Nie ma co tu gdybać tylko rozebrać to i sprawdzić ruchomość tłoczków,. Zacisk jest nieruchomy z dwoma tłoczkami jak już kolega wyżej wspomniał, jak jeden tloczek będzie zapieczony to podczas hsmowania zacisk będzie się kosił.
Możliwe że nowe tarcze mogą być krzywe?
Dlaczego klocek hamulcowy w tylnym zacisku Passata 1.9 TDI 90 KM kombi wykruszył się i był tak miękki, że można go było wydłubać śrubokrętem?
Do czego służą kantowe blaszki dołączone do nowych tylnych klocków hamulcowych w Volkswagenie Passacie B5 1.9 TDI 90KM kombi? Jakie mają funkcje i dlaczego są ważne?
Jak prawidłowo założyć blaszki antywibracyjne do klocków hamulcowych tylnej osi w Volkswagen Passat B5 1.9 TDI 90 KM kombi? Szczegółowy poradnik krok po kroku.
Jak zamontować blaszki antywibracyjne na klockach hamulcowych w Volkswagen Passat B5 1.9 TDI 90 KM kombi? Kupiłem klocki i blaszki osobno, potrzebuję schematu lub rysunku.
Raczej nie jest zapieczona bo klocki hamulcowe i tarcze były właśnie zmieniane. Stare klocki były bardziej starte po tej stronie co się wiecej grzeje
Rozwierć łeb śruby.
Problem możesz mieć gdy będzie zapieczony tłoczek lub suwaki. Reszta to nic trudnego tylko trzeba dokładnie się przyjrzeć co się chce zrobić.
Skojarzyłem tarcze to tarcze, u mnie w 126p też długo walczyłem z układem hamulcowym żeby działał jak sie należy,jak sie hamulce paliły tzn. cylinderek zapieczony a w c-360 wydaje mi się że działają poprawnie
Witam. Co z tymi tarczami nie tak? Rysy to nie są bo nie czuć nic przy dotyku, są gładkie. Zetrzeć też nie można tych, nie wiem jak to nazwać. Ta pionowa linia też jest gładka. Dodam że hamulce działąją dobrze, nie są wyczuwalne żadne bicia przy hamowaniu. Gdy samochód dłużej postoi a jest na dworze wilgoć czy padał długo deszcz to tarcza się pokrywa...
Witam. Rzeczywiście jeśli samochód ma 7 lat to raczej nie ma mowy o pompie i luzach ,wymontuj raczej zaciski i dokładnie się im przyjrzy moga być zapieczone na prowadnicach ,dokładnie sprawdż zaciski na każdym kole ,sprawdż czy tarcze hamulcowe nie są krzywe czy nie mają bicia i czy mają odpowiednią grubość .Życzę powodzenia.
Ad.1 Krzywe tarcze - do wymiany Ad.2 To moze byc łozysko, albo problemy z zaciskami hamulcowymi. Zapieczone prowadzenia - nie chwytaja rowno.
Po co ?, gdyby zacisk nie pracował na prowadnicach, co w tych hamulcach się nie zdarza, to byłby ślad z przodu tarczy, u Ciebie jest z tyłu, od strony tłoka zacisku. Klocek zapiekł się w jarzmie, i pewnie okładzina odkleiła się od blachy, hamuje tylko tam gdzie tłok naciska
Strasznie dużo pytań. 1. Nie musisz wymieniać bębnów przy każdej wymianie okładzin (no chyba że są zużyte) 1 mm rantu to niewiele więc mogą zostać. 2. Stary płyn nie ma większego wpływu na siłę hamowania. 3. Nie musisz zakładać wężyka na odpowietrzniki , ale jak nie założysz to schlapiesz płynem wszystko w okolicy co grozi korozją (nawet farba schodzi...
Czy przed wizytą u mechanika tez był ten problem? Może coś jeszcze źle poskładał? :) Sprawdź, czy nie grzeją ci się felgi i tarcze. jak tak to tłoczek zapiekł się w cylinderku i blokuje koło. Albo masz zapowietrzony układ hamulcowy i któreś z kół hamuje mocniej. W najgorszym wypadku pompa hamulcowa. Spróbuj na początek odpowietrzyć układ.
