Do zapłonu elektronicznego pracującego z tyrystorem potrzebny tyrystor o parametrach BT 10A 700V Dodano po 14 Dokumentacja do ww zapłonu tyrystorowego pracującego z napięciem 12V jest dokładnie opisana w książce Elektronika w moim samochodzie.
Oprócz zmiany układu zapłonowego trzeba też zapewnić energię dla tego układu i do ładowania akumulatora. Jeśli włożysz w silnik prądnicę/alternator, to możesz tak zrobić. W przeciwnym wypadku bateria akumulatorów (akumulator) będzie notorycznie niedoładowany lub zapłon będzie się odbywał tylko z baterii i w końcu silnik zgaśnie, bo zabraknie energii...
Z ta linką przy kierownicy, to już trochę przesadziłeś :D Tak miały duże motocykle z ii wojny swiatowej i ich rosyjskie podróby patrz MK. Teraz robi sie to na procesorach. Sam zapłon w wersji CDI nie wymaga aku i jest banalnie prosty. Jednak zapłon ze zmiennym, w sposób kontrolowany, wyprzedzeniem wymaga procesora a procesor stałego napiecia 5 lub 3.3V....
https://ep.com.pl/files/9188.pdf (velleman k2543) kosztuje obecnie 70-100zl Zagraniczne kity zawsze wychodziły drogo w stosunku do ceny części. Jaki moze byc pobor pradu takiego ukladu ? Tranzystory przełączające to kilka/kilkadziesiac ma ? dobrze kombinuje ? Decydujący będzie prąd płynący przez rezystory R1,R2,R5,R6,R7 (przy złączonym i wyłączonym...
Ustaw silnik w górnym martwym punkcie na znaczek T a dokładniej na ta pionowa I kreseczka obok niego. Znaczki na wałku rozrządu wiadomo horyzontalnie czyli do płaszczyzny podziału głowicy. Zapłonu nie reguluje się w żaden sposób w tym motocyklu. Pamiętaj kop zawsze bardzo energicznie i bez gazu lub bardzo mało bo nogę potrafi połamać :) jak odbije kichając...
Można coś takiego zrobić, jest to prosty przyrząd do ustawiania momentu rozpoczęcia zapłonu. Chodzi o ustawienie tłoka w pozycji 3 mm przed GMP, jest to punkt kiedy ma się rozpocząć otwieranie przerywacza. Natomiast moment otwarcia przerywacza można ustawić za pomocą zwykłej kontrolki kawałek kabelka żarówka i jakaś bateryjka np. 4,5V. Weź starą świecę...
Cześć, proszę o pomoc w rozpoznaniu komponentu, niestety nie jestem w stanie wyszukać po oznaczeniach, jestem w stanie przeczytać, że jest to 395 G9902 produkcji ST. Obudowa SO8. Układ jest na płytce do zapłonu w motocyklu. https://obrazki.elektroda.pl/3744856600_...
To dlaczego w starych samochodach oprócz grawitacyjnego urządzenia do wyprzedzania stosowano też podciśnieniowe nawet czasem dwa na raz. Im więcej mieszanki tym większy czas spala się nie można przyjąć że czas spalania jest stały. Im większa objętość spalanych gazów tym więcej czasu potrzeba na ich spalenie. Czyli im mniejsze podciśnienie tym więcej...
Chodzi ci o przełącznik "stop silnik" wytrzyma tam nie ma dużych prądów zasila tylko dwa przekaźniki "przekaźnik rozrusznika" i "przekaźnik odcięcia obwodu rozrusznika"
Ostatnio taką samą przypadłość miałem w KTM. Winny był moduł zapłonu.
Mam modul(zaplon) do motoru i jest tam element firmy NEC o oznaczeniu 2P4 a na koncu jest chyba N.Nie widac bo obudowa jest peknieta:(jest w obudowie podobnej do T0 220 tylko z malutkim na 2 mm radiatorem,a prawa strona jest bardziej scieta od lewej.Na plytce jest oznaczenie A,K,G czyli jak tyrystor.Co to moze byc za element i czym go mozna zastapic?...
