Nie widzę pojazdu, to nie wiem czy jest gaszenie siłownikiem, ale wyżej była mowa o EHAB wiec się na tym skupiłem, bo to wystarcza żeby wyłączyć motor. Dołączam rysunki pompy o która wydaje mi się że jest w tym pojeździe i schemat działania zaworu EHAB. Proszę zauważyć, że podczas gaszenia zawór odwraca obieg paliwa i wprost wysysa paliwo z komory tłoczków....
Na początek spróbuj skasować manualnie: wyłącz zasilanie przekręcając kluczyk w stacyjce, odczekaj ok 5 sekund, wciśnij następnie przycisk diagnostyczny retardera i przytrzymaj go włącz zapłon odczekaj co najmniej trzy sekundy, zwolnij przycisk diag.
Po usunięciu usterki jednostka sterująca musi sprawdzić, czy usterka faktycznie ustąpiła, aby kod stał się nieaktywny .Jeżeli usterka została usunięta, kod usterki staje się nieaktywny. Wykasuj kod usterki. Aby wyłączyć lampkę ostrzegawczą, trzykrotnie wyłącz i włącz zapłon za pomocą kluczyka w odstępach 10 sekundowych.Istnieje możliwość że kod tej...
4124 Napięcie zasilania dla podzespołów w układzie SCR Opis Napięcie w obwodzie zasilania dozownika reduktora jest zbyt niskie. Przyczyna Przerwa w obwodzie zasilania dozownika reduktora. Uwagi W wyniku usterki wyłączono wtryskiwanie reduktora. Usterka wpływa na emisję tlenków azotu i powoduje włączenie się lampki w zestawie wskaźników ostrzegającej...
Kod 17-Zwarcie w obwodzie czujnika ciśnienia osi wleczonej/ podnoszonej. Przyczyna-Jednostka sterująca odkryła nadmiernie wysokie napięcie między przewodem sygnału czujnika ciśnienia (styk 6), a połączeniem do masy podwozia (styk 27). Uwagi-Oś wleczona zostanie opuszczona i nie będzie mogła zostać ponownie podniesiona. W czasie normalnego działania,...
Witam. BMS 26563 Czujnik prędkości koła, obwód koła 4 (prawy tył) Usterka: Prędkość początkowa wskazywana przez czujnik prędkości koła przekracza 10 km/h, czyli jest wyższa od dopuszczalnej. Przyczyna: •Odległość między pierścieniem nadajnika impulsu a czujnikiem prędkości koła jest za duża. •Zniekształcone koło nadajnika impulsów. •Usterka...
Witam APS błąd 647 Sterowanie ciśnieniem Ciśnienie powietrza w układzie przekracza lub przekraczało 13,0 bar. Elektryczna lub mechaniczna usterka jednostki sterującej, sprężarki lub zaworu elektromagnetycznego. Włącza się żółta lampka ostrzegawcza. Układ obniża ciśnienie powietrza poprzez ciągłą regenerację. Kod usterki zostaje aktywowany za każdym...
Witam. koledzy a BMS 26564? Czujnik prędkości koła, obwód koła 4 Usterka: Nieregularny sygnał z czujnika prędkości koła. Przyczyna: •Odległość między pierścieniem nadajnika impulsu a czujnikiem prędkości koła jest za duża. •Zabrudzone, uszkodzone lub zniekształcone koło nadajnika impulsów. Uwagi Zapala się lampka ostrzegawcza ABS i kilka...
EMS 135 Ciśnienie zasilania Opis Ciśnienie zasilania jest nieprawdopodobnie niskie w porównaniu z ciśnieniem znamionowym dla różnych warunków roboczych. Przyczyna Usterka może być spowodowana jednym z następujących czynników: •Jeden z zaworów przelewowych otwiera się zbyt wcześnie. •Zawór odcinający dopływ paliwa jest zamknięty. •Filtr...
wyłacz zapłon oczekaj chwile przycisnij przycisk iprzytrzymaj go nastepnie włacz zapłon , puść przycisk wyłacz zapłon
Scania S500 2019.Świeży zakup w niemczech...spuchły 2 akumulatory a mam 4szt. 2szt są ok i mają 13volt na mierniku a 2szt 11volt.Auto odpala ale jak włączę zapłon to brak kontrolek na desce i pojawiają się dopiero po odpaleniu i tachograf pokazuje błąd braku napięcia. Podpowiedzcie fachowcy Gdzie i jakie kupić. https://obrazki.elektroda.pl/3003379200_...
