Zamek udało się mnie uruchomić z podobnym problemem w ten sposób : ze strzykawki razem z igłą wprowadziłem płyn do hamulców do zamka i po kilku chwilach /1 min/ wydmuchiwałem kilkakrotnie sprężonym powietrzem-kompresorem - używając szmatki do przetarcia można też pompką , powinno poskutkować . Powodzenia Metoda dobra, tylko co z lakierem.
Zakładając, że w sklepie będą mieli pasujący zamek. No i że starego zamka nie traktujemy jako zabytku, który ma wartość przez to, że jest oryginalny.
Chciałem uniknąć tego rozwiązania ale wnoszę że bez szlifierki nie obejdzie się, to jedyne rozwiązanie ;) Z góry dziękuje za dobre chęci oraz zainteresowanie.
Ta kratka jest do samej podłogi? Najczęściej montowane są kratki od góry kanapy do sufitu. Kanapa się nie składa?
Po awarii pilota okazało się że wszystkie zamki (czyli 2) są zapieczone i nie da się ich przekręcić. Wcześniej pewnie mogło byc coś do nich lane albo padły ze starości. Moje autko to: Citroen Xsara 2002, 2.0 HDI 300tyś Jeden zamek przeleżał w spirytusie całą noc i nic, ani drgie. Wymiana jest kosztowna, chyba trzeba razem z komputerem i stacyjką. Co...
Rozebrać i naoliwić odpowiednim olejem. Można spróbować bez rozbierania.
Zapieczony zamek tylnej klapy i nie poprawna praca wyłączników krańcowych. Dziękuję za pomoc. Pozdrawiam
Od drzwi kierowcy tez nie działa. Ani kluczykiem od stacyjki ani awaryjnym nie da się otworzyć. Wykręciłem narazie zamek ten od bagażnika. Udało mi się wyjąc ta głowice był jeszcze plastik który trzeba było podważyć i głowica wyleciała. Niestety nie mogę rozebrać bębenka na 2 zdjęciu widać śrube wyglada jak motylkowa niestety nie posiadam takiego klucza...
Rozebrać prawy próg aby dostać się do modułu zamka,wypiąć wtyczkę z niego,podać "'na krótko"zasilanie na siłowniki.Padł moduł w pozycji ryglowanie dlatego od środka nie otworzysz i dlatego wszystkie naraz prawdopodobnie.Zdarzały się takie przypadki ale jak wyżej napisałem łatwo otworzyć.Skrajny przypadek to zapieczone wszystkie siłowniki.
Nie. Raczej jest tak zapieczony. Dawno go nie używałes pewnie
Centralka jest oryginalna założona fabrycznie a zamek mam tak zapieczony że nie mogę przekręcić kluczyka
W swojej 1,3 zmieniałem uszczelniacze bez ruszania głowicy, jak dasz tłok w GMP i odbezpieczysz zamki tego zaworu którego tłok jest u góry i opuścisz go na tłok to prawie centymetr trzonka będzie wystawał z prowadnicy, i tak z każdym następnym cylindrem. Gwałtem mi to zalatuje... Raz bez podparcia zaworu na sztywno, na samej górze jest problem z odbezpieczeniem...
Moim zdaniem nikt nie używał zamka mechanicznego przez parę lat i po prostu stop ZnAl(cynkoaluminium) się zapiekł.
Toż to gulf 4 .Że będzie zapieczony czy uszkodzony mechanizm zamka to prawie pewne. Że żarówką to oczywiste a nie miernikiem,kable też do kontroli. Nie wiem co jeszcze.
