Kolego spróbuj ustawić zapłon na 2-3 mm przed GMP. 1 mm przed GMP, to wg mnie opóźniony zapłon.
Stronę elektryczną wykluczyłem bo mam cały zapłon od platynkowca- magneto, zaplon, cewke itd. Pominąłem oryginalną instalację. Właśnie gdybym tylko taki miał to już bym sprawdził. Też myślałem o uszczelniaczach ale jak pisałem wyżej olej jest normalny. Zrobiłem wiele takich komarków ale ten jest zczarowany.
Dobrze jest narysowane to jest tzw. magneto (zaplon iskrownikowy), a nie zapłon akumulatorowy.
Zapłon typu MAGNET to nie to samo co MAGNETO! Jedna literka "o" a słowo opisuje coś innego... Pierwsze jest ideą, pomysłem metodą a drugie po prostu rzeczą. Poczytaj sobie o zapłonach nazywanych "magnet". Dla ułatwienia napiszę, że jest to układ zapłonowy bez impulsatora. Cewka ładująca jest równocześnie cewką wyzwalającą. W 4T zapłon magnet generuje...
Witam, ostatnio bardzo 'modnym' uszkodzeniem zaplonu - jest sciecie klina magneta, a wtedy zaplon moze sie opoznic nawet o kilka mm / 1 cm i silnik ma zaledwie '10 % mocy z instrukcji' - jesli w ogole da sie go uruchomic... Czytalem juz nawet o 'zaplonie / w polowie suwu' pracy w takich wypadkach... Pozdrawiam.
Kompresja w jakim stanie. Pewnie trzeba ustawić zapłon. Klin magneta do sprawdzenia.
Lm2907 datasheet. Są tam nawet przykłady rozwiązań. W tej chwili można to zrobić na procesorze.
Witam Posiadam WFM 125 M06. Chcę do niej założyć tani zapłon CDI do chińskich skuterków 50cc. Widziałem już gotowe zestawy, ale do WSK 125. WFM ma inną podstawę zapłonu. Magneto dotoczę pod czop. Jeśli chodzi o podstawę, to zostawię oryginalną i do niej przymocuję stator. Czy jest sens i czy będą jakieś z tym problemy?
To wygląda trochę jak problem z zapłonem, może przestawiło się magneto, i w nieodpowiednim momencie ma iskrę.
Witam, tak na 'marginesie' - to te '3 mm przed GMP' w wyprzedzeniu zaplonu, dotyczyly w WSK 125 ustawienia wyprzedzenia maksymalnie do owczesnej benzyny 74 / 78 Oktan sprzed 40 - 45 lat, bo takie paliwa bardzo szybko / krotko sie spalaly, maksymalnie do pozycji tloka w cylindrze 12 - 15 stopni po GMP... Wtedy caly zassany do cylindra swiezy ladunek...
Racej nie ma ten typ akumulatora i nie ma cewki zapłonowej, to w starych motocyklach było tz. magneto i cewki WN oraz kondensator. Jak pamiętam to często ten kondensator nawalał, albo cewka. Tu masz przykład jak to wygląda od WSK. https://www.olx.pl/oferta/zaplon-wfm-125...
Akumulator też waży, musiałbyś eksperymentować z LiIon lub LiPo, ale ładowanie w motorze może być problematyczne. Poza tym duża wirująca masa stanowi magazyn energii, wyrównuje pulsację, dłużej się rozpędza i dłużej zatrzymuje. Jeśli żadna firma nie robi tuningowych lekkich magnet, to może poprostu się to nie kalkuluje, nie przelicza na osiągi.
Mam bardzo duży bałagan z Simsonem SR 50 znalezionym w szopie. Z silnikiem się uporałem, ale elektryka mi nie idzie. Nie ma iskry, ale z akumulatora światła działają. Mam cały zapłon magneto i cewkę elektroniczną, ale Elba czy jak to się tam zawodowo nazywa, to 6 V. Zamieszczę zdjęcie i czy ktoś mógłby napisać, czy muszę coś wymienić albo zamieścić...
Silnik jest zmieniony, w starym rozlecialo się magneto, uszkodzilo uzwojenie oraz poszła panewka. Nowy silnik ma ten zaplon oraz magneto na którym jeździł, ostatnio usłyszałem dosadnie strzały i w tym momencie spadek obrotów, wyraźnie któraś z cewek, cewki też zakupiłem drugie, po zamontowaniu kichalo w gazniki 2i3 więc zamontowalem na środek dwie cewki...
Podejrzewam że masz rozcentrowany wał, dlatego nie ustawisz na książkowy odstęp styków przerywacza, bo w każdej pozycji wału będzie inaczej. Te wały korbowe są bardzo delikatne i trudne w centrowaniu. Do tego duża odległość krzywki od łożyska potęguje wady centrowania i zużytych łożysk wału korbowego. Zapłon bezstykowy (eliminujący przerywacz) lub kompletny...
Witam mam problem z iskra przyjechałem z trasy zgasiłem i za parę godz lipa brak iskry wymieniłem wszystko co związane z zapłonem oprócz magneta i nadal nic .. jest to quad 125 może ktoś pomoże z góry dzięki
Tak dokładnie to potrzebujesz: statora (ta podstawka z cewkami) impulsator (czasem są już zamontowane na statorze, czasem są zewnętrzne) moduł zapłonowy+cewka WN albo tak zwany cewko-moduł co jest teraz częściej spotykane (to po prostu te 2 elementy w jednej obudowie) i magneto pod zapłon elektroniczny. Jeżeli masz zapłon na przerywaczu to takie magneto...
