Kompresja w jakim stanie. Pewnie trzeba ustawić zapłon. Klin magneta do sprawdzenia.
Akumulator też waży, musiałbyś eksperymentować z LiIon lub LiPo, ale ładowanie w motorze może być problematyczne. Poza tym duża wirująca masa stanowi magazyn energii, wyrównuje pulsację, dłużej się rozpędza i dłużej zatrzymuje. Jeśli żadna firma nie robi tuningowych lekkich magnet, to może poprostu się to nie kalkuluje, nie przelicza na osiągi.
Zapłon typu MAGNET to nie to samo co MAGNETO! Jedna literka "o" a słowo opisuje coś innego... Pierwsze jest ideą, pomysłem metodą a drugie po prostu rzeczą. Poczytaj sobie o zapłonach nazywanych "magnet". Dla ułatwienia napiszę, że jest to układ zapłonowy bez impulsatora. Cewka ładująca jest równocześnie cewką wyzwalającą. W 4T zapłon magnet generuje...
Tak dokładnie to potrzebujesz: statora (ta podstawka z cewkami) impulsator (czasem są już zamontowane na statorze, czasem są zewnętrzne) moduł zapłonowy+cewka WN albo tak zwany cewko-moduł co jest teraz częściej spotykane (to po prostu te 2 elementy w jednej obudowie) i magneto pod zapłon elektroniczny. Jeżeli masz zapłon na przerywaczu to takie magneto...
Mam bardzo duży bałagan z Simsonem SR 50 znalezionym w szopie. Z silnikiem się uporałem, ale elektryka mi nie idzie. Nie ma iskry, ale z akumulatora światła działają. Mam cały zapłon magneto i cewkę elektroniczną, ale Elba czy jak to się tam zawodowo nazywa, to 6 V. Zamieszczę zdjęcie i czy ktoś mógłby napisać, czy muszę coś wymienić albo zamieścić...
Kolego spróbuj ustawić zapłon na 2-3 mm przed GMP. 1 mm przed GMP, to wg mnie opóźniony zapłon.
Podejrzewam że masz rozcentrowany wał, dlatego nie ustawisz na książkowy odstęp styków przerywacza, bo w każdej pozycji wału będzie inaczej. Te wały korbowe są bardzo delikatne i trudne w centrowaniu. Do tego duża odległość krzywki od łożyska potęguje wady centrowania i zużytych łożysk wału korbowego. Zapłon bezstykowy (eliminujący przerywacz) lub kompletny...
Chyba najprościej będzie jak pisze BANANvanDYK załatw sobie ściągacz magneta, przełóż zapłon i koło magnesowe o ile zapłon wypada w tym samym miejscu. Jeśli nie to szukaj schematu instalacji motru w którym był ten nowy silnik porównaj ze swoim i kombinuj.
Stronę elektryczną wykluczyłem bo mam cały zapłon od platynkowca- magneto, zaplon, cewke itd. Pominąłem oryginalną instalację. Właśnie gdybym tylko taki miał to już bym sprawdził. Też myślałem o uszczelniaczach ale jak pisałem wyżej olej jest normalny. Zrobiłem wiele takich komarków ale ten jest zczarowany.
No tak, takie schematy i więcej opisów modułów znajdziesz na forum. Pozostaje dopasować moduł do posiadanego magneta i zapłon załatwiony. W sumie nie powinno być trudno. Więcej zabawy będziesz mieć z oświetleniem i ładowanie, bo to jest inaczej zorganizowane w charcie i w chińskich motorowerach/skuterach.
Może być uszkodzona cewka zasilająca zapłon, jeśli magneto o nią tarło.
Zapłon bateryjny ma dwie zalety. Dzięki pozbyciu się magneta silnik szybciej wkręca się na obroty. Druga zaleta to mocniejsza iskra dzięki zasileniu zapłonu z akumulatora. Aby zrobić ładowanie trzeba będzie zostawić magneto czyli ta najlepsza zaleta odpada. Aby poprawić iskrę lepiej zrobić moduł zapłonowy w którym platynki będą tylko wykorzystywane...
