Nie , moduł zapłonowy nie jest sterowany CEWKĄ magnetyczna , tylko jej impulsy (cewki) obrabia ECU i on (ECU) steruje modułem zapłonu , a ten też jest wewnątrz zespołu aparatu zapłonowego.
Mógł, gdyż jest to główny przekaźnik zasilający, dający napięcie na wtryskiwacze, ECU (sterownik silnika), czujnik tlenu, pompę paliwa, i jeszcze kilka elementów, ale jeśli na ECU nie da napięcia to moduł zapłonowy połączony z ECU nie wygeneruje iskry na cewce zapłonowej.
Żeby wyglądało to w miarę oryginalnie, to kompletny zapłon od NSR75 (NS1), który ma stator typu gwiazda, podstawkę statora z zewnętrznym impulsatorem, koło magnesowe ze znacznikiem i moduł zapłonowy z opóźnianiem zapłonu w okolicach 10000 RPM. Wadą jest niestety cena i dostępność. Poza tym moduły zapłonowe też się psuły, a ze zamiennikami też są kłopoty....
Czyli masz zaplon typu konwencjonalny iskrownik. ?I teraz nie wiem czy dobrze rozumię -przewijam cewkę dokładam chińczyka podłączam pod przerywacz i będzie działać? Tak jest, poczytaj tu na forum, jak to zrobić - Koledzy tak przerabiali ,,Komarki", bo to identyczny system zapłonowy w Twoim silniku.
Na podstawie praktyki i pomiarów, prawidłowa rezystancja cewki CDI - 120-130 omów, napięcie przy "kopaniu" - 80-120V AC. Impulsator 30-40 omów, napięcie przy "kopaniu" przynajmniej 0,6V AC. Instrukcja serwisowa dla MBX50 i 80, silniki mają bardzo zbliżone budową, układ zapłonowy także: [url=https://www.manualslib.com/manual/1...
Motocykl posiada układ zapłonu AC-CDI, więc nie ma możliwości aby cewka WN spaliła się z powodu przepływu niewielkiego prądu z cewki zasilającej CDI. Na 100% masz teraz rozgrzebaną instalację elektryczną, w której na moduł idzie zasilanie +12V. Ponadto przyczyna nie zawsze musi tkwić w module zapłonowym który uszkadza się bez przyczyny. Proponuję przejrzeć...
"Zastanawia mnie czy jest sposób aby zdiagnozować czy źródłem problemu jest ceka, moduł czy impulsator." Jest i to po kilka sposobów na każdy z tych w/w elementów! Z tym zdalnym diagnozowaniem usterek jest podobnie jak ze zdalnym leczeniem pacjentów! Po co tracić czas na wypisywanie postów, jak ktoś kto ma o tym pojęcie zrobi to i chyba cudów nie wiadomo...
Witam ponownie. Wszystko sprawdzone. Cewki mają tę samą rezystancję. Na wszelki wypadek zamieniłem miejscami. Kable WN ok. Świece też. Cewki impulsatorów też sprawdzone, rezystancja identyczna brak zwarć do masy. Po nagrzaniu parametry bez zmian. Przebiegi sygnału na oscyloskopie identyczne. Regulator napięcia działa wzorowo, 14,4 V przy maksymalnych...
przede wszystkim to trzeba przejrzeć CAŁĄ WIĄZKĘ w której szedł ten kabel, bo on topiąc swoją izolację zapewne potopił też izolacje przewodów sąsiednich, więc jak nie chcesz mieć pożaru auta, to trzeba tą wiązkę rozplątać i przejrzeć dokładnie pozostałe kable czy gdzieś nie jest przepalona izolacja do gołego kabla i te przypalone kable wymienić również...
a napiecie ładowania teraz ok?Może jest po drodze jeszcze modoł zapłonowy czasami sie zdarza ale nie wiem jak w tej hondzie bo pisałeś że sterowanie cewek jest bezposrednio ze sterownika silnika ,tak bywa ,jesli sie opierasz o schemat i masz pewnosc to ok ale bywaja tez modoły zapłonowe na zewnątrz sterownika przy systemie cewek każda na cylinder Dodano...
