Pokazuje zapchany filtr oleju hydr.
Witam, czy do VW T4 1.9 TD nada się olej 10W40 Jasol? Auto miało ostatni raz zmieniany olej 25 tysięcy kilometrów temu w 2020 roku. Teraz od czasu do czasu zapala się kontrolka ciśnienia oleju. Podejrzewam zapchany filtr oleju. Przy wymianie oleju robić płukankę? Nie zaszkodzi to takiemu staremu silnikowi?
Witam. Powstaje duże podciśnienie w wężu. Interculer zapchany?, zalany olejem?, filtr zapaskudzony?, w wężach coś siedzi i zaślepia przekrój? Tak głośno myślę.
Skoro podejrzewasz zapchany filtr oleju to go zmien
zapchany DPF. w moim przy wypalaniu i zapchanym filtrze przybywało oleju około litr na 1000 km.
Czujnik ciśnienia masz od kontrolki. Od niedrożności filtru masz czujnik podciśnienia. Czujnik ciśnienia wiesz na jakiej zasadzie działa. Czujnik podciśnienia tez już powinno Ci to dać do myślenia. Dodatkowo z tego co mi się wydaję na silniku nie ma czujnika zapchanego filtru oleju. Kontrolki zapchanych filtrów masz od układu hydrauliki i filtru powietrza.
Wygląda to na zasysanie powietrza po stronie ssącej lub zapchany filtr oleju.
Koledzy, Ja niedawno przerabiałem podobny problem z pompą hydrauliki zewnętrznej, która jak piszecie szarpie na wysiłku. Zawiozłem pompę do Tucholi i po regeneracji też nic nie pomogło. Problem tkwił jednak w zapchanym filtrze oleju. ursusy4514 i 5314 wyposażone są w dwa filtry oleju. Jeden- od podnośnika, wykręca się od spodu, z lewej strony tylnego...
Nadmiar oleju zapchana odma zablokowany filtr oleju, za duże ciśnienie oleju. A to wypychanie nie zaczęło się po remoncie bo może montaż nieprawidłowy. Bądź uszczelniacze wadliwe
jak jeździsz na syntetycznym dobrym oleju to tam możesz zajrzeć i czyścić po 250tyś km załóż instalację lpg to będzie zawsze czysty silnik w środku
Przyczyn może być kilka: zapchany filtr oleju lub zbyt mało oleju. źle wyregulowana szybkość podnoszenia Czy w ciągniku jest rozdzielacz na sekcje pompy, być może trzeba tylko przestawić wajchę
W MITSU pomimo że silnik VW tryb awaryjny powoduje zapchany filtr paliwa, zapchany filtr oleju i zapchany kat, to jest potwierdzone na forum mitsumaniki!!!! Zastanawiam sie czy coś innego co nie ma czujnika (więc nie będzie błędu) może powodować tryb awaryjny? np w VW caddy spalona lampka od zegarów powoduje tryb awaryjny!!!!!
Jak nie są jak są. Praktycznie w każdym ciągniku oznaczają to samo. Zapchany filtr i brak ciśnienia oleju na skrzyni.
Zapchany intercooler olejem lub filtr powietrza brudem.
Problemem okazał się zapchany filtr oleju, po jego wymianie oraz zalaniu olejem auto śmiga jak należy. Dzięki Panu Romkowi za pomoc (udzielanie rad i instrukcji telefonicznych) - gość się zna jak mało kto! pozdrawiam
Kolego problem z pompą hydrauliki zewnętrznej, która jak piszesz szarpie na wysiłku. Problem tkwił jednak w zapchanym filtrze oleju. ursusy4514 i 5314 wyposażone są w dwa filtry oleju. Jeden- od podnośnika, wykręca się od spodu, z lewej strony tylnego mostu. Drugi od hydrauliki zewnętrznej umieszczony jest z prawej strony, nad butlą od sprężarki. Jeśli...
