Aby to wszystko działało musisz mieć cały zestaw tzn. to co jest na zdjęciu które podałeś, moduł CDI oraz cewkę najlepiej kupić cały komplet a jeśli chcesz mieć aku to do tego stabilizator napięcia. Musisz do tego musisz roztoczyć stożek magneta. Pamiętaj że jak włożysz mniejsze magneto spada ci moment obrotowy!
Podstawa dobra świeca , dobrze wyregulowany gaźnik i zapłon. Dobrze dokręć magneto
Cześć, naprawiam samochodowy przyrząd diagnostyczny SUS-9 produkcji FOUS (Fabryki Obsługowych Urządzeń Samochodowych) - jest to generalnie tradycyjna lampa stroboskopowa "na sterydach", umożliwiająca dodatkowo pomiar takich wartości, jak np. kąt wyprzedzenia zapłonu, obroty silnika, rezystancja styków przerywacza itd. Zmierzone wartości, są prezentowane...
ale zastosowanie wirnika lekkiego, zamiast topornego magneta, da niezły efekt.
Tak, wszystko ustawione.
Przez co nie chciała jechać jak się na nią siadło odpaliło warto zaznaczyć że magneto jak dostanie obciążenia to silnik muli. Sprawdziłeś, czy jest luz na wale góra- dół, jak masz założone magneto? Simmerringi na wale też szczelnie? Zapłon dobrze ustawiony? Iskra jest mocna?
Witam Posiadam WFM 125 M06. Chcę do niej założyć tani zapłon CDI do chińskich skuterków 50cc. Widziałem już gotowe zestawy, ale do WSK 125. WFM ma inną podstawę zapłonu. Magneto dotoczę pod czop. Jeśli chodzi o podstawę, to zostawię oryginalną i do niej przymocuję stator. Czy jest sens i czy będą jakieś z tym problemy?
Ale i tak możesz na docisk przykręcić pneumatem , bo tam klin jest nie potrzbny do pracy magneta.
Witam . Założyłem do swojej wsk zapłon od piły motorowej tj. Magneto wraz z cewką . Mój problem polega na tym że wsk nie chce odpalić iskra pojawia się dopiero przy dużych obrotach magneta . Bardzo bym prosił o rade jak zrobić żeby wsk odpaliła . Poniżej przedstawiam link do filmu z wsk z zapłonem od piły . http://www.youtube.com/watch?v=Ju9CIeVr-...
To jest M3 czyli zwykły zapłon powinien tam być. Nowszy znaczy. Dla pewności możesz zdjąć magneto by być pewnym. Ładna maszyna aż szkoda brać ją w pole do pracy. 😃
Koło magnesowe w WSK oraz to ze skuterów w większości jest nitowane więc przeszczep stożka nie powinien być zbyt trudnym wyczynem wystarczy znaleźć stare magneto od wsk jako dawcę. Wcześniej należy jednak sprawdzić sam stożek oraz rowek na wpust aby nasza praca nie poszła na marne. Nitować lepiej na prasie aniżeli młotkiem aby zbytni nie zwichrować...
Dokładnie tak jak kolega pisze, każda zmiana przerwy na stykach powoduje zmianę punktu zapłonu. A jak sprawdzasz punkt zapłonu, jakiego sposobu używasz, bo są różne. Gaźnika nie ruszaj jak było dobrze, podpowiem tylko, że ja do takich testów używam wiertarki i klucza nasadowego jako rozrusznika, nasadka na magneto i kręcę, szkoda się wysilać i kopać...
Nie zapomnij za każdym razem kiedy zakładasz magneto odtłuścić stożka zewnętrznego jak i wewnętrznego, przez co unikniesz ścinanie klinów, zapłon musi być idealnie ustawiony.
Witam! Mam dość nietypowy model wsk 125, miedzy innymi ze stojanem bębnowym, są tam zupełnie inne patynki niż w większości wsk. Nigdzie nie moglem dostać nowych, ale mniejsza o to. Postanowiłem ze założę zapłon do tej wski od piły motorowej "Partner" magneto przetoczyłem na stożek, zrobiłem cewkę tak by móc ja regulować, podczas kopania iskra jest,...
?? Co wy za głupoty opowiadacie? Jakie magneto? Magneto jeździł w "Czterech pancernych".. W Suzuki DR 800 Big zapłon jest elektroniczny bateryjny, a to co odkręciłeś to pokrywa alternatora który pracuje w oleju. Nie grzeb w ciemno bo więcej popsujesz niż naprawisz w tym motocyklu. Czy motocykl stracil iskrę nagle? Czy może po zimie nie potrafisz go...
Spróbuj zmniejszyć przerwę na impulsatorze. BDW to nie rozumie tej obecnej mody na wstawianie wszędzie CDI. O ile w przypadku WSK 175 jest jeszcze jakiś sens. Miałem kiedyś WSK 125 tam zapłon nie jest kłopotliwy a ciężkie seryjne magneto zwiększało moment obrotowy silnika. Osobiście miałem tak zapłon ustawiony, że paliła lepiej niż te współczesne rozwiązania...
