U mnie w lewo kręci się bez najmniejszego oporu, jakby nic na niej nie było. Ale ruszyć w prawo, to od razu opór i kręci prądniczką. To , że się kręci w dwie strony to jest normalne zjawisko , ustaw korbkę poziomo i delikatnie stuknij małym młotkiem oczywiście w lewo powinno puścić , masz zapieczony gwint . :D
Kwestia dostrojenia, zaczął bym od dyskryminatora, tylko że w tak wiekowym radyjku rdzenie są zapieczone a gwinty plastykowe sparciałe i nie umiejętne podejście prowadzi do destrukcji, możesz spróbować zdjąć delikatnie wosk zalać naftą lub innym preparatem i dopiero odpowiednim stroikiem to ruszyć.
Próbowałeś odkręcić same dysze, te sześciokątne? A może te śruby maja lewe gwinty? Jeśli podgrzewać, to może nie od razu palnikiem, tylko opalarką i też nie punktowo, tylko wraz z otoczeniem w promieniu min 10 cm, żeby nie kumulować naprężeń termicznych w jednym miejscu. Zapieczone gwinty czasami trzeba wręcz kapać w penetratorze i to np. cała noc....
Zaświeć latarką i dokładnie spójrz od środka. Ja spotykam gwinty, ale tak na odległość to na 100% nie mogę potwierdzić. Generalnie trzeba się spodziewać zapieczenia i zakamienienia gwintu i zazwyczaj w jakimś stopniu uszkadza się podczas odkręcania powłoka chromowa przy chwytaniu tego elementu narzędziami.
Skoro to twój dom to 10 minut roboty z wymiana zaworu. no nie żartuj, z wyłączeniem systemu, spuszczeniem wody, mocowaniem się z zapieczonymi gwintami, bieganiem do sklepu, bo coś nie pasuje, napuszczeniem wody, odpowietrzeniem? 10 minut?! Bardzo dziękuję za poradę.
Z tymi nakrętkami jest zawsze problem. A zabezpieczenie odgiełeś . Najlepiej podjechać do jakiegoś znajomego co ma dokrętak pneumatyczny. Bo inaczej będzie trudno. Ja jak odkręcałem rurką to się nieźle namęczyłem żeby odkręcić .
czyli na siłę? Niekoniecznie. Spróbuj najpierw opukać pokrętło kawałkiem klocka drewnianego. Użyj kwasku cytrynowego, żeby usunąć jak najwięcej kamienia. Potem spryskaj preparatem penetrującym (WD40, CX90, nafta, itp.) i odczekaj kilka godzin. Po odczekaniu znów opukaj i spróbuj zdjąć pokrętło. Jeśli będzie ciężko schodzić, to cały czas delikatnie...
Jak wykręcić zapieczone świece zapłonowe żeby nie uszkodzić gwintów w głowicy?
Woda tego materiału nie mogła stopić, ale załączanie grzałki bez wody, z pominięciem termostatu - tak. Być może jakiś laik tak skutecznie testował grzałkę, że stopił rurkę. Można też stopić tę rurkę np. grzejąc króciec palnikiem ("zapieczony" gwint), ale wtedy rurka stopiona byłaby już w miejscu ich łączenia. Samo - to grzmi i błyska.
Napewno w zespole wodnym jest usterka, ale nie tylko tam. Trzeba sprawdzić dokładnie zespół wodny - może być zatarta iglica (i dlatego nie domyka gazu). Oczywiście przy rozbiórce zespołu wodnego czyści się filtr (w razie potrzeby wymienia), wymienia się uszczelkę iglicy, wymienia się membranę (może mieć już mikropory), a po montażu reguluje się zawór...
psiknąć WD40 albo dobry też sposób jest napuścić kilka kropel octu, też pomaga czasami. ogólnie można stosować wszystko co pozwala "ruszyć" zapieczone gwinty ;)
gwintu nie ma, "zapieczone" trzeba stukać ale by nie uszkodzić gwintu na ośi należy wkręcić odpowiednią nakrętkę ak by gwint z niej nie "wychodził"
Hello Jak radzicie sobie z zapieczonymi śrubami przy wydechu cztero-suwa. 4 gary, 8 śrub, jedna zerwana - wystaje około 1,5cm gwintu - brak już łba śruby. Dospawanie nakrętki ( ukręca się na spawie) nie pomaga, grzanie wokół śruby - bez samej śruby oraz odkręcanie z dospawaną nakrętką - nie pomaga. Brakuje pomysłu - kończy się powoli gwint.
