Napraw moduł zapłonowy.
To dość proste. Dwusuw po pierwsze ma zapłon co obrót wału, a nie co drugi obrót wału jak czterosuw. Druga sprawa to dyfuzor. Dwusuw nie ma stricte zaworu wydechowego (pomijam tu wynalazki marki KTM). Domykanie kanału wydechowego odbywa się na zasadzie "odbitej energii spalin" właśnie z dyfuzora. Czyli jakby część "dźwięku" cofa się do silnika. Więc...
Czytasz co piszemy czy masz to w D głęboko? Ten zapłon nie zagra nigdy w dwucylindrowym dwusuwie.
Dzięki za konstruktywne skarcenie, już naprawiam swój błąd, mianowicie jest to dwusuw, zapłon iskrowy, nie ma przerywacza, jest indukcyjny iskrownik, wzbudzany magnesami na kole zamachowym, umieszczonym na wal, jest to jakaś chińszczyzna . Nie ma możliwości regulacji momentu zapłonu, pierwszą rzeczą jaką teraz uczynię to kupie nową świecę, i wtedy od...
Kosa spalinowa, silnik dwusuw. Przy próbie odpalania wyrywa szarpak z rąk. Wyrywa nadgarstek z przegubu. Jak odpali, to strasznie się trzęsie. Klin na miejscu. Podejrzewam przedwczesny zapłon. Opóźniłem przesuwając cewkę, ale żadnego rezultatu. Może ktoś coś podpowie.
Seryjnemu nie przerabianemu silnikowi nie potrzeba mapy a dzięki temu układzikowi RC lekko powinna się poprawić góra obrotów. Większość prostych fabrycznych CDI opiera się na takim schemacie. Moduły od 4t nie nadają sie do 2t i było o tym pisane wyżej. W dwusuwie kąt zapłonu ma spadać po przekroczeniu pewnej wartości obrotów a w 4t masz na odwrót i...
Układ działał poprawnie z silnikami czterosuwowymi już od ok. 1000 obr./min. Dla dwusuwów można było modyfikować zapłon dopiero powyżej 2000-2500 obr./min ze względu na nierównomierną pracę silnika. Czyżby zakradł się błąd? Nie na odwrót z tymi silnikami?
Na początek proponuję wymienić świecę na nową. To że po wykręceniu świecy między jej elektrodami przeskakuje iskra wcale nie oznacza, że w cylindrze również jest iskra, zwłaszcza, że świeca jest mokra. Zapłon nie przestawiony?
Do takiego dwusuwu robiłem zapłon na tyrystorze i to się bardzo dobrze sprawuje.
(at)kobert4 Nie poddawaj się, sprawdź to co napisał lenar022 . Co do motorynki, to zawsze były problemy bo nie widziała dobrego mechanika który by dobrze ten silnik rozłożył, złożył odpowiednio dał uszeczelki zimmery,ustawił zapłon lampą stroboskopową, kondensator wymienił, i naprawił mocowanie zaplonu, oraz naprawił gaźnik, wtedy by to działało jak...
zapłon ustawiamy kilka stopni przed zz, i tak to działa. Ja tam się nie znam na tym, ale wiem, że jak dwusuw ma za wczesny zapłon to się grzeje jak diabli i dzwoni przy obciążeniu.. :lol:
Cieszę się że masz zdrowe podejście do siebie. Schemat faktycznie nieczytelny. Numeracja się nie pokrywa i nie ma schematów łączeniowych stacyjki i innych skrzynek łączeniowych. Nie wiadomo co z prądnicą. Nie doszedłem jaki naprawdę masz rodzaj zapłonu. Spróbuj uzupełnić schematy nanosząc informacje "z natury" lub znajdź lepsze. To co piszesz o Simsonie...
pomyślałem o tym a 2cylindry w czterosuwie to tak jak jeden w dwusuwie jeśli chodzi o zapłon dlatego moduł będzie pasował. Były czujniki podciśnienia do ustawiania kąta wyprzedzenia zapłonu. a ja potrzebuje schemat od tego modułu od eleganta moduł miał 7 wyprowadzeń to było ostatnie wydanie malucha
Wracam do tematu bo więcej wiem. Dorwałem drugi taki agregat (działający). Sprawdziłem na nim gaźnik i świecę z pierwotnego i są ok. Dorwałem też miernik kompresji. W obu silnikach pokazuje ~2bar przy czym w tym niedziałającym ciut większą - wiec kompresja też jest ok. Pomijam fakt że 2 bary to mało.... ale miernik z tych tanich, na gumowym wężu co...
W dwusuwie zapłon trzeba opóźnić po osiągnięciu odpowiedniej wartości obrotów proszę sobie sprawdzić mapy zapłonowe z wyścigowych motocykli Yamaha, Honda itd. Przykład http://www.bdkraceeng.co.uk/Images/TZR25... http://www.sp125racing.com/uploads/1/5/3... Wykrzesać można dużo tylko trzeba wyłożyć dużo pieniędzy , jedna...
