Tutaj masz do siln. o oznaczeniu BBY = 55KW/75KM http://obrazki.elektroda.pl/3771949300_1... G1Alternator FBezpiecznik T1Cewka zapłonowa B83Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym B54Czujnik kąta wychylenia wału korbowego B138Czujnik pedału przyspieszenia B169Czujnik położenia silnika przepustnicy B132Czujnik położenia wałka rozrządu B33Czujnik...
Dokładnie tak jak kolega pisze, każda zmiana przerwy na stykach powoduje zmianę punktu zapłonu. A jak sprawdzasz punkt zapłonu, jakiego sposobu używasz, bo są różne. Gaźnika nie ruszaj jak było dobrze, podpowiem tylko, że ja do takich testów używam wiertarki i klucza nasadowego jako rozrusznika, nasadka na magneto i kręcę, szkoda się wysilać i kopać...
Rezystancja impulsatora powinna wynosić 24 - 30 Ω. Od maja 1989 roku produkowane są impulsatory o rezystancji 13 - 17 Ω, w tym obecne nowe czerwone z MZA. Na obudowie impulsatora znajduje się punkt kontrolny (wspólny dwóch cewek impulsatora), na którym należy mierzyć poszczególne dwa uzwojenia impulsatora (do masy i do wyjścia sygnału), które...
Moim zdaniem niekoniecznie jest to problem z instalacją zapłonową. Sprawdzenie cewki: Pomiar rezystancji uzwojenia: pierwotna strona od 3-6 Ω, natomiast wtórna 12-22 kΩ - w zależności czy mierzymy z opornikiem (fajką).Można zmierzyć indukcyjność obu uzwojeń mostkiem i porównać z inną dokładnie taką samą i sprawną cewką. Sprawdź opornik fajki,...
Poszukaj w Google części zamienne do np pilarek spalinowych, zresztą, najpopularniejszy chinski motocykl Li-Fan 150ccm tez ma taki zapłon. Co ciekawe, jedna cewka podczas ,,najazdu' na nią magnesu koła generuje wzrastające napięcie, ładujące poprzez diodę kondensator i jednocześnie w odpowiednim miejscu tej krzywej napięcia na kondensatorze lub z cewki...
Robisz to tak ,ustaw wał korbowy na znak OT - górny martwy punkt , ustaw wałek rozrządu krzywkami do góry na pierwszym cylindrze - znaki za kołem rozrządu pokryją się . W takiej pozycji załóż łańcuch rozrządu . Aby przewody wtryskowe pasowały ustal który króciec podający pompy podaje w tym momęcie na pierwszy cylinder , znak na kole wieloklinowym pompy...
Martwi mnie tylko jedna rzecz a mianowicie ten pobór prądu na włączonym heblu 460 mA jaki pobiera ten elektrozawór.Ale wychodzi na to że tak ma być. Nie ma być na nim po włączeniu hebla prądu !!! ostatni raz pisze .....po wyłączeniu zapłonu ma pojawić się zasilanie ze stacyjki na bezpieczniku F110 z niego na punkt "P" przekaźnika zwłocznego i wtedy...
DIN 72 552 Objaśnienie zacisków: ZAPŁON 1 cewka zapłonowa, rozdzielacz zapłonu, niskie napięcie (Rozdzielacz zapłonu o dwóch oddzielnych obwodach) 1a do przerywacza zapłonu I 1b do przerywacza zapłonu II 2 zacisk zwarciowy (zapłon magnetyczny) 4 cewka zapłonowa, rozdzielacz zapłonu, wysokie napięcie (Rozdzielacz zapłonu o dwóch...
Cytat z innego forum: "...przekrecasz stacyjke kluczem matka dioda od immo sie zapala natychmiast wyjmujesz klucz i wkladasz nowy dioda gasnie..." czyli potrzebny tylko do zaprogramowania nowego klucza jak to napisał janek1815. Klucz taki zachowuje się jak klucz bez transpondera ale tylko pozornie. Nic dziwnego że odcina zapłon gdyż nie służy do codziennego...