Cześć, naprawiam samochodowy przyrząd diagnostyczny SUS-9 produkcji FOUS (Fabryki Obsługowych Urządzeń Samochodowych) - jest to generalnie tradycyjna lampa stroboskopowa "na sterydach", umożliwiająca dodatkowo pomiar takich wartości, jak np. kąt wyprzedzenia zapłonu, obroty silnika, rezystancja styków przerywacza itd. Zmierzone wartości, są prezentowane...
Witam Posiadam WFM 125 M06. Chcę do niej założyć tani zapłon CDI do chińskich skuterków 50cc. Widziałem już gotowe zestawy, ale do WSK 125. WFM ma inną podstawę zapłonu. Magneto dotoczę pod czop. Jeśli chodzi o podstawę, to zostawię oryginalną i do niej przymocuję stator. Czy jest sens i czy będą jakieś z tym problemy?
w jaki sposób z cewek indukuje się napięcie i dlaczego tylko z 1 cewki napięcie wędruje do cewki wytwarzającej wysokie napiecie. To jest klasyczny zapłon typu "magneto" znany od więcej niż 100 lat. W okolicy zwojnicy porusza się magnes osadzony na kole magnesowym napędzanym przez silnik, w zwojnicy indukuje się napięcie. Zwojnica jest zwierana przez...
opisz dokładnie silnik pojemność układ zasilania(wtrysk,gażnik) rok produkcji autka no i zapłon (halotron,przerywacz ,magneto)
Czy masz orginalny ddr zapłon i magneto i czy masz instalacje kompletną tzn wszystko podłączone łącznie z akumulatorem?
Nie bardzo-musiałbyś wyważać magneto....
Aby to wszystko działało musisz mieć cały zestaw tzn. to co jest na zdjęciu które podałeś, moduł CDI oraz cewkę najlepiej kupić cały komplet a jeśli chcesz mieć aku to do tego stabilizator napięcia. Musisz do tego musisz roztoczyć stożek magneta. Pamiętaj że jak włożysz mniejsze magneto spada ci moment obrotowy!
Użytkownicy rosyjskich silników KO! Skoro narzekacie na zapłon w tym typie silnika a chcecie zaadoptować np chiński zapłon CDI to zróbcie pomiary magneto w rosyjskiej konstrukcji. Rozrysujcie schemat zapłonu. Może się okazać, że wszystko jest bardzo pododobne i po zastosowaniu cewko modułu kłopoty się skończą. Schemat i wartości pomiarów chińskiego...
Skoro klin ok to pewnie zapłon ci się przestawił. Ustaw jeszcze raz zapłon.
Zapłon cdi magneto i cewki tam była instalacja el. chyba 6v Pewno nigdy nie dojdziecie do wspólnego punktu. wychodzi mi napięcie od 4v do 6v Ale jeśli iskry całkowicie brak to pozostaje sprawdzanie po kolei wszystkich elementów. Czy cewki zapłonowe są zasilone oraz transformator?
Zapłon najprościej na magneto zrobić tak jak w kosach i piłach jest, ewentualnie trochę trudniej wykorzystać efekt Halla.
A magneto zamontowałeś? Krzywka do platynek jest na magnecie. Jeśli nadal nie da się obniżyć platynek, to tylko zużyta/starta już stopka przerywacza, czyli do wymiany. Tak zamontowałem zapłon i zamontowałem magneto. Nie ma żadnej różnicy jak ruszam platynkami w górę i w dół. Platynki są nowe, to nie możliwe że wytarte.
Może ci ścięło klin od magneta i zapłon jest przestawiony.Częsty przypadek.
Jaki skuter , jakie magneto, jaki zapłon.
Nie podłączysz tego modułu. Fabrycznie jest DC-CDI, a ten moduł to AC-CDI. Musiałbyś zmienić cały zapłon (stator+magneto) aby podłączyć ten pseudo sportowy moduł.
