U mnie w lewo kręci się bez najmniejszego oporu, jakby nic na niej nie było. Ale ruszyć w prawo, to od razu opór i kręci prądniczką. To , że się kręci w dwie strony to jest normalne zjawisko , ustaw korbkę poziomo i delikatnie stuknij małym młotkiem oczywiście w lewo powinno puścić , masz zapieczony gwint . :D
W każdym jednym aucie olej spuszczany korkiem schodzi niemal do zera. Odessany nie podlega oględzinom, nie zabiera opiłków, jego ilość zawsze będzie mniejsza niż po spuszczeniu korkiem. Co do uszkodzeń gwintu, to przy odlewie przeważnie jest uszkodzony przy dokręcaniu, a przy odkręcaniu to uszkodzenie się objawia, albo pogłębia. Natomiast przy tłoczonej...
Jeśli mam ukręconą szpilkę np. M10 w głowicy, będącej kilkukilogramowym odlewem aluminiowym, to palnikiem o małej gęstości mocy nie nagrzeję szpilki i okolic do temperatury, która pozwoli rozluźnić zapieczony gwint. Najlepiej sprawdza się palnik acetylenowy. Szybkie grzanie, potem chłodzenie i gwint puszcza.
Temat archeologiczny ale podzielę się z potomnymi, bo właśnie zwalczyłem podobną sytuację. Zapieczony na maksa kran na zewnątrz. Ni chu..chu nie szedł kluczami ani młotkiem i przecinakiem - próbowałem odbijać w nakrętkę. Ani małym palnikiem - styropian i akryl dookoła, rura plastikowa zaczęła się topić. Odkamieniacz łazienkowy na gwint. Po ok 10 minutach...
gwint normalny ale dokrecony odpowiednio lub dobrze zapieczony
Sprawdź w pierwszej kolejności koniecznie wiązkę. Jeśli wiązka będzie okej warto zrobić test przelewowy wtrysków. Trudność demontażu takiego wtrysku jest zależny od przebiegu i kondycji. Jeśli nie jest zapieczony to jest szansa że lekko wyjdzie. Przebieg 143 tys km na 100% oryginalny. Przepraszam, że pytam ale nie miałem nigdy do czynienia z wtryskami....
Tzoku, ile widziałeś zardzewiałych korków olejowych? To się "zakleszcza" - jak przy wymianie zimny korek zostaje wkręcony w ciepłą, najczęściej aluminiową miskę - bywa problem z odkręceniem, często przy aluminiowych miskach okazuje się że korek był wklejony - bo gwint wcześniej uległ zniszczeniu. Tak czy inaczej - albo ciągnąć na siłę przy użyciu dobrego...
Witam, Corsa B, sprawa wygląda tak, że trochę kopci i oczywiście bierze olej w ilości około pół litra na 1000 km. Będę zmieniał olej i przy okazji chciałem wlać naftę do cylindrów i zostawić to na noc aby wyczyścić je z nagaru i być może spowodować, że puści jakiś zapieczony pierścień. Chciałem zapytać ile wlać tej nafty do każdego cylindra? Aż pojawi...
cześć! Zobacz czy na wrzecionie wiertarki (ten element na którym nakręcone jest futerko) są 2 spłaszczenia / ścięcia. Jeśli tak to musisz mieć płaski klucz 17'kę, którym chwytasz wrzeciono właśnie w tych miejscach (blokujesz) i odkręcasz futerko (jeśli w środku nie ma śruby tak jak piszesz). Może iść ciężko jak gwint jest zapieczony ale powinno pójść....
Kwestia dostrojenia, zaczął bym od dyskryminatora, tylko że w tak wiekowym radyjku rdzenie są zapieczone a gwinty plastykowe sparciałe i nie umiejętne podejście prowadzi do destrukcji, możesz spróbować zdjąć delikatnie wosk zalać naftą lub innym preparatem i dopiero odpowiednim stroikiem to ruszyć.
Z tymi nakrętkami jest zawsze problem. A zabezpieczenie odgiełeś . Najlepiej podjechać do jakiegoś znajomego co ma dokrętak pneumatyczny. Bo inaczej będzie trudno. Ja jak odkręcałem rurką to się nieźle namęczyłem żeby odkręcić .