Grot zwykle jest wykonany ze stopu miedzi, a więc stosunkowo "miękki". Można spróbować wywiercić 2-3 otworki a następnie je razem spiłować frezem w podłużny otwór. W taki otwór można wręcz wbić ostrze wkrętaka i próbować obrócić. Można też ostrożnie nadpiłować do brzegu i próbować "wydłubać resztę" grotu. Podstawowy problem jednak wynika z zapieczenia...
Nie wiem czy jest jakaś blokada tego korka że się go nie da odkręcić? Blokada tu nie występuje jednak nadmierna eksploatacja młotowiertarki mogła doprowadzić do przegrzania i w efekcie zapieczenia "korka" Ja spróbowałbym za pomocą młotka i metalowego dornika odkręcić ten korek (uderzenie z czuciem powinno odblokować zapieczony gwint).
Rozpuszczalnik nitro plus olej silnikowy lub hydrauliczny w proporcji 3 do 1, super penetruje gwinty i inne zapieczone rzeczy. można jeszcze użyć płynu hamulcowego
Ale ... w casto pani mi powiedziała że to się wkręca na such w sensie że jedynym elementem uszczelniającym jest ten oring co jest fabrycznie - fajnie; ale teraz se siedzie i myśle co jak się ten gwint zapiecze? wykręcałem takie odpowietrzniki z kilkunastoletnich grzejników stalowych, płytowych i nic się nie zapiekało, również w ciągu tych kilkunastu...
Na zapieczone gwinty najlepsze jest gorąco, i nagłe schłodzenie, ale tej metody nie stosowałem nigdy z aluminium, więc nie wiem jak się w tym wypadku zachowa.
roberrttos czy klucz DWT przerywa pracę jeżeli nie odkręci śruby, czy udar działa do momentu trzymania wyłącznika (te z regulatorem jak f-650nm po kilku uderzeniach przerywają pracę silnika- rozłącza ich jakieś zabezpieczenie co nie sprawdza się w rozbijaniu zapieczonych gwintów) :!:
Śruby ani drgnęły, ani małe ani duża główna. Na małych pękła grzechotka. Zapieczone jest maksymalnie. Gwint jest idealny, nigdy nie było odkręcane.
Potoczna nazwa silikon wysokotemperaturowy to nic innego jak ognioodporny kit na bazie silikatu sodowego (szkła wodnego sodowego ) ii tlenku manganu, stąd jego czarny kolor i służy do uszczelniania bądź sklejania elementów poddanych działaniu wysokich temperatur. Dodatkowe grzanie może go jeszcze utwardzić. Jedno co mi przychodzi do głowy to kilka uderzeń...
Witam. Porozkręcaj swoją lampkę i znajdź zwarcie to proste, możesz mieć problemy z mechaniką (zapieczone gwinty)
Dospawanie nakrętki też jest dobrym rozwiązaniem. Szybkie nagrzanie kikuta śruby w czasie spawania luzuje zapieczony gwint. Aczkolwiek wywiercenie otworu w śrubie i nabicie bita Torx też skutecznie rozwiązuje problem.
do wykręcania dobre są wiertła lewoskrętne czasem śruba wykręci się podczas rozwiercania To prawda, ale tylko tak w której został ukręcony łebek z nadmiaru momentu a nie z zapieczenia gwintu.
Nigdy niczym nie smarowałam. Aczkolwiek jak się obawiasz ze gwint się zapiecze to mozesz użyć smar grafitowy ale w tej temperaturze nie wiem czy coś da.
Ale ja pytam o 1/2 czyli już spory klucz i ma być wytrzymały. Odkręcanie zawieszenia itd na co dzień. Do popuszczania uzywam stałego klucza ale potem taka grzechotka ma wykonać resztę roboty na zapieczonym gwincie i to przez wiele miesięcy.
Jakoś to trzeba będzie w końcu kiedyś wyjąć . Dobrze zagrzać piec - najlepiej pojeździć trochę na wysokich obrotach , najlepiej na jak najwyższym biegu - w miarę możliwości . Oczywiście można na postoju zagrzać , ale temperatura będzie trochę niższa. Wtedy jakosć to chwycić , wbić może coś do rurki i wykręcić - powinno pojsc bez problemu. Dzien wczesniej...
Dzięki. Wychodzi na to, że naprawa tego urządzenia byłaby dziecinnie prosta. Byłaby, gdyby nie to, że gwint felernej części zapiekł się z wirnikiem przez te 20 lat użytkowania sokowirówki i za żadne skarby nie chce puścić...
