W tym silniku znaczenie ma owalizacja wału. Bez szlifu nie działa. Ustawianie na obrazku. Widać punkt tłoczenia.
Witam, w UAZ-ie moze byc tak bardzo 'pozny zaplon' - ze 'az wczesny' jakby, bo UAZ byl oryginalnie na benzyne 74 - 78 Oktan i po to ma przy podstawie aparatu zaplonowego tzw. 'korektor oktanowy'. Sluzy on do wstepnej regulacji wyprzedzenia zaplonu - do Liczby Oktanowej benzyny, ktora sie wlewa akurat do zbiornika. Jako ze benzyny niskooktanowe [ 60/68...
Teraz wkleję tekst z www.obd2.pl z podpisem autora. Jest to istotny tekst, który warto przeczytać zanim rozpoczniemy regulacje sterownika lpg. Ten tekst pozbawia nas złudzeń, co do tego, że możliwa jest w ogóle szybka jednorazowa operacja wgrania mapy lpg, oczym często mówią instalatorzy. Oni nie jeżdżą naszym samochodem. Pierwszy szybki wniosek, to...
Witam. Potrzebny schemat glownie kabiny. Problem jest taki ze odstawilem ww samochod jednego dnia, a drugiego juz nie reagowal na pilota. Pomyslalem ze to bateria w pilocie. Otworzylem kluczykiem. Wsiadlem, przekrecilem zaplon i kontrolki nie zaswiecily. Wogole nawet lampka wewnatrz nie dziala. Nawet awaryjne nie działają. Bezpieczniki sprawdzone. Wszystkie...
Jaką rezystancję ma pierwotne uzwojenie zamontowanej przez ciebie cewki zapłonowej? Jak wygląda przerywacz zapłonu? Daj zdjęcia. Czy kondensator ma prawidłową pojemność? Ok 220n. Czy punkt zapłonu jest OK?
Witam wszystkich :) Mam na imie Pawel i zajmuje sie samochodami. O ile z mechanika nie mam problemow to problemy ze sterowaniem elektronicznym pracy silnika czasami mnie dobijaja...jak teraz zreszta =] troche danych o tworcy problemu :) Samochod Pontiac Trans AM, silnik V8. wtrysk wielopunktowy sterowany oczywiscie przez ECM. Aparat zaplonowy magneto-indukcyjny...
Do sprawdzenia ukladu wystarczy zarowka 5W z kabelkiem. Najlepiej wez jakas lampe, wyprowadz z niej dwa kabelki z krokodylkami i probnik gotowy. A teraz jak badac? Tak jak sie dawniej utawialo zaplon w pojazdach. Czyli: 1. Ustaw wal korbowy w pozycji rozwartego przerywacza 2. Zapnij jeden krokodylek do masy 3. Wlacz zaplon 4. Dotknij drugim krokodylkiem...
No i mam rozwiazanie.Ustawialem zaplon na punkt i chodzil jeszcze gorzej. Ustawiałem zaplon na oko i dopiero zaczol. Normalnie chodzic. Mysle ze kola rozrzadu sa wyrobione i to jest przyczyna ze nie mozna ustawic na 0. Odpala nadal ciezko ale to pewnie przez niskie cisnienie sprerzenia.. Chcialem wsxystkim podzielowac za pomoc.
witam-wyglada to na zaplon. zaplon ustawia sie na zwartym gniezdzie diagnozy(staly punkt ZZ)
jak w temacie, gdzy wylacze zaplon i wylacze radio przez wcisniecie OFF radio pokazuje mi godzine i cale sie swieci, dodam ze jest to starsze radio sony na kasety w matizie. co mam zrobic aby radio sie wylaczylo calkowicie podpiac jakis kabelek?? podpinalem wszystko wg. starego radia. Proszę dopisać w temacie nazwę i model radia. Regulamin punkt 11....