Podstawa dobra świeca , dobrze wyregulowany gaźnik i zapłon. Dobrze dokręć magneto
Jeszcze trzeba dodać, że schemat po lewej (plus kondensator) to zapłon bateryjny, po prawej to iskrownikowy (magneto).
No tak czuję, że coś jest z zapłonem... Tym bardziej, że nie wiem dokładnie, kiedy następuje zapłon - czy jak magnes jest idealnie naprzeciwko cewki impulsatora, czy jak już ja nieco minie. Po prostu żeby była iskra, magnes musi przejść obok cewki z pewną prędkością i niewiele widać, kiedy jest dokładnie punkt zapłonu. Doszedłem do wniosku, że mogę...
Jak już tyle nakombinowałeś to spróbuj przestawić więcej zapłon...może montaż magneta bez klina w innym punkcie na próbę.
Schemat masz? Jaki tam jest zapłon? Wklej zdjęcie magneta i jego gniazda w silniku wraz z wymiarami.
A Batman191 nadal czary-mary z iskrą opowiadać bedzie:/ Rezystancja wejściowa obrotka jest zbyt duża by jakiekolwiek zakłócenia do zapłonu przenieść i w dodatku wejście jest odseparowane pojemnością! Skąd taki teorie wyciągasz? Tak jak z tym kręceniem PERKA w obrotku:/ Porażka zupełna bo służy on do dokładnej kalibracji a nie do preskalacji z 2/1 do...
Dobrze jest narysowane to jest tzw. magneto (zaplon iskrownikowy), a nie zapłon akumulatorowy.
magneto Sprawdź klin mocujący magneto. Bez ściągnięcia się nie dowiesz.
Witam. Dostałem pilę Dolmar typu niestety nie znam jest wytarty zdołałem odczytać 38 chyba cm. Jest to na pewno stary typ. już co nieco pracowała ale jeszcze żyje. Chodzi oto że nie mogę zapalić zimnej ale wystarczy wtrysnąć 1ml paliwa i zapala. zapalam tak;otwieram przepustnice ssania. potem naciskam dźwignie gazu i zabezpieczam przyciskiem żeby została...
Krańcówka gasi ci silnik a hamulec ma zatrzymać obracający się silnik. Ogólnie ma być tak że wszystko razem ma działać. Odcina zapłon i trze o Magneto czyli wyhamowuje silnik.
A napięcie akumulatora właściwe? (zarówno kupione jak i faktyczne naładowanie?) Polaryzacja (+/-) ? czy tam cokolwiek z akumulatora Ci działa? Zapłon zdaje się jest z magneto.
Witam! Sprawdzić w którym położeniu tłoka ta iskra występuje.Może ściął się klin magneta i zapłon przypada w innym punkcie.
A ile ten skuter ma przejechane? Twoje stukanie to może być zużyty wał albo spalanie stukowe (występuje przy zbyt wczesnym zapłonie). Czy ściągałeś magneto? bo jeżeli je źle założyłeś to zapłon jest w niewłaściwym miejscu.
W niektórych chińskich 2T impulsator posiada podłuzne otwory do mocowania. I teoretycznie można przestawić zapłon o niedużą wartość. Ja w takich przypadkach ustawiam impulsator na 0,3mm (odległość pomiędzy magnesem impulsatora a nadlewem magneta).
Panowie serdeczne dzięki i przypominajcie każdemu, magneto w LEWO. Generalnie, zasada jest taka, obracając podstawą iskrownika w kierunku, w którym obraca się wał, opóźniamy zapłon. Kręcąc w przeciwnym, przyspieszamy. W pilarkach, wał zawsze kręci się w lewo. W Twoim przypadku, aby zapłon opóźnić, musiałeś przekręcić podstawę w lewo.
