Najpierw sprawdź kąt wyprzedzenia zapłonu (może poluzował sie aparat) a potem szukaj wadliwej cześci. Ale w obrębie zapłonu.
Znaki do ustawiania zapłonu w samochodzie FSO Polonez, patrząc od przodu silnika: 10°, 5°, 0°.
Kolego przytknij palcem na pierwszym cylindrze i obracaj wałem ,poczujesz sprężanie i to jest to Wypnij kopułkę patrz na palec ma być tak ustawiony jak pierwszy przewód na kopułce .Potem tylko dograć i gotowe.
W GL118 nic nie trzeba
Hej - WITAM ! poldek 1,6 GLI Abimex - Multec padł zdaje się mi moduł ale żeby wiedzeić na 100% musiał bym go omomierzem sprawdzić. Macie moze gdzieś rozpis wyprowadzeń tego modułu oraz ile na poszczególnych pinach powinno być oporu - wydaje mi się że gdzieś kiedyś na Elektrodzie widziałem coś takiego ale teraz za diabła nie mogę znaleść POZDRAWIAM i...
Wpis omyłkowy, usunąć.
15 to napięcie po włączeniu zapłonu.
Jakaś awaria zapłonu raczej kolega wyżej sugeruje.
Proponuję wymianę świec na nowe (aby wykluczyć zły dobór świec i samozapłon) i ewentualnie potem regulację zapłonu ...
Regulator podciśnieniowy zapłonu .
ale który moduł-od poloneza z aparatem zapłonowym,czy moduł od poloneza na wtrysku?
Kolego silnik krokowy działa po przekręceniu zapłonu.
Przecie gazownia nie odłączy mu zapłonu
Skąd instalacja LPG ma podłączony sygnał zapłonu?
1. Podłączasz lampę - plus.minus, najłatwiej do akumulatora, przewód sygnałowy na przewód pierwszego cylindra. 2. Luzujesz śrubę dociskającą aparat zapłonowy. 3. Odpalasz silnik. 4. kierujesz lampę na koło pasowe i znaki na nim, które dobrze było wyczyścić (jeszcze przed odpaleniem silnika - łatwiej jest). 5. Poprzez przekręcanie aparatu ustawiasz zapłon...
Do modułu dochodzi stałe zasilanie ,pod schowkiem są bezpieczniki skrajny to właśnie moduł ale jak będzie przepalony to zwarcie na module.P
Czy czerwona podkowa na desce zapala się i gaśnie po włączeniu zapłonu?
w takim wypadku,w czasie podróży,wystarczy zdjąć wężyk w pneumatycznego przyśpieszaczab zapłonu.
Towarzyszu Leonidzie,nic z tego Wam nie wyjdzie. Chyba że założycie tam cewkę wyzawalającą,bo podejżewam że Wasz motorower ma styki przerywacza. Towarzysz pokombinuje z zapłonem tyrystorowym.
Motronic ma rację, często łamie się biały przewód w aparacie zapłonowym z powodu ruchu regulatora podciśnieniowego wyprzedzenia zapłonu
pytanie brzmi czy jak zgaśnie i nie chce odpalić to iskra jest? Drugi test to zobaczyć co będzie się działo na samostarcie. Może to wina zapłonu.
Najprościej z Poloneza. Jeśli kupisz nowy gdzieś.
cześc Muł niesamowity ten mój poldek :evil: Czarny ALe kat mozna sprawdzic niezaleznie czy sie ma z kmputerm samochod czy tez nie. Gdzies na kole pasowym wychodzacym z silnika jest kolo zebate z czujnikiem. Przyczyn tego ze jest mulowaty moze byc wiele. Mozna sparwdzic kat, swiece , przewody WN, cisneinei w cylindrach, jesli tu wszystko jest OK to...
ktory rocznik tego poloneza?,fabryczne immo w polonezie nie odcina zapłonu
Gdy właczam zapłon silniczek wciaga trzpien o jakies 2-3 mm i tak zostaje az do wyłączenia zapłonu i po wyłaczeniu wraca do pozycji z przed właczenia zapłonu.