Jest to możliwe, ale czy faktycznie są zamienne? Cholera wie. Często jest tak że w silnikach 4T, iskra jest również co obrót wału, bo nie ma sensu dokładać komplikacji. Co z tego że iskra dodatkowa pojawi się pod koniec suwu wydechu? W niczym to nie przeszkadza, a dokładanie jakiegoś "przerywacza" zapłonu tylko by zwiększało koszt. W dwusuwie oczywiście...
dzik dobra rzecz (ja to mówie tak "pomysł dobry tylko wykonanie chu...we") sprawuje się z tego co mi wiadomo, elegancko przyspiesza zapłon w funkcji obrotów (tylko denerwujące jest odcięcie zapłonu przy 7tys.-bo układ w dwusuwie chodzi) co do tego wykonania to problem właśnie jest na płytce z tym czujnikiem koledzy zastosowali tam gniazdko do którego...
Dzisiaj właśnie ponownie rozebrałem silnik,i w komorze walu była benzyna i takie pytanie do was czy to normalne w dwusuwie?
Czyli co trzeba teraz zrobić ustawić lepiej zapłon i przerwę a jak to nie pomoże to kondensator lub świece?
Witam dwusuw wcześniej szarpało bardzo rzadko a teraz praktycznie co drugie pociągnięcie. Jutro będę miał ściągacz do wentylatora i postaram się ustawić zapłon jak pomoże to dam znać. We wcześniejszych postach było opisane jak ustawiać to chyba sobie poradzę. Czy te trzy śruby na wentylatorze mam odkręcić (te co trzymają chyba magneto) czy z nimi ściągać...
Nie wiem, czy wiesz, ale syrena ma TRZY niezależne układy zapłonowe. Są trzy przerywacze i trzy cewki. Ty możesz podłączyć się w ten sposób, że przystosujesz obrotomierz do wersji do malucha i podłączysz się pod jeden obrotomierz. W maluchu tez wypada jeden zapłon na jeden obrót wału. Jak w jednocylindrowym dwusuwie.
Dwusuw z opóźnionym zapłonem lubi "odbić" i kręci się wtedy w drugą stronę :D W sportowych silnikach 4T z turbodoładowaniem są specjalne mapy z opóźnieniem zapłonu do podtrzymania obrotów turbiny
Wszystko fajnie, ale takiego wyprzedzenia nie zastosujesz do 2 suwa typu WSKa gdzie zaworem ssącym jest tłok bo zapłon dostanie kiedy jeszcze tłok nie zasłoni otworu ssania. To można robić w 4ro suwie albo w dwusuwie z zaworami.
w benzynowym silniku na kazdy obrot silnika przypadaja cztery impulsy zaplonowe po jednym dla kazdej swiecy i inaczej nie da rady Cztery impulsy na obrót wystąpią tylko w przypadku silnika np 4 cylindry dwusuw ponieważ dwusuw ma jeden zapłon na cykl a cykl to jest jeden obrót a 4 cylindry to 4 zapłony na obrót lub silnik 8 cylindrowy czterosuw ponieważ...
Splanować głowicę, wypolerować doloty , dopasować kartery, głowicę, gażnik, pobawić się z dyszami od gaźnika, zamontować inny gaźnik, popracowaćnad dolotem, przeczyscić wydech lub zamontować o więkzej średnicy, dobrze ustaw zapłon - ogólnie zrób podstawowe rzeczy, które robi się w przypadku dwusuwów
dlatego też mówiłem, że rama z ceownika jest dużo lepsza dwusuwy to porażka, niema sensu w to iść, owszem można założyć koło zamachowe i cewkę np od piły spalinowej wtedy zapłon jest 100x lepszy i to wtedy dużo lepiej pracuje, ale to i tak dwusuw. mam też dzika przerobionego na 4 koła ale nadal z dwusuwem, i tam planuję założyć 1cyl dieselka Kubota...
No technika jazdy t"urlu-turlu" w dwusuwie to sposób na zatarcie. Dwusuw lubi max otwartą przepustnice i zdławione obroty obciążeniem. Wtedy jest dobrze smarowany (dużo paliwa = dużo oleju) plus przepływająca mieszanka przez skrzynie korbową dodatkowo chłodzi silnik o pędzie powietrza nie wspomnę. Najgorsze dla tego silnika to hamowanie nim. WSK wręcz...
Nikt Cię nie dołował. Wyciągasz pochopne wnioski. Nie proponowałem kupna nowego gaźnika! Wręcz przeciwnie! Starałem się jak mogłem najlepiej pomóc Ci rozwiązać Twój problem przy jak najniższych kosztach. Ale coś za coś. Albo Twój wkład wiedzy, pracy i cierpliwości albo kasa. Twój wybór. Jak ma być ustawiony zapłon w Twoim silniku przy pojemności 70...