Słychać pracę zamka przy sterowaniu z pilota? Może zwyczajnie nie dbałeś i higienę zamka i się zapiekł, u mnie w 207 z kolei nie chciał się zamknąć, co nie pozwalało całemu autu się zamknąć :P
Fabryczne siłowniki posiadają coś ala "sprzęgiełko" jeśli się "zapiecze" silnik to zamek pracuje nadal. Blokada zamka występuje gdy siłownik są dokładane i są uniwersalne. w takim wypadku należy je wymienić. uwaga może się zdarzyć że będzie też uszkodzona centralka sterująca.
napisz jakie objawy bo nie zrozumiałe słowo zapiekł
nie jest po wypadku, kabina normalnie sie otwierała, a teraz ewidentnie zamki zapieczone, ktoś ma jakiś pomysł jak się do nich dostać albo co z nimi zrobić? Przewody są tak jak powinny być!
Niestety nic nie pomogło, wczoraj był serwis. Zamek tak się "zapiekł", że trzeba było go wyłamać i wstawić nowy. Koszt naprawy 180 PLN. Pozdrawiam i dziękuję za wszystkie porady.
tylne drzwi to bajka,cięgno na długości drzwi-montaż 5 minut na drzwi,a w przednich robię w ten sposób,że siłownik daję na dole drzwi,cięgno praktycznie nie docinam a tylko doginam i łącze się kostką u góry do oryginalnego cięgienka z bolczykiem wystającym nad tapicerką rozfrezowując wcześniej otwór dookoła tego cięgna ,tak żeby kostka pracowała bez...
Jak wyłączyć działanie centralnego zamka z pilota, tak, żeby działał z kluczyka? w obudowie kluczyka/fabrycznego/jest pilot c.z. uszkodzony mechanicznie.Nie ma możliwości przy jego pomocy zamknąć drzwi,więc po zamknięciu mechanicznym za pomocą kluczyka nie mogę otworzyć drzwi. Chcę więc wyłączyć działanie c.z. z pilota. Centralny zamek w Xsarze "działa...
zamontowałem zamek taki jak podałem w linku, do momentu gdy nie podłączyłem linki idacej od wewnetrznej klamki do zamka było cacy, po podłączeniu siłowniki nie maja siły zamknać i otworzyć i zastanawiam sie czy są za słabe (zbyt mały uciąg) czy może mechanizmy linek i samego zamka sa jakies zapieczone/brak im smaru czy czego...???
Odepnij siłownik i sprawdż "na sucho "czy działa prawidłowo. Całkiem prawdopodobne ze przyczyna leży po stronie zamka a nie elektroniki. Miałem takie objawy w swoim poprzednim aucie które wróciło po klepaniu drzwi a przyczyną był zapieczony i wręcz zasyfiony zamek od pyłu i sladowych pozostałości lakieru (no ale podobno drzwi były rozbrojone do "0"...
witam może być jeszcze jedna przyczyna jeżeli masz centralny zamek poprostu mógł sie zapiec jakimś cudem siłownik w drzwiach co się często zdarza albo jakieś cięgno się urwało w zamku powodzenia w zdejmowaniu tapicerki od wewnątrz, nie jest to fajna sprawa pozdro
Myślałem o zastąpieniu orginału uniwersalnym siłownikiem, jednak zastanawiam się co mogło ulec uszkodzeniu wewnątrz starego siłownika. Kiedyś w Vectrze wymieniałem dwa microswitche wewnątrz siłownika. Trzeba było rozwiercić jeden nit, rozkręcić obudowę i wylutować dwa microswitche. W Astrze nie miałem jeszcze okazji tego rozbierać, ale myślę że konstrukcja...
Odświeżam w końcu Uszkodzony okazał się zamek kierowcy Nawet w sumie nie uszkodzony tylko linka od klamki wewnętrznej była jakaś zapieczona i po założeniu tapicerki linkę ciut naciągało i zamek myślał że non stop jest otwarty. Sam się dziwię że taką pierdołę wcześniej wyłapałem. Pozdrawiam i dzięki Zamykam
Luz tłok-tuleja powinien się zawierać w 0,025 +/-0,005. Tłok nie jest równym walcem(zimny). Na zimno góra mniejsza jest o około 0,2. Za mały tłok np. nie odprowadza temperatury na gładzie co doprowadzi np. do zapieczenia pierścieni. Błąd pasowania tłok/tuleja dla pierścieni trapezowych lub pół trapezowych to także katastrofa. Zresztą pierścienie nieprostokątne...
