Seryjnemu nie przerabianemu silnikowi nie potrzeba mapy a dzięki temu układzikowi RC lekko powinna się poprawić góra obrotów. Większość prostych fabrycznych CDI opiera się na takim schemacie. Moduły od 4t nie nadają sie do 2t i było o tym pisane wyżej. W dwusuwie kąt zapłonu ma spadać po przekroczeniu pewnej wartości obrotów a w 4t masz na odwrót i...
MED213A ma kąt wyprzedzenia zapłonu 10st. MED210 i 211 ma kąt 4st. Dodatkowo mają inne mapy zapłonu, ale pinowo są zamienne.
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji…
zamiast bawić się modułem z malucha, który nie dość, że wymaga tych występów na kole, to jeszcze ogranicza obroty, łatwiej i prościej zbudować cdi
mam problem z maluchem 126el, jak się nagrzeje po ok 8-10 km zaczyna przerywać, potrafi nawet zgasnąć. czy ktoś wiej co to może być i ew, jak sprawdzić el. układ zapłonowy NANOPLEX
Chciałbym się właśnie tego dowiedzieć. Mam CC700 z gaźnikiem oraz alarm Exodus z możliwością blokowania obwodu max 10A. Moja propozycja to masa elektronicznego modułu zapłonowego Nanoplex. Czy mogę tam podpiąć blokadę??
Tego sam sprawdzić nie jestem w stanie,musiałbym zawieźć silnik gdzieś na diagnostykę.I jeszcze jedno co zauważyłem,nigdzie nie jest podłączony wężyk czujnika podciśnienia (nie ma go gdzie podłączyć),może to być powodem? Pozdrawiam.
Opis układu zapłonowego NANOPLEX i sposób jego sprawdzania jest w książce "Naprawy samochodów FIAT 126P" ROK WYDANIA 1996 autorzy Klimecki i Zembowicz .
Maluch nie miał pompki zrywu, ani regulatora podciśnieniowego. Więc regulacją zapłonu i gaźnika. Masz już moduł zapłonowy nanoplex?
Problemu nie rozwiązałem. Ktoś zaproponował, aby dwa moduły zapłonowe Nanoplex połączyć równolegle do cewki. Wypróbuję takie rozwiązanie.
Sprawdzić czujnik pełnego obciążenia ,przełącznik podciśnieniowy układu zapłonowego i jeśli jest możliwość podmienić na próbę układ zapłonowy Nanoplex.
Dobry maluch to jest ten, który ma: - przekładnię kierowniczą zębatkową zamiast ślimakowej, - układ zapłonowy Nanoplex z bezstykowym czujnikiem i podwójną cewką bez rozdzielacza, - układ elektryczny na prądnicy trójfazowej prąd przemiennego z regulatorem elektronicznym zamiast prądnicy, prądu, stałego o niewielkiej mocy z regulatorem elektromechanicznym,...
Moduł zapłonowy Nanoplex zastosowany w tym pojeździe ma ogranicznik obrotów.Powyżej 7000 obr\min przestaje generować iskrę.
Poczytaj o module zapłonowym nanoplex montowany był w cc 700 i 126p el tam kąt przyspieszenia zależny jest od podciśnienia w kolektorze ssącym
Układ zapłonowy nanoplex z samochodów fiat cc700 i pf 126 el NIE JEST układem współpracującym z hallotronem! Jako czujnik pracuje cewka! A sygnał generuje koło foniczne.
W układzie zapłonowym nanoplex jest czujnik podciśnieniowy który wybiera jedną z dwu charakterystyk wyprzedzenia zapłonu. Właśnie przy przyspieszaniu (obciążeniu silnika) powinien się przełączyć i zmienić wyprzedzenie zapłonu. Można go pomierzyć multimetrem
Witam. Wiem, że tematów podobnych jest sporo, lecz w moim przypadku wymieniłem wszystkie elementy układu zapłonowego na nowe: świece, kable WN, cewka zapłonowa, nanoplex, czujnik wału. Sprawdziłem omomierzem drożność kabli cewka-nanoplex, czujnik wału-nanoplex. Prąd dochodzi do nanoplexa i cewki. A na świecy nie ma iskry. Rozrusznik kręci bez problemu....
