Dobra to z innej beczki... Czy do silnika 100G. - lewo obrotowej 903 da się założyć zapłon Digiplex od prawo obrotowej z CC...??? Dodano po 1 Ale koło foniczne pasuje P&P bo wał jest taki sam w obu wersjach... Niczego na tokarce nie muszę odcinać. Dodano po 2 Pompa oleju jest taka sama jak w prawo obrotowym. Pisałem wyżej. Jest identyczna jak w cc90...
Napisz co to za układ wtryskowy i jak rozwiązano zapłon . Jeśli to digiplex to sprawdż przewód podciśnienia do modułu zapłonowego ostatnio bawiłem się z lancią podobne objawy imoduł był uszkodzony w części reg. kąt wyp. zap.
Hej Chciałbym wyeliminować rozdzielacz zapłonu czyli kopułki palca.... i zastąpić to dwoma dwubiegunowymi cewkami zapłonowymi. Mam zapłon digiplex med 439 który współpracuje z jednobiegunową cewką. Jak rozdzielić sygnał z modułu na cewke aby rozdzielić go na przemian raz na jedną raz na drugą?
Wiem, że nie 1.1 ale w 0.9 był ten sam wtrysk co w 1.1 albo gaźnik i elektroniczny zapłon Digiplex. Dodatkowo były dwa różne silniki 0.9 - 899 i 903.
Obroty silnika są utrzymywane na stałym poziomie, ale przecież obciążenie stałe nie jest i musi być jakiś mechanizm odpowiedzialny za utrzymywanie stałych obrotów niezależnie od obciążenia. Podobne rozwiązanie jak proponujesz masz w silnikach z zapłonem Digiplex, tyle, że to układ rozdzielaczowy. W swoim poprzednim poście dodałem schemat podłączenia...
takie same, a co chcesz przekładać?? doba rada: osprzęt z Uno (ECU PB Mono-Jetronic, Zapłon Digiplex) jest oszczędniejszy niż ten w Sienie (Magnetti-Marelli)
Nie prościej wykorzystać Nanoplex/Digiplex?
Po 5 min jazdy gasze samochod. Po kilku min. postoju ponownie chce odpalic i niestety nie moge. Probowalem odpalic przez ok. 45 min i nie udalo sie. Zostawilem auto na kilka godzin i odpalil bez problemow. Ostatnio odpalil po 1,5 h. Wymienilem przewody WN i nic to nie dalo. Troche czytalem na roznych forach przyczyn moze byc kilka: 1) Walniety modul...
tylko czy ten wał z motoru ma wykorbienia co 180st? czy jakoś nierówno? bo na tym zdjęciu niebardzo widać, bo wtedy digiplex nie podejdzie i można się ratować tylko 2 oddzielnymi zapłonami. zestaw Digiplexa z instalacją nawet gdzieś powinienem mieć ale niestety bez koła pasowego bo nie mogłem odkręcić
odkopie troche Jakie kąty wyprzedzenia ma moduł od cc 900 gaźnikowego digiplex med 447 - czy jak ten zapłon założe w silniku 1,5 od uno to bedzie to dobrze działać
A zapłon masz na module BKL czy na Digiplex?
Skoro jest aparat i moduł zapłonowy, to silnik jest na gaźniku, więc nie ma sterownika silnika (wtrysku), jest tylko sterownik zapłonu (Digiplex 2), jak otworzysz maskę to jest na lewym (czyli po Twojej prawej) nadkolu.
Ja mam Tipusia 1.4 ie na monowtrysku z gazikiem i jestem zadowolony. Rocznik 90. Ta wersja AGT czyli pierwsze modele z jednopunktem dorzucili wspomaganie kierownicy elektryczne szyby centralny zamek na kluczyk (przerobiłem na pilota) deskę digital. Jestem zadowolony duży wygodny samochód. Wada rdzewieją tylne nadkola i błotniki zwłaszcza obok wlewu...
A co odciac jeslis ie ma założony gaz. Odcięta pompa paliwa w takim wypadku nic nie da, bo odpali auto na gazie, rozrusznik tez nie bo odpali na PYCH, wiec co odciać. Moze którys kabel od zapłonu DIGIPLEX ?? (CC 900)
No to ja najpierw yrobiem tak jak pisye tyok Owinoem kable koku WN lecz sygnal był jakby za niski za słaby i podpiołem sie pod sygnał z cewki. Przy zapłonie Digiplex nie znalazłem odpowiedniego pinu do obrotka.