Udało mi się odblokować dwoje drzwi. A zrobiłem to tak. Po wejsciu jak co dzień do wnętrza samochodu przez bagażnik. Odkręciłem plastiki z drzwi (kombinowanie +gimnastyka 20 min, bo przeszkadzały fotele). Odkręciłem śruby tapicerki (te które się dały) + dwie które były z racji zamnkiętych drzwi ukryte pod framugą, ale wystawały (na szczęście) na tyle,...
No właśnie kolego może to pomoże a jeżeli nie no to nie wiem już co. Jak mechanicy sobie nie radzą z takimi rzeczami to ja już nie wiem kto. Może od środka zdejmę linkę przytrzymam kołnierz i pociągnę linkę? Wajha od środka lekko chodzi bez oporów nawet jak linka siedzi ale linka nie jest urwana bo z kołnierza nie można jej wyjąc i jest naprężona. Może...
Z klucza się nie zamykają bo zamarzła/zapiekła się nieużywana wkładka (jak się otwiera samochód tylko z pilota to tak się dzieje). Z pilota się nie zamykają bo się uszkodził zamek lub przewody do zamka - to ostatnie rzadko spotykane. W tym samochodzie, zgodnie z nowszą modą, nie ma siłowników, są zintegrowane razem z zamkami w jedną nierozbieralną całość....
Witam, Mam taki problem, że w belkach dachowych wkładki są "zastane". Kluczyk w ogóle nie wchodzi. Psikam od tygodnia kilka razy dziennie smarem silikonowym cx80. ale nic się nie zmienia. Klucz dalej nie chce wejść. Przyszedł mi do głowy pomysł, żeby popsikać odrdzewiaczem ( mam odrdzewiacz do zapieczonych śrub wurth), a gdy zamek ruszy nasmarować go...
Po dobrym namoczeniu wkładki delikatnie opukujemy i próbujemy przekręcać, operacja wymaga czasu, ale efekty są. Sprawdzone na dużej ilości zapieczonych wkładek. Oczywiście wkładka wyjęta z zamka, opukujemy w rękach.
Norma. Zamki do naprawy. Ja np robię to w cenie 80zł/zamek przy wysyłce zamontowanego, 120zł z montażem i demontażem. Można wymienić na nowe podróby ale nie polecam. A już w ogóle nie polecam zakupów używanych na allegro. Naprawa wnętrza + wymiana styku zewnętrznego (tego od lampki) Wymiana micorstyku który kosztuje 5zł nie jest żadnym dla mnie problemem,...
Musisz otworzyć z klucza, zamek jak każdy musi si otworzyć , chyba że jest mechanicznie uszkodzony albo na maxa zapieczony
Problem rozwiązany, po zalaniu BSI poszedł lewy prąd i wszystkie 4 silniczki umarły, zapiekły się, pewnie non stop leciało napięcie.
Bezpieczniki OK, z kluczka nie działa bo wkładki zapieczone, a centralka alarmu chyba dobra bo sygnal wychodzi ktoś mi kiedyś mowił że trzeba jakos zaprogramowac dzialanie centralnego zamka TYLKO JAK?????
Witam, Z samochodu został wyjęty akumulator. Przed odłączeniem akumulatora, samochód został zamknięty za pomocą zamka centralnego. Kluczyk w klapie oraz w drzwiach zapieczone, próba użycia WD 40 itp zakończona niepowodzeniem - przelewanie przez dwa dni nic nie dało. Udało mi się zdjąć atrapę. Odkręciłem zamek. Ciąganie pancerza z linka nic nie daje....
Witam, Mam taki problem z golfem, historia auta nieznana. Centralny zamek nie zamyka klapy. lampka działa prawidłowo. Bębenek uszkodzony /zapieczony/ i stoi w pozycji pionowej,co chyba nie powinno powodować takiego problemu. KTS pokazuje kilka błędów siłownika klapy tylnej,kompletnie źle opisanych w dodatku , wygląda mi to na niepasujący lub źle kodowany...
