Bezpośrednio do stopki przychodzi czujnik który rozłącza zapłon?
Ok. Dzięki za schemat. Jak coś podziałam i będzie dobrze to dam znać. Dodano po 14 Dzisiaj podłączyłem kable tak jak w schemacie i dalej nie ma iskry. Może ktoś ma jeszcze jakieś pomysły?
tam gdzie kupisz iskrownik powinno być napisane do jakiego skutera i do tego samego skutera kup moduł i cewkę a będziesz pewny że zadziała
Koło magnesowe w WSK oraz to ze skuterów w większości jest nitowane więc przeszczep stożka nie powinien być zbyt trudnym wyczynem wystarczy znaleźć stare magneto od wsk jako dawcę. Wcześniej należy jednak sprawdzić sam stożek oraz rowek na wpust aby nasza praca nie poszła na marne. Nitować lepiej na prasie aniżeli młotkiem aby zbytni nie zwichrować...
W większych skutrach jest to zapłon bateryjny... Nie CDI i tak to jest rozwiązane... Natomiast pamiętaj że cewka zasilająca CDI ma wydajnośc do 100mA co przy napięciu 200V da moc 20W. Sprawność przetwornicy też coś powie... Pobierzesz z aku około 25W więc nawet jak dołożysz cewkę to zyskasz czy stracisz, i ile zyskasz? Pozdrawiam
Bo to nie jest zapłon do skuterów z silnikiem Minarelli, tylko zapłon do chińskich skuterów z klonem silnika Yamahy Jog, dlatego przewody w złączu są zamienione.
Zobacz czy iskra jest na świecy tej w cylindrze. A jest jakaś inna ? Może w Kosciele? :D skutery trzeba mierzyć kŕótka sztycą. To prawda, samochody dłuższa, a traktory najdłuższą. Znowu zaczynasz? Co jest z toba do KN ? :cry: Ciekaw jestem tylko sprawdzenia punktu występowania iskry. Można to zrobić dowolna neonówką, zresztą trzeba ocenić wysokość...
quote="krzesniakkarol5"]Problem jest taki, że po przekręceniu kluczyka w stacyjce na wyłączony zapłon skuter wciąż kręci rozrusznikiem, lecz nie odpala a jak kluczyk przekręcę na włączony zapłon skuter odpala i jest wszystko OK do momentu, gdy go nie zgaszę dalej ale obieg prądu po wyłączeniu stacyjki jakby był cały czas. Dobrze, nie będę się rozpisywał....
A zdjąłeś blokady? Motorowery są dławione aby nie osiągały więcej niż 45km/h. Może ci np odcinać zapłon.
Jeżeli strzela w gaźnik to może zapłon
W niektórych chińskich 2T impulsator posiada podłuzne otwory do mocowania. I teoretycznie można przestawić zapłon o niedużą wartość. Ja w takich przypadkach ustawiam impulsator na 0,3mm (odległość pomiędzy magnesem impulsatora a nadlewem magneta).
Najpierw powiedz ile on jedzie i czy rzeczywiście słychać ze moduł tnie zapłon
Czy silnik się rozgrzał kiedy gasiłeś do sprawdzenia świecy? Silnik powinien pracować równo bez jaichś przygazówek, jeżeli tak dalej będzie wyglądać świeca, należałoby zubożyć mieszankę przez obniżenie iglicy. Warto jeszcze sprawdzić zapłon, może być za późny
A może świeca jest już stara i wypalona i dlatego może na wysokich obrotach wypadać zapłon.
przepraszam za pisownie ..cała instalacja z zapłonem pochodzi ze skutera aprilia amico
Kolego, z tego co się orientuję, to obecnie, niezależnie od producenta w dwusuwach stosowany jest zapłon elektroniczny. Taki zapłon nie wymaga ustawiania chyba, że z jakiegoś powodu zostanie ścięty klin na wale silnika przez koło magnesowe, to wówczas przestawi się zapłon.
Zielono-biały to drugi koniec cewki zasilającej CDI. Podaj kod modelu tej Yamahy oraz zapłonu i modułu oryginalnego. Wszystko wskazuje że próbujesz podłączyć zwykły moduł od skutera, natomiast zapłon w tej DT125 ma zmienny kąt wyprzedzenia zapłonu.