?? Co wy za głupoty opowiadacie? Jakie magneto? Magneto jeździł w "Czterech pancernych".. W Suzuki DR 800 Big zapłon jest elektroniczny bateryjny, a to co odkręciłeś to pokrywa alternatora który pracuje w oleju. Nie grzeb w ciemno bo więcej popsujesz niż naprawisz w tym motocyklu. Czy motocykl stracil iskrę nagle? Czy może po zimie nie potrafisz go...
Tak, wszystko ustawione.
To wygląda trochę jak problem z zapłonem, może przestawiło się magneto, i w nieodpowiednim momencie ma iskrę.
Dokładnie tak jak kolega pisze, każda zmiana przerwy na stykach powoduje zmianę punktu zapłonu. A jak sprawdzasz punkt zapłonu, jakiego sposobu używasz, bo są różne. Gaźnika nie ruszaj jak było dobrze, podpowiem tylko, że ja do takich testów używam wiertarki i klucza nasadowego jako rozrusznika, nasadka na magneto i kręcę, szkoda się wysilać i kopać...
Witam mam taki problem w ogarze 200 jawa , 50 silnik silnik ciepły gaźnik wyregulowany 3 bieg odkręcam manetkę na maxa i zaczyna go mulic tak jakby miał zgasnąć i w ogóle się nie rozpędza wtedy co sprawdzic regulacja śruby gaźnika nic nie daje wszystko w gaźniku czyste może lewe powietrze bo uszczelki stare AI: Czy sprawdzałeś stan świecy zapłonowej?...
W elektronicznym zapłonie jest zastosowana cewka impulsatora przy kole magnesowym (magneto). Zapłon przesuwając cewkę impulsatora w w przód lub w tył po obwodzie koła magnesowego. Jeśli nie ma takiej możliwości mechanicznej regulacji konta wyprzedzenia pozostaje np:przeprogramowanie modułu CDI (jeśli istnieje taka możliwość oczywiście). A tak na marginesie...
"Zapłon elektroniczny typu D - produkt firmy Vape, dostępny jako układ współpracujący z fabrycznym alternatorem lub też z w postaci nowego generatora prądotwórczego z magnesami trwałymi. W obu przypadkach jest to zapłon oparty na czujniku magneto-indukcyjnym z tym, że w drugim wypadku może działać bez akumulatora - zapłon CDI. Montowany w późniejszych...
Mam problem a jasniej chciałbym zamontować w jednocylindrowym motocyklu marki JAWA 250 elektroniczny obrotomierz. Zapłon niejest elektroniczny, niema także magneta tylko jest prądnica, zapłon normalny czyli przerywacz i kondensator, instalacja 6V. Bardzo bym prosił o jakiś schemat i wyjaśnienie jak można by było zamontować, co ewentualnie przerobić....
A jeżeli mam Simsona 12V i w nim akum jest już ładowany? Bo pod magnetem są 3 cewki: ładowanie akum, światła i zapłon. A mówicie że trzeba pociągnąć + do cewki ale do cewki butelkowej czy tej pod magneto??
To jest M3 czyli zwykły zapłon powinien tam być. Nowszy znaczy. Dla pewności możesz zdjąć magneto by być pewnym. Ładna maszyna aż szkoda brać ją w pole do pracy. 😃
Lm2907 datasheet. Są tam nawet przykłady rozwiązań. W tej chwili można to zrobić na procesorze.
Musisz mieć na wale klina lub coś takiego bo to on ustawia zapłon. Może jak się magneto obróciło na wale ścięło klina i wprasowało go w wał ze nie widać go.
Ma 6 kabli bo ma gaszenie dodatkowo, co do sterowania wyprzedzeniem za pomocą mikrokontrolera to taki mikrokontroler można wpiąć przed fabrycznym zapłonem - między czujnikiem na magnecie a modułem zapłonowym. Mikrokontroler - wystarczy AVR np Atmega8. Cała zasada jest taka że mikrokontroler z impulsów dawanych przez czujnik w magnecie oblicza prędkość...
