do przekodowania lub wymiana pompy z afn. W silniku masz problem z zaworem klapy gaszenia n239 Nieprawidłowy sygnał z czujnika hamowania Komunikacja z airbag
Ta klapa gasząca nie odpowiada za ASR tylko za łagodne (bezwstrząsowe) gaszenie silnika, zamyka się ona na 3 sekundy po przekręceniu kluczyka w stacyjce w pozycję OFF a następnie ponownie się otwiera i ot jej cała rola, coś niezrozumiale opisujesz pozycję klapy : "przepustnica się zamyka...silniczek po wyłączeniu zapłonu cały czas próbuje ją domknąć...jak...
Tak, gruszkę można sprawdzić. A klapa gasząca chodzi dobrze? - odnośnie rzucania silnikiem podczas gaszenia. Sprawdź czy nie stoi w jednym położeniu i czy działa jej sterowanie.
Napisałem "jak zobaczę o co chodzi to Ci powiem" ale zapomniałem dopisać, że jak zobaczę logi. Skoro poza błędem niedoładowania innego nie pokazuje a podciśnienia jak piszesz masz połączone prawidłowo i układ jest szczelny (mam nadzieję) to w logach wyjdzie czy masz nieszczelność w dolocie. W celu sprawdzenia szczelności układu podciśnienia wystarczy...
Założyłem zamiennik marki Abakus/Loro. Działa bez zarzutów, wygląda solidnie a ile pochodzi to czas pokaże. Co ciekawe - klapka po zamknięciu układa się prostopadle do kanału, czyli zamyka się praktycznie szczelnie. Pomimo tego silnik gaśnie tak lekko i płynnie, że chyba się bardziej nie da. Także jeśli bardzo szczelnie to też nie dobrze to może (przynajmniej...
Zwróć uwagę na klapę zamykającą dopływ powietrza w momencie gaszenia silnika, być może zablokowała się w pozycji zamknięcia i stąd ten problem.
tak jest takie ustrojstwo :) znajduje się w ............ i podczas wył zapłonu zamyka dopływ ......... i powoduje komfortowe gaszenie silnika uzupełnij brakujące miejsca albo poszukaj na google jest tego mnóstwo :) *klapa gasząca, przepustnica jak zwał tak zwał - jak by ci się dalej nie chciało szukać :)
Tzw. Soft stop, nie trzęsie silnikiem podczas gaszenia i tylko wtedy klapa ma się zamknąć na kilka sekund.
Kup od silnika BAY. To był praktycznie AMF ale z euro4 bo zmieli pompowtryskiwacze na nową wersję ,dołożyli chłodnicę EGR i zamiast klapy gaszenia wleciała przepustnica sterowana elektronicznie.
Witam mam problem z Golfem IV 1.9 TDI AHF, podczas gaszenia silnika na elektrozawór klapy gaszącej podawany jest zbyt krótki sygnał i siłownikowi nie udaje się przymknąć klapy przez co trzęsie silnikiem. Sygnał trwa ok. 1 s natomiast w bliźniaczym aucie znajowego z silnikiem ASV trwa ok 3 sek. Czy problem może być związany z zainstlowanym zabezpieczeniem...
Wystarczy rozpiąć wąż na dolocie i zobaczyć czy jest tam dużo oleju (najlepiej dolny wąż przy intercoolerze). Jeśli silnik był awaryjnie gaszony przez klapę gaszącą, to ta mogła się zablokować. Z kolei przy rozpiętym dolocie ten silnik nie zapali, jeśli więc "strzelił" albo spadł wąż gdzieś przy IC to silnik nie da się uruchomić.
Szczerze mówiąc nie spotkałem się jeszcze z nowoczesnym silnikiem diesla bez klapy gaszącej. Poszukaj dobrze. Wpisz sobie w google grafika "przepustnica 1.3 JTD" zobaczysz jak to wygląda.
Klapa gasząca ma być całkowicie otwarta podczas pracy silnika i zamykać się podczas gaszenia auta. Za N75 nie sprawdzisz. Przed trzeba.
Przepustnicą powietrza określiłem klapę do gaszenia. Zdarzyło mi się, że to ustrojstwo się zacinało i silnik reagował podobnie jak w temacie.