Tak to jest, kiedy w Keewayu wymienisz części na nieoryginalne. W skuterach tej firmy blokady konstrukcyjne tkwią w niemal każdej części. Wrażliwe podzespoły to filtr powietrza, gaźnik, cylinder, wydech, zapłon. Skuter ma jeździć 45 km/h. Jeżeli zaczniesz coś grzebać w tej blokowanej konstrukcji, zacznie się dusić i przestanie jeździć.
Nie wiem co do za skuter, Honda na pewno nie. Zapłon pochodzi od skuterów Malaguti, silnik Minarelli. Sprawdź rezystancję impulsatora (czerwony przewód) oraz cewki zasilającej CDI (zielony przewód). Zapłony Ducati Energia w Malaguti były dość awaryjne, obecnie znalezienie używanego graniczy z cudem, z resztą używki długo nie działały. Swego czasu wszystko...
Kolego - zapłon jest przeróbką oryginału, zastosowałem zapłon od skutera, żeby pozbyć się przerywacza, kondensatora .. Oryginalny zapłon nie ma nic wspólnego !
Teoretycznie w starszych modelach wystarczało wypiąć stacyjkę ale było to zbyt łatwe dla złodziei wiec tutaj pewnie należy spiąć kable z pozycje zapłon. Skuter nie ma jakiegoś zabezpieczenia typu wciśniej hamulec żeby odpalić? Jakie kolory przewodów w wiązce stacyjki?
Patrząc na świecę to ma za bogato. Iglica n środek i doprowadzić do tego by dał się wyregulować. Nowy wał a zapłon w dobrym punkcie?
To co nie działa: rozrusznik, czy nie ma iskry? Jeśli z tego elementu słychać cykanie, to nie jest to moduł zapłonowy, tylko przekaźnik rozrusznika. Idą do niego cztery przewody: dwa grube - jeden z akumulatora, drugi do rozrusznika i dwa cienkie - jeden do masy, drugi do przycisku rozrusznika na kierownicy (lub jeden do stacyjki, a drugi do przycisku...
Widocznie masz zapłon DC-CDI. Niestety nie znam tego modelu. Niby jest to samo co Keeway, a tam jest zapłon AC-CDI. Należałoby więc sprawdzić jakie zasilanie jest do CDI. W kwestii ładowania, światła są zasilane z akumulatora czy ze silnika? Czy nie ma zamontowanych zbyt mocnych żarówek jak np. samochodowe H4 zamiast motocyklowych HS1?
Witam!!! Gdzie znajduje sie zapłon w skuterach?Posiadam skuter marki honda lead 80.Za pomoc będę wdzięczny.
Nie. Diodą led czerwoną. Powinna mrugać przy próbie odpalania. Moduł od 4T teoretycznie powinien dać iskrę pod warunkiem że rozkład wyprowadzeń jest taki sam i sam zapłon jest też typu CDI.
Chińskie silniki "biegowe" 4T 50-110 cm³ mają zazwyczaj układy zapłonowe ze stałym kątem wyprzedzenia zapłonu, czyli zwykłe moduły zapłonowe stosowane także w silnikach dwusuwowych. Silniki skuterów 4T GY6 mają układy zapłonowe ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu. Zakładając taki zwykły moduł do skutera spowodujesz że zapłon będzie występował...
Jaki skuter , jakie magneto, jaki zapłon.
Zapłon nie przestawiony? To jest ten o pojemności 49 ccm .
Ta blaszka to mały magnes który przesuwając się przed czujnikiem (cewka) wytwarza impuls który to inicjuje iskrę.
Z mojej strony dodam kilka uwag na temat przeróbki na zapłon CDI. 1. Impulsatory są produkowane w dwóch wariantach różniącym się polaryzacją sygnału wyjściowego. Najłatwiej można dostać impulsatory od chińskich 4T (skutery GY6) które mają odwróconą polaryzację do modułu z elektroniczną regulacją kąta wyprzedzenia zapłonu, czyli dodatni impuls na początku...
Kable żółty i biały są do instalacji świateł, regulatora napięcia i ładowania akumulatora (ewentualnie) https://obrazki.elektroda.pl/2799457400_... Stacyjkę musisz sobie sprawdzić miernikiem, które styki są zwarte w pozycji wyłączonego zapłonu i rozwarte gdy kluczyk jest przekręcony, zapewne kabel czarny z białym paskiem i czarny obok...