Mam pytanie bo chciałbym kupić bezstykowy zapłon CDI ale nie mam w motorze instalacji i chce żeby była tylko iskra. Czy wystarczy magneto, iskrownik i przewód wysokiego napięcia żeby była ta iskra, trzeba regulator napięcia itp podłączac?
sprawdziłem na spokojnie wszystko jeszcze raz po kolei i się okazało ze iskra jest słaba, moze to być tego przyczyna ze magneto ma minimalne bicie?czy moze jakaś całkiem inna usterka?
Witam mam problem z WSK 125 nie chce palić miałem już kilka takich motorów i w każdym sam składałem silnik i robiłem remont niekiedy od zera. Ale z tą WSK nie daje rady! Ustawiłem dobrze zapłon, platynki, kupiłem nowy kondensator, świece pożyczyłem gaźnik, całe inne magneto i cały aparat zapłonowy od innej WSK na chodzie, i nic iskra jest bardzo dobra...
A Batman191 nadal czary-mary z iskrą opowiadać bedzie:/ Rezystancja wejściowa obrotka jest zbyt duża by jakiekolwiek zakłócenia do zapłonu przenieść i w dodatku wejście jest odseparowane pojemnością! Skąd taki teorie wyciągasz? Tak jak z tym kręceniem PERKA w obrotku:/ Porażka zupełna bo służy on do dokładnej kalibracji a nie do preskalacji z 2/1 do...
Kolego jak iskra jest to nie znaczy że zapłon dobrze ustawiony, ja miałem kilka motocykli wsk też miałem więc sprawdź ten zapłon bo to pewnie jego wina. Odkręć dekiel od strony zapłonu (czyli prawy) żeby widzieć magneto, odkręć świece i wsadź np śrubokręt żeby wyczuć tłok (tylko czysty żeby był) i kręć magnetem aż tłok będzie w górnym tzw martwym punkcie...
Racej nie ma ten typ akumulatora i nie ma cewki zapłonowej, to w starych motocyklach było tz. magneto i cewki WN oraz kondensator. Jak pamiętam to często ten kondensator nawalał, albo cewka. Tu masz przykład jak to wygląda od WSK. https://www.olx.pl/oferta/zaplon-wfm-125...
Witam wszystkich! Stworzyłem nowy temat ponieważ żaden, który przeczytałem mi nie pomógł. Zwracam się do wszystkich o pomoc, gdyż mam taki problem z moją WSK-ą... Pewnego dnia odpaliłem ją i nagle zgasła od tego czasu nie chce odpalić pojawia się iskra ale z przerwami (jest iskra a za chwilę jej nie ma), co za tym idzie nie pali mi. Wymieniłem: świece...
Ja mam WSK 125 od czasów kiedy to jeszcze wchodziłem po drabiinie na dywan .... i wiem o niej wszystko. Instalacja elektryczna jest zrobiona "po mojemu" a ponieważ modernizowalem to kilka lat bez przerwy, wiec moge powedzieć co sie sprawdza w praniu najlepiej. Magneto mam oryginalne, iskrownik wywaliłem, w jego miejsce wstawiłem trzecią cewke (od innego...
Witam. Mam następujący problem z WSK 125: Podczas ostatnie jazdy usłyszałem dziwny odgłos silnika, ale jakoś dojechałem do domu. Na drugi dzień chciałem go uruchomić i bez efektu. Oczywiście sprawdziłem zapłon i co się okazuje - zaznaczyłem jak każe instrukcja punkty na magnecie i obudowie przy najwyższym położeniu tłoka a następnie cofając tłok o 3...
Witam wszystkich, zakupiłem wszystko co jest potrzebne do złożenia zapłonu CDI który chce zastosować w mojej wsk 175 . Jedynym problemem jest stator gdyż z tego co wiem oryginaly zapłon CDI posiadał kiepskie ładowanie i trzeba przerobić lub przelutować odpowiednio cewki. Instalacja ma generować 12-14,8V - 150 czy 180 wat/ ładowanie trójfazowe. Prosiłbym...
Witam! Ten silnik miał same wady, zalet brak. Posiadałem kiedyś ten motocykl, więc piszę z autopsji. Trudny, kapryśny rozruch. Kłopotliwy, awaryjny zapłon bateryjny - były wersje z zapłonem importowanym magnetoelektrycznym, ten sprawował się dobrze. Kłopotliwe sprzęgło, delikatna skrzynia biegów. Niska trwałość zespołu tłok - cylinder. Ogólnie silnik...