Abimexa i tak nie ogarniesz a w gażnikowcu na jednej śrubce ma być po włączeniu zapłonu +12V a na drugiej tyle samo.
A ja tam słyszę właśnie wypadanie? Zajrzyj może pod maskę i sprawdź chociaż przewody. A silnik jak chodzi pod tą maską nie ma padaczki. :lol: Tutaj filmik odnośnie cykania zaworów ale widać też w pierwszych sekundach prace silnika https://streamable.com/1t5x07 widać że lekko się telepie ale tak ten sinik chyba pracuje przewody nowe sentecha zmieniłem...
Tłoka ustaw w górze (znaki na obudowie rozrządu żeby sie pokryły) wtedy zęby reluktora pokryją się z występami nabiegunnika i tak wstaw drugi. Ale ileż to roboty podjechać na ustawienie zapłonu?
Oczywiście - czyli masa jest niezbędny dla kondensatora za dławikiem. Oczywiście nie jest to fitlr dla radia 4x100W- były stosowane przy safarii, skaldach itp. dla gaszenia zakłóceń od zapłonu czy aternatora w maluchach i polonezach..... Pozdr.J.
posiada ktoś szchemat iterfejsu do poloneza z systemem zapłonu BOSCH? pilne dzięki
Czy jest jakaś możliwość ustawienia kąta wyprzedzenia zapłonu w polonezie z wtryskiem Abimex. Jeśli tak to jaka i co jest potrzebne?
Ja musiałem widzieć jakiś inny artykuł Stefana Roguskiego, bo tam były cztery ramiona wirnika, więc pewnie był to zapłon do Poloneza lub 125p. Może ten?
Ogólnie w zasilaniu zegarów, tym, które powinno się pojawić po przekręceniu stacyjki do pozycji zapłonu. Możliwe, a wręcz bardzo prawdopodobne, że jednak bezpiecznik.
Temat jakis czas długo wałkowany, tym szpecem od naprawy modułów jest Elektrit, dogadaj sie z nim.
W aparacie zapłonowym masz odśrodkowy i podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu, jak zrobisz zęby na kole wału i podłączysz moduł z poloneza, to będziesz miał stały, niezależny od obrotów punkt zapłonu. Można by spróbować odwzorować koło foniczne z malucha/ cinuecento (3 zęby) i podłączyć nanoplexa, który ma w sobie mapę wyprzedzenia zapłonu
Pisałem o kolejności zapłonów, czasy Poloneza. Klient kupił komplet nowych kabli zapłonowych, wyciągnął wszystkie stare naraz i założył nowe bez patrzenia na kolejność zapłonów. Nadlewka z numerami na bloku. Efekt znany.
Wystarczy aby włączony był jakiś odbiornik prądu, choćby mały np. żaróweczka, opornik kilkanaście/ kilkadziesiąt om odpowiedniej mocy albo banalnie naciśnij hamulec w momencie wyłączania zapłonu (doraźne rozwiązanie).
Sprawdź układ zapłonowy palec (musi być bez opornika)kopułka, ustawienie zapłonu ,rozrząd.
Bo taki podzespół powinien być zamontowany nieruchomo, Niby tak, ale były też konstrukcje zrobione bezawaryjnie - wszystkie gaźnikowce chociażby, z tzw. elektronicznym (bezstykowym) zapłonem.
Kolejnośc zapłonu w cylindrach 1, 3, 4, 2
Centralka Lecho WR nie pozwoli przełączyć się na gaz w trybie awaryjnym gdy nie ma sygnału prędkości obrotowej. Chodzi o to aby elektrozawory nie otwierały się w chwili włączenia zapłonu. Pozdrawiam.
Witam, tak jak pisze mój poprzednik. Wycieraczki programuje się podczas pracy przerywanej. Klika się szybko dźwignią spryskiwacza, a wycieraczki wykonują 1 ruch i czekają. Od tej chwili elektronika czeka na drugie kliknięcie, po którym wycieraczki będą pracowały z czasem przerwy takim, jak między tymi kliknięciami. Będą również pamiętały to ustawienie...