I wystarczy - do 80ccm trzeba mieć już prawo jazdy kat. A1. Sama wymiana cylindra to ćwierć sukcesu -, tym bardziej w silniku 4 suwowym. Trzeba dołożyć jeszcze gaźnik, głowicę od kompletu, przestawić zapłon.
Skutery z silnikiem Baotian, Zipp itp. http://obrazki.elektroda.net/33_12711754... Popularne chińskie skutery z silnikiem 4T GY6 50 - 150 cm³: http://obrazki.elektroda.pl/8583778500_1... Jakiś nietypowy moduł w skuterze 4T (był to "koliber" z Niemiec): http://obrazki.elektroda.pl/7993154400_1... Quad / ATV...
Skuter Qingqi Kasea, silnik z napędem na łańcuchu. Zapłon nie ma impulsatora, tylko cewkę zasilającą, dwie iskry na obrót wału. Po pierwsze, upewnij się czy to nie wina stacyjki (zwarcie do masy). Po drugie, czy stator nie jest uszkodzony, czy cewka zasilająca CDI wykazuje pewną rezystancję. Takiego modułu zapłonowego nie dostaniesz, chyba że na ebayu...
Jaki model? Zapłon pewnie DC-CDI?
Ze schematu wynika wręcz jasno, że w tym silniku zastosowano układ zapłonowy CDI "bezimpulsatorowy". Oznacza to, że mylnie rozpoznałeś cewkomoduł jako zwykłą cewkę WN. Co do napięcia generowanego przez cewkę zasilającą, trzeba przyznać że jest dość niskie, ale spotkałem się już z układami zapłonowymi CDI pracującymi przy tak niskich napięciach zasilających....
Skuter podczas pracy silnika i bez akumulatora powinien mieć czynne światła i kierunki, przy czym będą one mniej stabilne podczas małych obrotów silnika. Przy wyłączonym silniku i sprawnym akumulatorze oraz stacyjce w poz. "zapłon" skuter powinien mieć czynne: światło hamowania, kierunkowskazy i sygnał. W niektórych skuterach od akumulatora czynne są...
Bezpiecznik nie ma nic do zapłonu. Stacyjka w skuterach ma dwa styki - jeden załączany w pozycji zapłon, a drugi w niej rozłączany. Do stacyjki dochodzą przewody: czerwony - zasilanie z akumulatora czarny - zasilanie po stacyjce, wyjście na odbiorniki zielony - masa czarno biały - blokowanie modułu. Jak wyciągasz kluczyk ze stacyjki, to zwierasz zielony...
No to juz jest 'prawie dobrze' [ cienka uszczelka pod glowice z wyzarzonej blachy miedzianej 0,5 mm powinna pomoc jeszcze ], ale i tak trzeba stosowac do niego wyprzedzenie zaplonu ok. 4 - 4,5 mm / przed GMP - zreszta to wychodzi samo, jesli daje sie zapalic silnik bez 'odkopywania rozrusznika', to wyprzedza sie zaplon coraz bardziej - az do mocnego...
Cewki od skuterów to w większości zapłon CDI, a tu masz chyba zwykłe. Poznać można po wielkości. Jakieś zdjęcia?
Nie wiem bardzo dokładnie ale chyba ok 0.7V
I co może być przyczyną że jak skuter ma przekręcony zapłon to kierunki migają a jak włączę skuter to kierunki nie migają tylko cały czas świecą?
Zapłon DC-CDI wymagający akumulatora był stosowany w skuterach Yamaha od 2004 roku, a ten BWS to stary model z początku lat '90 który posiada zwykły zapłon CDI który nie wymaga akumulatora. Problem z odpalaniem na ciepłym może mieć kilka powodów. W starym statorze może zaczynać padać cewka zasilająca lub cewka WN skutkująca słabą iskrą (długość). Zużycie...
Na regulatorze od skutera stracisz funkcję świateł dziennych (niższe napięcie na żarówkach w poz. 1 stacyjki). Musiałbyś znaleźć regulator napięcia od skutera, który ma rozdzielone obwody regulatorów AC i DC. Oczywiście do tego taki, który nie ma diody zamiast regulatora DC (napięcia ładowania). Na regulatorze od skutera może się zdarzyć, że napięcie...
