Nie , moduł zapłonowy nie jest sterowany CEWKĄ magnetyczna , tylko jej impulsy (cewki) obrabia ECU i on (ECU) steruje modułem zapłonu , a ten też jest wewnątrz zespołu aparatu zapłonowego.
Mógł, gdyż jest to główny przekaźnik zasilający, dający napięcie na wtryskiwacze, ECU (sterownik silnika), czujnik tlenu, pompę paliwa, i jeszcze kilka elementów, ale jeśli na ECU nie da napięcia to moduł zapłonowy połączony z ECU nie wygeneruje iskry na cewce zapłonowej.
Żeby wyglądało to w miarę oryginalnie, to kompletny zapłon od NSR75 (NS1), który ma stator typu gwiazda, podstawkę statora z zewnętrznym impulsatorem, koło magnesowe ze znacznikiem i moduł zapłonowy z opóźnianiem zapłonu w okolicach 10000 RPM. Wadą jest niestety cena i dostępność. Poza tym moduły zapłonowe też się psuły, a ze zamiennikami też są kłopoty....
Czyli masz zaplon typu konwencjonalny iskrownik. ?I teraz nie wiem czy dobrze rozumię -przewijam cewkę dokładam chińczyka podłączam pod przerywacz i będzie działać? Tak jest, poczytaj tu na forum, jak to zrobić - Koledzy tak przerabiali ,,Komarki", bo to identyczny system zapłonowy w Twoim silniku.
Na podstawie praktyki i pomiarów, prawidłowa rezystancja cewki CDI - 120-130 omów, napięcie przy "kopaniu" - 80-120V AC. Impulsator 30-40 omów, napięcie przy "kopaniu" przynajmniej 0,6V AC. Instrukcja serwisowa dla MBX50 i 80, silniki mają bardzo zbliżone budową, układ zapłonowy także: [url=https://www.manualslib.com/manual/1...
Motocykl posiada układ zapłonu AC-CDI, więc nie ma możliwości aby cewka WN spaliła się z powodu przepływu niewielkiego prądu z cewki zasilającej CDI. Na 100% masz teraz rozgrzebaną instalację elektryczną, w której na moduł idzie zasilanie +12V. Ponadto przyczyna nie zawsze musi tkwić w module zapłonowym który uszkadza się bez przyczyny. Proponuję przejrzeć...
Witam ponownie. Wszystko sprawdzone. Cewki mają tę samą rezystancję. Na wszelki wypadek zamieniłem miejscami. Kable WN ok. Świece też. Cewki impulsatorów też sprawdzone, rezystancja identyczna brak zwarć do masy. Po nagrzaniu parametry bez zmian. Przebiegi sygnału na oscyloskopie identyczne. Regulator napięcia działa wzorowo, 14,4 V przy maksymalnych...
"Zastanawia mnie czy jest sposób aby zdiagnozować czy źródłem problemu jest ceka, moduł czy impulsator." Jest i to po kilka sposobów na każdy z tych w/w elementów! Z tym zdalnym diagnozowaniem usterek jest podobnie jak ze zdalnym leczeniem pacjentów! Po co tracić czas na wypisywanie postów, jak ktoś kto ma o tym pojęcie zrobi to i chyba cudów nie wiadomo...
a napiecie ładowania teraz ok?Może jest po drodze jeszcze modoł zapłonowy czasami sie zdarza ale nie wiem jak w tej hondzie bo pisałeś że sterowanie cewek jest bezposrednio ze sterownika silnika ,tak bywa ,jesli sie opierasz o schemat i masz pewnosc to ok ale bywaja tez modoły zapłonowe na zewnątrz sterownika przy systemie cewek każda na cylinder Dodano...
przede wszystkim to trzeba przejrzeć CAŁĄ WIĄZKĘ w której szedł ten kabel, bo on topiąc swoją izolację zapewne potopił też izolacje przewodów sąsiednich, więc jak nie chcesz mieć pożaru auta, to trzeba tą wiązkę rozplątać i przejrzeć dokładnie pozostałe kable czy gdzieś nie jest przepalona izolacja do gołego kabla i te przypalone kable wymienić również...