Najprościej byłoby wymienic immobilizer tylko: po dokładnym oczyszczeniu czujnika położenia niby problem znikł z tym że była też wygrzewana kabina poloneza farelkiem było to w niedzielę. Natomiast w poniedziałek cały dzień jeździłem i ani razu uszkodzenie nie wystąpiło. Dzisiaj leje nie ruszam samochodu niech z powrotem nasiąknie wilgocią jesli dalej...
a moze podasz dokładne dane twego auta nawet w polonezie było kilka wariantow zapłonu
Gaźnik -dysze ,pompka przyspieszająca , ustawienie pływaka w komorze i ponownie kąt wyprzedzenia zapłonu.
Naprawa: - uszczelka pompy paliwa - popychacz pompy paliwa - podstawa pompy paliwa - uszczelka pokrywy zaworów - regulacja gaźnika - regulacja zaworów - ustawienie kąta wyprzedzania zaworów Trochę tego było... Koszt naprawy 400,- zł Dodano po 1 - ustawienie kąta wyprzedzania zapłonu *
Od malucha i wielu innych pojazdów były też cewki jednobiegunowe, bo taka jest tu potrzebna. Ma ona JEDNO wyjście wysokiego napiecia na środku cewki. Jedyny problem, to cewki występują w dwóch zasadniczych typach: do zapłonu klasycznego - przerywaczowego. Mają wtedy opór około 2,8 - 3,4 oma. Oraz do zapłonu elektronicznego. Wtedy ich opór wynosi 0,5...
Witam! To wyglada na przestawiony zaplon.Pozdrawiam.Stefan. Ostrzeżenie. Doczytaj sobie o ustawianiu zapłonu w Polonezie Atu.
Zapłon dobrze ustawiony? Może przyspieszacz zapłonu.
Jest to 1,6 Kat z jednopunktowym wtryskiem i modułem elektronicznym do sterowania zapłonu . Rozrząd był niedawno wymieniany , też tak myślałem że może przeskoczył , ale nie było szapnięcia żeby miał powód do przeskoczenia ? Jechałem normalnie i po zjechaniu z ronda poprostu zgasł i tyle . Dodano po 1 Czujnik położenia wału jest ok bo jak go odpiołem...
A znasz polonesa? Masz ma aparacie, sprawdz wyprzedzenie zapłonu lampą stroboskopową.
Chyba że ma zapłon z poloneza - aparat z czujnikiem indukcyjnym, "zielony kabelek" i moduł.
Z gazem nie ma żartów jedź do mechaniora. Wcześniej sprawdź połączenia zapłonu, itp.
Jest to jedno punktowy elektrowtrysk, także nie ma kopułki... Dodano po 1 Jakie są potrzebne przyrządy do ustawienia zapłonu?
Sprawdź ustawienie zapłonu, bo jeżeli jest za wczesny to odgłos spalania stukowego można pomylić z klepiącymi zaworami.
Możesz też mieć złą cewkę , od platynkowego zapłonu. Zmierz jej rezystancję.
Luzy w aparacie zapłonowym , słaba masa w module elektronicznym od zapłonu . W moim polonezie miałem takie usterki .
Szukasz przewodu od zapłonu i masz napięcie dopiero jak kluczyki przekręcisz na zapłon.
Czy na bęzynie zachowuje się tak samo jak na LPG 2 czy sprawdziłeś świece kable osprzęt od zapłonu itp
kup uzywany ja kiedys chciałem naprawic i mnie szlak trafił,na giełdzi 20zł
I po kłopocie. Wymieniłem czujnik temperatury płynu chłodzącego - 39zł (ten który idzie do komputera) przy okazji też termostat -20zł i wyczyściłem obudowę termostatu strasznie dużo syfu się w środku nazbierało. musiałem dokupić litr płynu chłodzącego bo mi wyciekł przy odkręceniu obudowy termostatu - 12zł i uszczelkę 1,50zł. Auto odpala jak nowe Dzięki...