Nie wiem jak się odnieść do tematu. Agregat stary, części zamiennych brak, a do tego widzę że były użyte różne części. Wygląda że zapłon jest zbudowany podobnie jak w innych skuterach i motocyklach Yamahy z silnikiem dwusuwowym. Tak więc problem może tkwić w statorze, module zapłonowym lub cewce WN. Tą ostatnią najłatwiej sprawdzić podstawiając inną...
nikt mi nie zrobi otworu idealnego na 2 klin a koło magnesowe , a jakby zrobił to po jakimś czasie klin myślę , że by się zerwał. Zrobi, tylko trzeba mieć nieżle wyposażony warsztat mechaniczny. A dlaczego nie mógł bym np. dać tak jak napisałem wyżej np. jakiegoś potencjometra albo coś w tym stylu? Można od zera zaprojektować zapłon cyfrowy...
Zapłon od starych skuterów Yamahy 50 2T. W zasadzie to samo co obecnie stosowane kopie tego zapłonu w chińczykach 2T, znane jako "zapłon CDI" które ludzie handlują pasujące do wszystkiego, nawet do Diesla. Wydajność tego zapłonu to dobry argument. Akurat alternator Yamahy ma wydajność max 90W, jednak rozdzielone na prąd przemienny i prąd stały. W praktyce...
A może to jest wina zapłonu? Dziś próbowałem motorek zapalić,no i się udało ale strasznie odbija kopka jakby zapłon?
Kabel znaleziony tylko problem w tym że kabel jednocześnie zasila światła i zapłon.
Witam! Nie wie ktoś może czy cały zapłon + instalacja z chińskiego skutera będzie pasować do quada 150-250? W moim quadzie z nieznanej przyczyny pali moduły, które swoje kosztują. Ogólny burdel i chaos w instalacji, dlatego chcę tam zamontować nowy zapłon i instalacje z chińskiego skutera. Jest to wykonalne?
Co to był za pomysł z zakupem zupełnie innego modułu zapłonowego? Zapłon masz bez impulsatora, więc żadnego typowego modułu od skutera (z impulsatorem) nie podłączysz. Konieczny jest moduł do układu tzw. bezimpulsatorowego, czyli zapłon zasilany i sterowany wyłącznie z jednej cewki (zasilającej). Pojawienie się iskry występuje zazwyczaj przy ujemnym...
Nie chcę niszczyć karterów i iskrownika , będzie przerabiany iskrownik od skutera do karterów charta . O to ten zapłon który chcę zamontować.
Iskra praktycznie wyparowała, wczoraj moment pojeździłem i praktycznie motor "umarł" Odpalić nie da rady. Zmieniać już nic nie będę bo już z pół nowego zapłonu oryginalnego by było. Albo zamontuje nowy zapłon lub wejdzie zapłon CDI ze skutera i tyle. To chyba tyle by było w temacie ,dzięki za sugestie, ale żadne zmiany nie przynoszą efektów.
Akurat w piaggio jest to cekomoduł czyli cewka i moduł zapłonowy zalane w jednej obudowie. Nie pamiętam jak w tym modelu, często impulsator i cewka zasilająca CDI to jedno uzwojenie pod magnetem. Nawiasem mówiąc najbardziej awaryjny zapłon jaki spotkałem w skuterach. weż woltomierz AC i popatrz na przewody - jak pamiętam jest tam zielony, czarny i czerwony...
Tylko kto teraz ustawia zapłon w samochodzie? Są jeszcze motory, skutery i masę innych silników które nie posiadają ECU.
Witam. Swego czasu zakupiłem do skutera zapłon Polini Electronic Ignition. Ostatnio chciałem go podłączyć lecz problem polega na tym, że ktoś wcześniej przerobił fabryczne kostki na wsuwki, zostawił tylko jedną fabryczną, która łączy iskrownik i impulsator z modułem zapłonowym i mam problem z podłączeniem. Próbowałem łączyć kable kolorami, oglądałem...
Bardziej zastanawiałbym się nad zastosowaniem zapłonu z typowej kosiarki. Na zdjęciu widać jeden nadlew nad cylindrem. Pytanie, czy jest też drugi (nie widać bo zasłoniłeś ręką)? Każdy zapłon CDI od skutera charakteryzuje się określoną minimalną prędkością obrotową przy której zaczyna pojawiać się iskra. Kosiarki mają tak zrobiony starter, że obroty...