Trudno określić poprawność pracy silnika, bez organoleptycznego zbadania tego zespołu. Głośna praca może wynikać nie tylko z niewłaściwych luzów zaworowych, ale również ze zużytego w dużym stopniu układu korbowego, dużych luzów tłok-cylinder. Przenoszenie drgań na nadwozie może być przyczyną zestarzenia się gumy w poduszkach, a może być spowodowane...
Czy są układy które przepuszczałyby tylko co dziesiąty sygnał (impuls) bez zmiany długości jego czasu trwania? Wystarczy, że zrobisz zwykły licznik johnsona. Schemat i tabela prawdy układu 4017 Symetrycznie na całym obwodzie koła znajduje się 10 prostokątnych wypustek (zębów) Układ zapłonowy w Twoim motorze wyglądałby mniej-więcej tak: czujnik > dzielnik...
Kombinujesz z tym zapłonem, a się nie znasz. Moduł zapłonowy ze schematu jest wyposażony w podwajacz napięcia z ogranicznikiem napięcia, nie rozumiem tylko sensu stosowania tranzystorowego układu sterującego. Podwajacz napięcia był stosowany w module zapłonowym Honda NS1/NSR75, ale tam zastosowano zupełnie inny alternator, ze statorem typu gwiazda i...
Oki A jest dostępny gdzieś schemat oryginalnego modułu zapłonu?? Chodzi mi o porównanie.
Najczęściej jednak padała cewka. Koszt zamiennika ok 100zł. Po odkręceniu palca i ściągnięciu plastikowej osłony ukażą się dwie śrubki, które trzymają dwa przewody. Na jednym ma być napięcie akumulatora na drugi przychodzą ujemne impulsy do sprawdzenia np kontrolką z diody led. Obudowa aparatu musi mieć masę.
A jakie oznaczenia tego modułu??
Masz za ubogo, lub moduł zapłonowy szwankuje.
Cześć. Honda shadow vt600 uszkodzony mod. zapłonowy MR1 512A. Konkretniej jest tam element (chyba warystor) oznaczony na płytce jako "ZNR" umiejscowiony zaraz przy pinach z kostki przyłączeniowej (taka duża czarna pastylka). Czy może ktoś z Kolegów wie jakie ma oznaczenie? Pozdrawiam.
Ja bym sprawdził kompresję w cylindrach a w szczególności na tym który był wymieniany.No i oczywiście świece,czy na nich jest iskra,bo nie napisałeś czy je sprawdzałeś.A czy masz przebicie,obojętnie gdzie - czy na kablach zapłonowych,czy na cewce,to łatwo to sprawdzić jak jest ciemno.A najbardziej odpowiednią porą jest wilgotny wieczór.Może być też...
Czy chodzi o ten moduł PGM-F1? Przepraszam za brak wiedzy ale jestem laikiem w tych sprawach... jedyna moja wiedza na ten temat pochodzi z internetu. Czy w sytuacjach z którymi się spotkałeś też było tak, że auto gasło potem znów zapalało - ruletka? Bo sądząc po błędzie który podaje komputer to chyba inne układy (związane z podawaniem paliwa itp.) można...
Masz silnik 1.2 I-DSI 78ps-8 świec i 8cewek zapłonowych.
Z opisu wynika, że masz silnik B20Z (ten posiada czujnik położenia wału korbowego). Błąd wskazuje na uszkodzenie czujnika położenia wałka rozrządu, ewentualnie na problemy z komunikacją tego czujnika. Na początek rozkręć dokładnie aparat zapłonowy, przeczyść i sprawdź okablowanie (tam lubi zalegać wilgoć i robi zniszczenia). Aparat zapłonowy można kupić...
