DIN 72 552 Objaśnienie zacisków: ZAPŁON 1 cewka zapłonowa, rozdzielacz zapłonu, niskie napięcie (Rozdzielacz zapłonu o dwóch oddzielnych obwodach) 1a do przerywacza zapłonu I 1b do przerywacza zapłonu II 2 zacisk zwarciowy (zapłon magnetyczny) 4 cewka zapłonowa, rozdzielacz zapłonu, wysokie napięcie (Rozdzielacz zapłonu o dwóch...
Niestety tam brak oznaczeń ( jest ich tam dużo mniej jak przewodów i nie pokrywają się z tym co było w schemacie). A wpinanie się na ślepo nie jest najlepszym rozwiązaniem. Dlatego zapytałem. Przecież nawet na zdjęciu widać wytłoczone "1", "8", "9" i "16"- ale niech stracę- proszę: https://obrazki.elektroda.pl/8335099400_...
Im nowsze auto tym większe prawdopodobieństwo że zapalniczka jest po zapłonie. W miarę nowe auto w pozycji zapłon pobiera różne prądy w zależności od wyposażenia, wypasione z kamerami i radarami to ponad 10A. To jakim prądem musiałbyś ładować aby to miało0 sens ?
BAT podpiąłem pod totalnie pusty slot gdzie jest napięcie ciągle. Natomiast ACC podpiąłem pod zapalniczkę i jest progress. Główny wideorejestrator gaśnie bo zgaszeniu pojazdu i wyjęciu kluczyków ale tylny wideorejestrator nie działa w trybie parkingowym... (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź Po wyjęciu kluczyka kamera tylna nie przechodzi w tryb...
Radio działa Ci po zapłonie czy także jest stale zasilane?
Najpierw napisz jaki to samochód a potem czy włączyłeś zapłon. W Peugeotach trzeba zapłon włączyć żeby zapalniczka działała.
Da się to w jakiś sposób obejść Owszem, ale wymagało by to sporej ingerencji w oryginalna instalację pojazdu. czy byłoby bardzo niewskazanym ewentualne zostawianie sprzętu w takich gniazdkach ze stałym dopływem prądu? Bez dramatów - to ma tak znikomy pobór prądu, że wpływ na rozładowanie akumulatora był by widoczny po dwóch tygodniach bezczynnosci...
https://obrazki.elektroda.pl/5575172600_... Przedstawiony układ opisuje rozwiązanie w Astrze H (Astra III). Może być jednak z powodzeniem użyty w innych samochodach gdzie występuje oddzielny bezpiecznik na gniazdo zapalniczki. Trochę historii Astra III posiada odbiornik radiowy bez wejścia USB i Line In. Oczywiście nie ma też BT. Powstał...
Jest to proste Znajdź do którego gdziazda jest przypisany przewód od zapalniczki puzniej poszukaj + po stacyjce tzn po przekręceniu w pozycji zapłon na bezpieczniku ma się pojawić napięcie 12V bo jego wyciągnięciu to napięcie ma zniknąć Podpinasz ten przewód pod ten bezpiecznik i sprawa załatwiona. Jest to bardzo proste. Tylko trzeba zwrócić uwagę że...
podświetlenie włącznika świateł działa w pozycji wyłącznej Bo on się podświetla po włączeniu zapłonu, dopiero po włączeniu świateł ze ściemniacza oświetlenia kokpitu. Masz oba światła pozycyjne, L i P ? jeśli tak, sprawdź ściemniacz Wiem że musi być przekręcony zapłon , ale już naprawiłem , może to dziwne ale zapalniczka robiła zwarcie , wystarczyło...
Jeżeli straciłeś prąd po podpięciu tylnej zapalniczki to są 2 opcje Nie działała bo robiła zwarcie i ktoś ją odpiął bo nie wiedział jak usunąć usterkę Upalila się instalacja Teraz nie masz w ogóle prądu w gnieździe zapalniczki? Jak nadmieniłem wczesniej w aucie są 2wa plusy 1. Stały (jest zawsze) 2. Po stacyjce (pojawia się po przekręceniu zapłonu)...
