Gwint standardowy (prawy), tylko jak tu już masz problem to ciekawe co będzie z wymianą łożysk...
Duża nakrętka i spawasz ale w środku nakrętki potem już powinno się odkręcić.
Zakupiłem tokarkę TUE-35. Rozpocząłem walkę z materią i utknąłem. Muszę wymienić pasy i niestety rozebranie wału w górnej części jak na razie mnie przerosło. Był bym wdzięczny za jakiekolwiek sugestie. Do tego czasu rozebrałem: - zdjąłem uchwyt tokarski - wyjąłem klin spod dużego koła zębatego. Utknąłem przy wyjmowaniu klina spod wodzika zmiany biegów....
Wybite końcówki drążków kierowniczych objawiają się delikatnymi stukami, które słychać podczas jazdy na pozornie, zdawałoby się, równej drodze. Innym objawem jest głośniejsza praca zawieszenia i głuche odgłosy przy najechaniu na dziurę. Po podniesieniu samochodu, szarpiąc za koła w różnych kierunkach możemy zaobserwować luzy na przegubach. Natomiast...
Problem z maszyną do przykręcania/odkręcania nakrętek kół w ciężarówkach. Silnik jak w temacie : Besel 1,5kW, 400V, Y. Silnik napędza za pomocą przekładni pasowej koło zamachowe. Na nim zamontowane jest sprzęgło kłowe z napędem ręcznym (dźwignia). Na wałku z którym zasprzęgla się koło zamachowe montowana jest nasadka klucza. Silnik zostaje załączony...
Naciecie pomoglo tylko problem byl z nowymi w sklepach nie moglem jej znaleźć dopiero na szrocie po dlugim przekopywaniu sie w skrzyni ze przeroznymi srubami i nakretkami.
W oryginle powinna być nakrętka samokontrująca zagniatana Na osi nie ma wcięcia w które by mogło wchodziło wgniecenie nakrętki . Na forum mitsubishi napisali mi że tak jest oryginalnie . Nakładka blaszana była tak przyrdzewiała zapieczona że raczej od nowości nie była zdejmowana. Zobaczę czy z prawej strony jest taka sama nakrętka . Gwint jest prawy...
Wymiana amortyzatorów w Puncie I, to robota dość czysta, przyjemna i prosta. Nie zajmuje dużo czasu, ani nie wymaga dużych nakładów. Poza typowymi narzędziami, które ma chyba każdy – kluczami nasadowymi, imbusowymi, szczypcami, szczotką drucianą i młotkiem, musimy zaopatrzyć się w ściągacze do sprężyn. Nie są to narzędzia bardzo kosztowne i wydatek...
Na śruby to takie nożyce nadają się, ale na nakrętki już nie. Z zapieczonymi/zgrzanymi nakrętkami radzę sobie korzystając z przyrządu do rozłupywania nakrętek. http://www.uni-max.com.pl/zestaw-do-zdej...
Spróbuj przykleić nakrętkę klejem typu kropelka, a gdy klej wyschnie jeszcze raz pśiknij tam wd i spróbuj odkręcać
Najpierw spryskać jakimś środkiem do mycia łazienek "na kamień" sprawdzić najpierw czy nie wyżre wylewki. Potem wyszorować w koło starą szczoteczką do zębów i napuścić czymś penetrującym np wd40 i poczekać.
"silnik bokiem biorę płaski giety, dosyć długi, zakładam i wale strzała kombinerkami na sam koniec klucza plaskiego" - tak zrobiłem i udało się odkręcić. Ale trafił mi się też silnik z tak zapieczoną nakrętką, że mechanik samochodowy miał problem z odkręceniem profesjonalnym kluczem udarowym.
Zapomniałem napisać, że chodzi mi obrobione/zapieczone nakrętki. Optymalne byłoby coś w rodzaju małego klucza szwedzkiego z równoległymi szczękami v-kształtnymi, których ramiona byłyby nachylone pod kątem 120 lub 60 stopni (by objąć boki sześciokątnej nakrętki), a regulacja śrubą pozwalałaby zachować równoległość do siebie szczęk; ewentualnie patent...
Nic nie jest niebezpieczne,ta nakrętka(bo śruby tam nie ma) trzyma kolumnę do kielicha nadwozia. Dopiero po wymontowaniu amortyzatora z auta robi się niebezpiecznie podczas odkręcania nakrętki trzymającej elementy kolumny w kupie
juz pisze jak to zrobić. Najlepiej jak bys zainwestowal w sciagacz do sworzni 60zl - oszczędza kilka lat zycia bez tracenia nerwow. Jezeli nie, to musisz odkrecic sworzeń od gornego wachacza i najlepiej od dolnego ale tu juz ściągacz obowiązkowy lub koncowke drazka. Bez wyjmowania zwrotnicy da sie wyciagnac polos ale ciężko idzie. Musisz odkręcić nakrętkę...