Witam to wytyczne wg producenta (tisa) W oponach pojazdu musi być przepisowe ciśnienie powietrza. Uszkodzone szkła oraz lusterka reflektorów jak również przyciemnione żarówki muszą być przed regulacją wymienione. Reflektory ustawia się przy masie własnej pojazdu powiększonej dodatkowo o jedną osobę lub masę 75 kg na siedzeniu kierowcy (masa własna pojazdu...
Są pewne tendencje do stukania w poszczególnych miejscach ale zbyt sztywno bym się tego nie trzymał. Ogólnie pierwsze szuka się mechanizmy do których jest najłatwiejszy dostęp. Jeśli słychać metaliczny stuk w cylindrach i najbardziej pod obciążeniem to pierwsze sprawdził bym kąt wtrysku. Zbyt wczesny wtrysk ma właśnie takie objawy. Stukanie zaworów...
Tym modułem nie uzyskasz charakterystyki takiej jaką przedstawiłeś w poprzednim poście. Dokładając kondensatorów równolegle do sygnału z impulsatora możesz jedynie opóźniać punkt zapłonu. Charakterystyka ta jest liniowa wraz ze wzrostem obrotów silnika. Przedstawiona charakterystyka dotyczy zapłonu ze sterowaniem mikroprocesorowym (tzw. digital) z bardzo...
najprościej weź kawałek pręta metalowego.Wykręć świecę.W otwór po świecy włóż ten pręt , i kręć kołem magnesowym do momentu kiedy tłok będzie w GP.Na tym pręcie oznacz ten punkt jako 0.zaznacz od tego punktu w dół i w górę skalę mm. Zacznij od 3mm. przed GP tłoka. Jak nadal nie zapali to zmniejsz ilość mm. Czy ten silniczek ma zapłon elektroniczny,bo...
I co ten podwójny pozystor daje z tą sztabką metalową? Dłuższą bezwładność czyli dłuższe grzanie? Teraz powstaje kolejne pytanie czy jakiś minimalny prąd po zapłonie płynący przez skrętki ma na coś wpływ? Może to jest pozytywne zjawisko? Czyli podgrzany już pozystor jakiś tam prąd puszcza przez skrętki. ile Ohmów ma ten pozystor w 80 stopniach Celsjusza?...
W markowych sprzętach zapłon nie powinien pozwolić wytworzyć iskrę przy przeciwnym kierunku obrotów silnika (kolejność magnesów NS). W Husqvarnie stosuje się zapłon firmy SEM i w wielu przypadkach jest to zapłon ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu. Nie wiem jak jest dokładnie w tym modelu. Zły moduł zapłonowy mógłby diametralnie zmienić punkt i kąt...
Lewe powietrze powoduje wzrost obrotów i przymknięcie regulatora ,wtedy ciśnienie zaczyna być znów poprawne. To fałszywy trop. Jeśli już chcemy poszukać czy faktycznie występuje nieszczelność w kolektorze,to sa inne sposoby. Najlepiej jest znać uchylenie przepustnicy czy ilość kroków regulatora w silniku sprawnym i porownać. Silnik z nieszczelnościami...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Witam mam taki pytanie gdy włącze zapłon wskaźnik temperatury wody i oleju są na maksa jaka przyczyna?nie pokazuje wcale temperatury podczas pracy na nagrzanym silniku (at)ElektrodaBot AI: Czy ostatnio... 1. Bezpośrednia odpowiedź Najczęściej przyczyną jednoczesnego wychylenia obu wskaźników temperatury (woda + olej) na maksimum już po włączeniu zapłonu...
Chciałbym dzisiaj przedstawić Wam jeden z tanich lokalizatorów GPS. W poniższym tekście opisze kilka testów tego urządzenia mogących pomóc Wam przy wyborze lokalizatora, zwanego także trackerem GPS. Jakiś czas temu natknąłem się tutaj na informację aby uważać przy zakupie tanich urządzeń gdyż nie mają one nic wspólnego z GPSem. Zainteresowany tą informacją...
A jeszcze jedno kąt może też być 70, 72 68.. itd. tego nie da rady wyłapać takimi pomiarami czy jest taka możliwość Jest. Załóż to koło ,ustaw wał na OT kontrolując tłok a nie patrząc na koło.Potem dasz radę zmierzyć odchyłkę. Możesz też posłużyć się lampą stroboskopową i sprawdzić dokładnie gdzie jest punkt zapłonu.
