Silnik oddałem do remontu, łożyska były pokryte rdzą, jeden pierścień zapieczony, tarcze szsprzegła do wymiany, tłok też. Teraz silnik działa lecz nie mogę dolnej śruby pokrywy magneta odkręcić by założyć łańcuch, co proponujecie? Rozwiercić?
Mam identyczny problem z Punto jtd 2000r. Po wymianie klocków i tarcz ABS włącza się o wiele za wcześnie przy prędkościach poniżej 40 km/h. Sprawdziłem już chyba wszystko i nadal nic. Zaciski na pewno nie są zapieczone, tarcze nie biją, montaż poprawny, czujniki sprawne, test abs na euroscanie pozytywny.
Dlaczego nie mogę cofnąć tłoczków hamulcowych w nowych zaciskach Passata B5 1.9 TDI kombi 90 KM podczas wymiany klocków hamulcowych? Mechanizm śrubowy wymaga specjalnego narzędzia.
Dlaczego nie mogę wcisnąć tłoczków hamulcowych w nowych zaciskach za pomocą przyrządu w Volkswagen Passat B5 1.9 TDI 90 KM kombi? Czy to kwestia tłoczków obrotowych?
Do czego służy smar dołączany do nowych klocków hamulcowych w Volkswagenie Passacie B5 1.9 TDI 90 KM kombi? Redukcja hałasu, ochrona przed korozją, ułatwienie montażu.
Jak zapobiec wyciekowi płynu hamulcowego podczas wymiany zacisku hamulcowego w Volkswagen Passat B5 1.9 TDI 90KM kombi? Metody: zaciśnięcie przewodu, zaślepki, podniesienie przewodu.
Nie ma co tu gdybać tylko rozebrać to i sprawdzić ruchomość tłoczków,. Zacisk jest nieruchomy z dwoma tłoczkami jak już kolega wyżej wspomniał, jak jeden tloczek będzie zapieczony to podczas hsmowania zacisk będzie się kosił.
Może byc ,że na zaciskach samoregulatory zapieczone i wygina tarcze ale wtedy osłabi się też hamulec.
Możliwe że nowe tarcze mogą być krzywe?
Tarcze posiadają zapieczone krawędzie po obu stronach tarczy (zdjęcia poniżej), skorodowane pod spodem. Łatwo się to odszczypuje. Pomijając stan prowadnic, zacisku etc to problem leży w progach na tarczy. Klocek opiera się o ten próg i przylega tylko częścią do tarczy co właśnie skutkuje takim nierównym wycieraniem się tarczy jak i klocka.
A ja się ponaprawiałem tego badziewia ... za dużo :) O ile buda jest twarda chociaż lubi przyrdzewieć o tyle silniki i skrzynie nie dawały rady, most po 100 tyś wył jak by ktoś garść nakrętek wrzucił (skrzynia to samo). Łożyska w kołach padały dosyć często, hamulce jak nie zapieczone to tarcze krzywe, i tak w koło :) Jeszcze z silnikiem 1.9d i 1.4 rovera...
Raczej nie jest zapieczona bo klocki hamulcowe i tarcze były właśnie zmieniane. Stare klocki były bardziej starte po tej stronie co się wiecej grzeje
Rozwierć łeb śruby.
Pierwsze to zaczął bym od doprowadzenia serii do stanu fabrycznego. Za dużo golfów 4, octavii 1 itp widziałem z hamulcami w stanie dramat (tarcze hamujące ułamkiem powierzchni i zapieczone prowadnice oraz zaciski). W O1 do 1.8T były co najmniej tarcze 280 mm wentylowane i tarcze lite na tył. Jak są sprawne to hamuje to przyzwoicie . Co do podsterowności...
Udało się co nieco rozwiązać. Spalanie gazu zmniejszyło się do 7 litrów po naprawie hamulców z przodu. (zapieczone zacisku, krzywe tarcze). Po wymianie sterownika z BRC Elegant 51 na BRC Elite (trzeba tylko przepiąć wiązkę kabli z jednego do drugiego - są kompatybilne) ładnie przełącza się na gaz. Jeśli chodzi o wysoką temperaturę to zapowietrzone przewody...
zbieznosc do ustawienia,ale najpierw sprawdz cisnienie(jak mowil kolega wyzej),byc moze lozysko tylnego kola jest przytarte i stawia opor toczenia kola,lub hamulec (klocek ociera o tarcze-zapieczony tloczek w zacisku i nie odbija).sprawdz najpier jak kolo sie obraca(podnies go na lewarku i zakrec kolem).jesli nie to wtedy na ustawienie zbieznosci
Czyli tylko wystarczy, zdjąć tarcze i odkręcić te cztery śruby, a co z zdjęciem piasty może być zapieczona ?
Jarzmo to ten element na którym pracują klocki. Jak będziesz wymieniał klocki z prawej strony to sobie skręcisz kierownicą w prawo i jak zdejmiesz zacisk i włożysz tam głowę to zobaczysz dwie śruby od jarzma. Odkręcasz je i będziesz mógł zdjąć tarczę. Na czwartym zdjęciu co dałem link widać jedną z tych śrub. Może się zdarzyć że tarcza zapiecze się...