Witam. Zaczynam przygodę z elektroniką, wręcz raczkuje. Czytałem dużo na te tematy, trochę próbowałem. Co do mojego problemu miałem kilka pomysłów lecz... Chcę zrobić oświetlenie klamek w samochodzie. Miało by ono działać gdy uruchamiam silnik (po zapłonie) oraz od 3 do 10 sekund po jego wyłączeniu (odcięciu zapłonu). Chciałem zrobić owe podtrzymywanie...
Witam ponownie Czy to nie może być w takim razie wadliwa elektroda jonizacyjna? Jak to sprawdzić? Pozdrawiam "serwek" ;) Mam podobny problem ze swoim EUROSTAREM, serwisant Junkersa wymienił na nowy komplet elektrod ale to nie pomogło dalej "cyka" zapłon mimo że ogień jest. Serwisant twierdzi,że "płyta się kończy" i że elektrody (3 miesiące pracowały)...
http://www.zawalny.daminet.pl/energoelek... tak jak na rysunku a. Zamiast transformatora wtyk to gniazda zapalniczki a zamiast rezystora gniazdo. Kondensator zgodnie z oznaczoną biegunowością.
Mam taki problem z passatem b5 fl naprawiałam dzis zaplaniczke i przypadkowo zrobilo mi sie zwarcie spaliło bezpiecznik zmienilem na nowy zapalniczka działa. Ale przestało działać zamykanie drzwi z pilota musze zamykać kluczykiem a jak otwieram to musze szybko wsiasc do samochodu i włączyć zapłon aby nie włączył sie alarm. Baterie w pilocie nowe bo...
Witam, dziś po odpaleniu samochodu chciałam włożyć transmiter , gdy dotkną gniazda zapalniczki nagle poszła iska i zapalniczka przestała działać (nie grzeje ) pod światłami mam zamontowane ledy , które automatycznie się włączały gdy odpalało si na sam zapłon aby nie korzystać ze świateł mijania , one również przestały działać :/ Prosze o pomoc co mogło...
Z uwagi na bezpieczeństwo i wygodę (włączasz zapłon i włącza Ci się kamerka, nawigacja, CB radio czy co tam jeszcze masz podpięte pod gniazdo zapalniczki) w wielu nowych autach gniazdo zapalniczki ma zasilanie "po stacyjce". Ciągnąc kabel z akumulatora nie zapomnij o bezpieczniku możliwie blisko akumulatora (na pewno pod maską, przed przejściem przez...
Kupiłem nową ładowarkę to telefony , gdy starą wyciągnąłem wszystko z niej się posypało , chciałem wyciągnąć pozostałem części ze środka , zapomniałem wyłączyć zapłonu , raz zrobiło się spięcie , potem drugi i odłączyłem zapłon , gdy znów włączyłem radio przestało działaś ale sprawdzałem w drugim Clio 3 i radio działa , poza tym zegar się nie podświetla...
Z mojego doświadczenia wynikały by dwie rzeczy. Pierwsza to uszkodzenie licznika i jego elektroniki - bardzie pradopodobne - a druga to palenie się przewodów. Kilkukrotnie spotkałem się z podobnym problemem i dwukrotnie winą były przetopione przewody zasilające, często przy samej kostce w desce rozdzielczej, rzadziej w wiązce. Spotkałem się też dwukrotnie...
Zależy czy zapalniczka jest podpięta od razu pod akumulator, czy pod zapłon (większość samochodów). Pomysł jak najbardziej dobry, tylko sprawdź jak masz z apalniczką, czy jest cały czas +12V (bez włączania stacyjką). Ta kość powinna mieć sterowanie, według tej tabelki, na zdjęciu widać jeden brązowy kabelek i to on, najlepiej spytaj się tego sprzedawcy,...
Astra F 1,4 16 V Ładowanie działa na wyłącznym silniku 12,4 na włączonym 14,1 Po łączniu na zapłon nie świeci żadna kontrolka. Po włączeniu zapłonu zapala się kontrolka akumulatora i Check. Licznik prędkościomierza działa , nie działa licznik obrotomierza. Nie świecą pokrętła od nawiewu. Zapalniczka działa. Bezpieczniki sprawdziłem Dzisiaj jadąc do...
Wystarczy założyć na przewodzie dostarczającym prąd do zapalniczki przekaźnik sterowany na przykład napięciem na kostce radia pojawiającym się po przekręceniu kluczyka.