Trochę OT u kumpla byli szpece zademonstrować działanie hydraulicznego ściągacza (wyciągacza ? ) w Mercedesie. Chłopaki założyli sprzęt pompują ... i już mamy wtryskiwacz dwuczęściowy. Niestety wtryskiwacze CR w mesiach i francuzach to wyzwanie dla twardzieli. I jeszcze te świece żarowe ... To kiepski mieli tan ściągacz, nakręcany pewnie tylko na gwint...
Próbowałeś odkręcić same dysze, te sześciokątne? A może te śruby maja lewe gwinty? Jeśli podgrzewać, to może nie od razu palnikiem, tylko opalarką i też nie punktowo, tylko wraz z otoczeniem w promieniu min 10 cm, żeby nie kumulować naprężeń termicznych w jednym miejscu. Zapieczone gwinty czasami trzeba wręcz kapać w penetratorze i to np. cała noc....
Zaświeć latarką i dokładnie spójrz od środka. Ja spotykam gwinty, ale tak na odległość to na 100% nie mogę potwierdzić. Generalnie trzeba się spodziewać zapieczenia i zakamienienia gwintu i zazwyczaj w jakimś stopniu uszkadza się podczas odkręcania powłoka chromowa przy chwytaniu tego elementu narzędziami.
Witam Forumowiczów. Dostanę na święta części do mego simsonka S51b Posiadałem w nim gaźnik typu 16n1-11 a kupiłem 16n3-4 (1-11 został uszkodzony nieodwracalnie przez ojca ;p rozłożył go na części, a następnie je zgubił. czy 3-4 będzie współpracował z cylinderkiem ? Pytanie 2 Wchodzi AM i co teraz? nie znam pojemności cylindra. nominał miał 50ccm tyle...
OK. Więc pompa sama ciągnie. Nie trzeba jej zalewać, potrafi pompować powietrze. Dostała nafty, nic na razie nie zaczęło ciec. Kręciłem kierownicą prawo-lewo. Gdy otwierają się zawory przelewowe ciśnienie bardzo wzrasta i zaczyna wyć już poważnie. Ale to normalne. Potem wyjąłem wąż ssący i dałem się układowy wykrwawić. Zaraz zmieniam pompę. ~~ OK. Zmieniliśmy...
Jak wykręcić zapieczone świece zapłonowe żeby nie uszkodzić gwintów w głowicy?
Skoro to twój dom to 10 minut roboty z wymiana zaworu. no nie żartuj, z wyłączeniem systemu, spuszczeniem wody, mocowaniem się z zapieczonymi gwintami, bieganiem do sklepu, bo coś nie pasuje, napuszczeniem wody, odpowietrzeniem? 10 minut?! Bardzo dziękuję za poradę.
Witam. Tam jest gwint zapieczony, zardzewiały i sfatygowany i nic nie pomoże oprócz wymiany. A grzanie czy wiercenie zniszczy tylko słupek i będzie większy problem. Pozdrawiam.
czyli na siłę? Niekoniecznie. Spróbuj najpierw opukać pokrętło kawałkiem klocka drewnianego. Użyj kwasku cytrynowego, żeby usunąć jak najwięcej kamienia. Potem spryskaj preparatem penetrującym (WD40, CX90, nafta, itp.) i odczekaj kilka godzin. Po odczekaniu znów opukaj i spróbuj zdjąć pokrętło. Jeśli będzie ciężko schodzić, to cały czas delikatnie...
Hello Jak radzicie sobie z zapieczonymi śrubami przy wydechu cztero-suwa. 4 gary, 8 śrub, jedna zerwana - wystaje około 1,5cm gwintu - brak już łba śruby. Dospawanie nakrętki ( ukręca się na spawie) nie pomaga, grzanie wokół śruby - bez samej śruby oraz odkręcanie z dospawaną nakrętką - nie pomaga. Brakuje pomysłu - kończy się powoli gwint.
Napewno w zespole wodnym jest usterka, ale nie tylko tam. Trzeba sprawdzić dokładnie zespół wodny - może być zatarta iglica (i dlatego nie domyka gazu). Oczywiście przy rozbiórce zespołu wodnego czyści się filtr (w razie potrzeby wymienia), wymienia się uszczelkę iglicy, wymienia się membranę (może mieć już mikropory), a po montażu reguluje się zawór...