Witam, użytkuję od 4 lat płytę indukcyjno-gazową Mastercook. Firma już upadła, niestety za nią nawaliła indukcja. Znalazłem serwisanta, który jest chętny naprawić uszkodzoną elektronikę. Jest jednak problem z rozkręceniem płyty górnej (ceramicznej). Przy dwóch palnikach gazowych są dwie nakrętki z nacięciem na jakiś specjalny klucz typu płaskiego. Nawet...
Dzisiaj wymieniłem mocowanie napinacza paska, ciśnienie nabite 8,5bar przy prądzie 8,7A. Na więcej nie pozwolił zawór bezpieczeństwa, który jest ustawiony na 7,9.Regulacja ciśnienia otwarcia zaworu, się nie udała, zapieczona jest nakrętką, dzisiaj potraktowałem chemią. W piątek jeszcze raz spróbuje. Jeszcze zostało dołożyć jakoś chłodnice powietrza...
Mógłbyś mi przybliżyć technikę odkręcania kluczem udarowym zapieczonych nakrętek z obracającego się wału ?
Ściągnąć gałki małe - są tak bardzo zapieczone . "Odkręcasz nakrętkę od gniazda mikrofonowego" - potrzebny klucz ?
No tak. Faktycznie potrzeba było więcej siły. I faktycznie trzymał zardzewiały lewy amortyzator. Bęben wyciągnięty. Teraz przede mną kolejne wyzwanie. Wyjęcie łożyska. Póki co, walczę z zapieczoną nakrętką koła pasowego.
Odkręcisz rurkę to będziesz widział czy króciec odgnieciony czy dobry, przeciek pojawia się nagle to normalne. Napisałem, że na początek rurka może się okazać zapieczony wtryskiwacz (ale to rzadkość).
Ja ponieważ z dawnych czasów miałem jakieś komplety polskiej produkcji już niestety mocno zdekompletowane i zdecydowałem się pouzupełniać i powiększyć zakres rozmiarów pojedynczymi kluczami z "Kuźni". Nie używam ich zbyt intensywnie, ale widzę, że trzymają wymiary i nie obrabiają nakrętek przy odkręcaniu zapieczonych śrub. Oglądałem wcześniej te testy....
To ja wiem że tam jest "lewy" gwint. Rozbierałem pare razy HSQ. A w serwisie HSQ próbowali takim urządzeniem udarowym odkręcić sprzęgło i nie poszło. Ostatnio widziałem taką elektryczną nagrzewnicę np. do zapieczonych nakrętek, która w ciągu około 15 sekund może nagrzać nakrętke do około 350 stopni. Można by było spróbować nagrzać tak sprzęgiełko i...
Trochę "prototypowy" ten ściągacz zrobiłeś. Konkretne płaskowniki na kant (nie na płasko), przedłużona nakrętka 2,5 cm - np. nakrętka koła od Żuka + śruba 10.8 drobnozwojowa M 14 x 1,5. 10.8 to oczywiście twardość śruby bo niekoniecznie wszyscy muszą to wiedzieć. Uwaga - nie kupować w markecie, normalnym sklepie bo tam twardość śrub to 5,8 czyli trochę...
Witam, jak w temacie. Chciałem ustawić na stacji obsługi zbieżność i gość z obsługi powiedział mi, że muszę podjechać do mechanika i podgrzać palnikiem drążek czy końcówkę i poluzować końcówkę. Mój mechanik nie wiedział jak się do tego zabrać i tylko z oporem niszcząc prawie zapieczoną nakrętkę kontrującą parę razy ją na siłę odkręcił kilka razy i z...
Miałem podobny problem, ale poradziłem sobie za pomocą zwykłej 1/2’’ gazrurki, dł. ok. 0,5m i ciężkiego młota. Odkręciłem nakrętkę na dł. ok. 5mm (większe rozkręcenie mogłoby spowodować skrzywienie śruby) i po przyłożeniu rurki do nakrętki waliłem w nią młotem, aż puściło. Następnie znów odkręciłem nakrętkę o kilka obrotów i ponownie brutalna...
