Ustaw silnik w górnym martwym punkcie na znaczek T a dokładniej na ta pionowa I kreseczka obok niego. Znaczki na wałku rozrządu wiadomo horyzontalnie czyli do płaszczyzny podziału głowicy. Zapłonu nie reguluje się w żaden sposób w tym motocyklu. Pamiętaj kop zawsze bardzo energicznie i bez gazu lub bardzo mało bo nogę potrafi połamać :) jak odbije kichając...
I może skromna porada,zapłon trzeba ustawić dokładnie ,trochę za wczesny zapłon i odwrotne obroty silnika będą.
Można coś takiego zrobić, jest to prosty przyrząd do ustawiania momentu rozpoczęcia zapłonu. Chodzi o ustawienie tłoka w pozycji 3 mm przed GMP, jest to punkt kiedy ma się rozpocząć otwieranie przerywacza. Natomiast moment otwarcia przerywacza można ustawić za pomocą zwykłej kontrolki kawałek kabelka żarówka i jakaś bateryjka np. 4,5V. Weź starą świecę...
Witam, potrzebuję pomocy. Posiadam motocykl yamaha pw 80 (rocznik nie znany) potrzebuję zdjąć magneto aby dołożyć do statora cewkę ładowania 12v aby móc podpiąć lampę. Po całej operacji jak ustawić w takim motocyklu zapłon? Różni się trochę od takich co już widziałem i nie wiem jak to później z ustawieniem takiego czegoś?
Witam, w sobotę wrzucę na schematy całość na temat tego motocykla i innych GPZ, pozdrawiam.
Miałem bardzo długo te motocykle i najważniejsze jest ustawienie zapłonu. Jednak trzeba wziąć pod uwagę że tabele przedstawiają regulacje na paliwo 74 Pb a obecnie jest to 95 Pb więc trochę jednak trzeba poprawić.P
Witajcie Serdecznie. Mam problem z moją WSKą 175. Jak wiadomo "Czwórki" zazwyczaj wymagały posiedzenia przy zapłonie. Moja zdecydowanie do takich należy. Sugerowałem się wieloma waszymi poradami nie mając jeszcze konta i koniec z końców metodą prób i błędów znalazłem Złoty środek w którym Wiesia cykała jak zegareczek ale do czasu. W tym roku coś mnie...
Witam. Okres jazdy ja motocyklu powoli się kończy więc czas na przegląd mojego pierwszego motocykle. I jak to bywa z pierwszym motorem potrzebowałbym informację na dwa tmaty: 1. Jaki powinien być w tym motocyklu poziom paliwa w gaźniku? 2. Jak oraz gdzie ustawia się w nim zapłon? Z góry dziękuję za podpowiedzi.
Czy dysza paliwowa 132 może mieć na to wpływ W dokumentacji jest 125 Druga sprawa czy te motocykle nie mają przyśpieszania konta zapłonu przy wzroście temperatury (mam dołączony czujnik temperatury )
Kolega jak zwykle nie może się obejść bez docinków. Oczywiście, że pisałem o WSK 125. O ile problem z ośką mógł występować tylko w tej wersji motocykla, to tyle cała reszta mogła spokojnie występować w innych silnikach dwusuwowych. A wróżba, czy mogłem czy nie mogłem to już szczyt wszystkiego, kolega jeszcze zgadnie iloma motocyklami jeździłem i w którym...
Statycznego kąta wyprzedzenia zapłonu lepiej nie zmieniać, powinien się znajdować w przedziale 5–10° przed GMP, inaczej będą występowały problemy z odpaleniem silnika. Dopasowanie kąta wyprzedzenia zapłonu pod paliwo o wyższej LO powinno polegać na zmianie charakterystyki regulatora odśrodkowego. Tutaj znaczenie ma twardość sprężynek i masa ciężarków...
Suzuki Burgman 400 K7 błąd f1- c28 Na początku błąd F1 pojawiał się sporadycznie, po zgaszeniu i ponownym odpaleniu nie wracał. W tej chwili zgaszenie i ponowne odpalenie nie pomaga. Problem najprawdopodobniej leży w przepustnicy, klapka nie otwiera się prawidłowo, po włączeniu zapłonu drży i próbuje się ustawić. Wyjąłem czujnik położenia przepustnicy...
To 'zaciskanie swiecy' - to wielu wlasnie rozumialo jako 'dogiecie elektrod' w czasie pracy silnika Bo tak właśnie jest. Iglica jest na samym dole i tak musi być bo inaczej dostaje za dużo paliwa a teraz kolor świecy jest dobry, a oleju daje jakieś 1:55/1:40 tak mniej więcej. świeca jest zwykła z standardowym gwintem Przerwa na świecy ma być 0,4-0,5mm,...
Fajne, ale jak to obsługiwać? Za każdym razem będziesz się bawił w mierzenie odległości od dołu czujnika do tłoka ustawionego w GMP i przeliczał odległość na kąt? Trochę sztuka dla sztuki, łatwiej jest ustawić zapłon lampą stroboskopową. To niech kolega podejdzie z tą "lampą" i ustawi zapłon w motocyklach starszych. A się przekona czy to sztuka dla...