Gdy po ustawieniu zbieznosci dalej jest krzywa kierownica to znaczy że mechanik nie ustawił jej prosto i nie odkręca sie kierowcy i przestawia bo jest krzywo. Jeżeli po ustawieniu zbieznosci czy całej geometrii dalej ściąga to powodów może być wiele innych np niższe ciśnienie w którymś z kół przednich albo zapieczony zacisk hamulcowy. Ja miałem podobnie...
Sprawdź stan filtra powietrza jeśli jest zapchany to silnik samoczynnie będzie wysysał benzynę z dysz i mieszanka będzie za bogata , jeśli jest ok to rozbierz gaźnik i przeczyści go oraz dysze rozpylające możliwe że któraś jest zapchana , a czy auto na postoju sprawia duży problem żeby je przepchnąć ręcznie ?? jeśli tak to może masz zapieczony uk. hamulcowy...
Ja montuje łożyska skf polecam! Raz w życiu założyłem łożysko chińskiego pochodzenia o połowę tańszą ale wytrwało 2tygonie dlatego nie warto w taki sposób oszczędzać bo i tak więcej stracisz. Co do powodu to np.niewyważone koła, krzywe zużyte tarcze lub wadliwe bębny, zapieczony mechanizm 'pływający' zacisku traczy hamulcowej. Nieoprawny montaż łożyska....
Witam ,w moim seacie ibizie 4 postanowiłem zmienic tarcze i klocki . Problem pojawił sie gdy chcilem odkrecic zacisk hamulcowy prowadniczki poluzowałem odrazu (nie były zapieczone ) Lecz gdy zaczełem krecic kluczem by je rozkrecic całkiem zaczeły sie obracac tzn kreciłem i kreciłem grzechotka i sie nie odkreciły tylko jedna z 4 ( odkreciłem drugie koło...
Dzięki wielkie kolego! Zrobiłem właśnie tak jak pisałeś. Wkręciłem w te małe otworki śrubki 8m na kluczyk 13 i wkręciłem jej przez co ładnie wypchnęło mi tarcze i zeskoczyła jedna i druga bez najmniejszego problemu. Mam jeszcze pytanie, bo zapiekła mi się prowadniczka w jarzmie hamulcowym przez co w prawym kole szybciej starło klocki niż w lewym. Muszę...
Witam, w moim maluszku (98r) odmówiła posłuszeństwa pompa hamulcowa... ponieważ to dużo roboty i zabawy z zapieczonymi przewodami hamulcowymi dałem autko do mechanika przy tej okazji kazałem wymienić wszystkie podzespoły hamulcowe tzn- pompa, wszystkie cylinderki, i wszystkie szczęki oraz 2 tarcze kotwiczne (były już pognite) wszystko super :D zrobione...
kupiłem go z niemiec, mniał wymnieniane tarcze i klocki hamulcowe. Podczas jazdy biegi niechciały się zmieniać, na luzie zwalniał. mechanik stwierdził,że zapiekły się tłoki. Po naprawie przejechałem 3km i znowu to samo, wymieniłem płyn hamulcowy jest lepiej ale dalej hamuje. Dodam że gdy udeżę w pedał to jest poprawa ale tylko na chwie a potem znowy...
Kolega przy montażu smaruje sanki do cylinderków hamulcowych? Sprawdzane zapieczenie tłoczka hamulcowego- najlepiej wymienić na nowe uszczelniacze. Tutaj nie ma oszczędności.
Nie przeczę. Samemu, bez większego przygotowania, można wymienić klocki, czy tarcze. ze szczękami może już być kłopot. Ale zabieranie się za rozszczelnianie układu i jego wymiany, to już jest odpowiedzialna robota. A amatorów nie brakuje. W którymś z innych wątków, jakiś totalny amator i lamer (ostatnio bardzo popularne tu słowo, ale często nie da się...
Witam mam taki mały problem a mianowicie po prawej stronie z przodu totalnie zjechała sie tarcza hamulcowa a klocek od wewnątrz aż się rozleciał całe szczęście ze kierowca się na zabił . Stwierdziłem zapieczony sworzeń prowadzący dolny przez to powstała usterka . wymieniłem tarcze na nowe i klocki , cylinderki sprawdziłem lekko chodziły , nasmarowałem...