Rozpuszczalnik nitro plus olej silnikowy lub hydrauliczny w proporcji 3 do 1, super penetruje gwinty i inne zapieczone rzeczy. można jeszcze użyć płynu hamulcowego
Woda tego materiału nie mogła stopić, ale załączanie grzałki bez wody, z pominięciem termostatu - tak. Być może jakiś laik tak skutecznie testował grzałkę, że stopił rurkę. Można też stopić tę rurkę np. grzejąc króciec palnikiem ("zapieczony" gwint), ale wtedy rurka stopiona byłaby już w miejscu ich łączenia. Samo - to grzmi i błyska.
psiknąć WD40 albo dobry też sposób jest napuścić kilka kropel octu, też pomaga czasami. ogólnie można stosować wszystko co pozwala "ruszyć" zapieczone gwinty ;)
gwintu nie ma, "zapieczone" trzeba stukać ale by nie uszkodzić gwintu na ośi należy wkręcić odpowiednią nakrętkę ak by gwint z niej nie "wychodził"
Ale ... w casto pani mi powiedziała że to się wkręca na such w sensie że jedynym elementem uszczelniającym jest ten oring co jest fabrycznie - fajnie; ale teraz se siedzie i myśle co jak się ten gwint zapiecze? wykręcałem takie odpowietrzniki z kilkunastoletnich grzejników stalowych, płytowych i nic się nie zapiekało, również w ciągu tych kilkunastu...
Nie wiem czy jest jakaś blokada tego korka że się go nie da odkręcić? Blokada tu nie występuje jednak nadmierna eksploatacja młotowiertarki mogła doprowadzić do przegrzania i w efekcie zapieczenia "korka" Ja spróbowałbym za pomocą młotka i metalowego dornika odkręcić ten korek (uderzenie z czuciem powinno odblokować zapieczony gwint).
roberrttos czy klucz DWT przerywa pracę jeżeli nie odkręci śruby, czy udar działa do momentu trzymania wyłącznika (te z regulatorem jak f-650nm po kilku uderzeniach przerywają pracę silnika- rozłącza ich jakieś zabezpieczenie co nie sprawdza się w rozbijaniu zapieczonych gwintów) :!:
Grot zwykle jest wykonany ze stopu miedzi, a więc stosunkowo "miękki". Można spróbować wywiercić 2-3 otworki a następnie je razem spiłować frezem w podłużny otwór. W taki otwór można wręcz wbić ostrze wkrętaka i próbować obrócić. Można też ostrożnie nadpiłować do brzegu i próbować "wydłubać resztę" grotu. Podstawowy problem jednak wynika z zapieczenia...
Śruby ani drgnęły, ani małe ani duża główna. Na małych pękła grzechotka. Zapieczone jest maksymalnie. Gwint jest idealny, nigdy nie było odkręcane.
Potoczna nazwa silikon wysokotemperaturowy to nic innego jak ognioodporny kit na bazie silikatu sodowego (szkła wodnego sodowego ) ii tlenku manganu, stąd jego czarny kolor i służy do uszczelniania bądź sklejania elementów poddanych działaniu wysokich temperatur. Dodatkowe grzanie może go jeszcze utwardzić. Jedno co mi przychodzi do głowy to kilka uderzeń...
Na zapieczone gwinty najlepsze jest gorąco, i nagłe schłodzenie, ale tej metody nie stosowałem nigdy z aluminium, więc nie wiem jak się w tym wypadku zachowa.
Witam. Porozkręcaj swoją lampkę i znajdź zwarcie to proste, możesz mieć problemy z mechaniką (zapieczone gwinty)
Nigdy niczym nie smarowałam. Aczkolwiek jak się obawiasz ze gwint się zapiecze to mozesz użyć smar grafitowy ale w tej temperaturze nie wiem czy coś da.
do wykręcania dobre są wiertła lewoskrętne czasem śruba wykręci się podczas rozwiercania To prawda, ale tylko tak w której został ukręcony łebek z nadmiaru momentu a nie z zapieczenia gwintu.
Jakoś to trzeba będzie w końcu kiedyś wyjąć . Dobrze zagrzać piec - najlepiej pojeździć trochę na wysokich obrotach , najlepiej na jak najwyższym biegu - w miarę możliwości . Oczywiście można na postoju zagrzać , ale temperatura będzie trochę niższa. Wtedy jakosć to chwycić , wbić może coś do rurki i wykręcić - powinno pojsc bez problemu. Dzien wczesniej...
Dzięki. Wychodzi na to, że naprawa tego urządzenia byłaby dziecinnie prosta. Byłaby, gdyby nie to, że gwint felernej części zapiekł się z wirnikiem przez te 20 lat użytkowania sokowirówki i za żadne skarby nie chce puścić...