Właśnie ustawił bym z instrukcji mniejwiecej i dostroić tylko nigdzie nie mogę znaleść instrukcji do konkretnie tego motocykla bo w takich ogólnych jest pokazane w jaki sposób to zrobić i ten silnik Według innych instrukcji do porównywalnych motocykli to jest on na benzynę 95 oktanów bez ołowiu i typ zapłonu to sem amal
a no to kolego nie moge Ci pomóc, sądze że powinny być jakieś znaki lub proponuje Ci zorientować się jaki masz dokładnie silnik i popatrzeć na forach bardziej ukierunkowanych pod twoj motocykl, może jakiś fanklub lub coś tego typu. A dla sprostowania tobie chodzi o ustawienie rozrządu a nie zapłonu.
Dzień dobry, mam motocykl MZ ETZ 150 nie chce odpalić i przy odpalaniu kicha. Gaźnik był już czyszczony i zapłon także ustawiany.
Witam, Mam problem z modułem zapłonowym w motocyklu Yamaha sr125. Seryjny moduł padł (częsta przypadłość w tych motocyklach przy module cdi dc), nie znalazłem nigdzie używki a od handlarzy częściami usłyszałem że ciężki temat dostać taki moduł. Nie raz już przerabiałem układy zapłonowe z powodzeniem więc i tu spróbowałem jednak skończyło się z dziwnym...
W motocyklu urwał mi się jeden z magnesów, uszkodził stator zapłon typu magnet bezimpulsatorowy. Z okazji dość drogiego oryginału postanowiłem zaadoptować magneto i stator z suzuki ad 50 morini, wykonałem podstawę statora z dużą możliwością korekcji kąta zapłonu, za pomocą lampy ustawiłem zapłon w odpowiednim miejscu. Moduł zapłonowy oryginalny, po...
Dziękuję za wszelką pomoc. Wymiana zapłonu na EURO 4 w nowym silniku spowodowała, że oświetlenie, ładowanie i zapłon były jak najbardziej prawidłowe. Reszta, jak ustawienie obrotów to juz była kwestia ustawienia gaźnika jak i odpowiedniego luzu linki. Tak by na skręconej kierownicy linka mimowolnie nie naciagała sie. Motocykl wyszedl fajnie. Pozdrawiam...
Paliwo do cylindra nie dostaje się bezpośrednio z wężyka. Ameryki nie odkryłeś .Prawo jazdy mam od 33lat a przygodę z motocyklami zacząłem dużo wcześniej . Należę do klubu motocyklowego więc nie tłumacz jak działa zasilanie silnika motocyklowego w paliwo . Po drodze jest jeszcze m.in. komora pływakowa. Więc zamknięcie kraniku nic nie da. Właśnie że...
Magneto może być całkiem dobre, koledzy zauważą że przy rozruchu pilarki wał i koło zamachowe magneta osiągają dość duże obroty, dużo większe niż w motocyklu przystosowanym do zapłonu bateryjnego.
Motocykl ma kilka obwodów - oświetlenie, zapłon, ładowanie. Mogą one pracować niezależnie od siebie. 1. Odłączyć prądnicę, załączyć zapłon tylko z akumulatora, odpalić motocykl, ustawić parametry pracy silnika. 2. Wyłączyć silnik, włączyć prądnicę, zmierzyć napięcie na jej wzbudzeniu. Odpalić motocykl, przegazować, zmierzyć napięcie w instalacji. Jeśli...
Witam tak jak w temacie. Zmieniłem rozrząd w swoim motocyklu i teraz nie wiem jak go ustawić. Pzy tarcze od zapłonu ( coś takiego jak magneto tylko bez magnesu) jest narysowane FT oraz kawałek dalej są dwie dziury wywiercone w odstępie od siebie jakieś 0.5 cm. Następnie na wałkach na głowicy są kropki jedna.kropka na jeden wałek. Wałków jest dwa. Silnik...
Kolego jak iskra jest to nie znaczy że zapłon dobrze ustawiony, ja miałem kilka motocykli wsk też miałem więc sprawdź ten zapłon bo to pewnie jego wina. Odkręć dekiel od strony zapłonu (czyli prawy) żeby widzieć magneto, odkręć świece i wsadź np śrubokręt żeby wyczuć tłok (tylko czysty żeby był) i kręć magnetem aż tłok będzie w górnym tzw martwym punkcie...
Witam, wie ktoś jak ustawić elektroniczny zapłon w MZ ETZ 150 ????????????? Szukam też wszystkiego (czyt. opisów, książek, itp) o tym właśnie motocyklu. Z góry bardzo dziękuję. Pozdrawiam
A nie lepiej kupić normalny dobry przerywacz? Nikt nie zmusza do kupowania "badziewia". Dodano po 7 Nadmiernie szybko zużywające się styki przerywacza, świadczą o usterkach w samym motocyklu! W ciągu trzech m-cy nie przejedziesz więcej, nią niż ok. 1000 km. Nawet najgorszy z możliwych przerywacz, nie będzie miał jakichkolwiek śladów zużycia, po tak...