Jak użyjesz czegoś do płukania to część tego syfu zapcha filtr oleju i może go nawet rozerwać, a reszta sobie zostanie na dnie miski. Najlepiej zdjąć miskę i od góry myć naftą i pędzelkiem.
Witajcie.Moj problem z Renią polega na tym ,że podczas jazdy zapala mi się czerwona kontrolka oleju i Stopu,przy mocniejszym wciśnięciu gazu.Po chwili gasną.Po jakims czasie to samo...Stan oleju jest dobry.Co może być tego przyczyną? Co może być problem? Pompa oleju ,zużyte panewki, uszkodzona klawiatura, zapchany filtr oleju . Zdemontuj czujnik oleju...
Wymień filtr oleju bo zakatujesz silnik. Ten kisiel z oleju i płynu okleja się na filtrze zmniejszając jego przepustowość, olej idzie na silnik by-passem pomijając filter - silnik smarowany niefiltrowanym olejem. Zużycie silnika błyskawiczne. Aż tyle się tej mazi nie odkłada, żeby zapchać filtr oleju, filtr oleju czysty był zawsze. Masło robi się tylko...
NIe ma co mędrkować, mechanik musi to oblookać. Jak nie musisz nie odpalaj silnika. Może to być nawet prozaiczny powód tych dźwięków, goowniany olej, marne ciśnienie w układzie smarowania, nawet zapchany filtr oleju. W końcu miałeś remoncik i po 1000km zaleca się wymianę oleju i filtru.
Prawdopodobne przyczyny: niskie ciśnienie oleju spowodowane przez - uszkodzoną uszczelkę oddzielacz pompy oleju, niewłaściwy olej, uszkodzoną pompę oleju, zapchany filtr oleju (wtedy słyszalne dziwne odgłosy). Jeśli nr błędu P0741 wskazuje zawór elektromagnetyczny sprzęgła przekładni, poślizg przekładni - to nie zawsze trzeba wymieniać te części bo...
Panewki w porządku, a pompa oleju jest dobra, a smok olejowy nie był zapchany. Brak opiłków metalu w filtrze oleju i misce. Czujnik ciśnienia oleju nowy. Problem cały czas ten sam. Gdzie szukać i co diagnozować? Czy cos sie zapchało? Czy tam jest jakiś zawór olejowy?
Masz filtr oleju? Bo zapchany filtr lub filtr kijowej jakości może utrudniać przepływ oleju a co za tym idzie rzutować na ciśnienie oleju. Po drugie - jaki olej masz wlany. Aktualnie mamy niskie temperatury i oleje niskiej jakości nie dają rady w takich temperaturach, świrując na np ciśnieniu oleju.
Ograniczony przepływ oleju hydraulicznego = zapchany filtr.
To bzdury. Widziałeś kiedyś w życiu zapchany filtr oleju? Nie widziałeś. To powiem ci inaczej, akurat w zawór obejściowy można wierzyć w najtańszej podróbie. Bo taki mają sposób na te swoje niby filtry. Ja mam pytanie, bardzo ważne. Dlaczego mu błyska ta kontrolka smarowania? P.S. Mi się robią osady na Castrolu, Mobilu, Lotosie, Valvoline itd. Przestań...
Bo nadal nie wiemy co dzieje się w układzie olejowym - np. zapchany separator daje takie objawy, to samo filtr oleju, zużyty olej, przytarte łopatki , zacięty zawór minimalnego ciśnienia itd. To dlaczego nie wyeliminujesz tych przyczyn . Tylko pchasz się w teorie w źle dobrany termik.
Najlepiej nie jezdzic tylko zmierzyc to cisnienie manometrem na dobrze nagrzanym silniku i porownac z danymi fabrycznymi. Przyczyn moze byc kilka, zapchany smok w misce oleju, filtr oleju zapchany, zacinajacy sie zawor przelewowy przy pompie albo uszkodzony czujnik.
