Dokładnie tak jak kolega pisze, każda zmiana przerwy na stykach powoduje zmianę punktu zapłonu. A jak sprawdzasz punkt zapłonu, jakiego sposobu używasz, bo są różne. Gaźnika nie ruszaj jak było dobrze, podpowiem tylko, że ja do takich testów używam wiertarki i klucza nasadowego jako rozrusznika, nasadka na magneto i kręcę, szkoda się wysilać i kopać...
Tym modułem nie uzyskasz charakterystyki takiej jaką przedstawiłeś w poprzednim poście. Dokładając kondensatorów równolegle do sygnału z impulsatora możesz jedynie opóźniać punkt zapłonu. Charakterystyka ta jest liniowa wraz ze wzrostem obrotów silnika. Przedstawiona charakterystyka dotyczy zapłonu ze sterowaniem mikroprocesorowym (tzw. digital) z bardzo...
Ile masz przejechany, który to rocznik i jak kopci - na niebiesko czy na czarno? To są istotne sprawy! Branie oleju nie musi być związane z klepaniem zaworów. Powodem może być np. zmiana punktu zapłonu podczas pracy. Na początek sprawdź czujnik położenia wału korbowego
Sam widzisz ile osób biorących udział w dyskusji tyle różnych opinii, po prostu zrób jak uważasz, ja tylko chciałem przedstawić Tobie mój punkt widzenia na Twoją niepewność co do wyboru.
1) co oznaczają przerywane linie przy poszczególnych przewodach. Ekran 2) czy czarne punkty przy przerywanych liniach to punkty połączeń do masy od T1-B69 Tak 3) czy SimTec 56.0/56.1 to to samo co SimTec 56 Z tego co pamiętam to nie, i właśnie typami czujników wału i wałka się różniły. ale nie mam w tej chwili dostępu do schematów więc pewności nie...
Zacznijmy od tego, że w tym chińczyku nie ma silnika AM6. tylko jego chińska kopia. Zapłon w tych chińczykach jest zupełnie inny (żadne Leonelli). Do zapłonu Ducati Energia musiałbyś mieć zupełnie inny licznik, z obrotomierzem przystosowanym do wykrywania obrotów silnika z cewki zasilającej CDI. To jest główny problem z podłączeniem oborotomierzy do...
Myślę sobie, że gdyby problemem był impulsator, to brak iskry nie występowałby przy wyższych obrotach ( większe napięcie przy wyższych obrotach ). Myśleć możesz, ale to będą spekulacje lub hipotezy. Trzeba analizować, szczątkowy co prawda, ale schemat, modułu. Podchodziłem do tego kilka razy. zawsze brakowało albo natchnienia albo czasu. Po za tym...
witam.najprosciej utawic gwiazde w aparacie to poprostu ustawic rozrząd na znaki,(na pierwszy cylinder)ustawic palec rozdcielacza na jedynke(cyl.1) i wsunąc gwiazde na oś aparatu tak aby rogami pokrywała sie z punktami na płytce w aparacie.
witam przy pomocy jednego drucika i w miarę sprawnych oczu można w prosty sposób rozpoznać rodzaj usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym. Wszystkie benzynowe silniki Astry wyposażone są w elektronicznie sterowany wtrysk paliwa. Mikroprocesor w urządzeniu sterującym rozpoznaje usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym, takie jak uszkodzony czujnik,...
Rezystancja impulsatora powinna wynosić 24 - 30 Ω. Od maja 1989 roku produkowane są impulsatory o rezystancji 13 - 17 Ω, w tym obecne nowe czerwone z MZA. Na obudowie impulsatora znajduje się punkt kontrolny (wspólny dwóch cewek impulsatora), na którym należy mierzyć poszczególne dwa uzwojenia impulsatora (do masy i do wyjścia sygnału), które...
link kolegi nie działa najlepiej oscyloskopem ale totalny zgon mozna stwierdzic inaczej przy zasileniu czujnika nap i atakowaniu go z czola metalow elementem powino na przew sygnałow indukowac sie napieci badz inaczej w układzie zapłonow puscic impulsy na moduł i zobaczyc czy reszta działa pozdrawiam te punkty musza byc bo sie nie skusze na podglad
Już nie pamiętam, jak to jest akurat w 102.982 Generalnie jest tak: wcześniejsze silniki typu 102 z zapłonem o nazwie TSZ miał "pełny aparat zapłonowy" czyli cewkę generującą impuls zapłonu i rozdzielacz iskier z kopułką. Miał on w związku z tym kabelek wyprowadzony z dolnej części aparatu. Model późniejszy EZL ma już czujnik na obudowie koła zamachowego...
Twoje działania z zapłonem tylko pogorszyły sprawę, jak widać. Teraz wygląda na to, że punkt zapłonu jest całkiem źle, skoro się nie odzywa. Próbowałeś na pych? Klin do sprawdzenia, bo jeśli nie spasowałeś dobrze na stożku i nie dokręciłeś mocno śrubą to będzie zerwany. Przerwa na przerywaczu ma mieć 0,3 mm, punkt zapłonu 2,8-3 mm przed ZZ. Nie wiem...