Nanoplex- moduł zapłonowy! nie doczytałem do końca pierwszego postu Dodano po 0 Nanoplex- moduł zapłonowy! nie doczytałem do końca pierwszego postu
Tak, racja. Ale jak poszły na zwarcie to jest po akumulatorze. Zresztą nie ma co gdybać dopóki Autor nie sprawdzi połączeń i alternatora bo tak to jest wróżenie z fusów. Elektroniki w maluchu było niewiele (w zależności od wersji i wyposażenia dodatkowego); regulator częstotliwości pracy wycieraczek, moduł zapłonowy Nanoplex (ale to chyba od EL-a w...
ad. 1. Gdzie konkretnie podłączasz ten miernik/żarówkę? Jedną z ważniejszych zalet zapłonu elektronicznego jest to, że nie pozostawia zasilania na cewce gdy silnik nie pracuje. Dioda LED z rezystorem 1k wpięta w miejsce uzwojenia pierwotnego cewki powinna migać podczas kręcenia rozrusznikiem. ad. 2. To niebieskie to Nanoplex, czyli moduł zapłonowy,...
Niemiła niespodzianka to będzie jak odetniesz zapłon przy powiedzmy 6500rpm, silnik nadal będzie się kręcił i zasysał mieszankę, ta nie spalona trafi do wydechu i po spadku obrotów znów pojawi się iskra, która zapali to co w cylindrach i to co w wydechu Roz....li tłumik ze sporym bum jak się ładnie uda a jak słabiej to będzie tylko bum. Ale przecież...
Zgodzę się z tobą dla mnie też to jest śmieszne że autor piszę w temacie EL przecież to jak byk znaczy ELEGANT więc zapłon jest rozwiązany na module zapłonowym NANOPLEX. Więc raczej aparat zapłonowy odpada. Może być też problem z pompą ale nie było by mocy lub brak wysokich obrotów bo by się dusił na nich Zgodzę się że problem jest w stacyjce. Ale co...
Witam. Przeszczepiłem zapłon bezstykowy z cc700 do silnika bmw m52b20. Auto jeździ. W zapłonie z cc700 występuje moduł zapłonowy Nanoplex med w różnych wersjach ( 210,211,213) Wersja z najszybszym odcięciem zapłonu ma odcięcie przy 6500 obr/min. Chciałbym mieć odcinkę przy 5500obr/min. Prawdopodobnie mam dwie opcje; 1. Zaprogramować moduły Nanoplex...
Dzień Dobry, Czy ktoś z szanownych forumowiczów posiada może informacje na temat diagnostyki / protokołu komunikacyjnego Fiatowskich modułów zapłonowych typu Nanoplex/Digiplex? Stałem się niedawno posiadaczem Fiata 126p w wersji ELX z modułem zapłonowym Nanoplex i jestem zainteresowany diagnozą tego modułu (jakkolwiek prymitywna ona może być ). Ten...
ok sprawdzę ale wątpię żeby było to. Wiem że czasem jak nie chciał palić wyjmowałem kość z kopułki wkładałem i przeważnie odpalał. Jak rozumiem masz Kaszlaczka z roku 94 w wersji el. Czyli masz układ zapłonowy Nanoplex (bezstykowy - elektroniczny). Ten wtyk o którym wspominasz to 7 pinowe złącze modułu. Sprawdź przewód podciśnienia od gaźnika do czujnika...
Czujnik położenia wału korbowego, to czujnik indukcyjny, a nie halla. Najczęściej w maluchu przełamywał się kabel idący od gniazda czujnika do modułu nanoplex
W elegancie nie było aparatu zapłonowego tylko moduł bodajże NANOPLEX jak dobrze pamiętam
Witam, czy ktoś posiada dokumentację do tego cacka?? Dokładne dane to Magneti Marelli Nanoplex MED 210 A. Będę wdzięczny za info :)
"Czy ktoś wie, jakie zadania maja te trzy wypusty, który z nich wywołuje iskrę na świecy ?" To nie jest takie proste ( nie jak w skuterze ). Sam w sobie żaden wypust nie wywołuje iskry. Moduł zapłonowy Nanoplex (MED 210, MED211) oblicza kąt podawania iskry na podstawie tych wypustów. Nacięcie (wgłębienie) oznacza 0 stopni wyprzedzenia. Drugi wypust...
nanoplex z malucha?