No dobrze, w takim razie ustawie oby dwa zawory na 0.05mm. Powiedzcie mi czy jednym z objawów może być to, że skuter odpala tylko po dodaniu gazu na full?
Cena zapłonu Vape jest zaporowa - np. w Niemczech kosztuje 200 euro. O jakości tych zapłonów nie można powiedzieć że jest warta swojej ceny. Zapłon do Simsona kosztuje podobnie, jednak w starszych wykonaniach padały koła magnesowe - a dokładnie magnesy które były poprzyklejane "osobno". Co do zapłonu Vape do Jawy, to dość nietypowo jest zrealizowany...
bo nie rozumiem 11,2V na prostowniku (15,8V) podpięte do akumulatora czy o co chodzi ? Polecam krótką lekturę o prostownikach. Jednopołówkowych i połnookresowych I o wzroście napięcia na kondensatorze. nikt tu internetu przepisywał nie będzie. No i na ile godzin i skąd mam wiedzieć że już jest ok ? Po parametrach prądu i napięcia dostarczonego do akumulatora....
Do odpalania i użytkowania skutera należało by podpiąć akumulator ( choćby nie fabryczny byle 12V) ma on wpływ na zapłon ,a brak jego może spowodować uszkodzenie regulatora i modułu zapłonowego
Witam. W tych Chinolach są bardzo słabej jakości kable w instalacji elektrycznej. Żółtki dają tak mało drucików w kabelkach, że często bez powodu taki kabelek w środku się przerywa, a izolacja jest w idealnym stanie. Wiem bo temat przerabiałem osobiście. Radzę więc sprawdzić przewodność wszystkich kabelków mających cokolwiek wspólnego z instalacją zapłonową,...
kabel czerwono-czarny z zielonym (lub masą silnika) nie ma przejścia, rezystencja nieskończoność!! To jak masz jakąkolwiek iskrę??? Przecież to zasilanie cewki CDI. Skąd zapłon ma brać energię? COś źle mierzysz lub schemat nieadekwatny. mierząc napięcie idące na cewkę jak próbuję uruchomić skuter skacząć na kopce na kablu czerwono-czarnym i masie waha...
Źle to podłączyłes. Uruchamiasz sam rozrusznik a nie uruchamiasz zapłonu.
Witam mam pytanie jaki powinien być zapłon z iloma cewkami w skuterze kingway kolliber RHON50 z 2008 roku pozdrawiam
To sprawdź filtr powietrza. Wymyj tą gąbkę DOKŁADNIE benzyną i nasącz olejem (polej ją, pobaw się żeby olej dobrze wsiąkł i wyciśnij nadmiar). Oczywiście mam na myśli olej silnikowy, bo widzę, że kolega trochę nie w temacie. Jeżeli będziesz już miał pewność, że cały dolot, zasilanie, zapłon, wydech są ok, a dalej nie będzie miał takich osiągów jak wcześniej...
przy naciśnięciu zrywki na kierownicy oczywiście trzymam cały czas guzik i naciśnięciu zapłonu skuter odpala ale tylko wtedy jak trzymam ciągle starter rozrusznika jak puszczę guzik startera silnik od razu gaśnie To znaczy, że silnik pracuje tylko wtedy, jak go rozrusznik kręci? Jeśli musisz trzymać cały czas wciśniętą zrywkę, to znaczy, że jest ona...
Moim zdaniem na zaworze wydechowym jest za duży luz.Powinien wynosić 0,06mm.pozdrawiam
Dobra, odkopuje kotleta, kopiłem nowy zapłon. Wszystko okej ale raz jest iskra raz jej niema, silnik raz odpala raz nie a jak odpali to przerywa co chwile, a po jakimś czasie zgaśnie i już nie odpali, wadliwy zapłon czy coś?
Bo w tych skuterach jest stosowany zapłon typu DC-CDI. Podłączenie zwykłego modułu zapłonowego (typu AC-CDI) zamiast oryginalnego modułu zapłonowego DC-CDI, skutkuje tym, że przy próbie uruchomienia silnika (wyzwolenia iskry) dochodzi do zwarcia linii zasilającej 12V i uszkodzenia modułu. Spalił się bezpiecznik główny przy akumulatorze.