Witam Kolega jarecki04 słusznie przedstawił sposób kontroli punktu ustawienia zapłonu Jest to bardzo istotne do prawidłowej diagnozy usterki w Twoim aucie, niemniej jednak przed sprawdzeniem punktu ustawienia zapłonu proponuję sprawdzić całą instalację WN. Szczególną uwagę zwróc na cewkę zapłonową,ggyż często jest ona przyczyną ,,strzałów,,w tłumik,jak...
Pomiar rezystancji cewki lub cewek współczesnych nie daje nic..... Chciałbym wiedzieć czy wtórne uzwojenia cewki mają nie mieć punktu wspólnego jako masa? Wtórne nie łączy się z niczym...że tak ogólnie napiszę...
Ustaw tak zapłon żeby platynki się rozwierały przed górnym martwym punktem tłoka.
Poszukaj w Google części zamienne do np pilarek spalinowych, zresztą, najpopularniejszy chinski motocykl Li-Fan 150ccm tez ma taki zapłon. Co ciekawe, jedna cewka podczas ,,najazdu' na nią magnesu koła generuje wzrastające napięcie, ładujące poprzez diodę kondensator i jednocześnie w odpowiednim miejscu tej krzywej napięcia na kondensatorze lub z cewki...
Napięcie jest ok Tzn jakie? Ustawiłem wyprzedzenie zapłonu wkręcając w miejsce świecy czujnik zegarowy i cofając od punktu Gmp o 3mm. Ale ską wiesz w jakim położeniu wału/koła magnesowego w stosunku do położenia statora nastąpi iskra? Kontrola punktu zapłonu wyzwalanego bezstykowo, z takim masz do czynienia jest tylko możliwa dzięki lampie stroboskopowej....
Chyba żartujesz kolego. Nie ma takiego silnika spalinowego, w którym nie jest możliwe ustawienie punktu zapłonu. Przecież to jest podstawa jego prawidłowej pracy. To ty mało widziałeś. Teraz królują zapłony bezstykowe. Nic się nie zużywa i nie przestawia, więc regulacja jest zbędna. W samochodach od 20 lat regulacji nie ma bo tym zajmuje się sterownik...
Krótko-chcesz zrobić tak, aby zapalona dioda ( czyli zmieniony stan na odpowiednim pinie IC1 i IC2) powodowal przesunięcie bazowego punktu wyprzedzenia zapłonu?
Sprawdź zasilanie na. cewce probówka. podczas kręcenia rozrusznika. Styk +B. .Odstęp czystych styków przerywacza na 0,45mm. Jeśli nie będzie iskry to może być cewka zapłonowa uszkodzona. Ustawienia punktu zapłonu to krok drugi.
Wciśnij i trzymaj "bolec" od kasowania kilometrów i przekręć kluczyk w pozycję kontrolek (nie zapłon). Powinien się uruchomić test zegarów i być może wskazówka wróci na swoje miejsce.
Witam. Jest kilka sposobów, jeżeli masz silnik z aparatem zapłonowym z przerywaczem to można podpiąć żarówkę pomiędzy wyjśćie styków przerywacza a masę. Potem trzeba ustawić wał korbowy tak aby w pierwszym cylindrze tłok był GMP (górny martwy punkt, pierwszy cylinder to ten od strony rozrządu) Trzeba też zwrócić uwagę na to aby w tym położeniu tłoka...
Dzień dobry, Pozwolę sobie przedstawić inny punkt widzenia. Ciągłe świecenie po obu stronach oznacza, że zasilane są grzałki w sposób ciągły, czyli zwarcie zapłonnika (startera) lub kabli do niego dochodzących. Jeżeli zapłonnik był wymieniony (jak i pozostałe elementy), to należy szukać zwarcia w obwodzie. Edit: jest jeszcze możliwość, że przez świetlówkę...
Lewe powietrze powoduje wzrost obrotów i przymknięcie regulatora ,wtedy ciśnienie zaczyna być znów poprawne. To fałszywy trop. Jeśli już chcemy poszukać czy faktycznie występuje nieszczelność w kolektorze,to sa inne sposoby. Najlepiej jest znać uchylenie przepustnicy czy ilość kroków regulatora w silniku sprawnym i porownać. Silnik z nieszczelnościami...
, po nagrzaniu kolejne uruchomienia są prawidłowe Jaka może być przyczyna? czy możliwe zużycie elektrody zapłonowej Opisany problem z uruchamianiem pieca gazowego, który występuje tylko przy pierwszym uruchomieniu, a po nagrzaniu kolejne uruchomienia są prawidłowe, może mieć kilka przyczyn. Oto szczegółowa analiza możliwych przyczyn i kroków diagnostycznych:...
