To nie silnik krokowy , wygląda na to że silnik jest dostaje za dużo gazu {problemu bym szukał w instalacji gazowej } tak w ogóle to na benzynie wszystko jest oki ? Weź odłącz akumulator i podłącz go po czasie 10min , w momencie jak przekręcisz pierwszy raz kluczyk na pozycję zapłon powinieneś usłyszeć pracę silniczka krokowego {takie terkanie } nie...
odetnij pompę paliwa tj. przewód brązowy z białym paskiem.Są dwa miejsca dostępu:próg kierowcy na całej długości i od zespolonego w kolumnie kierownicy-dostęp po wyjęciu osłony bespieczników.
OK mam jakąś oprawkę starą wepnę żarówkę równolegle i przekręcę na zapłon.
Witam, mam pytanie dotyczące włącznika zapłonu. Czy można kluczyk w stacyjce włączyć w pozycję ZAPŁON bez włączania silnika przez dłuższy czas. Chodzi o to, że padło mi sprzęgło i będę musiał hololwać się do warsztatu przez miasto. Muszę mieć światła pozycyjne, kierunki i wspomaganie kierownicy a bez zasilania się nie da. Bardzo proszę o info czy mogę...
Nie tylko na zapłonie.
Z tego co piszesz to najbardziej prawdopodobne jest uszkodzenie kostki stacyjki, lub przekaźnika zapłonu.
Możliwe, że przekaźnik od zapłonu się skleił.
Źle ustawiony zapłon...
Tak. Na A4 ma być napięcie cały czas na A7 po zapłonie.
Choć nie jestem z tej dziedziny, ale też tak miałem i kupiłem lampe stroboskopową i ustawilem zapłon.
Powinno, tylko nie odpalaj od razu. Pierwsze to zapłon.
To jak chcesz kombinować najtaniej to jeden przełącznik typu izostat do zapłonu (może być nawet elektryczny - taki do włączania światła). A do rozrusznika zastosuj taki jaki masz przy drzwiach do dzwonka :twisted: Braciak ma warsztat samochodowy (szewc bez butów...) po spaleniu stacyjki przez kilka miesięcy jeździł skręcając kable w palcach.
punto 1.1 nie zapali strzela w przepustnicę, zapłon -rozrząd jest ok.
I tak samo rozładowuje się akumulator bo cały czas tyka coś pod maska mimo że zapłon jest wyłączony.
Weź do ręki miernik i zlokalizuj bezpieczniki na których pojawia się napięcie po przekręceniu stacyjki. Wybierz taki do którego doprowadzony jest w miarę gruby przewód i podepnij się pod niego. Najlepiej dopnij się przed bezpiecznikiem a na dołożony przewód załóż bezpiecznik 10A. Z kostki ISO wypnij lub odetnij niepotrzebny Ci przewód a w jego miejsce...
Jeśli włączysz 2 razy zapłon w ciągu 10s kluczykiem matką to centralka wchodzi w tryb programowania dodatkowych kluczy.
Witam.Mam pytanko jak w temacie,czyli jak ustawić zapłon w tym fiacie?.Może ktoś posiada instrukcje ustawienia zapłonu?.Najlepiej ze zdjęciami.Pozdrawiam.
Witam Fiat Punto II przy wyłączonej stacyjce a nawet przy braku kluczyka w stacyjce , po włączeniu radia ( on/off) mamy efekt jak przy włączeniu zapłonu zapalają się kontrolki , światła , czekam na wskazówki pozdrawiam
Podłąćz piny 4 i 7 osobno zapłon i stałoprądowy. Niektóre radia dokładane niefabryczne żrą prąd podłaczone tylko pod stałe 12V.