Platynki są nowe. Jak będę miał więcej czasu to pokombinuję z tym zapłonem :)
Uszkodzony moduł, nawet jak mu podasz stałą masę na wejście halla, to powinien po 3 sek się wyłączyć (skacze wtedy iskra), takie zabezpieczenie gdyby silnik zatrzymał się w pozycji gdy czujnik halla "widzi" magnes a zapłon był dłuższy czas włączony Znaczy jest tam jakiś timeout maksymalnego czasu załączenia cewki. W samochodach z klasycznym zapłonem...
Okazało się że tranzystory były dobre tylko czujnik jeden położenia wału rozrabiał.. odkopałem przy okazji temat i może ta informacja sie komuś przyda
Załączam schemat nowego zapłonu Może ma ktoś pomysł na zastosowanie zapłonu z motocykla.
Temat rozwiązany. Przyczyną był moduł zapłonowy od Kymco 4T. Po wymianie modułu na oryginalny Yamahy z przyspieszeniem zapłonu, motocykl zaczął się zachowywać prawidłowo. Temat do zamknięcia.
poszukaj schematu od golfa lub polo "Sam naprawiam". Tam zastosowany układ jest prosty. Kiedys moja siostra miała Wartburga z silnikiem VW i w książce był bardzo ładny schemat układu zapłonowego.
Magneto może być całkiem dobre, koledzy zauważą że przy rozruchu pilarki wał i koło zamachowe magneta osiągają dość duże obroty, dużo większe niż w motocyklu przystosowanym do zapłonu bateryjnego.
Witam mam pytanko mam kawasaki ltd 550 jak ustawiać zapłon
Poszukaj w Google części zamienne do np pilarek spalinowych, zresztą, najpopularniejszy chinski motocykl Li-Fan 150ccm tez ma taki zapłon. Co ciekawe, jedna cewka podczas ,,najazdu' na nią magnesu koła generuje wzrastające napięcie, ładujące poprzez diodę kondensator i jednocześnie w odpowiednim miejscu tej krzywej napięcia na kondensatorze lub z cewki...
Szukam schematu elektronicznego zapłonu do motocykla z instalacją 6V nie na zwykły przerywacz ale na czujnik Hala. Chciałbym sobie wykonać samodzielnie taki zapłon. Za pomoc z góry dziękuję
Jest to dioda zenera mocy - o ile dobrze pamiętam to powinny być 2 szt szeregowo - 190V
Masz tu schemat zapłonu tyrystorowego do motocykla lub kosiarki :
Poszukaj mapy zapłonu innych pojazdów motocykl http://i654.photobucket.com/albums/uu266... Dodano po 3 to jest od vanos'a. nie wiem co to ale mapa zapłonu http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/bo6... http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/zu8...
Możesz dołożyć przekaźnik, ale po włączeniu stacyjki będzie on pobierał dodatkowy prąd. Możesz też zastosować stacyjkę od motoroweru lub motocykla z zapłonem CDI.
Temat uwazam za zakończony.
Witam. Poszukuję schematu modułu zapłonu elektronicznego do motocykla MZ ETZ250. Z góry bardzo dziękuję.
Witam. Ja tez mam problem z zapłonem w motocyklu WSK 125. Wymieniłem cewke,kondensator, przerywacz, przewod WN. i nic. Magneto nigdzie nie obciera, teoretycznie wszystkojest ok, ale iskry nadal nie ma. Pozyczyłem od kolegi iskrownik od działajacej WSK-i i na nim iskra jest, nie wiem o co chodzi, pomocy.
Zapłonu we współczesnych motocyklach się nie reguluje. Jest on fabrycznie dobrany i niema możliwości jego zmian. To nie zapłon z przerywaczem. Dla tego osoby nie mające pojęcia o technice motocyklowej lepiej niech nie piszą bzdur. Jeśli zawory nie były już dawno sprawdzane to pierwszą rzeczą w tym wypadku jest sprawdzenie luzu zaworowego i ewentualna...