Witam Jako iż jestem posiadaczem samochodu Skoda Felicia 1.3 LXi MPI z 1995r. spotkał mnie jak i innych użytkowników tego pojazdu problem ze zbyt duży spalaniem sięgającym ponad 10l. Teraz jako że znalazłem kilka rozwiązań jakie na pewno były przyczyną zbyt dużego spalanie postanowiłem informacje te zamieścić na niniejszym forum jako pomoc dla posiadaczy...
Wcale nie musi być tarcza winna. Trzeba sprawdzić możliwość ruchu samego zacisku (równolegle do osi obrotu koła). Miałem kiedys podobną sytuacje, "pływanie" zacisku sie zapiekło i przestało kompensować nierówność tarczy. Ale jesli pływanie działą to ewidentnie tarcze do wymiany z kompletem klocków. A to co pisze kolega cefaloid... hmm. Ile to auto wogole...
Witam, chyba mam mały problem z hamulcami w swojej Omedze B 2.0 16v. W lipcu w lewym tylnym kole zapiekł mi się zacisk hamulcowy. Felga była strasznie brudna i gorąca. Kupiłem zestaw do regeneracji zacisku, przy okazji wymieniłem tarcze i klocki z tyłu. Parę dni temu zauważyłem, że jedna felga jest wyraźnie brudniejsza od pozostałych - akurat mowa o...
Masz rację 😁 Dodano po 50 Jeszcze tylko jedno panie inżynierze robokop. Oprócz klocków tarczy i zacisków które kiedyś widziałeś były też bębny szczęki i cylinderki które niemal że bezpośrednio przenosiły temp na płyn. Nie bez powodów producenci rezygnują z tego rozwiązania. swoją drogą to mnie zmotywowało do tego wywodu. Tu masz rację że w przypadku...
Zadbaj wkońcu FIZYCZNIE o stan hamulców!!! Podjedź na odpowiedni warsztat gdzie solidnie to przejrzą.. A dla pewności czy to wina ABS czy poprostu układu hamulcowego zrób test na nieuczęszczanym odcinku drogi najpierw z ABS a później bez.. Żeby bez ABS to tylko wyciągnij wtyczkę od sterownika ale najlepiej wyjąć bezpiecznik.. Najprawdopodobniej masz...
Witam. Mam problem z hamulcami. Około 4 dni temu po przejechaniu kilku kilometrów (bez ostrej jazdy) poczułem zapach klocków hamulcowych. Sprawdziłem, tarcze były gorące, wszystkie cztery. Powtarza się to co dziennie, robię tylko po kilka kilometrów. Gdy ruszam spalanie jest w normie po kilometrze wzrasta niemal dwukrotnie. Jest to objaw normalny przy...
Witam brat ma Lublina ostatnio klocki dojeździł do końca jeden klocek wypadł i zniszczyło tłoczek od zacisku, wymieniłem tarcze i klocki i założyłem Nowy zacisk ze szrotu okazało się że jest zapieczony mimo że zapsikałem to sprejem, kupiłem zestaw naprawczy i na nowych uszczelkach poskładałem niby się cofa ale za mało koło nie obraca się tak jak powinno...
Wszyscy uczepili się tego korektora siły hamowania, a tymczasem wadą tylnego układu hamulcowego w wersjach GE europejskich (tarcze na tylnej osi) jest zapiekanie się zacisków. Problem nie dotyczy wersji USA Cronos (bębny). Po prostu wystarczy cały zacisk rozebrać, wyczyścić, zaopatrzyć się w zestaw gum naprawczych i po poskładaniu do kupy sprawność...
W zimie wymieniłem tarcze i klocki. Wszystko było dobrze ale gdy zaczęły się upalne dni zacząłem słyszeć pisk z tyłu w kole, który zanikał gdy delikatnie zaciągnąłem ręczny. Po zdjęciu koła okazało się że przewód hamulcowy ktoś sprytnie skleił taśmą. Nie wiem czy to ma wpływ na zachowanie zacisku. Boję się demontować zacisk ponieważ znając moje szczęście...