Problem rozwiązany, filtr oleju zapchany - małe ciśnienie oleju - problem z fazami rozrządu, a także filtr powietrza mocno zasyfiony. Dziękuje za pomoc.
Więc odpowiadam sam :) Napewno komuś się przyda wiedza... Po kompletnym rozebraniu skrzyni znalazłem całkowicie zapchany filtr oleju (wymiana jego jest możliwa tylko poprzez rozpołowienie skrzyni) który zatrzymywał olej płynący do pompy oraz spalony zespół tarcz ciernych do jazdy w przód (c1) w tzw. parasolu. Wymiana tych tarcz jest możliwa bez wymontowania...
Wydaje mi się, że ma poprzez odmę od pokrywy zaworów do gaźnika. Pod osłoną klawiatury jest filtr/sito zobacz czy nie jest zapchany.
Przyznam, że nie zauważyłem większej głośności. Jeśli chodzi o to czy słychać nadmuch to nie, słychać tylko to buczenie. Trochę bałem się czekać dłużej czy coś innego się wydarzy. Szczerze myślałem, że problem z załączaniem tej blokady palnika polega na zapchanej dyszy, zamówiłem dysze filtr oleju i się nie doczekały montażu. Tak opóźnienie jakieś zawsze...
Kolego mam wrażenie że albo sprzedali Ci zły czujnik albo Ty zajmujesz sie nie tym czujnikiem co trzeba ,albo zle zapietą jest wiązka elektryczna. - 1- czujnik temperatury oleju jest to ten w bloku elektrozaworów a nie ten na bloku filtra . -2- czujnik temp. na filtrze nie jest czujnikiem temeratury oleju skrzyni.Jest połaczony szeregowo z czujnikiem...
Witam. Mam problem z tym piecem. Konkretnie chodzi o moment zapalenia oleju. Początkowo włącza się wentylator jednak później nic nie następuje. Zdjąłem cały palnik i czekałem na start pieca ale z zakręconym dopływem ropy i odłączoną wtyczką elektrozaworu. Wentylator się włączył i iskra też się pojawiła (nie miałem na tyle odwagi żeby próbować odpalać...
Spalanie zbyt bogatej mieszanki, za dużo paliwa. Zapchany filtr powietrza, za mało powietrza. Uszkodzone pierścienie i spalanie oleju, sprawdzić kompresję.
Zakończenie. Stety, niestety zapchał się filtr oleju-wada konstrukcyjna. A przy zaistniałych okolicznościach dowiedziałem się, że zdarzały się przypadki wymiany pompy po przebiegach 50 tyś.km.!!! również z przyczyn wad konstrukcyjnych. Czyli podsumowując na kogo wypadnie...ten ma pecha ! DZIĘKUJĘ ZA ZAINTERESOWANIE
Generalnie ta dokumentacja wystarcza, można zdiagnozować manualnie wyświetlając błędy. Co do schematu elektryki to raczej na piechotę. Póki co nie znalazłem takowego. Zrób diagnozę i wstaw numery błędów zobaczymy co się dzieje. Może jest uszkodzona mechanicznie koniec tarcz, rozsypany kosz, nieszczelny któryś siłownik, zapchane filtry, za mało oleju....
EMS 4106; czujnik tlenków azotu.Problem z komunikacją CAN z czujnikiem tlenków azotu za katalizatorem.4108;Jednostka sterująca SCR, komunikacja między jednostką sterującą silnika a jednostką SCR ustała.5408;czujnik ciśnienia oleju,sygnał z czujnika ciśnienia oleju wykazał wartość wyższą od normalnej.Oznacza to, że ciśnienie mierzone przy pewnej prędkości...