Witam. Jeśli to niewłaściwy dział, to proszę admina o poprawienie. Znajomy posiada quada Honda ATV TRX500FE5 Foreman, 475,5 cm³ z 2005 r. Silnik 4T. Jakiś czas temu przez nieuwagę uszkodził mechanicznie moduł zapłonowy. Przy jego rozbieraniu dodatkowo poodpadały niektóre elementy SMD, bo całość została fabrycznie zalana masą silikonową. Udało mi się...
tylko ze ja się nie znam jaki to może być, z tego co widzę to są do samochodów marki honda, a nie motocykli ;)
Ten silnik to stara konstrukcja na aparacie zapłonowym. Jeśli sterownik nie ma już zakresu żeby przyśpieszyć zapłon bardziej,to wystarczy poluzować trzy śruby na aparacie i przestawić go w lewo (ten silnik ma lewe obroty,więc przeciwnie do ich kierunku). Przepustnica nie jest skomplikowana ,ma kanał bocznikowy i prosty regulator.Jęli ruszałeś wkręt...
Jest iskra?
wymień moduł.
Kolejna partia schematow do Hondy del SOL.
Daytona Thunderbolt, schemat układu zapłonowego Honda dio starej wersji (nie DC_CDI). SCR 2P6M= C106M :idea::!: Nyemi
Moduł zapłonowy daje iskrę, ale bardzo słabej jakości iskrę ledwo widać a na jednym cylindrze byłoby wypadania zapłonu i strzelanie. Cewki pomiarowo dobre. Podłączyłem cewki pod silnik samochodu i iskra na nich jest piękna duża i fioletowa. Mam podejrzenia do modułu czy te kondensatory i tranzystory nie straciły swoich wartości.
Pokaż zdjęcie modułu aby wiedzieć o co chodzi. Układ zapłonowy w tym modelu (NSR 50 F '89) ma zmienny kąt wyprzedzenia zapłonu, 19° przy 1400 RPM, 10° przy 8000 RPM. Stosując nieodpowiedni moduł, albo inny nawet podobny zamiennik możesz spowodować nawet uszkodzenie silnika. Wymiana modułu zapłonowego w motorach Honda serii MB/MT/MBX/MTX/NSR 50/75/80...
w serwisie hondy pytałem o moduł zapłonowy nie maja może ktos podpowie jaki zamiennik zastosować Dodano po 43 honda dio zx
Czarny może być masą sprawdzić miernikiem uniwersalnym czy jest przejście na masę, czerwony pewnie zasilanie można go podpiąć przez opornik 100 omów do 12 V i sprawdzić czy się nie grzeje ten opornik,
zmieniłem czujnik od 1.4 i to samo.. Sonde potem sprawdze. Jak odpięcie sondy nic nie pomoże to wymienić aparat zapłonowy ?
Tam jest zapłon DC-CDI, więc wystarczy że zewrzesz przewody od stacyjki. Jeśli jest brak iskry, to do sprawdzenia zasilanie modułu, masa z układu interlock, impulsator, cewka WN. Może być tak że po prostu moduł zapłonowy uległ uszkodzeniu.
Od paru lat jeżdżę Hondą PC800, ale temat generalnie powinien obejmować chyba każdy starszy motocykl nieposiadający kopki startowej. W swojej Hondzie mam, jak można w necie zobaczyć, piękny bagażnik z tyłu, co bardzo kusi mnie do sprawdzenia zasadności zmiany układu elektrycznego na zasilanie z dwojga akumulatorów. I tu stary, ale jeszcze nigdy nie...