Dokłdanie tak jest jak pisze mój przedmówca, trzeba wcisńąć ten przycisk który wystaje ze odok wkładki i jednoczescnie przekrecic klucz w strone przeciwna do właczenie zapłonu, włacza sie pozycyjne a klucz da sie wyjąc ze stacyjki, zeby wyłaczyc trzeba włozyc klucz i przekrecic na zapłon i przycisk sam wyskoczy a swiatła zgasą
No zamieniałem miejscami ale to nic nie dało i się zastanawiam jak tego plusa bezpośrednio od stacyjki podpiąć Przede wszystkim - dotyczy kostki z instalacji samochodu - na obu przewodach czerwonych powinien być + 12V cały czas. Jeśli nie ma - np. sprawdzić bezpieczniki. Dalej - przewód niebieski z tej kostki to +12V po stacyjce ( TAK! - wymysł Fiata,...
To fabryka czy rzeźba? Pytam, bo o ile pamiętam, to fabryczne szyby nie działały bez zapłonu.
możliwe, ale czy tak mała różnica może powodować nierówną prace silnika objawiającą się wypadaniem zapłonu na wszystkich 4 cylindrach?
Zastanawiam się jednak nad czujnikiem że może on jest nie sprawny? Tak samo ja. Pomierz napięcie na nim przy zimnym i ciepłym, zapłon włączony.
Jak pisałe wczesniej moze byc problem z tym, że jest iskra w poblizu gmp i jak łok jest na dole i strzał moze sie brac stad, ze jak zapłon jest przyspieszony po podczas suwu ssania nastepuje strzał Bez urazy ale Twoja teoria kupy się nie trzyma, zapłon w GMP to 0° wyprzedzenia zapłonu, im większy kąt wyprzedzenia tym zapłon następuje wcześniej ale...
Niestety nie działa, odłączyłem akumulator, przekręciłem na zapłon a kierownica nadal zablokowana...
to szarpanie to tak jak by wypadał zapłon na którym cylindrze
to jak panowie nikt niewie w która strone zapłon przestawić?
Tak, najprawdopodobniej immo blokuje.
Powodwem może być zubożenie mieszanki przez jakąś nieszczelność miedzy przepustnicą a cylindrami (kolektor, uszczelki, pęknięte wężyki itd.) Może tez się tak dziać jeżeli demontowali Ci czujnik położenia przepustnicy (racze nie musieli tego robic ale w razie gdyby...) i przy montarzu nie zresetowali jego wartości dla biegu jałowego (efekt taki że komp...
Dodatkowo sprawdzić ładowanie i ( lub ) ewentualnie pozbyć się starego akumulatora.
Akumulator naladowany?
Możesz pod kierunki, wycieraczki, albo nawet ogrzewanie szyby, obie rzeczy bardzo mało prądu biorą i raczej mają odłączone zasilanie po stacyjce wszystkie . Możesz również dostać się do gniazda zapalniczki i od spodu podpiąć kable do jednego i drugiego. Ja tak miałem w Toyocie rejestrator podpięty.
Przy każdym zdjęciu pokrywy nowa uszczelka. Niestety ona lubi cieknąć, można nieco spiłować "stopki" pokrywy zaworów, żeby mocniej docisnąć uszczelkę, chyba że nie cieknie Ci spod pokrywy zaworów tylko z uchwytu cewek... tam jest oring w miejscu po rozdzielaczu zapłonu.
Komputerek po regeneracji coś chyba około 600 zł.
Sprawdź świece. Zapłon dobrze ustawiony. Czujniki sprawne?
z opisu wynika że jest to punto 1 wymień wkładkę w stacyjce /odkręć trzy wkręty na imbus osłonę pod kierownicą.wsaðż stary kluczyk przekręć w połżenie zapłon w stacyjce będzie dzyndzel podważ go śrubokrętem iwyjmij wkładkę.włóż nową wkładkę wyłącz zapłon/stara wkładka może wychodzić z lekkim oporem/następnie rozbierz klucz matkę /kolor brązowy/...
Mniejszego schematu się nie dało zamieścić? Zobacz czy jest napięcie po stacyjce na tym czerwonym przewodzie z bezpiecznikiem. Może komuś się nie chciało i podpiął się pod pompę benzyny zamiast pod stacyjkę, chociaż jest to głupota bo jak nie odpalisz w ciągu kilku sekund to trzeba znów zapłon włączać.