Witam Mam jeszcze jedno pytanie co może być powodem świecenia się kontrolki od zapchanego filtru hydrauliki - filtr nowy, świeci się na rozgrzanym oleju i jeżeli dodam gazu. Na wolnych obrotach gaśnie. Pozdrawiam
Czytałem , że jeśli zgasi się silnik przed zakończeniem wypalania DPF to przybywa oleju w misce Wszystko zależy od systemu wtrysku dodatkowej dawki paliwa na dopalanie sadzy. Jeżeli jest to realizowane przez wtrysk główny (wtryskiwacze) pomiędzy cyklami pracy, to dodatkowe paliwo powinno dostać się do filtra i tam zapalić wypalając sadzę. Jeżeli przerwiesz...
Zmierz ciśnienie oleju manometrem . Wkręć w miejsce czujnika ciśnienia oleju manometr poprzez redukcję, dlaczego wymieniałeś pompę olejową i czujniki . Jaki olej Może zapchany lub niewłaściwy filtr oleju .Ewentualnie panewki pa.pa. 1,2 bara na zimnym czy na ciepłym silniku
jaki masz filtr oleju i kiedy wymieniany. Filtr oleju raczej bym wykluczył ponieważ nawet jeśli byłby zapchany to i tak układ ma obejście i po zapchaniu jest po prostu omijany.
wszystko byłoby ok tylko obawiam się ,że może się zapchać pompa oleju czy filtr. :| Przy dobrym dodatku zapchanie Ci nie grozi. Ale jakiegoś spektakularnego efektu się nie spodziewaj. Zresztą C-330 i tak ma stosunkowo cichą skrzynię w porównaniu do np. 60-tki, która na wysokich biegach wyje jak radiowóz policyjny.
Witam, ostatnio miałem taki przypadek że wydmuchało wkład filtra oleju :cry: rozerwało bo kawałki tego elementu filtrujacego szwendało sie po magistrali olejowej, filtr marki optima! niby jest to szędziszów ? ale kto to wie co toto jest, oleje zgęstnieją jak wkład gó.......y to jest możliwość wycieku jak zawór w filtrze stanie(zapcha go ) ale jak jest...
Witam Od jesieni stałem się posiadaczem Ursusa 914 (sprowadzony z Finlandii 1991 rok rozszerzona hydraulika szybka skrzynia). W momencie zakupu wszystko działało, podnośnik ładnie podnosił nic się z nim złego nie działo. Doprowadzałem go do stanu używalności i pewnego dnia potrzebowałem podnieść podnośnik a tu żadnej reakcji. Pompa włączona, pełny gaz...
Witam w jakm celu potrzebujesz schematu ? jakie niedomagania tej nstalacji - , palenie bezpiecznków czy coś innego ?? szukalem takowej - jednakże bezskutecznie :(. Ewentualnie instalatorzy Vialle mają info na ten temat. Instalka sama w sobie nie leci - gnicie gniazd bezpiecznikowych przy aku, jedynie elektronika pompy (jeżeli jest w zbiornku) lub zapchane...
WIecie może filtr oleju zapchany na maxa , trzeba zawsze wykręcić czujnik i zmierzyć ciśnienie ma być ok 15bar. Bez pomiaru to tak trochę głupio, bo brak ciśnienia to poważniejsze straty na pewno powstaną.
witam Ja tez mam ten problem wymienilem pompe oleju i dalej to samo sprawdzilem filtr oleju nie byl zapchany prosze o pomoc
Może ktoś pomóc przeanalizować parametry silnika, Avensis D-CAT 2.2 177KM, często włącza wypalanie DPF, kopci na biało, czuć słodki zapach spalonego oleju. Nie bierze płynu ani oleju. Czy to problem z wtryskami, zapchanym filtrem DPF czy jeszcze coś innego? Przebieg 200 tyś km.
chyba trochę niepoprawnie opisałem to zdarzenie w poprzednim poście. Chronologia była taka, że dolałem 4 l do istniejących 12 l, czyli było 16 l, wtedy odpalił na kilka minut i skończył około 20 s na max RPM i zgasł. Teraz, po paru tygodniach odstawki, znowu do niego podszedłem - nie zapalił, zdjąłem wlot powietrza za filtrem, odkręciłem rurę wydechową...