Nie ma sensu takie kombinowanie. Powyżej 4000 RPM masz maksymalny kąt wyprzedzenia zapłonu, którego nie możesz już regulować (chyba że przerobienie mocowania impulsatora). Zmniejszanie kąta wyprzedzenia zapłonu nie poprawi Ci osiągów. Poniżej 4000 RPM takie skutery rzadko jeżdżą.
bardzo fajna konstrukcja niewiecie czy to będzie się nadawać do skutera? W skuterze jest już zapłon elektryczny.
Od skutera Kymco agility
Jeżeli gaźnik jest optymalnie ustawiony to szukaj przyczyny w zapłonie
Przecież koło zamachowe jest jednocześnie magneśnicą prądnicy... To jak je wywalić? Ja bym założył kompletny zapłon od skutera, ma zmienne wyprzedzenie i daje zawsze pewna iskrę. Do tego powiększony dolot, większy gaźnik, dostrojony wydech oraz zmniejszona pojemność szkodliwa skrzyni korbowej. Taka Tak, ja zaczytywałem się artykułami Tomka Sałka.
Od jednego człowieka . Użytkownik na Allegro nick naprawskuter
https://pl.scribd.com/doc/118413852/BLAD... Według schematu (na końcu serwisówki) wynika że jest tam zamontowany zapłon DC-CDI, więc istnieje duże prawdopodobieństwo że moduł jest uszkodzony (zwarcie) i przepala bezpiecznik, chyba że próbujesz podłączyć zwykły moduł AC-CDI od typowego (chińskiego) skutera. Nie przeglądałem całej...
kupiłem oryginalny zapłon i wsadziłem oryginalny moduł ,skuter chodzi ,można wsadzać zapłon od keway-a ale razem z modułem od kewaya.
Ostatnio zdjąłem głowice w swoim skuterze. (zdjąłem ponieważ chciałem załozyc zestaw o wiekszej pojemnosci). Okazalo sie ze nowy zestaw ma wade fabryczną i załozylem starą głowicę Po odpaleniu okazało się że skuter nie ma mocy, wymieniłem rolki na lżejsze (z 5g na 3,5g) jednak nie przyniosło to żadnych efektów. Zawory i rozrząd został dobrze ustawiony,...
Kompresja, ciśnienie w skrzyni korbowej, gaźnik, i jego ustawienie, paliwo. Zapłon instalacja. Więc wszystko do sprawdzenia. Zwłaszcza jak nie masz słuch, węchu i doświadczenia. AFR też się przydaje jak się nie znasz.
Mam problem z licznikiem w skuterze Piaggio Medley 125. Jak ustawie godzinę to tak długo jak jest włączony zapłon lub gdy wyłączę tylko na chwilkę to zegar wskazuje godzinę prawidłowo. Natomiast gdy wyłącze zapłon na dłużej to już zegarek pokazuje 00:00. Rozebrałam licznik licząc, że znajdę tam jakąś bateryjkę ale niestety nic takiego nie znalazłem....
Sprawdz może zatkało się odpowietrzenie zbiornika(zaczołby się mulić po kilkuset metrach jazdy),chyba żę to pompka paliwa podciśnieniowa(coś jak w pile spalinowej),ewentualnie zanieczyszczony gażnik.Zakładam że zapłon jest ok.
Witam A dlaczego nie sprawdzisz moment zapłonu? Pozdrawiam.Andrzej.
Kombinujesz z tym zapłonem, a się nie znasz. Moduł zapłonowy ze schematu jest wyposażony w podwajacz napięcia z ogranicznikiem napięcia, nie rozumiem tylko sensu stosowania tranzystorowego układu sterującego. Podwajacz napięcia był stosowany w module zapłonowym Honda NS1/NSR75, ale tam zastosowano zupełnie inny alternator, ze statorem typu gwiazda i...
Witam, planuje przerobić motor wsk 125 na zapłon CDI z wykorzystaniem części od skutera . Dokładny instruktaż znajduje się na stronie http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=118... chciałem zapytać czy do tego układu można zastosować akumulator żelowy? czy będzie to ładowało odpowiednim prądem?
Sprawdziłeś rezystancję uzwojenia cewki zasilającej oraz impulsatora w nowym statorze? Zapłon jest identyczny jak stary?
Mechanicznie nie widzę większego problemu, zapłon będzie do WSK 125, wiem że jestem oryginalny :D Widziałem film na yt o wsce z takim zapłonem, ba nawet pisałem z gościem o tym CDI i powiedział że każdy zapłon od skutera, po małych przeróbkach podejdzie do wsk, ale niestety nie pamiętał od czego jest ten zapłon [nie chciał powiedzieć :) No nic, jest...