Trudno określić poprawność pracy silnika, bez organoleptycznego zbadania tego zespołu. Głośna praca może wynikać nie tylko z niewłaściwych luzów zaworowych, ale również ze zużytego w dużym stopniu układu korbowego, dużych luzów tłok-cylinder. Przenoszenie drgań na nadwozie może być przyczyną zestarzenia się gumy w poduszkach, a może być spowodowane...
Czy są układy które przepuszczałyby tylko co dziesiąty sygnał (impuls) bez zmiany długości jego czasu trwania? Wystarczy, że zrobisz zwykły licznik johnsona. Schemat i tabela prawdy układu 4017 Symetrycznie na całym obwodzie koła znajduje się 10 prostokątnych wypustek (zębów) Układ zapłonowy w Twoim motorze wyglądałby mniej-więcej tak: czujnik > dzielnik...
Kombinujesz z tym zapłonem, a się nie znasz. Moduł zapłonowy ze schematu jest wyposażony w podwajacz napięcia z ogranicznikiem napięcia, nie rozumiem tylko sensu stosowania tranzystorowego układu sterującego. Podwajacz napięcia był stosowany w module zapłonowym Honda NS1/NSR75, ale tam zastosowano zupełnie inny alternator, ze statorem typu gwiazda i...
Oki A jest dostępny gdzieś schemat oryginalnego modułu zapłonu?? Chodzi mi o porównanie.
Najczęściej jednak padała cewka. Koszt zamiennika ok 100zł. Po odkręceniu palca i ściągnięciu plastikowej osłony ukażą się dwie śrubki, które trzymają dwa przewody. Na jednym ma być napięcie akumulatora na drugi przychodzą ujemne impulsy do sprawdzenia np kontrolką z diody led. Obudowa aparatu musi mieć masę.
A jakie oznaczenia tego modułu??
Masz za ubogo, lub moduł zapłonowy szwankuje.
Cześć. Honda shadow vt600 uszkodzony mod. zapłonowy MR1 512A. Konkretniej jest tam element (chyba warystor) oznaczony na płytce jako "ZNR" umiejscowiony zaraz przy pinach z kostki przyłączeniowej (taka duża czarna pastylka). Czy może ktoś z Kolegów wie jakie ma oznaczenie? Pozdrawiam.
Z opisu wynika, że masz silnik B20Z (ten posiada czujnik położenia wału korbowego). Błąd wskazuje na uszkodzenie czujnika położenia wałka rozrządu, ewentualnie na problemy z komunikacją tego czujnika. Na początek rozkręć dokładnie aparat zapłonowy, przeczyść i sprawdź okablowanie (tam lubi zalegać wilgoć i robi zniszczenia). Aparat zapłonowy można kupić...
Ja bym sprawdził kompresję w cylindrach a w szczególności na tym który był wymieniany.No i oczywiście świece,czy na nich jest iskra,bo nie napisałeś czy je sprawdzałeś.A czy masz przebicie,obojętnie gdzie - czy na kablach zapłonowych,czy na cewce,to łatwo to sprawdzić jak jest ciemno.A najbardziej odpowiednią porą jest wilgotny wieczór.Może być też...
Czy chodzi o ten moduł PGM-F1? Przepraszam za brak wiedzy ale jestem laikiem w tych sprawach... jedyna moja wiedza na ten temat pochodzi z internetu. Czy w sytuacjach z którymi się spotkałeś też było tak, że auto gasło potem znów zapalało - ruletka? Bo sądząc po błędzie który podaje komputer to chyba inne układy (związane z podawaniem paliwa itp.) można...