W tym wypadku to jest już radosna twórczość i dopasowywanie. Możesz na zewnątrz mocowań silnika, pewnie i tak trzeba je będzie zrobić od nowa, zamontować gniazda na jakieś tuleje i przez nie przykręcić silnik. Tak, by się wszystko ścisnęło szpilką. Musiałbym to zobaczyć i ocenić możliwości przeróbki. A sporo tego będzie. Musisz pamiętać, że do poprawnej...
Kolega Kidu22 ma rację. Ciężko jest spalić cewkę. Miałem tylko raz taki przypadek magneto ocierało o nią, ale ja iskrę wtedy też miałem dopiero po wkręceniu świecy w głowicę iskra ginęła. Jedynie co przychodzi na myśl to po odpaleniu robi się gdzieś zwarcie.
Ustrój magnetoelektryczny, a najlepiej wszystkie, do naprawy/sprawdzenia (próbnikiem). Jest napięcie w kostce uszkodzony zegar.
Witam! Mam pewien problem z moim motocyklem wsk 125. Zamonotowałem w nim iskrownik i magneto z rometa charta. Wszystko śmiga fajnie, zapłon działa bez problemu. Problem pojawia się z ładowaniem. Zastosowałem następujące rozwiązanie: dwie cewki ładujące które dają napięcie 6V połączyłem ze sobą równolegle żeby uzyskać napięcie 12V(cewki są bezmasowe),...
Obawiam się że masz tam coś nakombinowane. W Wiejskim Sprzęcie Kaskaderskim był zapłon oparty o cewkę WN będącą częścią magneta - jedyne elementy które były wyprowadzone poza magneto to przewód do świecy (oczywiste) i przewód (zdaje sie niebieski) do stacyjki (zwieranie przerywacza dla zgaszenia silnika). Cewka zapłonu w magnecie miała 2 uzwojenia -...
Witam , kupiłem sobie gotowy moduł CDI do wsk 125 po podłączeniu jak z schematem nie było iskry, magneto i iskrownik jest od 4t reszta od 2t.Po wyjęciu impulsatora na zewnątrz zapłonu motor chodzi normalnie.Kable z modułu 2t pomarańczowy i czarny podłączone mam bezpośrednio do cewki pomarańczowy-czarny czarny-zielony, a impulsator jest całkiem na zewnątrz...
Zapłon oczywiście się powinno ustawiać, ale po to by iskra występowała we właściwym momencie. Natomiast w tej chwili sugeruję sprawdzić czy przewód idący do stacyjki nie jest zwarty do masy (możesz go dla pewności rozłączyć przy module CDI). Ponadto sprawdzić czy nie pomylone są przewody wychodzące z magneta.
Tylko że na wale jest klin i na magneto tez i nie pasuje inaczej więc co zrobić
Sprawďź napiecie z cewek magneta na moduł powinno być około 80- 120 V AC jak jest mniej to cewki stajana do weryfikacji. Czasem megneto przyciera o cewki albo za płytko na nie nachodzi.
zęby zjadłem na tym sprzęcie,zobacz czy krzywka magneta nie przetarła kabelka,jak rozbierzesz bedziesz widział o co chodzi,a swojadroga to jak moze być przestawiony zapłon przy innej przerwie na przerywaczu??jak zła przerwa to wcale iskry nie bedzie ahazamiast fajki wkręć wkręta i wtedy zobacz czy iskre masz,wsk to najprostszy sprzęt czasów PRL...moze...
Witam Szanownych Kolegow! Na wstepie chcialbym zadac pytanie - o jaka sweke chodzi - iskrownikowa, czy cewke zaplonowa pod bakiem tzw. BUTELKOWA - bo tak one chyba sie nazywaja? Krzywka przerywacza na wale a krzywka przerywacza w magneto istotnie - jak zauwazyl jeden z Kolegow - w zaleznosci od typu sa rozne. maja in ne katy zwierania i rozwierania...
Witam serdecznie! Oczekuję konkretnej odpowiedzi od konkretnych osób znających się w temacie. Sytuacja wygląda tak: Simson S51 elektronik. Po kapitalnym remoncie, w trakcie remontu kupiłem używany iskrownik z magnetem DDR w dobrym stanie. Magneto od wersji z rozrusznikiem. Do tego dołożyłem moduł DDR i cewkę butelkową MZA nową. Simson po kilku odpaleniach...
Wypchnęło uszczelniacz na wale. Nie pisz głupot. Tam jeden uszczelniacz jest pomiędzy 2 łożyskami natomiast drugi jest zabezpieczony przez aparat zapłonowy wiec nie ma prawa wypchnąć. Opóźniona reakcja na gaz mi wygląda na: ścięty klin magneta, źle ustawiony zapłon, zbyt mała przerwa na świecy lub przerywaczu problemy z gaźnikiem (źle ustawiony gaźnik...
Zapłon w tych silnikach to zapłon iskrownikowy ("magneto") i silnik będzie pracował bez akumulatora. W typowym iskrowniku cewka zapłonowa siedzi pod kołem zamachowym: WSK, Komar. Tutaj pod kołem zamachowym jest cewka (nazwę ją generująca), kondensator i przerywacz. Przy zwartych stykach wirujące koło zamachowe powoduje przepływ prądu w cewce generującej,...
