1. Wyłączyć zapłon 2. Wcisnąć i przytrzymać przycisk X 3. Włączyć zapłon 4. Wskazanie inspekcji pulsuje przez 2 sekundy 5. Przytrzymać przycisk X aż do wyświetlenia się wskazania "- - - -" 6. Zwolnić przycisk X 7. Wyłączyć zapłon
Wypnij wtyki radia wszystkie i sprawdź czy jest diagnoza.
Przewody WN podłaczone dobrze według kolejności zapłonu :?::idea:,
Wymiana kostki stacyjki powinna wyeliminować opisany problem.
Nie wiem który to silnik, ale pewnie źle ustawiony zapłon.
jak jest ciepło odpala bez problemu jak zimno i wilgotno nie odpala od razu tżeba włączyć i wyłączyć kilkukrotnie zapłon
Witam mam problem z podłączeniem zapłonu zmieniłem silnik z 1,0 na 1,2 w starym był zwykły zapłon a ten wygląda na elektronik z kopułki wystają dwa kable nie wiem do czego je podłączyć i czy wogule będzie pasowało do starej cewki . k http://obrazki.elektroda.net/73_12607368... http://obrazki.elektroda.net/14_12607370...
Może być mała wydajność pompy paliwa.Zacznij od diagnozy ukł.paliwa.Potem zapłon.
Czujnik stukowy to mikrofon piezo, jak jest "dzwonienie" w silniku to opóźnia zapłon. Odłączenie niesprawnego powinno przyśpieszyć zapłon .
Cofka paliwa , sprawdz włączając rano kilkakrotnie zapłon.
sprawdź również zapłon
Może czujnik biegu wstecznego ? Nie da rady sterowanie masą do sterownika silnika.. Przesyłam schemat przekaźnika w komorze silnika..
Z tym dotykanie to pewnie chodzi o ukryty przycisk serwisowy, co do bezpiecznika to zależy od sposobu w jaki alarm odłącza zapłon.
Kontrolka żółta żadna nie mruga?? Jak włączysz zapłon.
Przy tym silniku prawdopodobnie jest Multek. Jak wejść w "tryb serwisowy" i odczytać kod usterek zobacz tu przez analogię http://asterka.2max.pl/aldl.html. Jak wejdziesz w tryb serwisowy to możesz sobie wtedy sprawdzić lampą strobosopową jak masz ustawiony zapłon.
To nie jest wina kostki tylko pręta "płetwy" pomiędzy mechaniczną częścią stacyjki a właśnie kostką, ten element pęka (jest to odlew ze ZnAl) i kostka pozostaje w pozycji przekręconej na zapłon. Musisz wyjąć wkładkę, ten element gdzie wkładasz klucz z obudowy stacyjki
Może za bogata mieszanka albo przestawiony zapłon?
Zapłon do ustawienia.
Witam Może jest za wczesny zapłon Pozdrawiam
Chyba pomyliłeś przewody. Sprawdź ciągłość między masą zapalniczki a masą za radiem, musi być niezależnie od zapłonu.
A sprawdziłeś czy na świecach masz napięcie? - samo świecenie kontrolki nie gwarantuje że świece są zasilane, trzeba zmierzyć. Jeżeli napięcie jest ,to możesz mieć przestawiony zapłon.
miałem taki sam przypdek corsa D dwa dni walki reset smego ecu i bcm nie dało rady dopiero po tej procedurze odpalił: 1 reset IPC zestaw wskaźników 2 zresetowane bcm 3 reset moduł airbag SDM reset ecu 4 zaprogramowanie oryginalne klucze 5 wyłączyć zapłon na 30 sekund 6 zaprogramować IPC 7 zaprogramować BCM 8 zaprogramować airbag SDM programowanie ecu...
Odcinając zasilanie + po zapłonie na komputer nic nie uśmiercisz.Pompa w dieslu może pokazywać błąd.To że instalacja po canie to nic strasznego.Jak się boisz to tnij główny zapłon ze stacyjki.
Raczej licznik swiruje.
zamykam temat. Zapłon się przestawił.