Witam. W życiu każdej lutownicy przychodzi ten czas w którym to trzeba wymienić grot na nowy,czas ten nadszedł również i dla mojej lecz jak zwykle nie obyło się bez problemów nawet przy tak prostej czynności. Jak można było się domyślić zapiekła się nakrętka którą unieruchamia się grot w kolbie lecz po długiej i męczącej walce,użyciu barbarzyńskich...
Skoro rozgrzany metal świeci to ma ok 550C - mniej więcej tyle ile da radę wyciągnąć niezła opalarka (mierzone termoparą). Co do nagrzewnicy to nie miałem osobiście z taką do czynienia - takie porachunki załatwiam palnikiem ołówkowym:) Skuteczniejsza jednak będzie bez wątpienia jeśli po nagrzaniu zapieczonej nakrętki, wkręconą weń nagwintowaną rurę...
Do usuwania uszkodzonych lub zapieczonych nakrętek bez uszkadzania gwintu służy specjalne narzędzie "nut splitter" niestety nie znam polskiej nazwy. [url=https://www.google.co.uk/search?q=n... Gogle
Usunięcie elementu blokującego obrót bębna, to dość prosta czynność. Grzałka jest mocowana jedną nakrętką, znajdującą się w środku pomiędzy wyprowadzeniami, do których podłączone są przewody. Czasem, po odkręceniu, grzałka nadal trzyma się mocno. Powodem jest stwardnienie uszczelniającej gumy. Pomaga psiknięcie środkiem do luzowania zapieczonych nakrętek....
Jakoś nie dowiedzieliśmy się o jakim samochodzie mowa (może być istotne) i które rurki (albo linki). Złorzeczysz wykonawcy ale chyba nie on uszkodził gwint? Pewnie zakladasz, ze gwint uszkodzony tylko w nakretce a moze byc tez w gniezdzie. Czy przypadkiem nie chodzi o rdze. Pzepraszam, ale cos sie stalo z klawiatura. No to tak jest to escort. Przewody...
Odkręca się. W głowicy jest taki bolczyk, na który nakręca się ta nakrętka. Może coś się zapiekło albo ktoś na chamca skręcił. Musisz delikatnie próbować.
Dospawanie nakrętki ( ukręca się na spawie) nie pomaga, grzanie wokół śruby - bez samej śruby oraz odkręcanie z dospawaną nakrętką - nie pomaga. Dużym prądem spawać i zmniejszyć wysuw drutu, a nie smarkać. Nakrętka ma być czerwona. I pójdzie. Dodano po 6 Jaki gwint M8? Jak tak to na wystający gwint założyć podkładkę i na to przyspawać nakrętkę M10.
Jak pisałem wcześniej odkręcenie jednej lub drugiej nakrętki zaworu o około jeden obrót nie powinno zalać mieszkania. Poruszenie tymi nakrętkami może odblokować zapieczony grzybek zaworu. Woda będzie się sączyć spod popuszczonej nakrętki.
wentylator jest trzymany nakrętką i osadzony na ośce silnika, możliwe że z racji wieku się zapiekło bo wątpię żeby ten boluszek blokujący tulejkę zablokował wiatrak
Dospawać kawał nakrętki i dalej wiadomo.
ciekawe czy jako namiastka nagrzewnicy indukcyjnej do odkręcania zapieczonych śrubek by pomogła. czasami jak nie dawało się rozgrzać nakrętki porządnie to po rozgrzaniu gwałtownie schładzałem wodą. Też pomagało
gwintu nie ma, "zapieczone" trzeba stukać ale by nie uszkodzić gwintu na ośi należy wkręcić odpowiednią nakrętkę ak by gwint z niej nie "wychodził"
Dospawaj nakrętkę lub śrubę. Temperatura sprawi, że odkręcisz bez kłopotu.
Około 100m kwadratowych. Uszkodzony, albo nie dokręcony, albo zapieczony ( zastany ) termoregulator może przepuszczać wodę. Odkręć srebrną nakrętkę pod regulatorem, woda nie poleci na pomieszczenie, popatrz czy wystający bolec jest czysty bez kamienia. Spróbuj go wciskać do środka, on musi się dawać wciskać.
Witam, po praniu z efektami piszczenia, zapiekło mi sie ułozyskowanie w/w prali. Czy ktos wie jak to rozebrać? Gdyz jest zapieczone prawie na "Amen" Sprzęt - zabytek klasy zerowej :wink:, ale jeśli masz nowe łożyskowanie (można jeszcze gdzieś dostać), to starą, zapieczoną nakrętkę śrubunku, traktujesz przy pomocy wiertarki (z wyczuciem) i na "chama"...