Już nie pamiętam, jak to jest akurat w 102.982 Generalnie jest tak: wcześniejsze silniki typu 102 z zapłonem o nazwie TSZ miał "pełny aparat zapłonowy" czyli cewkę generującą impuls zapłonu i rozdzielacz iskier z kopułką. Miał on w związku z tym kabelek wyprowadzony z dolnej części aparatu. Model późniejszy EZL ma już czujnik na obudowie koła zamachowego...
Możliwe że kupiłeś impulsator o przeciwnej polaryzacji, dlatego teraz zapłon występuje w innym położeniu lub moduł zapłonowy (zmiennokątowy) teraz głupieje. Wszystko zależy od sposobu wykonania alternatora, typu modułu zapłonowego. Żeby postawić precyzyjną diagnozę, trzeba dokonać pewnych pomiarów i sprawdzić punkt zapłonu lampą stroboskopową. Warto...
Jutro będę drukował i wytrawiał płytkę na zaliczenie do szkoły. Szkoda jednej kartki papieru kredowego na jedną płytkę, więc wydrukuję od razu do Jaguara. Właśnie projektuję płytkę w Eaglu. Te wszystkie CDI mają prostą wyprzedzenia, podobnie jak oryginalny, ale można ustawić, że napiszę matematycznie, punkt zerowy i współczynnik kierunkowy prostej....
po pierwsze zapłon , sprawdź ustawienie zapłonu szczeliniomierzem i ustawienie GMP (górny martwy punkt ) . jeżeli to nie pomoże to czyszczenie gaźnika i regulacja a także paliwo (1:20 na docieraniu, 1:25 po docieraniu )(po długim postoju można dać 1:30 aby się silnik troche rozruszał i tłok naoliwił ale to jednorazowo ) kolejne ustawienie iglicy (na...
Nieustannie świecące światła wsteczne, w VW t5 1.9 2012 r. produkcji. Po dotknięciu kabli przy czujniku, problem znika ale tylko do momentu wrzucenia wstecznego biegu. Wtedy cały system wraz czujnika... Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Najczęściej winny jest czujnik biegu wstecznego F4 (dwa piny na obudowie skrzyni) lub przetarta/ściśnięta wiązka...
(at)ElektrodaBot Mam pytanie, co w przypadku, gdy oczko wraz z ruchomą dźwignią, do których są przymocowane sprężynki, odpadło. Co zrobić w takim wypadku? Pozdrawiam. https://obrazki.elektroda.pl/9500439900_... (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Najpierw należy ustalić, czy uszkodzeniu uległy same elementy (oczko i dźwignia)...
(...) wieniu ciśnienia na 0,34 bar i wyprostowaniu wentylatora będą problemy to pozostanie poprawienie geometrii elektrod aby mieściły się w "oku" zapłonu mieszanki lub ich wymiana i jak nie pomoże to wymiana dyszy, bo ten świetlny chaos jest za duży i dlatego zdarzają się wygaśnięcia płomienia moim zdaniem. Wstępna ocena dostępnych informacji Dziękuję...
Przez 20 lat zapłon ustawiałem tak: Żaróweczkę 12v wpinałem pomiędzy zacisk na przerywaczu lub zasilanie cewki zapłonowej a masę. Włączałem zapłon bez zapalania sinika. Gdy żaróweczka nie świeci to oznacza że styki są zwarte. Obracałem kołem pasowym w prawo - moment w którym zapali się oznacza punkt zapłonu - styki przerywacza rozwierają się. Powinno...
(at)vikings Dzięki za info o kleju. Jak by ktoś stosował inny proszę pisać. Ja w swoim nie zastosowałem palnika 250W z dwóch powodów: ekonomiczny (projektor pobiera zgodnie z instrukcją 400W - na telewizor do domu to za dużo, po drugie - palnik 250W nie zmieściłby się w odbłyśniku. Projektor który przerabiam ma lampę krótkołukową i balast na prąd stały...
http://obrazki.elektroda.pl/2153311100_1... W końcu postanowiłem się czymś pochwalić i ja: Pomysł na własną naświetlarkę powstał dawno, dawno temu, ale jak to niejednokrotnie bywa - realizacja napotykała jakieś przeszkody... Ale w końcu w zeszłym roku ją skończyłem. A jako, że mi się podoba coraz bardziej (nie wiem czemu), postanowiłem...