A co z pierwszym moim pytaniem odnośnie odciecia zapłonu przy 3 tyś. obrotów:?:
Możliwe jest że przez ten przekaznik zawiesza się klakson i swiadla długie same zapalają się bez zapłonu. Problem też z zgaszeniem jest samochodu zapłon na zero a dalej chodzi
1 3 4 2
zacznij od sprawdzenia kompresji na cylindrach. do sprawdzenia również zapłon i jego korekta z ECU.
ALTERNATOR HITACHI IG- ignition, zapłon L- charging lamp, lampka ładowania S- battery sense, ładowane akumulatora N- point central, wyjście obrotomierza
Lepiej jest wpiąć buzzer przez mały mostek gretza między pozycje a plus po zapłonie. Wtedy brzęczy gdy wyłączymy zapłon na zapalonych światłach oraz przypomina o ich zapaleniu. Żeby nie pruć wiązek oba sygnały dostępne są w kostce od radia.
A nie dryga? A skąd zapłon i paliwo?
Po wymianie filtra nic się nie zmieniło. W między czasie byłem u gazownika i powiedział mi że mam źle ustawiony zapłon, ale czy takie cyrki mogłyby się dziać przy zapłonie ?
Najprostrze do przeróbek to chyba z jakiś renówek Megane/ScenicII- tylko plus,masa, zapłon i działa w trybie awaryjnym
Jak to zrobić? Wcisnąć i trzymać hamulec, wcisnąć i trzymać przycisk zerowania przebiegu dziennego, włączyć zapłon, trzymać przycisk zerowania przebiegu aż na wyświetlaczu pokaże się '----', wyłączyć zapłon. [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
Popieram kolege decybel91 uwalony ECU może być.
Musisz sprawdzić czy jest masa i czy jest plus na wtyczce wentylatora jak włączysz zapłon i zewrzesz styki na wtyczce od czujnika w chłodnicy. Brakuje tam masy lub plusa i trzeba wiedzieć czego by znaleźć gdzie jest problem.
Jeżeli to wypadanie zapłonu to sprawdzić ciśnienie sprężania, sprawdzić lub podmienić wtryskiwacze. Proponowałbym podłączyć komputer i sprawdzić co widać tam w pomiarach.
witam, mam podobny poroblem, nie wiem jak ustawić kółko od czujnika położenia wałka rozrządu, czy ktoś może pomóc?
Proponuje podłączyć tester. I jeszcze jedno,czy gaśnie np tak jak by wyłączyć zapłon ,czy spadają obroty i gaśnie?
http://obrazki.elektroda.net/97_12411996... http://obrazki.elektroda.net/73_12411997... Przekręcasz w pozycję zapłon w otworek wkładasz pręcik aby odblokować zatrzask pociągasz i wyskakuje.P
Sprawdź styki przy wiązkach pod maską (jezeli jest to silnik na komputerze) miałem podbny przypadek w megane 1.6 16v 2005rok jeden z pin-ów był przepalony na kostce podłączonej do ECU przez co nie było napięcia do pompy. Dodano po 7 w razie problemów ze zlokalizowaniem przyczyny braku napięcia najprostsze rozwiązanie Odpiąc zasilanie (oryg) od pompy...
witam naciśnij hamulec,naciśnij reset na liczniku i włącz zapłon i poczekaj...
Gdy chce odpalić z kluczyka auto ani nie pompuje paliwa ani niema iskry. Jak przekręcasz na zapłon słychać pompę?
Uzupełnię - bo komputer wyświetla błędy: 0340 Nieprawidłowy sygnał z czujnik wałka rozrządu 0300 Układ zapłonowy - wypadanie zapłonów 0301 Zapłon cylindra l - wypadanie zapłonów Świeca?
Wystarczy. Podstawa pisana w tym dziale to jakaś mała znajomość budowy silników i ich systemów sterowania. Tu tej podstawy nie widać.
Nie oryginalny czujnik położenia wału - byłbod fiata a nie od Opel Corsa D.
