a trzeba maskę odkręcać?? bo to podszybie będzie ciężko wyjąć..a te zapieczone wycieraczki z trzpieni to chyba najlepiej ściągaczami??
zapieczone sworznie
Jeżeli ramiona naprawdę są zapieczone nie włączaj wycieraczek bo spalisz silnik...
Witam Koledzy. Miałem nadzieje że to odpływ. Odetkałem wszystkie nie pomogło Zdejmowałeś podszybie?Ostatnio przy okazji regeneracji zapieczonych wycieraczek wydłubałem z okolicy odpływu pól reklamówki liści,igliwia.
Witam. Poszukuje rozwiązania do tylniej wycieraczki laguna 2 kombi 2001r wycieraczka nie działa silnik sprawny kjeden spalił em nowy kupił jest sprawny a wycieraczka nie działa nic nie jest zapieczone nie podaje prądu na tył z przodu wszystko gra i trąbi jak zespół kombi ktoś coś na ten temat? Pozdrawiam
Witam wszystkich. W moim seacie przestały działać wycieraczki. Nie reagują na nic! Nic nie jest zapieczone ani zatarte. Po pociągnięciu dzwigni do siebie( spryskiwacz szyby) włącza się tylna wycieraczka. Poradzcie gdzie szukać przyczyny.
Witam. Nie działaja mi przednie wycieraczki. Szukałem na forum ale takiego problemu jak ja mam nie znalazłem. Mianowicie pewnego dnia wracajac z pracy wycieraczki zatrzymały mi sie na końcu szyby. Czytajac na forum znalazłem że problemem mogą byc zapieczone trzpienie. Ale nasmarowałem je i wycieraczki pochodziły 2h. I dalej stoją. Silniczek słychać...
Wycieraczki pewnie na tulejkach zapieczone a co do silnika myślę że warto przejrzeć wężyki od podciśnień.
Witam, dziękuję wszystkim za pomoc i właściwe naprowadzenie na przyczynę usterki. Faktycznie okazało się, że są zapieczone sworznie w tulejach mechanizmu wycieraczek. Posiłkowałem się fotorelacją ze strony http://www.sgaf.de/node/253091 i problem opanowany.
U mojej siostry w 206 zatarł się wałek ramienia wycieraczki, dziwiło mnie to że silnik się nie spalił bo było tak zapieczone że młotkiem nie mogłem wybić. Mechanizm na zewnątrz i sam ocenisz co się sypło.
Efekt jak w tytule. Padły wycieraczki przód, przełącznik wycieraczek obojętnie w jakiej jest pozycji uruchamia tylko tylną wycieraczkę, spryskiwacz nie działa. Wymieniłem przełącznik pod kierownicą - bez zmian. Po odłączeniu zasilania od silniczka spryskiwaczy, pojawił sie dziwny efekt, wycieraczki przód działają ale tylko gdy przełącznikiem wybieramy...
Ja swój samochód serwisuję sam, lecz z dwoma wyjątkami. Dałem klimę do zrobienia i raz szybę do wymiany. Obu tych decyzji żałuję ale nie termin był problemem ale jakość wykonania. Po serwisie klimy za 680 zł żałowałem że drogo, ale potem gdy chciałem rozrząd wymienić okazało się że wszystkie śruby zderzaka są poobkręcane a wcześniej nie były, zapieczone...
Powinny być mniej więcej tak, jak czerwona kreska. Zresztą jak dasz wycieraczki na dół, to ramię samo ustawi się jak trzeba. Luzujesz nakrętkę, klucz 13, podwadzasz jakimś śrubokrętem żeby zeskoczyło z wieloklina, przestawiasz wycieraczki w pozycję spoczynkową i dokręcasz nakrętkę. Miejsca będzie mało, bo nachodzi od góry łącznik, ale płaskim kluczem...
Efekt jak w tytule. Padły wycieraczki przód, przełacznik wycieraczek obojętnie w jakiej jest pozycji uruchamia tylko tylną wycieraczke, spriskiwacz nie dziala. Wymienilem przelacznik pod kierownica - bez zmian. Po odlaczeniu zasilania od silniczka spryskiwaczy, pojawil sie dziwny efekt, wycieraczki przod dzialaja ale tylko gdy przelacznikiem wybieramy...