Myślę, że gaźnik się "zapchał" bo filtr powietrza nie nosił śladów oleju. Blokady urządzenia do transportu nie były nigdy odkręcane. Temat zamykam. Dziękuje.
A kiedy olej był wymieniany? Filtr oleju nie zapchany przypadkiem? Może smok oleju być przypchany też w gorszym wypadku.
Witam -nie jestem pewien jezeli ci zułwi na biegach (muł) to moze masz filtr oleju zapchany w skrzyni Powinien byc pod miska oleju. Pozdrowienia.
Nie za mały poziom oleju hydraulicznego ? lub zapchane filtry Za mało szczegółów podałeś.
Witam serdecznie.Nie wiem czy masz to w tym modelu ale przyczyną dostawania się ropy do oleju może zapchany filtr cząstek stałych.Jak mechanik ma małe doświadczenie z tymi silnikami to jedź do serwisu.
była nowa ?? Jeśli nie sprawdź filtr powietrza - może być zapchany (za dużo oleju ?!)
Przeważnie skrzynia szarpie na starym oleju i zapchanym filtrze ale i tak samo na zużytych sprzęgłach lub zmienniku momentów.
Witam w retarderze jest filtr oleju może z nim coś nie tak oraz zapchany filterek odpowietrzenia retardera.Sprawdź poziom oleju w skrzyni biegów czy to czasem olej ze skrzyni nie przedostaje się do retardera.
Dziekuje za szybką odpowiedź Silnik: wymieniony rozrząd i pompa po zakupie potem czujnik położenia wału potem termostat . Nowy jest parownik filtr i nie brakuje płynu w chłodnicy olej w silniku też jest😁. Silnik działa poprawnie zapala zimny i ciepły od razu bez kręcenia (wiadomo rano trzeba troszkę poczekać żeby płyn się nagrzał zanim się ruszy...
Jedyne co przychodzi mi do głowy to uszkodzona pompa, ewentualnie jeszcze zapchany filtr przed pompą jeśli jest albo używasz niewłaściwego oleju.
Jest to kontrolka od ciśnienia oleju hydraulicznego, możesz mieć zapchany filtr siatkowy w skrzyni, wynienilbym też filtr główny hydrauliki, skontroluj potem ciśnienie pompy po rozgrzaniu, najlepiej na kompensatorze.
mniej więcej 3,5 kg sadzy się nazbierało Komuś się mocno jednostki pomyliły raczej, bardziej 35g, powyżej 50g to on by był już praktycznie całkowicie zapchany.
Jak jest DPF, może być przytkany, bo wypalanie DPF polega na dotrysku paliwa, a jak jest zapchany filtr, może się cofać paliwo do układu olejowego. Dodano po 4 Jak jest DPF, może być przytkany, bo wypalanie DPF polega na dotrysku paliwa, a jak jest zapchany filtr, może się cofać paliwo do układu olejowego.
Wlanie świeżego oleju może być katastrofalne dla silnika, jeśli wcześniej przez wiele lat olej nie był zmieniany tylko dolewany. W takim silniku jest mnóstwo nagaru, a filtr olejowy zapchany. Wlanie świeżego oleju spowoduje rozpuszczenie nagaru i zapchanie filtra lub pompy olejowej. Objawi się to nagłym spadkiem ciśnienia mimo, że wcześniej silnik działał....
Witam O poziom oleju to może i dbasz...ale o filtry to juz nie. -F 391--zapchany filtr hydrauliki -F392--zapchany filtr skrzyni biegów. Zawory w glowicach filtrów przeszły w stan obejscia.Wiekszośc oleju nie przechodzi juz przez filtry tylko bezposrednio wraca do skrzyni.