Witam. Jeśli to niewłaściwy dział, to proszę admina o poprawienie. Znajomy posiada quada Honda ATV TRX500FE5 Foreman, 475,5 cm³ z 2005 r. Silnik 4T. Jakiś czas temu przez nieuwagę uszkodził mechanicznie moduł zapłonowy. Przy jego rozbieraniu dodatkowo poodpadały niektóre elementy SMD, bo całość została fabrycznie zalana masą silikonową. Udało mi się...
Masz silnik 1.2 I-DSI 78ps-8 świec i 8cewek zapłonowych.
tylko ze ja się nie znam jaki to może być, z tego co widzę to są do samochodów marki honda, a nie motocykli ;)
Jest iskra?
wymień moduł.
Daytona Thunderbolt, schemat układu zapłonowego Honda dio starej wersji (nie DC_CDI). SCR 2P6M= C106M :idea::!: Nyemi
Kolejna partia schematow do Hondy del SOL.
Moduł zapłonowy daje iskrę, ale bardzo słabej jakości iskrę ledwo widać a na jednym cylindrze byłoby wypadania zapłonu i strzelanie. Cewki pomiarowo dobre. Podłączyłem cewki pod silnik samochodu i iskra na nich jest piękna duża i fioletowa. Mam podejrzenia do modułu czy te kondensatory i tranzystory nie straciły swoich wartości.
Pokaż zdjęcie modułu aby wiedzieć o co chodzi. Układ zapłonowy w tym modelu (NSR 50 F '89) ma zmienny kąt wyprzedzenia zapłonu, 19° przy 1400 RPM, 10° przy 8000 RPM. Stosując nieodpowiedni moduł, albo inny nawet podobny zamiennik możesz spowodować nawet uszkodzenie silnika. Wymiana modułu zapłonowego w motorach Honda serii MB/MT/MBX/MTX/NSR 50/75/80...
w serwisie hondy pytałem o moduł zapłonowy nie maja może ktos podpowie jaki zamiennik zastosować Dodano po 43 honda dio zx
Czarny może być masą sprawdzić miernikiem uniwersalnym czy jest przejście na masę, czerwony pewnie zasilanie można go podpiąć przez opornik 100 omów do 12 V i sprawdzić czy się nie grzeje ten opornik,
Od paru lat jeżdżę Hondą PC800, ale temat generalnie powinien obejmować chyba każdy starszy motocykl nieposiadający kopki startowej. W swojej Hondzie mam, jak można w necie zobaczyć, piękny bagażnik z tyłu, co bardzo kusi mnie do sprawdzenia zasadności zmiany układu elektrycznego na zasilanie z dwojga akumulatorów. I tu stary, ale jeszcze nigdy nie...
Tam jest zapłon DC-CDI, więc wystarczy że zewrzesz przewody od stacyjki. Jeśli jest brak iskry, to do sprawdzenia zasilanie modułu, masa z układu interlock, impulsator, cewka WN. Może być tak że po prostu moduł zapłonowy uległ uszkodzeniu.
W mojej hani zmieliło palec bo się odkręcil ,wywaliło dziurę w kopule padł hall auto nadal paliło jeździło mimo wypalonego zaworu aż mechaników dziwiło że odpalała i jeździła.Fakt auto gasło na wolnych obrotach ale spalanie w normie moc też miała ale skończyło się przez to brakiem kompresji jednego gara wypalenie zaworu.Kontrolujcie aparat zapłonowy...
zmieniłem czujnik od 1.4 i to samo.. Sonde potem sprawdze. Jak odpięcie sondy nic nie pomoże to wymienić aparat zapłonowy ?
Najprawdopodobniej uszkodził się moduł zapłonowy w aparacie, efekt braku obciążenia cewki wn świecą zapłonową
Temat rozwiązany. Zastosowałem moduł zapłonowy bez immo z hondy ntv deauville z roku 1999 gdzie była tylko dioda zenera zabezpieczającą motor przed kradzieżą. Dziękuję wszystkim za pomocne słowa.
moduł zapłonowy
aparat zapłonowy?