Jeśli chodzi Ci o sterowanie klapą gaszącą to albo zastosujesz sprawny N239 a jeśli nie to klapa nie będzie działać i będziesz miał telepotanie silnikiem podczas jego gaszenia.
Awaria dwómasu objawia się szarpaniem podczas ruszania. Sprzęgło nie bierze tak miękko, auto rusza zrywami, Czasem może to być objaw podwichrowanej tarczy sprzęgłowej. Na to jest taki sposób, z piątego biegu ruszasz na sporym gazie tak ze dwa razy popuść sprzęgła tzw. przypalenie delikatne. Nie przesadzić😁 Jeżeli pomoże to tarcza przesadzić😁Za...
Jest to zasilanie podciśnieniowe elektrozaworu klapy gaszącej, jego zapadnie może powodować szarpnięcię silnikiem podczas gaszenia, nieszczelnośc zaś błędne działanie instalacji podcisnieniowej, czyli raczej brak mocy z niskich prędkości. Nie jest powodem przeładowana przy 120, ale wymienić i tak trzeba.
Sprawdź masę powietrza podczas rozruchu czy się może klapa gaszenia nie blokuje.
Nastawy przepustnicy w 1,4TDI ?? Przeciez to jest klapa gaszenia a nie przepustnica jak w benzynie ;)
Ściągnij wężyk z siłownika klapy gaszącej, odpal silnik, załóż wężyk, jeśli zamknie klapę i zgaśnie to powtórz operację z odpiętą wtyczką z elektrozaworu N239, jeśli znów zamknie klapę, to uszkodzony jest N239, jeśli nie zamknie klapy to szukaj uszkodzenia w wiązce kabli lub sterowniku
Mnie za to dziwi to, co ktoś tu napisał, że diesel słabo hamuje silnikiem. Jeżdżę astrolotem 1,7cdti tym najsłabszym z17dtl, nie zauważyłem żeby hamował silnikiem jakoś gorzej, niż większość benzynowych jakimi jeździłem, nawet bym zaryzykował stwierdzenie, że hamuje dużo lepiej. Bo być może tak jak pisał tzok, w hamowaniu u Ciebie bierze udział klapa...
Oczywiście masz silnik ASV a nie AVS a klapa gasząca jest po to by silnik miękko gasnął bez upierdliwego nim telepnięcia, ta klapa nie ma żadnego powiązania z EGR poza oczywiście tym, że i ona i EGR znajdują się w jednej obudowie, klapa gasząca jest cały czas w pozycji otwartej a zamyka się tylko w trakcie gaszenia silnika po przekręceniu kluczyka w...
Takie "bulgotanie" podciśnień po zgaszeniu to raczej normalka. Klapa gaszenia chodzi?
jak chyba dobrze się domyślam to chodzi ci o ruchomą obrotową okrągłą klapkę, która znajduje się u wlotu obudowy EGR, a której zadaniem jest eliminowanie nieprzyjemnego wstrząsu podczas wyłączania silnika to stosuje się dwie nazwy (zrozumiałe dla większości personelu w motoryzacyjnych punktach handlowych) : - przepustnica powietrza doładowanego, - klapa...
sprawdź czy nie zacina się klapa na dolocie ta która przy gaszeniu odcina powietrze coby bardzo silnikiem ni telepało i czy po przekręceniu kluczyka masz zasilanie na zaworze odcinającym za co odpowiada przekaźnik 109 ale jak nawet na samostarcie nie idzie to moze być wina tej klapki
Jedź do elektromechanika niech sprawdzi elektrozawór gaszenia na pompie wtryskowej. W DiD gaszenie realizowane jest za pomoca klapy gaszacej przy kolektorze dolotowym, możliwości jest kilka: uszkodzona klapa gasząca nieszczelność w układzie Vacum padnięty zaworek sterujący gaszeniem problem w sterowaniu zaworka
Witam, mam dwa problemy z elektryką w samochodzie, pierwszy problem tyczy się błędu zacisk 30, wiem, że oznacza to za niskie napięcie na plusie akumulatora, jednak nie o tym, odkryłem jakiś czas temu, że brakowało bezpiecznika odpowiedzialnego za to, po wsadzeniu bezpiecznika błąd się nie pokazuje, jednak po jakimś czasie jazdy nagle auto zwiększa...