Myślę że to zależy od silnika, albo szczęścia. W większości przypadków na gwincie zostaje czarny osad węglowy, który nic nie robi. W starszych silnikach na gwincie pozostaje olej (bo już silnik go przepala lub świece były niedokręcone). Czasami zdarza się tak czysty silnik, że gwinty świec pozostają idealnie suche. Wtedy to przy wykręcaniu aż piszczy....
kiedyś popełniłem taki zapłon i zrobiłem to tak że jeden licznik zliczal impulsy na podstawie których wyznaczał obroty silnika. Wyprzedzenie zapłonu przybiera dość ostrą wartość w zakresie obrotów czyli mozna przyjąć że po przekroczeniu pewnej wartości następuje znaczna zmiana kąta wyprzedzenia zapłonu. Zatem zadaniem drugie licznika było wyznaczanie...
mam do sprzedania silnik od dużej kosiarki sachs dwusuw 150cc.jest dosyć lekki, z kilka kg. ma elektroniczny zapłon i aluminiowe magneto.moc pewnie taka sama jak w mz150, a z lepszym gażnikiem i dyfuzorem pewnie większa. cylinder ma żeliwny. tłok taki sam jak w mz150. ale ne trzęsie się tak jak silnik mz. proszę pisać na pw lub wkg(at)op.pl
Z moich notatek wynika, że podstawowe dane silnika, to: - pojemność skokowa 130,7 ccm; - średnica cylindra 63,5 mm; - zapłon stykowy (wyprzedzenie 4,4 mm, rozwarcie styków przerywacza 0,5 mm); - paliwo może być nasza 95, producent robił jakieś ograniczenia dla paliw o dużej (powyżej 10 %) zawartości różnych dodatków; - mieszanka 3/4 pinty na galon US...
Z tymi kilkoma milimetrami przed GPZ w tym przypadku bym nie przesadzał - wszak ma 17mm skoku :D Kilka będzie, ale dziesiątych :) Mnie by cieszyło już zrobienie czegoś, co "samo" się będzie kręciło, nic innego robić nie musi. Ma się rozumieć, że nie będzie to 4 mm. Przytoczyłem dla referencji orientacyjne dane krajowych dwusuwów aby od czegoś zacząć....
Witam, pęka mi porcelana na świecach, motor Senda Derbi. https://obrazki.elektroda.pl/4463240700_... 50 dwusuw, rok czasu niecały wytrzymała, niby mocno dokręcona albo uboga mieszanka, ale świeca jest brązowa, nie jest biała cała. Miałem wcześniej NGK, 3 lata chodziło i było dobrze, i kupiłem nową, ale cofnąłem zapłon na 3 mm, może...
Co Wy chcecie od 6 V halogenów H4 ? i od prądnicy ? Możesz spokojnie zainstalować takę żarówke, o ile klosz i odbłyśnik jest do niej przystosowany. Niewiele sie tam zdziałasz przy tych 6 V z plusem na masie, o ile nie chcesz przerabiać instalacji. A ta prądnica mimo wszystko ma spory zapas mocy, więc nic się stanie. ,,Lata Swietlne" temu mialem IZa...
Mam takie pytanko: Czy ten moduł można zastosować do czterosuwów. To co się znam, to w dwusuwach zapłon jest podczas każdego obrotu wału korbowego, w czterosuwach jest do drugi obrót wału. Jak można rozwiązać przeróbki tego układu do czterosuwów. Dzięki z góry.
Naprawiając motorowery-przy problemach z uruchomieniem silnika często stwierdzałem że problem nie leży jedynie po stronie zapłonu. Trudno uruchomić dwusuw z uszkodzonymi simeringami na wale korbowym /zmiana składu mieszanki/- uszkodzonym pływakiem w gażniku. czy niewłaściwą świecą zapłonową. Trudna do identyfikacji jest też usterka polegająca na nieznacznym...
Byłem w podobnej sytuacji. Padł mi moduł zapłonowy CDI w dwusuwie. Problem był w tym, że był to moduł z czterema końcówkami, a te które były dostępne były z pięcioma lub sześcioma. Nie mając schematu, zmontowałem więc układ według własnego widzimisię, układ z czterema końcówkami, który działał, od czasu do czasu silnik kopał przy uruchamianiu. Kolega...
Po pierwsze sprawdź jak długą iskrę daje zapłon (ze samego przewodu WN). Po drugie zmierz rezystancję cewki zasilającej i impulsatora. Tak poza tym w serii NSR stosowano moduły zapłonowe o budżetowym wykonaniu i zalane elastyczną masą. Niskiej jakości laminat, lutowanie na fali i wibracje silnika sprawiają, że luty pękają i moduł przestaje prawidłowo...
Załącznik jest OK. Pasowałoby tylko wkleić w post wyeksportowany (np. Pdfcreator'em - darmowy super program udający drukarkę) do JPEGa obrazek schematu. Było by łatwiej, i ja nie produkowałbym się niepotrzebnie na temat charakterystyk wyprzedzenia zapłonu w DWUSUWIE. Tak tak. Nie byłeś łaskaw napisać, że wynalazek na którym jeździsz ma silnik 2T. Po...