Spróbuj zrobic zdjęcia w tej szczelinie którą zrobiłeś odkręcając osłonę wirnika . Czy jest "zagięty" do środka i przy próbie ściągnięcia opiera się o wirnik , dlatego nie możesz ściągnąć ? Gdyby tak było , to niestety trzeba próbować odkręcać równocześnie wirnik i ściągać obudowę . Odkręć osłonę wentylatora z tyłu silnika i ściągnij śmigła wentylatora...
ciekawe tylko co później robią ze zużytym olejem i filtrem. - przyda się do pieca :D :D :D A poważnie, przy cenach "śpiewanych" za tą usługę przez niektórych "specjalistów" - nie dziwię się ludziom, że dokonują sami wymiany, a na tą jedną okoliczność sprzętu nie będą kupować. Imbusa "12" trudno urwać - fakt, lecz jeśli Kolega sam takie rzeczy robi,...
Kilka razy miałem nieprzyjemność go użyć. jakie kolega wady w nim zauważa? - sztywność rur - konieczność stosowania kolanek na każdym zakręcie - konieczność używania zgrzewarki, która jest gorąca, niewygodna w użyciu (w porównaniu do narzędzi Tece) oraz proces zgrzewania śmierdzi (mnie po tym przez dwa dni baniak pękał) - grubość rur - tworzenie się...
Ja bardzo dobrze znam te piecyki (zresztą dosyć proste w budowie). Prawdopodobnie chodzi o regulację zaworu powolnego zapalania (jest w zespole wodnym). Wybuchowy zapłon (płomieć podczas zapłonu wychodzi poza nagrzewnicę) wymaga, by tenże zawór nieco wkręcić (w prawo). Zawór ten jest zamknięty zaślepką (oczywiście przed jej odkręceniem trzeba zakręcić...
Ok. Sonda wymieniona (była bardzo zapieczona-uwaga na gwint) wszystko w porządku, dziękuję za rady i kończę temat. Pozdrawiam wszystkich.
Zapiekła się po czasie. Zanim zaczniesz ją jutro męczyć możesz odrobinę czegoś penetrującego kapnąć w gwint, choćby WD40. V.
wyciągasz ją dokręcając nakrętkę Jak będzie tak słabo zapieczona że gwint to wytrzyma to wcale żadnych "myków" nie potrzeba do jej wyjęcia. Kilka takich miałem co nawet prasa nie dała rady, bo tylko koniec śruby miażdżyła.
"PARKSIDE" Oglądałem, groty wkręcane na gwint - czyli moim zdaniem raz dwa się gwint zapiecze. Stabilizacji żadnej. Moc malutka. Brak możliwości wyboru/dokupienia innych użytecznych grotów.
Witam. Mam problem z zespołem wodnym do w\w piecyka. Otóż woda wydostaje się przez iglicę która popycha iglicę zespołu grzewczego. Wymieniłem membranę na nową. W górnej pokrywie zespołu jest zawór, niestety po odkręceniu zaślepki wewnątrz jest tak zapieczony gwint, że w żaden sposób nie można go ruszyć. Próbowałem WD-40 na "gorąco" też nie dało rady....
Można też naciąć np.brzeszczotem i odkręcić płaskim śrubokrętem. Gdy jednak jest zapieczone to tylko wykrętak. Naciąć nie da rady bo nic nie wystaje z otworu. Z tymi wykrętakami spróbuję. Gwint raczej nie jest zapieczony. Jak jeszcze jakiś sposób jest to z chęcią się dowiem :).
Witam! marka samochodu to Mazda 323 .świeca jest chyba zapieczona .Przy siłowym odkręcaniu mam obawę że zerwę gwint.
jak wykrećić sonde bo próbowałem i tylko toszke poszło bo pewnie jest zapieczone czy polać czymś prosze o rady. Pozdrawiam Witam! Bawiłem się ostatnio w wykręcanie sondy , proponuje polać ją (okolice gwintu) płynem hamulcowym. Po upływie ok 5-10minut powinna z łatwością się odkręcić. Pozdrawiam.
Tak, śrubka mocuje również skalę. Już odkręcona. Czyli jak rozumiem całość jest po prostu wsadzona jedno w drugie i nie ma gwintu, zwyczajnie zapieczone może być?