Po pierwsze dziękuję za zainteresowanie tematem i dziękuję gruhojadowi za ofiarowane punkty - teraz nie będzie problemu wrzucić tematu tam gdzie należy, można normalnie używać elektrody :) Co do podpinania się pod zapalniczkę i radio - ok, można trochę zmienić plany i pogrzebać w instalacji, a jeśli chodzi o doładowanie, to mam pewną wątpliwość - czy...
Najprawdopodobniej przypaliło BSI, może być sytuacja że upaliło w BSI ścieżke, trzeba ją wyjąć rozebrać i obejrzeć, jak nie znajdziesz usterki to podaj po bezpieczniku na przednią zapalniczkę prąd po zapłonie i obie powinny działać, nie koniecznie trzeba szukać usterki do tego typu rzeczy można zrobić konkretne obejście.
Trochę dziwna usterka. Przede wszystkim masz coś żle podłączone w kostce zasilającej. Raczej mi nie wyglądasz na znającego sie na tym skoro bawisz się ustawieniami w DSC (Direct System Control) radia nie wiedząc do czego służą i nie zapamiętujesz co zmieniałeś. Jeśli jeszcze nie uszkodziłeś radia to sprawdź dokładnie podłaczone przewody w kostce zasilającej....
Sygnał Remote wymaga znacznie niższych prądów niż 20A ;) Skoro zapalniczka działa po zapłonie możesz z niej podebrać + dla REM.
Zdejmij lewy próg kierowcy i na lewym słupku jest wielka kostka,czarny gruby,to po zapłonie,jak coś bliżej,to zapalniczka ma dodatkowy cienki kabelek,czarny,do podświetlenia,zawyczaj zawiniety nie uzyty-wersje dla niepalacych.tylko jest cienki
Plus po stacyjce możesz wziąć na przykład z gniazda zapalniczki albo jej bezpiecznika. Jest duże prawdopodobieństwo, że zapalniczka też ma stały plus (tak jak audi, skoda, VW)
Witam. Może to nie jest najlepsze rozwiązanie ale możesz wziąć zasilanie z kostki radia, tylko sprawdź który kabel jest który bo jeden jest bezpośrednio przez bezpiecznik z akumulatora a drugi ze stacyjki.
Znajdź bezpiecznik zapalniczki (sprawdź, czy wyłączenie zapłonu wyłącza gniazdo) i podłącz takim bypassem: https://obrazki.elektroda.pl/5285113900_... Do jednego slotu wkładasz oryginalny bezpiecznik gniazda zapalniczki, do drugiego mały bezpiecznik do kamerki.
Obydwa są na stałe, bez zapłonu Tak jak pisałem, "to musisz poszukać innego (po stacyjce)" Jeden od lampy (ten od drzwi), a drugi jakiś po zapłonie, np. zapalniczka?
Chyba pomyliłeś przewody. Sprawdź ciągłość między masą zapalniczki a masą za radiem, musi być niezależnie od zapłonu.
Witam. Mercedes W211 kombi Zasilanie zapalniczki pod radiem i w bagażniku mam po zapłonie. Dla pasażerów z tyłu zasilanie w zapalniczce jest cały czas. Czy gdzieś można to przełączyć (bezpiecznikiem) żeby w całym aucie działały po zapłonie?
W moim Fordzie zapalniczka zostaje pod napieciem po wylaczeniu zaplonu ale po 5-10 minutach zasilanie jest odlaczone. Tez chcialem juz budowac jakis uklad ale najpierw zostawilem rejestrator dzialajacy i sprawdzilem jak dlugo nagrywa. Nagrania konczyly sie dokladnie po 5 (albo 10) minutach. Sprawdz u siebie. tak na poczatku zrobię. Pierwsze sprawdzę...
Ja jaszcze dopisze że bezpiecznik 2-3A wstaw. Bo czasem .....
Żeby radio włączało się po zapłonie, trzeba ten stały plus w kostce auta przełożyć do pin 7, żeby zgrało się z kolorem żółty B+ adaptera. No i do tego musisz znaleźć sobie plus po zapłonie i dociągnąć go do pinu 4 w kostce od auta, w miejsce obecnego czerwonego. Może gniazdo zapalniczki działa po zapłonie. Będziesz potrzebował pinu do kostki, więc może...
23 i 23b odpowiada za to samo. Tylko masz możliwość działania po zapłonie lub bez. Np zapalniczka. Ile bezpieczników ma skrzynka? Bo były 3 czy nawet 4 wersje.