(at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot jak podłączyć Instalacja elektryczna Power Force GY6 50 4T koła 10 Cali wersja 2 - PF 24 649 0002 1. Bezpośrednia odpowiedź Instalacja Power Force PF 24-649-0002 jest przygotowana w układzie „plug-and-play” dla większości skuterów z silnikiem GY6 50 4T, w tym Kingway Fennari 50 (roczniki 2007-2009). Klucz do sukcesu...
Witam. Mam następujący problem z WSK 125: Podczas ostatnie jazdy usłyszałem dziwny odgłos silnika, ale jakoś dojechałem do domu. Na drugi dzień chciałem go uruchomić i bez efektu. Oczywiście sprawdziłem zapłon i co się okazuje - zaznaczyłem jak każe instrukcja punkty na magnecie i obudowie przy najwyższym położeniu tłoka a następnie cofając tłok o 3...
Akurat do junaka ludzie zakładali już wszelkie możliwe gaźniki i dopasowywali je do silnika. Da się. więc gaźnik od cz nie jest jakimś ewenementem. Ważne, by dobrać średnicę gardzieli do średnicy w głowicy. Zresztą polecam przeczytanie starych numerów "Świata Motocykli". był tam cykl artykułów o przeróbkach junaka. miedzy innymi gaźnika. A ty zacznij...
Tak kolega ma rację nie styka się, ale to nie takie proste zapłon musi następować z pewnym wyprzedzeniem i w odpowiednim miejscu jak by miał tylko wisieć to by nic nie dało byłby tylko ozdobą. A więc na kole magneta jest naklejony znacznik z pewnymi liczbami wygląda to jak linijka zaczynająca się od "40" i biegnąca wstecz do "0" nadrukowana na papierze...
Koło i nieprawidłowy punkt zapłonu raczej odrzucam ponieważ kosa sama zgasła. Nie można odrzucać takiej możliwości. Koło magnesowe mogło być poluzowane, ścięło wpust i się przestawiło — silnik zgasł. W obecnym nowoczesnym sprzęcie, zwłaszcza w silnikach z ładunkiem uwarstwionym, kąt wyprzedzenia jest regulowany cyfrowo przez mikrokontroler w cewkomodule....
Na maksymalnym wznosie krzywki ustawiasz przerywacz na 0,4mm, drugi tak samo. Dopiero potem ustawiasz zapłon na 3mm przed gmp. Najpierw przerwy na przerywaczach, potem punkt zapłonu.
ale nie twierdzisz chyba, że taki "nowoczesny" zapłon po zamontowaniu nie wymaga regulacji. Właśnie tak twierdzę, a w zasadzie opisuję rzeczywistość. Dokładność wykonania tak wzrosła, że mieszczące się w tolerancji położenie punktu zapłonu jest realizowan przez konstrukcję. To tyczy układów ze stałym punktem zapłonu - patrz 2T. W 4T punkt zapłonu określa...
Minuta szukania w necie i w instrukcji jest wzmianka o błędzie EA. Problem: Powstają iskry, lecz palnik główny nie zapala się, urządzenie jest zablokowane. Przyczyna: Brak sygnału z elektrody jonizacyjnej (wyświetlacz cyfrowy pokazuje EA) Sprawdzić: - zasilanie gazu. - zapłon (elektroda jonizacyjna i zawór elektromagnetyczny)* Masz już jakiś punkt zaczepienia....
Witam. Z uwagi że sam męczyłem OSTATNIO IAW5NR. CI1 CLIO2F1 1,216V 2001 DODAM, ŻE CZYTA 95160 ponyprog, którego nie używałem już lata. Xprog bee (nawet z wyłączona kontrolą pinów eepromu) ,Carprog bee, miniprog chinol taki niezły - bee, a tutaj brutalny atak prawie wprost z coma działa. Warunek taki, zasilacie to z zewnętrznego źródła 4,60-4,70V ustawiamy...
http://obrazki.elektroda.pl/7924554000_1... Automatyczny wyłącznik ogrzewania tylnej szyby w samochodzie (kolejny). Po około 10 latach bezproblemowego używania układu czasowego sterowanego wyłącznikiem bistabilnym (opisany tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic86... ) postanowiłem zmienić układ czasowy na sterowany przyciskiem...