Oczywiście, nadmiar oleju także jest szkodliwy dla silnika. Poza trudniejszym odpalaniem, zanieczyszczeniem elektrod świecy czy zwiększeniem ilości nagarów, może dojść zablokowania filtrów, zapchania tłumika czy przewodów. W skrajnych przypadkach nadmiar oleju może skutkować zapiekaniem się pierścieni i paradoksalnie - szybszym zużyciem cylindra, także...
sprawdź filtr w zbiorniczku czy się czasem nie zapchał
https://obrazki.elektroda.pl/9650591800_... Odpowietrznik pompy wtryskowej. https://obrazki.elektroda.pl/3177412800_... Filtr oleju hydrauliki. Raczej bym to nazwał smokiem ssawnym oleju hydrauliki. Trzeba się postarać aby doprowadzić do takiego zanieczyszczenia oleju przekładniowego, aż filtr się zapchał.
witam posiadam audi 1.9 tdi brb mam problem odnośnie dpf jaką chemią można czyścić dpf z osadu i oleju na komputerze pokazało ze filtr dpf jest zapchany w 70% olejem(po skończonej turbinie) a 30% osadem,czy komputer może sie mylić w tej sytuacji na ile dpf jest zapchany? dzięki za pomoc
Witam.Może jest za mało oleju, bądź uszkodzona pompa lub rozdzielacz, lub zapchany filtr lub smok pompy.
Trzeci raz. Może coś więcej po, jakim czasie od zmiany filtra. Kiedy to się zaczęło, jaki czas mijał do kolejnego rozerwania. Stało się to po wymianie oleju czy przed. Co to za silnik benzyna ,diesel coś więcej napisz. Zapchany kanał czy jak że rozrywa może zdjęcie tych rozerwanych.
Problem polega na tym,że po nocy lub dłuższym postoju nie chce przełączać biegów.Dokładnie to po wrzuceniu trybu D bieg wchodzi ,ale nie przełącza na wyższy. To samo w trybie TIP.Po jakiś 3 do 5min na postoju wszystko pracuje ja należy.Na skanerze VAG żadnych błędów.Podejrzewam mały poziom oleju lub zapchany filtr w ASB.Nie wiem jak sprawdzić w tej...
Jakbys przeczytal caly temat to trafilbys na kilka "przykrych" doswiadczen, w tym moje :) Hehe dobre, musiałbym napierw mieć 3 miesiące urlopu żeby cały temat przeczytać. Postaram się w przyszłym roku na wakacjach.:D Witam, Wartaloby abys sie pospieszyl bo wiedzy nigdy za wiele. Teraz troche z innej beczki. Odebralem wczoraj moja Zafire z przegladu...
jeśli ciśnienie małe to popychacze nie mogą się właściwie napełnić olejem co do panewek to prędzej korbowodowe ale zanim do panewek się dobierzesz to: -czy jest benzyna w oleju -stan miski (czy nie wgnieciona)- możliwość pęknięcia pompy oleju jeśli powyższe ok to pomiar ciśnienia i jeśli małe to miska w dół i organoleptyczna kontrola stanu panewek test...
Po wymianie oleju wszystko jest ok, filtr paliwa się zapchał. Dzięki:)
Masz uszkodzony separator, zapchaną linię skaveningową. Wlany zły olej i nieprawidłowy filtr oleju lub uszkodzona sprężarkę. Podaj rok produkcji, numer i silnik Deutz czy JD. To się znajdzie dokumentacja.
Co by tu napisać, pompa próżniowa słaba, brak wietrzenia układu azotem. Za miesiąc zrób test kwasowosci oleju. Wyższy prąd albo filtr zapchany albo powietrze w układzie. Może sprężarka przetarta.
Sam sobie poradziłem. Przyczyną okazał się zapchany filtr odpowietrzenia skrzyni korbowej .
Tutaj znajdziesz http://wynns.pl/top/index.php Ale po co to golf 5 ile może mieć przebiegu. Zmierz ciśnienie oleju za czym coś innego zrobisz. Filtr oleju czasami nie zapchany. Trafiłem 2 z naszego najlepszego i zachwalanego Filtrona. NOWE . Złom.Po wymianie oleju nie chciała zgasnąć kontrolka od ciśnienia. Paliwowe to samo 4 diesle sie wróciły spadek...