Dzięki za odpowiedź. Czy jak przetne te kable to będę mial centalny zamek czy nie? Masz bez żadnego przecinania i odłączania od centrali zewrzeć razem te dwa przewody. Wtedy blokada zapłonu przestanie istnieć.
Ile masz przejechany, który to rocznik i jak kopci - na niebiesko czy na czarno? To są istotne sprawy! Branie oleju nie musi być związane z klepaniem zaworów. Powodem może być np. zmiana punktu zapłonu podczas pracy. Na początek sprawdź czujnik położenia wału korbowego
http://obrazki.elektroda.pl/4379440800_1... Dodano po 16 W tych Polonezach niekoniecznie wysiadają cewki czasem uszkadza się moduł zapłonu lub impulsator w aparacie zapłonowym a przeważnie jego kabel łączący się z modułem zapłonu.
przyczyną najprawdopodobniej jest zielony kabelek (ten od rozdzielacza zapłonu do modułu zapłonowego)
Coś z zapłonem nie było ruszane?
Pod cewkami zapłonowymi jest moduł elektroniczny który steruje cewkami. W trybie awaryjnym zapłon wyznaczany jest z czujnika położenia wału. W trybie normalnym przetworzony w module zapłonowym sygnał z czujnika położenia wału wraca na sterownik (styk B5), a ze sterownika przychodzi sygnał momentu zapłonu (D4)
Jeżeli nie ma kontrolki na desce(świecącej kontrolki akumulatora po włączeniu zapłonu)nie ma również ładowania. Na 90% awarii uległ mostek prostowniczy.
Witam jak w temacie ,teść ma poloneza i co pół roku wymienia moduł zapłonu nie jest to normalne , co może być przyczyną?Mechanicy do których jeżdzi twierdzą że się to spotyka i wymieniają nie dochodząc dlaczego.
mam cewke od poloneza taka plastikowa niska plaska ma 4 zlacza 2 zasilajace i 2 wyjsciowe nie widzlem 2 biegunowej .. nie wiem jak to polaczyc jaka ty masz
.....???? ...! ..... To forum to już parodia. A czego się spodziewałeś. Rozpracowywania map zapłonu ,, chyba w polonezie na gaźniku a i to by cuda były wypisywane i przypisywanie nadprzyrodzonych właściwości zielonemu kabelkowi.
A czy - tak, jak pisał Piotr36 - jest ok 2 ohm na pompie lub napięcie na kablach w chwili włączania zapłonu(ok.3 sek)?
Witam. Potrzebuje schematu do modułu zapłonowego (przerywacza) do JAWY 350 lub jakiegoś innego rozwiązania (np. moduł z samochodu). Może ktoś instalował coś takiego do swojej maszyny ? Znalazłem schemat zapłonu do POLONEZA. Czy będzie on działał ? http://obrazki.elektroda.net/77_12391965...
Nie miałem jeszcze styczności z taką usterką, stąd ignorancja na objawy ze strony samochodu. :) Do rzeczy. Faktycznie, przyczyną okazała się cewka - zupełny brak przejścia, przerwany drut tuż pod izolacją. Pomiar sprawnej wykazał ok. 1,5kΩ, przełożona z innego aparatu. Po rozebraniu aparatu zapłonowego i założeniu sprawnej, ruszył 'od kopa' - aparat...
Witam Stały + (30) na brązowym Rozrusznik (50) na czerwonym Po włączeniu zapłonu napięcie jest na wszystkich kablach oprócz czerwonego Można tez po włączeniu zapłonu podać napięcie do pojedynczej złączki na kablu idącym ze stacyjki do rozrusznika w pobliżu akumulatora Pozdrawiam
Nie pamiętam oznaczeń ale jeśli to gaźnikowiec sprawdź (wymień) przewód od modułu do aparatu zapłonowego, zielony w aparacie dwie wsuwki żeńskie , odrywają się przewody pod izolacją i kiedy działa przyspieszacz zapłonu następuje przerwa.