Tak jak inni koledzy pisali wez szczypce i wykręć gwint i jak to się zapiekło? pozdrawiam
Im większa śruba tym łatwiej jest ją odkręcić bez uszkodzenia gdyż ma większą tolerancje pasowania (większy luz). Większą średnicę gwintu można mocniej dokręcić ale jest mniejsze ryzyko jej porządnego zapieczenia "zespawania" na gwincie. W marketingowych testach wideo narzędzi często odkręca się duże średnice gdyż one są mniej kłopotliwe. Dobry nawyk...
Odkręca się w lewo, normalny gwint, moja się tak zapiekła że musiałem jej łeb rozwiercić, sama szpilka poszła ręką.
...śruba w nakrętce się po prostu połączyły ze sobą i stanowią teraz nierozerwalną jedność Żeby uniknąć takich niespodzianek w przyszłości, zastosuj nową śrubę z "koloru", albo z nierdzewki. Skręcając nasmaruj gwint wazeliną bezkwasową (albo kosmetyczną). Taka konstrukcja nigdy się na klemie nie zapiecze ;-)
Dobrze jeszcze raz. Rozginam delikatnie szyny wiercę otwór wiertłem 3,2mm. Robie sobie od śroka fazkę pod śrubkę stożkową. Jak teraz przytwierdzić srubkę do szyn aby przy wkręcaniu grota się nie kręciła w miejscu? Czy w szynach również musi być rowek pod grot, czy wtedy mając szpilki wystarczy zakańczać grot oczkiem. Bo sama śrubka pełni funkcję dociskową...
Przecież to jest oś napędzająca sprężarkę a nie żadna śruba ! Jak będziesz próbował coś do niej dospawać to na bank uszkodzisz simmering w sprężarce. Jedyne wyjście, które przychodzi mi do głowy to zniszczyć całkowicie płytę sprzęgła, zdjąć koło pasowe i próbować jakoś rozciąć/zeszlifować pozostałą na osi tulejkę z gwintem
Coście się na to grzanie uparli? Zawór z czegoś w rodzaju mosiądzu, to co zostało w ścianie albo staliwo, albo też mosiądz, osadzone na konopiach lub teflonie - nie ma prawa się jedno z drugim tak zapiec, by trzeba było od razu saperów wzywać... Klucz w łapę i jedziemy. V.
A propo korb to właśnie chciałem ściągnąć, takie zwykłe na kwadrat i widać się zapiekły bo ściągacz wychodzi razem z gwintem który jest w korbie. Korby od komarków też były wyginane tylko nie tak jak na schemacie od Radaratora Mam ochotę pobawić się w porting. Może tábori tuning :) Te silniki chyba za delikatne.
Zastosowanie środka penetrującego to podstawa przy wykręcaniu zapieczonej świecy zapłonowej. To potem się nie dziw że urwałeś. Powodzenia w łamaniu świec. "Na sucho nie pojedziesz". "Zastosuj 1m rurę jako przedłużkę do klucza a wyleci w kosmos". Świeca jest zapieczona na gwincie i tam trzeba chemii ostro penetrującej. Zastosowanie klucza udarowego...
Mam kolejny problem.Sruba przy zbiorniczku od sprzegla hydraulicznego jest zapieczona,Jak ja odkrecic,zeby nie zjechac gwintu na srubie?
Dospawać nakrętkę. Klucz udarowy. Po spuszczeniu oleju, poprawić gwint. Nowy korek i nowa podkładka. Dokęcać zawsze kluczem dynamometrycznym!
Gwint jest standardowy. Odkręcasz w lewo. Zablokuj koło pasowe o krzyżak kawałkiem drewna a na śrubę załóż klucz oczkowy i uderz w jego koniec młotkiem. Możliwe, że śruba była wkręcana na klej do gwintów i trzeba zerwać połączenie lub po prostu przez lata gwint się zapiekł.
Przy okazji ściągania nie popsuj gwintu. Wkręć tam śrubę z centralnie nawierconym otworem dla stabilizacji ściągacza. Posmaruj olejem wałek, poczekaj cierpliwie. Jeśli łożysko się rozpadnie, można rozciąć wewnętrzny pierścień flexem.
gwint normalny ale dokrecony odpowiednio lub dobrze zapieczony
Odkręca się w lewo. Gwint jak na pozostałych. Jest zapieczone. Dobry klucz tego typu i chwyć za gwint(wkładka i tak na złom) https://obrazki.elektroda.pl/3005203500_... Jeśli cokolwiek puści ale będzie ciężko szło to nie odkręcaj od razu tylko odkręć trochę potem dokręć i znowu odkręć więcei i znów trochę dokręć aż do momentu gdy pójdzie...