Jeśli chodzi o olej to tylko ten do motocykli. Przystosowany trochę do innych warunków od samochodowych. Kwestia tylko mineralny, półsyntetyk czy syntetyk. To zależy od tego co zaleca producent i po trochę od tego co było lane dotychczas. Do tych silników jest najlepszy olej 20W/50
Jak masz nieoryginalne to tak może być. Przetrenowałem kilka współczesnych zamienników i są do bani. Rozpadają się, nie łączą, nie zgrywają się. Próbowałem regenerować platynki ( styki) za pomocą stali nierdzewnej, ale motocykl miał problemy z jazdą pod obciążeniem. Konstrukcja silnika i gaźnika jest prosta - gaźnik rozebrać, wyczyścić sprawdzić pływak,...
Zapłon i przerwa ustawiona - motocykl pali, ładnie się wkręca na obroty. Dzięki za pomoc.
Ale autor tematu napisał , że ustawił na 3mm. przed GMP. W ogóle to powinien sprawdzić przyspieszacz odśrodkowy, bo może on szwankuje i sobie lata jak chce. Nawet przy iskrze po GMP motocykl powinien zapalić. Zresztą z tego co pamiętam to ten regulator właśnie do tego służył - opóźnienia zapłonu przy rozruchu.
Sposób ustawienia zapłonu był już opisywany, na forum, kilkakrotnie. Troch własnej inicjatywy nie zaszkodzi, użyj wyszukiwarki, przy okazji dowiesz się czegoś więcej, o tym motocyklu.
Witam pomocy nie wiem jak ustawić zaplon w husqwarnie te610... wiem ,ze google nie boli ale nie moge znalezc zadnych informacji stator jest regulowany jak w komarze mozna przesuwac lewo i prawo brak tylko tego mlotka w srodku sa same cewki, z tego co wyczytalem czesto odklejaja sie magnesy niestety to nie ich wina u mnie wszystko ok, jedyne co zdiagnozowalem...
Dzisiaj kupiłem fajkę, przewód wn i świecę. Wymieniłem i nic nie dało. Dodam że po odkęceniu głowicy było dużo nagaru, aha i jeszcze jedno pytanie ponieważ dziś ustawiłem tak że palił na kopa elegancko wszystko itd. lecz gdy zgasiłem go i ostygł stało się to co na samym początku czyli nie chce palić, trzeba znowu grzebać w zapłonie. edit: Jakie ma objawy...
Witam Zrób zdjęcia statora z cewkami. Najlepiej z obu stron po wyjęciu z motocykla. Nie zapomnij o pomiarach. Jeżeli zapłon był dobrze ustawiony, to zaznacz położenie. Gdy nie da się przestawić zapłonu - jedno położenie , tym lepiej. Pozdrawiam
Witam mam ten sam problem gaźnik nowy iglica opuszczona na max a zapłon 3mm przed gmp a Mińsk dalej się dusi przy ruszaniu i ma okopcona świece (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Użytkownik opisuje problem z motocyklem Mińsk: dławienie silnika przy ruszaniu oraz okopcona świeca. - Gaźnik jest nowy, iglica opuszczona na maksymalnie...
Jest to dobre rozwiązanie, gdy nie masz dostępu do sprzętu profesjonalnego. Mam dwa typy świec made in CCCP i Colortune. Na razie używałem CCCP i sprawuje się dobrze ( mam motocykle zabytkowe 2T). Na wiosnę przetestuję w Syrenie 105. Obserwuj portale aukcyjne - czasami można kupić za mniej niż 100 zł ( moją CCCP kupiłem za 75 zł w komplecie z uszkodzoną...
Wyprzedzenie zapłonu 2,8-3,0mm przed GMP, przerwa na platynkach 0,3-0,4mm. Przerywacz w trakcie obrotu wału musi się zamykać, iskra pojawia się w momencie rozwarcia. Jeśli dobrze (szczelnie) poskładałeś silnik to musi palić. Jak nie z kopki, to na pych. Nie piszesz nic o gaźniku, a on też może być winnym tego, że silnik nie pali. PS Możesz jeszcze...
Zapewne chodzi Ci o zapłon HPI w oparciu o taki stator: Zgadza się: https://obrazki.elektroda.pl/9839814600_... Co do zapłonu z chińskiego Crossa, to musisz zwrócić uwagę czy impulsator i koło magnesowe było przystosowane pod zapłon stałokątowy, czy zmiennokątowy (z advancerem), Koło jak i stator "pochodzą" z 139FMB czyli kopii Super...
Ten film nic nie pokazuje. Jeśli masz poprawnie ustawiony zapłon, gaźnik to takie zachowanie jest prawidłowe i normalne .