Umnie oryginalnie nie było wentylatorów a te co są zamontowane to są 2 komputerowa o nie dużej mocy (2x 0.36A) . A co to są te czerwone i czerwono czarne prostokąty? I czy tutaj jest zamontowany dodatkowy włącznik przed stacyjką?
Zero problemów z uzyskaniem sygnału nadajacego się do określenia liczby obrotów. Kiedyś korzystałem z "przysposobionej" zewnętrznej karty dźwiękowej do testowania takich czujników ,głównie ABS. Półśrodek w sumie,ale działał.Można było wyraźnie zauważyć rozsadzoną przez rdzę koronkę przy kole,albo uszkodzony ząb na czujniku wału.Dwa kanały to już pozwalały...
Pytanie jak w temacie. Potrzebuję wiedzieć jaka ma być wartość napięcia z impulsatora do modułu zapłonu w tym motocyklu, ewentualnie jak zasymulować sprawny impulsator
Potrzebuję pomocy dot. zapłonu CDI do motocykla WSK 125 (kupiony w Audiobas). Podłączenie jak na schemacie i zdjęciach. Motocykl bez instalacji oraz akumulatora. Problem w tym, że nie ma iskry i WSK nie odpala. Co zrobić w takim przypadku ? Dziękuje za każdą cenną wskazówkę.
miedzy pom. a ziel. Nie ma wogole napiecia, Jest jest, to krótkie impulsy i takim miernikiem ich nie wyłapiesz, zresztą moduł je odczytuje skoro próbówka Ci przygasała. Zrobilem test i nie ma iskry Niedobrze. Cewka jest nowa JMP dedykowana do tego motocykla Do jakiej wersji zapłonu, CDI czy elektronicznego? Różnicę Ci wyżej wyjaśniłem.
Ale przede wszystkim jakoś nie mogę znaleźć: CO TO ZA MOTOCYKL? W mz nie ma wirującego magnesu. Jest twornik zasilany prądem. Stefanek1: 9 - 10 V to dość nietypowe napięcie jak na pojazd. 6 V jest jak najbardziej prawidłowe jeśli utrzymuje się pod obciążeniem. Osobne uzwojenia zapłonowe występują w przypadku iskrownika lub zapłonu tyrystorowego (np....
mógłbyś podac schemat tego zapłonu tyrystorowego ?
Za parę minut nie podładujesz akumulatora , to wymaga więcej czasu ( ze 2 godziny ). Tak mały akumulator spokojnie podładuje, samochodowemu całkowicie rozładowanemu wystarczy 10-15min ładowania, żeby móc nim uruchomić silnik. właśnie nie chcę tak robić, bo boję się o elektronikę w motocyklu, jak pisałem w pierwszym poście. Bez obaw, jak się bardzo...
mam problem z podłączeniem zdalnego odcięcia zapłonu ( z alarmu ) Udało mi się podłączyć zdalne odpalanie, ale nie wiem jak się uporać ze zdalnym gaszeniem pojazdu. w moto nie ma stacyjki cały czas jest zapłon podłączony, wystarczy nacisnąć guzik od startera i odpala... Bawił się ktoś z tym ?? nie wiem czy musze zrobić jakiś wyłącznik mechaniczy zapłonu...
Witam poszukuję informacji na temat charakterystyki wyprzedzenia zapłonu w tym motocyklu, oryginalnie był mechaniczny odśrodkowy korektor kąta wyprzedzenia zapłonu ale dany element gdzieś zaginął podczas życia tego motocykla. Stąd próba zaadaptowania układu elektronicznego ale brak takiej charakterystyki nieco utrudnia sprawę. Jeśli ktoś posiada jakiekolwiek...
http://www.t-repair.com/pl/czesci-motocy... a taki moze byc ?? Bo tego 2SD2141 nie moge znalezc w necie. A skąd wiadomo co to za tranzystor? - bo BU806 i 2SD1071 to zupełnie inne tranzystory niż 2SD2141 (obudowa, beta, itp). Sklep sam nie wie co sprzedaje? - to podejrzana oferta, prawdopodobnie...