Sprawdzałeś luzy zaworowe? Na zimnym silniku powinny być 0,4 ssący i 0,5 wydechowy. A tak wogóle czy to jest wtrysk Boscha i zaplon digiplex z rozdzielaczem?
Mam problem ze znalezieniem 2 czujników potrzebnych do odpalenia silnika z Regaty 100S na zapłonie Digiplex MED 406A(taka sama konfiguracja jak w Ritmo 105TC). Mianowicie chodzi o czujnik położenia wału i czujnik prędkości obrotowej silnika. Czujnik położenia wału pasuje podobno ze 126p oraz CC 700 jednak w tych modelach jest on jednocześnie czujnikiem...
FIAT CINQCENTO 900 szukam schematu modemu zapłonowego do fiata cinqcento 900 digiplex med 447a. tuninguje taki samochód przypomnę że ten cinkuś jest na gażniku webera potrzebuje zmienić odcięcie zapłonu czyli maksymalne obroty silnika z ok 6000 do 7500a nawet 8000
Witam. Jaka może być przyczyna utrudnionego rozruchu na rozgrzanym silniku (powyżej 90stopni)? Gdy sinik rozgrzeje się do temperatury powyżej 90 stopni nie chce odpalić. Nie wiem co jest, wymieniłem już moduł zapłonu (digiplex), czujnik położenia wału (używki), czujnik temperatury (nowy). Świece, kable i kopułka w b.dobrym stanie (niedawno wymieniane)....
same moduły zapłonu od aut nic nie dadzą bo one nie mają "przyspieszacza" a tu jest problem żeby to zrobić po ludzku należy zdobyć charakterystykę silnika i podpasować coś od auta albo motocykla niestety to wyjście jest bardzo pracochłonne a efekty...... z drugiej strony można próbować modułów sterowania zapłonu od opli z gaźnikiem (taki komputerek...
Maluch miał regulację kąta zapłonu odśrodkowo, w funkcji obrotów, Łady Fiaty 125p Polonezy w wersjach gaźnikowych miały regulację ciężarkami, odśrodkową i podciśnieniową w zależności od obciążenia ( dokładniej podciśnienia w kolektorze ssącym. W tym układzie regulacja wyprzedzenia kąta zapłonu odbywa się z udziałem modułu zapłonowego, w funkcji obrotów....
jeżeli rozrząd nie przeskoczył to takie problemy może dawac czujnik połozenia wału lub uszkodzenie digiplexsa ewentualnie za niskie cisnienie paliwa
Jeden ssący na 3 cylindrze. Wcześniej 3 ssące. Zawsze schemat był ten sam. Na ciepło chodziło po ostygnięciu silnika już popychacze wpadały i zawory się klinowały. Głowa zrobiona na cyc. Dzwoniłem do tego zakładu. Poprawią to w ramach gwarancji. Mają bdb opinie. Stawiam na wadliwy dół. Co do Digiplexa... I tak i nie. Mam cały ten system wyjęty z jakiegoś...
O który komputer chodzi?O ten moduł zapłonowy Digiplex?
Chcesz symulator czujnika wału? I tylko do MED210? Żadne microplexy, digiplexy? Powiem tak- poradziłem sobie w ten sposób, że sygnał z czujnika nagrałem na laptopa (funkcja odtwarzacz), zapętliłem go i puszczałem na moduł w cienkim za pomocą banalnego interfejsu.
Koledze dziś rano nagle zgasł Tipo 1,4/1990 (wersja niemiecka) monowtrysk Digiplex i już nie zapalił. Brak iskry z wyjścia cewki. Moduł zapłonu sprawdzony w innym aucie (w gaźnikowej Temprze 1,4 - zapalił od razu). We wtyku modułu kabli 1, 2 i 6 nie ma. 7 i 8 to czujnik obrotów wału, 9 chyba +, 10 to masa, a 11 chyba wyjście na cewkę (piszę z pamięci)....