Trzeba odkręcić erg jest na 3 śrubach, jedna jest od spodu i to z nią jest największy problem, brak ruchu. Wyciągasz też rurę do której podłączone są woda i spaliny. Zasilanie świec też trochę skopane bo na nakrętki (mogło by być na wcisk) Jeśli świeczki nie są zapieczone to wykręcenie ich jest proste i szybkie, ale zrobienie do nich dostępu już nie...
Powinny być mniej więcej tak, jak czerwona kreska. Zresztą jak dasz wycieraczki na dół, to ramię samo ustawi się jak trzeba. Luzujesz nakrętkę, klucz 13, podwadzasz jakimś śrubokrętem żeby zeskoczyło z wieloklina, przestawiasz wycieraczki w pozycję spoczynkową i dokręcasz nakrętkę. Miejsca będzie mało, bo nachodzi od góry łącznik, ale płaskim kluczem...
Chciałem się zapytać jak mogę najprościej, tymczasowo uszczelnić zawór do przyjazdu fachowca (kilka dni)? Zdjąć pokrętło, na osi zaworu jest duża nakrętka. Trzeba ją odkręcić. Pod nią znajduje się taka rurka z kołnierzykiem, wciśnięta na oś zaworu. Można ją spróbować dokręcić -właśnie tą dużą nakrętką. Ale często nie da się, bo wszystko jest zapieczone....
Próbowałem dwóch pasków od różnych producentów: węższy i szerszy — podobnie się zachowują (szerszy trochę lepiej). Dziwne, że na starym, postrzępionym jeździł normalnie, a nie widzę, by był on krótszy niż te dwa. Nie ma opcji, by wyjąć przegub napinacza, bo blokuje go od góry podłoga traktora. Inny sposób to odkręcenie śruby bolca do pedała, ale niestety...
Wyjąłem od góry urywając trzy śruby 5.8 za katalizatorem, są nie do odkręcenia, u góry obudowa filtra trzeba wyjąć i zrobić miejsca, większość nakrętek jest niestety do zerwania tak są zapieczone, zwłaszcza dwie od EGR szkoda urywać więc lepiej ukręcić za katem i wyjąć bez rury.
...śruba w nakrętce się po prostu połączyły ze sobą i stanowią teraz nierozerwalną jedność Żeby uniknąć takich niespodzianek w przyszłości, zastosuj nową śrubę z "koloru", albo z nierdzewki. Skręcając nasmaruj gwint wazeliną bezkwasową (albo kosmetyczną). Taka konstrukcja nigdy się na klemie nie zapiecze ;-)
Odłącz żyrandol od prądu, usuń klosze odkręcając nakrętki z oprawek będzie łatwiej manewrować przy tych oprawkach.
Podnośnik, odkręcić dwie nakrętki na wahaczu od osi silnika. Odłączyć wiązki przewodów i chyba odkręcić zacisk hamulcowy. Koło do garażu i odkręcić tych kilkanaście wkrętów imbusowych po obwodzie i ostrożnie (silne magnesy) wyciągnać wirnik z silnika. Nawet opony nie trzeba zdejmować. Sprawdzisz wtedy i łożyska i położenie magnesów na obwodzie wewnątrz...
Dospawać nakrętkę. Klucz udarowy. Po spuszczeniu oleju, poprawić gwint. Nowy korek i nowa podkładka. Dokęcać zawsze kluczem dynamometrycznym!
Po ostatnim uzupełnieniu soli (kilka m-cy temu) nie jestem w stanie odkręcić korka do pojemnika z solą. Nie chcę działać "fizycznie" żeby nie zniszczyć zmywarki. Czy ktoś zna metodę na odkręcenie tak zablokowanej nakrętki? Dziękuję za odpowiedzi.
Fajnie się ogląda testy, które nie mają nic wspólnego z rzeczywistością. Nie sztuka jest dokręcić kluczem dynamometrycznym śrubę z momentem obrotowym 200Nm i odkręcić ją zabaweczkami typu Dedra, Ryobi czy Parkside. Sztuką to jest odkręcić śruby koła, które pracowało. Poza momentem dokręcenia, dochodzą jeszcze zwiększone siły tarcia na skutek korozji...
Dobrą metodą na wyciągnięcie zapieczonych wtrysków jest:dopasować nakrętkę w miejsce przykręcania rurki,następnie do nakrętki przyspawać kawałek pręta lub rurki i na pręt nałożyć np. cięzki młotek bez trzonka koniec pręta zakończyć w taki sposób aby przesuwając młotek po pręcie można było uderzać .