Ja bym stawiał na takie możliwości: — Przełamanie przewodów i zwarcie (wiązka przy główce ramy, wyłącznik zapłonu na prawej manetce). — Uszkodzenie cewek zapłonowych (zwarcia w uzwojeniach, zwiększone natężenie prądu), jeśli będziesz wymieniał to wymieniaj na oryginalne, przeznaczone do zapłonu TCI, gdyż podróbki mogą spalić moduł zapłonowy. Poza tym,...
Witam.Tak sobie gdybam czy jest mozliwosc zrobienia odciecia zapłonu w motocyklu aprilia rs 125 jest to dwusuw ktory kreci wysokie obroty i poprostu chcialbym sobie sprawić takie odciecie zapłonu ,przy okazji efekt murowany jak ktoś nie wie ze to taka mała pojemnosc :) .Sorki jak nie ten dział to moj pierwszy temat na tym forum wiec w razie czego prosze...
jakiś samochodowy +czujnik zbliżeniowy aby się nie bawili +czujka pod stopkę na której stawiasz motocykl +odcięcie zapłonu lub czegoś innego reszta od pomysłowości zakładającego
Dlatego w pierwszym poście w tej dyskusji pytałem, czy w tych modułach są zaszyte jakieś mapy wyprzedzenia. Jeśli nie, to można eksperymentować. Jak są, to tylko oryginalny moduł cię uratuje. Ewentualnie kontakt z kimś, kto robi moduły zapłonowe z mapami zapłonu do motocykli (są oferowane takie nawet do mz i innych popularnych marek).
Proponuję zamiast sterować hamulcem, to po prostu odcinać zapłon. Motocykl też się zatrzyma, na pewno nie tak szybko jak przy hamowaniu, ale będzie to o wiele bezpieczniejsze i legalne. Po odcięciu zapłonu (zgaszeniu motocykla) motor przejedzie jeszcze stosunkowo daleko, poza tym jeśli w momencie zgaśnięcia motocykla kursant wciśnie sprzęgło, motor...
ideałem byłby tutaj zestaw czeskiej produkcji - VAPE*. Tyle tylko, że cena tego, to jakieś 700 zł. Choć dostajesz wszystko - alternator 12V i przyzwoitej mocy, regulator napięcia, moduł i cewkę - całość potrzebną do montażu. *- firma specjalizująca się w produkcji nowych źródeł energii i zapłonu do motocykli klasycznych, robią zestawy pasujące P&P do...
Czyli nie odpalił, tak? Co mogłeś zrobić źle, nie wiem :D Musiałbym zobaczyć. Ale weź miernik w rękę i sprawdź, czy na module jest zasilanie. Masz tam jeszcze układ blokowania zapłonu, kiedy motocykl jest na biegu lub stoi na bocznej stopce. Możliwe, że to on teraz blokuje zapłon. Sprawdź, co się dzieje na przewodzie czarno białym wchodzącym do modułu.
Tylko nie bardzo wiem co miałeś na myśli pisząc "przerywacz zapłonu" :shocked!: :shocked!: :shocked!: Zabierasz się za zabytkowy motocykl i nie wiesz co to przerywacz zapłonu..? Teraz to jestem zaskoczony..
No cóz widzę tu samych zapaleńców samochodowych... jakiś czas temu też chciałem zrobic komputer pokładowy który między innymi odczytywałby poziom emisji CO i sterował zapłonem motocykla. Z tego co wiem to taki czujnik mierzy zawartość określonych gazów z określona czułością. Poziom CO (tlenek węgla) zmienia się bardzo "ostro" przy granicy poprawnego...
Przecież napisał że ominął stacyjke. W simsonie stacyjka przy wyłączonym zapłonie zwiera kabel z iskrownika do masy, chyba jak w wiekszości starszych motocykli Według mnie należałoby wziąć pod lupe platynki o czym napisał kolega KUBA
Witam! Podczas ładowania akumulatora w motocyklu (Beta 350 RR Racing) zapomniałem wyłączyć zapłon. Po odłączeniu prostownika motocykl nie chciał zapalić. Okazało się, że nie ma iskry. Co mogło się uszkodzić w pierwszej kolejności podczas ładowania akumulatora z włączonym zapłonem? Od czego zacząć poszukiwania? Pozdrawiam serdecznie!