No to masz już punkt zaczepienia,usterka tego czujnika może unieruchomić silnik. Sprawdzić to możesz odłączając go i próbując odpalić. Elektro zaworek za zdjęciach odpowiedzialny jest jeśli się nie mylę za sterowanie zaworu recyrkulacji spalin. Zapewne zblokował się lub uszkodziła się membrana i ktoś w ten sposób próbował coś zaradzić. Zależnie od pozycji...
Kondensator 0,64 mikro czyli ok. Luty już rano poprawione były i nic się nie zmieniło. Może coś w transformatorze, ale nigdzie nie można takiego znaleźć. Chyba przyjdzie płytkę kupić. Podgrzałem punktowo transformator i zawęziłem obszar czyli raczej na 99%trafo.Znalazłem takie ale nie do wlutowania i zastanawiam się czy można to jakoś zamienić https://montuje-serwisuje.pl/sklep/produ...
Dla zainteresowanych wyczyściłem wszystkie kontakty masy brązowy lub czarny przewód w zależności od producenta czyli (-) z akumulatora tylko jedno kolorowy ponieważ z paskiem to (+) dobra masa okazuje się tym jakby wzrósł prąd i jest większa iskra zapłonu która nie daje się zalewać i jest lepszy zapłon,warto też wymienić świece zapłonowe na nowe ,które...
posiadam w nim Gaźnik Pierburg MERCEDES 2EE jak go wyregulować? Oooo Kolego...! Na ten temat Mercedes kiedyś całą książkę wydał! Bardziej świadomi mechanicy obchodzą te gaźniki z daleka :) Wątpię, żebyś znalazł kogoś, kto ma o nim pojęcie i zrobi to dobrze. jak ustawić ten zapłon To jest auto w którym był aparat zapłonowy, ale DWA rodzaje: - Wcześniejsza...
Moim zdaniem niekoniecznie jest to problem z instalacją zapłonową. Sprawdzenie cewki: Pomiar rezystancji uzwojenia: pierwotna strona od 3-6 Ω, natomiast wtórna 12-22 kΩ - w zależności czy mierzymy z opornikiem (fajką).Można zmierzyć indukcyjność obu uzwojeń mostkiem i porównać z inną dokładnie taką samą i sprawną cewką. Sprawdź opornik fajki,...
witam, jestem poważny i dlatego przekazałem koledze punkty by te info o bezpiecznikach sobie ściągnął, i tyle Dodano po 1 Kolego domex32 Tobie też przekazuje 10 punktów byś nie myślał że w Bydgoszczy mieszkają chytrusy
Niezły Fake ten moduł. Nic dziwnego że kopniak obijał, bo punkt zapłonu występował przy maksymalnym wyprzedzeniu. Nie ma co kombinować z modułami tuningowymi, do silników dwusuwowych, ponieważ one mają stały punkt zapłonu. Szukaj modułu do Baotiana 4T z taką samą wtyczką 6-pinową. W żadnym wypadku moduły z kostką 5-pinową, które są przeznaczone do dwusuwów....
Jakie masz auto? Bo już w samochodach pełnoletnich z CANem masz pełno punktów, gdzie napięcie pojawia się dopiero po odpaleniu silnika. I być może potrzebujesz jedynie przekaźnika. Tak ale tutaj chodzi o inne zastosowanie, urządzenie które mam chcę aby było włączone na wyłączonym samochodzie a nie po włączeniu silnika. wyłączony zapłon - Układ włączony...
Moje pytanie brzmi czy będzie jaśniejsze czy ciemniejsze. Pomoże mi ktoś z tabelką? Obiecuje pare punktów.
Wszystko rozumujesz poprawnie. Cewka z reguły pasowana indywidualnie do danego modelu (co za tym idzie punkt zapłonu może się nie zgadzać). Wszystko jest do sprawdzenia ale wymaga minimum lampy stroboskopowej. Choć ciekawe jest to odpalenie na chwilę ale to jest tylko gdybanie. Na kole magnesowym masz wtopione magnesy stąd cewka "wie" kiedy zaiskrzyć....
ttrzok masz racje , powyzej pisalem o zasadzie pomiaru analogowego pzez czujniki w analizatorach . >> ktos tam wyzej wyskoczył z dziwnym postem , napicanym chyba w celu nabicia sobie punktów. w lambdzie 1,3, i 4 cztero przewodowej jest tak jak piszesz zarowno dla sad 1V , 5V i 0,8V-1,6V , 6 przewodowa jest nieco zakrecona . po wczorajszej zabawie i...
Nie ma innego sposobu dokładnej diagnostyki niż diatool. Jeżeli „boisz się” serwisanta - musisz zgadnąć sam. Co znaczy ze podczas uruchamiania się wody cwu się „zawiesza”? Słyszysz ze: 1. Włącza pompę? 2. Włącza wentylator? 3. Włącza iskrownik? 4. Następuje zapłon gazu? 5. Po zapłonie gazu - przestaje iskrzyć ale utrzymuje zapalony...