Jest to dość znana przypadłość rowerów z tradycyjnym rozwiązaniem łożyskowania kierownicy. Przyczynami problemów z odkręceniem mogą być dwie kwestie. 1. Zapieczenie się połączenia gwintowego. 2. Uszkodzenie gwintu. W przypadku pierwszym trzeba wyczyścić możliwie jak najgłębiej, w miejscu styku z nakrętką, gwint sztycy i zastosować środek typu WD-40...
Jakoś nie dowiedzieliśmy się o jakim samochodzie mowa (może być istotne) i które rurki (albo linki). Złorzeczysz wykonawcy ale chyba nie on uszkodził gwint? Pewnie zakladasz, ze gwint uszkodzony tylko w nakretce a moze byc tez w gniezdzie. Czy przypadkiem nie chodzi o rdze. Pzepraszam, ale cos sie stalo z klawiatura. No to tak jest to escort. Przewody...
Oczyścić szczotką drucianą wystający gwint śruby, zalać go płynem hamulcowym, ewentualnie płynem pokroju WD, i kluczem udarowym skosztować. Jeśli nieoczyściłeś gwintu śruby tylko na siłe próbowałeś odkręcić, to brud spowodował zatarcie się gwintów. Spróbuj teraz zpowrotem dokręcić nakrętkę oczyścić gwint śruby, zalać płynem i wtedy próbuj. Powodzenia....
No niestety. Zrobiłem na trasie 80 km i na pierwszym cylindrze pojawił się olej. To właśnie na wtrysku 1. cylindra mam cześciowo zerwane gwinty. Ten wtrysk był zapieczony i był wyciągany przez specjalistyczną firmę. Wyciągnęli go w stanie nieuszkodzonym, więc nie to powinno być powodem zerwania gwintów. Będę próbował z innym szczeliwem. Teść powiedział...
Zawsze kusi, ale aż tak nie potrzebuje. Poza tym znalazłem ciekawe rozwiązanie. Kolega jak usłyszał o tym, kupuje wkrętarkę to polecił mi wkrętarkę udarową... No i tak od słowa do słowa doszedłem do tego, żę chodzi o klucz udarowy. Sprawdziłem co to i stwierdziłem, że w sumie dało by się zrobić taką przejściówkę na klucz udarowy... Oczywiście okazuje...
Szlifierka powinna pociąć (nieraz tak robią, by wywieźć na złom stary, duży grzejnik). Ten największy na zdjęciu ma 25 żeberek a te stare żebra są grubościenne i pewnie każde z nich waży więcej niż 6 kg. Trzeba też dodać ciężar nypli grzejnikowych). A propos, to czy te kaloryfery są uszkodzone (np. pęknięte)? Może gdzieś, gdzie się coś buduje czy zakłada...
Do usuwania uszkodzonych lub zapieczonych nakrętek bez uszkadzania gwintu służy specjalne narzędzie "nut splitter" niestety nie znam polskiej nazwy. [url=https://www.google.co.uk/search?q=n... Gogle
Witam. Mam problem z wymianą amortyzatora napinacza , problem polega na tym że , nie mogę odkręcić koła napinacza , gdyż jedyna opcja żeby odkręcić dolna część amortyzatorka. Tam jest lewy czy prawy gwint? Próbowałem i tak i tak więc niewiem czy tak zapieczona jest ta śrubka .. jak macie jakieś wskazówki to będę wdzięczny.pozdrawiam
Można spróbować użyć środka WD40 (ale bezpośrednio po użyciu nie próbować zapalić piecyka, gdyż ten środek na bazie produków ropopochodnych, a więc łatwopalny). A czy te wkręty są w tym konkretnym egzemplarzu piecyka z łbem na śrubokręt, czy też na klucz (wtedy byłyby to śruby). Jeśli na śrubokręt, to może spróbować odkręcić je jakimiś szczypcami (najlepiej...
Wykrętak, to gadżet anty wykręcający, bo im większy opór, tym bardziej stożkowa konstrukcja rozpęcza wykręcany gwint. Jeśli w duraluminium się zapiecze, to bywa bardzo trudno z takim wykręcaniem. O ile warunki pozwalają, to dobrze jest nagrzać do powiedzmy 300 i więcej st. (nie stopić) i wrzucić do zimnej wody, jak ma się szczęście, to wykręca się w...