Siewcu, znasz takie powiedzenie, „Jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego”? Nie przypominam sobie, żebym kiedykolwiek widział ustawianie zapłonu lampą stroboskopową w motocyklu WSK, lub motorowerze Komar, a taki przyrząd nadaje się do tego wyśmienicie.
W motocyklu chłodzonym powietrzem ciężko stwierdzić uszkodzenie głowicy bez demontażu. Przed założeniem trzeba było ją oddać do sprawdzenia. Zazwyczaj problemem w motocyklach są nadpalone gniazda i same zawory (zły serwis).
Nie no, zastosowań może być wiele ;) Faktycznie szybki odczyt pomiarów, jest bardzo przydatny. Na suwmiarce nie zawsze można odczytać wartość, by jej nie ruszyć niszcząc pomiar, nie mówiąc już o zapisywaniu wyników na kartce papieru. Kolejnym zastosowaniem to oczywiście niskobudżetowy liniał - też bardzo fajna rzecz. Autor podobnego projektu z EDW,...
Dzięki za te wyjaśnienia co do deklaracji zmiennej to oczywiście mam word . Może rzeczywiście niepotrzebnie używam stop i start.I masz rację Capture to taka jakby fotografia, spróbuje jeszcze raz z przerwaniami na int0 i int1. Co do kodu to go nie udostępniam bo to projekt zapłonu do motocykla nie chce by jakaś jego część znalazła się nagle na Allegro.
Mam taką lampę, potwierdzam, przydatne pokrętełko, szczególnie przy starszych samochodach i motocyklach.
Jakiej wielkości jest ten silniczek może podejdzie ci przerywacz z jakiegoś motocykla.
No odpowiedz jest prosta , trzeba zastosować dwa takie układy ponieważ jeśli postapisz odwrotnie to stracisz mozliwość niezależnej regulacji zapłonu dla każdego cylindra.
Nie jestem specjalistą od silników motocyklowych ale coś mi się zdaje że masz problem z zapłonem,jest za wczesny.Za mocno kopie,chyba że to silnik od czołgu. Pozdrawiam. Nie da sie w tym motocyklu regulować zapłonu.
Podłącz pod plusa, pod plusa po zapłonie.
99% motocykli jest na gaźniku a ograniczenie obrotów jest realizowane przez odcięcie zapłonu. Rozerwanie tłumika-nie ośmieszaj się
Chciałbym opóźniać zapłon w motocyklu żeby zrobić kontrolę trakcji której pierwszym etapem będzie delikatne obniżenie mocy. Nie tędy droga. Poczytaj o systemach kontroli trakcji najpierw. Jeśli masz inny pomysł na delikatne zmniejszenie mocy w motocyklach bez elektronicznych przepustnic to zaproponuj coś :) Kontrola trakcji Nemesis działa właśnie na...
Junak jak i większość starych motocykli miał stały kąt wyprzedzenia zapłonu. Nanoplex jak najbardziej na miejscu. szczególnie że czujnik położenia wału jest niewielki i nie będzie bardzo szpecił. Do tego cewka zapłonowa jest malutka. Na uwagę zasługuje również zapłon halotronowy pochodzący z VW (czujnik hala + "cewkomodół" ). Uważam , że dla siebie...
Witam.. Oglądając myszkę od środka zauważyłem czujniki z tarczkami podobne do elementów zapłonu elektroniczneo montowanego w motocyklach.... Teraz mam pytanko, czy da się takie czujniki zamontować w zapłonie motocyklowym? Pozdrawiam
Ja własnie przrerobiłem na cdi 125. Niesety bez lampy led do ustawienia zapłonu ktora pokazuje realny punkt zapłonu byłem bez szans.
Motocykl posiada układ zapłonu AC-CDI, więc nie ma możliwości aby cewka WN spaliła się z powodu przepływu niewielkiego prądu z cewki zasilającej CDI. Na 100% masz teraz rozgrzebaną instalację elektryczną, w której na moduł idzie zasilanie +12V. Ponadto przyczyna nie zawsze musi tkwić w module zapłonowym który uszkadza się bez przyczyny. Proponuję przejrzeć...