Problemem może być także starty popychacz pompy paliwa, co wiąże się z podawaniem małej jego ilości. Po prostu pompa nie podaje tyle paliwa ile potrzebuje silnik. A czy w trakcie jazdy, trzymając nogę na "gazie" jest ok? Jeżeli tak, to popychacz jest OK, jeżeli nie, to albo brak zasilania na elektrodyszy lub ona sama uszkodzona, tzn. elektromagnes w...
Witam jestem nowy na forum długo szukałem lecz nie znalazłem tematu odpowiadającego mojemu problemowi ;( Mianowicie posiadam eleganta z 97 roku i mam z nim taki problem czasem mu coś odbija i ma nie równą pracę silnika jak jadę zaczyna szarpać i potrafi zgasnąć jakby paliwa nie dostawał bez różnicy czy jest zimny czy ciepły silnik. Dodam że kable wn...
Zarowy w Cinquecento 700 posiadają samoregulatory hydrauliczne, ich się nie reguluje. Cinquecento nie jest na rodzielaczu, posiada moduł zapłonowy typu nanoplex i jedną cewkę na dwa cylindry. Gdyby nie pracował na wszystkie cylindry (a ma tylko dwa) to nie miałby totalnie mocy i strzelał by w wydech. Według mnie gaźnik do regulacji o ile to FOS/Weber,...
Witam. Zlecę wykonanie takiego układu. Jest on mi potrzebny do testowania elementów układu zapłonowego( kabli, świec itp) w zmiennych warunkach. Rys. 2.5. Budowa układu zapłonowego Nanoplex MED210A. 1-akumulator, 2- wyłącznik zapłonu (stacyjka), 3-cewka zapłonowa, 4- świeca zapłonowa, 5- przełącznik podciśnieniowy, 6- złącze masowe, 7-moduł elektroniczny,...
Sprawdż cewke zapłonową i moduł zapłonu NANOPLEX .Nie szukałbym przyczyn w gażniku tylko w elektryce
Witam u mnie problem jest następujący. Zimny zapala (oczywiście mowa o AISAN - ie) bez żadnych problemów. Natomiast po przejechaniu różnej ilości kilometrów raz 10, raz 15, a wczoraj nawet 60 zgaśnie i już nie odpali dopóki nie ostygnie. Po ostygnięciu z reguły godzinkę odpali znów lecz tym razem przejedzie już mniejszą ilość kilometrów. Po przeczytaniu...
No dobra, oto cytat z serwisówki opla: "Sprawdzić omomierzem rezystancję przewodu zapłonowego. Powinna ona wynosić od 3 do 20 kΩ." Czy to Cię przekonuje?? Jak chcesz, to przelicz o ile się zmienia napięcie na świecy przy takich rezystancjach. Wzory chyba znasz.
witam wszystkich. Mam takie pytanie czy może się zepsuć elektroniczny moduł zapłonowy w cinquecento 700 ( Nanoplex 210) bo tak mo powiedział mechanior czy jeśli moduł byłby uszkodzony silnik nadal działa czy już wogule pada? U mnie działa ale mechanior stwierdził że działa w trybie awaryjnym czy moduł ma tzw tryb awaryjny? Dziękuję z góry za wszystie...
Witam. Posiadam fiata 126p el 97r. Mam problem z duszeniem się silnika, tzn. nie chce wejść na obroty i dosłownie się dusi czy to na ciepłym silniku czy zimnym różnicy nie ma. Wyczyściłem cały gażnik, świece są nowe, iskra jest, paliwo podaje. Czy to może być moduł zapłonowy? Jest w nim nanoplex med 213A. Pomoże ktoś?
Ale to jest uno z aparatem zapłonowym,czy ma tylko rozdzielacz i moduł nanoplex?No i jeszcze było uno na Boschu Motronic-cewka podwojna.Napisz co to na model.
Jaka jest kompresja? To może być też uszkodzona cewka zapłonowa. Iskra skacze przynajmniej na 10mm?
założyłem nanoplex 211 a zamiast 213a i nadal to samo.