Napisz dokładnie jaki silnik w tym 1.6, były tam 4 rodzaje silników. Jak mają się membrany w parowniku? Filtr powietrza dokładnie jak kolega mówił może takie coś powodować. Zapłon jest w porządku, jakakolwiek awaria Digiplexu kończy się brakiem zapłonu. Reszta czujników także nie ma nic do rzeczy. Może cały czas jedzie na włączonym automatycznym ssaniu?...
Wpierw rozwaliło jego własny, został załozony nowy (560zł)-rozwałka po miesiącu, następnie uzywka, to samo. Limiter jest, tak że opcja z przekręceniem silnika odpada. Teraz założyłem znów ze złomu, klient ma jeździć, jak i go rozwali to się wsadzi inny silnik i Digiplexa. Innej rady nie ma.
Witam temat mnie bardzo zainteresowal sam kiedys zastanawialem sie nad opracowaniem mikroprocesorowego modulu zaplonowego podobnego do dzialania Digiplex lub Nonaploex stosowanego w cc900 cc700 i f126el taki modul mozna by bylo zastosowac do wszystkich starszych konstrukcji silnikow dwusowowych oraz czterosowowych mozna nim reanimowac simsonki mztki...
https://obrazki.elektroda.pl/5544033600_... https://obrazki.elektroda.pl/2010211500_... https://obrazki.elektroda.pl/7671572300_... https://obrazki.elektroda.pl/6226525300_... Dzień Dobry Wieczór, Chciałbym kolegom zaprezentować mój projekt. Opis podzieliłem na kilka części, także...
Zwarcie pin 3 do masy przełącza mapę zapłonu. Normalnie robi to czujnik podciśnienia. Podejrzewam, że to właśnie jest owo programowe przełączanie zapłonu... albo raczej przełączanie programu zapłonu.
Są jeszcze Digiplexy z fiatów na czujniku indukcyjnym ale pewnie trzeba by oszukiwać z ilością cylindrów......
Eleganty mialy moduł i speedsensor ale im to na dobre nie sluzyło. Zalanie silnika wodą - (przebicie wysokiego napiecia na moduł ) konczyło sie zjaraniem digiplexa Po co psuć coś co jest proste tanie i w miare dobre. Mój maluszek zimą miał odwieczny problem z masą na aparacie zapłonowym. wystarczyło oczyscic mocowanie i palił z pierwszego - wzorzec...
W Golfie II 1.3 z gaźnikiem był aparat zapłonowy z mechanicznym przerywaczem lub z czujnikiem Halla i do tego był moduł zapłonowy. W wersji gaźnikowej z modułem czy bez, aparat miał mechaniczną (ciężarki + podciśnienie) korektę KWZ. W Fiacie UNO 1.4 na gaźniku był moduł Digiplex 2 (MED474A) z czujnikiem MAP (podciśnienia) i tam korekta KWZ była programowa.
Co prawda niewiele nowego wniosę ale: -cykl artykułów p. Stefana Roguskiego w "RE" i "EDW" na ten temat, - do Jawy ładowało się z powodzeniem osprzęt z 12V trabanta - już samo zwiększenie energii iskry dawało się odczuć na manetce. Zmiana krzywej zapłonu ? A gdyby pójść na skróty i spróbować z Nanoplexem z np. Malucha, bądź podciśnieniowo regulowanym...
Są dwa! Microplex odmiennie od digiplexa lub nanoplexa korzysta z dwu czujników-prędkości wału i położenia wału (TDC sensor i RPM sensor).Problem zazwyczaj w nich-skorodowane złacza. Interesuję cię komponenety B54 i B55.W za;aczniku wsio co ci do szczęścia potrzebne.
witam tylko dzięki forum elektroda mam sporo informacji niemożliwych do uzyskania w inny sposób. Bardzo dziękuję wszystkim życzliwy osobom odpowiadającym na pytania stawiane na tym forum , pozwala to zyskać trochę wiedzy Dodano po 46 odnośnie ostatniego wpisu pana nawracająca zgaga to czujnik położenia wału mają polonezy z wtryskiem benzyny ... mam...
Do modułu zapłonowego Digiplex doprowadzane jest podciśnienie. Rozsypał się na dwie części element wpięty szeregowo w wężyk tuż przed modułem o nr katalogowym 7719024 (wg sprzedawcy w sklepie). Wygląda to jak filtr paliwa tylko, że w kolorze czarnym. W Internecie po numerze katalogowym doszedłem tylko informacji, iż jest to "Zawór odcinający wył. podciśnieniowego",...