Myślę że z częściami będzie duży problem, mam gdzieś instrukcje serwisową do tych silników w języku angielskim. Jeżeli jesteś zainteresowany, to poszukam. A masz jakis pomysl, ktore miejsce przyjac jako wyjsciowy punkt do ustawienia zaplonu? Co do instrukcji to jesli bys mial instrukcje do tych starych tecumeshow to super. Bo ja w sumie mam pdf.a do...
wiec mam lampe wiem gdzie jest punkt 0, wiem ze zaplon ma byc wyprzedzony o 18 stopni, ale jak to obliczyc?
KLEKOTANIE podczas obciążania silnika świadczą o zbyt wczesnym zapłonie a nie o nadmiernych luzach zaworowych.sprawdz łańcuch rozrządu i aparat zapłonowy/regulatory wyprzedzenia zapl./jeśli mechanik sprawdzał zaplon lampą to przy zużytym rozrządzie musiał widzieć niestabilny punkt zaplonu.pozdrawiam. a to moze byc przyczyna duzego zuzycia paliwa??...
Witam temat mnie bardzo zainteresowal sam kiedys zastanawialem sie nad opracowaniem mikroprocesorowego modulu zaplonowego podobnego do dzialania Digiplex lub Nonaploex stosowanego w cc900 cc700 i f126el taki modul mozna by bylo zastosowac do wszystkich starszych konstrukcji silnikow dwusowowych oraz czterosowowych mozna nim reanimowac simsonki mztki...
U mnie na impulsatorze jest jeden kabel ( różowy) , jutro spróbuje zrobić pare zdjęć jak to wygada , mi chodzi tylko tak ,,na oko ,, ustawić bo wyciołem z kołą tamten czop i musze dotoczyć do czopa z komara koła zamachowego i potrzeba i ten punkt zeby przewiercić dziury do koła od chinola i zanitować
No to dobrze ze zesmy sobie to wyjasnili. I przepraszam ze naskoczylem na ciebie , nie powinienem tego robic. Więc sytuacja wygląda tak przestawiajac zaplon w punkt o ktorym napisales zamaskowales tylko problem. wyprzedziles zaplon o jakies 20-30 stopni co sie bedzie objawialo wypalaniem zaworow. I pewie silnik zrobil sie glosniejszy. Dlateo poprosilem...
Jest dostepny kompletny zaplon bezstykowy z cewkomodulem (takiego typu jak w kosiarkach spalinowych), poszukaj firmy p. Jana Wyszogrodzkiego, oni cos takiego produkuja i sprzedaja. Montowalem taki zaplon w motopompie ktora remontowalem i jest rewelacyjny, ma jedna wade-cene, ale remonty motopomp finansuja urzedy gminy wiec jesli bedziesz mial fakture...
Witam. Samochod ograniety. Jedno co mi nie dziala to auto start /stop silnika- gaszenie silnika na swiatlach itp. Mam tylko 2 bledy, ktore domniemam sa powiazane ze soba. Pojawily sie jednoczesnie pierwszy raz przy 36tys km za czasow pierwszego wlasciciela. Mysle ze start stop mu nie dzialal od tego czasu. Jak wykasuje bledy to start/stop zaczyna dzialac...
Z prostej przyczyny Błazej-moje posty sa moderowane i usuwane przez modow bo czasem zdarza mi sie nie pisac polska czcionka,nie uzywac we wlasciwym miejscu przecinka itd.Zalosne to jest poniewaz smiem watpic czy Elektroda to forum naukowo techniczne...a czy raczej forum skupiajace sie nie na merytoryce zagadnienia....a na nienagannej pisowni..!!! Moje...
ja mniejwiecej ustawilem zaplon wg 6 cylindra i palec na 6 swiece gdyz musialbym odkrecac czesc kolektora ssacego a6cylinder mialem z przodu i wystarczylo odkrecic pokrywe zaworow a cech niewidac od maski mysle ze od kanalu tylko widac ale niema podzialki tylko jest jeden punkt na kole wg netu,nieprobowalem regulowac aparatem ale silnik zapala tylko...