Obawiam się, że została fizycznie unieruchomiona. Tak jak w większości VAG, włączasz zapłon, świecą się wszystkie i po chwili gasną wszystkie a połowa systemów nie działa jednak ty o tym nie wiesz bo 10 kontrolek jest podpięte pod jedną.
Mam takie pytanie dotyczące zabezpieczenia fiata Punto przed kradzieżą. Chciałbym zrobić ukryty wyłącznik. Chodzi o odłączenie jakiegoś obwodu i uniemożliwić odpalenie silnika. Nie wiem za bardzo , który to jest obwód. Mam pewien pomysł z którym chciałbym się podzielić. W Puciaku jest tzw wyłącznik bezwładnościowy, który w przypadku wypadku odłącza...
Kolego nie podajesz jakie to Punto. Może immobilajzer odcina Ci zapłon i w takim przypadku zmień ( na zapasowy kodowany ) kluczyk stacyjki. Znajomi mieli takie przypadki w trasie. Takie przypadłości mają letnie Punta.
Cieszę się, że mogłem pomóc i wszystko działa jak należy :) Teraz tylko wszystko ładnie podłącz, pobaw się regulacją parametrów dsp i ciesz się fajnym dźwiękiem :)
Mama pytanie gdzie podpiąć się z odcięciem zapłonu w Punto I, pompa paliwa odpada jeżdżę na gazie, czy może to być np. czujnik połozenia wału (ten przy pasku rozrządu)? HELP.
To masz odp czemu nie pali zdejmij przewód za filtrem paliwa albo na wejćiu do pompy wsadź do butelki i zapłon ma się lać
Włącz zapłon i naciśnij na pilocie przycisk rozbrojenia alarmu.
Rozepnij wyjście przy samej pompie i na dosłownie chwilkę włącz zapłon, zobacz czy paliwo się pojawi.
Tak wypadanie zapłonu.
Weź zapłon ze stacyjki
Aż szkoda czytać te pierdoły odnośnie wymiany NBC w fiacie. Koledzy, macie swoje warsztaty? Takie bzdety opowiadacie swoim klientom? Błąd u1600 może też powstać w następującym momencie- wtyczka testera jest wpięta wcześniej, niż został włączony zapłon. Po prostu tester robi pewnie fiku miku na pinach 6 i 14 DLC przed włączeniem zapłonu.
Klucz bordowy (matka) służy do wprowadzania kluczy-córek (niebieskich), czyli tych do codziennej eksploatacji. Zachowanie układu masz teraz takie-włączasz zapłon matką więc centrala Code wchodzi w tryb programowania kluczyka i zapala lampkę immo. Odpalic na nim można. Po powtórnym włączeniu zapłonu lampki już nie zapala, bo mysli, że włozyłeś klucz...
problem : na wolnych obrotach co jakis czas 2-3razy/min tak jakby wypadanie zapłonu ; przy jeździe często powyżej 4000 obr odcina zapłon i spada obrotomierz prawie na 0, szarpie. 0 błędów w pamieci sterownika .
Szukaj pomiędzy akumulatorem a skrzynką bezpieczników - gdzieś coś nie jest dobrze dokręcone albo styk zanieczyszczony lub zimne luty jeśli coś tam jest lutowane po drodze. Zobacz czy klemy są czyste i czy nie ma korozji albo zanieczyszczeń na karoserii w miejscu gdzie dokręcony jest przewód masowy z akumulatora. Włącz zapłon, posadź kogoś za kierownicą...
Poszukaj pod kokpitem kabelka (np. podświetlenie popielniczki , zapalniczki itp?) na którym pojawia się i potem znika napięcie po przełączeniu kluczyka i pod niego podłącz kabelek potrzebny Ci do kostki ISO radia.
Pewnie sterownik, bo tak właśnie jest zapłon 1-4 i 2-3.
przyprowadz mi auto to Ci poweim czy cały czas leje bo wrózką nie jestem. czy jak włączasz zapłon to wtryskiwacz juz zaczyna lać?