Mam Hondę civic VI d14a8 parę dni temu zgasł podczas jazdy sprawdziłem i nie było iskry wymieniłem moduł zapłonowy w aparacie i źle go potem zamontowałem itd ale iskra wróciła ale chyba przestawiłem cały zapłon itp bo nie odpala a iskra jest. Jak teraz ustawić to wszystko od nowa albo chociaż sprawdzić czy jest dobrze znaki na kole aparacie itp. Próbowałem...
Jak, skoro nie ma tam złączki obd? To zaprowadź auto do elektryka. Po pierwsze - rocznik auta. Po drugie - kto stwierdził że aparat zapłonowy jest sprawny?
Ja miałem podobny problem tylko że auto dopiero odpaliło jak ostygło. Przyczyną był aparat zapłonowy.
Przy zdjęciu kabla wn na pracującym silniku zazwyczaj ulega uszkodzeniu moduł zapłonowy
Może poprostu jest za słaba iskra. Przerwa na przewodzie zapłonowym wzmacnia iskrę. Kiedyś się jeździło na tak zwany guzik,rozcinalo się przewód zapłonowy w dogodnym miejscu,obieralo jego końcówki i zaczepialo do dziurek w guziku tak żeby była stała przerwa na przewodzie. To zwiększało iskrę .
Witam proszę o pomoc już sprawdziłem wszystko i dalej nie chce odpalić. Po odpaleniu chodził nie równo gdy dodałem więcej gazu zgasł okazało się że był przegryziony kabel od świecy i od tej pory nie odpala. Wymieniłem aparat zapłonowy sprawdziłem czujnik położenia wału. Po samodiagnostyce pokazało że jest padnięty czujnik 1 cylindra. Wymiana aparaty...
Wiem że są na odbłyśniku i taką lampę mam. Problem polega na tym że jest inna od strony żarówki :D Jest tam oryginalny układ zapłonowy do D2R tylko mocowanie jest jakby od H7, i z tym mam problem. Zastanawiam się czy może był tam jakiś adapter H7-->D2R a mechanik u którego był samochód wymieniając żarniki wywalił stare razem z adapterem. Samochód przyjechał...
Popatrzeć najpierw w schemat! Iskra będzie zawsze, niezależnie od immo. Uszkodzony jest prawdopodobnie aparat zapłonowy a dokładniej czujnik w nim zamontowany.
odpaliłem samochód brat zdjął jeden przewód pierwszy samochód chodził no i go zgasiłem nadal bez jednego przewodu po zgaszeniu brat założył brakujący przewód ale samochód już nie odpalił nie odpala nie ma iskry na żadnym przewodzie. Możliwe że iskra przeskoczyła w aparacie zapłonowy i go uwaliło.
Nie twierdzę że nie masz racji,przytoczyłem twój post zamiast pierwszego,a konkretnie chodzi mi o przekażnik systemowy zasilający pompę paliwa i układ zapłonowy i wtrysk.W hondzie spotkałem się z tym że przekażnik ten zasilał pompę paliwa,wtryskiwacze i układ zapłonowy.
Silnik 600 ma 4 cylindry i w 2 cylindrach w jednym momencie jest iskra a w kolejnych 2 w w momencie i jak by tak wykorzystać te 2 impulsatorem i zrobić 2 instalacij i do 1 z instalacij podpiąć 2 cewki? Jakie silniki? Dwusuwowe, czterosuwowe? Jaki układ cylindrów w obu silnikach? (W obu, bo miałem motocykl dwucylindrową V-ke 125ccm - HONDA VT Shadow...