Witam mam problem, mam opla kadeta 1.4 na jedno punkt wtrysku sprawa jest nastepujaca: czasami zapala sie lampka check engine druga sprawa jadac autem z rownymi obrotami auto zaczyna szarpac nie wiem dla czego bylem sie podpytac u kilku (fachowców) kazali wymienic kable wysokiego - wymienilem, filtr paliwa -wymieniłem, zaplon sprawdzony i dalej jest...
mozna inaczej . ponizej opis doboru rezystorow do przerobienia wskaznika WPG4 dostepnego na rynku w cenie ok 37-40 pln + przesylka . na poczatek ustalamy jakie parametry ma nasz czujnik pb na pustym i pelnym zbiorniku aby wyznaczyc przedzial dzialania wskaznika i w-g tych ustalen dobieramy odpowiedni potenjometr . Podaje kolejność postepowania i ustalania...
Dokładnie tak jak kolega pisze, każda zmiana przerwy na stykach powoduje zmianę punktu zapłonu. A jak sprawdzasz punkt zapłonu, jakiego sposobu używasz, bo są różne. Gaźnika nie ruszaj jak było dobrze, podpowiem tylko, że ja do takich testów używam wiertarki i klucza nasadowego jako rozrusznika, nasadka na magneto i kręcę, szkoda się wysilać i kopać...
witam mam problem z kablami od zapłonu po zmianie palca i kopułki ustawiłem kolejność jak na schemacie i jak ręcznie kręcę kołem na każdym cylindrze jest iskra w górnym punkcie jak na schemacie a po wkręceniu i próbie odpalenie strzela nierówno chodzi jak by kable były pozamieniane i próbowałem rożnie zamieniać kable i nic jak odpalam na jednym garze...
Ten motor ma zapłon przyśpieszany w dwóch krokach,a moduł jest ten sam co do GN 125,Marouder itp. Dzisiejsze CDI mają trzy punkty zmiany zapłonu. Proponuję zakupić pierwszy lepszy na 12DC (istotne). https://allegro.pl/listing?str...a%C5%82... https://allegro.pl/oferta/modu...9c6e616... https://allegro.pl/oferta/modu...24ef086...
Witam mam Golfa 3 1,8 benzyna gaz po wymianie paska rozrzadu auto szarpie podczas jazdy. Walek rozrzadu ustawiony na znak krzywki otwarte na 1 tloku. Wal na znak i w skrzyni tez widac znak punkt tlok w gornym punkcie, zaplon przestawie za mocno w lewo to slychac zawory, troszke cofne to szarpie, ustawie na lampe auto szarpie ale palec zgrywa sie ze...
Jednak masz mała wiedzę. Żaden wstyd. Chwała ci za to, że się przyznałeś! Jest łatwiej doradzać, gdy poziom odbiorcy jest znany. Do przeróbki zapłonu na CDI WYSTARCZY przewinięcie cewki! Można nawet przewinąć grubym drutem stosunkowo mało zwoji i dodać gotowy transformatorek podwyższający napięcie. Układ będzie droższy ale bardziej niezawodny. Można...
Witam Kolega jarecki04 słusznie przedstawił sposób kontroli punktu ustawienia zapłonu Jest to bardzo istotne do prawidłowej diagnozy usterki w Twoim aucie, niemniej jednak przed sprawdzeniem punktu ustawienia zapłonu proponuję sprawdzić całą instalację WN. Szczególną uwagę zwróc na cewkę zapłonową,ggyż często jest ona przyczyną ,,strzałów,,w tłumik,jak...
Na podstawie pomiaru prędkości obrotowej silnika(szybkości zmian tej prędkości) oraz obciążenia z potencjometru przepustnicy. Tak jak pisałeś dla pewnego położenia kątowego rozdzielacza zapłonu sterownik nie jest w stanie skorygować KWZ i następuje spalanie detonacyjne.