Co się będzie działo jeśli włączysz zapłon i poczekasz z 20-30s zanim spróbujesz uruchomić rozrusznik?
Alarm python 3000 odciął mi zapłon bo sie zepsuł. Chciałbym autem dojechać do serwisu . Jak to zrobić ??
Problem rozwiązany to nie poduszka pod silnikiem ale problem z zapłonami
Tylko ten przycisk chyba działa tylko po przekręceniu stacyjki zapłonu :/
ma być tak -zapłon wyłaczony -wybierasz pojazd -zatwierdzasz -program prosi o włączenie zapłonu -włączasz zapłon, sterownik wysyła swoje ID ( widać paczkę impulsów na oscyloskopie) -euroscan na nie czeka, odbiera, analizuje, i wie albo nie wie z czym ma do czynienia. -jak wie to od razu zaskoczy, jak nie wie to stwierdzi że nieznany ID i zapyta co ma...
Podepnij do auta, włączaj/wyłączaj zapłon i ustawiaj na aucie.
wysłałem ci info na PW
hmm w sumie spotkalem sie juz z tematem zatkanego lodem wydechu, przyznam szczerze ze tego nie sprawdzalem, ale w takiej sytuacji dziwiłby fakt opóźnionego zapłonu (wg wskazań E.C.U)
O których przewodach piszesz konkretnie? Katalizator podejrzewam, że jest zapchany, jutro go wyjmę i przepcham na wylot. Kompa odłączyłem wczoraj na noc. Dziś podpiąłem klemy i przez ok 10 minut samochód chodził na biegu jałowym, gazowałem mu między 2-3 tys. obrotów, aż zaczął chodzić wiatrak od chłodnicy. Myślę że zaprogramował się ponownie już właściwie......
Zapłon pomarańczowo/biały pin 4, masa czarno/fioletowy pin 5.
nie sprawdzałem jaki ale odpinałem końcówki przelewowe i jak sie włączy zapłon to nie puszczają czyli przelewowo nie są uszkodzone
Była odpinana przy wyłączonym aku? Zapłon był włączany przy odpiętej poduszce? Tylko komputer sprawę wyjaśni.
Zdania zaczynaj wielką literą. Używaj polskich liter. "wyłanczam" -> "wyłączam", "wyłancza" - "wyłącza". Przed "że" i "ale" wstawiaj przecinek. Jak to się włącza kluczyki ? Byłem przekonany, że można je przekręcić i włączyć zapłon. polska język - trudna język
W Fiatach nie ma BSI tylko NBC (Node Body Computer) ew. BCM (Body Computer Module) ;) Grande Punto ma 2 oddzielne CANy i do BCM potrzebny jest interfejs z multiplekserem (np. OBDLink MX) albo przejściówka. Jak się połączysz z BCM to zobacz czy widzi kluczyk i czy masz zgodę na rozruch. Alternatywny test to odłącz akumulator na kilkanaście sekund, podepnij...
Też mi różnica czy motocykl przewróci się na lewą czy prawą stronę... Leży to leży, gasisz, wyłączasz zapłon, czy olewasz temat, wszystko zależy od tego w jakim jesteś stanie. Jak OK, podnosisz motocykl i już, jak jesteś połamany, to bez różnicy czy paliwo leci z gaźnika, z odpowietrznika czy też pękniętego zbiornika. A jak masz takie wizje, to wystarczy...
Witam, potrzebował bym schemat instalacji do Fiata grande punto 1.3jtd. Wywala mi błąd P0657 (Zgodność napięcia baterii na końcu/początku przekaźnika głównego). Przekaźnik numer 15 cyka w różnym tempie nawet po wyciągnięciu kluczyka, a na włączonym zapłonie przestaje. Dziwnie cykał również EGR i spadek mocy, myślałem że jest zablokowany, wiec go wyczyściłem...
CODE w ogóle nie świeci - nawet przez chwilę po włączeniu zapłonu?