Honda MTX - są różnice pomiędzy modułem CDI od skutera Romet Zenit 2T, a modułem CDI od Crossa Honda MTX 2T, oraz pomiędzy cewkami również od tych modeli zapłonowych?
kumpel w accordzie miał taki sam problem albo podobny i była walnięta cewka zapłonowa. Też 1,8 vtec. a jak z układem zapłonowym. świece przewody?a hola tam chyba są cewki indywidualne. sprawdź ukł. zapłonowy
Honda CBR600F3 95-96(PC31), układ zapłonowy jest tranzystorowy. Mam już Service Manual.
Witam mój temat dotyczy instalacji CDI w chińczyku na silnik Hondy cbf 125 2010 r, w tym nie mogę uzyskać iskry , moduł zapłonowy hondy zasila 33 kable a poprzedni miał tylko 6 ,poza tym zapłon chińczyka generuje prąd a honda nie w skutku nie mam iskry . Dziękuje za pomoc
Napisałem przecież, że zimny teraz od początku źle pracuje. Układ zapłonowy sprawdzony przez kogoś kto próbował mi pomóc. Ponoć sprawny. Jak jest zbudowany nie wiem. Zastanawia mnie czy coś jest nie tak z regulatorem (governor). Po pierwsze to jest chyba nie oryginalna sprężyna oznaczona w oryginale jako 16561Z0A000 spring, governor oraz druga mniejsza...
Niestety bez aku nie odpalę bo rozruch jest tylko z rozrusznika i to jest 2-cylindrowy 4-sów jest moduł zapłonowy i dwie cewki do każdej świecy. Dodano po 12 https://obrazki.elektroda.pl/4107498500_... https://obrazki.elektroda.pl/3594967700_... Dodano po 45 To jest moduł zapłonowy.
Witam! Wiem, że motor to nie samochód, ale inna kategoria mi nie pasowała :P Muszę odblokować moduł zapłonowy Hondy NSR ( z tego co wiem to samo co MBX,MB,MT,MTX). Dodam, że po radach wszystkich szanownych kolegów kupiłem do chinoli z taką wtyczką to motorek zapala pomimo nie włączonego "zapłonu"(nieprzekręcony kluczyk) i kręci się do 5 tys obr/min....
Witam, mam Accord VI 2.3 2001r, wymieniłem silnik na ten sam, silnik kręci bez problemu, pompa paliwa działa ale silnik nie odpala. Wykręciłem pierwszą świecę i nie ma iskry, wymieniłem cały aparat zapłonowy od starego silnika na pewno sprawny bo odpalał do samego końca i nadal brak iskry. Pomóżcie co zrobić, co sprawdzić
Dzisiaj wymontuje i rozkręce ECU żeby sprawdzić czy nie nie zostało zalane jak kolega sugeruje. Trochę dziwna sprawa że po wymianie cewki już wogóle nie odpaliła. W aparacie okablowanie jest napewno dobrze wpiętę gdyż jak przełożyłem aparat zapłonowy do drugiej którą posiada to paliła bez problemu. Tak że to łatwo dało się wykluczyć. Zasugerowałem się...
Wszytko wskazuje na to, że to Honda VT600 Shadow. Tu masz temat o sprawdzaniu cewek: https://www.hondashadow.net/threads/coil... Moduł zapłonowy możliwe, że to 30410-MR1-611.
skoro na zimnym silniku jeździ całkiem dobrze bez szarpania, to wskazuje bardziej na cewkę dobrze myślę? Czy muszę rozbierać aparat zapłonowy by ją wyciągnąć?
Sprawdziłeś aparat zapłonowy i świece?
" Wyciąłem " gaz i efekt bez zmian , ale i tak fachowiec od BRC nie wiedział chyba ze kolejność cylindrów w Hondzie jest od prawej do lewej .... :D Dzwoniłem do kolegi i wspominał ,że rok temu jakiś angolski mechanik spawał mu fotel .... ciekawe czy coś tym nie uwalił ;/ Pozostaje mi tylko podmienić ecu |(co graniczy z cudem żebym go tu znalazł ) i...