Najgorzej jest wypiąć spryski szyby. Często są zapieczone i trzeba się delikatnie obchodzić aby nic nie połamać. Łatwiej odpiąć wężyk i po problemie... Śrubka to średni pomysł, bo jak wycieraczki zostaną zablokowane (przymarzną) to te połączenia powinny puścić.
500 razy o tym było-zapieczone na sworzniach.
Prawdopodobnie jest zatarta/ zapieczona oś silnika wycieraczki, raczej bezpiecznik by poleciał. Sprawdź czy jest zasilanie.
zapieczony w tulejkach sworzeń ramienia wycieraka .
Przyczyną była zapieczona ośka wycieraczki. Po wybiciu ośki i nasmarowaniu,wycieraczka działa bez zarzutu. Dziękuje wszystkim za pomoc i zamykam temat.
Problem polegał na zapieczonych sworzniach osi wycieraczek, wyczyszczone, posmarowane i wszystko ok.
Masz do naprawy silniczek wycieraczek, zapieczony na ośce.
Ależ proszę, sprawdź bezpieczniki, silniczek oraz ośki ramion wycieraczek, mogą być zapieczone.
Zapieczona ośka .Trzeba ją wybic i przeszlifowac papierem sciernym.
Takie pryskanie WD z zewnątrz nic nie da, niestety trzeba wyjąć cały mechanizm, rozebrać wyczyścić i przesmarować
Chłopie,ile razy do mnie przyjeżdża klient z Golfem 4 albo borą,wycieraczki stoją jak dąb,a klient "paanie,a jeszcze wczorał tak ładnie chodziły" Potrafi się to zapiec z dnia na dzień.Czasami idzie tak ciężko że palniczkiem trzeba grzać aby wybic sworznie
Zapieczony mechanizm wycieraczek.
Często padają same silniki od napędu wycieraczki, (zapieczona ośka , wytopiony szczotko trzymacz) , sprawdź żarówką 12v czy masz zasilanie na wtyczce po włączeniu wycieraczki. Wycieraczka działała wcześniej, słychać klikanie przekaźnika,rok produkcji ?
Odłącz ramię od silnika i sprawdź czy osie ramion wycieraczaek nie są zapieczone/zatarte
Jak silniczek się nie spalił to mechanizm jest do uratowania, tylko jest trochę zabawy z wybiciem zapieczonej osi wycieraczki
Kolego, sterownik wycieraczek i dla pewności bezpiecznik. Jeżeli były zapieczone, stawiam na to pierwsze.
Od kiedy ten styk w przekładni ślimakowej w stanie spoczynku ma być zwarty, on jest rozwarty i dzięki niemu po wyłączeniu wycieraczek wracają one na swoje miejsce i się zatrzymują bo on się rozwiera a co do samej pracy wycieraczek sprawdz ich zasilanie czy nie jest za małe i mechanizm wykonawczy czy nie jest zapieczony
Wycieraczka to zapieczony silniczek.
Przewod caly sterujacy caly, pytanie odnosnie mechanizmow, jezeli bylby zatarty/zapieczony to nie dzialal by lub zacinal sie wiec w moim przypadku mozna to wykluczyc? Przewód może i cały ,a co z sygnałem?
elektrit, podpowiedz. U mnie mechanizm czysty i nie zapieczony, a wycieraczki potrafią stawać. Mało tego, potrafią wcale nie ruszyć. Mechanizm wyciągany 4 razy, silniczek sprawdzony. Jedynie zastanawiające jest to, że wycieraczki pracowały bardzo wolno (jak na mój gust).
wystarczy podnieść otwieraną szybkę i poruszać za ramię, jak się kiwa to nie zapieczone. Mała uwaga-aby wycieraczka działala to moduł nadwozia musi widziec, ze indywidualna szybka jest zamknięta, a z tym były problemy, dochodziło do awarii w jednym miejscu :lol:
Witam mam problem z wycieraczkami przednimi w oplu corsie C. Przeczyściłem mechanizm wycieraczek bo był zapieczony a wycieraczki dalej nie działają. Bezpieczniki są dobre, silniczek działa jak go podłącze na krótko do akumulatora a jak podepnę wtyczkę to słyszę tylko pukanie przy silniczku.Krańcówki na ślimaku wyprostowałem bo jedna była skrzywiona...
