Masz silnik 1.2 I-DSI 78ps-8 świec i 8cewek zapłonowych.
Daytona Thunderbolt, schemat układu zapłonowego Honda dio starej wersji (nie DC_CDI). SCR 2P6M= C106M :idea::!: Nyemi
Kolejna partia schematow do Hondy del SOL.
aparat zapłonowy?
Czarny może być masą sprawdzić miernikiem uniwersalnym czy jest przejście na masę, czerwony pewnie zasilanie można go podpiąć przez opornik 100 omów do 12 V i sprawdzić czy się nie grzeje ten opornik,
Ja miałem podobny problem tylko że auto dopiero odpaliło jak ostygło. Przyczyną był aparat zapłonowy.
Nie , moduł zapłonowy nie jest sterowany CEWKĄ magnetyczna , tylko jej impulsy (cewki) obrabia ECU i on (ECU) steruje modułem zapłonu , a ten też jest wewnątrz zespołu aparatu zapłonowego.
To warystor od ograniczenia przepięć na zasilaniu modułu. Bez tego też powinno działać. https://obrazki.elektroda.pl/6057573500_...
Mógł, gdyż jest to główny przekaźnik zasilający, dający napięcie na wtryskiwacze, ECU (sterownik silnika), czujnik tlenu, pompę paliwa, i jeszcze kilka elementów, ale jeśli na ECU nie da napięcia to moduł zapłonowy połączony z ECU nie wygeneruje iskry na cewce zapłonowej.
i tak podejrzewam że wyjdzie taniej niż cały zestaw immo do tego
Poszukaj firmy Elserwis z Ostrołęki, oni zajmują się naprawą modułów zapłonowych z motocykli
polecam www.bmanual.com
Proszę o jakąś podpowiedź Na początek proszę ustalić, czy wina leży po stronie układu zasilania, czy układu zapłonowego?
potrzebna część aparatu zapłonowego honda civic 1.3 bo sie ubiła jak ktos ma cos takiego to prosze o jakis kontakt
Myślę że działa tu [url=http://pl.wikipedia.org/wiki/Prawo_... Lenza.
regeneruję moduły zapłonowe do motocykli!!
Czyli masz zaplon typu konwencjonalny iskrownik. ?I teraz nie wiem czy dobrze rozumię -przewijam cewkę dokładam chińczyka podłączam pod przerywacz i będzie działać? Tak jest, poczytaj tu na forum, jak to zrobić - Koledzy tak przerabiali ,,Komarki", bo to identyczny system zapłonowy w Twoim silniku.
może banalne pytanie ale pomocne, jak sprawdzić aparat zapłonowy?
Masz za ubogo, lub moduł zapłonowy szwankuje.
Wygląda to na uszkodzenie modułu zapłonowego.
Żeby wyglądało to w miarę oryginalnie, to kompletny zapłon od NSR75 (NS1), który ma stator typu gwiazda, podstawkę statora z zewnętrznym impulsatorem, koło magnesowe ze znacznikiem i moduł zapłonowy z opóźnianiem zapłonu w okolicach 10000 RPM. Wadą jest niestety cena i dostępność. Poza tym moduły zapłonowe też się psuły, a ze zamiennikami też są kłopoty....
poszukajcie w module zapłonowym. ten samochód ma bardzo prostą zasade działania i wszystko prawie jest ukryte w module zapłonowym
źle działa ograniczenie prądowe w module zapłonowym
Moim zdaniem niekoniecznie jest to problem z instalacją zapłonową. Sprawdzenie cewki: Pomiar rezystancji uzwojenia: pierwotna strona od 3-6 Ω, natomiast wtórna 12-22 kΩ - w zależności czy mierzymy z opornikiem (fajką).Można zmierzyć indukcyjność obu uzwojeń mostkiem i porównać z inną dokładnie taką samą i sprawną cewką. Sprawdź opornik fajki,...
albo zrzucenie klemy.. Najlepsza droga żeby spalić moduł zapłonowy..