A sprawdziłeś czy klapa gasząca się zamyka w trakcie gaszenia silnika na 3 sekundy ? Jeśli z jakichś powodów się nie zamyka to owszem telepnie nieprzyjemnie ale tylko silnikiem a nie całą budą. W każdym razie przyczyny braku działania klapy gaszącej mogą być dwie : 1. Elektryczna : - spalona cewka elektrozaworu N239 (sprawna powinna mieć rezystancję...
Witam, mam problem klapką gaszącą i jej zaworem sterującym N239. Auto szarpie przy gaszeniu. Klapa gasząca nie zamyka się przez co przy gaszeniu silnik twardo gaśnie trzęsąc się. Zacząłem szukać przyczyny i okazało się, że 2 kable idące do zaworu N239 są przetarte. Zlutowałem kabelki ale okazało się, że klapa dalej się nie zamyka. Sprawdziłem wszystkie...
Ja bym tego nie kupował, albo zmieli napęd pompy oleju, przy okazji zabijając turbinę i panewki, albo będzie nieustająca walka z klapą gaszącą. Do udanych silników TDI grupy VW można zaliczyć 1,9 (110 i 130 kM), 5 cylindrowy, rzędowy 2,5 oraz 3,0 V6 Jako porażkę należy traktować 1,9 90kM, 2l oraz absolutny zwycięzca 2,5 V6
nie wiem gdzie znajduje się ten elektrozawór,proszę o pomoc może jakieś foto? ten elektrozawór czyli N239 jest z tyłu kolektora ssącego i dobrze Ci kolega napisał, że masz wyjąć przewody z peszli i sprawdzić czy nie są przetarte (ten zaznaczony fioletową strzałką) : http://obrazki.elektroda.net/76_12910056... objawy tego błędu to nieprzyjemne...
Brak paliwa albo klapa gasząca szaleje.
Klapa gasząca sprawdzona i przy gaszeniu silnika zamyka się na kilka sekund i potem otwiera do maksimum. Została również odłączona na czas testów i nie było żadnych zmian w pracy silnika. Dalej "losowo" samochód dostaje blokady i trzeba "poruszyć' gazem aby się odblokował. Sprawdzałem w grupie 10 pozycję pedału przyspieszenia i za każdym razem po dociśnięciu...
Powiem ci tak nie znam tego silnika dobrze ale w gnojówkach gaszenie jest albo elektrozaworem na pompie wtrusk. albo klapą na kolektorze ssącym . poszukaj tam problemu ewentualnie stacyjka nie odcina prądu a na czym to pisałem..............
tak samochód posiada DPF Włączają sie na chwilę i po chwili gasną. Po chwili znowu się włącza pare sekund pochodzą i znów się wyłaczają i tak aż do rozładowania akumulatora. Maskę silnika nie tylko zdjąłem przewód z klapy gaszącej silnik (z której cały czas dochodzi pisk) i jak lekko ta klapkę w środku domykam palcem zmienia się napięcie na wyjsciu...
Witam. Ni stąd ni zowąd coś się stało w mojej Audi A3 8l 2000r 1,9 TDI 90 Km. Silnki ALH. Nagle przy próbie ruszania auto się zadławiło i zgasło. Odpaliłem bez problemu, ale przy mocniejszym wciśnięciu gazu auto się dusiło i bardzo mocno kopciło na siwo. Dojechałem do domu z prędkością max 50 km/h. Zauważyłem, że przy gaszeniu szarpie silnikiem i klapa...
Szum może być z kiepskiego nowego visko, zobacz czy przy tej przegazówce wentylator nie zapierdziela jak szalony 😀 Oczywiscie im więcej na minus to silnik będzie twardziej pracował ale nic mu się nie stanie to już kwestia gustu, byle by spaliny w gardło nie gryzły. Po logach dziur nie widać może minimalne nieszczelności, egr możesz sprawdzić,...