Problem będzie z elektryką: Jak dla kogo??? Słabo obeznani w elektryce faktycznie mogą mieć problemy, ale dla chcącego... http://www.motocdi.com/cdi-wsk-175-m21w2... Gdzieś na tej stronie był projekt zapłonu typu magnet do WSK175 ale nie mogę znaleźć.
Wie może ktoś o co może tu chodzić bo już próbowałem wszystkiego i brakuje mi pomysłów. Chyba nie wszystkiego. Niech kolega zmniejszy przerwę na świecy. Nie wiem jaki jest zapłon bateryjny czy magneto, ale wygląda na to że bateryjny, bo problem się pojawia po załączeniu świateł. Prawdopodobnie po włączeniu świateł następuje taki spadek napięcia, że...
magneto raczej nie ale cewka tak jeśli element obrotowy w tym przypadku właśnie magneto zaczyna o nią ocierać i w ten sposób można ja spalić miałem tak przy WSK kolo zamachowe ściągane inaczej niż ściągaczem pokrzywiło się i delikatnie tarło o cewkę po godzinie spaliła się tylko ze u mnie iskra była a dopiero pod ciśnieniem świeca ja traciła i dopiero...
To łatwo sprawdzisz odkręcając nakrętkę magneta, ale jeśli wyżej piszesz, że zapłon jest 3mm przed GMP (jak wcześniej), to wyklucza ścięcie klina. Przerywacz otwierałby się w innym miejscu, a silnik raczej w ogóle nie odpalił. U ciebie albo cewka nie podaje wysokiego napięcia, albo gdzieś po drodze do świecy jest przebicie.
Dokładnie tak jak napisał WiesiekU, tylko pozostaje jeszcze problem (dość poważny) z ładowaniem akumulatora. Masz do wyboru, codzienne ładowanie akumulatora (przed jazdą) lub zastosowanie regulatora ładującego i jego dokładne ustawienie. Będzie to czynność bardzo skomplikowana bo oryginalnych takich urządzeń do tego typu motorowerów (chyba) nie ma a...
sprawa ma sie również finansami, bo przerobienie na zapłon bateryjny to kwestia cewki butelkowej nawet od malucha a cdi to juz koszt. Powiedz mi jeszcze jakie napiecie musi byc podawane z magneta zeby taka cewka jak mam wyzwalała iskrę?
Witam. Nic nie wymyślisz na zapłonie bateryjnym tylko akumulator, była wersja 175 z magneto to można było bez akumulatora.
Schemat od FAB 2002 to najnowsza i chyba ostatnia wersja elektryki WSK (seria ptaszki). Z prostownikiem krzemowym który padał w przypadku zwarcia na akumulatorze, czterema cewkami w magneto (dwie jednakowe świetlne, jedna zapłonowa, i jedna mała ładowania) i czteropozycyjną stacyjką (0-1-2-3). Schemat od specjal789 to starsza wersja z prostownikiem...
W oryginale zapłon był z cewki magneta, światła z dwu cewek świetlnych (przednia lampa), a postojówki, klakson i ew. kierunkowskazy z obwodu bateryjnego - akumulator ładowany z dodatkowej cewki, za pośrednictwem prostownika selenowego, schowanego w przedniej lampie.
Witam jestem nowy na tym forum,dlatego pozdrawiam wszystkich.Wiec mam problem.Jak wiadomo kazda wsk 125 tzw trojka posiadam elektryke 6v i ladowanie 6v(ktore czasem nie starcza)Sek w tym ze chcialbym przerobic wszystko na 12v i zrobic ladowanie na 12v.A po co?chce dodac modul zaplonowy,obrotomnierz,kontrolki ladowania itd,inne bajery ktore dzialaja...
Zrobiłem jak kolega wyżej napisał w czerwonym kablu jest bardzo mało prądu nie wiem dlaczego.Postanowiłem odkręcić zapłon i przykręcić same cewki kabel przyłożyłem do tego magneta czy wirnika w środku było na nim widać ze jest duży prąd. Przykręciłem zapłon,odkręciłem świece,podłączyłem czerwony kabel z silnika do cewki WN i czarny od platyn pojawiła...
Linka napewno nie ma nic do tego. Moim zdaniem dzieje się tak przez jakieś zakłucenia. Taki sam przypadek miałem w Polonezie ale na obrotomierzu analogowym. Obrotomierz dzalał poczczas jazdy z niskimi obrotami na wysokim biegu. Mam pytanie: Czy cewka sterowana jest przez jakis moduł?? Czy to jest silnik z wtryskiem?? Tico nie ma wtrysku - ma gaźnik....