CBR wersja Austria. Patrz schematy do CBR600F1 PC19 i PC23 (1989); w modelu PC23 1990 był już jeden impulsator.
zmieniłem czujnik od 1.4 i to samo.. Sonde potem sprawdze. Jak odpięcie sondy nic nie pomoże to wymienić aparat zapłonowy ?
Ja proponuję też sprawdzić cewke w aparacie zapłonowym.
https://obrazki.elektroda.pl/4922862100_... Taki moduł ? ilo pinowy ?
No co może być problemem? Aparat zapłonowy!
Tutaj masz wszystko wyjaśnione, na temat czujnika oleju i innych zabezpieczeń. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic15...
Najprawdopodobniej uszkodził się moduł zapłonowy w aparacie, efekt braku obciążenia cewki wn świecą zapłonową
to znaczy aparatu zapłonowego?
Szukaj ale aparatu zapłonowego.
Czyli jednak niewłaściwa mieszanka.
Motocykl posiada układ zapłonu AC-CDI, więc nie ma możliwości aby cewka WN spaliła się z powodu przepływu niewielkiego prądu z cewki zasilającej CDI. Na 100% masz teraz rozgrzebaną instalację elektryczną, w której na moduł idzie zasilanie +12V. Ponadto przyczyna nie zawsze musi tkwić w module zapłonowym który uszkadza się bez przyczyny. Proponuję przejrzeć...
Czyściłem gaźnik, a może to być moduł zapłonowy?
do sprawdzenia czujnik halla w aparacie zapłonowym
Podmień cewkę zapłonową.
Przy zdjęciu kabla wn na pracującym silniku zazwyczaj ulega uszkodzeniu moduł zapłonowy
Znalazłem problem i padła cewka zapłonowa :)
Odkręcałeś kopułkę, wysuszyłęś wewnątrz ?Jeżeli tak to szukaj aparatu zapłonowego.
Sprawdź czy masz iskrę kiedy nie chce zapalić. Takie objawy daje również czujnik optotroniczny w aparacie zapłonowym.
Nie. Tutaj rozrząd nie ma nic wspólnego z odcięciem ani pompy, ani układu zapłonowego.
Nie, z pewnością nie. A radioodbiornik nie zbierał zakłóceń z układu zapłonowego?
Z opisu wynika, że masz silnik B20Z (ten posiada czujnik położenia wału korbowego). Błąd wskazuje na uszkodzenie czujnika położenia wałka rozrządu, ewentualnie na problemy z komunikacją tego czujnika. Na początek rozkręć dokładnie aparat zapłonowy, przeczyść i sprawdź okablowanie (tam lubi zalegać wilgoć i robi zniszczenia). Aparat zapłonowy można kupić...
jakie prądy dochodzą . po kluczyku jesyt tylko plus a minus dostac powinien z ecu jak chcesz sprawdzic caly modul to po przekreceniu kluczyka podaj na czrno bialy kabelek w tej kostce co idzie ich osiem i powinna byc iskra .
A jakie oznaczenia tego modułu??
witam. mam problem z aparatem zapłonowym w hondzie civic 92r. wymieniałem go juz cztery razy i nie wiem jaka jest tego przyczyna?? prosze o pomoc!
moduł zapłonowy
Zamykam.
Pewnie sobie już poradziłeś, ale napiszę. Na początek: 1. regulacja zaworów 2. wymiana świec zapłonowych i sprawdzenie cewek. a dopiero później zaczynamy szukać.
To jest pompa paliwa. Nie ma tam dużego ciśnienia, więc można dać do pospawania, jeśli masz tę rurkę. Z drugiej strony to benzyna, niedaleko przewodów zapłonowych. Chyba lepiej nie ryzykować i wymienić.
Civic 1.4 z 1998r. brakuje impulsu masy na wtryskiwaczach, instalacja sprawdzona nie ma wyjścia impulsów ze sterownika. Czy może być uszkodzony aparat zapłonowy?