Rozumiem, że tam nie ma akumulatora, a zapłon odbywa się poprzez magneto. Przerywacz jest, czy działa to na cewce? Zamieść zdjęcia całości. może da się zastosować jakiś komplet CDI, nawet z kosiarki lub czegoś podobnego?
Rafał nie mam Twojego gg a mam prośbę,chodzi o zapłon elektroniczny,otóz kol. ma na sprzedaz caly zapłon ale magneto wyglada jak od starej trójki,ma 2 otwory m6 tak jak miały na wentylator,musiałbym obrócić płytke,ale problem w tym że ma jeszcze dodatkowo kostke na 2 wtyki do reg.obrotów i jeżeli tak jest to jakie przewody tam sie podłącza,czy te z...
Rozwiązanie problemu jest proste. Opisze to w kilku zdaniach. 1.Odkręcasz dekiel z lewej strony 2.Znajduję się tam koło magnetyczne(magneto) i aparat do zmiany biegów. 3.zapewne wypadła ci kulka. ostrożnie zdejmij dekiel. 4.Kiedy znajdziesz kulkę wsadź ją w odpowiednie miejsce(tam będzie takie miejsce połapiesz się) 5.Kiedy wsadzisz kulkę zakładasz...
Sprawdź klin wał- magneto .
No tak, ale zeby odłączyć cewke to sporo sie musiałbym namęczyć ;). Boje sie, ze zapłon przestawie jak ściągne magneto, a ze mnie mechanik żaden...
nie próbujesz ponownie odkryć ameryki ? http://en.wikipedia.org/wiki/Valvetronic... A tak na poważnie, to zanim zaczniesz to testować na żywym silniku, upewnij się że wszystko działa jak należy. Dobrym pomysłem byłoby aby również zapłon sterowany był poprzez twój sterownik. Pamiętaj, że błędy w programie mogą prowadzić do bardzo poważnego mechanicznego...
W planie jest membrana i spawak i sądzę, że taki zapłon poprawiłby osiągi chociażby na to, że dysponuje większym zakresem obrotów oraz ma lżejsze koło zamachowe. Są na olx takie same zapłony tylko mają coś dorobione do magneta oraz inną podstawkę do stojanu i impulsatora, myślałem, że ktoś miał i udostępnił by szersze zdjęcia wymiary..
A jak ustawić platynki i czy trzeba założyć koło zamachowe (magneto)?
Nie znam się na nowych chińskich skuterach ale coś mi się wydaje, że to problem złego zapłonu. Nowe magneto może mieć krzywkę w innym miejscu niż stare czego skutkiem będzie przesunięty zapłon. Gdy silnik nie wchodzi na obroty to zapłon jest za późny. Spróbuj delikatnie przyspieszyć zapłon i zobacz co się stanie ( nie powiem Ci jak bo nie znam konstrukcji...
Przez co nie chciała jechać jak się na nią siadło odpaliło warto zaznaczyć że magneto jak dostanie obciążenia to silnik muli. Sprawdziłeś, czy jest luz na wale góra- dół, jak masz założone magneto? Simmerringi na wale też szczelnie? Zapłon dobrze ustawiony? Iskra jest mocna?
Jaki moduł zapłonu moge podłaczy magneto jest takie same jak w aprili suzuki katana
Mam problem z silnikiem simka. Właśnie ustawiałem zapłon i gdy już wszystko ustawiłem chodził bardzo dobrze miał wysokie i niskie obroty i nawet nieźle się wkręcał. Przejechałem ok 2,5 kilometra i przyjechałem do domu i go zgasiłem i zostawiłem na dosłownie 5 minut. Po tym czasie chciałem go odpalić i coś się zablokowało bo wogule się nie chciało magneto...