Po pierwsze trzeba sprawdzić twoja hipotezę o końcówkach transoptora. Można by było go wylutować z płytki. Jeżeli chcesz go umieścić w motocyklu, to sadzę że i tak trzeba będzie to zrobić. Pewnie od spodu są jakieś opisy. Jednak na początek proponuję użycie multimetru na zakresie pomiaru diod. Podłącz końcówkę miernika COM (ja podłączam tam czarny kabel...
Nieśmiało zapytam jaka jest Twoja wiedza co do tego jak powinien wyglądać punkt zapłonu :D Pana elektro bym słuchał bo to chyba stary wyjadacz znany z listy dyskusyjnej Pana Trojanowskiego :P Co do zapłonu czy wiesz że "podcisnieniowy przyspieszacz zapłonu" działa tak że kiedy zamknieta przepustnica to zapłon jest przyspieszany bo jest podciśnienie...
Jeśli faktycznie czarny to masa, bo z tego zdjęcia ciężko wyrokować w 100% Tak, podłączasz w dowolnym punkcie do ramy
O - górny martwy punkt Z - punkt zapłonu Nic nie zmieniaj
Nie bardzo rozumiem, jak ręką przytrzymać palec rozdzielacza, tam jest przecież pokrywa z kablami do świec. Więc podczas pracy nie da się przytrzymać palca rozdzielacza. Chyba że masz na myśli wciśnięcie palca rozdzielacza głębiej na swoja pozycje bo lubi z niej wypadać. Dodano po 1 Panowie mała pomyłka, okazuje się że nieprawidłowo sprawdzałem punkt...
Układ podobny do tego z malucha, gdzie też był przewód oporowy zasilający cewkę zapłonową. Cewka podczas pracy rozrusznika dostaje zasilanie wraz z rozrusznikiem, po odpaleniu przez drut oporowy ze stacyjki ograniczający prąd cewce, celem oszczędzania cewki. Cewka dostaje pełne zasilanie tylko podczas odpalenia, później do dalszej pracy starcza już...
Pisałem, że schemat jest do d... Masz jakąś obsesję z pomiarami napięć. Pomiary napięć przebiegów mocno różniących się od sinusoidy i częstotliwości 50 Hz, a z takimi masz do czynienia, trzeba traktować mocno orientacyjnie. Natomiast z twoich opisów nie można dojść co i jak łączysz. Czuć spory chaos w twoich działaniach. Trzeba wyraźnie rozróżnić zintegrowaną...
Może następować zjawisko upływu WN na zabrudzonych lub popękanych elementach np. mikropęknięcia kopułki. Trzeba kopułkę oraz palec wymyć w płynie do czyszczenia układów hamulcowych i wtedy sprawdzić. Oczywiście kable zapłonowe też mogą być źródłem upływu. Po nitce do kłębka... Przemycie nic nie dało kopułka palec i przewody są nowe, zastanawia mnie...
Możliwe że kupiłeś impulsator o przeciwnej polaryzacji, dlatego teraz zapłon występuje w innym położeniu lub moduł zapłonowy (zmiennokątowy) teraz głupieje. Wszystko zależy od sposobu wykonania alternatora, typu modułu zapłonowego. Żeby postawić precyzyjną diagnozę, trzeba dokonać pewnych pomiarów i sprawdzić punkt zapłonu lampą stroboskopową. Warto...
Zapłon należy przyspieszać wraz ze wzrostem obrotów, nie opóźniać! W jakim silniku??? Kolejny samochodowiec... Popatrz sobie jak wygląda mapa zapłonu od dwusuwa Dokładnie! pavvell Rutyna cię zjadła. :cry: michal880913 szukasz po wsi. Zrób prosty elektroniczny zapłon ze stałym punktem i będzie dobrze. Realizacja idealnego układu zapłonowego wymaga:...
Sęk w tym że tu nawet nie mam za bardzo jak eksperymentować :(. Te zgrzewy za każdym razem są bardzo powtarzalne i zupełnie losowe. Czasem mocny nacisk powoduje że zrobi się tylko maleńki punkcik a za drugim razem lekki potrafi przepalić blaszkę. Odległości elektrod praktycznie nic nie zmieniają Kąty i pochylenia równie. Zrobiłem w sumie już kilkaset...
I co ten podwójny pozystor daje z tą sztabką metalową? Dłuższą bezwładność czyli dłuższe grzanie? Teraz powstaje kolejne pytanie czy jakiś minimalny prąd po zapłonie płynący przez skrętki ma na coś wpływ? Może to jest pozytywne zjawisko? Czyli podgrzany już pozystor jakiś tam prąd puszcza przez skrętki. ile Ohmów ma ten pozystor w 80 stopniach Celsjusza?...
Po nitce do kłębka, odepnij wtyczkę od cewki i zobaczy w jakim jest stanie. Po wiązce szukaj gdzie idzie masa do cewki, prawdopodobnie gdzieś na skrzyni będzie punkt zbiorczy mas. Nie zaszkodzi wyczyścić też głównej masy z akumulatora na budę i na silnik.