:ninja14 - po co mieszasz silniki czterosuwowe z dwusuwowymi? :pachnies - bzdury piszesz. W silniku dwusuwowym przypada jeden zapłon na jeden OWK - 360'. Czyli jeden obrót - jeden cykl pracy. Jak to dwusuw. W jawie masz da cylindry przestawione o 180 stopni, czyli na jeden OWK przypadają dwa zapłony, co pół pełnego OWK. :Qiupherum - możesz tak zrobić....
w niektórych autach wymagane jest odkłucenie obwodu ładowania i zapłonu , nie wspomnę o dwusuwach , ale pojazd z klasycznym przerywaczem i zwykłym rozdzielaczem zapłonu kopułką jest w stanie zakłucić pracę uządzeń elektronicznych warto sprawdzić stan mas pojazdu ,oraz kondensatory odkłucające pozdrawiam serdecznie
Kolego, z tego co się orientuję, to obecnie, niezależnie od producenta w dwusuwach stosowany jest zapłon elektroniczny. Taki zapłon nie wymaga ustawiania chyba, że z jakiegoś powodu zostanie ścięty klin na wale silnika przez koło magnesowe, to wówczas przestawi się zapłon.
Dwusuw nie dwusuw - od obciążenia jak dasz korekcję to będzie ekonomiczniejszy. Chyba, że to jakiś do łodzi albo śmigła - wtedy obciążenie jest funkcją obrotów i można je po prostu wyliczyć. Zanim dodasz dodatkowy czujnik to sprawdź jak to będzie na jednym - kłopoty mogą być ale nie muszą. Zależy jak ciężkie masz koło zamachowe, i jaki sposób rozruchu...
Na początek to ma być wyczuwalny. Obróć teraz kołem zamachowym i zobacz czy obydwie dźwignie pracują, kolejno uchylając zawory. A potem zobacz czy masz stan oleju w tym wynalazku - czujnik poziomu blokuje zapłon, przy niewystarczającym. Odważna teza. Nie widziałem agregatu z "dolniakiem" - zawsze albo dwusuw, albo klon Hondy GX. A trochę ich przepuściłem...
Schemat elektryczny umiem odczytywać. A skuter mój to Jmstar solana. Jak na razie to sprawdzałem podzespoły. Sprawdziłem rozrusznik czy nie robi zwarcie, przekaźnik, teraz mam inny regulator też na nim sprawdzę. Instalacje sprawdzałem, i też nie widać przetarcia aby coś dotykało rany. Zamontowałem nawet nowy impulsator wraz z tym zespołem cewek. I pełna...
Zapłon napewno dobrze te motorki mają czuły zapłon, świeca ok? Zrób tak przelej motor zakręć paliwo i wtedy spróbuj odpalić to że iskra jest nie świadczy o dobrze ustawionym zapłonie trzymaj się tego co pisałem wyżej. Poza tym jawa50 ma słaby prąd na świecy w porównaniu do komarka. A jeszcze jedno motor stał parę ładnych lat a to przecież dwusuw sprawdź...
To chyba dwusuw. Jeszcze jest taka opcja że któryś uszczelniacz na wale ma mocne przedmuchy. Ewentualnie jest jeszcze taka opcja, ale to byłby mega szok, że ci rozrusznik kręci w odwrotną stronę :P . Wtedy masz przestawiony zapłon XD. Jesteś pewny że nie pomyliłeś np przewodów? Nie pamiętam czy tam jest kanał ssący sterowany tłokiem czy membraną? Bo...
No tak - ale niezależnie od tego co piszecie, Trabant w dwusuwie ma 26 koni, a nie 50 jak w sei czy matizie - a to jest wg mnie jednak zawrotna różnica! Auto jest na gaźniku, ale czy da się to tak wszystko pozapinać, skoro w Trabancie jedyna elektronika to elektroniczny zapłon (zamontowałem go dla świętego spokoju - bo platynki dawały mi w kość). Myślę...
Witam, szukałem schematów to były albo do samochodu albo takie które wymagają wiejskiego rozwiązania - nawiniecia drutu na kabel W/N. Mam zapłon bateryjny więc w miare stałe napięcie na cewce W/N, chciałbym by obrotomierz kożystał z impulsów na cewce a nie z drutu na kablu W/N... Dziękuję za wszelkie schematy
Czy są prawidłowe nastawy gaźnika? Czy przepustnica otwiera sie do końca? Czy jest prawidłowo ustawiony zapłon? Czy na oryginalny tłumik? W dwusuwach zmiany tłumika negatywnie odbijają sie na mocy - musi być odpowiednio dobrany.
Zapłon wydaje się ustawiony poprawnie, więc to wina gaźnika. Zrobię tak jak napisałeś. Na prądnicy jest przełącznik (cztery położenia) i duży przycisk, możesz opisać do czego służą. Druga sprawa, na skrzynce z regulatorem i gaźnikiem jest dźwignia, ma trzy położenia, coś więcej na ten temat, jeżeli można. Do czego ten olej w silniku, przecież to dwusuw?...