Wyjąłem całe gniazdo i sprawdziłem napięcie na wtyczce od strony łączenia i od tyłu (wszędzie pokazuje 0). Następnie sprawdziłem jeszcze raz bezpiecznik i napięcie na bezpieczniku (również 0, a bezpiecznik cały). Sprawdzałeś również przy włączonym zapłonie?
Witaj,coś jest nie halo z podłączeniem tej zapalniczki, wyłączasz zapłon to i te 12 V ma zniknąć w bezpiecznikach masz oznaczenie tej cygarety sprawdż ten obieg, ewentualnie daj przelotkę bezpiecznikową po zapłonie, / rejestrator hm 5A bezpiecznik/ odnośnie pytania nic ci nie zakłóci pracy systemów auta Reg. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic...
Czy te jedyne napięcie pojawia się przy wyłączonym oświetleniu czy odwrotnie. Ogólnie to są źle podłączone przewody oznaczone na zdjęciach. Sprawdź czy na bezpieczniku nr 22 10A (Radio-zapalniczka) Jest napięcie, można łatwo sprawdzić bez wyciągania jeżeli posiada metalowe wypustki na obu końcach od strony oznaczenia.
Mało profesjonalne rozwiązanie. Równie dobrze i prościej będzie podłączyć ładowarkę do zapalniczki i po włączeniu zapłonu ekran się zaświeci. W ustawieniach zarządzania energia wtedy ustawić, za na zasilaniu zewnętrznym zawsze włączony ekran, a na baterii ma usypiać.
Bezpiecznik ma dwie możliwości montażu właśnie na stały prąd i po zapłonie. Przyjrzyj się dobrze.
A sprawdź styki pod bezpiecznikiem filozofii nie ma podepnij żarówkę pod zapalniczkę i wtedy szukaj na włączonym zapłonie
Zasilanie po stacyjce wziąłem ze skrzynki bezpieczników. Super!!! W skrzynce bezpieczników masz kilkadziesiąt obwodów. Może wiesz do jakiego się wpiąłeś? Znajdź dobry + po zapłonie i masz działające światła. Polecam tak jak radził kolega wyżej, z obwodu zasilania gniazda zapalniczki które jest wyłączone wraz z wyłączonym zapłonem.
A więc tak Uruchomiłem i nie chce się palić . Ładna czarna mgiełka leci z dyszy ale jak odpalę zapalniczką to zero zapłonu no może z 2 razy chwilę złapało. Olej podaję podaje otworem zboku dyszy, powietrze na wprost. Czy tak ma być?
Dokładnie tak. Jednak nie wiem czy ma to sens tak ogólnie, bo we większości aut zapalniczka działa i tak po zapłonie, więc nie wiem dlaczego utrudniasz sam sobie.
W tym Priusie nie masz zapalniczki po zapłonie? Jak tak to tam chyba najłatwiej się wpiąć.
Caddy 1.9TDI 05r Jakieś propozycje, jest ono "sterowalne" czy tylko bezpiecznik i prosto do aku?
Znajomy podłączył pod przewody od zapalniczki ładowanie latarki,po wyłączeniu zapłonu bateria latarki cofała zasilanie na zapalniczkę ,wtedy był taki sam obiaw jednakże dotyczył to innej marki ,koledzy wcześniej sugerowali usterkę przełączników zespolonych przy kierownicy ,pozdrawiam
Bezpośrednio nie, przetwornica potrzebna. Po zapłonie masz gniazdo zapalniczki. Do tego ładowarka i masz.
W a3 prawdopodobnie w gnieździe zapalniczki jest stale napięcie, mam tak samo w golfie 4
Witam. Nowe gniazdo podpinasz. Masa z karoserii poszukać śruby z przewodami od masy i tam się podpiąć a środek zapalniczki gniazda szukamy przy kostce stacyjki napięcia po włączeniu zapłonu. Do tego potrzebny multimetr żeby sprawdzić który przewód grubszy ma napięcie 12V po przekręceniu stacyjki w pozycji zapłonu oczywiście dobrze jest zamontować sobie...
Plus i minus to przewody zasilające wzmacniacz, jeżeli jest możliwość i jest np gniazdo zapalniczki z tyłu czy po zapłonie czy stałe można podłączyć ale troszkę grubszymi przewodami, kabel remote powinien iść od radia (biało niebieski od anteny elektrycznej) wraz z przewodami sygnałowymi z radia chcinch, i remote załącza i wyłącza wzmacniacz razem z...