Jak w temacie. Wyskakują jednocześnie 3 powiadomienia o usterkach na zegarach kiedy są aktywne nie mogę uruchomić silnika. Znikają po losowym czasie, auto wtedy można odpalić i działa już normalnie do kolejnego zgaszenia. Sytuacja jest dość losowa czasami się nie pojawia. Jest też problem z pilotem od menu na kierownicy przyciski potrafią sie zamieniać...
(at)ElektrodaBot Jak przepisać moduł EEC w Scani Ngs programem SDP3 krok po kroku na inny używany nieuszkodzony Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Aby przepisać (wymienić) moduł EEC (Engine Electronic Control) w pojeździe Scania NGS za pomocą oprogramowania SDP3, należy: - Wyposażyć się w oryginalny interfejs diagnostyczny (VCI3), komputer z aktualnym...
Już jest wszystko ok, wystarczyło przekręcić zapłon i godzina i dzień zgrały się z godziną z licznika.
pozmieniaj przekażniki wysoko prądowe po zapłonie
Zapchany przewód powrotny dozownika reduktora w zaworze zbiornika reduktora lub sterowniku.Włącz i wyłącz zapłon trzy razy z 10s przerwami aby wyłączyć ostrzeżenie . Jeśli instalacja jest sprawna wszystko wróci do normy.
To proste jest. Masz 6 cylindrów czyli zapłon następuje co 120°, stąd jest: 1 - TDC UP=0° 5 - 120° 3 - 240° 6 - 360°=TDC UP=0° 2 - 480°=120° 4 - 600°=240° i to powinno odpowiadać "mijance". Te pozostałe wartości w stylu 288/648 służą pewnie do kontroli zapłonu albo ustawiania pompek albo jeszcze do czegoś innego. Nie wiem jak ustawiałeś pompki ale w...
Wstępnie to błędy dotyczą czujników prędkości oraz czujników zużycia klocków. Pierwsze pytanie czy wszystkie w/w kody pojawiają się po ich wcześniejszej próbie wykasowania ? Kasowałeś je ? bo może być tak że aktywny jest tylko 1 czy 2 a reszta to stare kody. Kontrolka informująca o zużyciu klocków się zapala gdy włączasz zapłon ?
Najsensowniej w kabinie, na desce miejsca dużo. Sygnał sterowania przekaźnikiem bierzesz z wyjść na tylne lampy, a zasilanie poprzez bezpiecznik 5-7,5A(nic nie napisałeś o mocy tych dodatkowych lamp) z zacisku 15(+ po zapłonie).
niebieski - can L biały - can H czarny - masa czerwony - stały + żółty - zapłon Pozdrawiam WIMM
naciśnij i przytrzymaj przycisk EDC , włącz zapłon i po 5 sekundach puść przycisk
EMS 112 Uszkodzony czujnik temperatury zewnętrznej (wyświetla za wysoką wartość).Lub uszkodzony czujnik temperatury powietrza przed wlotem do turbo wykazuje za niską wartość. Wpierw sprawdził bym ten pierwszy. A moc będzie ograniczona do momentu usunięcia usterki. Możesz też spróbować wykasować ten błąd wyłączając zapłon kluczykiem, odczekać 15 s....
Witam. Może komuś to się przyda na przyszłość. Odnośnie błędu 8263 w moim przypadku zepsuł się moduł dozujący, cewka elektromagnesu nie miała przejścia. Wystarczyło kupić samą cewkę połowa ceny kompletnego modułu.Wymiana cewki to 15-20 minut. Kasowanie kontrolki 3 razy włączyć i wyłączyć zapłon w odstępach 10-15 sekund.
Szukam schematu podłączenia Koordynatora Scania R 2012 COO5 30 Plus 31 Minus 15 Zapłon HL Diagnostyka CAN
Zapłon ustawiony na 15° i silnik chodzi jak ta lala. Na początku ustawiłem na 10° (zgodnie z tabliczką jaką znalazłem na jednej z pokryw) ale silnik wyraźnie miał za wczesny zapłon. Po przestawieniu na 15° wszystko wróciło do normy. Wygląda na to, że pokrywa nie była jednak z tego silnika.