Czytałem ze moduł od 4t nie będzie pracował poprawnie z silnikiem 2t. Mianowicie silnik odpala ale prędkość jaka osiągają skutery na 4t max 10km/h. Nie będę sam nawijał cewek tylko chce zastosować iskrownik i magneto z chińskiego skutera 4t a moduł z 2t i chodzi mi o to czy warto to kupować czy wyrzucę kasę w błoto i będę musiał kupić iskrownik z 2t....
Rycho T. Nie zwróciłeś uwagi że kolega chciałby pozbyć się przerywacza z WSK175 a nie z WSK125. W tej ostatniej ilość miejsca nam ew. magneto jest prawie dwa razy większa. Także w jego wypadku temat ,choć bardzo ciekawy, nie ma zastosowania. Jednak warto poszukać w archiwaliach Elektrody. Na 100% temat był poruszany.
problem polega na tym, że (chyba także w tym Audi) zegary pracują w oparciu nie o wskaźniki magnetoelektryczne, tylko w oparciu o silniczki - próbując przesuwać na siłę, obraca się silniczek, ale nie przesuwa się wskazówki względem silniczka. Stąd moja rada, by: - uruchomić test wskaźników - sprawdzić o ile trzeba przesunąć wskazówkę - wyłączyć zapłon,...
Kiedy zdjalem prawą pokrywę od iskrownika i wyjalem cewki, okazalo sie ze wirnik ktory sklada sie z dwoch części jest rozprasowany, jego część wewnętrzna siedzi stabilnie na tulei z mosiądzu a to zewnetrzne magneto latało luźno po tulei i nie obracalo sie podczas pracy silnika symetrycznie do jego brata blizniaka. Jak rozumiem koło magnesowe jest w...
Witam. Kupiłem nie dawno silnik syreny 102 2cylindrowy własnie do motopompy po5 i miało wszystko byc ok, ale nie było iskry wiec odkręciłem cały dekiel od zapłonu i dostałem ogromnego ździwienia. Oryginalnie powinno być tam magneto i 2 cewki takie jak w wsk 125, ale sa 2 cewki butelkowe bez magneta i troche kabli, wiec domysliłem sie ze jest to zrobione...
Więc.. z tego co mój tata mówił komar nie był nigdy naprawiany ni nic, więc prawie nie ma możliwości uszkodzenia czegokolwiek, kupił go prosto z salonu, pojeździł nim z 3 lata do pracy po czy stwierdził że jest zbyt słaby i kupił sobie wsk'ę. Te 'farfolce' są tam od nowości, nie wiem czemu to jest tak a nie inaczej, filc do smarowania skrzywki jest,...
Witam wszystkich! Jestem nowy na jakich kolwiek forach więc proszę o troszkę wyrozumiałości. Mój problem jest następujący: mam motor wsk 125, jestem w trakcie odrestaurowywania. Stwierdziłem że zrobię parę modyfikacji silnika jak już robię generalny remont silnika. Doczytałem się ,że ludzie wymieniali iskrowniki i magneta na te z Rometa Charta. Wszystko...
Witam mam problem z WSK 125 niby nie duży ale irytujący i chce to rozwiązać.Mianowicie robiłem remont całego silnika nowe łożyska,uszczelniacze,wał,cylinder i pierścienie.Motor świetnie chodzi i nie łapie lewego powietrza bo po przytkaniu wlotu powietrza w gaźniku od razu gaśnie.Dałem mu nową świecę zapłonową i iskra jest dobra.Czasami co jakiś czas...
Racja, CS8190 to staroć lecz jest stosunkowo łatwo i tanim kosztem do pozyskania z zegarów od Poloneza właśnie. Steruje on logometrem co też jest zaletą, ponieważ jest to napęd prosty i odporny na usterki. Wada to dość duży pobór prądu. Można wykorzystywać różne sterowniki, jednak te nowszej generacji chyba sa już typowo cyfrowe i współpracują tylko...
Mostek jaki podłączyłem do instalacji to zwykły układ z czterech diod. Ze stacyjką jest wszystko ok. Jeszcze przed świętami dobrałem się do instalacji i przejrzałem ją od początku. W związku z połączeniem mojej instalacji już ją opisuję: :arrow: przewód od cewek świetlnych poprowadziłem pod siedzenie gdzie zamontowałem mostek prostowniczy. :arrow: wszystko...
Witam. Nie wiem czy dobrze pisze czy w tym dziale Jeśli źle to przepraszam ale pierwszy raz pisze w takiej sprawie. Otóż nie dawno jakiś czas temu nabyłem wsk 125 sprzedający dał mi iskrownik bez cewek do świateł Mam tylko cewką tą która jest potrzebna żebym mógł odpalić I dał mi jeszcze magneto. Klin wszystko było Kabel z iskrownika przerywacz i kondensator...