Świecenie lampki ładowania bez włączonego zapłonu wskazuje na uszkodzenie diody w mostku prostowniczym(do wymiany).Powodzenia.
Właśnie, sprawdź rozrząd
Mam problem z zapłonem w polonezie GLE (gaźnik). Brak iskry, sprawdzałem moduł APE05 zgodnie z algorytmem w książce naprawczej tj: - w miejsce cewki zapłonowej podpiąłem żarówkę - włączyłem zapłon, kręciłem rozrusznikiem Aby sprawdzić czy nie jest to przypadkiem kwestia cewki w aparacie zapłonowym (i dochodzącego do niej kabla), zwierałem kolejno styki...
Witam. Mam problem z cewką WN. Przerobiłem swój motor z oryginalnego zapłonu na zapłon od Poloneza (gl-118) Wszystko gra, moto działa, teraz potrzebuję mniejszej cewki WN żeby schować ją pod zbiornik. Wielkość, połowę tej od poloneza. Od czego można założyć cewkę do tego modułu? Proszę o pomoc bo ciepło idzie a moto by się przydało odkurzyć ;)
Sprawdż pierwszy cylinder czy gra z palcem na 1 w kopułce! Powodzenia. Jak to sprawdzić ? I jeszcze jedno pytanko kolejnośc zapłonu jest 1,3,4,2 ? bo tak mam kable na kopułce powpinane.
Witam! Mam nastepujacy problem w tym samochodzie wylacza zaplon gdy gdzies bujnie lub podskoczy a nastepnie znow sam zalaczy zaplon. Co moze byc przyczyną?"
W silniku FSO odcięcie jest niezdrowe dla silnika, gdyż jest on padaką konstrukcyjną. I przy 5500obr/m kończy sie mu moc.
Przepraszam może kolega mi wyjaśni bo niebardzo rozumiem co w polonezie GLE ma do odpalania czujnik temperatury i czujnik zapłonu i gdzie ten drugi niby znaleźć?????????????
Lepiej zapala,nie musisz często kontrolowac ust. zapłonu,same plusy. Ja wykorzystałem podzespoły z łady samary:czujnik,moduł zap.,cewkę zapłonową od poloneza(z elektronicznym zapł.).Chyba znalazłes opis.Ekranowac musisz czyjnik od wpływu pola magnetycznego "magneśnicy".Ja tego problemu nie miałem,koło pasowe do napędu alternatora umieściłem na miejscu...
Zdejmujesz korek wlewu oleju.Kręcisz kołem pasowym.Przez owór wlewowy patrzysz kiedy koniki na 1 garze mają mijankę.Wtedy masz koniec suwu sprężania,a początek suwu pracy na 4 garze.Obracasz wał o 360 stopni i masz zapłon na 1 garze.Reszta jest prosta.Zwróć uwagę w którą stronę się obraca wałek aparatu.Kolejność zapłonu to 1-3-4-2.
Nie wiem, skąd brany jest sygnał w Polonezie do obrotomierza, chociaż takowe auta też miałem, ale już z wtryskiem i elektroniką zapłonu. Trzeba tutaj uważać, żeby nie uszkodzić tego obrotomierza. W Polonezie sygnał do obrotomierza pochodzi z przewodu sterującego cewką zapłonową... Tzn w tych starszych Polonezach tak było. W tych nowszych np Caro Plus...
Słuchaj,wiem to z doświdczenia-ten monomotronic jest taki dziwny,że jezeli masz wypadanie zapłonów tak się dzieje-zaświeca się na chwile pierunek i skacze obrotomierz. Po prostu "dziki przeskok iskry" go niejako resetuje.
Witam mam duży problem z zapłonem w polonezie. Przed zmianą reduktora gazu silnik palił idealnie miał przyśpieszenie ale gasł na wolnych obrotach. Wymieniono mi reduktor na brc i zaczęły się schody - tragicznie zapala na gazie a nawet niekiedy nie zapali całkiem, ale ten sam problem jest na benzynie, muszę go chełtać nawet 1-2 minuty zanim zaskoczy,...