W cc 700 był system nanoplex, który obsługiwał jedną cewkę, a w 900 digiplex, który już załatwiał cztery cylindry. Te systemy miały przełączane kąty wyprzedzenia zapłonu. Nie wiem, czy sprawdziły by się przy tym silniku. Elektrit, a czy ten moduł z escorta (starego, gaźnikowego ma się rozumieć) miał jakoś zapisane krzywe wyporzedenia? Napisz coś więcej...
Witam! Ma może ktoś schemat (schemat wyprowadzeń lub podłączenia) modułu zapłonowego typu DIGIPLEX do Fiata Uno ES ? Z góry wielkie dzięki :)
Ja bym założył 2 czujniki rozstawione o 180°, dwa moduły i dwie podwójne cewki. Albo założyć digiplex-a z CC900, i przykręcić do wału oryginalne koło foniczne, bo ciężko je będzie odwzorować
męczę się już z sąsiadem od miesiąca To niech kolega napisze co w ciagu tego miesiaca zdązyliscie zbadac / wymienic. Trzeba sprawdzic dlaczego gasnie.Czy niema paliwa, iskry albo i tego i tego. Nalezało by sprawdzic cisnienie pompy paliwa w momecie jak gasnie i czy sterownik widzi w tym czasie impulsy z czujnika połozenia wału. Jezeli paliwo jest,...
Moduł od cienkiego 700 tam ci nic nie da. Nie da, bo ten moduł generuje iskrę tylko dla tych cylindrów gdzie tłoki wznoszą się i opadają razem. Jak już chcesz kombinować, to zwymiaruj koło od cienkiego 900 i zastosuj moduł digiplex 2 plus dwie cewki. Ale ja bym zrobił inaczej, koło o poloneza GLI na abimexie i moduł z niego. Moduł od poloneza na abimexie...
Szkoda słów. Co czujnik temp.silnika ma do digiplexa? Acha,i nie jest to też wina silniczka krokowego,bo pewnie takie sugestie padną.
Ok. dzieki za odp. Problem juz rozwiazałem , okazało sie ze jednak modól zapłonu Digiplexa był walniety , po wymianie OK. temat zamykam Pozdrawiam
bardzo proszę może ktoś mi pomoże.moje uno jak jechałam wczoraj do pracy po prostu w trakcie jazdy zgasło i koniec:cry:.rozrusznik kręci,akumulator w porządku. nie ma iskry na świecach.czy to możliwe że padł Digiplex 2.może ktoś mnie naprowadzi.czytałam dużo postów na temat uno i usterek ale nic mi nie pasuje. i jeszcze jedno:jak sprawdzić cewkę zapłonową...
no dobra mam te basy a mógłbyś cos więcej powiedzieć o tym układzie? jakie koło impulsowe? itp. z tym czujnikiem to nie jest trudna sprawa mam schemat orginału z DIGIPLEXA na scalaku mam też swój układ na 2 tranzystorach. Tylko nie ma dalej tego koła impulsowego i nie mam sie na czym oprzeć przy pisaniu programu.
Przejechałem się dzisiaj z odpiętą rurką, oczywiście zaślepiłem też też miejsce gdzie jest podpięta, żeby nie zasysał lewego powietrza. Z moim uniakiem jest tak, że nie ma różnicy w pracy silnika czy rurka podciśnienia jest wpięta do Digiplexa czy nie. Aaa no i dodam że przy wpiętej i wypiętej rurce podciśnienia nie ma żadnych problemów z odpalaniem,...
zastawa ma aparat z przodu po stronie chłodnicy, 127 1050 był montowany w Lancia Y 10, Ritmo 60l,Fiorino lata 80 te i miał aparat po stronie płyty grodziowej i w tym pliku jak zobaczyłem na innym systemie to niema opisu pasowania zębatki aparatu zapłonowego. Oglądając plik zauważyłem stronę http://fiat127.okruchy.cz wygląda na to że z Czech książkę...
do wymiany moduł zapłonowy,jest przykręcony na aparacie zapłonowym. Ten rocznik nie ma czujnika położenia wału,nie ma tam modułu digiplex
No ale Digiplex to tylko procesor zapłonowy, masz jeszcze sterownik silnika. Wiem, że posiada sterownik i moduły zapłonowe połączone z cewkami podwójnymi. Pozdrawiam
Samochód ma moduł zapłonowy Microplex czy Digiplex?