Najprawdopodobniej uszkodził się moduł zapłonowy w aparacie, efekt braku obciążenia cewki wn świecą zapłonową
W mojej hani zmieliło palec bo się odkręcil ,wywaliło dziurę w kopule padł hall auto nadal paliło jeździło mimo wypalonego zaworu aż mechaników dziwiło że odpalała i jeździła.Fakt auto gasło na wolnych obrotach ale spalanie w normie moc też miała ale skończyło się przez to brakiem kompresji jednego gara wypalenie zaworu.Kontrolujcie aparat zapłonowy...
moduł zapłonowy
Temat rozwiązany. Zastosowałem moduł zapłonowy bez immo z hondy ntv deauville z roku 1999 gdzie była tylko dioda zenera zabezpieczającą motor przed kradzieżą. Dziękuję wszystkim za pomocne słowa.
aparat zapłonowy?
Ja miałem podobny problem tylko że auto dopiero odpaliło jak ostygło. Przyczyną był aparat zapłonowy.
Jak, skoro nie ma tam złączki obd? To zaprowadź auto do elektryka. Po pierwsze - rocznik auta. Po drugie - kto stwierdził że aparat zapłonowy jest sprawny?
Mam Hondę civic VI d14a8 parę dni temu zgasł podczas jazdy sprawdziłem i nie było iskry wymieniłem moduł zapłonowy w aparacie i źle go potem zamontowałem itd ale iskra wróciła ale chyba przestawiłem cały zapłon itp bo nie odpala a iskra jest. Jak teraz ustawić to wszystko od nowa albo chociaż sprawdzić czy jest dobrze znaki na kole aparacie itp. Próbowałem...
Przy zdjęciu kabla wn na pracującym silniku zazwyczaj ulega uszkodzeniu moduł zapłonowy
Popatrzeć najpierw w schemat! Iskra będzie zawsze, niezależnie od immo. Uszkodzony jest prawdopodobnie aparat zapłonowy a dokładniej czujnik w nim zamontowany.
Witam, w mojej hondzie civic V - generacji jest taki problem, że podczas jazdy przerywa, a podczas odpalania "parska" jej z wydechu :/ Może ktoś coś doradzi, jaka przyczyna, podejrzewałem świece, ale zmieniłem i dalej tak się dzieje, czyściłem też kopułkę ale nic nie dało :/ z góry dziękuje za odpowiedzi :)
Witam, posiadam w samochodzie założone ogrzewanie Webasto. Jednak nigdy go nie używałem (juz kupilem z zamontowanym). Teraz kiedy nadchodzi zima probowalem je odpalic ale niestety zero efektów. Mam zamontowane przy konsoli "zegar" gdzie ustawiam bierzącą godzine oraz 3 fazy ogrzewania (tz 3 różne godzinych chyba trzeba tam ustawic). Kiedy to wszystko...
witam mam taki problem z moja honda. Ostatnio jak wracalem z pracy jechalem autem jakies 5 min. Przejechalem moze kilometr i auto nagle mi zgaslo. Myslalem ze moze to wina tego ze mialem za malo benzyny wiec odpalilem auto na popych i dojechalem do stacji. Zalalem benzyne do baku ale i to nie pomoglo. Nie moglem odpalic auta. Probowalem przez 30 min-...
Zrobiłem zwarcie przy stacyjce, teraz auto nie odpala i nie zapala się kontrolka od czeku a od imobilaizera też się nie pali ani nie miga, proszę o pomoc.
Witam, Mam problem z pompą spalinową Honda WX10, która gaśnie po kilku sekundach pracy. Kiedy pompa włączona jest "na sucho" to nie ma żadnego problemu, natomiast kiedy wkładam końcówkę węża do wody, pompa działa przez ok 10-15 sekund pompując wodę, po czym wyraźnie zwalnia obroty i w końcu gaśnie. Wcześniej działała bez zarzutów. Sprawdzałem filtr...
Może poprostu jest za słaba iskra. Przerwa na przewodzie zapłonowym wzmacnia iskrę. Kiedyś się jeździło na tak zwany guzik,rozcinalo się przewód zapłonowy w dogodnym miejscu,obieralo jego końcówki i zaczepialo do dziurek w guziku tak żeby była stała przerwa na przewodzie. To zwiększało iskrę .