Witam. Zastanawiam się jak zrobić stały prąd na gnieździe zapalniczki. Aktualnie mam po zapłonie. Samochód Iveco Daily 2021r.
Zapewne jest instrukcja w pudełku z rozpiską tej kostki. Od poziomu wzmocnienia jest pokrętło GAIN... ;) Nie wiem czy radio posiada sygnał Remote, który by załączał zasilanie subwoofera, ale od biedy można by Remote podpiąć gdzieś do plusa po zapłonie, np do zapalniczki...
Witam, mam problem z zapalniczkami i wejściem AUX w Volvo V50 2009 r., które nie działają, mimo iż bezpiecznik jest sprany, patrzyłem również, czy jest napięcie w miejscu, gdzie jest bezpiecznik i, ku zdziwieniu, nie ma żadnego, mimo zapłonu bądź włączonego silnika i pytanie, czy gdzieś jest jeszcze jeden bezpiecznik wcześniej odpowiadający za to, czy...
Najlepszym będzie podłączenie minusa do masy, a plusa do plusa (osobiście preferuję przed zapłonem, ale to już Twoja decyzja). Bezpiecznik najczęściej jest 10A.
Nie potrzeba do tego wykwalifikowanego elektryka żeby znaleźć plus po zapłonie. W zapalniczce sprawdzałeś jaki masz?
Jeśli zapalniczka jest po zapłonie to po wyjęciu kluczyka napięcia nie będzie.
Witam.Zasilanie zapalniczki idzie tak:z plusa aku. przez bezpiecznik 60A czerwonym grubym przewodem do przełącznika zapłonu,potem z przełącznika żółto zielonym przewodem do skrzynki bezpiecznikowej numer bezpiecznika F28 potem wychodzi żółtym przewodem na gniazdo zapalniczki równocześnie jest połączony równolegle z drugim żółtym przewodem który idzie...
Witajcie, kupiłem rozgałęźnik zapalniczki a dwa wyjścia, ale nie taki wtykany bezpośrednio w zapalniczke tylko z długim kablem. Końcówkę obciąłem, są dwa kable, czarny i czerwony więc nic skomplikowanego. Chodzi o to że oryginalna zapalniczka daje prąd cały czas a ja potrzebuje drugiej, która będzie się wyłączać razem z wyłączeniem zapłonu. Więc grzebałem...
W załączniku schemat gniazdek. Na pewno się przyda. schemat dla traktora 1,6 109km do 2007 roku Od lewej - C38 gniazdo u pasażera - C23 Zapalniczka - C66 bagażnik -C20c - wtyczka - konsola środkowa P03 - skrzynka w komorze silnika P23 skrzynka bezp w środku
przewody od głosników raczej będą poskręcane Głosniki sprawdz bateryjka będzie słyszalne pukanie Próbówka w ręke i sprawdz gdzie stałe zasilanie krokoylek podepnij do masy zapalniczki jesli brak to moze być spalony bezpiecznik Włacz zapłon i sprawdz gdzie pojawia sie plus Zostanie jeden przewód prawdopodobnie bedzie to masa schemat kostki iso znajdziesz...
Gdy tylko włączę zapłon Tu alternator nie ma wiele do gadania. Nie masz podlaczonej w gnieździe zapalniczki jakiejś ładowarki? Z samego auta nie bardzo ma co zakłócać odbiór. Można spróbować podłączyć radio na stole. To sporo podpowie
Można by tu zrobić przetwornicę W.N. Albo też nawet wyjąć układzik z zapalniczki elektrycznej (zapłon iskrowy gazu).
Mniejsza o to!! Właśnie że nie - to ważne. Pytanie bylo odcinanie zaplonu zapalniczki w momencie wlaczania świateł Gniazdo zapalniczki nie ma "zapłonu" - i można myśleć jak podasz istotne dane.
pradozerne sprzety Dlatego gniazda zapalniczki są zasilane po zapłonie (a najlepiej by było po wzbudzeniu alternatora), żeby nie dopuścić do nadmiernego rozładowania akumulatora na postoju.
Zawsze możesz użyć "złodziejki" wpinanej w gniazdo bezpiecznika i wyprowadzić zasilanie po zapłonie.