Twoje działania z zapłonem tylko pogorszyły sprawę, jak widać. Teraz wygląda na to, że punkt zapłonu jest całkiem źle, skoro się nie odzywa. Próbowałeś na pych? Klin do sprawdzenia, bo jeśli nie spasowałeś dobrze na stożku i nie dokręciłeś mocno śrubą to będzie zerwany. Przerwa na przerywaczu ma mieć 0,3 mm, punkt zapłonu 2,8-3 mm przed ZZ. Nie wiem...
Krótko-chcesz zrobić tak, aby zapalona dioda ( czyli zmieniony stan na odpowiednim pinie IC1 i IC2) powodowal przesunięcie bazowego punktu wyprzedzenia zapłonu?
No jezeli zwarcie jest w klapie , a odepniesz przed miejscem/punktem zwarcia, to tak. Tylko wylacz zaplon, swiatla i znow zaswiec.
Sądzę, że wystarczy zmierzyć napięcie zapłonu. Równolegle do lampki włączyć woltomierz. Szeregowo z lampką opornik ok 100kΩ. Zasilić napięciem stałym zwiększanym od 50V do coraz większych wartości, Napięcie wskazywane przez woltomierz także będzie wzrastało aż do zapłonu. W tym punkcie powinno się cofnąc. Będzie to napięcie zapłonu - najważniejszy...
Nie powinno nigdzie. Już szczególnie miedzy kowadełkiem a sprężyną. po prostu od czasu do czasu ci tam zwiera i wypadają ci zapłony. Wymień przerywacz - komplet: młoteczek i kowadełko i kondensator, wyreguluj przerwę i punkt zapłonu i będzie dobrze.
W aparacie zapłonowym masz odśrodkowy i podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu, jak zrobisz zęby na kole wału i podłączysz moduł z poloneza, to będziesz miał stały, niezależny od obrotów punkt zapłonu. Można by spróbować odwzorować koło foniczne z malucha/ cinuecento (3 zęby) i podłączyć nanoplexa, który ma w sobie mapę wyprzedzenia zapłonu
Oj ciężko, ciężko. Nie odrobiłeś lekcji z teorii. Poruszasz się po omacku. Moje rady zakładają pewien poziom wiedzy i doświadczenia potrzebny w tej prostej, a jednak nietypowej sytuacji. Jak nie przekroczysz "bariery dźwięku", to nie ma możliwości ci pomóc. Nie mogę pisać elaboratów o każdym najbardziej oczywistym kroku! Robisz wszystko źle. Nie czytasz...
Zapomnij o za wczesnym zapłonie. Punkt zapłonu jest obliczany na bieżąco przez komputer i jak tenże nie jest oszukany przez jakiś czujnik to powinno być OK. Czy masz dwie cewki zapłonowe? Czy może jest jedna z dwoma kablami WN? Podejrzewam problemy z zapłonem. Czy próbowałeś zamienić świece miejscami? Układ wtryskowy jest "wspólny" dla obu cylindrów?...
Ja własnie przrerobiłem na cdi 125. Niesety bez lampy led do ustawienia zapłonu ktora pokazuje realny punkt zapłonu byłem bez szans.
http://www.wotmeworry.org.uk/manuals/cir... Oryginalnie przewody od statora powinny być zakończone kostką która bezpośrednio jest podłączona do modułu zapłonowego. Przewody są połączone zgodne z oznaczeniami na module, czyli rosso, bianco, marone, verde. Silnik chłodzony powietrzem według serwisówek posiada stały kąt wyprzedzenia...
Napięcie jest ok Tzn jakie? Ustawiłem wyprzedzenie zapłonu wkręcając w miejsce świecy czujnik zegarowy i cofając od punktu Gmp o 3mm. Ale ską wiesz w jakim położeniu wału/koła magnesowego w stosunku do położenia statora nastąpi iskra? Kontrola punktu zapłonu wyzwalanego bezstykowo, z takim masz do czynienia jest tylko możliwa dzięki lampie stroboskopowej....