U mnie problem już rozwiązany, przyczyną okazała się cewka w aparacie zapłonowym (iskra waliła na boki). Jeszcze raz podkreślę, że objawy identyczne w każdym punkcie kolegi Endrju111. Tak więc jeśli ktoś ma takie objawy, niech zaczyna od cewki w aparacie zapłonowym.
zerkinij tutaj to się dowiesz http://www.ngkntk.de/index.php?id=1319&p...
Może być coś na rzeczy z tą iskrą.. Te "żółto niebieskie baty" mnie niepokoją, dobra iskra to właśnie cienka niebieskobiała "igiełka". Tylko pytanie czy słaba iskra na tych świecach jest po ich zalaniu z powodu gaźników, czy też zalewane są z powodu niedomagania układu zapłonowego..
Pompka powinna zadziałać na chwlę po przekręceniu kluczyka. Potem pompka jest załanczana przeez sterownik silnika przez podanie masy na przekażnik pompki , po pojawieniu się impulsów w układzie zapłonowym.
kumpel w accordzie miał taki sam problem albo podobny i była walnięta cewka zapłonowa. Też 1,8 vtec. a jak z układem zapłonowym. świece przewody?a hola tam chyba są cewki indywidualne. sprawdź ukł. zapłonowy
Być może nie na połączenia obrotomierza z modułem zapłonowym. To moduł właśnie generuje impulsy do obrotomierza.
To są tak zwane banalnie trudne usterki. Posprawdzaj jeszcze masy w obrębie układu zapłonowego. Ewidentnie gdzieś jest brak kontaktu.
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji...
Jesli podstawisz inną centrale z imo i jeśli cała reszta jest ok to powinien zapalić. Ale ja bym zostawił ecu w spokoju a zaczął bym od całego aparatu zapłonowego
Na podstawie praktyki i pomiarów, prawidłowa rezystancja cewki CDI - 120-130 omów, napięcie przy "kopaniu" - 80-120V AC. Impulsator 30-40 omów, napięcie przy "kopaniu" przynajmniej 0,6V AC. Instrukcja serwisowa dla MBX50 i 80, silniki mają bardzo zbliżone budową, układ zapłonowy także: [url=https://www.manualslib.com/manual/1...
Nie twierdzę że nie masz racji,przytoczyłem twój post zamiast pierwszego,a konkretnie chodzi mi o przekażnik systemowy zasilający pompę paliwa i układ zapłonowy i wtrysk.W hondzie spotkałem się z tym że przekażnik ten zasilał pompę paliwa,wtryskiwacze i układ zapłonowy.
Zegar temperatury działa, więc czujnik temperatury chyba także. Jutro kupię nowe świece i wymienię, sprawdzę naciąg linki gazu i jeszcze raz wyczyszczę kolektor. Więcej pomysłów nie na razie nie mam. Chyba że aparat zapłonowy?
Na początek wymiana filtrów, świec zapłonowych i czyszczenie przepustnicy.
Witam mój temat dotyczy instalacji CDI w chińczyku na silnik Hondy cbf 125 2010 r, w tym nie mogę uzyskać iskry , moduł zapłonowy hondy zasila 33 kable a poprzedni miał tylko 6 ,poza tym zapłon chińczyka generuje prąd a honda nie w skutku nie mam iskry . Dziękuje za pomoc
Wyczyść palec i styki przerywacza, sprawdź cewkę zapłonową. Pozdrawiam
Ustawiasz palec aparatu na pierwszy cylinder i po kolei zapłon 1-3-4-2
Witam ponownie. Wszystko sprawdzone. Cewki mają tę samą rezystancję. Na wszelki wypadek zamieniłem miejscami. Kable WN ok. Świece też. Cewki impulsatorów też sprawdzone, rezystancja identyczna brak zwarć do masy. Po nagrzaniu parametry bez zmian. Przebiegi sygnału na oscyloskopie identyczne. Regulator napięcia działa wzorowo, 14,4 V przy maksymalnych...