I pozostał też moduł zapłonowy Digiplex 2?
Digiplex to moduł zapłonowy. Jeśli żarówka przyłożona do jego obudowy (a drugi koniec jak mniemam podłączony do masy) świeci, to znaczy, że na module nie ma masy.
Tylko że tam silnika krokowego nie ma :lol: Dwa-niekoniecznie sprężynki i kamienie, w tych uno notorycznie była przedziurawiona membrama podciśnieniowego przyśpieszacza zapłonu. No chyba że tam już ma Digiplexa.
Masz klasyczny rozdzielacz zapłonu i zamontowany nań żeberkowany moduł zapłonowy? Bo Digiplexa w Uno tysiączce jakoś nie przypominam sobie. No chyba, że to Uno Clip, ale to inna bajka...
czy dobre cewki i kondensatory Jezu chryste ! Co tam jest gaźnik, czy monowtrysk ?, w obu przypadkach sprawdzić zasilanie digiplexa albo centralki zapłonowo/wtryskowej i impulsy z czujnika położenia wału
Koncepcja jest taka, żeby pozostać przy silniku tym co jest i konstrukcji homemade, koniec, kropka. Naturalnie w sekwencję również nie zamierzam się bawić. zostaje ta instalacja, która już w Uniaczu była. Piszę na tym forum właśnie po to, by znaleźć pomoc i odpowiedzi na moje pytania. Naturalnie rozumiem, że uruchamianie silnika na lpg nie jest najlepszym...
samochod zastał podlączony pod komputer i stwierdził ze wszystko jest sprawne Zupełnie niepotrzebnie, układ wtrysku jest tam oddzielony od układu zapłonowego, już mądrzej byście zrobili jak byście zdiagnozowali samego digiplexa. To bardzo prosty samochód w naprawie, i zazwyczaj wystarcza do 10-15 minut aby prcyzyjnie okreścić gdzie tkwi usterka.
Niestety w moim samochodzie nie ma DIS, jest za to zwykły palec rozdzielacza i kopułka mimo, że jest on z 1998r, ale nie o to pytałem. Pytałem o to który z tych elementów może być najprawdopodobniej uszkodzony. Uzupełnię tylko, że silnik ma oznaczenie 160 A1.046, a układ zapłonowy to "Digiplex 2"
Temat zamykam, autor nie ma kompletnie pojęcia o problemie. Digiplex to moduł zapłonowy, nie sterownik silnika.
motyl co za tipo-z modułem na aparacie zapłonowym, czy z modułem Digiplex?
A teraz do rzeczy-które to uno, z aparatem zapłonowym i umieszczonym na nim żeberkowanym modułem oraz pneumatycznym siłownikiem czy uno samym rozdzielaczem i modułem Digiplex na lewym błotniku wewnętrznym?
Dziś mam do Was Panowie znów pytanie: Czym różnią się moduły o oznakowaniu- MED 439 A i MED 439 M oba DIGIPLEX 2. A jeszcze : Czy można sprawdzić cewkę zapłonową, bez wymontowania jej? Bo, o ile dobrze pamiętam, to jest to coś, na ściance przedniej, i do czego dochodzi jeden z przewodów od kopułki. Przyznaję, jestem całkowitym laikiem w mechanice ale...
Proszę nie pytać dlaczego... Posiadłem Fiata Temprę S.W. (kombi) z silnikiem benzynowym 1,6 na monowtrysku Bosch Monojetronic - jest aparat zapłonowy i osobny moduł zapłonowy Digiplex. Sonda Lambda oryginał - Bosch - 3 żyły w stanie bdb - śmiga aż miło. Sprawdzana. Spalanie ok 9 L Pb po mieście i jakieś 7-8 L na trasie bez emeryckiej ekojazdy. Przebieg...
moduł digiplex paradox digiplex zapłon punkt zapłon
mikrofon schemat yosan uszkodzony radiobudzik monitor philips regulacja
piekarnik samsung autocom orginalnu
Schemat spawarki inwertorowej STHOR 73207 - diagnostyka i naprawa Opis pinów diagnostycznych Toyota Starlet 1998