Tutaj nie ma żadnego rozdzielacza, to jest elektroniczny, bezrozdzielaczowy zapłon z podwójnymi cewkami pracującymi w układzie z iskrą traconą. Tego typu układ zapłonowy nie wymaga regulacji ani nie zawierz żadnych ruchomych elementów stykowych. Wtryskiwacze stukają bo taką mają konstrukcję, stuka tłoczek zaworu.
Po pierwsze nie rób pomiarów miernikiem tylko sprawdzaj żarówką, taką od reflektora najlepiej. Zobacz czego faktycznie brakuje na wtyczce od pompy.
Musze wymienić bo jest ubity. Komputer pokazuje wypadnie zapłonów
wymien ECU silnika i bedzie ok. można go kupić na znanym portalu aukcyjnym już za 500 zł z gwarancja, jest to problem tych samochodów, jeśli cewka dostanie jakiegoś zwarcia to uwala sie ECU i różne są potem tego objawy, jednym odcina zapłon innym znowy nie zapala wcale itp. ja stawiam na ECU
Ten regulator wycieraczek mam zamiar wstawić. Jak dopasować (przerobić) by działało? P.S. W oryginalnym programatorze przekaźnik po przekręceniu kluczyka włącza się i zwiera styki przez cały czas (gdy jest włączony zapłon).
na poczatek sprawdz czy pali sie wogóle kontrolka ładowania na samym zapłonie
A kompresja? Też jest potrzebna, bez niej te 3 rzeczy na nic się zdadzą :D Wypnij pod maską wężyk od paliwa włóż do jakiejś butelki i włącz zapłon. Tylko zabezpiecz odpowiednio by wężyk nie wypadł i nie zalał wszystkiego dookoła. Zobaczysz czy paliwo jest podawane na listwę wtryskową. Rozrząd kiedy był robiony? Normalnie kręci czy coś budzi zastrzeżenia?
Natomiast po przekręceniu kluczyka w stacyjce na zapłon centralny zamyka wszystkie drzwi To wskazuje, że sterownik nie jest fabryczny. Nie wiem czy w PII w ogóle było autoclose, a nawet jeśli tak to nie po włączeniu zapłonu, a dopiero po przekroczeniu 20km/h.
Jak włączę zapłon zaświeca się pomarańczowy kluczyk i gaśnie po chwili więc jest tak jak powinno być. Czyli immo możemy wykluczyć. Mam schemat i zgodnie ze schematem powinien być ten przekaźnik silnika a ja nigdzie go nie widzę, mógł by ktoś wskazać mi gdzie on się znajduje ?
Możliwe ze immobilizer szaleje odpalisz i po chwili odcina zapłon;p A na starym kluczyku to samo?? Jak podłączałeś do komputera mogłeś coś poprzestawiać np wyprzedzenie zapłonu albo coś podobne.
Witam, grande punto 1.4 8v 2009 rok. Zapłon wymieniony, czujnik wału też, nowy akumulator, nowa lambda. Wszystko na komputerze ok. Gaśnie na jałowym. Dodatkowo nie można wymazać błędu lambdy po wymianie, nawet po odłaczeniu aku. Pomóżcie
Witam Mam zamiar kupić światła do jazdy dziennej do 140zł. Ważne że nie były awaryjne i okrągłe. Jaką firmę najlepiej wybrać? I gdzie można podłączyć te światła jeśli chodzi o zapłon? Z góry dzięki za odpowiedź
Witam. Pacjent to Punto 2 2000r. Problem polega na tym , że coś rozłącza prąd szyby kierowcy ponieważ na wyłączonym zapłonie działają obie szyby a po przekręceniu zapłonu szyba pasażera działa normalnie a kierowcy przestaje działać... Gdy zapłon wyłączę to szyba działa.. co to może być?
Serial już z tego się robi. zdejmij klemę, podepnij zasilania na krótko, przekręć stacyjkę na zapłon i ZDECYDOWANYM ruchem załóż klemę. Immo zgaśnie a auto da się odpalić.