Obroty silnika są utrzymywane na stałym poziomie, ale przecież obciążenie stałe nie jest i musi być jakiś mechanizm odpowiedzialny za utrzymywanie stałych obrotów niezależnie od obciążenia. Podobne rozwiązanie jak proponujesz masz w silnikach z zapłonem Digiplex, tyle, że to układ rozdzielaczowy. W swoim poprzednim poście dodałem schemat podłączenia...
Podejrzewam, że w tym maluchu jest moduł zapłonowy i on padnięty może być padnięty. Chodzi Ci o ten cały nanoplex?
Witam podepnę się pod temat bo chcę zrobić to samo w swojej CZ-350 czyli zastosować Elektroniczny Zapłon bezstykowy, na oparciu o moduł zapłonowy magneti marelli 213 nanoplex MED 213A z malucha i cewce zapłonowej też z malucha. Ale teraz tak jak to podłączyć gdzie co podpiąć, moduł ma 7 wejść ponumerowanych. 1. zielony kabel 2. biały kabel 3. czarny...
Zdaje się, FL nie miał modułu nanoplex, tylko podwójną cewkę, więc zasil cewkę zapłonowa bez stacyjki i kręć rozrusznikiem..
Junak jak i większość starych motocykli miał stały kąt wyprzedzenia zapłonu. Nanoplex jak najbardziej na miejscu. szczególnie że czujnik położenia wału jest niewielki i nie będzie bardzo szpecił. Do tego cewka zapłonowa jest malutka. Na uwagę zasługuje również zapłon halotronowy pochodzący z VW (czujnik hala + "cewkomodół" ). Uważam , że dla siebie...
Kup koło 126p i odwzoruj, to trzeba dokładnie zrobić. Tylko że nanoplex steruje jedną cewką a tu trzeba dwiema cewkami lub aparat zapłonowy.
Witam .Mam problem ze swoim maluchem 97 r elx kupilem go tydzień temu. I od tej pory mecze się z jego obrotami na zimnym silniku chodzi w miarę ale gdy zdejmie sie go ze ssania to po dodaniu gazu i puszczeniu pedała auto zostaje na bardzo wysokich obrotach tak jakby chodził na ssaniu.zaczołem od wymiany gaźnika takiego po regeneracji tu nie było poprawy...
Nie pasuje. Samara miała wyzwalanie hallem, nie czujnikiem indukcyjnym. W dodatku nanoplex wprowadza krzywą wyprzedzenia KWZ, która w samarce realizowana jest aparatem odśrodkowym. Będzie za to pasował cewkomoduł z każdego VW, pod drobnej przeróbce. No i odcięcie - w 126p był jeden impuls na obrót wału, tu będziesz miał 2 - czyli odcinka przy 3,5tys.
Mogło także polecieć radio jeśli na stałe było podłączone pod plus (pamięć), jeśli masz jakąś elektronikę np do LPG (ale myślę że masz na śrubę - gaźnik) wszystko mogło się posypać co jest na stałe podpięte pod akumulator (poza stacyjką) Moduł nanoplex nie jest na stałe podpięty do akumulatora , jedynie przez stacyjkę więc nie powinien się upalić chyba...
Skoro działa poprawnie na oryginalnym gaźniku, to szukaj przyczyn w gaźniku z CC. Przy zbyt ubogiej/bogatej mieszance silnik będzie kichał. Zwróć uwagę że w maluchu był dolot z wentylatora dającego niewielkie nadciśnienie. Spróbuj na dolocie od CC (opory na filtrze, powietrze niewymuszone). Zapłon możesz sprawdzić pod lampą stroboskopową. Zwróć uwagę...
Zobacz jak wygląda napięcie na module zapłonowym w czasie rozruchu sinika rozrusznikiem. Tu szukaj przyczyny.Jak spadnie bodajże do 8 volt to nanoplex głupieje, dlatego gubi iskrę a jak dostanie czasem zapłon to strzeli.
Witam Szukam w internecie ale bez skutku schematu instalacji elektrycznej dla fiata 126p z modułem med 213a. Wiem ,widziałem że były linki a większość na forach wygasła:( chyba z przedawnienia. Chciałbym podłączyć instalacje elektryczną ( silnik został wymontowany i będzie używany w innym celu) teraz trafiłem ten moduł zapłonowy i chcę go podłączyć...