Witam. Trochę zamotałeś z tym opisem. Żadnego zamka się nie da przekręcić drzwi kierowcy? bagażnik ? drzwi pasażera mają swój zamek? Nie możesz przekręcić bo pewnie są wkładki zapieczone bo nie były używane. Może nowa bateria była słabej jakości i się rozładował? Centralny mógł paść z wielu powodów bateria zepsuty pilot, a może rozładował się akumulator....
Jak się topią kanty to od temperatury, na pewno od strony kolektora wydechowego. Jak pierścienie nie są zapieczone to trzeba sprawdzić owal tulei i chłodzenie. Przy wyciąganiu tłoków sprawdzaj jak są ustawione zamki na pierścieniach.
Witam Chodzi o Mercedesa W140 96r 3.5 turbodiesel - pompka centralnego zamka. Sam centralny zamek udało mi się ożywić (zapieczony elektrozawór oraz nieszczelność w jednych drzwiach). Drzwi ładnie się otwierają i zamykają z pilota, ale po przekręceniu kluczykiem na zapłon pompka się załącza i próbuje czymś sterować. Chodzi raz w jedną stronę a raz w...
To jest przypadłość centrali VW. Masz zabrudzone zamki. Dotyczy to tego od kierowcy lub od pasażera (mówię tu o mechanizmach tych mocowanych do drzwi). Jeżeli zamykasz kluczem a w którymś mechaniźmie trochę odbije siłownik następuje otwarcie. Należy odkręcić mechanizmy , wyczyścić w benz. ekstr. założyć (dobrze dopchnąć plastyk zakładany na płaskownik...
Hura udało się, moczenie zamka w płynie hamulcowym R4 przyniosło skutek zamek odblokował się. Pozostałe zamki potraktowane tym samym płynem tez się rozblokowały. Myślę, że na ten rodzaj metalu czyli ZNAL ten płyn może byc skuteczny, inne dostępne mi środki nic nie dawały. Środki przedstawione przez kolegów nie testowałem ale też mogą być skuteczne ale...
Witam. Natknął mnie problem przy ostatnich drzwiach, 3 szt zrobione i przy 4 problem. :/ Dokładniej chodzi o odkręcenie śruby t20 bębenka, która trzyma zaślepkę z linką zamka. Na początku śruba stała jak zapieczona, po użyciu wd40 i ruszaniu lewo/prawo przez 15 min delikatnie popuściła, ale tylko delikatnie można teraz przekręcić prawo, lewo i dalej...
Witam, mam problem z demontażem bębenka zamka w passacie b5. Cały zamek jest zdemontowany i potrzebuję wyjąć bębenek aby dostać się do zapadek. Chodzi o to, że klucz wchodzi do połowy przez co nie da rady wyciągnąć bębenka, czy da radę jakoś to zrealizować bez klucza? Myślę że problemem może być jedna z zapadek na której klucz się blokuje (może jest...
Witam. Parę miesięcy temu zakupiłem Audi jak wyżej. Zauważyłem że nie mogę włożyć kluczyka do zamka w drzwiach - albo zapieczony albo coś w nim tkwi. Chciałem spróbować drugim kluczykiem ale również to samo. Przy okazji okazało się, że w tym drugim kluczyku pilot nie działa. Czerwona dioda zaświeca się jak przyciskam którykolwiek z 3 przycisków. Wymieniłem...
Ewentualnie zamiast silnika,zapiekło się na uszczelkach,spróbuj na dwie osoby,jeden wciska włącznik drugi ciśnie szybę.
A jak długo nie używałeś zamków z kluczyka? Pewnie w ogóle. Więc chwyciło bębenki i teraz będzie trudność z ich uruchomieniem. Na początek WD 40 lub coś podobnego. Może być także duża kondensacja wilgoci i mrozik trochę chwycił ruchome elementy. Elementy wykonawcze się nie odzywają w ogóle? Chodzi mi o siłowniki. Kolega ma całkowitą rację odnośnie...