Witam, Zakupiony traktorek Lawnflite, silnik B&S 12.5HP. Kosiarka miała uszkodzoną stacyjkę, teraz po podaniu plusa na jeden z kabli (rozrusznik) zapala ale nie wiem jak ja zgasić? Do stacyjkę dochodzą 4 kable: +, masa, do przekaźnika- rozr, przewód który wchodzi do silnika- na niego podawałem plus, myślałem ze po odłączeniu napięcia kosiarka zgaśnie,...
W razie awarii przepustnicy zmotoryzowanej centralka redukuje osiągi silnika, aby uniknąć jego możliwego uszkodzenia (chodzi po prostu o ochronę dpf) ponadto działa to jak klapa gaszenia w zwykłym jtd. Do sprawdzenia czy na kostce przepustnicy jest tam + i masa. I czy po przekładce pinologia się zgadza..
powiem tak . usuniecie klap z kolektora ssącego nie poprawi ,ale i nie wpłynie negatywnie na prace silnika , jedynym zauważonym mankamentem jest to że w trakcie gaszenia silnika , jest odczuwalny około 0,5 sek opózniony stop , przezco silnik jak by miał ochote na dalszą prace . zmniejszony przepływ powietrza w naszych cdi poprzez urwane klapy (wina...
Jakies wieści? ASV 1.9 TDI Pod kompem na OBD wywala czujnik oleju na silniku jak i desce rozdzielczej. Podczas jazdy lub pracy silnika żadnej kontrolki. Objawy? Zero mocy. Totalnie zero. Wszystko chodzi, turbo śmiga, egr przy gaszeniu klapę domyka, podciśnienie jest, lewe powietrze wyeliminowane, nawet wężyki podciśnienia nowe. Teraz pytanie. Czy moduł...
Błędów zero wtryski testowane komputerem i to nie jakąś zabawką a obiaw jest cały czas tyle że gdy wcisniemy sprzeglo auto zgasi się płynnie a jak bez sprzęgła zgasze to będzie słychać jak by coś się obijalo czyli wychodzi że tam jest przyczyna w dwumasie co do klapy gaszenia jak to sprawdzić?
W silniku AGR podciśnienie nie ma żadnego związku z regulacją ciśnienia doładowania a sztanga przy uruchomieniu silnika ma być nieruchoma. Założyć należy, że skoro turbo było regenerowane to powinno być sprawne jak również i sztanga z gruchą ale w życiu bywa różnie. Owszem, za szarpnięcia przy gaszeniu silnika odpowiada niedziałająca klapa gasząca....
Gasisz przez odcięcie paliwa czy to w pompie czy to na wtryskach a w zasadzie to jest klapa gasząca więc trzeba szukać sterowania tymi elementami. Czytałeś cały post czy tylko to że nie gaśnie? Wytłumacz jak ma się Twoja teoria do zapalonych kontrolek nawet po zduszeniu silnika? To że nie gaśnie jest skutkiem braku możliwości wyłączenia zapłonu i to...
Wyłącznika uderzeniowego w tym TDI raczej brak Klapa gaszenia otwarta, lekko chodzi, jak zamknę to silnik kręci znacznie szybciej, jakby bez kompresji poza tym dosyć czysto w tej rurze. Myślę że trzeba by sprawdzić coś do sterowania początkiem wtrysku bo pompę napędza rozrząd więc tłoczyć musi tylko może nie wie gdzie i kiedy ma lać a wtryski już sterowania...
Na razie szukam rozwiązania pozostałych problemów. Sytuacja się trochę zmieniła. Obecnie odpala po 2-3 sekundach kręcenia rozrusznika a klapa gaszenia przestała działać. Nie działa ani przy pracy silnika ani przy gaszeniu, a błędy są cały czas te same i pojawiają się od razu po skasowaniu i silnik cały czas w trybie awaryjnym Powodem zmiany sytuacji...
Jeśli zaślepi całkowicie wylot spalin z kolektora wydechowego to chłodnica spalin wraz z klapą regulacyjną nie będzie mu potrzebna i z powodzeniem może ją pominąć w obiegu chłodzenia, dobrze również jest wypiąć odmę z dolotu bo za jakiś czas olej zaleje silnik V157 sterujący klapą gaszącą na wlocie do kolektora ssącego i będzie znowu problem a tak silnik...