Witam wszystkich! Problem jest następujący: obie świece ( 5 różnych kompletów, każdy innej firmy łącznie z boschami) są zakopcone. Rano po odpaleniu samochodu zaczyna zalewać świece po 2-3 km jazdy (kidy silnik powoli łapie temperaturę - tuż przed pierwszą kreską na podzialce czyli niecałe 50st C). Silnik ledwo pracuje, prawie gaśnie albo gaśnie. Jako...
raczej większość kabli będzie tak jak trzeba więc zanim poucinasz to rozplącz te kable i obierz z peszli i się okaże czy jest jak na schemacie :) https://www.otomoto.pl/oferta/modul-zapl... tu masz chociażby... choć drogawo, kiedyś to się na złomie wyciągało praktycznie za darmo "a weź se, to i tak nic nie waży"
Nigdy w życiu cewka od elektronika czyli modułu nanoplex nie będzie współpracowac z platynkami. Musisz kupić taką jak ze zdjęcia w Twoim linku albo butelkową wg nr powyżej.
Ale te cylindry nie palą chyba wszystkie na raz? Bo nanoplex z malucha, obsługuje zapłon co 360'. Jak był zrobiony zapłon w tym silniku? Co ile występuje zapłon? Jak wygląda oryginalny układ zapłonowy? Wrzuć zdjęcia. Możliwe, ze zamiast nanoplexa z maluch, będziesz potrzebować digiplexa z cc 900. A swoją drogą, jakiej produkcji jest ten silnik i jakie...
To nie ma różnicy czy to FOS, WEBER czy Aisan. Klapki mają zamykać się do końca a między nimi a ścianką gardzieli nie ma być uszczerbień ani luzów. Ssanie otwiera pierwszą gardziel o kilka mm. Jeśli ssanie nie działa - gardziel jest zamknięta lub otwarta na stałe. To właśnie jest cała sprawa z linką ssania dlatego o niej wspomniałem. Jeśli chodzi o...
No dobra głupie pytanie niech będzie że jest nano zatem zobacz że jak odpali to chodzi i nie kuleje a jednak brakuje iskry mimo wszystko sprawdziłbym przerwę między kółkiem i czujnikiem czy nie jest za duża wtedy maluszek też będzie słabo palił. Nie wykluczone że jest kilka przyczyn. 126p z aparatem zapłonowym bez palca. A ty dalej się upierasz przy...
Poczciwy nanoplex z fiata 126/CC ma 7 pinów i zmianę kąta w zależności od podciśnienia w kolektorze ssącym. Co prawda tylko dwie charakterystyki mapy zapłonu ale zawsze to o jedną więcej. Steruje cewką dwubiegunową więc do boksera pewnie by podeszło. Tylko sterowanie nie hallotronem a indukcją
Dzięki za odpowiedź. ambitnie podszedłeś do tego koła, jak koszty? Trochę zaskakujące dla mnie są te minusy bo z tego co oglądałem dziś oryginalne koło to aby się zmieścić ze śrubami mocującymi, tak dużo nie da się go zmniejszyć więc nawet zastanawiałem się czy da to w ogóle wyczuwalny efekt-wnioskując z faktu, że sporo trzeba podkręcić obroty żeby...
Zastanawiam sie czy po prostu uniaki tak nie maja, bo jest jakas fabryczna wada. Jeździłem parę lat takim Uno 1.4 i nic takiego nie miało miejsca. Usterki upatrywałbym w układzie zapłonowym - miałem coś takiego w Pandzie i winowajcą była cewka. Nie wiem czy w tym silniku jest regulator podciśnieniowy - czy prawidłowo przyspiesza zapłon w momencie zmiany...
Nie będzie lepiej chodził.Poza tym musi być wymienione koło zamachowe na takie od modelu z tym zapłonem współpracujące gdzie z tego koła w trakcie odpalania silnika i jego pracy przez czujnik są zczytywane impulsy sterujące zapłonem elektronicznym w jakim momencie ma pojawić się iskra na poszczególnym cylindrze.Zabuduj zapłon tyrystorowy pracujący z...