Ale jak cofałem kolano i włożyłem klucz do środka to było tak zapieczone że ledwie co można było ruszyć. Trzeba było odkręcić, wyczyścić gwint, uszczelnić pakułami z pastą i nakręcić kolanko z powrotem.
To istniejąca instalacja przemysłowa, a typoszereg kołnierzy mówi, że dla DN150 PN16 stosuje się śruby M20. Masz rację, że dla momentu 1000 Nm to np. w ofercie Makity kwadrat 3/4 lub 1/2.Spodziewam się korozji, zapieczonych śrub, uszkodzonych łbów i gwintów i innych niespodzianek. Do tego mam ograniczony czas przestoju instalacji. Nie mogę sobie pozwolić...
Witam, Tymczasem w treści mowa o wymianie baterii. BINGO! Właśnie tu do wymiany jest cała bateria zlewozmywakowa i trzeba odkręcić dolną nakrętkę przy rozecie (na obu dojściach - ciepłej i zimnej wody), a nie głowice. Po odkręceniu baterii, oględzin będą jeszcze potrzebować króćce od wężyków - gwinty, uszczelki, krawędzie przylgowe do uszczelek; w razie...
Odkręciłem ten korek od wewnątrz - jest na prawym gwincie choć po tylu latach był zapieczony i żabka dopiero pomogła. Odchyliłem blok wodny bez wyciągania go, wyciągnąłem uszczelkę umyłem połączenie z tłuszczu złożyłem z powrotem na czerwonym silikonie. Program testowy pokazał sucho.
Dzięki za odpowiedź. Zrobiłem to trochę inaczej - zrobiłem nacięcie na pierścieniu gwintowanym, za pomocą młotka i wybijaka płaskiego uderzając w rant nacięcia w końcu puściło - znany patent na odkręcenie nakrętki tarczy w szlifierce kątowej, gdy nie mamy klucza lub połączenie gwintów zapieczone. Poszło nawet łatwo, ale kolejna niespodzianka. Wirnika...
Zalalbym wd40 i podgrzał za jakiś czas powtórzył. Dobry bit, czy nasadka torx powinna załatwić sprawę, tylko dobrze osądzić w imadle. Upewnij się czy gwint jest normalny czy lewy.
Za cholerę nie mogę tego odkręcić, dorobiłem odpowiedni klucz lecz nic z tego. Jesteś pewny że w tym przypadku nie zastosowano gwintu: "lewoskrętnego" ?. Może warto tą "zapieczoną" śrubę potraktować palnikiem ?.
Musiałem wszystko rozwiercić, bo nic w moich warunkach nie ruszało tej zapieczonej śruby. Gdy próbowałem wyskrobać resztki gwintu dentystycznym wybierakiem to ledwo się odginał. Chciałbym się jeszcze zapytać czy sensowne byłoby montowanie w otworze tzw. helicoil zamiast wstawiania lub wklejania szpilki. Co do głowicy to śruba tylko przechodzi przez...
Mogło się zapiec. Wkręć śrubę ale nie do końca, zostaw z centymetr niedokręcony i w tą śrubę przywal. Ze trzy razy. Bezwładność koła powinna pomóc mu zejść. Nie wal za dużo żeby gwintu nie zniszczyć. Przywal ze trzy cztery razy tylko tak fest. Młotek półkilowy. Potem próbuj jak na filmie. Albo rower do jakiego* warsztatu. Obojętnie. Może nawet tam gdzie...
Nowa głowica to nie majątek, rozebrać ją ile się da i grzać opalarką okolice gwintu aż zejdzie,
Myślę, że kluczowe znaczenie ma czas i gwałtowność zmiany temperatury. Tak czy siak podczas podgrzewania zaistnieje z pewnością moment kiedy nakrętka będzie miała inną temp niż śruba i to wywoła wzajemne "poruszenie" elementów wzgl.siebie co uwolni gwint od zapieczenia. Tu macie tabelę kolorów: http://www.technique.pl/51/tab2.jpg Ja stawiam na jakieś...
Temat niby dość prosty. Wymiana tarcz hamulcowych tył Mazda 6. Wszystko po jednej stronie udało się wymienić niemal katalogowo.Tarczę i klocki. Po drugiej stronie niestety nie daję rady.Konkretnie doszedłem do momentu odkręcenia dwóch śrub mocujących starą tarczę do piasty.Na śrubokręt krzyżakowy.Tu poległem.W żaden sposób nie dają się ruszyć te dwie...