Czy ktoś z szanownych Forumowiczów używa kluczy tej chińskiej marki? Chciałbym poznać opinie. Chodzi o użytkowanie sporadyczne - nie warsztatowe. Szkoda zachodu. To nie jest żaden zestaw narzędzi. To zabawka dla dzieci, albo wymówka dla samego siebie, że "mam narzędzia". To jest kompletnie niefunkcjonalne do większości prac domowych i warsztatowych....
Jest to dość znana przypadłość rowerów z tradycyjnym rozwiązaniem łożyskowania kierownicy. Przyczynami problemów z odkręceniem mogą być dwie kwestie. 1. Zapieczenie się połączenia gwintowego. 2. Uszkodzenie gwintu. W przypadku pierwszym trzeba wyczyścić możliwie jak najgłębiej, w miejscu styku z nakrętką, gwint sztycy i zastosować środek typu WD-40...
Pozostaje jeszcze pewna kwestia; zdrowo zapieczona śruba przewodu/odpowietrznik czasem się urwie, zamiast odkręcić - prawidłowo "opracowana" przed próbą odkręcenia, daje się za to odkręcić byle czym.
Jakiej grubości zastosowałeś płytę? Jeśli wtrysk jest mocno zapieczony zapomnij, że wyciągniesz go taką śrubą. Musisz mieć porządną nakrętkę, która nie zerwie gwintu przy próbie wyciągnięcia.
Patrząc od przodu zaworu zobaczysz taki pierścień z cyframi 1-8. Pierścień ma 2 zagłębienia po przeciwległych stronach a pozycję regulacji wskazuje wgłębienie na zewnętrznej nakrętce. Generalnie do tej regulacji stosuje się specjalny klucz ale mnie udało się to zrobić przykładając śrubokręt z jednej strony i delikatnie stukając młotkiem tak, aby obrócić...
Niestety Śruba na górze to tylko nakrętka. Choć dziwne żeby się tył i na tym trzymała pokrywa. Ale ok. Może jest mega mocno zapieczona
Odkręca się tą nakrętkę-obejmkę. Często zapieczona, więc trzeba użyć krótkich kombinerek. No chyba, że masz silnik 16-zaworów to dostępu nie ma, ale linka wtedy była łączona w połowie. Wyjmie licznik bez odkręcania linki, dojdzie do zaczepu na desce.
dokręcenie nakrętki nic nie pomogło I nie pomoże bo tam przypuszczam jest wyrobiony klin na wale. Co do demontażu, to już pisałem. Ta nakrętka jest może trochę dziwna, ale posiada przecież sześciokąt pasujący do klucza, należy tylko użyć trochę więcej siły. Zapewne będzie zapieczona.
A mógłbym dostać bardziej szczegółowy opis? Żabka próbowałem i zapieczona jest chyba bo nie idzie . Ile za wymianę takiej nakrętki policzy sobie warsztat?
Witam. Czy ktoś jest w stanie podać mi wymiary tej nakrętki (jest pod klucz 32). Jest tak zapieczona, że nie można jej odkręcić i muszę ją rozwalić. Nie mogę zostać bez samochodu więc muszę ją wcześniej dokupić lub dorobić.. Z góry dziękuję z pomoc.
WD-40 i "ruski klucz" nie pomógł, to tylko miejscowe grzanie małym palnikiem pomoże, nawet gdyby ktoś zastosował klej. Trzeba być przygotowanym na zmianę uszczelniaczy wału, bo pewnie ze względu na temperaturę ulegną zniszczeniu. Jeśli został ścięty klin i podejrzewasz przesunięcie koła magnesowego na wale, to po usunięciu nakrętki będzie to widoczne....
Prosiłbym o pomoc i doradę jak wymontować amortyzator przedni. Chciałem wymienić łożysko w kole zdemontowałem wszystko i chciałem wykręcić amortyzator u góry zaistniał problem. nakrętka w kielichu u góry była bardzo skorodowana zalałem najpierw WD potem naftą, ale nic to nie pomogło nie dało się odkręcić jej a główka w amortyzatorze tam gdzie jest wkładany...
Być może środek do luzowania zapieczonych części by pomógł ? Jest coś takiego na pewno jednej lub dwóch firm. Opis jednej z nich: Loctite 8040 Freeze & Release natychmiast schładza zapieczone i skorodowane części (śruby, nakrętki, szpilki) do temperatury -43st. C. W efekcie wyjątkowego szoku termicznego powstaje wiele mikropęknięć w skorodowanej warstwie,...
