Strasznie dużo pytań. 1. Nie musisz wymieniać bębnów przy każdej wymianie okładzin (no chyba że są zużyte) 1 mm rantu to niewiele więc mogą zostać. 2. Stary płyn nie ma większego wpływu na siłę hamowania. 3. Nie musisz zakładać wężyka na odpowietrzniki , ale jak nie założysz to schlapiesz płynem wszystko w okolicy co grozi korozją (nawet farba schodzi...
Jak zdjąć koło tylne we fiacie Tipo z 2017 roku? Śruby odkręcone, auto na lewarku, koła nie idzie zdjąć. Czy koło może być przyklejone? Między felgę a tarcze wkładałem przecinak, uderzałem młotkiem i nic. Nosz q..rwa niemożliwe. Miał ktoś tak?
Dlaczego nie mogę wcisnąć tłoczków hamulcowych w nowych zaciskach za pomocą przyrządu w Volkswagen Passat B5 1.9 TDI 90 KM kombi? Czy to kwestia tłoczków obrotowych?
Do czego służy smar dołączany do nowych klocków hamulcowych w Volkswagenie Passacie B5 1.9 TDI 90 KM kombi? Redukcja hałasu, ochrona przed korozją, ułatwienie montażu.
Jak zapobiec wyciekowi płynu hamulcowego podczas wymiany zacisku hamulcowego w Volkswagen Passat B5 1.9 TDI 90KM kombi? Metody: zaciśnięcie przewodu, zaślepki, podniesienie przewodu.
Pierwsze to zaczął bym od doprowadzenia serii do stanu fabrycznego. Za dużo golfów 4, octavii 1 itp widziałem z hamulcami w stanie dramat (tarcze hamujące ułamkiem powierzchni i zapieczone prowadnice oraz zaciski). W O1 do 1.8T były co najmniej tarcze 280 mm wentylowane i tarcze lite na tył. Jak są sprawne to hamuje to przyzwoicie . Co do podsterowności...
To się trze tylko w jednym miejscu czy na całym obwodzie tarczy? Jak na całym to możliwe że masz uszkodzony zacisk i on nie odbija. Zobacz czy dźwignia od linki na zacisku opiera się o "zderzak" na zacisku po spuszczeniu ręcznego. Mogą być też prowadnice zapieczone i nie ruszają się w jarzmie. Jeżeli jest to ocieranie punktowe to tarcza bije. Nie oznacza...
Jak wyżej uwagi. Wydaje mi się, że nie zaglądałeś do "hamulców", Przecież Golf ma tarcze wentylowane a w Twoim aucie "zarosły" korozją i praktycznie trudno nazwać je jako wentylowane. W takim stanie nie były wentylowane i przegrzewały się. Jeśli tarcze mają jeszcze właściwy wymiar (grubość), to może warto je przetoczyć i dać nowe klocki. Zaciski do...
Może byc ,że na zaciskach samoregulatory zapieczone i wygina tarcze ale wtedy osłabi się też hamulec.
Tarcze zawsze się grzeją pytanie do jakiej temperatury? Są czerwone np po nocnej jeździe? Grzeją się na tyle ze nie jestem w stanie dotknąć ich ręka i mówię tu po przejechaniu 3/4 km, a po dłuższej jeździe strasznie śmierdzi z tarcz Moim zdaniem mogą być zapieczone albo mocno zabrudzone tłoki w zaciskach. Przez to nie cofają się one na odpowiednią...
A ja się ponaprawiałem tego badziewia ... za dużo :) O ile buda jest twarda chociaż lubi przyrdzewieć o tyle silniki i skrzynie nie dawały rady, most po 100 tyś wył jak by ktoś garść nakrętek wrzucił (skrzynia to samo). Łożyska w kołach padały dosyć często, hamulce jak nie zapieczone to tarcze krzywe, i tak w koło :) Jeszcze z silnikiem 1.9d i 1.4 rovera...
Prawda jest taka, że robota z.....a zepsuta. Po wymianie koło powinno obracać się swobodnie a tarcza nie powinna się grzać. Reklamuj usługę. Powodem tego mogą być zapieczone zaciski lub za ciasno osadzone klocki.
Witam ,w moim seacie ibizie 4 postanowiłem zmienic tarcze i klocki . Problem pojawił sie gdy chcilem odkrecic zacisk hamulcowy prowadniczki poluzowałem odrazu (nie były zapieczone ) Lecz gdy zaczełem krecic kluczem by je rozkrecic całkiem zaczeły sie obracac tzn kreciłem i kreciłem grzechotka i sie nie odkreciły tylko jedna z 4 ( odkreciłem drugie koło...