Witam. Posiadam motorower Romet Chart 210 Elektronik. Nie dawno z dnia na dzień moto stawało się coraz słabsze, w końcu tak osłabło, że ledwo na 2 biegu (posiada 3) da się jechać po prostej drodze. Wyeliminowałem zużycie mechaniczne cylindra i reszty wraz ze złą regulacją gaźnika, jego stanem itp. To jest ok. Przyszła więc kolej na zapłon - ustawiony...
Może pamiętasz czy w kład w tej puszcze jest czyś zalany czy nie ? Nie, nie jest zalany - w każdym razie u mnie nie był. Tylko szczelna obudowa z blachy (aluminiowa, o ile pamiętam). Rozciętą obudowę uszczelniłem potem epidianem z pyłem aluminiowym - prawie nie było widać. A to, że czasem działa, a czasem nie - wskazuje na to, że prawdopodobnie elementy...
Dziękuję za sugestie, masz ogromną wiedzę w tym temacie lecz uszczypliwa forma przekazania, która zrobiła sie od kilku lat normą na elektrodzie jest dla mnie nie do przyjęcia. Jaka uszczypliwa forma? Zamiast się zwyczajnie przyznać, że robiłeś to na pałę, to wypisujesz eleboraty, które mają to ukryć. Twoje pisanie zamiast przybliżyć problem, to go...
Jak widać pierwszy post został zmieniony 3 razy, więc chyba coś dotarło. Znajdź przycisk serwisowy, przekręć zapłon i go wciśnij, po czym udaj się do najbliższego punktu przyzwoitego elektryka.
Kilka przewodów na USM jest zasilanych po kluczyku, chyba zapłon to kolor żółty ale żeby to sprawdzić, trzeba mieć w ręku probówkę a nie działać po omacku
Robisz to tak ,ustaw wał korbowy na znak OT - górny martwy punkt , ustaw wałek rozrządu krzywkami do góry na pierwszym cylindrze - znaki za kołem rozrządu pokryją się . W takiej pozycji załóż łańcuch rozrządu . Aby przewody wtryskowe pasowały ustal który króciec podający pompy podaje w tym momęcie na pierwszy cylinder , znak na kole wieloklinowym pompy...
Po to, że chce mieć normalny zapłon a nie prototyp DDRowski z 87. Chce stabilne światla i nie chce ustawiac ciagle tych platynek, poza tym chce palić bez akumulatora i wyrzucić ten zawodny zapłon. Napisałem do Was o pomoc a Wy dalej kierujecie mnie do punktu wyjścia.
W markowych sprzętach zapłon nie powinien pozwolić wytworzyć iskrę przy przeciwnym kierunku obrotów silnika (kolejność magnesów NS). W Husqvarnie stosuje się zapłon firmy SEM i w wielu przypadkach jest to zapłon ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu. Nie wiem jak jest dokładnie w tym modelu. Zły moduł zapłonowy mógłby diametralnie zmienić punkt i kąt...
Możliwe jest, że masz rozłączony komin. Tlenu starcza na odpalenie a potem zasysa spaliny co uniemożliwia normalne spalanie. Aby sprawdzić czy to komin, wystarczy otworzyć - rozszczelnić komorę spalania, otworzyć np. okno aby dostarczyć powietrze do spalania, i włączyć kocioł. Jeżeli kocioł zacznie normalnie odpalać to musisz sprawdzić co dzieje się...
Popraw obrazek. Nie da się go powiększyć. Idea dobra. Powiedziałbym, że to nic nowego. W samochodach i droższych motocyklach mirkoprocesorowe sterowanie punktem zapłonu jest od kilku, kilkunastu lat. Aby cię trochę "ukierunkować" napiszę: 1. Zostawienie przerywacza mechanicznego jest nieporozumieniem. To jak podłączenie młotka do smartfona... Błędy...
Kolego zamień kabelki przy cewce zapłonowej jeżeli pomylisz bieguny zapłon przestawia się iskrzy nie w tym punkcie i nie zapala sprawdzone na własnej skórze.
Mógłbyś mi to wszystko pokolei jeszcze raz wytłumaczyć, używając prostrzych słów/opisu? Dodano po 12 Chodzi Ci, o punkty lutownicze,gdzie wychodzą przewody?
Czyli zamierzasz pozostawić przerywacz? Najsłabszy punkt układu zapłonowego. W maluchu aparat zużywa się dość szybko i luzy jakie powstają na jego osi (promieniowe), przyspieszacz odśrodkowy i przerywacz powodują że zapłon jest dość niestabilny. Poszukaj w starych numerach Radioelektronika (jescze taki z końca lat 80 i późniejszych - gdzieś to było...