Witam posiadam WSK 125 z zapłonem CDI i sprawa jest taka że iskra raz jest normalna a raz jest tylko przy bardzo mocnym kopnięciu gdzie magneto obkreci się z 5 razy przeskoczyć może raz wymienialem cewkę WN moduł zapłonowy sprawdzalem czy nie ma nigdzie zwarcia do masy i nadal to samo
To jest kwestia wykonania instalacji przy czym należało by przygotować pojazd do zmiany polaryzacji instalacji pokładowej motocykla poprzez zamontowanie akumulatora z biegunem dodatnim na obudowie motocykla oraz dokonać przełączeń w układzie ładowania. Kto powiedział że układ przerywacza zawsze ma być na minusie?A rozpatrz sprawę instalacji samochodu...
Ostatnio miałem trochę czasu więc zamówiłem komplet nowych łożysk i uszczelniacze firmy skf zamontowałem to, co prawda jedno łóżysko od strony magneta miało delikatny luz dzisiaj trochę się bawiłem z tym i zauważyłem że ta ośka od przerywacza jest krzywa w sensie w jedną stronę ugięta ale miałem 2 podstawkę w bardzo dobrym stanie i przełożyłem ją ustawiłem...
Witam. Przerobiłem zapłon w WSK 125 ze stykowego na elektroniczny wykorzystując moduł zapłonowy i cewkę od simsona. Moduł zasilany jest z cewki zapłonowej wskowskiej a czujnikiem jest cewka z przekaźnika od malucha a fajka na świecy nie ma rezystora. Problem polega na tym, że na niskich obrotach (do około 2000 obr/min) jest iskra i silnik działa idealnie...
Okazało się że nie mogę dostac modułu GL200. :cry: Koleś na złomie pokazywał mi moduł wylądem jak GL200 a na aluminiowej obudowie było wytłoczone GL118 a to już na czujnik halla. A może dało by radę wpasowa ten czujnik jakoś pod magneto? I pytanie z innej beczki w którą stronę kręci się alternator od maluszka, patrząc od przodu, od zderzaka tylnego?...
Schemat dopiero powstaje :D Co do teorii to wywaliłem cewkę ładowania akumulatora, a w zamian cewki zapłonowej w magnecie wstawiłem świetlną z dołączonym mostkiem prostowniczym oraz regulatorem napięcia. Napięcie na moduł i cewkę jest podawane z zacisku sygnału dźwiękowego. Co do modułu to głównym elementem jest IRF840 który pełni rolę przerywacza,...
Popatrze jeszcze na przeriwnik jak coś dam znać.PS: magnet dobrze siedzi
Co do ładowania w takich motocyklach gdzie jest iskrownik (cewka wysokiego napiecia+przerywacz w magneto). Ja obecnie w swojej wsk125 nie stosuje elektronicznego układu zapłonowego - mam tylko zewnętrzną cewkę zapłonową na 6V zamiast iskrownika. Aby mieć silne ładowanie (musi dostarczyć co najmniej 3A ) usunąłem cewkę wysokiego napięcia z magneto -...
Teoretycznie zakup nowego chińskiego cewkomodułu wydaje się najprostszy, jednak podłączenie go do istniejącej cewki ładującej w magneto będzie chyba niemożliwe są tylko dwa przewody, bez połączenia z masą kosiarki a impuls wyzwalający następuje po przejściu magnesu przez cewkę w momencie zmiany kierunku przepływu prądu. Nie ma tu miejsca na jakąkolwiek...
EXE wymrsl lepszy sposob na zdobycie punktow bo pisanie bzdur to nie najlepszy plan!! jak juz zalozyles magneto i twoja jawa ma przesuniety korbowod o 180 stopni to wystarczy ze zamontujesz tak jak w orginale drugi przerywacz na tej samej krzywce tyle ze przesuniety o 180 stopni wzgledem tamtego na ktorym chodzi na jednym garze i podlacz go do drugiej...
Zdjęcia krzywki magneta nie wstawiłem, bo zabrakło mi czasu - musiałbym specjalnie na potrzeby tej fotki ściągać magneto. Ja tą krzywkę oglądałem wcześniej i nie ma takiej możliwości aby ona się przesunęła. Jest to odzielny element zamocowany do magneta 6 nitami (jak koło samochodowe szpilkami do piasty) i nie może się przekręcić, obrócić na osi. Albo...
Trzeba ustawić tłok 4mm przed górnym martwym punktem mierząc przez otwór świecy suwmiarką, lub nawet zwykłym patykiem stawiając kreski na patyku. Przy takim ustawieniu powinna się zaczynać przerwa na stykach przerywacza. Taki sposób ustawiania był nawet w instrukcji obsługi motocykla. Jak wyczuć początek przerwy? Przy zapłonie bateryjnym (jest akumulator)...
Witam. Witam! od dawna sie juz nad tym zastanawialem . posiadam Rometa Ogara 200 z czeskim silnikiem Jawki 50 i odwieczny problem tychmotorkow to palące się żarówki. skoki napięć są rzędu kulkuset volt. To chyba z lekka przesada, bo w tym obwodzie to nie jest możliwe, niestety. Powodem przepalania się żarówek, jest zwyczajnie źle dobrany magnes trwały...