Lepiej usunąć łeb śruby przez wiercenie i jeśli nie puści gwint, wtedy usunąć pozostałość śruby przez dokładne wiercenie.
Ale ta śruba tylko "trzyma" jarzmo - moment ścinający jest minimalny, jako że dochodzi jeszcze tarcie jarzma o uszy zwrotnicy. I wcale nie trzeba tego dokręcać, aż całość soki puści, do dokręcenia wystarczy moment z zakresu 60-90Nm (śruby10.9-12.9). Przy braku klucza dynamometrycznego - klucz oczkowy, bez przedłużki, plus środek hamujący gwint - z oferty...
Jakiej grubości zastosowałeś płytę? Jeśli wtrysk jest mocno zapieczony zapomnij, że wyciągniesz go taką śrubą. Musisz mieć porządną nakrętkę, która nie zerwie gwintu przy próbie wyciągnięcia.
Witajcie, koledzy przestańcie się łudzić , że małym kompresorem ze zbiornikiem 50 l można odkręcać zapieczone szpilki kół z gwintem drobnozwojowym ! No nie jest to po prostu odkręcanie tylko po prostu "hałasowanie" kluczem. Napiszę tak - jaki sprzęt takie odkręcanie ! Dodano po 2 Butla 100 l i dobra sprężarka to może być na styk ale to zależy najwięcej...
Jak masz sprawny ciągnik to Ursus 360 odpala na zimnym płynie przy ponad -10 stopniach bez żadnych podchodów. Mój może stać miesiąc.. wkładam akumulator 70Ah i odpala za drugim obrotem przy -10 stopniach na płynie i oryginalnym rozruszniku. Warunek to sprawny układ paliwowy i prawidłowe sprężanie. Ustawię jeszcze kąt wtrysku i się zobaczy. Pompa jest...
cześć! Zobacz czy na wrzecionie wiertarki (ten element na którym nakręcone jest futerko) są 2 spłaszczenia / ścięcia. Jeśli tak to musisz mieć płaski klucz 17'kę, którym chwytasz wrzeciono właśnie w tych miejscach (blokujesz) i odkręcasz futerko (jeśli w środku nie ma śruby tak jak piszesz). Może iść ciężko jak gwint jest zapieczony ale powinno pójść....
DOMEX32 ma racje jaki gwint pierdoły normalnie się zapiekł bo jak jezdzisz na gazie t paliwo nie idzie przez wtryski i są suche cała filozofia i częsty mankament gazowników w parze z pompoą paliwa
Modele rozkładają się tak samo. Jest to gwint drobnozwojkowy w urządzeniu drgającym, a więc może być "zatarty"="zapieczony"="zacięty". można spróbować jedną część ochłodzić a drugą lekko podgrzać( ocieplić). Lekkie drgania -postukiwania również mogą pomóc. Można spróbować na połączeniu nanieść jakiś środek penetrujący-płyn ( alkohol etylowy, płyn do...
czy elektronik samochodowy ma w warsztacie palnik pomocny odkręceniu SL jak się okaże, iż jest zapieczona? Jak się okaże, to albo ukręci gwint albo sama się ukręci i wtedy potrzebny migomat i kątówka.
Pozostaje spawanie punktowe(regeneracja gwintu nieopłacalna).Jeśli nie jest zapieczone można spróbować w 2 osoby- jeden podważa np.łyżkami do opon drugi uderza w czop wału.Tylko można wał pokrzywić.Ja bym spawał magneto do ściągacza i tak jest do wymiany.
Jaką siłą poprawnie dokręcać zawór kątowy do przyłącza w ścianie? Wiadomo, przyłącze stare, zawór nowy z nałożonymi uszczelnieniami, ale dość gładko się wkręcił, tylko z racji braku doświadczenia w tej kwestii zastanawiam się czy dokręcenie na wyczucie, aby nie uszkodzić gwintu jest ok czy jednak powinien być mocniej dociągnięty? Połączenie jest szczelne,...
Jak dla mnie rzeczy które wymieniłeś są do ogarnięcia za ok 1000 zł spokojnie - zwykła eksploatacja. W 15 letnim aucie z przebiegiem 200-300 tysięcy, to za 1 000 pln kupisz nowe opony i ewentualnie nowy akumulator. A tematy do naprawy, jakie wymienił : 20 letni samochód generuje mnóstwo problemów które nie zawsze dotyczą silnika czy zawieszenia. Wypalone...