:dzac4 - bardzo dobry argument - "baz komentarza". Ja się POWAŻNIE pytam, gdzie znajduje się wzmiankowany przez ciebie element? Jeśli go nie wskażesz, to zgodnie to zostaną wyciągnięte względem ciebie konsekwencje regulaminowe!!! Chyba wyraźnie napisałem że przy kole pasowym! A na filtrze odśrodkowym znajdują się trzy magnesy. Inaczej mówiąc jest to...
a tam jest wtrysk czy gaźnik? jak gaźnik to sam zapłon to np nanoplex od malucha/cc 700 jest bardzo prostym zapłonem elektronicznym https://obrazki.elektroda.pl/34_12635615... tylko trzeba by koło pasowe maluchowe/cieniasowe przykręcić jakoś na wał silnika
Cześć słuchajcie nie znam sie na elektronice wiec chcę sie zapytać co jest potrzebne do zmiany w maluchu zapłonu na elektroniczny a nie mechaniczny .(tz. bo wstawiam sp.wałek 290 i on potrzebuje nowego zapłonu bo nie ma zębów na jednym kółku) Mam jakis moduł podaje oznaczenia ( nanoplex med 213A) i jeszcze mam cos do czego sie podlacza przewody od świec(pisze...
Maluch jest wyjątkowo odporny i nawet przy zużytym rozrządzie tnącym obudowę powinien działać w miarę poprawnie. Będzie słychać wyraźny hałas ocierania łańcuszka rozrządu o obudowę (taki wyraźny chrobot). Tak,wszyscy o tym wiemy,a przynajmniej "starsza generacja".Jednak przeczytaj jeszcze raz co napisałem. Odpalisz i będzie chodził,ale przy odpalaniu...
Rozumiem, że chcesz dać równolegle dwie cewki pojedyncze w miejsce cewki dwubiegunowej. Pewnie przez chwilę będzie działało, ale zapewne trzeba będzie dobrać inny kondensator i prawdopodobnie szybko wypalą się styki przerywacza. Z kolei na włączonym zapłonie i zatrzymanym silniku, jeśli styki przerywacza pozostaną w pozycji zamkniętej, cewka przystosowana...
Maluch miał regulację kąta zapłonu odśrodkowo, w funkcji obrotów, Łady Fiaty 125p Polonezy w wersjach gaźnikowych miały regulację ciężarkami, odśrodkową i podciśnieniową w zależności od obciążenia ( dokładniej podciśnienia w kolektorze ssącym. W tym układzie regulacja wyprzedzenia kąta zapłonu odbywa się z udziałem modułu zapłonowego, w funkcji obrotów....
https://obrazki.elektroda.pl/5544033600_... https://obrazki.elektroda.pl/2010211500_... https://obrazki.elektroda.pl/7671572300_... https://obrazki.elektroda.pl/6226525300_... Dzień Dobry Wieczór, Chciałbym kolegom zaprezentować mój projekt. Opis podzieliłem na kilka części, także...
Witam. Z tym kondensatorem to nie głupi pomysł, szkoda tylko, że zmieniłem Malucha z '93r. na '98r. gdzie mam Nanoplex'a. I powiem szczerze, że ten starszy lepiej odpalał... BTW. Zanim zaczniesz pobierać prowizje za schemat przeczytaj [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... drugi post jeszcze raz. Pozdrawiam, Piotrek.
Jeden impuls na obrót wału to trochę za mało do zmiennego wyprzedzenia zapłonu. Koło do nanoplexa ma np. 3 zęby.
Witam serdecznie forumowiczów. Posiadam CC700 aisan 1997 dbany, mam go od nowości, kupiony w salonie (zawsze oryginalne części, olej 5W30 elf i w ogóle czysta wewnątrz rura wydechowa). Na trasie samochód przy predkości 80km/h zgasł i na poboczu juz nie dał się zapalić do domu przyjechał na lince. nie było żadnych stuków, ani żadnych zgrzytów, nic się...
Przewód między przerywaczem a cewką - lubi się nadłamać. Dalej kondensator i przerywacz w aparacie zapłonowym. Czyżbym był niewidomy ?? Ale kondensatora ani przerywacza ja tam nie widzę w żadnym z dwóch maluchów które posiadam i chyba raczej oczy mnie nie mylą bo jest tam zapłon elektroniczny nanoplex z czujnikiem wału a nie mechaniczny z przerywaczem....