Gdy dpf był wymontowany do czyszczenia, wtrysk był wykręcany i podobno na oko jest w niezłym stanie. Choć pewnie ciężko go przetestować. Droga dosyć impreza dlatego zostawiłem go na koniec.... A może ten dpf tak szybko się zapycha bo po prostu tyle sadzy wali. Może wtryski leją jak z wiadra...? Ale czy to możliwe żeby w 20km zapchało filtr? Na dodatek...
Tłok jest sprawny, nie puchnie, zastanawia mnie czy może być zapchany filtr paliwa, albo wyślizgane rolki?
To jest USTERKA ZASILANIA OLEJEM NAPEDOWYM . Wynika z tego że masz niskie ciśnienie paliwa na filtrze . Przyczyna może być zapchany filtr lub smok . Zawór w głowicy . Pompa paliwa . Nieszczelność w układzie . Usterka samego czujnika . Na wolnych optymalnie powinno być około 3 bar . Usterka zapala się jeśli zasilanie spadnie poniżej 2 barów
a jak tam filtr powietrza morze zapchany
Zanim zaczniesz coś czyścić w skrzyni skontroluj całą elektronikę ,musisz wypiąć kostki w skrzyni i wszystkich czujników ,sprawdzić czy nie ma na nich śladów nalotów oksydowania i wypsikać sprajem do elektroniki na poprawę połączenia. Wystarczy,że jeden czujnik nie będzie miał kontaktu zawsze ci wyskoczy tryb awaryjny. Następnie jaki masz olej w skrzyni...
Raczej misa w dół i sprawdzenie czy nie ma luzów na panewkach. Brak ciśnienie to albo pompa o słabej wydajności albo za duże luzy w układzie (dziura) przez które nadmiernie wycieka olej. Luzów na panewkach nie ma, nowe i sprawdzone. Ewentualnie pompę może podmienić na nową, ale to znów koszta. Dodano po 1 Raczej misa w dół i sprawdzenie czy nie ma...
Sprawdzales, czy filtr cieczy chlodzácej w module olejowym nie jest zapchany (w wymienniku ciepla olej-woda) ? Jak jest I jest zapchany, to wyjmij I wywal go.
Bo na zimnym oleju czujnik jest odłączony. W szereg jest włączony czujnik temperatury .Dopiero po podgrzaniu oleju ,,podłącza on czujnik zapchanego filtra" Gęsty olej zaklamuje dane bo trudniej mu przedostac sie przez filtr.
Nie jestem pewien czy o to chodzi ale niektóre filtry posiadają coś takiego jak zawór baypasowy. On się otwiera gdy filtr się zapcha i nie jest w stanie filtrować dalej oleju. Może masz właśnie taki filtr z zaworem i brudny olej, jeżeli tak jest to masz układ smarowany brudnym, nie oczyszczonym przez filtr olejem. Jeżeli po wymianie filtra i oleju dźwięk...
Dlatego też się śmieję z tych, co twierdzą, że gaz niszczy silnik, ale nie zamierzam z nimi polemizować. W sumie niszczy - jeśli chodzi o powypalane gniazda i zwory, dla innych podzespołów bez znaczenia. Co do oleju, to jeszcze widzę że nie wszyscy pojęli/zrozumieli o co tu tak naprawdę chodzi. Nie cały "syf" czyli laki i nagary zostaje wyłapany przez...
Moze masz katalizator zapchany? Albo filtr dpf?
Nie miałem styczności z "małym" VOITH-em ale wszystkie znane mi automaty - VOITH , ZF mają bagnety umocowane do korka wlewu oleju. Musisz jednak sprawdzić czy na bagnecie są oznaczone różne temperatury i odpowiednie do nich stany oleju. Opisane objawy to raczej brak oleju jak słusznie napisał "szwagier81" ale może być zapchany filtr [musi być w automacie]...