Witam trafił do mnie golf4 2002r. Problem jest taki że po odblokowaniu drzwi z pilota (rozbraja się alarm fabryczny) nie mogę otworzyć klapy tył. Sprawdziłem już: Kable łączące klapę z nadwoziem Siłownik po podaniu na stole na niego zasilania działa Mikrostyk w klamce działa bez problemowo Mikrostyk sygnalizujący otwarcie klapy jest nowy (cały zamek...
Witam wszystkich, Mam ogromny problem. Od niedawna posiadam Toyotę Corolle E12 D4D z 2002 r.. Wczoraj chyba przypadkowo znajomy rozprogramował mi pilota. Mam tam trzy przyciski III, II i I- największy. Zawsze zamykałam II, a wcisnął chyba III i I. Chyba aktywowano alarm, tylko najgorsze jest to, że nie mogę teraz otworzyć samochodu. Nie mogę dostać...
Już zrobione ,niestety tapicerki nie można zdemontować od środka ponieważ zachodzi za uszczelkę i przykręcona jest z boku ale po odkręceniu lampki podświetlania przez otwór dostałem się do zamka i otworzyłem ręcznie.Okazało się że otwieranie jest mechaniczne a nie elektryczne jak wcześniej myślałem,zapiekła się ośka przycisku i popsikałem WD 40 i działa.W...
Witam ponownie, co widać na załączonym zdjęciu siłownika już nie ma został zdemontowany, bo zamówiłem już używany na allegro. Na zdjęciu zaznaczyłem element który wydaje mi się ułamany. Do siłownika prąd dochodzi ( podłączyłem żaróweczkę i odłączyłem czujnik zamknięcia klapy, tak że po zamknięciu drzwi prąd dochodził do lampki). Stary siłownik jakby...
Patrzę na zdjęcie nr 2, wydaje mi się, że jednak "przytarłeś" silnik. Moim zdaniem masz zapieczony jeden pierścień, a może i oba. Sprawdź, czy oba pierścionki luźno przemieszczają się na tłoku. Masz rozebraną "górę" silnika, więc sprawdź ( w cylindrze ) jakie mają luzy pierścionki na zamkach, jeśli zbyt duże, (powyżej o,5 mm ) to wymień na nowe. W przypadku,...
Samochód się zużywa jako całość, każdy jego element podlega zużyciu, z konstrukcją nośną włącznie (i nie mam tu na myśli korozji). Wiele osób nie bierze pod uwagę, że zużywają i starzeją się nie tylko elementy układu napędowego, ale również np. lampy, szyby, uszczelki drzwi, zawiasy drzwi, zamki, fotele, elementy wnętrza, izolacja przewodów. Po drugie,...
Witam, Podejrzewam, że złodziej nie mógł uporać się z otwarciem zamka w moim samochodzie, pewnie amator jakiś. I teraz mam problem. Każdy zamek w samochodzie przekręca kluczyk praktycznie bez żadnego oporu i niestety bez pożądanej reakcji (otwarcie/zamknięcie). Całe szczęście działa central. Z bagażnikiem jest większy problem, gdyż nie da się go otworzyć...
zzym84 - nie wiem czy już kupiłeś ten samochód, czy nie, ale mam Audi A3 1.9TDI rok 1999 115KM. Ogólnie mam pół roku i nic mi się nie psuje jak na razie. Zwróć jednak uwagę na ważną rzecz przy zakupie: przede wszystkim czy autem daje się przekroczyć 140/h (powiedzmy ok. 3000 obr/min):) Jeśli nie tzn., że: - zapieczona jest turbosprężarka - turbo wymaga...