Koledzy pomużcie wyskakują mi takie błędy w BMS : 31253, 31431, 2789, 15410, 31509, 14358 , wykasowałem te błędy i puściłem auto w trase i ponownie wyskoczyły . Są takie obiawy w aucie przy delikatnym wduszaniu pedału chamulca niekiedy po puszczeniu pedału hamulca auto jak by było na hamulcu świeci się światło stopu , wystarczy tylko wyłączyć zapłon...
Chodziło mi żebyś ustawić pokrętło jak masz wyłączony zapłon i włączone webasto.
A teraz silnik gaśnie po wyłączeniu zapłonu?
Mam do naprawy uszkdzona kasetę Wabco ABS D 446 003 403 0 Szukam schematu podłączenia instalacji. Interesuje mnie Zasilanie Zapłon Linia K - diagnostyka
(at)encore Wzrost mocy to tez może być oszczędność w ciągniku. I przerabiają widziałem instalacje w autobusie na silniku chyba scania i to już parę lat temu. Oszczędności były. Natomiast jakoś bardzo mnie to wtedy nie interesowało szczególnie ze ten silnik scani był jakoś z mojego punktu widzenia i poziomu wiedzy "dziwnie" sterowany. (at)tzok Ale taki...
To ok jeśli gaśnie normalnie.Na logikę to sterownik silnika nie jest w stanie sprawdzić elementów mechanicznych tego zaworu,jemu ma sie zgadzać rezystancja i to wszystko co może sprawdzić.Jeśli będzie Ci się pojawiał ten błąd ponownie wymień samą cewkę zaworu(nie jest to nic nowego że generuje błąd sam osobiście wymieniłem ich trochę)Co do ,,dymka"...
sprawdż kody błędów, włącz zapłon i przytrzymaj 3 sek diagnose. Przy gaszeniu ma się zapalać edc. A kto to ładuje 28Ton? Jeśli pusty, 24 litry , to dla mnie księga guinessa, jest o.k. Warto rozgladać sie za nowszym autem.Błędy skasuj tak :wyłącz zapłon,poczekaj aż zgaśnie edc - naciśnij diagnose i trzymaj wciśnięty , jednocześnie włącz zapłon i puść...
podaj producenta i model windy. pozdrawiam ps czy włączyłeś zapłon i włącznik windy w kabinie?
Czujnik ciśnienia i temperatury jest na 4 kablach + 5 V, masa, wyjście ciśnienia i temperatury. Na wyjściu ciśnienia 1 V odpowiada 1 atm, weź multimetr i sprawdź ręcznie ciśnienia wystarczy wpiąć się w odpowiednie kable, zielony to wyjście ciśnienia daj go do masy i ma być około 1 atm. na zgaszonym silniku, zapłon oczywiście ON.
Sprawdź, czy układ SCR zaczyna działać i cztery razy z rzędu wykonaj próbę drogową na drodze utwardzonej trwającą 15 minut. Pomiędzy każdym cyklem jazdy wyłącz zapłon kluczykiem, odczekaj 90 s i włącz ponownie. Jeśli usterka została usunięta, kod przestanie być aktywny. Jak wyżej jednak ... osobiście radziłbym wymienić dozownik, długiej kariery nie...
Jak wyłączne zapłon to webasto ustawiam na 25 bo zmarzne. Normalnie podczas jazdy mam 20. Moim zdanie to jest zbyt duża różnica
miałem kilka scań 4 i we wszystkich były kontrolki świecy a w tej brak. panel specjalnie odkręciłem kilka dni temu żeby spradzić czy aby napewno nie ma. po przekręceniu kluczyka na zapłon z których przewodów ze sterownika powinnno wychodzić napięcie?
Witam Was po raz kolejny. Problem z którym mi przyszło mi się zmierzyć to nie gasnące kontrolki,wskaźniki oleju itp Więc od początku: Wpierw spalił się ,,komputerek,, od ELC. Po podłączeniu klemy ,,-,, i wyjętym kluczyku zapaliła się cała deska,jakby kluczyk był przekręcony na zapłon. I jeśli w tym momencie wciśniemy opuszczanie szyby kierowcy,kontrolki...
Witam W załączniku instrukcja obsługi dla kierowcy...Po rozpakowaniu musisz manualnie otworzyć za pomocą pdf-a. Opis błędu z gwiazdką: Nagłówek Czujnik prędkości koła, obwód koła 3 Usterka Sygnał prędkości z koła 3 nagle zniknął podczas jazdy. Przyczyna •Odległość między pierścieniem nadajnika impulsu a czujnikiem prędkości koła jest za duża....