Tak tutaj należy sprostować ze w benzynie ten element nazywamy przepustnicą a w dieslu klapa gaszącą a chodzi o to samo tyło pełnią inną rolę. Taka ciekawostka po angielsku występuje jedna nazwa throttle body dla obu silników. Co do dwumasy często spotykałem vany gdzie jest zwykle koło natomiast ten sam silnik w osobówce i już na dwumasie jedzie
Jest to klapa gasząca i pracuje w momencie zgaszenia silnika.Zamyka się i po zgaszeniu silnika powinna się otworzyć.
Masz dwa przewody, na jednym względem masy ( na przykład klemy akumulatora) ma być napięcie zbliżone do napięcia akumulatora czyli 13,5 do 14,4 wolt na pracującym silniku. Co może być przyczyną, że u mnie na wtyczkach od N18, N239 i N75 jest ok 3,5 V na pracującym silniku? Są takie błędy -17946 Zawór odcinający paliwo - przerwa/zwarcie do masy, brak...
(at)Mela098 w tym silniku nie ma przepustnicy, to jest klapa dławiąca. Dławi dolot do 2200 obr żeby wymusić zasysanie przez silnik spalin z egr. Jeśli egr jest nie sprawny, brudny lub zaślepiony, silnik nie ma powietrza i tym to może być spowodowane. Klapa powyżej 2200 obrotów dopiero się otwiera w całości i silnik może zasysać czyste powietrze w pełni....
Czy ktoś możę bawił się z montażem kalpy gaszącej w bmw seri 5 z silnikiem 530d 218km z gory mowie ze te modele nie miały montowanej klapy dlatego problem sie pojawia przy gaszeniu czyli słychac twarde gaszenie sprzęgło wymienione kompletne wraz w kołem dwu masowym.Koło pasowe jest całe.Zakupiłem klape gaszącą z egr od modelu z silnikiem 235km bo tam...
Puszka EGR czysta. Przewody podciśnienia do klapy gaszącej ktoś wcześniej pozamieniał. Wyjście z zaworu podłączył do atmosfery. Oczywiście podczas gaszenia rzucało silnikiem. Problem rozwiązałem. O które klapki w dolocie pytasz?
Nowy czujnik sprawdzałem jeździłem z testerem i patrzyłem czy pokazuje to samo co na zegarach, a jeżeli chodzi o zawór n75 to u mnie takowego nie ma jest taka czarna centralka (sry za brak fachowej nazwy) z której wychodzi 6 podciśnieniówek 1 do pompa vac 2 obudowa filtra 3 sterowanie turbosprężarki 4 akumulator podciśnienia 5k klapa gasząca silnik...
Wszystkie wężyki podciśnienia do wymiany, nie tylko tej jeden. N75 powinien być na ścianie grodziowej - dochodzą do niego 3 wężyki - z N75, filtra powietrza i z trójnika gdzie idzie na EGR i klapę gaszącą.
Przytoczyłem cytat ,,W dieslach nie ma przepustnicy a klapa gasząca". To iż w omawianym silniku jej nie ma , to inna rzecz.
Faktycznie, nie przyszło mi do głowy, że na zgaszonym silniku. Co do klapy to w teście: Zwarcie z potencjałem plus....ale przy gaszeniu samochodu ładnie się zamyka. Ale, jutro wyciągam ją i sprawdzę. Przy okazji się wyczyści. Napisze o efektach.
Klapa gasząca to ta okrągła puszeczka z tyłu silnika bo na sto procent nie wiem ale jak ją w cisne to auto gaśnie . A jeżeli ona się nie domyka bądz otwiera przy gaszeniu to co można z tym zrobić ?
klapa gasić klapa gasić skoda siłownik klapa gasić
szaleć touchpad ustawić temperatura klimatyzacja magneto naprawa
Wirówka nie hamuje po wyłączeniu - przyczyny i rozwiązania Zegarek VW Touran nie trzyma pamięci - przyczyny