Ale ja pytam o 1/2 czyli już spory klucz i ma być wytrzymały. Odkręcanie zawieszenia itd na co dzień. Do popuszczania uzywam stałego klucza ale potem taka grzechotka ma wykonać resztę roboty na zapieczonym gwincie i to przez wiele miesięcy.
jak wykrećić sonde bo próbowałem i tylko toszke poszło bo pewnie jest zapieczone czy polać czymś prosze o rady. Pozdrawiam Witam! Bawiłem się ostatnio w wykręcanie sondy , proponuje polać ją (okolice gwintu) płynem hamulcowym. Po upływie ok 5-10minut powinna z łatwością się odkręcić. Pozdrawiam.
...śruba w nakrętce się po prostu połączyły ze sobą i stanowią teraz nierozerwalną jedność Żeby uniknąć takich niespodzianek w przyszłości, zastosuj nową śrubę z "koloru", albo z nierdzewki. Skręcając nasmaruj gwint wazeliną bezkwasową (albo kosmetyczną). Taka konstrukcja nigdy się na klemie nie zapiecze ;-)
Zapiekła się po czasie. Zanim zaczniesz ją jutro męczyć możesz odrobinę czegoś penetrującego kapnąć w gwint, choćby WD40. V.
Przy okazji ściągania nie popsuj gwintu. Wkręć tam śrubę z centralnie nawierconym otworem dla stabilizacji ściągacza. Posmaruj olejem wałek, poczekaj cierpliwie. Jeśli łożysko się rozpadnie, można rozciąć wewnętrzny pierścień flexem.
Oczyścić szczotką drucianą wystający gwint śruby, zalać go płynem hamulcowym, ewentualnie płynem pokroju WD, i kluczem udarowym skosztować. Jeśli nieoczyściłeś gwintu śruby tylko na siłe próbowałeś odkręcić, to brud spowodował zatarcie się gwintów. Spróbuj teraz zpowrotem dokręcić nakrętkę oczyścić gwint śruby, zalać płynem i wtedy próbuj. Powodzenia....
Coście się na to grzanie uparli? Zawór z czegoś w rodzaju mosiądzu, to co zostało w ścianie albo staliwo, albo też mosiądz, osadzone na konopiach lub teflonie - nie ma prawa się jedno z drugim tak zapiec, by trzeba było od razu saperów wzywać... Klucz w łapę i jedziemy. V.
"PARKSIDE" Oglądałem, groty wkręcane na gwint - czyli moim zdaniem raz dwa się gwint zapiecze. Stabilizacji żadnej. Moc malutka. Brak możliwości wyboru/dokupienia innych użytecznych grotów.
Ja bardzo dobrze znam te piecyki (zresztą dosyć proste w budowie). Prawdopodobnie chodzi o regulację zaworu powolnego zapalania (jest w zespole wodnym). Wybuchowy zapłon (płomieć podczas zapłonu wychodzi poza nagrzewnicę) wymaga, by tenże zawór nieco wkręcić (w prawo). Zawór ten jest zamknięty zaślepką (oczywiście przed jej odkręceniem trzeba zakręcić...
Spróbuj zrobic zdjęcia w tej szczelinie którą zrobiłeś odkręcając osłonę wirnika . Czy jest "zagięty" do środka i przy próbie ściągnięcia opiera się o wirnik , dlatego nie możesz ściągnąć ? Gdyby tak było , to niestety trzeba próbować odkręcać równocześnie wirnik i ściągać obudowę . Odkręć osłonę wentylatora z tyłu silnika i ściągnij śmigła wentylatora...
Kilka razy miałem nieprzyjemność go użyć. jakie kolega wady w nim zauważa? - sztywność rur - konieczność stosowania kolanek na każdym zakręcie - konieczność używania zgrzewarki, która jest gorąca, niewygodna w użyciu (w porównaniu do narzędzi Tece) oraz proces zgrzewania śmierdzi (mnie po tym przez dwa dni baniak pękał) - grubość rur - tworzenie się...
Tak jak inni koledzy pisali wez szczypce i wykręć gwint i jak to się zapiekło? pozdrawiam
zapieczony pierścień zapieczony tłok zapieczony żarówka
curtis ustawienia konfiguracja winstars blokada mechaniczna
mlody elektronik bojler ariston
Emoko hulajnoga elektryczna – kody błędów: Monit hamowania, awaria silnika, naprawa Luz w kierownicy skutera – regulacja i wymiana łożysk Vespa, Yamaha, Honda PCX