Dzień dobry, Kupiłem chiński motocykl z silnikiem 139fmb, poprzedni właściciel zmienił cylinder na 72 ccm. Świeca jest okopcona jak przy zbyt bogatej mieszance i przy wysokich obrotach poddymia na czarno. Dzieje się tak nawet jeśli ustawię mieszankę na ubogą. - oleju nie pobiera, przejechałem 300 km i ile wlałem tyle jest, - pali od kopnięcia, zimny...
Adres do serwisówki: http://www.thisoldtractor.com/mg_manuals... Rocznik moto: 1999, przebieg niecałe 30 000 km. Co byś chciał jeszcz wiedzieć? TPS już ruszałem - ustawiłem na 150mV na całkowicie zamkniętym motylku przepustnicy (czyli wg serwisówki). Ale poprzedni właściciel mówi, że miał takie same spalanie (7 litrów),...
(at)vip1210 wszystkie możliwe odpowiedzi już padły w tym temacie. wszystkie zalecane czynności można wykonać, ale najmniej pracochłonne będzie ustawienie najmniejszej możliwej przerwy na przerywaczu przy której (bez świateł) silnik pracuje poprawnie i sprawdzić czy po załączeniu świateł się poprawiła praca silnika. Zakładam, że cała instalacja motocykla...
Tak to prawda ze nie powinno sie polerowac kanalu ssacego jesli jest dlugi czyli w samochodach,jak wypolerujemy kanal ssacy w samochodzie na lustro to prawdopodobnie bedziemy miec problem z odpaleniem zimnego silnika.W motocyklach to nie stanowi juz takiego problemu i mozna wszystko przepolerowac na lusterko.Denko tloka i komore spalania poleruje sie...
W modułach virago nigdy nie padają jednocześnie 2 kanały,ja bym jednak sprawdził(mechanik) gaźnik lub klin na wale. Gażnik przejrzałem 4-ro krotnie. Membrany nie mają żadnych dziur ani dziurek. Rozciągałem gumy porządnie. Motor normalnie zapala, chodzi, zrobiłem nim 500 km tego sezon. Tylko na wysokich obrotach zaczyna siadać, krztusić się etc. Z gaźnikami...
Ja jak miałem taki problem wieki temu to wstawiłem cewkę od malucha (fiat 126p) i iskra jak piorun strzelała. Podejrzewam że powinieneś wymienić cewkę a potem ustawić zapłon
Wybacz szczerość, ale jesteś kolejnym beznadziejnym przypadkiem na forum. Zakładasz temat. W 27'mym poście odkrywamy twoje intencje! Piszesz o jakichś wartościach pomiarowych (2mm) bez uwagi o sposobie i dokładności pomiaru. Potem okazuje się, że ....: Zmierzyłem to jakby to powiedzieć na ,,oko" , ale tak czy siak jest on duży. Zapytany jak mierzysz...
Rozumiem, że chcesz wmontować własny moduł pomiędzy impulsator a fabryczny cdi ?, to bez sensu. raz, że trzyma (mechanicznie) impulsator i nie przyspieszysz zapłony o tyle, o ile byś chciał, a dwa przeważnie w cdi jest już układ opóźniający zapłon w czasie rozruchu. Nie wiem do jakiego silnika chcesz to zamontować, ale ostrzegam, po własnych doświadczeniach...
Tylko tutaj mamy gotową recepte, cały zapłon ze skutera. Zostaje nam tylko przetoczyć krzywkę magneta i ustawić zapłon montując wyżej wymienione elementy. Mógłbyś podać link do takich hybrydowych cewek CDI zawierające w sobie to wszystko??
Ustawianie zapłonu WSK3, 125ccm. (źr. książeczka "MOTOCYKL WSK Pojemność 125ccm Instrukcja obsługi 79r") [...] Po zdjęciu prawej osłony silnika sprawdza się rozwarcie styków przerywacza, obracając w tym celu wirnik prądnicy-iskrownika najlepiej przez pokręcanie ręką. W razie potrzeby rozwarcie styków reguluje się przez zluzowanie wkrętu ustalającego...
Ale cykl zapłonu w fiacie 126p jest co dwa obroty bo jest to silnik 4T, gdy w pierwszym cylindrze następuje zapłon w drugim jest ssanie i nie możesz w żaden sposób porównywać go do działania silnika spalinowego (tu kolejność zapłonu można zmienić poprzez zmaiane ustawiena pozycji wałka rozrządu). Zobacz na dwusuwowy odpowiednik 126p czyli dwucylindrową...
Sprawa jest taka, że dostałem do zrobienia jawkę od wuja. Założyłem zapłon widoczny na zdjęciach (nie wiem gdzie, od kogo ani za ile kupiony, pochodzi pewnie z alledrogo), wyprzedzenie ustawiłem do suwmiarki najdokładniej jak potrafiłem tj. 2mm przed GMP wg. zalecenia sprzedawcy i silnik nie chce na nim działać. Odpala z oporem i od około 1/3 gazu wydaje...