1.ustawienie zapłonu 2.zmień magneto 3.zerwany klin Dodano po 2 4.platynki sprawdż
swego czasu gdy potrzebowałem takiego urządzenia, zbudowałem to w ten sposób że na silniczku prądu stałego na który podawałem regulowane napięcie zainstalowałem wykorbienie, które zwierało i rozwierało styk(Dokładnie ta sama zasada jak w przerywaczu, aparatu zapłonowego)Koledzy po fachu,mieli zrobione przez jakiegoś elektronika przerywacze elektroniczne...
Ogólnie na chwilę obecną skupiłem się na samym iskrowniku i kole magnesowym - dalsze wyjscie czyli z modółu czy cewki to już nie będzie większy problem. Gdy mam założone na wał magneto i pod spodem iskrownik, to podczas kręcenia rozrusznikiem najpierw prąd wskakuje na 2-3V a potem spada na 0,02-0,03 i jest to na przewodach zapłonowych - czerwono czarny...
kolego gimak mozesz napisac troche jasniej tak dla laikow Spróbuję to rozwinąć. Od razu zaznaczam, że metody tej nie sprawdzałem w praktyce, bo nie miałem takiej potrzeby, a na pewno byłaby modyfikowana w zależności od rozwoju sytuacji. Na samym początku trzeba by określić w jakich warunkach występuje grzanie altka, czy już w czasie postoju przy pracy...
(at)elsat1 Standardowy kondensator zapłonowy od np. WSK. On chyba ma 0,1 czy 0,5 µF / 250V. Podłącz, a następnie sprawdź iskrownik za pomocą wkrętaka z neonówką zamiast świecy. Prądnice możesz uruchomić i też sprawdzić za pomocą zasilacza 6V DC i wydajności 1 A, np prostownika.
Dobrym rozwiązaniem jest pozbycie się ciężkiego magneta, pozostawienie samego garbika i podłączenie zapłonu na akumulator, daje to ciekawe efekty,
Tak miałem napisać, bo mnie wczoraj w nocy tknęło, że częstą przyczyną słabego silnika jest zapchany tłumik (niech nikt nie wnika w jakiej sytuacji mnie to naszło ;) ). No co? Zostaje ci zdobycie schematu i szukanie. zacznij od magneta. To jest miejsce, gdzie najblizej położone są obwody świateł i zapłonu. No i przegląd instalacji. Zwracaj uwagę na...
Wygląda, że czujnik nie ma przerwy tylko ok 230 Ohm. Nie wiem co cię napadło z tymi próbami ze śrubokrętem. Albo mierzysz rezystancję, albo napięcie generowane przez cewkę czujnika. Ty próbowałeś zrobić coś pośredniego. Czujnik żyje. Czy jednak jest na tyle rześki aby wyzwolić iskrę nie wiadomo. Pasowałoby zmierzyć napięcie na kablach czujnika, ale...
Korzystam z miernika UNI-T 107 ma juz ze 4 lata i jest ok w zestawie jest nawet czyjnik pomiaru temperatury (sonda) bo wbudowany w sobie też ma . Dodano po 2 A Pomiary napięcia DC......................................... 6 B Pomiary napięcia AC.........................................
Muszę skonsultować sprawę z właścicielem ale raczej się zgodzi, chyba że będziemy to reklamować u sprzedawcy. Zastanawiam się czy nie lepiej zrobić coś od zera zamiast powielać i poprawiać dziadostwo :D Ktoś proponował gotowy schemat, tu na forum ale nie mogę znaleźć. Nie czytam po rosyjsku a tłumacz google nie wiele tu pomaga, ale może się przyda?...
Witam :) Chcę ustawić zapłon po przepaleniu i zmianie cewki zapłonowej, nie jestem pewien ile musi mieć mm w górnym punkcie zwrotnym. Koło magneto jest na wale stożkowym. Nigdzie nie mogę znaleźć odległości :( W tej chwili mam ustawiony na 2mm i po odpaleniu silnika na niskich obrotach pracuje dobrze(równo) w momencie zwiększania obrotów mam wrażenie...
Witam serdecznie, ja bardzo rzadko zajmuję się alternatorami i stąd też moje niewielkie pojęcie o nich bo w sumie robię je tylko w swoich samochodach, a takiego problemu jeszcze nie miałem. Tak czy owak dostałem od szwagierki Skodę Felicię 1.3 MPI 68 KM produkcja w roku 1997. Powód - świeci się kontrolka akumulatora. Pierwsze jednak na co zwróciłem...