Pierścienie mogą być powodem stuków jeśli np. są "zapieczone". Wtedy tłok nie ma właściwego "prowadzenia" i zaczyna stukać o ścianki cylindra. Ale wtedy silnikowi znacznie spada moc. Wszystko to i tak prowadzi w najmniejszym stopniu do demontażu cylindra i przynajmniej sprawdzeniu na "macanego" luzów całego układu tłokowo-korbowego i możliwa taka robota...
a swoja droga, jak sie sprawuje ta myjka? Dobra rzecz, fajnie czyści zapieczone wtryskiwacze czy inne drobiazgi. Jeżeli masz jakąś płytkę która była poddana działaniu wody i zrobiło się na niej mnóstwo zielenizny to wypucuje do srebrzystych ścieżek, tak kąpałem np płytkę pompy centralnego zamka, wiesz jak to czasami potrafi skorodować. Najczęściej...
Rygiel możesz podpiąć pod 12V napięcia zmiennego lub 12 V stałego (np. akumulator). Musi zwolnić zapadkę. Prostownik może mieć zbyt duże napięcie, ale na chwilę możesz podłączyć. W instalacji domofonowej możesz podpiąć zamiast rygla żarówkę na 12V, np. choinkową lub małą samochodową. Musi świecić, gdy zwierasz żyłę mikrofonu z żyłą masy. Rygiel często...
Witam. Proszę o wasze opinie. Mam SEICENTO 900 99 r. 196500 km. Od pewnego czasu bierze dużo oleju na 200 km. do pracy jadąc ekspresówką 100-110 km/h dolewa 2-3 setki oleju. Czytałem że to zapieczone pierścienie, wymoczyłem je naftą po zabiegu jest - 1 - 10,5/11,5, 2 - 11,5/12, 3 - 10,5/11,5, 4 - 11/11,5. Niby jest lepiej, ale świece 1 i 2 mokre, nawet...
Witajcie. Mam taki problem. W momencie, kiedy kupiłem auto (Partner z 2000r.) miał dołożony dodatkowy centralny zamek Langeford, mimo, że w aucie znajduje się fabryczny centralny zamek. Wszystko działało do momentu, kiedy 2 lata temu pilot Langeford zaczął robić zwarcie. Dołożona centralka przestała działać. Prócz tego nie działały wkładki. Auto było...
Z centralnym to jak chyba sam wiesz powinno byc na odwrot . Z szarpaniem to jezeli szarpie na wyzszych biegach od czworki w gore , rzadko na trojce a na dwojce i jedynce wogole to bedzie najprawdopodobniej przeplywomierz . Moze tez byc zatarty ktorys z wewnetrznych przegubow , moze miec poprostu stary juz zuzyty lekko zapieczony smar.
a nie miales cos z poduszkami kiedys? U mnie jak wyjalem sterownik poduszek i odpialem sygnalizacje zapiecia pasow to tak wlasnie robil... Po podlaczeniu drucika pod fotelem wszystko wrocilo do normy (no i jeszcze sterownik wlozylem :))
zależy od tranzystorów, najczęściej główna wartość to robocizna - bo końcowe z radiatora wymienić to trochę grzebania -a to ciężko się dostać, albo śróbka zapieczona, podkładka izolacyjna zesmażona, tulejki dystansowe, izolacyjne itp pierduły. No trochę więcej jak wyjęcie opornika... Wylutować tranzystory, jeśli się da - bez wykręcania na początek....
Za późno, wczoraj u znajomego wycisnąłem na prasie. Chyba sobie kupię prasę do domu... Silnik położony na prasie poprzez tulejkę od strony koła magnesowego, najlepiej użyć tulejki z płaskim czołem i otworem 12+ mm, aby oparło się jednocześnie o oba pierścienie łożyska i korpus silnika który jest zlicowany z łożyskiem. Łożysko od strony komory korbowej...
VW Lupo 3L 1.2 TDi, rocznik 1999/2000, poza ABS kompletnie goły (brak klimy, centralnego zamka, elektrycznych szyb, itd). Rozrusznik kręci, ale silnik nie odpala: na desce nie zaświeca się spiralka świec, pedał hamulca nie reaguje. Pedał hamulca reaguje dopiero po drugiej próbie przekręcenia zapłonu, ale spiralki świec nadal brak, rozrusznik nadal kręci,...