Daj jakieś zdjęcia bo pewnie czegoś nie odkręciłeś. Ile odkręciłeś nakrętek od szpilek trzymających głowicę?
Tak się zakamieniła (lub zapiekła), że nawet nie drgnie. Za co ją ciągnąć? (nakrętkę oczywiście odkręciłem...)
Mając kompresor wybierasz klucz elektryczny?. Moim zdaniem popełniasz błąd. Zabierałem się do wymiany wydechu w aucie chyba ze 2 lata.Zapał do tej roboty odbierały stare zapieczone śruby, nakrętki, obejmy zwykłym kluczem męczyłbym sie ze 2 godziny.Kluczem pneumatycznym wszystko w 10min.Morda się cieszyła i radość wielka. https://obrazki.elektroda.pl/8352625700_...
Witam. Chcę kupić klucz udarowy do garażu do odkręcania śrub, nakrętek nieraz zapieczonych i do wstępnego dokręcania co zaoszczędza sporo czasu. O pneumatycznym mogę zapomnieć bo potrzebuje konkretnej sprężarki z butlą a ja mam póki co w częściach 1 cylindrową Aspę🤭 Wybrałem typ sieciowy bo jest tańszy o ten akumulator a i tak robię zawsze przy...
Przewód hamulcowy zastał uszkodzony poprzez użycie niewłaściwych narzędzi. W tej chwili najprościej będzie przyspawać nakrętkę na resztkę przewodu hamulcowego. Temperatura ułatwi odkręcenie. Jeśli nie pomoże to przejdź do wiercenia lewymi wiertłami, wykretaków, podgrzewania. Tłoczek hamulcowy i tak masz do wymiany, więc nie musisz obawiać się jego zniszczenia....
Oglądając zdjęcie, odnoszę wrażenie, że kolega próbuje odkręcić głowicę. Tymczasem w treści mowa o wymianie baterii. Natomiast nie widzę śladów działania na nakrętkę złącza. Ustalmy więc, do czego zmierzamy. Czy ta opisana śruba to wrzeciono głowicy? W jakim celu walczysz z głowicą, skoro całość wyrzucisz na złom? Mam nadzieję, że podejmowane działania...
Widełki na nakrętkę śruby pociągowej są przykręcone do uchwytu skrzydła bramy jedną śrubą od spodu, po jej wykręceniu widełki powinny dać się wyciągnąć z uchwytu, może się zapiekły i trzeba siłowo, puknąć od spodu, innego sposobu demontażu nie ma.
Witaj. Podlej śruby np. WD 40, odczekaj aż zrobi swoje, a następnie weź klucz udarowy pneumatyczny i je odkręcisz bez "strzelania". Pozdrawiam Heh, dwa dni przed odkręceniem koła zacząłem psikać śruby odrdzewiaczem k2 vulkan, ale widzę, że ten odrdzewiacz nie wnika pomiędzy nakrętkę a śrubę i nie usuwa korozji. Kilka śrub odkręciłem udarem i poszło...
W czym problem? Bierzesz nakrętkę, przykładasz i zaspawujesz z góry, potem czekasz chwilę i wykręcasz kluczem i po sprawie. Koledzy mają pomysły z kosmosu, jak śruba nie jest zapieczona na amen to kropla kleju do metalu i docisnąć śrobokrętem. Ta.. na pewno się uda powodzenia..
Taaak... Pewnie trzeba odkręcić nakrętkę piasty bo bęben i piasta to jeden element.
Kolego! Z doświadczenia jako amatorski mechanik rowerów wiem, że wszelkie ustrojstwa typu CX-80 są dobre do doraźnego smarowania w trudniej dostępnych miejscach oraz odkręcenie lekko zapieczonych czy przyrdzewiałych śrub i nakrętek. Gdy odparuje rozpuszczalnik pozostawiona jest cienka warstwa smarująca, która potrafi pogorszyć styk. Kontakt i alkohole...
Jeśli się tyczy dostępu to jestem pełen podziwu dla konstruktorów 1.6 w Megane I. Zwłaszcza kolektory i rozrusznik. Na szczęście większość już się rozsypała blacharsko. Zresztą amortyzatory w Mondeo II też sobie z jakiegoś powodu życzą serwisowych kluczy (udziwnień) lub dorabianych :D. Fusion i śruby mocowania gniazd tylnych amorów (jak się zapieką...
wyciągasz ją dokręcając nakrętkę Jak będzie tak słabo zapieczona że gwint to wytrzyma to wcale żadnych "myków" nie potrzeba do jej wyjęcia. Kilka takich miałem co nawet prasa nie dała rady, bo tylko koniec śruby miażdżyła.