Jaki kolor świecy? Spróbuj wymienić świece. Możliwe, że gaźnik do wyregulowania, jeśli owy ma. Lecz najpierw wyeliminuj świece. Przeczyść dolot. Jak nie, to to możliwe, że wina zapłonu.
Pewnie gdzieś jest zwarcie, pasowałoby przejrzeć całą instalację, najlepiej wszystko odłączyć i zostawić tylko sam zapłon na nowym module, by upewnić się czy to na pewno jej wina. Warto też przejrzeć cały układ zapłonowy: cewki, impulsator, kable, koło magnesowe.
Skoro rozrusznik nie może odpalić silnika, to znaczy, że nie porusza tłokiem. Bzdura najczęściej rozrusznik kręci silnikiem a ten po prostu nie odpala. Być może zapłon jest zasilany z akumulatora na którym za bardzo spada napięcie i dlatego nie pali na rozrusznik.
A ile ten skuter ma przejechane? Twoje stukanie to może być zużyty wał albo spalanie stukowe (występuje przy zbyt wczesnym zapłonie). Czy ściągałeś magneto? bo jeżeli je źle założyłeś to zapłon jest w niewłaściwym miejscu.
Witam a ja mam problem z kątem wyprzedzenia zapłonu w takim skuterze. Na początek chciałbym sprawdzić podzespoły, potrzebowałbym wiedzieć: Rezystancje cewki WN Rezystancje impulsatora Rezystancje cewki zasilającej, napięcie zasilania. Skuter to jakiś Zico typowy chińczyk 2t Był spalony moduł wymieniłem i skuter odpala, lecz nie wkręca się na obroty....
Jak mniemam zapłon który kupiłeś jest to przerobiny zapłon z chińskich skuterów tak ? Jesli tak to powiem od siebie ze dla mnie badziewie i loteria co sie kupi ja już wolał bym kupić moduł od Janka z forum MZ robi fajniutkie moduły bez zadnych przeróbek i cały wirnik i stojan zostaje ori z MZ zmieniasz tylko podstawe przerywacza i o ile nie spalisz...
Witam, wszystko da się sprawdzić, zapłon jest od skutera 2T? może kąt wyprzedzenia zapłonu się zmienił... albo świeca na nic... motorek odpala normalnie, chodzi na wolnych obrotach i po wrzuceniu biegu go dusi? czy w ogóle nie chce chodzić?
Czy tak ciezko jest uzyc google ? https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
Skuterek przywieziony bez kluczyka i muszę ominąć immo, schemat bardzo by mi pomógł, chyba że masz na to sposób. Odgrzebałem moduł zapłonowy i jest w motorolka hc05, tylko nie wiem czy blokuje zapłon czy steruje zapłonem.
Witam, jeżeli się nie mylę to: kostka to wyjście na cewkę zapłonową, biały-masa, nieb-biały impulsator, czarn-czerwony zasilanie z cewki. Moduł ten był montowany miedzy innymi w Yamaha JOG i czasami w chińskich skuterach 2T.
Kolego jeśli nie dysponujesz schematem, to musisz intuicyjnie dochodzić do celu tj. porównywać wtyczki tzw. "męskie i żeńskie" oraz po kolorach kabli. Zwróć uwagę na wtyczki reflektora oraz podłączenie włącznika świateł na kierownicy oraz wyłącznika odcinającego zapłon przy bocznej stopce. Ponadto masz jeszcze wtyczki od włącznika sygnału i od uruchomienia...
Bezpośrednio od wału, czyli przez krzywkę. Tak samo jak w silniku 4T, tylko tu nie musi być przekładni zwalniającej, bo cykl wychodzi: jeden zapłon na jeden obrót wału. Silniki 2T z zaworem i wtryskiem paliwa są obecnie "ćwiczone" przez producentów skuterów.
skuter zapłon schemat zapłon skuter przeróbka zapłon skuter
samsung rv511 windows rejestrator trasy czerwona dioda pilot
parkside szczotki parkside szczotki
AXN8 TCM Programming for Peugeot Citroën Aisin EAT8: DiagBox, Telecoding, Virginisation Steps Volvo XC90 – demontaż włącznika świateł awaryjnych, procedura krok po kroku