Na płycie nr 2 z "Praktycznego Elektronika" zostały zamieszczone tylko programy (wsady) do zestawów (kitów) wycofanych ze sprzedaży. Nie zostały zamieszczone wszystkie programy. Poniżej ich oryginalna lista z CD PE nr 2. ************************ (C) ARTKELE 2001 ****************************** * W tym katalogu znajduja sie zrodla do programow opublikowanych...
Na płycie CD PE nr 2 są tzw. "programy wycofane", z których Redakcja PE "zrezygnowała" i je udostępniła. Była jeszcze o ile mnie pamięć nie myli trzecia płyta PE, ale nie wiem czy były na niej wsady do zestawów PE. Poniżej lista wsadów z CD PE nr 2. Być może nigdy wsad do tego zestawu nie został udostępniony przez Redakcję PE. ************************...
Szukałem czegoś, a widzę że temat jeszcze wisi na forum. W międzyczasie dowiedziałem się to i owo. Fabrycznie w Ursusach stosowano zwykłe pierścienie olejowe, tzn. bez powłoki chromowej. Takie pierścienie mają dość ograniczoną żywotność, dlatego potrzebne były dwa pierścienie na tłoku. Stosowanie nadmiarowej pierścieni celem ograniczenia spalania oleju...
Ja też mam pewne problemy z domofonem - taki sam unifon. Niedawno zaczęły się problemy, polegające na tym, że nie pojawiał się sygnał wywołania, gdy naciskało się na parterze guzik odpowiadający danemu mieszkaniu w kasecie. 2-krotnie prosiłem konserwatora, przychodził, mył denaturatem (ja sam sobie nieraz czyściłem, ale czym innym - Kontaktem S, potem...
Te zamki dzialały w ten sposób że przy zatrzasnięciu, zapieciu haka zapadka blokowała zabezpieczała hak przed wypięciem. Kluczykiem zwalniało się blokadę i można było hak odpiąć. Niemożliwością było zapiąć hak bez włożonego kluczyka, kluczykiem trzeba było przekręcić tzn. unieść blokadę i wtedy zapiąć hak, jak się zapiął hak to bębenek wrocił do pozycji...
Witam Chciałbym pokazać odbudowę kompresora WAN-DW z pompą S2P-80 kompresor dosyć rzadko spotykany ale mający sporą wydajność. Kompresor zakupiony w kiepskim stanie, miał duży luz na sworzniu tłoka drugiego stopnia, nie oryginalne pierścienie i duży luz w cylindrze, jednym słowem walił nie miłosiernie podczas pracy. Rozszczelniona była chłodnica miedzy...
Wymiana sprzęgła, Fiat Punto I. Silnik 1.1, 55 KM, kolor - czerwony metalic. Znalazłem w sieci kilka opisów tej operacji, ale są chaotyczne i niepełne. Nie zawierają wszystkich czynności, jakie trzeba wykonać, co nie daje pełnego obrazu zakresu pracy. Postanowiłem opisać swoją naprawę w sposób jak najbardziej szczegółowy. Takie podejście może pomóc...
Witam. Dziś odświeżyłem wszystkie zamki. Niestety bębenek bagażnika był w fatalnym stanie. Po odświeżeniu śmiga, ale jest problem - blaszka na sprężynie zasłaniająca otwór na klucz jest "martwa" i zapieczona. Nie pomogło moczenie w WD40 itp. Stąd pytanie - czy podpasuje jakikolwiek inny bębenek do którego przełożymy własne zapadki ? Myślę tak - zapadki...
zapiec rdzeń zapiec hamulec zapiec koło
nagrzewnica scenic klawiatura znaki większości układ icl7106
tranzystor bf961 tranzystor bf961
Jak ustawić datę i godzinę w Peugeot 207 (2006) Schemat elektryczny Lancia Y 1.2 60 KM 1996