Czyli bez ingerencji w moduł zapłonowy nie ma prawa chodzić ten zestaw co wyżej podałem ?
Problem odwrócony aparat zapłonowy
witam kolegów dzisiaj podmieniłem aparat zapłonowy niestety objawy jak wcześniej
Moduł zapłonowy to cewka wysokiego - czy o tym mowa ?
Tak, moim zdaniem zdecydowanie plusa na styku VC ten moduł zapłonowy wymaga. Ewentualnie w poszukiwnaiu zaginionej iskry trzeba jeszcze obadać wyłącznik od stopki i czy impulsator impulsuje.
i cewkę zapłonowa Rozumiem, że to cewka wewnątrz aparatu zapłonowego? W nim masz jeszcze moduł zapłonowy i czujnik położenia wałka rozrządu. Sprawdź, czy dochodzi napięcie na cewkę zapłonową. Sprawdź bezpiecznik F44. Sprawdź kody błędu - diagnostyka komputerowa lub poprzez zwarcie pinów (nie wiem jaką masz dokładnie wersję). Podaj dokładnie kod silnika.
Poszukaj firmy Elserwis z Ostrołęki, oni zajmują się naprawą modułów zapłonowych z motocykli
Pozwólcie że podłącze się pod ten temat bo już skończyły mi sie pomysły :( a mam podobny problem to znaczy mój CIVIC zgasł i stwierdziłem brak iskry. sprawdziłem już: - Aparat zapłonowy (cewka, czujniki, moduł zapłonowy) jest OK bo robiłem zamianę w CIVICu kolegi i działał. - Sprawdzałem bezpieczniki i wyglądają OK. - Znalazłem ten wyłącznik zderzeniowy...
okazał się walnięty aparat zapłonowy wraz z czujnikiem
Sprawdź czy przypadkiem nie masz skorodowanych lub urwanych przewodów "masy", które idą do aparatu zapłonowego. Powinny być przy bloku silnika po stronie rozdzielacza. O ile się nie mylę, to do aparatu zapłonowego dochodzą dwie masy i na jednej może być przerwa. Ja w swoim wozie (tyle że D14A8) już chciałem cały aparat zapłonowy wymieniać bo zachowywał...
Przy niesprawnym układzie chłodzenia płyn by ci się zagotował. też na początku brałem pod uwagę, że wentylator jest niesprawny i podczas załączenia robi zwarcie w instalacji. Dopiero jak spojrzałem na schemat zauważyłem że układ zapłonowy ma oddzielne zasilanie. Z zasilania jednej cewki jest puszczony sygnał na obrotomierz. Zanik napięcia na tej cewce...
Trochę dziwne, bo miałem zapłon z impulsatorem wewnątrz jak na zdjęciu wyżej + oryginalny moduł zapłonowy (zdj. poniżej) na dwie wtyczki, właściwe to trzy bo jest jeszcze ta na kablu na dole modułu. Teraz mam moduł na jedną wtyczkę i cewka ta sama. Czy pozostaje mi tylko kupić oryginalny moduł na dwie wtyczki? Cholernie drogie i używane na dodatek....
Czujnik wału korbowego podczas kręcenia rozrusznikiem daje właśnie napięcie od 0.1 do 4.5 V , podejrzewam że nadal jest coś nie tak z komputerem, bo mimo że do komputera dochodzi sygnał z map sensora, czujnika położenia wału w programie obd w ogóle nie widzi wartości na tych czujnikach mimoże że napięcie do komputera z przewodów sygnałowych dochodzi....
Witam Być może w środku sezonu koszenia trawy, jest sporo użytkowników kosiarek spalinowych którym padł moduł zapłonowy (cewka zintegrowana z "elektronicznym" układem zapłonowym). Ja jestem posiadaczem od kilku lat kosiarki spalinowej "MTD". Po pewnym czasie zaczęła coraz gorzej palić, aż po kilku latach, dzisiaj, odmówiła współpracy. Diagnoza: Brak...