Zacząłem rozbiórkę silnika jawy ale śruby są tak zapieczone że rozbieram go kluczami pneumatycznymi . Wszystkie części składam kolejno na stole jedną za drugą żeby wiedzieć jak potem poskładać silnik. Rozebrałem kosz sprzęgła, tarcze ścierne są odrazu do wymiany bo nie wyglądają za dobrze do skrzyni jeszcze nie doszedłem, ale powinienem tam jutro zajrzeć...
Ad.1 Krzywe tarcze - do wymiany Ad.2 To moze byc łozysko, albo problemy z zaciskami hamulcowymi. Zapieczone prowadzenia - nie chwytaja rowno.
Skoro tarcze parzą i następuje tak szybkie zużywanie tylnych klocków to przecież logiczne że hamulce się blokują, najprawdopodobniej problem leży w zaciskach - zapieczone tłoczki nie odpuszczają, może też problem leżeć w przewodach elastycznych (kiedyś w Fordach potrafiły puchnąć od wewnątrz i hamulce nie odpuszczały do końca) lub co mniej prawdopodobne...
Witam. Rzeczywiście jeśli samochód ma 7 lat to raczej nie ma mowy o pompie i luzach ,wymontuj raczej zaciski i dokładnie się im przyjrzy moga być zapieczone na prowadnicach ,dokładnie sprawdż zaciski na każdym kole ,sprawdż czy tarcze hamulcowe nie są krzywe czy nie mają bicia i czy mają odpowiednią grubość .Życzę powodzenia.
Witam Po kilku latach postanowilem przejechac sie moja suzuki dr650 Motor odpalil odrazu wszystko ok lecz co mnie zdziwilo przedn hamulec byl bardzo twardy a kolo zablokowane, Myslalem iz moze rdza sie wzarla miedzy klocki a tarcze i dlatego "zlapalo" ale po odkreceniu sruby z przewodem hamulcowym sczeki "puscily" , dolalem nowego plynu odpowietrzylem...
Zadbaj wkońcu FIZYCZNIE o stan hamulców!!! Podjedź na odpowiedni warsztat gdzie solidnie to przejrzą.. A dla pewności czy to wina ABS czy poprostu układu hamulcowego zrób test na nieuczęszczanym odcinku drogi najpierw z ABS a później bez.. Żeby bez ABS to tylko wyciągnij wtyczkę od sterownika ale najlepiej wyjąć bezpiecznik.. Najprawdopodobniej masz...
Witam. Mam problem z hamulcami. Około 4 dni temu po przejechaniu kilku kilometrów (bez ostrej jazdy) poczułem zapach klocków hamulcowych. Sprawdziłem, tarcze były gorące, wszystkie cztery. Powtarza się to co dziennie, robię tylko po kilka kilometrów. Gdy ruszam spalanie jest w normie po kilometrze wzrasta niemal dwukrotnie. Jest to objaw normalny przy...
Witam. Ja uważam,że Ty masz jednak problemy z przednimi, a nie tylnymi hamulcami.Być może masz zapieczone zaciski i przednia oś ma zero hamulców, albo któreś koło troszkę lepiej bierze.Wypadkowa sił hamowania daje właśnie efekt zarzucania tyłu. Doprowadź najpierw przód do porzadku - wymień, ewentualnie daj do przetoczenia tarcze ( jak wydadzą), wymień...
Witam serdecznie. Z racji tego, że jestem całkiem nowy na forum proszę o wyrozumiałość. Od miesiąca jestem posiadaczem Fiata Bravo 1,9 jtd 74KW (101KM). Problem pojawił się jakiś czas temu. Podczas odpalania auta zapala się kontrola hamulca standardowo komputer pewnie sprawdza podzespoły tak jak poduszki i całą reszta kontrolek, następnie wszystko gaśnie...
Witam Jako iż jestem posiadaczem samochodu Skoda Felicia 1.3 LXi MPI z 1995r. spotkał mnie jak i innych użytkowników tego pojazdu problem ze zbyt duży spalaniem sięgającym ponad 10l. Teraz jako że znalazłem kilka rozwiązań jakie na pewno były przyczyną zbyt dużego spalanie postanowiłem informacje te zamieścić na niniejszym forum jako pomoc dla posiadaczy...
a ja powiem to tak(własciwie napisze) w moim strym złomie to potrafiłem zrobic wszystko jak to polonez zapieczone tłoczki w zaciskach wymiana wału (był skrzywiony) nawet przy silniku sie troche bawiłem tym i owym ale tam to jest dosłowie chłodnica silnik pojemnik na płyn do spryskiwacza wiec nie było duzo szukania:Dczyli mam odkrecic srdek dostac sie...