Jakiś czas temu zakupiłem w Chinach 2szt przetwornic indukcyjnych z nadzieją, że mimo prosto wyglądającej konstrukcji i naprawdę niewielkiej ilości elementów będzie można użyć tego urządzenia w warsztacie np. jako pomoc przy odkręcaniu zapieczonych śrub czy np. przy procesie hartowania niewielkich metali. 120W mocy to niestety bardzo mało jak na tego...
A ja myślę, że to zapieczenie bierze się z wahań temperatur. Jak jest jakiś problem ze śrubami w podwoziu samochodu, to mechanik bierze palnik i podgrzewa nakrętkę, żeby zadziałała rozszerzalność termiczna. Myślę że tu będzie podobnie - spróbuj odkręcić śrubę po nagrzaniu lutownicy. Pozdrawiam, Piotr.
Dospawanie nakrętki też jest dobrym rozwiązaniem. Szybkie nagrzanie kikuta śruby w czasie spawania luzuje zapieczony gwint. Aczkolwiek wywiercenie otworu w śrubie i nabicie bita Torx też skutecznie rozwiązuje problem.
Wczoraj montowałem swoja starą turbosprężarkę po regeneracji. Gdy wracałem z warsztatu gdzie to robiłem do domu samochód jechał jakby ciągnął na holu dobrą ciężarówkę, miał strasznego muła, wrażenie turbo wcale nie dmucha. Turbo robione na korasie Meletta (regenerowane z powodu występującego luzu wzdłużnego), zmienna geometria wystrojona. Nowe przewody...
Wymieniałem już z tyłu, ale z przodem mam problem. Normalnie podczas jazdy nie słychać nic. Dopiero podczas końcowej fazy hamowania słychać jakieś drżenie i buczenie. Sprawdziłem i w prawym kole jest luz. Nie mogłem odkręcić nakrętki na piaście - chyba się zapiekła. Czy może ktoś dać mi wskazówki ja sprawnie wymienić łożysko w przedniej paście?
Pomóżcie! Nie mogę ściągnąć uchwytu baterii KFA symetric, prawy uchwyt metodą dźwigni urwałam końcówkę głowicy, w uchwycie pozostała mała część głowicy ale to nie problem wyjąć. Problemem jest drugi uchwyt, który po ostukiwaniu gumowym młotkiem. naciskaniu w prawo w lewo w górę w dół i ponowne ostukiwanie i lekko ( po zabezpieczeniu baterii) dużym kluczem...
czyli powinienem obracać tą nakrętką plastikową na początku głowicy- niemożliwe ani w jedną ani w drugą stronę nie pójdzie no chyba że jest tak zapieczona
Albo szczotki zapieczone, lub już tak wytarte, albo zaśniedziale styki w elektromagnesie rozrusznika. Sprawdź też dokręcenie nakrętek na elektromagnesie. Ktoś z Kolegów pewnie wie, czy elektromagnes jest rozbieralny, czy nie. Raczej wymiana szczotek (profilaktycznie z czyszczeniem komutatora i elektromagnesu.
Musze wymienić łożyska w PA5580A520, postępując zgodnie ze znalezioną w elektrodzie instrukcją doszedłem do momentu, w którym należy odkręcić nakrętkę M18 mocującą bęben pralki. Nie wiem czy jest tam gwint lewo - czy prawostronny , żadne pukanie ani odkręcanie siłowe w żadną stronę nie pomaga. WD 40 też nie pomogło zapiekło się i już. Pralka rozkręcona...
Witam. Jestem już po wymianie amorków. Zajęło mi to 4,5 godziny. Jedna wielka porażka. Największy problem oczywiście odkręcenie nakrętek górnego mocowania. Próbowałem różnych sposobów, jeden okazał się najskuteczniejszy. Meselek, młoteczek i naprzód!!! Oczywiście pocharatane nakrętki-szmelc. Z deka zapieczone śruby, ale poszło. Jedna rada: Dużo samozaparcia,...
Tyle że to są 12 kątne nasadki- jak dla mnie kompletnie bezużyteczne w przypadku pordzewiałych lub zapieczonych śrub. Za to przydatne gdzie indziej - np Polo nakrętka przegubu czy nakrętka tylnego bębna. BMW E28 - nakrętki korbowodów. Mam taki stary polski zestaw nasadowych kluczy i jest często używany a ma już pewnie ze 30 lat. W autach jest tyle...