Na początek pragnę się przywitać i poprosić o pomoc Posiadam identyczny agregat BOSCH G1900 jak Rafał 545.Mam problemy z silnikiem. nie mogę ustabilizować pracy tego silnika. Jest to 4ro suw owy Tecumseh starszej konstrukcji z zapłonem iskrowym. Silnik nie równo pracuje kicha w gaźnik i gaśnie, nie pomaga czyszczenie gaźnika, regulacja,wymiana na inny...
Cześć! Na początek zaznaczę że pierwszy raz mam styczność z silnikiem z iskrownikiem, ale przewinęło mi się przez ręce parę silników z bateryjnym. Silnik zaburtowy Salut M https://obrazki.elektroda.pl/9439939600_... Kupiłem za grosze jako zepsuty z zamiarem majsterkowania. Aktualny stan silnika: Nowa świeca NGK B5HS Nowa fajka NGK +...
Mam problem z ustawieniem zapłonu w tym motocyklu, teorie znam czyli że platynmi maja się otwierać 3mm przed GMP i że przerwa na platynkach ma wynosić 0.4mm, potrafię dostrzec ten moment jak się otwierają i znalesc GMP ale nie umiem zmienić momentu wyprzedzenia zapłonu.Jak się dokładnie to robi, domyślam się że odkreca się 3śruby mocujące iskrownik...
Więc masz jeszcże do sprawdzenia, iglicę jak pisali koledzy wyżej choć pewnie nic to nie zmieni, nie strzela w gaźnik?Jeżeli miesiąc nie możesz ustawić zapłonu to problem może być w innym miejscu, chyba że robisz to nieprawidłowo...Filtr masz?
Witam,czy projektował ktoś lub ma pomysł jak zrealizować takowy moduł dynamicznego ustawienia konta zapłonu urzywając czujnika stuku i impulsatora ustawionego w 1 punkcie tak jak zwykle jest w simsonach i innych motocyklach 2T?Pierwszy problem przychodzącym mi do głowy jest impulsatora ustawiony w 1 miejscu nie dał by możliwości dokładnego określenia...
Ustawiasz tłok w GMP, rozwarcie między platynkami ma wynosić między 0,3 a 0,4mm. Cofasz korbowód (w lewą stronę) tak aby tłok opadł o 2,5mm w tym momencie powinno nastąpić zwarcie styków przerywacza. Tak to tez dobry sposób ale nie jestem zwolennikiem cofania wału. Zapłon powinno sie ustawiać zgodnie z kierunkiem obrotu walu (w prawo) ponieważ wtedy...
Dziękuję za przypomnienie, chociaż prawdę powiedziawszy, właśnie dzisiaj, miałem napisać o stanie aktualnym, mojej sprawy. 1. Poczytałem, wiele czasem fachowych, ale najczęściej barwnych a nawet dowcipnych „opowiadań” na stronach internetowych ( między innymi MZ KLUB POLSKA), ale niewiele, mi to w mojej sprawie pomogło. To z zasady, korespondencja,...
Cześć! Mam problem z moim crosem 125, a dokładnie asix 125. Parę dni temu wyjechałem, ponieważ chciałem pojechać zatankować i wyjechałem kawałek od domu, po czym zaczęło go dławić. Myślałem, że nie mam paliwa, ale faktycznie jeszcze go trochę było. Przestał odpalać, jedynie ciężko odpalił, ale na ssaniu dojechałem do domu. Ustawiłem zawory, nic to nie...
Nie lepiej zmodyfikować mapę wtrysku? Czytając to myślałem, że zobaczę motocykl 2T, albo zabytek na przerywaczu mechanicznym i gaźniku, a nie Mercedesa... Zapomnij o przekaźnikach, bardziej układ scalony oparty o tranzystory, taki przekaźnik ma taki czas przełączenia, żeby Ci te obroty jeszcze spadły na biegu jałowym, a i błędów będzie sypać o niesprawnym...
Lepiej ic kup nowy kondensator. Przy takim motocyklu wymiana swiecy ci niewiele da. Sprawdz czy dobrze ustawiony jest zaplon. I sprawdz czy przypadkiem w przerywaczu mloteczek nie ma luzow, lubi sie obluzowac ten trzpien. A masz wogule iskre? Jak masz to jaki ona ma kolor powinna byc taka niebieska.
Włożyłem szeregowo dodatkowy płaski bezpiecznik 15A z gniazdem, a oryginalny podwatowałem - na jedno wyjdzie. Dopiero teraz miałem czas wrócić do motocykla i mam problem a właściwie dwa. 1. Otóż, akumulator najwyraźniej padochnął. To bardzo dziwne, bo ma mniej niż dwa lata i był regularnie ładowany. Wystarcza na jakieś 40 sekund świecenia światłami,...