Zapłon na pewno nie będzie działał. Do nowego koła trzeba mieć do kompletu uzwojenia ze środka magneta i moduł zapłonowy. Cewki mogą być stare jeżeli w tym silniku też jest zapłon elektroniczny a nie na przerywaczach.
ale zastosowanie wirnika lekkiego, zamiast topornego magneta, da niezły efekt.
w środę przyjdzie nowe magneto i zobaczę czy po przełożeniu iskra wróci
Witam! Mam dość nietypowy model wsk 125, miedzy innymi ze stojanem bębnowym, są tam zupełnie inne patynki niż w większości wsk. Nigdzie nie moglem dostać nowych, ale mniejsza o to. Postanowiłem ze założę zapłon do tej wski od piły motorowej "Partner" magneto przetoczyłem na stożek, zrobiłem cewkę tak by móc ja regulować, podczas kopania iskra jest,...
w starym zapłonie przerywacz był umieszczony na dole a teraz w nowym jest u góry...czy to może być wina magneta że nie pasuje do nowego zapłonu i iskra jest nie w tym miejscu bo na magnecie garbik jest nie w tym miejscu Są dwie, no może trzy przyczyny takiego stanu: 1) Zapłon nie od tego typu/modelu silnika. 2) Jeżeli zapłon od tego modelu silnika,...
Śledzę ten temat, bo jest ciekawy jaka będzie konkluzja. Ja na postawie tych danych, które tu padły jej nie znam. Piszę dlatego, bo kiedy byłem piękny i młody, czyli dawno temu, spotkałem się z podobnym (ale nie do końca) przypadkiem. Silnik do łodzi, dwucylindrowy, dwusuwowy, zapłon magneto z dwoma cewkami. Problemy: trudne uruchomienie, niepełna moc...
Witam. Mam pytanie, czy w powyższym silniku iskra występuje co każdy obrót wału czy co drugi? Rozebrałem rozrząd i złożyłem zgodnie ze znakami i nie odpala. Z dwa razy kichnął w gaźnik. Wygląda jakby zapłon się całkiem rozjechał. Magneto nie było ruszane. Czy, jest tu możliwość że trzeba wał obrócić o 360 stopni (zamiana cyklu "ssanie" z "praca")?
Najprawdopodobniej poszedł klin na kole magneta i przestawiło ci zapłon
Kolega ma rację niebieski kabelek to gaszenie. Odbywa się na zasadzie dotyku do masy ( zwarcie) jak jest odłączony to i tak kolego nie zadziała źle dobrany magnes. Jak będziesz w sklepie lub jakiejś giełdzie to weź do ręki Magneto i zobacz jak jest zbudowane i jakiej wielkości jest magnes.
(at)klm787 wiem, o czym mówisz. Są zastosowane na wałku rozrządu i przy małych obrotach uchylają zawór wydechowy, ale na swoim wałku nie widzę odprężnika. Dodano po 9 (at)sigwa18 zamykałem gniazdo od odmy i syczenie jest takie samo, tak jakby nie z niej. Dodano po 1 Oprócz ściętego klina na Magneto, może coś jeszcze wpływać na zapłon?
kubaborys napisał: Czy kąt przykręcenia stojana ma znaczenie? Teoretycznie da się go obracać co 120 stopni... Oczywiście, że ma znaczenie. przecież zapłon musi być w odpowiednim punkcie chyba, że impulsator jest na zewnątrz koła magnesowego. A co z kablami, przecież ich droga określa położenie podstawy magneta. Czy mierzyłeś rezystancje cewki ładującej...
Witam. Honda mtx 80 RII. Mój kuzyn chcąc zablokować magneto by je odkręcić wsadził śrubokręt w otwory od magneta blokując o zapłon. Odkręcił śrubę po czym zorientował się że potrzebuje ściągacza :D . Przykręcił spowrotem magneto i motorek już nie odpalił. Przedtem odpalał od szczała. Przyprowadził moto do mnie, i teraz ja mam się bawić :P. Zamówiłem...
Witam. Nic nie wymyślisz na zapłonie bateryjnym tylko akumulator, była wersja 175 z magneto to można było bez akumulatora.