Witam. Samochód to Audi 80 B4 2.0 benzyna 90 kM. Problem dotyczy ciągle grzejącego się przedniego prawego koła. Zanim auto przyjechało do mnie poprzedni mechanik wymienił tarcze, klocki, jeden wężyk elastyczny (są dwa przy kole), wymienił reparaturki w zacisku. Gdy auto przyjechało do mnie na początek wymieniłem drugi wężyk elastyczny, nie pomogło,...
witam, miałem podobny problem od 2 lat walcze z miękkim pedałem hamulca. U mnie sytuacja jest nieco bardziej skomplikowana bo cały układ hamulcowy to krótko mówiąc puzle. Do rzeczy: golf II 1.6 gaznik, standarowe pełne tarcze z przodu tył bębny bez absu, zmieniłem całą belke na taką z mk2 gti łącznie z korektorem siły hamowania jako że miałem całe gti...
Witam, mam takie pytanie, otóż w hyundaiu po przejechaniu koło 6 km odczuwalny jest zapach spalenizny w lewym tylnym kole. Ściągnąłem docisk, który wyszedł z oporem i po zdjęciu gumki ochronnej zauważyłem korozję, tłoczek niby lekko się schował (chowałem go za pomocą śruby z 2 dużymi podkładkami i nakrętkami, taki domowy przyrząd do cofania tłoczków,...
"Bicie" kół po nagrzaniu a właściwie przejechaniu (nagrzaniu się tarcz hamulcowych) to normalny efekt zużycia tarcz hamulcowych. Grzanie na postoju nie wywołuje tego efektu oczywiście. Powodem może być też zapieczony klocek który cały czas ociera i nadmiernie nagrzewa u Ciebie jedną tarczę.
Robota wykonana. Wszystko to co chciałem zrobiłem, chodź nie obyło się bez drobnych przeszkód. Korzystając z okazji oprócz piasty opiszę resztę praca. WYMIANA TARCZ HAMULCOWYCH i KLOCKÓW firmy ATE (krok po kroku) Dla własnej wygody i bezpieczeństwa auto ustawiłem na stojakach opartych na wahaczach. Zdemontowałem koła z obu stron i zacząłem pracę. 1....
Witam Po kilku latach postanowilem przejechac sie moja suzuki dr650 Motor odpalil odrazu wszystko ok lecz co mnie zdziwilo przedn hamulec byl bardzo twardy a kolo zablokowane, Myslalem iz moze rdza sie wzarla miedzy klocki a tarcze i dlatego "zlapalo" ale po odkreceniu sruby z przewodem hamulcowym sczeki "puscily" , dolalem nowego plynu odpowietrzylem...
Napiszę wszystko od początku jak przebiegała ta historia. Jakiś czas temu podczas hamowania zaczęły pojawiać sie to pulsacyjne drgania, nie nastąpiło to od razu ale nasilało się. Mechanik stwierdził że to wina tarcz i że trzeba je wymienić. Tak też zrobiłem i od razu zmieniłem klocki mimo iż stare były jeszcze dobre. na początku wszystko było ok. Jednak...
ma problem z hamulcami może ty coś mi doradzisz otóż zainwestowałem trochę w autko bo słabo hamowało więc wymieniłem tarcze i klocki (brembo + ferodo ) z tyłu kupiłem nowe bębny szczęki cylinderki i kpl. sprężynek, wymieniłem płyn hamulcowy ( Ate ) i po dwóch miesiącach efekt mizerny hamulec dosyć wysoki i twardy serwo na postoju trzy razy deptam i...
Witam. Otóż mam pewien problem z tylnymi hamulcami w Fordzie Mondeo. A wiec sprawa miała się tak: Jakiś dwa tygodnie temu zaczęła grzać mi się lewa tylna felga. Pomyślałem na początku że może to łożysko czy coś ale na drugi dzień ustało już się nie grzała. Lecz problem nie znikł bo po 2 dniach znowu zaczęła się grzać. Więc w poniedziałek odkręciłem...
Witam serdecznie. Z racji tego, że jestem całkiem nowy na forum proszę o wyrozumiałość. Od miesiąca jestem posiadaczem Fiata Bravo 1,9 jtd 74KW (101KM). Problem pojawił się jakiś czas temu. Podczas odpalania auta zapala się kontrola hamulca standardowo komputer pewnie sprawdza podzespoły tak jak poduszki i całą reszta kontrolek, następnie wszystko gaśnie...
Moi drodzy, Kupiłem 307 sw, 2.0 16V, 2004 r. (przed fl), premium. Stąd moja prośba o kilka prostych (mam nadzieję) spraw: 1. Poszukuję kratki bagażnika (takiej jakie były montowane jako trwała przegroda do oddzielenia kabiny od bagażu dla potrzeb VAT) - chodzi o to, że w aucie będzie czasami wożony pies i stąd bezpieczeństwo. Przeszukuję allegro/olx...