Tylko samochodem z automatyczną skrzynią biegów "sie nie da" hamować biegiem. Przecież nawet UE i inne istoty czujące nakazują odzysk energii, a hamując biegiem zamiast ścierać klocki i tarcze doładowuję akumulator a zużycie paliwa wskazuje 0 Da się. Teraz te nowsze hybrydy z automatyczną skrzynią biegów, np. Toyoty, mają specjalną dodatkową pozycję...
Zaciski po regeneracji, nowe tarcze, klocki, płyn i musi chulać... no i chula
Prawda jest taka, że robota z.....a zepsuta. Po wymianie koło powinno obracać się swobodnie a tarcza nie powinna się grzać. Reklamuj usługę. Powodem tego mogą być zapieczone zaciski lub za ciasno osadzone klocki.
Witam. Wcześniej spalanie było na poziomie 5,9/6,4 a teraz 7,5 . Mojego sąsiada golf 1.6 benzyna pali mniej na mieście - tak mówi. Sprawdź hamulce, może śmierdzą lekko lub się grzeją tarcze - czyli tłoczek się zapiekł, może któryś wtrysk leje albo filtr powietrza do wymiany, itp.
Czy przed wizytą u mechanika tez był ten problem? Może coś jeszcze źle poskładał? :) Sprawdź, czy nie grzeją ci się felgi i tarcze. jak tak to tłoczek zapiekł się w cylinderku i blokuje koło. Albo masz zapowietrzony układ hamulcowy i któreś z kół hamuje mocniej. W najgorszym wypadku pompa hamulcowa. Spróbuj na początek odpowietrzyć układ.
Skojarzyłem tarcze to tarcze, u mnie w 126p też długo walczyłem z układem hamulcowym żeby działał jak sie należy,jak sie hamulce paliły tzn. cylinderek zapieczony a w c-360 wydaje mi się że działają poprawnie
Po co ?, gdyby zacisk nie pracował na prowadnicach, co w tych hamulcach się nie zdarza, to byłby ślad z przodu tarczy, u Ciebie jest z tyłu, od strony tłoka zacisku. Klocek zapiekł się w jarzmie, i pewnie okładzina odkleiła się od blachy, hamuje tylko tam gdzie tłok naciska
Tarcze zawsze się grzeją pytanie do jakiej temperatury? Są czerwone np po nocnej jeździe? Grzeją się na tyle ze nie jestem w stanie dotknąć ich ręka i mówię tu po przejechaniu 3/4 km, a po dłuższej jeździe strasznie śmierdzi z tarcz Moim zdaniem mogą być zapieczone albo mocno zabrudzone tłoki w zaciskach. Przez to nie cofają się one na odpowiednią...
Witam. Co z tymi tarczami nie tak? Rysy to nie są bo nie czuć nic przy dotyku, są gładkie. Zetrzeć też nie można tych, nie wiem jak to nazwać. Ta pionowa linia też jest gładka. Dodam że hamulce działąją dobrze, nie są wyczuwalne żadne bicia przy hamowaniu. Gdy samochód dłużej postoi a jest na dworze wilgoć czy padał długo deszcz to tarcza się pokrywa...
Hej, mam problem w moim audi z 97 roku. Przednie hamulce, a szczególnie lewy przód ocierają klockami o tarcze. Rozbierałem kilka razy, zdejmowałem zaciski, sprawdzałem tłoczki. Ten który pracuje jest cofnięty na maksa więc raczej nie jest zapieczony. Ogólnie to trudno jest nawet w takiej sytuacji tak ustawić tarcze aby nie ocierała, tak jakby nie było...
Ad.1 Krzywe tarcze - do wymiany Ad.2 To moze byc łozysko, albo problemy z zaciskami hamulcowymi. Zapieczone prowadzenia - nie chwytaja rowno.
Witam. Rzeczywiście jeśli samochód ma 7 lat to raczej nie ma mowy o pompie i luzach ,wymontuj raczej zaciski i dokładnie się im przyjrzy moga być zapieczone na prowadnicach ,dokładnie sprawdż zaciski na każdym kole ,sprawdż czy tarcze hamulcowe nie są krzywe czy nie mają bicia i czy mają odpowiednią grubość .Życzę powodzenia.
Wcale nie musi być tarcza winna. Trzeba sprawdzić możliwość ruchu samego zacisku (równolegle do osi obrotu koła). Miałem kiedys podobną sytuacje, "pływanie" zacisku sie zapiekło i przestało kompensować nierówność tarczy. Ale jesli pływanie działą to ewidentnie tarcze do wymiany z kompletem klocków. A to co pisze kolega cefaloid... hmm. Ile to auto wogole...