WITAM SERDECZNIE! Mam taki problem, radyjko ma tydzień, działało ok, tylko dziś coś sie stało?... Jak chce nadawać to słyszę jakby coś w rodzaju odgłosu kierunkowskazów...(mam fieste 1990) radio jest podłączone po orginalne kabelki do radia samochodowego, przedtem nie było takich problemów, tylko jak mam włączony zapłon czasami się odmienia jak włącze/wyłącze...
Przecież napisałem, że wueska ma zamontowany zapłon CDI No to w czym problem? Jak ustawiłeś punkt zapłonu?
Witam założyłem do Simsona s 51 trzybiegowy nowy iskrownik ustawiłem przerwę na przerywaczy ustawiłem górny martwy punkt i nie pali iskra jest na fajce a po włożeniu świecy nie ma nie wiem co jest grane Dodano po 3 Zaznaczam to nie jest elektronik
(...) e trzeba było palcem naciskać taka gałkę teraz normalna manetka jest przekręcana. Ale quad nie chce odpalić. Wymieniłem świece na nową i nic. Quad jest odpalany na szarpak. Gaźnik ma jedną śrubkę do regulacji. Kręciłem nią i nic. Paliwo lałem pod świece i też nic. Ktoś mi pomoże bo nie mam już siły na to Witaj! Rozumiem, że masz problem z uruchomieniem...
O - górny martwy punkt Z - punkt zapłonu Nic nie zmieniaj
Popraw obrazek. Nie da się go powiększyć. Idea dobra. Powiedziałbym, że to nic nowego. W samochodach i droższych motocyklach mirkoprocesorowe sterowanie punktem zapłonu jest od kilku, kilkunastu lat. Aby cię trochę "ukierunkować" napiszę: 1. Zostawienie przerywacza mechanicznego jest nieporozumieniem. To jak podłączenie młotka do smartfona... Błędy...
Silnik 2.2L (F22B2). Na zimno - zapala za każdym razem, ale po sekundzie gaśnie. Jak go pomęczyć z 10minut żeby się odrobinę podgrzał to naraz zaczyna chodzić normalnie, można cały dzień jeździć. A rano znów problem. Iskra jest cały czas, punkt zapłonu mierzony lampą stroboskopową w tym samym miejscu czy zimy czy ciepły (mniej więcej) Sygnały wał/wałek,...
Są nawet 3 opcje hamulców, polska instrukcja jest nieszczęśliwie i niejednoznacznie przetłumaczona - drag brake force (w polskiej "wartość hamowania") to regulacja siły hamowania na pozycji neutralnej spustu (np przy ustawieniu np trzeciej opcji kierunku czyli użycia opcji przód/tył bez osobnego hamulca - dla rock crawlera - auto hamuje samo po puszczeniu...
Witam. Mam pytanie co do ustawienia zapłonu w tytułowym motorze (zapłon tradycyjny - młoteczkowy). ...bardziej o jego szczegół... otóż w pewnej mądrej książce napisano, że punkt ustawienia zapłonu wynosi 2,5mm przed GMP (górnym położeniem tłoka). Szczelina w najwyższym położeniu krzywki przerywacza ma wynosić 0,35mm. I tu pojawia się problem: Czy w...
1. Wyłączyć ? czy jednak włączyć i punkt 6. też wyłączyć chyba pomyłka mała. To nie pomyłka. Po włożeniu kluczyka zapłon ma być wyłączony. tylko zapomniałem dodać w punkcie 2 o włączeniu zapłonu (już poprawiłem).
punkt zapłon zapłon punkt zapłonu lutować punkt punkt
mitsubishi sterowanie komputerem karta abonencka klucz pralka electrolux
automatyczna szklarnia charakterystyka diody
Sennheiser HD 458BT – instrukcja obsługi, parowanie Bluetooth, aplikacja Smart Control Przetwornica buck do akumulatora 24V – jak uzyskać stabilne 18V, moduły LM2596, XL4015, MP2307