Dzieki za porade. Na razie wytargalem Silnik z mechanizmem. Niestety konstrukcja Francuskiej Firmy Valeo. Styki, Mechanizm i sam Silnik juz sie dobrze wykapaly w nieszczelnym ukladzie Mechanizmu. Smar byl jak piasek a kontakty miedzianne zczerniale. Teraz mam problem z wyjeciem Ramion wycieraczek z gniazd. Macie jakies triki na wyciagniecie zapieczonych...
To że się zatrzymała to raczej jest wina zapieczenia ośki wycieraczki w tej tulejce która wychodzi na zewnątrz, w tej tulejce jest taka druga, plastikowa tulejka/łożysko osi wycieraczki. Zatarcie ośki w tym plastiku było najczęstszą przyczyną zatrzymywania się wycieraczki i w ostateczności spalenia silnika, lub bardzo częstego palenia się bezpiecznika...
Typowe.Ośka od napędu ramienia wycieraczek zapieczona w prowadnicy,zazwyczaj jedna strona.Trzeba wyjąć, rozruszać i przesmarować.Tylko ostrożnie bo lubią pękać mocowania. Pozdrawiam Janusz :arrow:
Stawiam na zapieczone osie mechanizmu.
Witam! Zaczeło się od tego, że zapiekł się swożeń w tuleji na który przykręca się ramie wycieraczki. Po włączeniu wycieraczka lekko ruszyła ok 10 cm i staneła i gdzieś zrobiło się jakieś zwarcie. Po naprawie zapieczonych tuleji i po podłączeniu zasilania, wycieraczki cały czas pracują bez kluczyka w stacyjce. Gdzie może być problem??
Zapieczony{skorodowany}mechanizm na osiach ramion wycieraczek,Rozebrać,wyczyścić,przesmaro... i wymienić oringi uszczelniające.
Cały mechanizm był rozbierany ponieważ się wycieraczki się zapiekły i musiałem nasmarować. rozbierałem też silnik wycieraczek żeby zobaczyć co się tam dzieje, ale nie wiem co mozna wew. ustawić. Przyznam się, że troche pobawiłem się tymi dwoma stykami tzn. trochę je odchyliłem, żeby lepiej przylegały do tych dwóch blaszek na kole zębatym. Czy może to...
Przy silniku wycieraczek, to przede wszystkim do sprawdzenia masz mechanizm. Czy nie zapieczony/zatarty.
To pewnie sie zapiekła ośka.
Witam Dowiedziałem się niedawno, że najczęstszą przyczyną awarii tylnej wycieraczki w SC jest zapieczenie ramienia. W moim SC tylna wycieraczka nie działa już 2 lata, postanowiłem się za to zabrać. Moje pytanie brzmi jak usunąć ten pierścionek od strony zębatki, który uniemożliwia wybicie ramienia z tulejki? nie ma tam żadnej szczeliny jak w przypadku...
gdy używam spryskiwacza W środku wydaje mi się że Ma być pewne a nie się wydawać,a skoro chodzi gdy ma poślizg to raczej mechanicznie zapieczone.
Jak kolega Kajaba napisał sprawdź najpierw zasilanie na silniczek. Sprawdź czy w ogóle rusza się oś wycieraczki bo prawdopodobnie masz zapieczone, zardzewiałe, zasyfione i kto wie co jeszcze i przy okazji spalony przekaźnik z tego powodu:)
fakt, późno nie zerknąłem na datę. ale jak się okazało większy luz sprawdza się znakomicie, a wracając do zapieczonych osiek wycieraczek to mam taki właśnie kłopocik w seicento które sobie zakupiłem do grzebania się w nim silnik 900 spi z gazem, nawet to działa, i tam właśnie się po zapiekały wszystkie oski, nie sprawdzałem czy silnik kreci ale moduł...
W zapieczonym mechanizmie albo kończącym się silniku.
zapieczone cylinderki zapieczone koła zapieczone zawory
paski niebieskie mercedes impulsator zasilacz stacja roboczy
Ridgeway BS-9355 instrukcja obsługi, parowanie Bluetooth, radio FM/AM/SW, PDF manual Suzuki Grand Vitara 1.9 DDiS - Brak Odczytu Przepustnicy