Witam serdecznie wszystkich. W moim motocyklu tj. Husqvarna sm 125 s padł moduł/sterownik zapłonu. Motocykl po postoju odpalił, pracuje na wolnych obrotach normalnie, jednak nie wkręca się (zachowuje się jakby miał założony limiter obrotów). Po pożyczeniu sterownika od znajomego upewniłem się w tezie że to moduł. W tej chwili sprawa wygląda tak, iż...
Szukasz zapłonu CDI tylko, że na napięcie 6V... Poprzeglądaj schematy wersji do wszelkiego rodzaju motocykli, motorowerów... może coś się nada...
Schemat elektryczny ogólny oraz układu zapłonu / rozruchu Mile widziane uwagi co do tłumaczenia :D
Plusem jest prostota wykonania,dlaczego tego tyrystora nie zalałeś razem z całością,tzn trafo,i elektroniką,przykręconego do radiatora,?jaki cel ma zastosowanie elektronicznego zapłonu w motocyklu co i tak miał mało awaryjny układ zapłonowy, gratuluje pomysłu,nie patrząc na styl wykonania,spełnia swoje założenie i to sie liczy,Ps. ja bym twój pomysł...
Pomocy Pilnie potrzebuję układ do sterowania przekażnikami 12V za pomocą 1 przycisku. Układ ma sterować zapłonem ( rozruchem ) motocykla. Zasada działania układu : 1 - przyciśnięcie - załączenie przekaźnika -załączenie zasilania 2 - przyciśnięcie -( trzymanie ) załączenie przekaźnika od rozrusznika ( problem polega na tym aby działał punkt 2 tak długo...
Ok a co to za układ który zastępuje układ zapłonu?
A można by było wykorzystać taki lub podobny czytnik do uruchamiania zapłonu w motorze? Najpierw zacząłbym od odkłócenia całej instalacji elektrycznej a potem myślał o motocyklu i blokadzie zapłonu do niego.
zibi581 napisał: I może skromna porada,zapłon trzeba ustawić dokładnie ,trochę za wczesny zapłon i odwrotne obroty silnika będą. Na odwrót. Jak zapłon jest opóźniony (za GMP) to można odpalić w drugą stronę. zibi 581 ma rację. Za wczesny- odbije w kopniak i będzie chodził do tyłu (na relatywnie późnym zapłonie :D ). CZ350 nogi nie złamie, ale CZ380...
Teraz już mieszkam w mieście, ale pamiętam z przed lat, że zarówno w ciągnikach jak i motocyklach z tego typu stacyjką, co w C330, jeżeli dało się wyjąć kluczyk w pozycji innej niż 0, to światła zostawały włączone bez zapłonu (zapłon przez wciśnięcie kluczyka).
Prawdopodobnie masz kolego moduł który elektronicznie reguluje kąt wyprzedzenia i wtedy zapłon statyczny trzeba mocno wyprzedzić żeby ten elektroniczny miał czym regulować.Ssam kiedyś skonstruowałem coś podobnego do motocykla który miał tylko statyczną regulację zapłonu czyli kąt wyprzedzenia był stały w funkcji obrotów silnika.
Witam, w moje posiadanie wpadł o to taki zaplon do motocykla, chciałbym go zamontować w motorku lecz nie do końca wiem jak to powinno być prawidłowo podłączone, czy ktoś miał już styczność z takim zapłonem? Za pomoc z góry dziekuje AI: Jaki to dokładnie model zapłonu, który chcesz zamontować? Zaplon uniwersalny AI: Jaki jest model i marka motocykla,...
Tam jest zapłon DC-CDI, więc wystarczy że zewrzesz przewody od stacyjki. Jeśli jest brak iskry, to do sprawdzenia zasilanie modułu, masa z układu interlock, impulsator, cewka WN. Może być tak że po prostu moduł zapłonowy uległ uszkodzeniu.