Przegub wyciągnięty oczywiście nie obyło się bez niespodzianek ale zadanie podołane. Nakrętke przegubu ściągamy wpierw trzeba rozbic zabezpieczenie. Następnie odkręcic śrube od sworznia wahacza i poprzez mocne uderzenie wybic wachacz w dół. Kolejno odpiąc hamulec+tarcze. MCpersona odciągamy do siebie i wyjmujemy przegób. Niby nic trudnego ale przy zapieczonych...
tarcza tak się zapiekła, że ściągacz był potrzebny, czy w cewce jest dioda? i ewentualnie da się cewkę rozebrać?
Noooo taki to może i przy Twoim kompresorku pochula zapotrzebowanie na powietrze ma wg. sprzedającego 150l/min ale zapieczonej śrubki może nie ruszyć a np odkręcanie nim kół to czysta abstrakcja bawiłem się kiedyś takim i max jak dla mnie to M8 ale z tego co czytam Twoje zapędy idą w dobrą stronę - elektryczny klucz udarowy wcale nie są takie drogie...
Dobrze jeszcze raz. Rozginam delikatnie szyny wiercę otwór wiertłem 3,2mm. Robie sobie od śroka fazkę pod śrubkę stożkową. Jak teraz przytwierdzić srubkę do szyn aby przy wkręcaniu grota się nie kręciła w miejscu? Czy w szynach również musi być rowek pod grot, czy wtedy mając szpilki wystarczy zakańczać grot oczkiem. Bo sama śrubka pełni funkcję dociskową...
Sruba jest jednorazowa z rdzeniem , po prostu wyciąga się . Nie może się wyciągać w trakcie normalnej pracy, gdyż utraciła by swój naciąg i np. koło zębate mogłoby się przekręcić na wale i spowodować katastrofalne zniszczenie w maszynie, silniku czy innym urządzeniu. W trakcie pracy maszyny śruba pracuje bez przekraczania dopuszczalnego dla niej naprężenia....
wspawaj duże nakrętki na główki tych srób od jarzma a potem zastąpisz je innymi Dodano po 4 wspawaj duże nakrętki na główki tych srób od jarzma a potem zastąpisz je innymi a wogule to nikt nie pisze o podstawowej zasadzie odkrecania srub tj. że trzeba najpierw ją dokręcić by odkręcić takie zapieczone sruby. Pozdrawiam.
Witam, mechanizm zwalniany jest za pomocą linki. Niestety chyba mam zapieczony mechanizm obrotowy bo po mimo zwolnienia za pomocą linki nie rozkłada się. Proszę o podpowiedź czy trzeba odkręcić okrągły dekiel widoczny na zdjęciu, są w nim cztery symetryczne wpusty, zapewne do narzędzia serwisowego. Odkręcenie tej niewielkiej nakrętki nie umożliwia dostania...
Witam wszystkich po raz pierwszy Mam proble z wymianą grzałki w pralce. Po odkręceniu nakrętki ze śruby nie można nawe ruszyć grzałki. Czy jest coś co pominełem? Czy po prostu grzałka się zapiekła? Pozdrawiam
(at)gumisie widzisz na "nakrętce" "lock"? Mam szczere wątpliwości, czy palnik pomoże Może warto tą "zapieczoną" śrubę potraktować palnikiem To była tylko taka podpowiedz, nie zobowiązująca nikogo do skorzystania z niej. P.s. A imadło masz? Jeśli wielotryb jest do utylizacji, to go sobie rozbierasz i odkręcasz. :cry:
Witajcie. Zrobiłem próbę przelewową i jeden przelewa. Próbowałem go wyjąć i zastanawiam się jak :) Czy je wyciąga się parami w tym silniku? To jest 2006r. wersja 70KM. Bo z tego co widzę to łapa trzyma dwa wtryskiwacze jednocześnie. Nigdy nie wyciągałem i chciałem spróbować najpierw sam. Jeśli będą bardzo zapieczone to dopiero udać się na warsztat....
zapieczona świeca zapieczona geometria zapieczona turbina
rezystancja temperatura ariston rozbieranie silnika elektrycznego tranzystorowy schemat zapłon
panasonic tx21s1tcp schemat wentylator dospel
Dioda jednokierunkowa vs dwukierunkowa: różnice i zastosowania Schemat ładowania akumulatora na LM393 i MJE2955