Ale czy to możliwe, że od zostawienia kluczyka na zapłonie Wtedy na desce świecą co najmniej kontrolki: ciśnienia oleju, ładowania, hamulca ręcznego. Może w gnieździe zapalniczki została ładowarka telefonu/nawigacji/rejestratora. A może jeszcze nie domknięte drzwi i świeci się w kabinie ? Tu ułamek ampera, tam następny i na końcu "Houston - mamy problem"
Również mam ten problem, daf xg 2024 podlaczylem przetwornicę pod gniazdo, podziałała chwilę i nagle padło zasilanie. Bezpiecznik b28 jest cały. Oba gniazda zapalniczki nie działają na zapłonie. Reg. 3.1.19. Publikowanie wpisów w dyskusjach archiwalnych.
Witam, Po pierwsze, napisz coś więcej o samochodzie i co już sprawdziłeś do tej pory. Polecam wziąć miernik albo chociaż kontrolkę i sprawdzić gniazda zapalniczek i bezpieczniki. ps. w większości aut zapalniczka działa dopiero po przekręceniu kluczyka tzn. "po zapłonie". Pozdrawiam
Kl 15 masz w gnieździe zapalniczki.
Zależy jaką płytkę piezo zastosujesz. Można też na przetworniku który jest w zapalniczkach z zapłonem piezo. Tam dostaje się trochę konkretniejszy sygnał.
No i kabelek z zapalniczki to odpowiednie zasilenie jego? Jak ci samochód zapłonie jak zapalniczka to pogadamy.
Podświetlanie działa tylko przy włączonych światłach, ale z tego co widzę to w wersji bez popielniczki gniazdo nie jest podświetlane. Lepiej wykorzystać obwód ACC (powinien być np. w kostkach radia). Demontaż jest taki sam dla schowka jak i popielniczki - wychodzi cały ten moduł... ale w wersji ze schowkiem może da się "wydłubać" samo gniazdo: https://obrazki.elektroda.pl/3804504500_...
użyj przekaznika ze stykami NC i podłącz sie do gniazda np zapalniczki z zasilaniem z kolei stałego plusa weź z radia Rozumiem, że w twoim aucie przy wyłączonym silniku, radio i zapalniczka nie działają. W moim działają.
ACC to skrót od ACCESORY, czyli zasilanie urządzeń bez włączania zapłonu(radio, zapalniczka itp) zasilanie pojawia się po pierwszej pozycji kluczyka
Witam Jak podłączyć zapalniczkę pod radio żeby po włączeniu radia działala zapalniczka? Teraz działa gdy włączę zapłon. Opel Vectra B radio fabryczne
zapalniczka działa bez zapłonu
Tak gniazdo zapalniczki działa po zapłonie , a radio to radio- nawigacja CCC (ta duża)
w gnieżdzie zapalniczki masz dwa lub trzy wejscia zasilania:masa,plus i może być podświetlenie,masę dla uniknięcia pomyłki możesz podłapać z pod jakiejś śróby stosując konektor oczkowy,plusa w zależnosci czy chcesz,,żeby zapalniczka działała stale czy po przekręceniu zapłonu możesz podłapać albo z przewodu stałego plusa np.zasilającego stacyjkę,a w...
Niektóre samochody nie mają odcięcia gniazda zapalniczki po wyłączeniu zapłonu - posiadasz jakieś urządzenie (ładowarka, transmitter FM) podłączone do gniazda zapalniczki które może pobierać prąd?
Co to za wersja Astry H bo nie pamiętam aby było tam jakieś zasilanie po zapłonie dostępne dla użytkownika ot tak , jedynie stałe napięcie w gniazdku zapalniczki i na złączu radia ? Nie bardzo kumam jaki jest twój problem , ale mam dwa rozwiązania (tak mi się wydaje). Kupić ładowarkę wpinaną w gniazdo zapalniczki , ale po sprawdzeniu czy przypadkiem...
Witam. Proponuje użyć ładowarki samochodowej jako stabilizator napięcia. Zamiast do gniazda zapalniczki podłączasz się w wiązkę radia do przewodu na którym jest napięcie po włączeniu zapłonu.
Trzeba znaleźć plus po zapłonie. Sprawdź czy zapalniczka nie daje go czasem. Albo szukać innego miejsca. Czasem trzeba przez przekażnik.