Po sprawdzeniu kompa wychodzi ze to aparat zapłonowy ale ja nie bd wymieniac calego tylko moduł zapłonowy i napisze czy pomogło :P
Znaczy się zapłon bateryjny. Potrzebny więc regulator, akumulator, moduł zapłonowy i cewka.
Od momentu napisania ostatniego postu (ok. dwa miesiące), nie byłem przy motocyklu! Dzisiaj wieczorem poszedłem, załączyłem zapłon i po wciśnięciu przycisku uruchamiania startera - nie kręci rozrusznikiem! Przyniosłem akumulator z samochodu i pali na dotyk! Spadek napięcia na zaciskach akumulatora w momencie kręcenia starterem, to 0,7 V. Na akumulatorze...
Witam . Mam pytanie . Mam aparat zapłonowy z hondy . Jest to zwykły modułowy zapłon oparty na zjawisku Halla (chyba tak to sie zwie ) . Ma on wbudowana cewke w aparat zapłonowy razem z modułem sterującym . Ida do niego 2 kable z auta . I teraz pytanie jeden z nich to + z instalacji a 2 ?? czy jest mozliwe sterowanie wyprzedzeniem zapłonu przez jeden...
Witam. Mam taki problem z hondą , brak iskry , palec i kopułka czysta , cewka na pierowtnym ok 1 Ω na wtórnym 9kΩ ( katalog EPS podaje 18kΩ) napięcie wejsciowe się pojawia ( impulsy 12V) natomiast na wyjściu tylko ok 50V . I teraz mam pytanie czy poszła cewka czy moduł zapłonowy sterujący cewką który jest w aparacie ?
Od niedawna stałem się posiadaczem hondy xl 500r oczywiście motocykl nie był sprawny. Wyremontowałem silnik, a teraz walczę z elektryką i mam problem z iskrą, a mianowicie jest, tylko bardzo słaba i zalewa świecę przy próbie odpalenia. Jak wzmocnić iskrę, a może da się jakoś przerobić instalację i zamontować np. moduł zapłonowy od poloneza?
mam problem ze swoim samochodzikiem, honda civic 1.4 16v 96r, problem to auto kręci, nie zapala, brak iskry, sterowanie na wtryski nie działa, pompa nie podaje paliwa, aparat zapłonowy jest dobry, immo gaśnie, bezpieczniki, przekaźniki ok. proszę o radę jeżeli ktoś się już z tym spotkał, z góry dziękuję
to jest aparat zapłonowy kolego na 99% miałem identyczny problem wcześniej
Panowie, ja również mam problem z brakiem iskry z tym że u mnie wcześniej quad zapalał, ale tylko na pycha. Potem już nawet na pycha nie chciał zapalić, sprawdzałem wszystko po kolei no i doszedłem do wniosku że to moduł zapłonowy ponieważ delikatnie moduł się nadtopił w jednym miejscu i było widać ze spuchł kondensator. Zamówiłem moduł zapłonowy, podłączyłem...
A może warto sprawdzić luzy zaworowe oraz skontrolować układ zapłonowy i zmierzyć kompresje. śrubki na razie bym nie ruszał. w tych silnikach na lpg czesto jest problem z zaworami.
Oczywiście. Wszystko zależy od układy ładowania i układu zapłonu. Jednak z wielu względów nie jest to zalecane. Przy Układach zapłonowych CDI (Simson, większość skuterów) akumulator do poprawnej pracy silnika jest w ogóle niepotrzebny! Nie wiem jaki układ zapłonowy jest w Hondzie kolegi prolicht. Może się wypowie, to można będzie spekulować nad wpływem...