Klocki nowe i tarcze, ręczny działa prawidłowo linki nowe, brak nadmiernych luzów w zaciskach tłoczki pracują poprawnie(nie zapieczone) .Auto po przeglądzie sprawne (wymieniony korektor hamowania)
Mój samochód (Golf III TDI) powoli zaczyna upominać się o wizytę w warsztacie w związku z czym chciałbym się dowiedzieć ile pieniążków muszę sobie uzbierać na to: 1. Diagnostyka i kasowanie błędów oraz inspekcji serw. 2. Wymiana zawieszenia i hamulców (klocki+tarcze) <- tu części zakupione przeze mnie 3. Ustawienie kąta wtrysku 4. Czyszczenie zapieczonego...
Ja montuje łożyska skf polecam! Raz w życiu założyłem łożysko chińskiego pochodzenia o połowę tańszą ale wytrwało 2tygonie dlatego nie warto w taki sposób oszczędzać bo i tak więcej stracisz. Co do powodu to np.niewyważone koła, krzywe zużyte tarcze lub wadliwe bębny, zapieczony mechanizm 'pływający' zacisku traczy hamulcowej. Nieoprawny montaż łożyska....
Witam, mam taki problem w naczepie Wielton - mega,coilmulda z 2007r z osiami mercedesa. Blokuje koła w naczepie przy lekkim przychamowaniu, lub po pauzie nie chcą się kręcić. Poszło już parę opon.Prowadnice wszystkie zrobione, chodzą lekko,klocki i tarcze wymienione jakiś rok temu (zaraz po kupnie),przed wymianą też blokowało. Co może być za przyczyna?
Są dwa rodzaje sprzęgła, wciskane i wyciskane. Przy tym drugim trzeba odbezpieczyć łożysko od docisku. Nie wiem czy tak właśnie jest u Ciebie. Poza tym zdarzają się przypadki że tarcza zapiecze się na wałku.
Dobra amorki wymienione. Z drugiej strony półoś dało radę wyjąć ręką ale tu mechanik, który wymieniał mi łożysko posmarował smerm miedzianowym wieloklin. Mam jeszcze pytanie odnośnie nakrętek na półosie otóż mądra książka pisze aby je wymienić za każdym razem ale widzę że moje są takie ładne i one są takie samo blokujące więc jest sens nowe kłaść? Drugie...
Jak linka ręcznego wchodzi prostopadle w tarczę kotwiczną, to wewnątrz jest mechanizm rozpierające szczęki, który lubi się zapiec. Trzeba wyciągnąć końcówkę pancerza z tarczy kotwicznej, wsadzić w otwór coś cienkiego i przywalić młotkiem w kierunku przeciwnym do pracy linki ręcznego
Witam, chyba mam mały problem z hamulcami w swojej Omedze B 2.0 16v. W lipcu w lewym tylnym kole zapiekł mi się zacisk hamulcowy. Felga była strasznie brudna i gorąca. Kupiłem zestaw do regeneracji zacisku, przy okazji wymieniłem tarcze i klocki z tyłu. Parę dni temu zauważyłem, że jedna felga jest wyraźnie brudniejsza od pozostałych - akurat mowa o...
Sprawdź stan filtra powietrza jeśli jest zapchany to silnik samoczynnie będzie wysysał benzynę z dysz i mieszanka będzie za bogata , jeśli jest ok to rozbierz gaźnik i przeczyści go oraz dysze rozpylające możliwe że któraś jest zapchana , a czy auto na postoju sprawia duży problem żeby je przepchnąć ręcznie ?? jeśli tak to może masz zapieczony uk. hamulcowy...
Zacząłem rozbiórkę silnika jawy ale śruby są tak zapieczone że rozbieram go kluczami pneumatycznymi . Wszystkie części składam kolejno na stole jedną za drugą żeby wiedzieć jak potem poskładać silnik. Rozebrałem kosz sprzęgła, tarcze ścierne są odrazu do wymiany bo nie wyglądają za dobrze do skrzyni jeszcze nie doszedłem, ale powinienem tam jutro zajrzeć...
Strasznie dużo pytań. 1. Nie musisz wymieniać bębnów przy każdej wymianie okładzin (no chyba że są zużyte) 1 mm rantu to niewiele więc mogą zostać. 2. Stary płyn nie ma większego wpływu na siłę hamowania. 3. Nie musisz zakładać wężyka na odpowietrzniki , ale jak nie założysz to schlapiesz płynem wszystko w okolicy co grozi korozją (nawet farba schodzi...
Witam, otóż mam problem z drżeniem kierownicy, pedału hamulca bez znaczenia jaką prędkością się jedzie, a przy wyższej prędkości to trzęsie całą karoserią. Tarcze i klocki z przodu wymienione, wymieniona także piasta lewa bo miała bicie 0.2mm. Tarcze mają bicie 0.05mm. Wózek dokręcony. Zdjąłem z tylu bęben to szczęki grube, tylko cylinderek jest zapieczony,...
Witam mam taki mały problem a mianowicie po prawej stronie z przodu totalnie zjechała sie tarcza hamulcowa a klocek od wewnątrz aż się rozleciał całe szczęście ze kierowca się na zabił . Stwierdziłem zapieczony sworzeń prowadzący dolny przez to powstała usterka . wymieniłem tarcze na nowe i klocki , cylinderki sprawdziłem lekko chodziły , nasmarowałem...