Jeżeli dobrze pamiętam to są tam cewki dwubiegunowe i nie przejmowałbym się tym jeżeli jest to tylko zjawisko nieznaczne. Polega ono na tym, że podczas hamowanie silnikiem paliwo zostaje odcinane i do cylindrów dostaje się tylko niewielka jej część która jest niepalna. Lecz po kilku cyklach trochę nazbiera się go i gdy tłok jest w fazie wydechu (zawory...
Przez 20 lat zapłon ustawiałem tak: Żaróweczkę 12v wpinałem pomiędzy zacisk na przerywaczu lub zasilanie cewki zapłonowej a masę. Włączałem zapłon bez zapalania sinika. Gdy żaróweczka nie świeci to oznacza że styki są zwarte. Obracałem kołem pasowym w prawo - moment w którym zapali się oznacza punkt zapłonu - styki przerywacza rozwierają się. Powinno...
najpierw ustaw przerwę na przerywaczu w tym celu pokręcaj wałem i szukaj największego rozwarcia przerywacza i w położeniu największego rozwarcia styków wyreguluj przerwę na 0,35-0,45mm i dopiero potem ustaw wyprzedzenie zapłonu można to zrobić na żarówkę podłączasz ją równolegle do styków ustawianego przerywacza i kręcisz wolno wałem jak się zaświeci(punkt...
ZMIANA CZĘSTOTLIWOŚCI 1.Wyłączyć zapłon. 2.Wcisnąć przycisk zerowania licznika dziennego i przytrzymać go w tej pozycji. 3.Włączyć zapłon ( Na wyświetlaczu przez ok 10 sek. miga ilość kilometrów do następnego przeglądu) 4.Zwolnić przycisk (wyświetlona zostaje częstotliwość konserwacji) (Każde krótkie wciśnięcie przycisku "zerowania" pozwala zmienić...
Kolega "tzok" daje mi bardzo cenne rady, faktycznie iskra w cylindrze napełnionym mieszanką to kiepski pomysł, trzeba by "dwuobwodowy "zapłon tak jak Kolega "Tzok" pisze. Planowany agregat kogeneracyjny to taki specyfik, że pracuje równolegle z siecią na generator asynchroniczny i (nie wdając się w szczegóły) obroty są trzymane przez częstotliwość sieci....
Da się ale to trochę zabawy bo trzeba przełożyć cały zapłon, cewka i koło magnesowe. Potem ustawianie punktu zapłonu.
Witam Podłączenie jest bez dodatkowych elementów - typowa cewka zapłonowa (nie niskoomowa), podłączona z jednej strony do napięcia +12V (po załączeniu zapłonu), a z drugiej do wyprowadzenia 'cewka zapłonowa' 1-GREEN. W układzie klasycznym jest stosowany kondensator o pojemności 220nF równolegle do styków przerywacza. Bez niego, łuk ciągnący się po stykach,...
Mam silnik MZ 250 z układem zapłonowym składającym się z cewki zapłonowej Walbro MA i koła magnesowego. Koło magnesowe nie ma żadnych cewek, ma tylko dwa magnesy obok siebie. Według mnie kat zapłonu jest zbyt duży i chciałbym go wyregulować. Według instrukcji mz 250 punkt zapłonu powinien występować 2,5mm+0,5 przed górnym wychyleniem tłoka lub 22 stopni...
Statecznik dobrany jest pod napięcie pracy lampy (i natężenie), takie połączenie (z obrazka) nie trafi w punkt pracy przewidziany przez producenta, druga sprawa to zapłon, tu też mogą pojawić się schody, w gotowych rozwiązaniach widywałem góra 2 w szeregu. Tu dla zobrazowania odpowiednia tabelka http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic21...
Przerywacz w tym zapłonie działa na zasadzie młota i kowadła. Biorąc pod uwagę jego wielkość w Romecie bardziej adekwatne jest określenie "młoteczek i kowadełko". Kowadełko jest zamocowane na wsporniku i przytwierdzone na docisk do iskrownika śrubą (im większy docisk na śrubie, tym większa siła tarcia przeciwdziałająca jego przemieszczaniu). Młoteczek...
Witam. Z tego co wiem problem jeszcze istnieje ponieważ właściciel pracuje na innym sprzęcie a ten czeka na "lepsze czasy". Czy mógłbyś kolego przybliżyć informacje o kołach dla tych modułów - jak i w jakich punktach położenia wału ułożone są "łopatki" czy "zęby sygnałowe ? (Sam jestem ciekawy :?: )
Nie zmieni to faktu ze go otworzy,przekręci w pozycje zapłon i np.odholuje.😞 Będzie chciał go ktoś ukraść, to ukradnie i bez kluczyka. Podjechać wpierw do jakiegoś zegarmistrza/innego punktu dorabiania kluczy samochodowych, skopiować grot i transponder, potem podjechać do pierwszego lepszego warsztatu żeby usunęli zagubiony kluczyk z systemu...