Jak ma sterownik hybrydowy na silniku to częstymi objawami jego niesprawności są właśnie takie usterki jak brak reakcji na gaz , wypadanie zapłonów , ale może być również instalacja , jej uszkodzenie lub zamoknięcie .
Niestety masz rację, pytanie tylko, czy ubiłeś cewkę czy jej driver w sterowniku. Na próbę możesz zamienić kable we wtyczce cewek i zobaczyć, czy na niepracujących cylindrach pojawi się iskra
Przecież to nie logiczne, bo odcinamy zasilanie od ECU. Nie odcinamy całkowicie napięcia ECU, lecz tylko częściowo. ECU jest zasilany jeszcze bezpośrednio z baterii poprzez bezpiecznik FU6 i poprzez bezpiecznik FU18 (napięcie klemy 15, czyli zapłonu).
Witam. Mam problem z corso d 1.3 cdti. Światła długie same zapalają się bez zapłonu. Problemy ostatnio z zgaszeniem go . Zapłon wyłączony kluczyk wyjęty dalej chodzi . Dziś do tego sam sobie trąbi. Załączają się podnoszenie opuszczanie lamp . Miał ktoś coś takiego
ogólnie to w tych nz i sz krokowiec jest w tym samym miejscu w przepustnicy, nie wyskoczył Ci check na desce?, równie też przez kopułkowy zapłon w tych nz.
Wygląda że ci świece zalewa. Jak świece wykręcisz czy są mokre?
ściągnij wężyk paliwowy z przepustnicy, włącz zapłon i zobacz czy podaje paliwo
Polega to na tym, że w którymś z cylindrów (nie koniecznie zawsze w tym samym) czasem nie następuje zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej. Zakładając, że mówimy o śliniku benzynowym przyczyn szuka się w obrębie układu zapłonowego tj. świec zapłonowych, cewek zapłonowych, przewodów wysokiego napięcia, przewodów we wiązce lub w sterowniku. Jak się naprawia-...
Możesz komputerem wymusić pracę cewki i obserwować iskrę .
1 włącz zapłon 2 naduś as przy wyłonczonym sprzęcie 3 włącz pokrętłem :!::!::!::!::!: :ok:
Nie masz sterownia przekaźnikiem bo jest brak któregoś zasilania na ECU. Powtarzam sprawdź dokładnie czy masz wszystkie zasilania na ECU i nie samym miernikiem ale z obciążeniem np żarówką. Bez tego sprawdzenia reszta kombinacji nie ma sensu. Jaki silnik ? Z10XEP czy Z10XE ?
W gnieździe haka! Nie wiedziałeś?
Tak myślę, że stacyjka jest do wymiany ale chciałbym jeszcze wiedzieć który to kabel.
Pompa paliwa odzywa sie po właczeniu zapłonu?
odciecie mozna takze zrobic na rozrusznik Można, ale solidne, bo automat trochę prądu bierze. No bo nie biorę pod uwagę, że złodziej będzie palił na pych.
a dochodzi do niego mieszanka ? moze byc cos z kolektorem
Jedno ma z drugim związek, a odpowiedź masz w instrukcji obsługi... ale podpowiem - każą z szyb otwórz i przytrzymaj przełącznik od otwarcia szyby jeszcze ~5s, później ją zamknij i tak samo przytrzymaj przełącznik ~5s od zamknięcia szyby (możesz po 2 jednocześnie, zapłon musi być włączony).
czy ktoś mógł by mi pomóc mam corse d 1.2i 93r. potrzbuje kolejność zapłonu
az. ś. kolejność zapłonu 1-3-4-2 1- 1 2- 3 3- 2 4- 4 Przecież to są podstawy mechaniki.
A pompa wstępna było coś robione/sprawdzane one lubiły się psuć. może zbyt wolno podaje ze zbiornika paliwo? słychać jak pompa wstępna pracuje po włączeniu zapłonu?