Odkręć tą metalowa rurkę i wyciągnij ją z głowicy. Odepnij cewki i pokręć chwilę rozrusznikiem. Jak zacznie wypływać z tego otworka olej w znacznych ilościach to może być rurka zatkana. Jak nie będzie olej wypływał to na 100% masz uszczelkę założona odwrotnie. Miałem takie przypadki ze dwa razy. A to dlatego że kanał olejowy w bloku jest przesunięty...
Z błędów tylko czujnik start/stop wymieniony a to przed tym to zaczęło sie po wymianie oleju i kompletu filtrów (bez powietrza) , odnośnie spalin dpf zapchany oryginalny przebieg 109000
Tu masz do poczytania http://www.autojozefow.pl/forum/viewtopi... To nie jest skrzynia raczej jak to się działo auto było na biegu P zaraz po odpaleniu zaczął się tak jakby się dusić obroty skakały i wtedy z tłumika ten dym szedł. Dziś np. wsiadłem i nic takiego się nie działo, może to filtr paliwa zapchany trochę, bo jeszcze nie wymieniałem...
Na 95% jest to przyczyna zapchanego filtru odmy. Po odkręceniu korka od filtru oleju dym znika, po tym jak zakręci sie znów to dym powraca. Co do tego samochodu w tej wersji silnikowej niestety przekonałem sie o tym na własnej skórze ;/
Zibies taki zawór zwrotny z filtrem siatkowym stosuję w mobilnej pompie do przetłaczania oleju z beczek do zbiornika głównego. Idealna sprawa zamiast przelewania wiadrem przez sito.Czysto sprawnie bez rozlanego oleju. Siatka jak się zapcha to pompa nie tłoczy. Proste oczyszczenie szczotką i dalej pracuje :D
Ciąg dalszy walki z volvo fl 220 d6b Zmiana pompy pomogła auto przyjechało 200km płynu nie ubyło. Zauważyliśmy tez na starej pompie ze otwór na dole obudowy był całkowicie zapchanym a tej co wsadziliśmy byl czysty. Dziś dlatego postanowiliśmy wymienić filtry oleju i olej który byl wlewany okolo 5000km przy montażu silnika. Auto Robiło mała trasę było...
Może pompa słaba, smok zapchany lub kończą się panewki. Trzeba miskę ściągnąć i zobaczyć co się dzieje. Możliwe też że filtr jest nie-odpowiedni i nie przepuszcza odpowiednio oleju. Od kiedy tak się dzieje?
Czy wlanie z powrotem oleju było dobrym pomysłem? Olej nie był rozcieńczony paliwem? Niestety często w trakcie wypalania DPF, zwiekszona dawka paliwa spływa do oleju silnikowego, szczególnie jak filtr DPF jest już dosyć zapchany.
Jeśli nie turbo, co i tak wydaje się wątpliwe, to może przez odme. Jest to możliwe, jeśli filtr powietrza jest zapchany lub dolot powietrza do filtra jest utrudniony
Witam. Śruby raczej nie, bo przed remontem utrzymywał ciśnienie a po remoncie już nie. Obstawił bym na zawory. Ewentualnie gęstość oraz klasa oleju. Tu najprawdopodobniej mamy do czynienia ze zbyt dużą ilość zasysanego oleju przez sprężarkę. Efekt dużego podciśnienia spowodowany zapchaniem filtrów powietrza i oleju oraz separatora a tu zostały one wymienione...
zapchany filtr oleju objawy filtr zapchany zapchany filtr
sonda paliwa wyłączenie prądnica pierścieniowa dioda selenowa
ekspres delonghi zmywarka bosch schemat
Czyszczenie enkodera optycznego - jak to zrobić? Schemat ideowy multimetru CIE 8007 - gdzie znaleźć?