Witam ,w moim seacie ibizie 4 postanowiłem zmienic tarcze i klocki . Problem pojawił sie gdy chcilem odkrecic zacisk hamulcowy prowadniczki poluzowałem odrazu (nie były zapieczone ) Lecz gdy zaczełem krecic kluczem by je rozkrecic całkiem zaczeły sie obracac tzn kreciłem i kreciłem grzechotka i sie nie odkreciły tylko jedna z 4 ( odkreciłem drugie koło...
Skoro tarcze parzą i następuje tak szybkie zużywanie tylnych klocków to przecież logiczne że hamulce się blokują, najprawdopodobniej problem leży w zaciskach - zapieczone tłoczki nie odpuszczają, może też problem leżeć w przewodach elastycznych (kiedyś w Fordach potrafiły puchnąć od wewnątrz i hamulce nie odpuszczały do końca) lub co mniej prawdopodobne...
To się trze tylko w jednym miejscu czy na całym obwodzie tarczy? Jak na całym to możliwe że masz uszkodzony zacisk i on nie odbija. Zobacz czy dźwignia od linki na zacisku opiera się o "zderzak" na zacisku po spuszczeniu ręcznego. Mogą być też prowadnice zapieczone i nie ruszają się w jarzmie. Jeżeli jest to ocieranie punktowe to tarcza bije. Nie oznacza...
Dzięki wielkie kolego! Zrobiłem właśnie tak jak pisałeś. Wkręciłem w te małe otworki śrubki 8m na kluczyk 13 i wkręciłem jej przez co ładnie wypchnęło mi tarcze i zeskoczyła jedna i druga bez najmniejszego problemu. Mam jeszcze pytanie, bo zapiekła mi się prowadniczka w jarzmie hamulcowym przez co w prawym kole szybciej starło klocki niż w lewym. Muszę...
Witam. Najpierw w polonezie (tył tarcze, nie lukasy) blokowało mi tylne koła. I standardowo - cylinderki smarowanie, wymienione gumki wszystko super. Przejechałem jakieś 60km i znowu zablokowało tylne koła. I teraz - nie zapiekły się cylinderki! Chodziły elegancko. Tylko tarcza i klocki były rozgrzane. Więc wymieniłem zaciski na tyle, klocki i płyn....
Tarcza jest krzywa, przegrzała się od "trzymania" zacisku. "Trzymanie" zacisku może być spowodowane uszkodzonym przewodem elastycznym, zapieczonymi prowadnicami zacisku, i/lub krzywą piastą koła. To wszystko co powyżej napisałem sprawdź.
Czy możliwe że przy tym zapieczonym zacisku od temp tarcza się skrzywiła? Po założeniu nowego zacisku i obracaniu tarczą czuć opór a za chwilę lżej bez tarcia.
Koła sprawne, oto chodzi, że bieżnik równy oraz są kierunkowe, Dębica Navigator 3. Zbieżność robiona była, nawet wróciłem z reklamacją, ponieważ wydawało mi się, że było dobrze, ale nic to nie dało. Z hamulcami jest tak, że słychać pisk właśnie z tego koła, ale nie zaciska się, czyli tak, że tarcza się ściera przy ciągłej jeździe od kiedy został zacisk...
Przegub wyciągnięty oczywiście nie obyło się bez niespodzianek ale zadanie podołane. Nakrętke przegubu ściągamy wpierw trzeba rozbic zabezpieczenie. Następnie odkręcic śrube od sworznia wahacza i poprzez mocne uderzenie wybic wachacz w dół. Kolejno odpiąc hamulec+tarcze. MCpersona odciągamy do siebie i wyjmujemy przegób. Niby nic trudnego ale przy zapieczonych...
Moje autko to Trafic 1,9 DCI 80; 02" rok przebieg ok 180 tys. Od jakiegoś czasu są w nim bardzo słabe hamulce na przeglądzie wszystko ok ale ze stówki nie idzie sie zatrzymać. Tył nowe klocki fomar, tarcze, zacisk jeden nowy, drugi regenerowany [do tarły się, wymieniane wiosną]. Przód klocek lucas z nadrukiem renault. Zaciski sprawne działają nie zapieczone...
Witam brat ma Lublina ostatnio klocki dojeździł do końca jeden klocek wypadł i zniszczyło tłoczek od zacisku, wymieniłem tarcze i klocki i założyłem Nowy zacisk ze szrotu okazało się że jest zapieczony mimo że zapsikałem to sprejem, kupiłem zestaw naprawczy i na nowych uszczelkach poskładałem niby się cofa ale za mało koło nie obraca się tak jak powinno...