Po co sprawdzać punkt zapłonu. Silnik 2T (nie napisałeś) powinien mieć stały punkt zapłonu. Niestety, ale silnik Morini stosowany w tym skuterze wcale nie ma stałego punktu zapłonu. Zapłon "bezimpulsatorowy".
Do sprawdzenia ciśnienie w cylindrze i punkt zapłonu.
Jest iskra kręcąc rozrusznikiem ale stroboskop pokazuje że moduł szuka punktu zapłonu .( moduł od Roadstar 250 V). Patrząc stroboskopem na znacznik na wałku rozrządu to pojawia się w różnych punktach. I dla cylindra drugiego jest to samo. Kąt zmienia się w zakresie około 90 stopni. Moduł nie zależnie dla cylindrów podaje iskrę bo się nie pokrywają stroboskopy....
Jeżeli dobrze pamiętam to są tam cewki dwubiegunowe i nie przejmowałbym się tym jeżeli jest to tylko zjawisko nieznaczne. Polega ono na tym, że podczas hamowanie silnikiem paliwo zostaje odcinane i do cylindrów dostaje się tylko niewielka jej część która jest niepalna. Lecz po kilku cyklach trochę nazbiera się go i gdy tłok jest w fazie wydechu (zawory...
Oczywiście, że istnieje możliwość przesunięcia punktu zapłonu, spowodowane wewnętrznym uszkodzeniem modułu zapłonowego, jednak musisz wykluczyć wszystkie inne przyczyny. Rozumiem, że pilarka była sprawdzana w dobrym serwisie?
ale nie twierdzisz chyba, że taki "nowoczesny" zapłon po zamontowaniu nie wymaga regulacji. Właśnie tak twierdzę, a w zasadzie opisuję rzeczywistość. Dokładność wykonania tak wzrosła, że mieszczące się w tolerancji położenie punktu zapłonu jest realizowan przez konstrukcję. To tyczy układów ze stałym punktem zapłonu - patrz 2T. W 4T punkt zapłonu określa...
Cewka nie powinna dotykać koła zamachowego ani magnesów. Powinna być w minimalnej odległości od nich aby nie "obcierała". W takich silnikach odległością od magnesów regulowany był punkt zapłonu (przyśpieszanie, opóźnianie punktu zapłonu), tak że to powinno być określone w instrukcji w jakiej odległości cewka powinna być umieszczona (najlepiej mierzyć...
Dałbyś jakieś zdjęcia! Wiele postów zajmuje gdybanie. Jeżeli wyprzedzenie zapłonu robione jest mechanicznie, to najprostsze CDI wystarczy. Ogólnie CDI ze stałym punktem zapłonu są proste jak budowa cepa! Poczytaj: [url=http://zaplon.pl.tl]Link Na pewno wiele spraw ci się wyjaśni (oby).:D
Koledzy Motronic i gromleon z całym szacunkiem do was powiem, że Wasza dyskusja w tym temacie nie ma sensu. Szczególnie jeżeli nie padła definicja punktu odniesienia. Co jest "zerem"? Czyli do czego odnosimy aktualne wyprzedzenie zapłonu? Czy punktem odniesienia jest GMP ? Czy może moment zapłonu najlepszy do uzyskania max mocy? A może do uzyskania...
Witam,czy projektował ktoś lub ma pomysł jak zrealizować takowy moduł dynamicznego ustawienia konta zapłonu urzywając czujnika stuku i impulsatora ustawionego w 1 punkcie tak jak zwykle jest w simsonach i innych motocyklach 2T?Pierwszy problem przychodzącym mi do głowy jest impulsatora ustawiony w 1 miejscu nie dał by możliwości dokładnego określenia...
zaplon elektroniczny zaplon zaplon ducati odcina zaplon
linia energetyczny kontrolka świeca mazda nawigacja scenic
galanzuń klimatyzator hulajnogi xiaomi
Pralko-suszarka Amica AWDG7512CL - instrukcja i specyfikacja Dekoder AllVision - konfiguracja i funkcje