Witam Spróbuje Ci pomóc , ten silnik to dwusuw [ jeżeli oryginał od Tz-ki ] , nad rozrusznikiem masz otwór przez które widać koło zamachowe , na kole zamachowym jest znak 0 - odniesienie do GMP i przed [ około 6 cm . na obwodzie koła ] jest znak początku wtrysku . Gdybyś miał problem ze znalezieniem GMP na kole , to wykręć wtrysk i ustalisz , następnie...
jpna100 dokształć się może trochę, a dopiero potem wpadaj w dyskusję. Dwusuw wytwarza to podciśnienie dolną stroną tłoka, nie musi być duże, żeby zassać mieszankę. Liczy się sprężanie, czyli ciśnienie w komorze spalania - nieprawidłowo sprężona mieszanka ma nadmiar paliwa, co uniemożliwia prawidłowy zapłon - zalewa świecę.
Sprawdź luz zaworowy. W dwusuwie??? http://www.motorcyclespecs.co.za/model/y... http://pl.wikipedia.org/wiki/Yamaha_DT_1...
Nie jest to skomplikowany silnik ale gaźniki miał słabiutkie te oryginalne bvf a czasami trafiały się z bingiem 1000 razy lepszym. Generalnie robote zacznij od rozebrania i wyczyszczenia gaźnika. Wymień również na nowy filtr powietrza poskręcaj porządnie rure od filtra do gaźnika bo w dwusuwie ważne jest aby motor odpalać i regulować razem z kompletnym...
Droga jest przetarta. Szukaj gotowych, kartingowych rozwiązań. Tak jak pisał Art.B - seria artykułów w Świecie motocykli o przeróbkach dwusuwów. Kiedyś miałem w rękach książkę : ,,Karting". Tam też były opisy przeróbek silników. Istotne jest żeby nie robić nic ,,na pałę". W cylindrze ropiłowuje się okna, ale tam każdy mm ma znaczenie. W świecie motocykli...
W dwusuwie dobrze radzi sobie świeca łukowa, szczególnie gdy silnik, jest już słabszy. Miałem taki problem jak Ty, obniżenie poziomu paliwa w komorze pływakowej gaźnika oraz zastosowanie świecy łukowej, załatwiło problem. Teraz silnik odpala na dotyk i pracuje idealnie. -Nie piszesz jaki masz gaźnik, często uszkodzeniu ulega zaworek iglicowy, który...
Kolega zechce doprecyzować, jaki silnik jest odpalany. Bo tylko wiadomo, że Hondy. Jest to silnik dwu czy czterosuwowy? Zamiast gaźnika, lepiej użyć samostartu niż lać paliwo do dolotu (w dwusuwie lepszy będzie plak, ze względu na smarowanie). Stary sposób motocyklistów, gąbka nasączona paliwem/mieszanką, przytknięta do dolotu. Najlepiej przez metalową...
A co ty sie chcesz z tą kosiarką tak pieścić? Jest sens? Przecież ten gaźnik jest banalnie prosty. Śrubka lub dwie do regulacji. Jej zasady znajdziesz w keżdej książce poświęconej silnikom dwusuwowym lub motocyklom. Zresztą w internecie też jest tego trochę. Choćby: www.forum.motocyklistow.pl Jeśli jest tam tylko cewka pod kołem magnesowym, to najprawdopodobniej...
Jeśli ma silniki Baotiana, to moduł musi być typu "Baotian" z 6 pinami w jednej kostce. Moduły "odblokowane" z 5 pinami są przeznaczone do dwusuwów - stały kąt wyprzedzenia zapłonu. Moduły do Baotiana mają zmieniony pinout.
Zapłon w tych silnikach to zapłon iskrownikowy ("magneto") i silnik będzie pracował bez akumulatora. W typowym iskrowniku cewka zapłonowa siedzi pod kołem zamachowym: WSK, Komar. Tutaj pod kołem zamachowym jest cewka (nazwę ją generująca), kondensator i przerywacz. Przy zwartych stykach wirujące koło zamachowe powoduje przepływ prądu w cewce generującej,...
Jeszcze troszkę informacji na temat tego silnika http://www.hilfsmotoren.de/mediapool/12/... http://lohmann-motoren-werke.de/ http://fahrradzukunft.de/9/hilfsmotor-ge... https://www.youtube.com/watch?v=aq5TMhBz... Tu po angielsku http://www.oldbike.eu/wordpress/?page_id... Z tego co napisaliście...
Silnik czterosuwowy jest bardziej skomplikowany od dwusuwowego, przy tej samej pojemności waży na pewno więcej niż dwusuw. Poza tym, silniki czterosuwowe stają się coraz popularniejsze w sprzętach typu kosiarki, motorowery, gdyż są bardziej ekologiczne i osiągają większą wydajność z litra paliwa. Natomiast silniki dwusuwowe osiągają większą moc z pojemności,...