Witam! A jak w czasie jazdy? U mnie temp. jest na min. Mam termostat do wymiany. W czasie postoju dochodzi do miejsca jak na zdjęciu i włącza się wentylator. Po wyłączeniu zapłonu wentylator zatrzymuje się. W Polonezach, Ciquecento itp. po wył. zapłonu wentylator chłodzi silnik nadal. Chociaż to bez sensu, bo chłodzi tylko chłodnicę gdyż pompa i tak...
Nie wiem jak jest u Ciebie ale raczej tą kontrolką bym się nie przejmował. U mnie miga jak chce a na 100% nie było alarmu. Zacznij od bezpieczników, pompę masz w bagażniku pod metalowym deklem. Bez zdejmowania baku nie da jej się wyjąć chyba że rozetniesz trochę podłogę ;) Po włączeniu zapłonu powinno ją być słychać przez kilka sekund do czasu nabicia...
Dziekuje za wszystkie podpowiedzi wymieniłem zestaw naprawczy parownika i zrobiłem regeneracje gaźnika i wszystko wróciło do normy.A z zapłonem w poldkach to jest tak jak mówił krzychol66
tyle to ja już zrobiłem bezpiecznik, przekaznik są ok a chodzi mi o to czy do pompki cały czas powinno dochodzić napięci b na kostce przy pompie go nie ma oczywiście po włączeniu zapłonu
Witam! Jestem mechanikiem maszyn ale jeżeli chodzi o samochody, to jestem początkujący. Problem zapewne dotyczy elektryki, bądź elektroniki dlatego zwracam się z prośbą o pomoc. Marka Polonez rok95. Poldożer - jak go nazywam ma dziwną usterkę, mianowicie brzęczy przekaźnik zapłonu, ten co znajduje się pod schowkiem od strony pasażera. Grzechocze najczęściej...
Polonez atu plus 1.6 gsi pompa paliwa chodzi bez zapłonu,dopiero wyciągnięcie bezpiecznika ją wyłącza,wcześniej auto przerywało i na ciepłym silniku gasnęło...
Witam, znajomy montujący turbo w polonezie (na LPG I generacji:D) poprosił mnie o zmontowanie dla bezpieczeństwa czegoś co odetnie zapłon. Jako że zaciekawił mnie takowy bajer postanowiłem również dla siebie coś podobnego wyskrobać. Przedstawiam wam schemat z kilkoma podstawowymi pytaniami odnośnie poprawności: http://obrazki.elektroda.pl/7963414300_1...
Wygląda na to że, nie pracuję jeden z cylindrów, albo co gorsze obróciło panewkę lub luz na sworzniu tłokowym. Na początek do sprawdzenia czy nie ma wypadania zapłonu, potem luzy zaworowe, ciśnienie oleju, itd... Ale jak Napisałeś że, nie masz o tym pojęcia to zostaje Ci tylko warsztat.
Jak łapie to prawdopodobnie problem leży w regulacji gazu. Czyszczony parownik, a co z jego regulacją? Ja był spróbował odpalić na benzynie jak się uda to wyregulować trzeba gaz. Oczywiście trzeba sprawdzić jak tam z zapłonem, wyczyścić świece, rozdzielacz.
Witam posiadam zuka 82 rok mam problem ze zlokalizowanie modułu nie wiem czy w tym roczniku występuje u kolegi jest moduł obok zbiorniczka wyrównawczego u mnie go brak nie ma też charakterystycznego niebieskiego kabelka jak w polonezie.
Dziekuję za szybką reakcję na mój problem, u rozdzielacza zapłonu nie działał podciśnieniowy regulator wyprzedzania zapłonu. Wielkie dzięki za zainteresowanie.
zapłonem vectra astra zapłonem mercedes zapłonem
cyfra moduł mruga xenony kocioł zapowietrzony
modernizacja instalacji elektrycznej generuje przepięcia
Samsung Freestyle SP-LSP3BLA Projector Review and Specs Renault Espace III 2.0i 2002 - Czy ma koło dwumasowe?