Możesz pod kierunki, wycieraczki, albo nawet ogrzewanie szyby, obie rzeczy bardzo mało prądu biorą i raczej mają odłączone zasilanie po stacyjce wszystkie . Możesz również dostać się do gniazda zapalniczki i od spodu podpiąć kable do jednego i drugiego. Ja tak miałem w Toyocie rejestrator podpięty.
A zapalniczka??
Problem pojawił nagle, na początku podczas jazdy wysiadło radio, potem w czasie jazdy CB a na koniec zapalniczka 12v. Bezpieczniki ok, przekaźnik od 12v zmieniany i też to samo. Napięcie wraca na CB i zapalniczkę 12v po wyłączeniu zapłonu a na radiu pojawia się w 1 pozycji kluczyka. Po dalszym przekręceniu kluczyka w stacyjce w/w elementy nie działają...
Kostka stacyjki ok? Jak poszło zwarcie na włączonym zapłonie mogła oberwać.
mam problem z rejestratorem, otóż w zapalniczce mam ciągle zasilanie , nawet bez włączonego zapłonu, no i chodzi o to żeby tak nie było. sa 3 opcje: 1. znalesc rozwiązanie aby zapalniczka miała zasilanie TYLKO przy włączonym zapłonie 2. podłączyć się pod światełko w podsufitowce 3. podłączyć się pod skrzynkę z bezpiecznikami dodam ze moja znajomość...
Sygnał dajesz z tej kostki na przekaźnik i w momencie załączenia zapłonu przekaźnik dostaje sygnał załączenia i puszcza napięcie na dodatkowe gniazdo zapalniczki. Obwód jest zabezpieczony bezpiecznikiem z gniazdka zapalniczki. Przekaźnik po prostu robi w tym wypadku za włącznik napięcia na dodatkowe gniazdo zapalniczki. Cewka załączająca przekaźnik...
Gniazda zapalniczki są odcinane po zapłonie. Auto na gwarancji, więc nie mogę grzebać w instalacji...
zasiliłem osobnym plusem zapalniczkę po zapłonie i wszystko działa. dziękuje temat zakończony w 100% A z beznyny nie palił bo filtr benzyny był niesprawny.
Podtrzymanie napięcia przez zapalniczkę nie bardzo się sprawdzi, gdyż po wyłączeniu zapłonu "ginie" napięcie w gnieździe zapalniczki. Tak jest w nowszych autach.
Do radia nie jest przypięty plus po stacyjce, logika zapłonu jest relizowana poprzez szynę can, plus po stacyjce musisz wziąć spod bezpieczników, czsami można spod zapalniczki.
Jak chcesz gniazdo po zapłonie to masz cały opis dla V40. S40 jest identyczna jeśli chodzi o montaż. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Wyfrezowalem w obudowie otwory i przykrecilem wiatrak 12cm , zasilanie puściłem z 12v w bagażniku z zapalniczki które wyłącza się po zapłonie .
W niektórych autach można skonfigurować gniazdo tak, żeby miało napięcie bez zapłonu. Nie znam takich aut. Np. w Mondeo Mk3 (jak dobrze pamiętam) bezpiecznik gniazda zapalniczki ma dwa miejsca - po zapłonie i bez zapłonu. Ale w czasach, kiedy wszystko leci przez BSI i inne "body komputery" w zasadzie wszystko jest możliwe.
Podłączyłem prąd stały z zapalniczki, radio działa, ale po wyłączeniu zapłonu radio gaśnie, ale na wyświetlaczu radia wyświetla się godzina. Czy tak ma być, czy też musi zgasnąć?
Witam serdecznie, mam problem z radiem, podłączyłem wszystko jak należy, zasilanie mam z zapalniczki po zapłonie, wszystko grało super, wyjąłem radio żeby podłączyć antenę zwykłą, grało elegancko, wkładam radio do środka do kieszeni i nagle radio gaśnie i już nie mogę go włączyć, pomożecie
gniazdo zapalniczka zapłon zapalniczka piezoelektryczny zapalniczka gazowa
amica usterka radio fabryczny honda civic piony wodne
termostat bascom transformator słuchawkowy
Problemy z klawiszami w Yamaha PSR-520: słaba reakcja białych klawiszy Brak iskry w układzie zapłonowym - możliwe przyczyny