W jaki sposób to zrobić najprościej? Zamykasz samochód pilotem, czekasz ok.10 minut, podłączasz amperomierz cęgowy. https://obrazki.elektroda.pl/7593551900_... W zależności od wskazania - albo wszystko jest ok, albo szukasz zawyżonego poboru prądu przez wyciąganie kolejnych bezpieczników i obserwację wskazania amperomierza. Jeżeli...
włacz zapłon i naciśnij pilota nz zamknij i otwórz
Opel Corsa C14NZ 95r . Silnik pracuje równo ale co jakiś czas wyskoczy mu zapłon na wolnych obrotach. Dzieje sie tak tylko na rozgrzanym silniku . Spotkał sie ktoś z takim przypadkiem ? Dodano po 1 Opel Corsa C14NZ 95r . Silnik pracuje równo ale co jakiś czas wyskoczy mu zapłon na wolnych obrotach. Dzieje sie tak tylko na rozgrzanym silniku . Spotkał...
Nie włączasz radia i później przycisk as tylko włączasz zapłon i trzymając przycisk as włącza się dopiero radio. Zrób później to samo już po odpaleniu radyjka to będziesz miał wyłączone kodowanie i już nie trzeba będzie wpisywać po odłączeniu akumulatora.
Czy to normalne,że po przekręceniu zapłonu pompka paliwowa działa przez 20 sekund? Jeśli tylko włączysz zapłon i nie uruchomisz silnika - to normalne.
Zobacz fajki z bmw https://allegro.pl/oferta/wtyczka-fajka-... gume .można skrócić
W tym aucie był wymieniany cały aparat zapłonowy bo jakiś plastki się wytarł. Od tamtego momentu auto właśnie tak się zachowuje przed wymianą zapłonu było OKI. Możliwę żeby zapłon był zle ustawiony?
Sprawdz F1 F3 F11 na tych musisz mieć stały plus F23 F24 plus po zapłonie .
Moja Corsa z wolnych obrotów po gwałtownym dodaniu gazu dusi się, a po zdjęciu nogi z gazu strzela w wydech. Auto posiada instalację LPG i na gazie są takie same objawy ale mniej uciążliwe na benzynie za to nie do zniesienia. Błędy odczytane jedynie wyświetla błąd grzałki sondy za katalizatorem. Wygląda to tak jak by zapłon był przestawiony.
świece, kable WN , rozdzielacz zapłonu.
Pomiar rezystancji cewki lub cewek współczesnych nie daje nic..... Chciałbym wiedzieć czy wtórne uzwojenia cewki mają nie mieć punktu wspólnego jako masa? Wtórne nie łączy się z niczym...że tak ogólnie napiszę...
Spalanie detonacyjne, zapłon do sprawdzenia.
Jak cicho stuka to tak ma być.
A nie pękła sprężyna na którymś zaworze?? Też wtedy pokarze wypadanie zapłonów.
Alarm jest oryginalny(MEGAMOS )90482357) jak narazie udało mi sie podłączyć na krótko zapłon ale drzwi sa zablokowane nadal.
Jak nie chce zapalić to zobacyz czy msz mokre świece, i czym mokre. Jak benzyną to problem z zapłonem. Jak chłodziwem to UPG.
Witam. Autko zgasło w czasie jazdy i nie chciało odpalić, pierwsze co sprawdziłem to kody błyskowe i pokazało 0115 czyli coś z obwodem czujnika temp. ale to chyba nie powód żeby wogle nie podawał paliwa ani iskry, bo tak właśnie było, a po odłączeniu czujnika zapalił normalnie jakby nigdy nic. To normalne czy gdzieś gdzieś coś się pierdzieli w istalacji...
prawdopodobnie sterownik sie rozprogramował po zaniku zasilania moze byc konieczna ponowna adaptacja urzadzeniem servisowym. mozliwe ze podczas rozłączania klemy był włączony zapłon i taki tego skutek
Do prawidłowej pracy radia potrzebne są dwa napięcia (+) pin. 4, pin. 6, Ja uważam, że 2x +12V powinny być na pin 4 (stale) i na pin 7 (po włączeniu zapłonu).