To i tak jest 100 cc więc nie ma powodów by miał jakiekolwiek blokady... trudno nazwać dobór przełożeń blokadą. Moc silnika ani zakres obrotów nie jest sztucznie ograniczony, nie ma też elektronicznego odcięcia zapłonu po przekroczeniu prędkości. Blokady mogą mieć motorowery do 50 cc, na Vmax=45 km/h. Blokada to może być dodatkowa zwężka w dolocie,...
Zamowilem aparat zapłonowy (uzywany) jak go zmienię to napisze czy działa.
Dzięki wszystkim za pomoc, lecz silnik leci na złom . Aparat zapłonowy do wymiany, wymiana uszczelki pod głowicą oraz naprawa głowicy w tym czwarty tłok do naprawy . Ogólny koszt naprawy wyszedł by gruba ponad 1 tyś zł. Kupiłem silnik z rozbitej hondy za 500 zł kompletny i jutro zaczynam wymiane. Temat do zamknięcia . Jeszcze raz dzięki wielkie ;)
Więc faktycznnie to dziwny układ. :) Naprawiałem też kiedyś układ zapłonowy w motocyklu Honda MTX ale tam był układ tyrystorowy, jedna cewka wytwarzała napięcie do ładowania kondensatora a druga była do generowania impulsów, które sterowały bramkę tyrystora a ten rozładowywał kondensator przez uzwojenie pierwotne cewki wysokiego napięcia. Tego typu...
Witam Posiadam silnik z Hondy CX500 posiada on moduł zapłonowy CDI oznaczony jako tia02 14. Objaw niesprawności jest taki, że nie ma iskry, dodam że z rotatora dochodzą poprawne impulsy(opór) Wspomniany moduł posiada dwie kostki jedna większa gdzie wchodzą przewody z impulsatora, druga mniejsza dwu pinowa (zaznaczona na schemacie na okrągłą) czy ktoś...
Nie mogę otworzyć obrazka z wartościami rezystancji. Tam zapewne jest moduł zapłonowy podobny jak przy chińskich skuterach 4T GY6, podłącz taki na próbę i sprawdź czy będzie iskra. Na podłączonej cewce WN nie powinno występować napięcie dające się zmierzyć. Sprawdź rezystancję uzwojenia pierwotnego i ew. podstaw inną.
ten objaw wskazuje na moduł zapłonowy trzeba wymienić. ale przedtem przeanalizować kody migowe zarejstrowanego błedu.
Trudno mi się zorientować w tym schemacie ale wygląda mi to na układ zapłonowy oparty na jakimś magnecie a tam gaszenie polega na zwarciu styków przerywacza.
Więc.... Będą ci potrzebne: - miernik cyfrowy(z opcją mierzenia "prześcia" - czyli pospolitym pikaniem); - lutownica. Na początku trzeba by sprawdzić, czy impuls sterujący wychodzący z aparatu jest typu "indukcyjnego(najprawdopodobniej)", czy hallotronowy. Wystarczy przestawić miernik na "pikanie" i sprawdzić, czy na wyjściach cewki aparatu(dwa piny)...
J.w po wyciągnięciu fajki że świecy auto nie zwalnia na obrotach , sądzę iż może być zepsuty aparat zapłonowy . Szukam aprobaty wśród innych użytkowników co sądzicie? Jest to mała jednostka o mocy ok 70 KM.
Sprawdz cały układ zapłonowy a jak nie pomoże to zrób diagnostykę w Hondzie w tym roczniku jest możliwość wyciągnięcia kodów błyskowych. Procedura zależna jest od tego czy jest dioda w sterowniku
układ zapłonowy honda aparat zapłonowy honda moduł zapłonowy honda
praktyczne programowanie rs232 antena dookolny kierunkowy naprawa formatera
vaillant atmomag serwomotor elizabeth schemat
Niebieska dioda na dekoderze Polsatu - co oznacza? Rduch AMWL-9DSP1A – lokalizacja bezpiecznika, typ, wymiana, parametry