Poszukuję schematu i budowy modułu zapłonowego do jakiegoś motocykla "japońskiego" Honda Yamaha Kawasaki, również inne
Oglądasz aparat zapłonowy, naprawiasz/oddajesz do naprawy i cieszysz się sprawnym autem.
Witaj, aparat zapłonowy, Pozdrawiam.
Z mojej strony dodam kilka uwag na temat przeróbki na zapłon CDI. 1. Impulsatory są produkowane w dwóch wariantach różniącym się polaryzacją sygnału wyjściowego. Najłatwiej można dostać impulsatory od chińskich 4T (skutery GY6) które mają odwróconą polaryzację do modułu z elektroniczną regulacją kąta wyprzedzenia zapłonu, czyli dodatni impuls na początku...
Witam. Jeśli to niewłaściwy dział, to proszę admina o poprawienie. Znajomy posiada quada Honda ATV TRX500FE5 Foreman, 475,5 cm³ z 2005 r. Silnik 4T. Jakiś czas temu przez nieuwagę uszkodził mechanicznie moduł zapłonowy. Przy jego rozbieraniu dodatkowo poodpadały niektóre elementy SMD, bo całość została fabrycznie zalana masą silikonową. Udało mi się...
Kombinujesz z tym zapłonem, a się nie znasz. Moduł zapłonowy ze schematu jest wyposażony w podwajacz napięcia z ogranicznikiem napięcia, nie rozumiem tylko sensu stosowania tranzystorowego układu sterującego. Podwajacz napięcia był stosowany w module zapłonowym Honda NS1/NSR75, ale tam zastosowano zupełnie inny alternator, ze statorem typu gwiazda i...
Honda MTX - są różnice pomiędzy modułem CDI od skutera Romet Zenit 2T, a modułem CDI od Crossa Honda MTX 2T, oraz pomiędzy cewkami również od tych modeli zapłonowych?
O ile temat jeszcze aktualny to najpewniej czujniki w aparacie zapłonowym (jest kilka)...
Ten system samodiagnostyki wyświetla kody w sposób bezpośredni np:jedno mignięcie przerwa 2,5s oznacza kod 1. 12mignięć przerwa 2,5s kod dwanaście itd Kody emitowane są rosnąco.Kod 1 oznacza usterkę układu zapłonowego.
Witam! Wiem, że motor to nie samochód, ale inna kategoria mi nie pasowała :P Muszę odblokować moduł zapłonowy Hondy NSR ( z tego co wiem to samo co MBX,MB,MT,MTX). Dodam, że po radach wszystkich szanownych kolegów kupiłem do chinoli z taką wtyczką to motorek zapala pomimo nie włączonego "zapłonu"(nieprzekręcony kluczyk) i kręci się do 5 tys obr/min....
Robiłem już dwa moduły zapłonowe od hondy i układ ze zdjęcia można kupić. Cena poniżej 100 zł.
Czy chodzi o ten moduł PGM-F1? Przepraszam za brak wiedzy ale jestem laikiem w tych sprawach... jedyna moja wiedza na ten temat pochodzi z internetu. Czy w sytuacjach z którymi się spotkałeś też było tak, że auto gasło potem znów zapalało - ruletka? Bo sądząc po błędzie który podaje komputer to chyba inne układy (związane z podawaniem paliwa itp.) można...
" Wyciąłem " gaz i efekt bez zmian , ale i tak fachowiec od BRC nie wiedział chyba ze kolejność cylindrów w Hondzie jest od prawej do lewej .... :D Dzwoniłem do kolegi i wspominał ,że rok temu jakiś angolski mechanik spawał mu fotel .... ciekawe czy coś tym nie uwalił ;/ Pozostaje mi tylko podmienić ecu |(co graniczy z cudem żebym go tu znalazł ) i...