Gdy po ustawieniu zbieznosci dalej jest krzywa kierownica to znaczy że mechanik nie ustawił jej prosto i nie odkręca sie kierowcy i przestawia bo jest krzywo. Jeżeli po ustawieniu zbieznosci czy całej geometrii dalej ściąga to powodów może być wiele innych np niższe ciśnienie w którymś z kół przednich albo zapieczony zacisk hamulcowy. Ja miałem podobnie...
tarcza tak się zapiekła, że ściągacz był potrzebny, czy w cewce jest dioda? i ewentualnie da się cewkę rozebrać?
owik , nie no, jesteś niezawodny - wiesz w czym ;) Patrzyłem jak pracują, tłoczki pracują i blokują koło, ale nie sprawdzałem jeszcze siły hamowania na stacji, sprawdzę dziś po pracy :) Ręczny po regulacji działa prawidłowo. Jeśli ja nie mam pojęcia, to co mam powiedzieć o dwóch warsztatach znanych w Bydgoszczy jako dobre i polecane, z których jeden...
Nie chcę się zbytnio wymądrzać nt zagadnien teoretycznych sprzęgła, bo już niewiele pamiętam ze szkoły a było to 30 lat temu. Z praktycznego punktu widzenia przesuw poprzeczny dźwigienek po łożysku oporowym jest jednym wielu czynników wpływających na ''twardość" pedału sprzęgła: 1.Począwszy od rodzaju docisku-w słoneczku będą większe opory niż w zwykłym...
kupiłem go z niemiec, mniał wymnieniane tarcze i klocki hamulcowe. Podczas jazdy biegi niechciały się zmieniać, na luzie zwalniał. mechanik stwierdził,że zapiekły się tłoki. Po naprawie przejechałem 3km i znowu to samo, wymieniłem płyn hamulcowy jest lepiej ale dalej hamuje. Dodam że gdy udeżę w pedał to jest poprawa ale tylko na chwie a potem znowy...
Pytanie co jest z tyłu tarcza czy bęben Z tyłu jest tarcza, jakieś 3 m-ce temu robiłem u mechanika hamulce, przód wymieniałem tarcze oraz klocki (na jednej tarczy była skaza i czuć było bicie przy hamowaniu) Z tyłu nie było żadnych problemów, skończyło się na rozebraniu, przesmarowaniu i złożeniu. Tłoczki nie były zapieczone.
Witam. Ja uważam,że Ty masz jednak problemy z przednimi, a nie tylnymi hamulcami.Być może masz zapieczone zaciski i przednia oś ma zero hamulców, albo któreś koło troszkę lepiej bierze.Wypadkowa sił hamowania daje właśnie efekt zarzucania tyłu. Doprowadź najpierw przód do porzadku - wymień, ewentualnie daj do przetoczenia tarcze ( jak wydadzą), wymień...
Moi drodzy, Kupiłem 307 sw, 2.0 16V, 2004 r. (przed fl), premium. Stąd moja prośba o kilka prostych (mam nadzieję) spraw: 1. Poszukuję kratki bagażnika (takiej jakie były montowane jako trwała przegroda do oddzielenia kabiny od bagażu dla potrzeb VAT) - chodzi o to, że w aucie będzie czasami wożony pies i stąd bezpieczeństwo. Przeszukuję allegro/olx...
Nie przeczę. Samemu, bez większego przygotowania, można wymienić klocki, czy tarcze. ze szczękami może już być kłopot. Ale zabieranie się za rozszczelnianie układu i jego wymiany, to już jest odpowiedzialna robota. A amatorów nie brakuje. W którymś z innych wątków, jakiś totalny amator i lamer (ostatnio bardzo popularne tu słowo, ale często nie da się...
Witam, starł mi się całkowicie klocek zewnętrzny w prawym tylnym kole, więc postanowiłem wymienić klocki i tarcze, po wymianie kolo silnie się nagrzewa podczas jazdy, duża różnica w porównaniu z prawym kołem. Wymieniłem zacisk na nowy, nadal to samo, wymieniłem gumowy wężyk - nadal to samo. Myślę jeszcze nad wymianą prowadnic zacisku, jedna była zapieczona,...
Zadbaj wkońcu FIZYCZNIE o stan hamulców!!! Podjedź na odpowiedni warsztat gdzie solidnie to przejrzą.. A dla pewności czy to wina ABS czy poprostu układu hamulcowego zrób test na nieuczęszczanym odcinku drogi najpierw z ABS a później bez.. Żeby bez ABS to tylko wyciągnij wtyczkę od sterownika ale najlepiej wyjąć bezpiecznik.. Najprawdopodobniej masz...
Witam wszystkich Pisałem już o tym problemie, ale jestem zmuszony napisać jeszcze raz. Podczas hamowania można powiedzieć że samochód "pływa" tzn. kierownicę ciągnie w prawo, a samochód idzie w lewo. Nie ma żadnych luzów na zawieszeniu (tuleje, sworznie gumy itd wymienione ), klocki i tarcze nowe, wężyki gumowe w idealnym stanie, zbieżność OK, tłoczki...
W których miejscach nałożyć pastę do klocków i jaką pastę polecasz.Jaki smar użyć do posmarowania w gumkach po wymianie krzywek.Może być na Pw. jezeli to tajemnica.Pozdrawiam. Dodano po 5 Witam, a dlaczego wymieniłeś tylko jedną tarcze,prawy przód?. Bo mi sie dlugo zeszło z odkręceniem małej sruby na tarczy oraz srub od krzywki robiłem to bez podnosnika...