Witam. Tylko 1 usterka? To chyba nie jest usterka tylko zaprogramowane wolne obroty są za wysokie; pompa była zużyta i żeby nie falowała obroty zostały zwiększone. Gdy jest usterka nr 5 w pamięci to obroty są zwiększone do700 obr/min przez 3 minuty. wykasuj usterkę. Będzie ona się świecić dopóki jej nie skasujesz chyba że jest aktywna (istnieje) to...
po prostu dobry kierowca, który lekko ciśnie hamulec, często używa retardera, a styki przy większym naciśnięciu zachodzą tlenkiem Tak, żeczywiście to jest jeden z najlepszych driverów i tarcz prawie nie zużywa- jest retarder, góral i głowa od tego. Dziękuję, jutro dam odpowiedż, co było. Eddit. Błąd czujnika, to stara sprawa, niewykasowany. Dzisiaj...
Pod klapką masz przyciski, przekręć zapłon i wciśnij na 2 sek przycisk EDC. Wymruga ci kody. Długie błyski to dziesiątki, krótkie, to jedności.
Witam Przesyłam załączniki dotyczące głównego włącznika zasilania. Zwróć uwagę na styk B2. Wysyła do przełącznika adr w kabinie pulsujący sygnał gdy wystąpi usterka. Dla mnie odpowiedź prosta, jeżeli okablowanie jest w porządku(co sugerowałem do sprawdzenia na PW) to uszkodzony jest właśnie wyłącznik główny zasilnia E59, który znajduje się pod akumulatorami....
Bez numeru części będzie ciężko,ale prawdopodobnie będzie to tak: (wypisałem tylko te aktywne usterki, tzn te z gwiazkdą) 5697 Tytuł Sterowanie wentylatorem Usterka Napięcie w obwodzie przekroczyło dopuszczalny zakres. Przyczyna Przerwa lub zwarcie do zasilania +24 V w obwodzie zaworu elektromagnetycznego wentylatora. Uwagi Nie można sterować wentylatorem....
Witam mam scanie G440 2010r skrzynia manualna. Problem mam taki, że gdy zejdzie powietrze po odpaleniu słychać duży ubytek powietrza i po nabiciu ciśnienia nadal nie można wcisnąć sprzęgła (gdy go wcisnę przestaje syczeć powietrze). Jeżeli wyłączę zapłon po ponownym uruchomieniu pojazdu wszystko gra a tym samym nie słychać syczenia. Syczenie chyba słychać...
Wiesz o tym ze musi byc zapłon oraz krótkie światła bo inaczej nie bedzie tego plusa na przeciwmgielne w gnieździe,jeśli nadal nie ma to szukaj załamanego przewodu do złącza kabiny
Jeśli masz zawór ELC czyli sterowanie poduszek z pilota to możesz zrobić taką sztuczkę: Przed cofnięciem zapłonu wciskasz klawisz stop na pilocie następnie cofasz zapłon i po 2-3 sek puszczasz klawisz stop. Możesz wyjąć kluczyk zasunąć kabinę a auto będzie się samo poziomowało przez okres załadunku/rozładunku. Pozdr.
Na 4 sekundy ale teraz piszesz o tym jak włączasz zapłon czy podczas jazdy ? bo mnie interesuje jak się zachowuje lampka podczas jazdy, bo pisałeś że podczas jazdy czasem się zaświeci.
Cześć dzięki za odpowiedź pomoc, odkręciłem obudowę tych elekto zaworów przy okazji dwie śruby byly zardzewiałe i się urwały lecz w środku czysto Sprawdziłem oringi na tloczkach wyglądają ok elektrozawory zamieniłem jesli by był zepsuty to by się błąd zmienił na elektrozawór poluwek jest uszkodzony ale błąd nadal ten sam 17060 i 17061 i jeszcze 2302...
Przeważnie jak pada opornica to silnik chodzi na pełnych obrotach lub w cale a tu wchodzisz włączasz zapłon pozycja pokrętła na zero a wolne obroty chodzą przekręcasz na 1 nic na 2 więkrze obroty i tak do 4 biegu okej.
scania bezpiecznik zapłon zapłon punkt zapłon scania scania czerwony
agregat napięcie praca zmywarka powerbank lifepo4
Vestel 17MB211S F&U TV Firmware for VES480UNDS-2D-N12 Panel Trevi 1072 – włączanie wieży: pilot czy przycisk STANDBY/POWER?