Nie przesadzaj! W sieci jest dobrych kilka stron, gdzie można znaleźć instrukcje obsługi, schemat i dyskusję na temat tego motoroweru i jego zapłonu. Hasło: "schematy elektryczne motocykli", "motorower chart" i podobne.
Ku... Masz cały zapłon, masz motocykl , bez problemu możesz wszystko pomierzyć i pytasz o to nas? Przyłóż pomierz zaprojektuj przystawkę
Czyli że masz tam zapłon bez stykowy, no to mój błąd całe moje wypociny o przerywaczach itd były nie potrzebne. Nie masz tam przypadkiem zapłonu CDI, do którego akumulator nie jest potrzebny? Nie znam dokładnie budowy zapłonu bezstykowego w tym motocyklu więc Ci nie pomogę!
odłączyłem kostkę zapłonu od razu. rocznik 1994, motocykl jest zarejestrowany, ale nie wiem czy to tak fabrycznie. dowodzie pisze SPA 5A WR 250w
Statycznego kąta wyprzedzenia zapłonu lepiej nie zmieniać, powinien się znajdować w przedziale 5–10° przed GMP, inaczej będą występowały problemy z odpaleniem silnika. Dopasowanie kąta wyprzedzenia zapłonu pod paliwo o wyższej LO powinno polegać na zmianie charakterystyki regulatora odśrodkowego. Tutaj znaczenie ma twardość sprężynek i masa ciężarków...
O ile ja dobrze pamiętam to te motocykle miały stałe wyprzedzenie zapłonu... wg. instrukcji
Ja zostałem dwa razy obciążony za akumulator do skutera 5 Ah. Później kupowałem akumulator motocyklowy 12 Ah w sklepie/hurtowni motoryzacyjnej to w ogóle nie chcieli starego akumulatora, ani nie pobrali opłaty depozytowej, tak jakby to była sprzedaż hurtowa. Natomiast żeby kupić przez internet akumulator zalewany starego typu, gdzie nie wejdzie żaden...
Z tymi przewodami to przesadziłeś. Przecież muszą być elastyczne. Są węże odporne na etanol. Trzeba poszukac kogoś kto handluje wężami przemysłowymi. Fajnie jakbyś znał portugalski. Brazylijczycy maja olbrzymie doświadczenie w zasilaniu silników etanolem. Trzcina i inne zielsko rośnie tam w oczach. Problemy mogą być z korozją. Dużo wody w spalinach...
chodzi mi o zastosowanie modułu o zmiennym kącie wyprzedzenia zapłonu z samochodu do motocykla. Słyszałem że jakieś volvo miało w module wejście na podciśnienie z kolektora.myślę że taki moduł byłby lepszy od zapłonu z kątem statycznym.czytałem coś o sportowych modułach do skuterów z otwartą mapą zapłonu, ale do końca nie wiem o co chodzi.
Na instalacji. W miejscu gdzie wpięto się z obwodem odcięcia zapłonu. Usuń odcięcie, połącz wszystko tak, jak było fabrycznie i sprawdź czy działa.
Gotowe „zapłony CDI” to takie same zestawy alternatorów od chińskich skuterów/motocykli, lepiej lub gorzej wykonanych (podstawa, krzywka, rodzaj ładowania, podzespoły). Sam sobie odpowiedz na pytanie, skoro ludzie zakładają i użytkują.
Witam Zrób zdjęcia statora z cewkami. Najlepiej z obu stron po wyjęciu z motocykla. Nie zapomnij o pomiarach. Jeżeli zapłon był dobrze ustawiony, to zaznacz położenie. Gdy nie da się przestawić zapłonu - jedno położenie , tym lepiej. Pozdrawiam
Tak w ogóle to który rocznik motocykla? Spojrzałem do serwisówki z 2008 roku i tam przedstawiono charakterystykę kąta wyprzedzenia zapłonu. Według takiej charakterystyki należałoby się bazować w regulacji i dopasowywaniu zapłonu. Fakt, że fabryka przedstawia regulację kąta wyprzedzenia na ileś mm przed GMP i niewielki statyczny kąt wyprzedzenia zapłonu,...