Ale i tak możesz na docisk przykręcić pneumatem , bo tam klin jest nie potrzbny do pracy magneta.
Spróbuj zmniejszyć przerwę na impulsatorze. BDW to nie rozumie tej obecnej mody na wstawianie wszędzie CDI. O ile w przypadku WSK 175 jest jeszcze jakiś sens. Miałem kiedyś WSK 125 tam zapłon nie jest kłopotliwy a ciężkie seryjne magneto zwiększało moment obrotowy silnika. Osobiście miałem tak zapłon ustawiony, że paliła lepiej niż te współczesne rozwiązania...
Wygląda jakby ktoś śrubokrętem magneto ściągał i dość głęboko go wbił ok 3 mm wgłąb
Założyłem dzisiaj stary iskrownik i magneto, zrobiłem zapłon z akumulatorem. Zapłon ustawiony z kontrolką, iskra jest. Sytuacja taka sama. Wykręciłem świecę i pomocnik trzyma ją mocno do masy, kopiąc szybciej (raz po razie) brakuje iskry, gubi iskrę na obu zapłonach. Patrzę na wał i jest lekko przekrzywiony. Wydaje mi się, że to będzie przyczyną bo...
Wlej 1 cm oleju do cylindra i próbuj odpalić. Jak odpali to kompresja poszła spać. Sprawdź klin na wale czy nie przestawiło się magneto a ty samym zapłon. Jeszcze można wstrzyknąć trochę paliwa do dolotu oraz sprawdzić czy uszczelniacze wału szczelne.
Witam szanownych klubowiczów Chce wykorzystać w silniku ETZ150 moduł zapłonowy od urządzenia Stihl. (Musi być mały, niezawodny i lekki). Posiada Magneto (symbol 4134 400 1200) oraz cewkę wysokiego napięcia (Bosh). Jest to kompletny BEZSTYKOWY, BEZOBSŁUGOWY układ zapłonowy od pilarki spalinowej (chyba). Zamocowałem magneto na wale. Problem w tym, że...
W oryginale zapłon był z cewki magneta, światła z dwu cewek świetlnych (przednia lampa), a postojówki, klakson i ew. kierunkowskazy z obwodu bateryjnego - akumulator ładowany z dodatkowej cewki, za pośrednictwem prostownika selenowego, schowanego w przedniej lampie.
Robie eksperementany zapłon w Javie TS 350 - wrzuciłem do niej magneto z cewkami z Ogarka i iskra jest, ale taka co wcale. Czy istnieje możliwość wzmocnienia jej ? ----------------------------------- Mam nadzieje że temat jest w dobrym forum
Spróbuję i mam nadzieję, że zadziała. Tu jest dosyć trudno regulować cokolwiek bo jest tak ciasno że ciężko wcisnąć palec. Żeby przesunąć zapłon o większą wartość muszę odkręcać magneto i obracać nim bo czujnik zapiera się o karter. Twórca tego ustrojstwa był chyba pijany :D Jeszcze spróbuję zaprzeć tłok długą świecą z samochodu żeby wał stał sztywno...
No to teraz już wiemy o co biega. Jeśli chcesz po prostu wywalić oświetlenie, to je po prostu wywal i cześć. Wstaw regulator napięcia, jakiś akumulator (bo z tego co wiem, tu jest zapłon DC CDI). Gdyby było AC CDI, to sprawa byłaby jeszcze prostsza i mógłbyś całkiem olać regulator napięcia. Czy taki zwykły regulator napięcia będzie działać? Gwarancji...
Mam pytanie bo chciałbym kupić bezstykowy zapłon CDI ale nie mam w motorze instalacji i chce żeby była tylko iskra. Czy wystarczy magneto, iskrownik i przewód wysokiego napięcia żeby była ta iskra, trzeba regulator napięcia itp podłączac?