Czujniki się wyrywa na chama Czujniki się wyciąga normalnie w 85 % przypadków (choć bywają takie że i dłutem trzeba wydłubywać jak są mocno skorodowane i "zapieczone"), jeśli chcesz wyjąć tarczę impulsową to ściąganie koła Cię nie ominie.
Witam, mam takie pytanie, otóż w hyundaiu po przejechaniu koło 6 km odczuwalny jest zapach spalenizny w lewym tylnym kole. Ściągnąłem docisk, który wyszedł z oporem i po zdjęciu gumki ochronnej zauważyłem korozję, tłoczek niby lekko się schował (chowałem go za pomocą śruby z 2 dużymi podkładkami i nakrętkami, taki domowy przyrząd do cofania tłoczków,...
Witam, nie wiedziałem jak to napisać w temacie. Czasem jak sobie jadę tak powyżej 70 km/h i auto jest już rozgrzane to coś zaczyna piszczeć jakby coś tarło o siebie, chwilę potem zaczyna w aucie śmierdzieć paloną gumą, czuć czasami lekki spadek mocy a ostatnio poszedł dym od koła. Byłem u mechanika, kazałem mu tam zajrzeć przy okazji i powiedział, że...
Witam, w moim maluszku (98r) odmówiła posłuszeństwa pompa hamulcowa... ponieważ to dużo roboty i zabawy z zapieczonymi przewodami hamulcowymi dałem autko do mechanika przy tej okazji kazałem wymienić wszystkie podzespoły hamulcowe tzn- pompa, wszystkie cylinderki, i wszystkie szczęki oraz 2 tarcze kotwiczne (były już pognite) wszystko super :D zrobione...
Kilka lat temu zapiekła się dolna prowadnica tylnego prawego hamulca, górna prowadnica przesuwała się lekko. Doszło do całkowitego starcia jednego klocka aż do metalowej płytki, drugi klocek był częściowo zużyty. Wymieniłem tarcze i klocki w obu kołach a zatartą prowadnicę wyczyściłem i nasmarowałem smarem wysokotemperaturowym Ate. Hamulce dobrze działały...
Masz rację 😁 Dodano po 50 Jeszcze tylko jedno panie inżynierze robokop. Oprócz klocków tarczy i zacisków które kiedyś widziałeś były też bębny szczęki i cylinderki które niemal że bezpośrednio przenosiły temp na płyn. Nie bez powodów producenci rezygnują z tego rozwiązania. swoją drogą to mnie zmotywowało do tego wywodu. Tu masz rację że w przypadku...
Witam. Mam problem z hamulcami. Około 4 dni temu po przejechaniu kilku kilometrów (bez ostrej jazdy) poczułem zapach klocków hamulcowych. Sprawdziłem, tarcze były gorące, wszystkie cztery. Powtarza się to co dziennie, robię tylko po kilka kilometrów. Gdy ruszam spalanie jest w normie po kilometrze wzrasta niemal dwukrotnie. Jest to objaw normalny przy...
Kolego mechanik, trzeba sprawdzić skok roboczy siłowników, często uszkodzona jest grzechotka (tki) i nie podciąga. Zużyte bębny, luzy na tulejach rozpieraków I tu trzeba szukać, jeśli jest na bębnie. To samo dotyczy modelu z zaciskami, zapieczone lornety w zaciskach (nie podciąga samoregulacja) itp. trzeba napisać jaki rok, model, czy EBS. Na końcu...
"Bicie" kół po nagrzaniu a właściwie przejechaniu (nagrzaniu się tarcz hamulcowych) to normalny efekt zużycia tarcz hamulcowych. Grzanie na postoju nie wywołuje tego efektu oczywiście. Powodem może być też zapieczony klocek który cały czas ociera i nadmiernie nagrzewa u Ciebie jedną tarczę.
Wszyscy uczepili się tego korektora siły hamowania, a tymczasem wadą tylnego układu hamulcowego w wersjach GE europejskich (tarcze na tylnej osi) jest zapiekanie się zacisków. Problem nie dotyczy wersji USA Cronos (bębny). Po prostu wystarczy cały zacisk rozebrać, wyczyścić, zaopatrzyć się w zestaw gum naprawczych i po poskładaniu do kupy sprawność...
W zimie wymieniłem tarcze i klocki. Wszystko było dobrze ale gdy zaczęły się upalne dni zacząłem słyszeć pisk z tyłu w kole, który zanikał gdy delikatnie zaciągnąłem ręczny. Po zdjęciu koła okazało się że przewód hamulcowy ktoś sprytnie skleił taśmą. Nie wiem czy to ma wpływ na zachowanie zacisku. Boję się demontować zacisk ponieważ znając moje szczęście...
Witam. Możecie podpowiedzieć jakiś patent na wyjęcie z otworów tego drutu od tylnego zacisku o numerze: "Sprężyna, zacisk hamulca ATE 11.8116-0340.1" W drugim zacisku się udało po długim czasie go wydostać, w tym zacisku tak jest ''zamurowany", że boję się że go urwę po po prostu. Chce wymienić je na nowe przy okazji wymiany tarcz.