Jak silnik jest na aparacie zapłonowym to należy sprawdzić przerwę na przerywaczu. Jeśli to silnik na nanoplexie należałoby sprawdzić czy czujnik położenia wału jest czysty. Wymiana świec i kabli to standardowe wymiany w takim przypadku.
Witam Przy kostce czujnika położenia wału jest w termokurczu zacisnieta złaczka miedziana często tam sie woda dostaje potem śniedzieje i takie są efekty ze silnik gaśnie albo nie daje sie uruchomić jest jeszcze druga taka złączka przy kostce nanoplexa ale ona rzadko jest powodem usterki . A padanie modułów zapłonowych i cewek w EL to są tylko bajki...
wyprzedzenie zapłonu to sobie odpuszczę z tym modułem bo zapewne jest to realizowane przez ecu sygnałem cyfrowym albo cholera wie czym, Nie, zwyczajnie poprzez regulację napięcia. Jeśli chcesz mieć zapłon bezstykowy to polecam moduł z czujnikiem z łady Samary np, ewentualnie nanoplexa z czujnikiem indukcyjnym z CC/126p - wada nisko odcina obroty ponoć....
Nie jestem ekspertem od maluchów, ale tam, gdzie jest elektroniczny zapłon, nie ma regulator odśrodkowego, bo korekta KWZ po obrotach może być robiona programowo. W "normalnych samochodach", ale bez elektroniki, były i ciężarki i regulator podciśnieniowy. Korekta po obciążeniu jest zawsze na podstawie podciśnienia. Nanoplex istotnie ma ją tylko 2-punktową....
==>elektrit Sam generator nie wystarczy ale można wysterować nim prymitywny układ zapłonowy Ja np. z łady samary, orginalnie hallotronowy teraz 555-ciowy. Jeżeli chodzi o gołą cewkę a nie z modułem który kontroluje prąd. Ostatnio przydarzyło mi się w ELEGANCIE niepali strzela czasami i co: iskra niebieska zawsze występująca ale zajebiście spóżniona...
Takie układy najlepiej testować z użyciem generatora robiącego za układ zapłonowy, z cewką WN i świecą zapłonową. Udar elektromagnetyczny w momencie wyładowania jest bardzo silny, potrafił mi zawiesić 80C552 tak że watchdog padał, zostawał jedynie reset przyciskiem. Natomiast gdy ostatnio bawiłem się w zrobienie zamiennika Nanoplexa na ATmega162 szczególnie...
wytczka jest taka sama jak od modułu zapłonowego VW Golf II,passat B3
Aparatu zapłonowego raczej w tym roczniku nie znajdziemy,od roku 94-95 jest montowany układ bezstykowy Faktycznie, to już era nanoplexa. Moje niedopatrzenie.
Witam. Czy ktoś z państwa podjął by się wykonania kompletnego układu zapłonowego do motocykla Dniepr ? Może ktoś ma taki zestaw to chętnie kupię. Zapłony oferowane na rynku są dość zawodne. Myślałem nad modułem nanopleks z fiata cinquecento. Mam nawet taki moduł jednak brakuje mi wiedzy jak się do tego zabrać. Pozdrawiam serdecznie
Pamiętasz może jakie luzy zaworowe powinienem ustawić? O ile dobrze pamiętam to było 0,25mm na wydechowym i 0,20mm na ssącym (na zimnym silniku). Pokrywa nie pogięta, ale ogólnie rzecz biorąc auto niestety jest totalnym składakiem, podłubanym straszliwie i tak na dobrą sprawę to nie wiadomo jaka część z jakiego rocznika pochodzi. Silnik 650, gaźnik...
moduł zapłonowy nanoplex nanoplex schemat moduł nanoplex
spawarka castolin kanał zwrotny kablu klapka megane
wykrywacz metali schemat piekarnik samsung
Prąd ładowania lampy górniczej RC 12: NiCd i Li-ion Opel Corsa D 2010 64kW 87PS - Wtrysk Pośredni czy Bezpośredni?