ma problem z hamulcami może ty coś mi doradzisz otóż zainwestowałem trochę w autko bo słabo hamowało więc wymieniłem tarcze i klocki (brembo + ferodo ) z tyłu kupiłem nowe bębny szczęki cylinderki i kpl. sprężynek, wymieniłem płyn hamulcowy ( Ate ) i po dwóch miesiącach efekt mizerny hamulec dosyć wysoki i twardy serwo na postoju trzy razy deptam i...
witam, miałem podobny problem od 2 lat walcze z miękkim pedałem hamulca. U mnie sytuacja jest nieco bardziej skomplikowana bo cały układ hamulcowy to krótko mówiąc puzle. Do rzeczy: golf II 1.6 gaznik, standarowe pełne tarcze z przodu tył bębny bez absu, zmieniłem całą belke na taką z mk2 gti łącznie z korektorem siły hamowania jako że miałem całe gti...
Czesc opowiem wam o moim zakupie. Miałem kilka samochodów i to prawie same ople .Przedosttnia astre kombi straciłem na tirze z jego winy ledwie wyszlismy z tego z życiem autko bylo cudne 1995r , prawie nic przy nim nie robilem. po tym wypadku kupilem tez astre kombi 1994 16 V 1.8 130KM ogien dosłownie. Jak wracalem z giełdy podobno po 20 km była zaslona...
Rozwierć łeb śruby.
Tarcza jest krzywa, przegrzała się od "trzymania" zacisku. "Trzymanie" zacisku może być spowodowane uszkodzonym przewodem elastycznym, zapieczonymi prowadnicami zacisku, i/lub krzywą piastą koła. To wszystko co powyżej napisałem sprawdź.
Silnik oddałem do remontu, łożyska były pokryte rdzą, jeden pierścień zapieczony, tarcze szsprzegła do wymiany, tłok też. Teraz silnik działa lecz nie mogę dolnej śruby pokrywy magneta odkręcić by założyć łańcuch, co proponujecie? Rozwiercić?
Piasta wymieniona wraz z łożyskiem? Obracając tarczę przyblizala się i oddalała na nowej piascie oczywiście do tego testu przykręciłeś na szpilkach tarczę do piasty?
Nie ma co tu gdybać tylko rozebrać to i sprawdzić ruchomość tłoczków,. Zacisk jest nieruchomy z dwoma tłoczkami jak już kolega wyżej wspomniał, jak jeden tloczek będzie zapieczony to podczas hsmowania zacisk będzie się kosił.
Mam identyczny problem z Punto jtd 2000r. Po wymianie klocków i tarcz ABS włącza się o wiele za wcześnie przy prędkościach poniżej 40 km/h. Sprawdziłem już chyba wszystko i nadal nic. Zaciski na pewno nie są zapieczone, tarcze nie biją, montaż poprawny, czujniki sprawne, test abs na euroscanie pozytywny.
Gumki osłony są. Muszą być! Inaczej prowadnice szybko się zabrudzą i sworznie będą się blokowały w tulejach - czyli brak swobodnego pływania zacisku, co z kolei może powodować dociskanie klocków do tarczy. Swoją drogą zapieczony i nie cofający się tłoczek zacisku, też będzie powodował tarcie klocków. Pozdrawiam.
Jak linka ręcznego wchodzi prostopadle w tarczę kotwiczną, to wewnątrz jest mechanizm rozpierające szczęki, który lubi się zapiec. Trzeba wyciągnąć końcówkę pancerza z tarczy kotwicznej, wsadzić w otwór coś cienkiego i przywalić młotkiem w kierunku przeciwnym do pracy linki ręcznego
Ale dużo też widziałem, powtarzam raz jeszcze , nic się nie grzeje, nie ściąga przy hamowaniu , nic nie jest zapieczone , prowadniki , tłoczki , cylinderki wszystko pracuje lekko. Tarcza po 1000km jest krzywa na grubości 0,02-0,05mm , ale NIE JEST PRZEGRZANA
miałem podobny problem, pierścień tak zapieczony że ni cholery, nie pomagało nawet lanie WD 40 przez kilka dni.Jedynym skutecznym rozwiązaniem było ostrożne przecięcie pierścienia przy pomocy "dremela" z mini tarczą (wystarczyło z jednej strony).
Sprawdż prowadnice zacisków,mogą być zapieczone.
Są dwa rodzaje sprzęgła, wciskane i wyciskane. Przy tym drugim trzeba odbezpieczyć łożysko od docisku. Nie wiem czy tak właśnie jest u Ciebie. Poza tym zdarzają się przypadki że tarcza zapiecze się na wałku.
Czy możliwe że przy tym zapieczonym zacisku od temp tarcza się skrzywiła? Po założeniu nowego zacisku i obracaniu tarczą czuć opór a za chwilę lżej bez tarcia.