Mam problem którego serwis nawet nie może rozwiązać - Przy rozgrzanym silniku od 2000 do 3000 obrotów dochodzi dzwonienie, szczególnie intensywne gdy podjeżdżam pod górkę lub uruchomię klimę. Problem znika gdy zaleję benzynę 98 oct. gdy zmieniam benzynę na 95 oct zaczyna dzwonić dopiero po jakimś czasie. - wymieniłem olej, świece, oraz filtr paliwa...
Ma ktoś pinout do hondy cbr f2?
Niestety bez aku nie odpalę bo rozruch jest tylko z rozrusznika i to jest 2-cylindrowy 4-sów jest moduł zapłonowy i dwie cewki do każdej świecy. Dodano po 12 https://obrazki.elektroda.pl/4107498500_... https://obrazki.elektroda.pl/3594967700_... Dodano po 45 To jest moduł zapłonowy.
na szybkiego podłączasz tak-czarny do masy, czarno żółty pod zasilanie włącznika świateł wstecznego niebiesko biały najprościej podciągnąć pod sterownik silnika. Checka nie świeci bez czujnika? Gdzie masz tą wiązke uciętą? Jak dobrze pamiętam to idzie do wiązki silnikowej na tył silnika, razem z przewodami z czujników temperatury i przewodów z aparatu...
Może wyrażam się nie fachowo ale powtórze to samo tylko inaczej. Wkładam kluczyk do stacyjki i przekręcam do oporu. W tym momencie rozrusznik uruchamia silnik. Wtedy puszczam kluczyk. Silnik powinien pracować. Problem polega na tym, że po puszczeniu kluczyka silnik natychmiast gaśnie. Nie jestem elektrykiem samochodowym ale gdybym miał schemat elektryczny...
Dostałem moduł, iskra wróciła. Jdubowski dziękuję za pomoc i pozdrawiam Dodano po 56 Wymiana modułu i cewki zapłonowej pomogła
Bo się na tym nic nie zna. I pewnie naoglądał się filmików na YT ludzi którzy jeszcze mniej się na tym znają ale mają swój kanał i widzów takich jak on.
spokojnie mozna zastosowac na zewnatrz cewke i bedzie pracowalo.
Witam, mam pytanie. Posiadam Hondę CBR 600RR z 2005 roku. Ostatnio wymieniałem świece zapłonowe i po wymianie świec motor przestał ładować. Wymieniłem regulator napięcia, nową cewkę przy akumulatorze, ale motor dalej nie ładuje. Może pomożecie, co może być przyczyną usterki?
Źle to robisz. Powinieneś w pierwszej kolejności sprawdzić rezystancję cewki zasilającej CDI oraz rezystancję impulsatora. Jeśli iskra pojawia się po puszczeniu masy silnika w powietrze, to automatycznie pojawia się na module potencjał na wejściu z impulsatora, moduł wyzwala się potencjałem z cewki zasilającej więc masz iskrę 2, 3, 4 razy na obrót wału...
Witam-gdzie można kupić cewkę zaplonową do silnika hondy GCV 13 (kosiarka) -Dziękuję
YEC K14018 kopułka aparatu zapłonowego http://obrazki.elektroda.pl/2517435800_1...
Sprawdziłeś aparat zapłonowy i świece?
Problem odwrócony aparat zapłonowy
Winna okazała się świeca zapłonowa. Mimo że była nowa to miala przebicie.
Tam jest zapłon DC-CDI, więc wystarczy że zewrzesz przewody od stacyjki. Jeśli jest brak iskry, to do sprawdzenia zasilanie modułu, masa z układu interlock, impulsator, cewka WN. Może być tak że po prostu moduł zapłonowy uległ uszkodzeniu.
honda cewka zapłonowy układ zapłonowy honda moduł zapłonowy honda
kamery ucięte kable klawiatura przestala dzialac dewalt udarowy
sterownik roweru elektrycznego prędkość roomba bateria
Ciche buczenie w Cambridge Audio Topaz AM5 Lutowanie srebra cyną: techniki i ograniczenia