Witam. Mam następujący problem z WSK 125: Podczas ostatnie jazdy usłyszałem dziwny odgłos silnika, ale jakoś dojechałem do domu. Na drugi dzień chciałem go uruchomić i bez efektu. Oczywiście sprawdziłem zapłon i co się okazuje - zaznaczyłem jak każe instrukcja punkty na magnecie i obudowie przy najwyższym położeniu tłoka a następnie cofając tłok o 3...
Zasadniczo jest tak: częśc pojazdów ma znacznik punktu zapłonu lub inna podziałkę stopniową; na obudowie rozrządu lub kole zamachowym, zaś część ma tylko znacznik GMP. Jeżeli mamy podziałkę, więc lampe ustawiamy na błyski synchroniczne z iskrą i zapłon ustawiamy do podziałki. Jeżeli jest tylko znacznik GMP to na lampie ustawiamy takie opóźnienie błysku,...
najprościej weź kawałek pręta metalowego.Wykręć świecę.W otwór po świecy włóż ten pręt , i kręć kołem magnesowym do momentu kiedy tłok będzie w GP.Na tym pręcie oznacz ten punkt jako 0.zaznacz od tego punktu w dół i w górę skalę mm. Zacznij od 3mm. przed GP tłoka. Jak nadal nie zapali to zmniejsz ilość mm. Czy ten silniczek ma zapłon elektroniczny,bo...
Martwi mnie tylko jedna rzecz a mianowicie ten pobór prądu na włączonym heblu 460 mA jaki pobiera ten elektrozawór.Ale wychodzi na to że tak ma być. Nie ma być na nim po włączeniu hebla prądu !!! ostatni raz pisze .....po wyłączeniu zapłonu ma pojawić się zasilanie ze stacyjki na bezpieczniku F110 z niego na punkt "P" przekaźnika zwłocznego i wtedy...
Robokopu! Z iskrownika bym zrezygnował. Sam wiesz, że to najbardziej kretyńskie miejsce w motocyklu na umieszczenie tego podzespołu. Cała woda rozbryzgana przez przednie koło leci właśnie na niego (a został dodany w ostatniej chwili, bo armia zażyczyła sobie zapłonu bezobsługowego, konstrukcja była już skończona i niezbyt było miejsce na kloca, więc...
Możesz jednym włącznikiem zapalać wszystkie albo podzielić sobie na trzy obwody i w zależności od potrzeby zapalać po dwie rury :-) Nie wiem co chcesz oświetlić to ciężko coś doradzić :-) Moje doświadczenie ze świetlówkami to ponad 20 lat. Najlepiej się sprawdza układ konwencjonalny dławik plus konwencjonalny zapłonnik. Rury mają w takim zestawie największą...
Synchronizacja pilotów zdalnego sterowania Wykonać następujące czynności : 1 - Wyłączyć zapłon i wyjąć klucz 2 - Zaczekać 1 min. nie naciskając przycisków żadnego z pilotów zdalnego sterowania 3 - Przełączyć klucz z pilotem zdalnego sterowania w. cz. przewidzianym do synchronizacji w położenie "+APC" 4 - W ciągu 10 sek. naciskać przycisk blokady zamków...
Witam,czy projektował ktoś lub ma pomysł jak zrealizować takowy moduł dynamicznego ustawienia konta zapłonu urzywając czujnika stuku i impulsatora ustawionego w 1 punkcie tak jak zwykle jest w simsonach i innych motocyklach 2T?Pierwszy problem przychodzącym mi do głowy jest impulsatora ustawiony w 1 miejscu nie dał by możliwości dokładnego określenia...
Jesteś mechanik czy amator ?? co ty masz z tymi punktami ?? Ty myślisz że tu wszyscy odpisują żeby punkty zbierać ?? To nie jest stacja STATOIL...
W CZ350 krzywka ma jeden garb dla obu przerywaczy, Masz rację. Moja pomyłka. Post poprawiłem. Ale maksimum rozwarcia styków praktycznie nigdy nie występuje w GMP Jak najbardziej i nie jest istotne gdzie ono jest. Trzeba go po prostu "przejechać" przy okazji sprawdzając czy odległość się nie zmienia. Reszta jest tak jak piszesz. Przy czym nie ma co...
Witam. dosia84 cały problem to wyprzedzenie zapłonu masz źle ustawiony jest za wczesny i dlatego wyrywa ci z rąk sznurek,ustaw zapłon na 3,5mm przed górnym martwym punktem przy odstępie styków przerywacza 0,3 do 0,5mm i bedzie OK. Pozdrawiam.
Muszę znaleźć tam dwa punkty: 12V po zapłonie i 12V podczas zamykania centralnego zamka. Po zdjęciu boczka o tyle trudno, że na otwartych drzwiach nie zamknę zamka - w tym aucie wszystko jest tak zabudowane, że bez otwarcia drzwi nic nie zrobię. Po drugie włączenie zapłonu nie polega na przekręceniu kluczyka, bo kluczyka nie ma -tu jest system startu...
http://obrazki.elektroda.pl/6757730900_1... Witam. Chciałbym zaprezentować moduł zapłonowy do motocykla/samochodu z zapłonem opartym na przerywaczu czyli tak zwanych "platynkach". Moduł ten możemy zastosować w każdym motocyklu/samochodzie z zapłonem bateryjnym. Jeśli chcemy taki moduł zamontować np w Jawie 350 potrzebne będą nam dwa...