Pomyliłem się. Jest zapłon. Zdjąłem magneto i są pod nim 3 cewki: dwie połączone szeregowo o bardzo małym oporze - podłączone są do mostka prostowniczego. A ta trzecia ma rezystancje 220 ohm i jak mierzyłem napięcie jakie wytwarza podczas obrotów rozrusznika względem masy to około 40 V zmiennego i podłączona jest do tej cewki od której idzie świeca....
Witam, mam problem ze skuterem Router Bassa 2010, nie odpala po remoncie. W październiku zgasł i okazało się, że to łożyska na wale. Wymieniłem cały wał, cylinder, głowicę i zapłon. Ustawiłem magneto na T, oraz wałek rozrządu na dziurki zgrane z głowica. Zawory raz na 0.05mm a raz na 0.10mm. Ani razu nie odpalił, po remoncie. Paliwo dochodzi, iskra...
a kwz nie da się ustawić chyba zajmuje się tym moduł. Tak, ale jak ścięło klina i magneto jest przestawione, to zapłon będzie w krzakach Jeszcze pytanie, tam jest normalna przepustnica w gaźniku, a iglicę podnosi podciśnienie (membrana) ?
Witam, kupiłem magneto na platynki DDR i jak założyłem próbuje ustawić zapłon i tu jest problem. ściągnąłem je i popatrzyłem to rowek na klin jest przestawiony o 180 stopni i jest na tej krzywce co podnosi platynki a na starym jest tam gdzie powinien być bo chodził wszystko dobrze. Pisało że do zapłonu platynkowgo, a nie będzie pasowało:cry: Nie wiem...
Jeśli był wymieniany wał i cylinder, to zapewne był zdejmowany stator/magneto. Czy zapłon był prawidłowo ustawiony, tj jego wyprzedzenie? Po drugie, jeśli był wymieniony wał, to czyby wymienione też pierścienie uszczelniające na nim? Jeśli masz tam spore przedmuchy, to silnika nie odpalisz. Po trzecie, czy łączenie cylindra z karterami, jest szczelne?...
Nie zapomnij za każdym razem kiedy zakładasz magneto odtłuścić stożka zewnętrznego jak i wewnętrznego, przez co unikniesz ścinanie klinów, zapłon musi być idealnie ustawiony.
Jeśli chcesz się bawić w zapłony elektroniczne w Ogarze, to zacznij od przeróbki instalacji elektrycznej na 12V, będziesz miał wtedy więcej możliwości. 6Volt, to już przeżytek, nie stosowany w motocyklach i motorowerach. Możesz wtedy zastosować gotowy moduł GL-118,lub GL-120 od Poloneza, lub jakiś inny z Digitecha. Ja przerobiłem instalkę na 12 Volt...
A przed ustawianiem zapłonu odpalał? W pierwszej kolejności sprawdziłbym jak się zachowuje na nowej/sprawnej świecy. Z takich głupich usterek to zwróciłbym jeszcze uwagę na osadzenie wentylatora na wale, może się zdarzyć, że przy zakładaniu na wał wypchnie wpust z rowka. Raz mi się odkleił magnes z magneta, czy ta blaszka z magnesu, gubił wtedy zapłon...
Witam Posiadam chińska wiertnice ,marka no name ... W zeszłym roku rozsypało się Magneto. ...........po wyciągnięciu starego i włożeniu nowego ,p Wiertnica nie odpala Iskra na świecy jest Wlałem trochę paliwa do cylindra ale bez skutku Co mogę jeszcze zrobić ,sprawdzić ? Obecność iskry nie decyduje jeszcze o poprawnie ustawionym zapłonie. Nie znam...
zapłon magneto simson magneto stihl magneto napiecie
yamaha filtr paliwo czerwona kreska pompa głębinowa uszkodzona
drukarka laserowa poziome paski brother zasilacz
Wyciek z wyłącznika ciśnieniowego hydroforu - przyczyny i rozwiązania Błąd wtrysku w koparce Volvo EC180 po rozgrzaniu