Witam.Mam motocykl Hercules,przywieziony z Niemiec.Problem jest taki że jest rozebrany zapłon a raczej był bo już został poskładany.Ale problem został nadal-brak iskry.Potrzebuje schemat najlepiej całej instalacji albo samych cewek ponieważ ktoś już w nich grzebał jakieś dolutowane kable brak jakiegoś urządzenia prawdopodobnie kondensatora w jednym...
Witam was ślicznie. Moim projektem inżynierskim jest budowa układu zapłonowego ze zmiennym kątem zapłonu w motocyklu. Impulsy odnośnie położenia wału otrzymywane są z malutkiej cewki znajdującej się na statorze. Problem jaki mam, to jaki układ do formowania impulsów zrobić. Póki co mój układ formowania jest zrobiony na komparatorze z dodatnim sprzężeniem...
Po pierwsze akumulator , jaki bym zastosował to wyłącznie aku z płynnym elektrolitem. Akumulatory w technologi AGM lub żelowe wymagają stabilnego napięcia ładowania nie przekraczającego typowego napięcia gazowania elektrolitu. W innym wypadku aku szybko straci swoją pojemność z powodu odparowania wody z żelu. Akumulatory kwasowe z płynnym elektrolitem...
Czy przesłona 50/50 nie będzie przypadkiem wyzwalaczem na jeden cylinder? Dzielisz koło na 4 i wycinasz co drugą ćwiartkę. A czy nie prosciej bylo by wykorzystac gotowy moduł zapłonu od jakiegos japonskiego motocykla? Gdzie on znajdzie taki moduł do dwusuwa? Poza tym, stare motocykle japońskie mają zapłon bardzo prosto realizowany. A nowe, to już masa...
czyli 2 pierwsze styki to coś w rodzaju impulsatora? od czego są pozostałe? czy da radę zaadoptować to do motocykla? moduł skoro jest sterowany z ecu pewnie nie ma w sobie regulacji konta wyprzedzenia zapłonu?
Źle ustawiony zapłon - ma być 3,8 - 4 mm przed GPZ. Masz patent na wiedze że wywalasz posty które ci nie pasują do twoich przekonań Ten rodzaj zapłonu działa bez akumulatora ,więc żaróweczkami nic nie zdziałasz Ten rodzaj zapłonu właśnie działał z akumulatorem - polecam zapoznać się z budową w/w motocykla, pojęciem "zapłon bateryjny", oraz instrukcją...
Mam problem z ustawieniem zapłonu w tym motocyklu, teorie znam czyli że platynmi maja się otwierać 3mm przed GMP i że przerwa na platynkach ma wynosić 0.4mm, potrafię dostrzec ten moment jak się otwierają i znalesc GMP ale nie umiem zmienić momentu wyprzedzenia zapłonu.Jak się dokładnie to robi, domyślam się że odkreca się 3śruby mocujące iskrownik...
Akurat do junaka ludzie zakładali już wszelkie możliwe gaźniki i dopasowywali je do silnika. Da się. więc gaźnik od cz nie jest jakimś ewenementem. Ważne, by dobrać średnicę gardzieli do średnicy w głowicy. Zresztą polecam przeczytanie starych numerów "Świata Motocykli". był tam cykl artykułów o przeróbkach junaka. miedzy innymi gaźnika. A ty zacznij...
To są oryginalne, akcesoryjne halogeny do tego motocykla. Światła pozycyjne w tym motocyklu włączają się po włączeniu zapłonu i nie da się ich wyłączyć, więc nie ma potrzeby stosowania żadnych dodatkowych przekaźników, uniemożliwiających włączenie świateł p. mgłowych, bez świateł pozycyjnych.
ustawienie zapłonu motocyklu ustawienie ustawienie zapłonu motocyklu łańcucha motocyklu
zasilacz impulsowy startuje cewka jednowarstwowa telewizor philips gniazdo antenowe
schemat wfl1200 satel perfecta
Kolory przewodów w szynie CAN Mercedes W211 Lokalizacja sterownika świec żarowych Audi A6 C5 1.9 TDI 1997