Skoro u mnie wystarcza na komplet, jest szansa że odkręcisz jedno koło. Chodzi mi o to że 500l może nie wystarczyć, bo półoś czasem jest tak zapieczona, że nawet najlepszy klucz 1/2" nie da rady, rozumiesz? Albo bijesz takim kluczem pół dnia i wreszcie drgnie ;-) Nakrętka półosi to może być najgorsza rzecz w aucie osobowym do odkręcenia, dlatego jeśli...
Sprawne samoregulatory?a czy zostały wstępnie wyregulowane?trzeba to zrobićc inaczej długo trwa zanim się dostawią,sprawdź też prowadnice w zaciskach z przodu-lubią się zapiec i przez to spręzyjuja powodując wpadanie pedału,i sama mechanika korozja tarcz hamulcowych np ,średnica bębnów itp..
Całe hamulce rozbierałem na części pierwsze i czyściłem. Nic nie jest zapieczone panie. I o jakich blaszkach piszesz? Bo pisałem że te prowadnice pod pina mam..
A jakie to jest to "zwiększone" spalanie?.Wypadałoby napisać ile pali benzyny(pozwoli to ocenić,czy spalanie gazu jest proporcjonalne do spalania benzyny),czy autko ma nową,dopiero co założona instalację LPG czy już jakiś czas używaną,sposób jazdy na LPG.Są to ważne informacje,ponieważ pozwoli to ocenić czy problem dotyczy tylko gazu czy tylko LPG lub...
Witam.Samochód nie powinien być dopuszczony do ruchu ponieważ różnica max. siły hamowania kół na jednej osi przekracza 30%. Co do kosztów to sprawa nie jest taka jasna. Ja mimo 50-letniej praktyki nie odważyłby się stawiać tak jednoznacznej diagnozy że do wymiany korektor siły hamowania.Przyczyną słabszej siły hamowania na prawy przodzie może być przycierający...
Pierscien dystansowy,to taka tulejka dopasowujaca srednice piasty do otworu centujacego w feldze.Felga powinna wejsc deilkatnie na wcisk,nie moze byc luzna i latac na prawo,czy lewno bez przykrecenia srub.Sruby tylko dokrecaja felge,a nie ja centruja.Jesli nie potrzebny jest pierscien,a felgi byly sprawdzone razem z kolami i nadal sa bicia,to przyczyna...
Kolego jeśli jesteś pewien, że tłoczek nie jest zapieczony i prawidłowo go wciskałeś w tylne położenie (wciskanie z jednoczesnym wkręcaniem specjalnym przyrządem), to po kilkukrotnym naciśnięciu pedału hamulca klocki dotykają tarczy hamulcowej. Ponadto każda linka od hamulca ręcznego (prawidłowo podwieszona, bez zacięć i przesmarowana np. towotem) ma...
Witajcie, Tym razem problem z blokowaniem się hamulca tylnego lewego koła. Jakiś czas temu zauważyłem, że tarcza hamulcowa wspomnianego koła jest przyrdzewiała - prawa błyszcząca. Rozebrałem z kumplem hamulec, wyjęliśmy jarzmo, klocki cylinderki - było zapieczone - ciężko cylinder się poruszał. Klocki w dobrym stanie. Wszystko zostało wyczyszczone,...
A może opony były takie? http://obrazki.elektroda.pl/8456970400_1... Nie to bym się nabijał! Seicento jest tak prostym konstrukcyjnie samochodem że sprawdzić wszystko od A do Z co jest odpowiedzialne za w/w problem trwa chwilę! Wystarczy kawałek baaardzo mokrego i śliskiego parkingu i druga osoba do obserwacji kół z zewnątrz by zobaczyć...
zapieczone tarcze tarcze hamulcowe zapieczone tłoczki hamulcowe
zapomnieć żelazka wyważanie pralka bosch silnik stać zmienny
schemat jammera instalacja autocom
Audi Q7 4L0 brak sygnału alternatora LIN, VCDS, Energy management active, Bosch/Valeo Czujnik Halla – zasada działania, typy, Allegro, Infineon, Melexis, aplikacje, usterki