Drodzy koledzy, ze spora zwłoką ale zamykam temat. Rzeczywiście ten moduł był beznadziejny, odpuściłem sobie dalsze próby reanimacji go gdyż znalazłem informacje na forum Domiantora jaki chiński moduł od lat wielu osobom sprawdza się jako zamiennik, jak przerobić instalację i ustawić wyprzedzenia zapłonu aby dobrze działał...i działa. Dziękuję wszystkim...
Dziękuje za wszystkie rady. Postaram się to dobrze ustawić jak mi radzi Błażej. Jakie będą tego efekty napisze w najbliższym czasie.
włacz zapłon połuż łapke na wlocie gaźnika i próbuj uruchomić, jak poczujesz ze reka jest mokra i imo tego motocykl nie zapala to albo jest zatarty albo uszczelniacze wybrały sie na spacer.
Witam .Budowa ukończona w maju ,teraz jest trochę czasu ,żeby zaprezentować efekty i rozwiązania . Zapłon : Po pierwsze -zapłon - przerobiony na bateryjny ,bo nie działała prądnica .Zamontowany akumulator 4 ah ,wykorzystany oryginalny przerywacz ,dodana cewka zapłonowa z samochodu (na złomie za 10 zł ).Ogólnie to prąd z akumulatora idzie przez przerywacz...
Witam, mam problem z motocyklem WSK 125, brak iskry po remoncie. Jak włożę palec do fajki to kopnie, co może być przyczyną. Zapłon ustawiony dobrze, przerywacz też się otwiera prawidłowo.
Sprawdź spadki napięć na zasilaniu modułu zapłonowego i masę na silniku. Przerwa na świecy ? Poza tym, moduł oryginalny czy chiński ? może ma złe wyprzedzenie przy odpalaniu, "elektroniki" mają na "zapłon" inny kąt wyprzedzenia jak do pracy, kto wie co chińczyk tam ustawił.
Zapłon ustawiony jest za pomocą żarówki właśnie 2,5mm przed GMP. Dzięki Kolego jack63 za linka, byłem już tam wcześniej. To forum to kopalnia wiedzy dla użytkowników motocykli MZ.
Mam taką lampę, potwierdzam, przydatne pokrętełko, szczególnie przy starszych samochodach i motocyklach.
Witam, Posiadam problem zapłonem mińska 125 gdyż straciła iskrę (przy podnoszeniu pływaków w gaźniku(przypadek?)) Sprawdzony iskrownik, cewka, są dobre. Zauważyłem ze iskra pojawia się po przesunięciu dokręceniu w inne miejsce, motocykl pali lecz zapłon jest nie do ustawienia zapłon(brak skali na śrubkach). Poniżej kiedy iskra jest ok .Próbowałem dorobić...
Ten brak mocy to zatkany kranik zapewne, wypalisz paliwo z gaźnika i moc znika, potem chwila postoju i jawa gotowa do boju. Brak ładowani, jeśli połączenia sprawne to uszkodzony regulator. Obejrzyj mostek prostowniczy prawa strona motocykla schowek , czy przypadkiem nie odlutowały się w nim takie druty, jak wyjmiesz zrozumiesz o czym piszę, tak samo...
Trzeba ustawić tłok 4mm przed górnym martwym punktem mierząc przez otwór świecy suwmiarką, lub nawet zwykłym patykiem stawiając kreski na patyku. Przy takim ustawieniu powinna się zaczynać przerwa na stykach przerywacza. Taki sposób ustawiania był nawet w instrukcji obsługi motocykla. Jak wyczuć początek przerwy? Przy zapłonie bateryjnym (jest akumulator)...
Witam mam pytanko mam kawasaki ltd 550 jak ustawiać zapłon
Witam, MZ ETZ 150, 1988r. zapłon elektroniczny typ A. Opis usterki: Nie odpala, czasami strzeli w tłumik. Kąt zapłonu jest dobrze ustawiony ok. 2 mm przed GMP. Układ zapłonowy sprawdziłem według książki "Jeżdżę motocyklem MZ". Akumulator 12 V, zasilanie zespołu nadajnika 11 V (jest zasilany przez diodę i opornik z zespołu sterującego) powinno być 12...
Da się ale to trochę zabawy bo trzeba przełożyć cały zapłon, cewka i koło magnesowe. Potem ustawianie punktu zapłonu.
Witam Otóż mam problem z moją MZ, 1 problem: przerywa na wysokich obrotach i strzela z rury zmiana świec nic niedaje, wymieniony mam kondensator i przerywacz (nówka), przerwa na świecy i przerywaczu jest odpowiednia, chwilowy brak ładowania bo wymieniam regulator napięcia , próbowałem odpalać na prostowniku ale taka sama reakcja, elektryka sprawna światłą...
Źle ustawiony zapłon - ma być 3,8 - 4 mm przed GPZ. Masz patent na wiedze że wywalasz posty które ci nie pasują do twoich przekonań Ten rodzaj zapłonu działa bez akumulatora ,więc żaróweczkami nic nie zdziałasz Ten rodzaj zapłonu właśnie działał z akumulatorem - polecam zapoznać się z budową w/w motocykla, pojęciem "zapłon bateryjny", oraz instrukcją...