Witam serdecznie. Z racji tego, że jestem całkiem nowy na forum proszę o wyrozumiałość. Od miesiąca jestem posiadaczem Fiata Bravo 1,9 jtd 74KW (101KM). Problem pojawił się jakiś czas temu. Podczas odpalania auta zapala się kontrola hamulca standardowo komputer pewnie sprawdza podzespoły tak jak poduszki i całą reszta kontrolek, następnie wszystko gaśnie...
Witam Jako iż jestem posiadaczem samochodu Skoda Felicia 1.3 LXi MPI z 1995r. spotkał mnie jak i innych użytkowników tego pojazdu problem ze zbyt duży spalaniem sięgającym ponad 10l. Teraz jako że znalazłem kilka rozwiązań jakie na pewno były przyczyną zbyt dużego spalanie postanowiłem informacje te zamieścić na niniejszym forum jako pomoc dla posiadaczy...
Witam Po kilku latach postanowilem przejechac sie moja suzuki dr650 Motor odpalil odrazu wszystko ok lecz co mnie zdziwilo przedn hamulec byl bardzo twardy a kolo zablokowane, Myslalem iz moze rdza sie wzarla miedzy klocki a tarcze i dlatego "zlapalo" ale po odkreceniu sruby z przewodem hamulcowym sczeki "puscily" , dolalem nowego plynu odpowietrzylem...
a ja powiem to tak(własciwie napisze) w moim strym złomie to potrafiłem zrobic wszystko jak to polonez zapieczone tłoczki w zaciskach wymiana wału (był skrzywiony) nawet przy silniku sie troche bawiłem tym i owym ale tam to jest dosłowie chłodnica silnik pojemnik na płyn do spryskiwacza wiec nie było duzo szukania:Dczyli mam odkrecic srdek dostac sie...
Znów o mojej Madzi626 2.0l diesel z 2000r: właśnie dostała nowe tarcze tył(87,08zł z VAT), nowe klocki tył (27,80 z VAT), przód robiłem w styczniu, robocizna w zaprzyjaźnionym zakładzie nieautoryzowanym (100zł bez VAT ale do ręki fachmana, prawie trzy godziny zabawy bo coś się zapiekło..). Jedno ale: syn kolegi pracuje w hurtowni, różnica w cenie detal/hurt...
Tak ale to działa pzry nowych zaciskach. jak masz stare i zapieczone to one własnie dociskaja klocek do tarczy i juz smar tu nic nie pomoze. Najpewniejsza naprawa to własnie naprawa zacisków. Darek.
Robota wykonana. Wszystko to co chciałem zrobiłem, chodź nie obyło się bez drobnych przeszkód. Korzystając z okazji oprócz piasty opiszę resztę praca. WYMIANA TARCZ HAMULCOWYCH i KLOCKÓW firmy ATE (krok po kroku) Dla własnej wygody i bezpieczeństwa auto ustawiłem na stojakach opartych na wahaczach. Zdemontowałem koła z obu stron i zacząłem pracę. 1....
Sprawdź czy tarcza dokładnie przyjega do piasty, często śruba którą się przyłapuje tarczę do piasty jest zapieczona i najczęściej się ją rozwierca. Nie zawsze do końca i to ta właśnie pozostałość potrafi nieźle namieszać. Bicia w sumie nawet nie widać, ale przy hamowaniu nieźle talepie kierownicą.
ma problem z hamulcami może ty coś mi doradzisz otóż zainwestowałem trochę w autko bo słabo hamowało więc wymieniłem tarcze i klocki (brembo + ferodo ) z tyłu kupiłem nowe bębny szczęki cylinderki i kpl. sprężynek, wymieniłem płyn hamulcowy ( Ate ) i po dwóch miesiącach efekt mizerny hamulec dosyć wysoki i twardy serwo na postoju trzy razy deptam i...
Witam. Samochód to Audi 80 B4 2.0 benzyna 90 kM. Problem dotyczy ciągle grzejącego się przedniego prawego koła. Zanim auto przyjechało do mnie poprzedni mechanik wymienił tarcze, klocki, jeden wężyk elastyczny (są dwa przy kole), wymienił reparaturki w zacisku. Gdy auto przyjechało do mnie na początek wymieniłem drugi wężyk elastyczny, nie pomogło,...
Byłem dzisiaj u mechanika. W mojej obecności zdjął koła, obracały się bez problemów. Mechanik nie stwierdził żadnego zapieczenia ani obcierania. Tak samo tarcza nie nosiła śladów przegrzania. A jednak ja nie śniłem, po przejechaniu 45 km ostatnio tylnej felgi nie dało się dotknąć. Przednie były ledwo wyczuwalnie ciepłe. Sam już nie wiem co to może być,...
miałem podobny problem, pierścień tak zapieczony że ni cholery, nie pomagało nawet lanie WD 40 przez kilka dni.Jedynym skutecznym rozwiązaniem było ostrożne przecięcie pierścienia przy pomocy "dremela" z mini tarczą (wystarczyło z jednej strony).
w tym budżecie ciężko, ale da się. Sharan (Galaxy) 1.9tdi - Ale trochę je ruda i jest niepraktyczny(drzwi otwierane na zewnątrz, fotele itp.) Ale za to każdy zdzicho mechanik sobie z nim poradzi. Na rynku dużo mocno wyeksploatowanych egzemplarzy. Citroen c8 (807, Ulysse, Phedra) 2.0hdi 110km na wtryskach bosch, fajne przestronne, dość trwałe. Ale czesto...