Cześć. Zanim będziecie gdybać o antenach, weźcie pod uwagę, jaką KOSZMARNĄ ilość zakłóceń powoduje instalacja zapłonowa takiego motorka. Nikt z Was nigdy nie słyszał w głośniku stojącego bądź mijanego skutera? Zakłócenia te włażą po antenie, bo skutery z jedną z dyrektyw europejskich mówiącej o poziomie zakłóceń radioelektrycznych (EMC) za wiele wspólnego...
W celu przylutowania miedzianego elementu do aluminiowej blaszki wylewamy trochę oleju silnikowego w miejsce w którym będziemy lutować Następnie srubokrętem lub czym mamy pod ręką zeskrobujemy tlenek z aluminium w sposób taki ze oczyszczone miejsce cały czas pokryte jest olejem a co z tym idzie powietrze niema dostępu do oczyszczonej powieszchnii Kiedyś...
Napisz lepiej co chcesz uzyskać i do czego do zastosować.Jeśli chcesz zrobić impulsator to jest to zwyczajna cewka nawinięta cienkim drutem na rdzeniu, ten rdzeń bywa czasem celowo namagnesowany.Wykonałem kilka kompletnych systemów CDI dla dwusuwów, jeśli będę wiedział czego Ci trzeba chętnie doradzę.
Witam.Tak sobie gdybam czy jest mozliwosc zrobienia odciecia zapłonu w motocyklu aprilia rs 125 jest to dwusuw ktory kreci wysokie obroty i poprostu chcialbym sobie sprawić takie odciecie zapłonu ,przy okazji efekt murowany jak ktoś nie wie ze to taka mała pojemnosc :) .Sorki jak nie ten dział to moj pierwszy temat na tym forum wiec w razie czego prosze...
Kombinujecie jak koń pod górę... :| A punkt zapłonu ~3mm przed GMP to kto ustawi? Dwusuwy są wredne na przyśpieszenie zapłonu, dawno to było ale jeszcze małe conieco pamiętam. Jak tak mordujesz ten motorek to pewnie w skrzyni korbowej masz już ze dwie szklanki paliwa. I nie ma prawa zapalić. :D Przechyl motor maksymalnie w lewo(na siebie) gaz do dechy...
Paliwem jest metanol. Nie olej. Silniki modelarskie to dwusuwy o zapłonie samoczynnym ze tak powiem. Olej jest do smarowania. Jak mixol. Choć też się spala. Powiedzmy ze działanie jest podobne raczej do silnika średnioprężnego. Tu raczej chodzi o czystość paliwa w przyadku takich małych silniczków. Znajomy miał stary rosyjski silnik modelarski który...
Owszem - "stary dwusuw" wiele zniesie, a nawet "mieszankę 180 oktan, aceton+metanol+olej", tylko co z tego - jak będzie miał na niej "moc 0,5-1 KM"? To nawet nie ruszy z miejsca, niestety? U nas - "pokutują ludowe mądrości" sprzed 50 lat i dawniejsze, które słyszałem osobiście - jeżdżąc przedwojennym motocyklem o stopniu sprężania silnika 6:1 (fabrycznie...
Urządzenie przydatne choć w prostych dwusuwach nie potrzeba takiej precyzji (0.1mm wystarczy). Zapłon jest statyczny także punkt zapłonu jest ustawiony idealnie dla tylko jednej wartości obrotów i obciążenia. Coś jak ze spieszącym/opóźniającym się zegarkiem - raz na jakiś czas wskaże z dokładnością absolutną ;-).
Witam, dowiedziałem się ostatnio, że wartość cieplna zależy od stopnia sprężania silnika, myślałem trochę nad tym i chyba w tym racji coś jest, pytanie trochę, z wyższej półki jak obliczyć wartość cieplną świecy znając stopień sprężania silnika chodzi mi o dwusuwy.
Cieszy mnie ze jest jakieś zainteresowanie czymś takim. Projekt jest mocno wymagający i oznaczyłbym go 5/5 gwiazdek. Nic nie jest doskonałe. Ja do testów mam symulator silnika (silniczek z regulacja obrotów, zmienialne tarcze, cewka ze świecą i stroboskop na ledach). Testowałem też raz fizycznie na dwusuwie i o dzwio potwierdziło się to samo co na symulatorze...
Dodam info a propo przeróbki wału tak by tłoki pracowały razem kolego powiem tak to jest niebo a ziemia jeśli chodzi o jazdę w terenie. Po tej przeróbce tylne koło po prostu klei sie do podłoża a w normalnej pracy tłoków cały czas się uślizguje . Zapytacie skąd to wiem a no wiem bo przerobiłem już tak 3 silniki poczciwej CZ350 i wnioski moje są takie...
Druga sytuacja to uszkodzone (nieszczelne) łożysko na wale korbowym. Odkąd to łożysko służy do uszczelniania? Motocykl po przejechaniu 15 kl nadal pracował lecz kolanko rury wydechowej rozgrzało się do czerwoności i poczułem że silnik zaczyna słabnąć Powodów może być kilka. Ewidentne jest to że silnik się przegrzewa. 1) Może być mieszanka za uboga...