Witam. Zerwałem śrubę M6 w kolektorze wydechowym auta która mocuje na nim osłonę. Potem rozwierciłem tę śrubę mniejszym wiertłem 4 lub 5. I jest taka sytuacja że jak patrzę w otwór zostało trochę dookoła cienkiej ścianki tej śruby w gwincie. Dodam że nie była ona zapieczona bo była nowa. Po prostu za mocno ją chciałem wkręcić. Czy można coś z tym zrobić...
Sprawdź czy zawór upustowy na turbinie nie jest zapieczony. Nie odpalaj na samostarcie. Czy silnik nie chodzi twardo?? Jak głowica jest przykręcona śrubami z drobnozwojnym gwintem 1/2 " to sprawdź gwint w bloku. Nowa uszczelka o ile ma większą średnicę otworów od otworów cylindrów?
Musiała się zapiec i dlatego ten co odkręcał urwał ją. Jeżeli urywa się łeb śruby to zostaje tylko sam gwint (szpila) na który nie działa już żadna siła i powinien się łatwo wykręcić. Jeśli jest zapieczona to jest faktycznie problem.
Można próbować sposobów które koledzy podają powyżej. Ja jednak zrobiłbym to prościej, bo bez lewoskrętnych wierteł, kluczyków ampulowych i tym podobnych specjalistycznych narzędzi. Przewierciłbym ten gwint wiertłem o takiej samej lub większej średnicy jak gwint, a potem otwór nagwintował gwintownikiem o odpowiedniej do otworu średnicy, a więc większym....
Jeśli ma być to: najlepsze: - najszczelniejsze, - odporne na zmiany temperatur, - niekorodujące, - niepowodujące zapieczeń, - nieoddziałujące z materiałem, - nietoksyczne, - dające się łatwo rozkręcić po latach itp. to spełni je: - użycie pakuł lnianych z zastosowaniem pasty Multipak (lub innej pasty do pakuł). Połączenie musi być wykonane prawidłowo,...
;) ja nie do wózka jej potrzebuje, a do off-grida. Zrobiłem już z żywych 3x24V, pozostały 3 uszkodzone i jedna z upalonym słupkiem na zapas. Gdy dołożyłem paneli do 2kWp okazało się, że jeszcze jedno ogniwo niedomaga, zbyt intensywnie gazuje, tzn ma zwiększają rezystancja wewnętrzna. Podejrzewam, że też któraś płyta odpadła. Też ma rozwalony słupek...
Namoczyć naftą przez kilkanaście godzin. Kiedyś znalazłem na strychu latarkę, okrągłą z żelaza, w środku była bateria, która wyciekła i tak to leżało wiele lat. Wyglądało na to, że rdza na gwincie trwale połączyła części latarki w jedną całość, ale po całonocnym moknięciu w nafcie gwint odkręcił się dość łatwo.
Sruba jest jednorazowa z rdzeniem , po prostu wyciąga się . Nie może się wyciągać w trakcie normalnej pracy, gdyż utraciła by swój naciąg i np. koło zębate mogłoby się przekręcić na wale i spowodować katastrofalne zniszczenie w maszynie, silniku czy innym urządzeniu. W trakcie pracy maszyny śruba pracuje bez przekraczania dopuszczalnego dla niej naprężenia....
Użycie WD 40 bez sensu bowiem nijak nie prowadzisz tego medium na gwint wkręta. Śruba wkręcona w aluminium i poddana zmianom temperatur. Ano trzeba będzie zastosować metodę udarową. Czyli napinamy nasadkę klucza i uderzamy w nią młotkiem z umiarem a nawet trochę mocniej.
Dzień dobry, no to jestem winien Ci krótki raport. Zamówiłem to "cóś" o czym napisałeś. Niestety nie udało mi się w całości zdemontować starego ustrojstwa bo nie potrafiłem wybić tulei rozprężnej utrzymującej koło zębate (napędzające bezpośrednio listwę zębatą) na osi napędu (ta gruba oś na zdjęciu załączonym przez Ciebie). Więc oś została stara. Wymieniłem...
zapieczony termostat zapieczony wirnik zapieczony pierścień
silnik stycznik gwiazda trójkąt żarówka piekarnika bosch wfb1604 programator
telefunken stereo telefunken stereo
Wnętrze gramofonu CEC BD-5200: szczegóły i komponenty Record STM 21 Control Module for Record System 20/21 Sliding Doors – Features, Variants, Faults