Witam, z oryginalnymi gaźnikami też czasem tak jest, że jak się wybiją ich iglice/zaworki w pokrywce komory pływakowej, to zaworek nie trzyma poziomu paliwa i benzyna "leje się do wydechu", bo silnik nie daje rady jej "przepalić" w całości - wtedy spalanie może być naprawdę duże. Druga sytuacja - to gaźnik lekko "terkoczący/wpadający w rezonans", czyli...
Dawniej w ogarze jeśli się nagrzał to zaczynał gasnąć, od razu było wiadome że kondensator. Przeglądając twoje posty widzę, że masz takie przypuszczenia. Winny może być kondensator jak i również źle ustawiony zapłon chociaż być może napiszesz, że na pewno jest dobrze ustawiony. Jeżeli masz to wymień kondensator, i obowiązkowo ustaw zapłon i dobrą przerwę...
Nie no, zastosowań może być wiele ;) Faktycznie szybki odczyt pomiarów, jest bardzo przydatny. Na suwmiarce nie zawsze można odczytać wartość, by jej nie ruszyć niszcząc pomiar, nie mówiąc już o zapisywaniu wyników na kartce papieru. Kolejnym zastosowaniem to oczywiście niskobudżetowy liniał - też bardzo fajna rzecz. Autor podobnego projektu z EDW,...
Z całym szacunkiem, ale dobrze wiem że na pałę to mogę sobie wiadomo co zrobić :D Zawsze staram się robić na 101% swoich możliwości. Ale faktem jest że winne będzie ustawienie tej krzywki. Testowałem na fabrycznym kole i silnik coś tam burczał, ale to już inna kwestia. Tak mnie ten fakt zastanowił bo w jednym motocyklu w przeszłości, bodajże w simsonie...
Mam problem z moim jednośladem Suzuki gn125 4T, a mianowicie motorek jeździ super, wkręca się normalnie, ale pod większe górki przerywa, tak jakby odcinka się włączała, to nie wina paliwa. Czasem przejadę 10 km i jest wszystko super, tylko pod górki nie, a czasem przerywa nawet na prostej, ale jak jadę na pół gazie i się rozchula to potem wyższy normalnie...
Tłok ma sie znajdować w górnej pozycji,czyli najwyżej w stronę głowicy,a wałek tak ustaw żeby zawory były oba zamknięte.O resztę sie nie martw bo samo się zgra wszystko z zapłonem i kolejnością otwarcia zaworów.Nom salmo ma cylinder do przodu położony w stronę przedniego koła,to prosto pisząc ma być tłok wysunięty w stronę przedniego koła jak będziesz...
Witam! Wykonałem zapłon z schematu umieszczonego przez autora tematu i spisuje się rewelacyjnie. Dla zainteresowanych prezentacja mojego modułu: https://youtu.be/_XTXlj0qsvg Jednak pokusiłem się o budowę bezstykowego zapłonu na bazie wykonanego modułu. Zmodyfikowałem stopień wejściowy, zwiększyłem rezystancję R1 by na wyjście czujnika halla płynął prąd...
Witam Czy mógłbyś przedstawić w jaki sposób obliczasz kąt zapłonu i w jaki sposób generujesz impuls dla tranzystorów wykonawczych , interesuje mnie również jak uzyskujesz stały czas zasilania cewki zapłonowej i co się dzieje przy nagłym przyśpieszaniu , czy nie występuje wypadanie zapłonu? Jak wygląda charakterystyka zapłonu , jest schodkowa czy liniowa...
Dziękuję za "pomoc" Nie mam zamiaru udowadniać swojej racji czy kręcić filmów ,żeby udowodnić wam ,że to co mówię jest prawdą. jack63 szkoda ,ze nie umiesz czytać wszystkiego ze zrozumieniem ,bo ja nigdzie nie pisałem ,że ten mechanik ustawiał mi gaźnik itp. Tyczyło się to zapłonu ,ale ty dalej prawisz swoje. To ,że wska jest prosta w konstrukcji to...
Co Wy chcecie od 6 V halogenów H4 ? i od prądnicy ? Możesz spokojnie zainstalować takę żarówke, o ile klosz i odbłyśnik jest do niej przystosowany. Niewiele sie tam zdziałasz przy tych 6 V z plusem na masie, o ile nie chcesz przerabiać instalacji. A ta prądnica mimo wszystko ma spory zapas mocy, więc nic się stanie. ,,Lata Swietlne" temu mialem IZa...
Witam, mam problem z moim zippem, otóż stał chyba z półtora roku nie odpalany bo były z nim małe problemy. Teraz nadszedł na niego czas i problem jest taki, że nie odpala. Wstawiłem inny gaźnik i odpalił, ale za nic na świecie nie szło go wyregulować, obroty falowały, gasł i strasznie miał spaliny, aż w oczy piekło. Chcę ustawić gaźnik do ustawień fabrycznych....