Witam mam ten sam problem gaźnik nowy iglica opuszczona na max a zapłon 3mm przed gmp a Mińsk dalej się dusi przy ruszaniu i ma okopcona świece (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Użytkownik opisuje problem z motocyklem Mińsk: dławienie silnika przy ruszaniu oraz okopcona świeca. - Gaźnik jest nowy, iglica opuszczona na maksymalnie...
(at)carrot Pierwsze silniki dwusuwowe o zapłonie samoczynnym to chyba traktor Lands Bulldog. Tyle ze to niskoprężny silnik z gruszka żarową. A takim prawdziwym dieslem - dwusuwem już wysokoprężnym to traktorek jednoosiowy Dzik ?
Krople oleju do cylindra mają na celu uszczelnienie pierścieni co jest jednym z warunków zasysania mieszanki, oczywiście jak wspomniano wyżej szczelność karteru i zimmeringów na wale to równie ważna w dwusuwach sprawa.
Czy da się uzyskać taki efekt w dwusuwie ? http://pl.youtube.com/watch?v=Irml-3ikO2... Dokładnie chodzi mi o Honde NSR 125. W jaki sposób zrobić takie odcięcie zapłonu ?
Dwusuwowe motorki są o wiele mocniejsze, jednak sypią się niemiłosiernie.. Raz, dwa razy w miesiącu to norma, żeby coś w nich robić w najlepszym przypadku.. Jednak z drugiej strony ich budowa jest tak prosta, że mozna samemu zrobić remont kapitalny w godzinę przy czym wydając kilkadziesiąt złotych.. Czterosuwy są o wiele żywotniejsze.. Dwa-trzy lata...
W wsk 125 jest zapłon iskrownikowy. Ty tutaj masz zapłon BATERYJNY. To co innego. Przerywacze są dwa, bo w dwusuwach często stosowało się jeden blok zapłonowy na jeden cylinder - jeden cylinder, to jeden przerywacz, kondensator i cewka, dwa, to wa takie zestawy, w 105 i wartburgu był już potrójny układ. Nie wiem, czy tutaj nie ma plusa na masie. Więc...
I tak. Przestawiłem cięgno przepustnicy i chodzi o niebo lepiej prawie jak przedtem, ale przerywa i chodzi lekko nieregularnie. Regulatora nie przestawiałem, jest jak przedtem(ustawienie serwisowe). Coś jest ze świecą a dokładnie z zapłonem? Założyłem nówkę świecę ( wygrzałem wcześniej nad palnikiem) i silnik gorzej chodzi, lepiej chodzi już na starej...
Sprawdź jeszcze drożność tłumika. W dwusuwach jest to częsta dolegliwość silników (uruchom silnik bez tłumika). Sprawdź dokładnie ustawienie zapłonu.
Niestety nie jestem pewien co do modelu silnika. Nie ma juz na nim zadnych naklejek wiec nie wiem jak sprawdzic model. Jestem tylko pewny , ze to tecumseh dwusuwowy. Jest identyczny jak w tym watku. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic16... Co do ustawienia przerwy to wiadomo, bez problemu. Okolo 3mm przed GMP tez jest oczywiste (bo znalazlem...
Witka! Cisnienie spreżania dobre, zapłon chyba tez. Co to znaczy zapłon chyba też. Jak go sprawdziłeś?Jak ustawiłeś kąt wyprzedzenia zapłonu? Gaźnik--a gardziel powietrza,może filtr zapchany. HeJ. Aaaaa Jeszcze jedna sprawa--tłumik sprzwdzony?(może zapchany w dwusuwach to b.ważna sprawa).
Oryginalny moduł zapłonowy wyzwala raz jedną, raz drugą cewkę w zależności czy dostaje z hallotronu narastające, czy opadające zbocze sygnału prostokątnego. Trabant to nie maluch i rozwiązanie z iskrą traconą się nie sprawdzi, dwucylindrowy dwusuw napełnia mieszanką 2 cylinder w momencie zapłonu na 1, więc zbędna iskra mogła by zapalić jeszcze nie sprężoną...
Jeśli chodzi o podobieństwo silnika EM150 do owego DKW to genealogia jest prosta: Niemiaszki w DDR przejęli całą linię technologiczną zakładów DKW w Zwickau, produkując początkowo motocykle wywodzące się w linii prostej z przedwojennych konstrukcji, a następnie wprowadzając własne modyfikacje. W przypadku ETZ 150 pomimo różnicy w zewnętrznym wyglądzie...
Nie wiem po co Ci ten ogranicznik i w jakim silniku, ale jest to w żaden sposób nie wykonalne przy Twoich warunkach : Napisałeś: nie może być to mechaniczne, bo będzie łatwo widoczne, no i będzie słychać że silnik nie kręci wysokich obrotów... Jak chcesz ograniczyć moc przekazywaną na koła bez zmiany przekładni i ograniczenia dopuszczalnej prędkości...