Witam. Co z tymi tarczami nie tak? Rysy to nie są bo nie czuć nic przy dotyku, są gładkie. Zetrzeć też nie można tych, nie wiem jak to nazwać. Ta pionowa linia też jest gładka. Dodam że hamulce działąją dobrze, nie są wyczuwalne żadne bicia przy hamowaniu. Gdy samochód dłużej postoi a jest na dworze wilgoć czy padał długo deszcz to tarcza się pokrywa...
Witam.Samochód nie powinien być dopuszczony do ruchu ponieważ różnica max. siły hamowania kół na jednej osi przekracza 30%. Co do kosztów to sprawa nie jest taka jasna. Ja mimo 50-letniej praktyki nie odważyłby się stawiać tak jednoznacznej diagnozy że do wymiany korektor siły hamowania.Przyczyną słabszej siły hamowania na prawy przodzie może być przycierający...
Jarzmo to ten element na którym pracują klocki. Jak będziesz wymieniał klocki z prawej strony to sobie skręcisz kierownicą w prawo i jak zdejmiesz zacisk i włożysz tam głowę to zobaczysz dwie śruby od jarzma. Odkręcasz je i będziesz mógł zdjąć tarczę. Na czwartym zdjęciu co dałem link widać jedną z tych śrub. Może się zdarzyć że tarcza zapiecze się...
tarcza tak się zapiekła, że ściągacz był potrzebny, czy w cewce jest dioda? i ewentualnie da się cewkę rozebrać?
Dzięki. Wychodzi na to, że naprawa tego urządzenia byłaby dziecinnie prosta. Byłaby, gdyby nie to, że gwint felernej części zapiekł się z wirnikiem przez te 20 lat użytkowania sokowirówki i za żadne skarby nie chce puścić...
Witam Po wymianie klokow hamulcowych z tylu w Seacie Leon 1p ktora dokonal mechanik. Zauwazyłem ze pedal hamulca strasznie miekko chodzi przy pierwszym hsmowaniu, dodatkowo z tylu z lewj strony strasznie grzeje sie tarcza, klocek i cala alufelga wrecz jest goraca i smierdzi spalenizna.Mechanik stwiwrdzil ze ta lewa strona byla zapieczona i nie dzoalala...
"Bicie" kół po nagrzaniu a właściwie przejechaniu (nagrzaniu się tarcz hamulcowych) to normalny efekt zużycia tarcz hamulcowych. Grzanie na postoju nie wywołuje tego efektu oczywiście. Powodem może być też zapieczony klocek który cały czas ociera i nadmiernie nagrzewa u Ciebie jedną tarczę.
A sprawdź w tej drugiej którą kupiłeś na części jak wygląda to miejsce które chcesz odkręcić, spróbuj tam. Może się okazać że w tej maszynce którą chcesz naprawić śruba jest zapieczona na amen. Lub w tej na części dostrzeżesz coś czego nie widać w twojej.
Jak sie już zawias wyciągnie to warto wypchnąć półoś . Skoro tarcza babana udaje.
Czyli tylko wystarczy, zdjąć tarcze i odkręcić te cztery śruby, a co z zdjęciem piasty może być zapieczona ?
Udało się co nieco rozwiązać. Spalanie gazu zmniejszyło się do 7 litrów po naprawie hamulców z przodu. (zapieczone zacisku, krzywe tarcze). Po wymianie sterownika z BRC Elegant 51 na BRC Elite (trzeba tylko przepiąć wiązkę kabli z jednego do drugiego - są kompatybilne) ładnie przełącza się na gaz. Jeśli chodzi o wysoką temperaturę to zapowietrzone przewody...
Nie chcę się zbytnio wymądrzać nt zagadnien teoretycznych sprzęgła, bo już niewiele pamiętam ze szkoły a było to 30 lat temu. Z praktycznego punktu widzenia przesuw poprzeczny dźwigienek po łożysku oporowym jest jednym wielu czynników wpływających na ''twardość" pedału sprzęgła: 1.Począwszy od rodzaju docisku-w słoneczku będą większe opory niż w zwykłym...
Jak masz dobrą rękę to kątówka i tarcza cienka do cięcia, tłok w imadło, ale jakoś nie wróże dobrego działania po takim czymś. Jaki to silnik?
zapieczone tarcze hamulcowe zapieczone cylinderki zapieczone koła
zodiak trzaski polsat kartę sterownik silnika pojazd
schemat citroen jumper citroen jumper schemat elektryczny
Migająca czerwona kontrolka Start/Pauza w pralce Electrolux Wpływ niskiego ciśnienia na kocioł Termet Ecocondens Crystal