Jest kilka typów układów zapłonowych akurat podam przykład z motocykli: platynki w JAWA`ch TS 350 magneto w produktach IFA np simson mz moduł elektroniczny 2 sów jak w simson`ach SR50e i mz 251e wersja rozwojowa bazująca na magnecie moduł elektroniczny 4 sów jak w silnikach jednocylindrowych honda jest owalny magnes przykręcony do wału i tylko jedna...
A tak dokładniej to o jakim silniku jest mowa? Jest to silnik prawdo podobnie rosyjskiej produkcji montowany niegdyś w motocyklach Romet ''minsk'' oznaczenia na gaźniku oraz na silniku są rosyjskie. Macie jakieś wskazówki jak dokładnie ustawić w tym silniku zapłon? jak nie przekręcam to silnik pracuje tak samo dobrze i ma moc. Cytuję pewien artykuł...
Dziś wpadłem na genialny pomysł .Mianowicie chcę zbudować mini komputerek do motoru. Miał by on zadanie : -Przy przekręceniu stacyjki na on wyświetlał by się napis na wyświetlaczu -<HONDA>- -<NSR>- A po 3s napis (ma czujnik luzu w motorze): -<NEUTRAL>- -I potem pokazywał by przy odpowiednich obrotach silnika napis : -<Sprzęgło>-...
Wawrzyniec. Dotychczas zgadzałem się z Tobą, co moglo wyglądać na "towarzystwo wzajemnej adoracji", ale teraz jestem za, a nawet przeciw. :D W tym co piszesz tkwi błąd logiczny: Jak zapłon może być dobrze ustawiony (czyli x mm tłoka od GMP) gdy czop walu obrócił się w przeciwwadze??? A nawet jak się obrócił niewiele, to nie ma to prawie żadnego wpływu...
Hmm....czyli w Twoim przypadku uszkodzony obrotomierz odpada. Jeśli wskaźnik ilorazowy jest uszkodzony, to objawy są często dokładnie takie jak opisałeś. Trzeba było pisać od początku w czym rzecz zamiast kombinować jak koń pod górkę. Rozbierz ten zegar i zobacz czy nie ma tam potencjometru do korekcji wskazań obrotomierza. Osobiście nie bawił bym się...
A i jeszcze jedno - skad masz ten schemat? Jeżeli tranzystor nie spali sie po pierwszym rozłaczeniu to napewnoi zrobi to w cioągu kilku następnych minut. Polecam na wyjściu zamiast tego IRF układ darlingtona (BU508 + MJE13007..9) i do tego transil 1.5KE równolegle do tranzystora - bo to sa tranzystory wysokonapieciowe i napewno wytrzymają takie warunki...
Miałem podobną sytuację w 175, 72 r.. Zapłon regulowany doświadczalnie (akurat nie przeze mnie), cofnięty bardziej niż mówi instrukcja - choć i tak czasem potrafi oddać z kopnika. Ja z kolei czekam na opinię o VAPE (bierzesz 6V)? Tak, zamówiłem jeden zestaw na 6V, jak będę już go miał w rękach, mogę napisać coś więcej. Aczkolwiek ciekawą alternatywą...
Witam, postanowiłem napisać temat na forum bo już mi brak pomysłów. Otóż 2 tygodnie temu kupiłem MZ ETZ 150 z 89r z elektronicznym zapłonem. Ponieważ uszkodzone było sprzęgło sprzedający odpalił motocykl tylko z kopki. Co prawda załapała dopiero na drugiej świecy ale zapalił. Na luzie chodziła na 2500-3000 obrotów. Dodawał gazu wszystko było jak należy,...
Na module zewnętrznym cewka świeca działa robi iskrę, przypadkiem w na tyle dobrym momencie że silnik odpali, ale jest to moduł na 4 kable do silników 4t z odcięciem zapłonu i zmienym kątem zapłonu co się kończy rozjechaniem iskry powyzej 3000 obrotów i niestabilna praca na niskich. Nawet nie idzie ustawic gaźnika. Dostałem to że śmieciami do tego rozebranego...
co do ustawienia blaszki to trzeba by przeprowadzić obserwacje tzn jak wyglada izolator swiey ale po przejechaniu takiej dłuższej trasy silnik musi sie dobrze nagrzać i wtedy jeśli izolator jest czarny oznacza to zbyt bogata mieszanke i iglice opuszczamy o 1 rowek jesli izolator jest taki blady to postepujemy odwrotnie, ogólnie chodzi o ty by kolor...
ustawienie ustawienie zapłonu motocyklu zapłonu motocyklu ustawienie zapłonu
niskich obrotach silnik gaśnie schemat brzęczyka zablokowany telefon samsung
zmywarka siemens tabletka zmywarka siemens tabletka
Lokalizacja czujnika przedniej pokrywy Canon MF628Cw Jak włączyć filtrowanie czasu w Google na Androidzie?