Kontrolka od komputera ok jak włącze zapłon to sie pali a jak zapale samochód to gaśnie.
cewka w aparacie zapłonowym? A czy będę ją mógł sam wymienić, czy nie spowoduje to wyregulowania zapłonu?
DA SIĘ .Wciskasz przycisk potem zapłon, zacznie migać insp trzymasz ok.10 mignięć aż pokażą się kreski i gotowe:D
To że jak się toczy to ma wyższe obroty jest normalne bo to VSS tak ustawia. Zobacz w moich postach tam jest coś o VSS, ale czy to ma wpływ na kąt zapłonu to nie wiem. Możesz spróbować wyciągnąć odłączyć na chwilę linkę prędkościomierza i zobaczysz jaki to daje efekt. Obroty powinny spadać odrazu po puszczeniu gazu. Niestety nie wiem jaki to ma wpływ...
Witam, ostatnio przydarzyło mi się że musiałem przestawić samochód więc normalnie odpalił i przejechał, przyszedłem do niego miesiąc później w celu przetestowania nowego akumulatora i już nie chciał odpalić. Kręci normalnie ale wydaje mi się że pompa paliwa nie dostaje prądu. Gdzie szukać przyczyny? Sprawdzić czujnik położenia wału? (dodam że jak wyjąłem...
Zapłon wyłaczony.Wcisnąć przycisk zerowania przebiegu dziennego.Nie puszczając go właczyć zapłon.Po chwili pokaże się --. Puscić przycisk.Gotowe.
Co do ciśnienia paliwa to parę dni temu czyściłem pompkę paliwa która jest w zbiorniku. Drożność całego układu paliwowego też sprawdzona. Chyba że coś z samym wtryskiem, ale dlaczego jak odepnę lambdę albo przestawię zapłon to silnik działa płynnie.
Dopowiem, że w corsie pompka włącza się podczas kręcenia silnikiem, a nie już po włączeniu zapłonu.
u kolegi w oplu corsa 1,2 samocód nie odpala gdy ciepły , zmieniliśmy czujnik halla iczujnik tmperatury, ale tam są chyba dwa czujniki, inadal nie odpala Jaki symbol silnika? Jeżeli X12XE, lub X12SZ to czujnik położenia wału i zapłon bezrozdzielaczowy, jak C12NZ to czujnik halla umieszczony w aparacie zapłonowym.
Przebicie z grzałki na sensor Czy według ciebie 2 sonda za katalizatorem czyli diagnostyczna jest przyczyną spadku mocy silnika i wypadania zapłonów ?
Może komuś się przyda. Okazało się że druga cewka którą podmieniłem pechowo też była felerna. Kupiłem nową i problem znikł.
no to raczej nie rozgrzeje :D na razie to rozładowałem aku kręcąc wiele razy ktoś mi mówił że jak nie rozpozna kluczyka to odcina pompe paliwa i zapłon ale zakręci a da rade zrobić adaptacje opcomem? jutro wracam do zabawy w temacie, dzieki za podpowiedzi
Złączyć przecięte miejsca przy wtryskach PB i jeździć na benzynie. Bezpiecznik od LPG sterownika sprawny?
I tak poleci na tą wartość bo jak nie ma spalania to nie ma sygnału z czujnika spalania stukowego i zapłon jest nadmiernie przyspieszany. Podobnie było w starym oplowskim 1.6 8v przy pracy na LPG tyle że wtedy ECU nie dostawało sygnału spalania stukowego i dochodziło do granicznej wartości kąta wyprzedzenia zapłonu. Uznawało ten stan za nienormalny...
corsa zapłon przekaźnik zapłon corsa wypadać zapłon corsa
połączenia kostki stacyjki młotek trzonek makro kolor komórki
citroen tempomat samsung wf70f5e0w2w
Peugeot 206 – jaki amortyzator tył? KYB, Sachs, Bilstein, numery OEM, dobór do wersji Motorola Edge 50 Neo – nagrywanie rozmów telefonicznych, aplikacje Cube ACR, Call Recorder, Android 14