Ech, po prostu łezka się w oku kręci. Z tymi miejscami wiąże się tyle pozytywnych emocji a nieraz i wzruszeń, że nawet teraz na samą myśl o nich robi mi się przyjemnie 😊. Myślę, że dla każdego, kto interesował się szeroko pojętą elektroniką (czy nawet ogólnie - techniką) były to miejsca niemal magiczne. Jako młodzian od czasu do czasu robiłem...
Akurat CDI do WSK 125 jest bułką z masłem w stosunku do "podniesienia mocy prądnicy". Moduł CDI można zrobić za kilka zł. Jego zasilanie wziąć z przewiniętej cewki zapłonowej statora prądnicy. Największym kosztem byłaby cewka wysokiego napięcia - a zasadzie transformator WN. Na impulsatory wykorzystywano cewki przekaźników. Jednak większa moc prądnicy...
Paliwo mam nowe, bo normalnie odpala, tylko po długim kręceniu i nie wiem, czym może być przyczyna tego długiego odpalania. Świeca, jak wykręcałem, była czarna dookoła gaźnika. Nie sprawdzałem filtra, jest czysty. Ta rura, gdzie zasysa powietrze, występują krople paliwa. I zapomniałem dopisać, silnik na wolnych obrotach strzela z wydechu, nawet jak...
Witam. Zamontowałem do silnika rotax 532 (2 cylindry, 2-sów, zapłon stykowy,magneto) obrotomierz ACE-1100, instrukcja podłączenia: http://www.acewell.de/sites/default/file... Problem w tym, że po podłączeniu zawyża on obroty i szaleje. Problem wynika zapewne ze zbyt duże czułości...
Wszystko zależy od prędkości obrotowej magneta , w tym przypadku trzeba solidnie nacisnąć na kopniak aby uzyskać odpowiednią prędkość obrotową koła magnesowego jak i powtarzalność , dlatego gdyż przełożenie rozruchowe jest wolniejsze od dedykowanego do tego statora-magneta i jeszcze jedno spróbuj zamienić miejscami przewody od impulsatora .
W skrócie: stanowisko do badania magneto zintegrowanego z rozdzielaczem zapłonu do silników Lycoming (4 lub 6 cylindrów) - śmigłowce Robinson R22 i R44. Obudowa wyspawana z grubej blachy stalowej, silnik sterowany z falownika, sprzęgło i montaż badanego podzespołu, na wale silnika magnesy, czujniki halla do obrotomierzy cyfrowych, gniazdo ze złączem...
Filtr powietrza, "fałszywe" powietrze, brudny gaźnik - te rzeczy mają znikomy wpływ na kulturę pracy silnika. To, że silnik stał jakiś czas bez oleju, to też w zasadzie nic złego. Źle założone magneto i/lub nieprawidłowo złożony łańcuszek rozrządu - te rzeczy mają ogromny, wręcz kluczowy - wpływ na kulturę pracy silnika. Obejrzyj, czy magneto jest założone...
No tak czuję, że coś jest z zapłonem... Tym bardziej, że nie wiem dokładnie, kiedy następuje zapłon - czy jak magnes jest idealnie naprzeciwko cewki impulsatora, czy jak już ja nieco minie. Po prostu żeby była iskra, magnes musi przejść obok cewki z pewną prędkością i niewiele widać, kiedy jest dokładnie punkt zapłonu. Doszedłem do wniosku, że mogę...
Agregat chodzi jak nowy. Przyczyną awarii była uszkodzona cewka zapłonowa i nic więcej. W całym tym zamieszaniu najwięcej jest mojej winy bo po założeniu nowej cewki powinienem założyć szarpak i byłoby po sprawie ale ja obracałem magneto śrubokrętem uzyskując 100-120 obrotów na minutę. Za młodu miałem motocykl WSK w którym wystarczyło ręką pokręcić...
Oczywiście masz rację a ja się pomyliłem! Mój pomysł z przesuwaniem lizaka z impulsatorem nie zmienia położenia impulsu względem napięcia cewki zasilającej! Ułatwia tylko zmieszczenie impulsatora pod deklem. O ile w ogóle to ostatnie jest możliwe. Ty już szykujesz się na rzeźbę. :D. Aby trafić w "dolną" część przebiegu napięcia na cewce należy obrócić...
Witam Forumowiczów! Forum elektrody śledzę od dłuższego czasu, zaczynając od problemów z magnetofonem szpulowym, kończąc na moim "wymagającym" aucie :) Do tej pory unikałem opisywania problemu bo wcześniej czy później znajdowałem rozwiązania i nie było potrzebne drążenie tego samego tematu po raz kolejny... ale tym razem internet milczy, a ja już mam...
zapłon magneto zapłon magneto simson magneto stihl
buderus pompa kangoo instalacja samsung putty
rafil prosto 17mb211s firmware
Opel Vectra B 1997 – kontrolki poziomu i ciśnienia oleju: znaczenie, diagnostyka, typowe usterki Mitsubishi Pajero Pinin schemat elektryczny – roczniki, silniki, wiązki, lokalizacje złączy