Napiszę wszystko od początku jak przebiegała ta historia. Jakiś czas temu podczas hamowania zaczęły pojawiać sie to pulsacyjne drgania, nie nastąpiło to od razu ale nasilało się. Mechanik stwierdził że to wina tarcz i że trzeba je wymienić. Tak też zrobiłem i od razu zmieniłem klocki mimo iż stare były jeszcze dobre. na początku wszystko było ok. Jednak...
witam, miałem podobny problem od 2 lat walcze z miękkim pedałem hamulca. U mnie sytuacja jest nieco bardziej skomplikowana bo cały układ hamulcowy to krótko mówiąc puzle. Do rzeczy: golf II 1.6 gaznik, standarowe pełne tarcze z przodu tył bębny bez absu, zmieniłem całą belke na taką z mk2 gti łącznie z korektorem siły hamowania jako że miałem całe gti...
A sprawdź w tej drugiej którą kupiłeś na części jak wygląda to miejsce które chcesz odkręcić, spróbuj tam. Może się okazać że w tej maszynce którą chcesz naprawić śruba jest zapieczona na amen. Lub w tej na części dostrzeżesz coś czego nie widać w twojej.
Prawdopodnie zapieczony cylinderek zacisku lub prowadzenie zacisku.
Dzięki. Wychodzi na to, że naprawa tego urządzenia byłaby dziecinnie prosta. Byłaby, gdyby nie to, że gwint felernej części zapiekł się z wirnikiem przez te 20 lat użytkowania sokowirówki i za żadne skarby nie chce puścić...
Witam, jestem posiadaczem Opla Astry 1,7DTI z 2001 roku. Od paru tygodni zaobserwowałem niepokojącą rzecz, otóż mam takie wrażenie, że na 4 i 5 biegu silnik stracił trochę na swojej poprzedniej mocy (chodzi o przyspieszanie). 1, 2, 3 są bez zarzutu. Silnik odpala szybko (nawet po 4-5 dniach postoju). Czym może to być spowodowane? Dodam, że parę tygodni...
Witam. Otóż mam pewien problem z tylnymi hamulcami w Fordzie Mondeo. A wiec sprawa miała się tak: Jakiś dwa tygodnie temu zaczęła grzać mi się lewa tylna felga. Pomyślałem na początku że może to łożysko czy coś ale na drugi dzień ustało już się nie grzała. Lecz problem nie znikł bo po 2 dniach znowu zaczęła się grzać. Więc w poniedziałek odkręciłem...
Czesc opowiem wam o moim zakupie. Miałem kilka samochodów i to prawie same ople .Przedosttnia astre kombi straciłem na tirze z jego winy ledwie wyszlismy z tego z życiem autko bylo cudne 1995r , prawie nic przy nim nie robilem. po tym wypadku kupilem tez astre kombi 1994 16 V 1.8 130KM ogien dosłownie. Jak wracalem z giełdy podobno po 20 km była zaslona...
Skoro u mnie wystarcza na komplet, jest szansa że odkręcisz jedno koło. Chodzi mi o to że 500l może nie wystarczyć, bo półoś czasem jest tak zapieczona, że nawet najlepszy klucz 1/2" nie da rady, rozumiesz? Albo bijesz takim kluczem pół dnia i wreszcie drgnie ;-) Nakrętka półosi to może być najgorsza rzecz w aucie osobowym do odkręcenia, dlatego jeśli...
Nic nie wymieniałem , tylko cylinderek byl zapieczony. Wszystko bylo oczyszczone tak jak mowisz . Hamulce wtedy tez sprawdzałem , wszystko takze chodziło jak nalezy. Problem znow po wrocil po 3/4 tyg i tym biciem kierownicy. Myslalem ze to wina tarcz ze zwichrowane i je przetoczylem. Cylinderek wtedy niby nie byl zapieczony, WSZYSTKO BYLO OK ... A TERAZ...
Przewody odkreciłem przy zacisku i przy pompie i nie leci płyn czyli coś z pompą musi być nie tak , pewnie może syf W pompie jest tak ciasno że nie ma miejsca na "syf". Prawdopodobnie uszczelnienia tłoczków w jednym obwodzie 'zapieczone' lub uszkodzone... e marcus
zapieczone tarcze hamulcowe zapieczone cylinderki zapieczone koła
cyfra moduł kuchnia gorenje teleinformatyk egzamin zawodowy
dewalt dcb107 kodowanie wtryskiwaczy
Chwilowy zanik prądu - przyczyny i rozwiązania Jak zdjąć nadkole przedniego koła w Peugeot 407?