Dzień dobry, Dziś rano chcąc wyruszyć autem (Honda Civic,1.4, 98r,sedan,gaz) do pracy poczułem się jak król polskiej wsi z dziurawym wydechem, lub jak w bolidzie F1. Nie wiem czym jest to spowodowane. Auto odpaliło normalnie, dopiero chcąc wyruszyć zaczęło warczeć, stojąc w miejscu chodzi cicho, dopiero po dodaniu gazu słychać nagły warkot. Znalazłem...
Nie twierdzę że nie masz racji,przytoczyłem twój post zamiast pierwszego,a konkretnie chodzi mi o przekażnik systemowy zasilający pompę paliwa i układ zapłonowy i wtrysk.W hondzie spotkałem się z tym że przekażnik ten zasilał pompę paliwa,wtryskiwacze i układ zapłonowy.
Witam! Mam nastepujacy problem: gdy proboje odpalic auto to przygasaja wszystkie kontrolki i tylko slychac taki tykanie(byc moze bendix w rozruszniku) i tyle, moze to byc wina slabej masy? poniewaz gdy sprawdzalem pod maska co sie dzieje a inna osoba "krecila" widac bylo pojawiajaca sie iskre na przewodzie masowym (tym ktory laczy sie z kablem z aku...
odpaliłem samochód brat zdjął jeden przewód pierwszy samochód chodził no i go zgasiłem nadal bez jednego przewodu po zgaszeniu brat założył brakujący przewód ale samochód już nie odpalił nie odpala nie ma iskry na żadnym przewodzie. Możliwe że iskra przeskoczyła w aparacie zapłonowy i go uwaliło.
Witam proszę o pomoc już sprawdziłem wszystko i dalej nie chce odpalić. Po odpaleniu chodził nie równo gdy dodałem więcej gazu zgasł okazało się że był przegryziony kabel od świecy i od tej pory nie odpala. Wymieniłem aparat zapłonowy sprawdziłem czujnik położenia wału. Po samodiagnostyce pokazało że jest padnięty czujnik 1 cylindra. Wymiana aparaty...
Witam, moja honda przy jeździe powyżej 120km/h i czasie jazdy dłuższej niż 15min zaczyna się grzać i wylewa się płyn ze zbiorniczka wyrównawczego, rozumiem że obroty silnika są spore ale nie powinien się grzać, chłodnica jest malutka w tych autach ale chyba została zaprojektowana tak aby dała radę wychłodzić silnik, nie wiem już czego może być to wina,...
https://www.youtube.com/watch?v=1CKwut5w... Wracałem w ulewę i jakoś liczyłem na cud. Mam w nadkolu stożek. W 8 sek słychać puknięcie - albo coś strzeliło w silniku? Silnik zgasł. Przy próbie odpalenia cisza. Ale podświetlenie deski, awaryjne i światła zewnętrzne działały. W trakcie holowania jakby akumulator tracił moc bo wszystko mrugało, światła...
Mam problem z autem przy wiekszych obrotach i przy nagrzanym silniku słychac trzeszczenie zaworów co to moze byc
Witam, Mam Civica z 2005r Hatchback 5d tzw. autobus... Dziś rano zaoobserwowałem, że po wyłączeniu zapłonu i wyjęciu kluczyka ze stacyjki nawiew nadal pracuje, dopiero po przełączeniu na 0 się wyłącza... Jednak jak za chwilę przełączę na 1,2,3,4 to nawiew pracuje. Wcześniej tego nie zaoobserwowałem. Pewnie dlatego, że nie jest to normalne zachowanie....
układ zapłonowy honda aparat zapłonowy honda moduł zapłonowy honda
układ opóźnić impuls silvercrest odkurzacz płyta indukcyjna brzęczy
kabel brake radio kabel brake radio
Brak komunikacji z sondą lambda w VW Passat B5 Brak iskry w Peugeot 206 mimo sprawnego rozrusznika i pompy paliwa