Dziwna ta kolejność.... A Tobie się coś nie pomyliło czasami? Prawidłowa procedura: Zerowanie wskaźnika terminów przeglądu WAŻNE: Przed wyzerowaniem wskaźnika terminów przeglądu, data i czas zegarowy muszą być prawidłowo wskazywane na tablicy przyrządów. Wskaźnik terminu przeglądu można wyzerować ręcznie tylko wtedy, gdy wskazywana przez niego wartość...
A odległością nabiegunników cewki od koła zamachowego zainteresowałeś się? To jedyna dostępna dla użytkownika możliwość regulacji punktu zapłonu. Jak strzela w wydech, masz prawdopodobnie zbyt dużą szczelinę ustawioną.
Zapłon podczas jazdy zniknął? Immo, kostka stacyjki, stacyjka. Przy okazji klemy na akku i punkty masy trzeba zerknąć.
Ja podejdę troche inaczej do problemu. Jezeli producent otrzymał jakiekolwiek homologacje na swój wyrób zaopatrzony w silnik 50 ccm, to po zamianie na silnik mocniejszy w razie wypadku i uszkodzenia ciała jest odpowiedziałny wyłącznie autor przeróbki. Wkładając mocniejszy silnik do zwykłej pierdziawki bez wzmocnienia konstrukcji, zmiany punktów pracy...
po przekręceniu kluczyka w pozycje START nie było żadnej reakcji . Czyli rozumiem, że nie słychać absolutnie żadnych dźwięków przy silniku. Do rozrusznika dochodzą 2 przewody - gruby prosto od klemy akumulatora oraz cienki od stacyjki (ew pośrednio od przekaźnika - nie wiem dokładnie jak jest w tym przypadku). Moja propozycja - wyluzuj skrzynię, zaciągnij...
Sprawdź akumulator, czy nie poszła Ci cela. Odłącz klemy, odkręć wszystkie korki ( zaślepki ) z akumulatora i zrób grubym przewodem zwarcie na klemach tzn. połącz + z -. Jeśli się zakopci z którejś celi to możesz akumulator wyrzucić. Stukanie które słyszysz to prawdopodobnie elektromagnes w rozruszniku, który ma na tyle duże napięcie ,że działa. Niestety...
Tak, powinien się przesuwać. To jak ma niby 3 mapy to jak się wybiera jedną z nich? Mapa to jest tablica - coś w funkcji czegoś, np. KWZ w funkcji prędkości obrotowej. 3 mapy to nie to samo co 3 punktowa charakterystyka zapłonu (3 punktowa mapa). Popatrz sobie na moduł od BMW R100 - ma 7 pin i współpracował z czujnikiem Halla bez korektora podciśnieniowego......
Jeśli nie ma żadnych błędów w sterowniku to powinno pójść , zanim zaczniesz to włącz zapłon - poczekaj min 2 sekundy , wyłącz zapłon - poczekaj min 10 sekund i jeszcze raz zapłon - min 2 sekundy , wyłącz zapłon - poczekaj min 10 sekund . Po tej procedurze rozgrzać silnik do temp. roboczej i dalej wg. tej procedury którą masz z tym , że w punkcie 7 spróbuj...
Zamykając temat. Przyczyną niesprawności okazał się uszkodzony balast magnetyczny- urwał się drut przy punktach lutowniczych. Odwrócenie fazy nie miało najmniejszego wpływu,
A więc tak - na gotowca zrobionego "pod ciebie" nie licz. Koledzy wyżej dali ci kilka tematów do przeczytania i skorzystania z zawartych tam informacji. Przeczytaj je, zrozum jak działa układ zapłonu i wtedy zadaj konkretne pytanie i wierzę, że znajdziesz odpowiedź. Konkretne pytanie to takie które precyzyjnie określi problem i twoje oczekiwania. Najlepiej...
że jak wyciągnąłem cewkę na 3 cylindrze i padłą ta cewka bo po jej włożeniu już nie przestał chodzić jak ciągnik. Dzięki temu sposobowi zamiast jednej uszkodzonej miałem dwie I to jest całkiem logiczne. Wyciągnięcie cewki daje taki sam skutek jakbyś na świecy dał odstęp 10 mm lub więcej i przez to napięcie na uzwojeniu wtórnym rośnie do momentu, aż...
zapłon punkt zapłon punkt zapłon zapłon punkt zapłonu
polskiej telewizor produkcja schemat pompka spryskiwacza napięcie oleju skrzyni biegów voyager
harman kardon reset dream machines
Jak wyłączyć funkcję "Koniec za" w pralce Bosch WAB20264PL? Odpowiedzialność za skrzynki elektryczne w bloku