Witam. Wieczorem wpadł mi taki pomysł do głowy, aby spróbować przerobić silnik z motoroweru jawa 50cm3 na silnik z samoistnym zapłonem zasilanym olejem napędowym. Powstał by wtedy diesel dwusuw. Świece zapłonową, można by było po odpowiednich przeróbkach zastąpić świecą żarową, olej napędowy byłby naturalnym środkiem smarującym, jedynie pozostaje kwestia...
A nie lepiej i prościej było by sterować kątem wyprzedzenia zapłonu w funkcji prędkości obrotowej ? Zauważ że w dwusuwach podciśnienie w gardzieli ssącej wygląda nieco inaczej niż w czterosuwach, jako że część mieszanki jest wytłaczana z powrotem do wlotu. W przypadku czterosuwowych silników , sygnał "map" jest używany również do zmiany ilości wtryśniętego...
Ten moduł co masz jest do dwusuwa , czy twój skuter to dwusuw ??? Ten moduł z ładnym układem jest od czterosuwa z przesunięciem zapłonu Więc wniosek jest jeden modół musisz kupić taki jakiego typu masz silnik. Czy kopka kopie na zimnym czy na ciepłym silniku ?
To prosty silnik i tu się nie ustawia zaplonu. Chyba żartujesz kolego. Nie ma takiego silnika spalinowego, w którym nie jest możliwe ustawienie punktu zapłonu. Przecież to jest podstawa jego prawidłowej pracy. Może i masz rację, ale po rozebraniu nie widzę takiej regulacji (tak jak np. w dwusuwie w motorowerze ROMET, gdzie masz tolerancję na podstawie...
Czy Uni t będzie w stanie sprawdzić kondensatory nieco powyżej 20µF.? Takie najczęściej są w starych dwusuwach. Według opisu zakres pomiaru tego miernika wynosi do 20µF.
Witam, silniczek (dwusuw ok 70-80ccm) dostałem w częściach i niestety bez żadnej dokumentacji. Docelowo ma chyba wyglądać tak: http://obrazki.elektroda.pl/2091929100_1... bo zakładam, że jest to König Motorenbau SeitenbordmotorTyp A, model z ok. 1926-1928, rok prod. prawdopodobnie 1939 Sprawy mechaniczne powoli ogarniam wiec czas na...
Dwusuwy w kosiarkach pracują przy wyższych obrotach niż czterosuwy, Jesteś tego pewny ? Jedno cylindrowy silnik 2T ma zapłon co jeden obrót a 4T co dwa obroty wału dla tego wydaje się że silnik 2T pracuje na dwa razy większych obrotach . Przecież napisałem, że dwusuwy pracują na wyższych obrotach.
Strato (Zenoah), 2-Mix (Stihl), X-Torq (Husqvarna) to określenie ładunku uwarstwionego, a raczej idea wstępnego przepłukania cylindra czystym powietrzem celem zminimalizowania strat paliwa uciekającego do wydechu w standardowym dwusuwie. Ta Husqvarna miała pojemność 94 cm³, bardzo stary model z lat '90. Ja bym się nie bawił w przeróbki. Chińskie...
Powodem może by: 1. brak paliwa 2. brak powietrza 3. brak iskry we właściwym momencie 4. brak kompresji Sprawdzasz w dowolnej kolejności, zazwyczaj zaczynasz od rzeczy prostych typu paliwo (filtry, wężyki, gaźnik, zbiornik paliwa), powietrze (to rzadko, ale coś się może zapchać), gaźnik. Po tym iskra albo i przed tym, bo to łatwo sprawdzić czy iskra...
Domyślam się, że to cewka butelkowa? Jeżeli tak, to Czy ta cewka jest sprawna? Nie wiadomo. Sam pomiar rezystancji można traktować tylko orientacyjnie. Możesz zastąpić jakąkolwiek cewką butelkową byle nie niskoomową. Żuk, Fiat, Syrena. Pełno tego na szrocie i taka byle sprawna będzie na 100% lepsza niż dzisiejsza chińszczyzna. Kondensator podobnie....
Proszę tu spokojnie i bez inwektyw. Wiem co piszę, gdyż niejednokrotnie uruchamiałem dwusuwy w drugą stronę. Jak im się przestawiło zapłon to nawet dość rześko chodziły. Co ma podawanie paliwa do rzeczy ? Normalnie, paliwo zasysa sie razem z powietrzem przez gaźnik ;) Z czterowsuwem oczywiście juz taki numer nie przejdzie, bo będzie zasysał wydechem...
zapłon punkt zapłon lampa ustawiać zapłon zapłon punkt zapłon punkt zapłon
led4004 manta revox tuner rezystor xsara
elektrotechnika zaocznie hewalex sterownik
Drukarka WiFi nie drukuje z jednego komputera - rozwiązania Skoda Roomster - Niedziałający licznik: przyczyny i rozwiązania