Dwie cewki jedna na 1 i 4 cylinder druga na 2 i 3.
Zobacz jakie ciśnienie widzi na mapsensor. Przy zerowym ciśnieniu ten Stag zapali kontrolkę na awaryjnym odpaleniu a silnik będzie będzie pracował na benzynie. Do sprawdzenia instalacja - jak przekręcisz na zapłon to pamięta ustawienie z ostatniego gaszenia silnika. Warunki które ma na pewno to temperatura, obroty i ciśnienie gazu (tylko tu wywali błąd...
Nie będziesz musiał nic zmieniać. To jest coś takiego jak w zamkach od drzwi, jedynie kawałek metalu bądź plastiku który po przękręceniu zwiera odpowiednie przewody. U mnie jest to wkładka plastikowa, wypycha takie male bolce plastikowe i zwiera 3 przewody (zapłon) i czwarty przewód to rozruch. Wymiana też jest prosta.
ehhh może poprostu lubi tak odpalać ;) coś może z zaworami ale tym się nie podniecaj ;D w benzynie by to było zapłon w starszych autach ;) na dieslach sie nie znam
Zdaje się, że już dostałeś pełną wyczerpującą odpowiedź.
Witam! Akumulatora bym nie wymieniał, bo w mojej ocenie to niepotrzebna strata ok. 200 zł. Możesz sprawdzić ten który masz w sklepie z akumulatorami (za darmo). Poświęcił bym nieco czasu i znalazł to urządzenie które pobiera ten prąd (jeżeli zależy Ci na tym aby pobór prądu przy wyłączonym zapłonie wynosił 0[A].
Przycisnąć przycisk benzyna/gaz - włączyć zapłon - trzymać około 10-15s - zwolnić przycisk - odpalić samochód na lpg
Przyjrzałbym się ciśnieniu paliwa. A dokładniej pompce. Spróbuj przekręcić kluczyk na zapłon, cofnąć, przekręcić jeszcze raz i dopiero odpalać (niech pompa nabije ciśnienie).
Co do tego examinera to nei jestem taki pewny czy wyskakujący zapłon też wykrywa! Przecież punto 1,2 ma czujnik fazy software i specjalnie wywala niektóre zapłony aby sprawdzić czy jest w fazie! Dlatego przy zapalaniu jest tzw. full rate czyli wszystkie wtryski naraz chodzą a sekwencja włącza się po wyżej opisanym sprawdzeniu fazy! A od jakiego przebiegu...
Napisz coś więcej bo chyba chodzi o IAW 59 sterownik hybrydowy i pewnie nie ma sterowania jedną z cewek zapłonowych.
Książka podaje: Wydech - 0,45 (+-0,05) Dolot - 0,25 (+-0,05) Pamiętaj regulować na zimnym silniku.
Wcale pompy nie trzeba rozbierać . Wystarczy zdjąć wtyczkę na klapce od pompy paliwowej. Prawdopodobnie będą tam dwa grubsze przewody i dwa lub trzy cienkie .Jeden z cienkich jest do załączenia rezerwy.Sprawdzić to można tak:przypinamy jeden koniec kontrolki do masy (kolor czarny ) a drugi do jednego z cienkich przewodów. podczas sprawdzania zapłon...
Aha i jeszcze czujnik temperatury nie działa czy to może mieć coś wspólnego? Który? Ten od wskaźnika - nie.
http://obrazki.elektroda.pl/6899580100_1... http://obrazki.elektroda.pl/6899580100_1...
punto zapłon odciąć zapłon punto punto odciąć zapłon
polaryzacja zasilania anteny turbinka junkers zamiana pojemność kondensator
kaisai pompa ciepła telefon międzymiastowy
Renault Trafic 2.0 dCi 2019 – błąd P2263, przyczyny, nieszczelność, turbosprężarka, MAP Windows 7 – zbyt duże ikony w systemie, rozdzielczość, skalowanie DPI, sterowniki GPU