Witam! moj problem z motorynka jest nastepujacy: zmienilem magneto cewke kondensator ustawialem zaplon cylinder i tlok sprawdzalem i wszysko ok poniewaz motorynka nie chciala palic gdy sie rozgrzala . pewnego dnia motorynka zgasla i od tej pory nie moge jej odpalic jest dwu biegowa pomocy! wiecie co to moze byc???
Ech tam diody, co to ma byc taki shit jak na rowerach?LAmpa to lampa , zrob jak mowili poprzednicy, daj spokoj z tym akumulatorem , chyba ze lubisz sie babrac..Jak sa osobne cewki, to swiatla nie maja wplywu na zaplon.Moze faktycznie te magnesy slabe, albo za duza szczelina ? Magneto, cewka, przerywacz, kondensator , kabel,fajka, swieca , na tym sie...
HEhe siemasz motomis!!! Z ta linka to masz dobry pomysl ale chyba i tak nic z tego bo zeby wyregulowac obr. to trzeba troche przepustnice podniecs a zeby ja podniesc to trzeba wyciagnac linke. A jak ja zdejme z manetki to po zalozeniu jej bedzie mial za wysokie obr. Co do swiatel do mi swieca idealnie bo mam duze napiecie na pseudo wolnych obr. mianowicie...
Poczytaj : [url=http://zaplon.pl.tl/]Link Tam są opisane chyba wszystkie możliwe układy CDI. Na tej aukcji podstawa iskrownika ma impulsator! Jeżeli "Twój" fabrycznie nie ma impulsatora, to jest to układ nazywany przeze mnie "all in one" Cała tajemnica tkwi w konstrukcji cewki zapłonu z magneta. Ona zasila i daje impuls. Jest to dość skomplikowane,...
Luzy zaworowe są ok tak jak zaplon jest ustawiony dobrze. Sprawdzalem w internecie ze magneto musi byc ustawione w pozycji T i 3 dziurki na walku rozrzadu , tak jest u mnie. A co do demontazu wariatora nie uzywalem klucza pneumatycznego tylko amatorko go zablokowalem nie (raczej) nie uszkadzając niczego.
Skąd wiesz że zapłon dobrze ustawiony?nie zerwało klina na wale z magneta?iskra będzie ale w złym miejscu!,przerywacz powinien otwierać się 2mm przed górnym położeniem tłoka,jakiego koloru jest iskra?
No nie, ten kondensator to zwykły kondensator przewizakłóceniowy, ta toyota ma zapłon elektroniczny ( magnetoindukcyjny) widać wyraźnie reluktory. Ten kondensator nie ma nic do poszarpywań, należy sprawdzić górę układu zapłonowego, i czy nie przedziurawiona membrama. Coś mam problemy ze zdjęciami :cry: Skoro ma zapłon elektroniczny to jakąś elektronike...
Witam, nic nie znalazles w sieci - bo dzisiaj praktycznie '99%' uzytkownikow o tym nie wie, to jest 'klasyczny / ksiazkowy' wrecz objaw bardzo opoznionego zaplonu lub niskiego stopnia sprezania silnika, np. 6 : 1 - a zastosowanie do niego dzisiejszego paliwa '95 Oktan'..? Podejrzewam, ze to jednak dosc nowy silnik i powinien miec ok. 8,5 - 9 : 1 sprezanie,...
Chyba najprościej będzie jak pisze BANANvanDYK załatw sobie ściągacz magneta, przełóż zapłon i koło magnesowe o ile zapłon wypada w tym samym miejscu. Jeśli nie to szukaj schematu instalacji motru w którym był ten nowy silnik porównaj ze swoim i kombinuj.
Tak wygląda stator i magneto, które kupiłem myśląc, że to zestaw od aeroxa. Rzeczywiście jest on od TZR? Ktoś potrafi określić różnice u użytkowaniu zaplonu AC i DC. Mocno zastanawiam się nad propozycja,która padła wyżej, czyli wymiana stator na oryginalny od AM6. Ale ciągle nie wiem, czy magneto które już mam będzie pasować.
Może być uszkodzona cewka zasilająca zapłon, jeśli magneto o nią tarło.
Witam, czy jest możliwość bez konwersji magneta typowo z 1 magnesem zewnętrznym i czujnikiem indukcyjnym, aby odmierzać dokładnie czas zapłonu wyliczony przez uC i dostosowywać czas zapłonu? Może pobierać położenie wału z fazy zasilania z magneta?
Ja stawiam na prądnicę, do ladowania jest inna cewka i dlatego swiatla błyskają ale za zaplon jest odpowiedzialna inna, zazwyczaj w skuterkach i motorkach tak jest. ściagnij magneto i sprawdź wszystkie cewki. pozdro
No tak, takie schematy i więcej opisów modułów znajdziesz na forum. Pozostaje dopasować moduł do posiadanego magneta i zapłon załatwiony. W sumie nie powinno być trudno. Więcej zabawy będziesz mieć z oświetleniem i ładowanie, bo to jest inaczej zorganizowane w charcie i w chińskich motorowerach/skuterach.
Jaki moduł zapłonu moge podłaczy magneto jest takie same jak w aprili suzuki katana
Witam, jest jeszcze 1 czynnik 'niewkrecania sie na obroty' - to paliwo o zbyt wysokiej 'LO', bo WSK byla skonstruowana do 78 Oktan, a dzis benzyna ma najmniej 95 Oktan - moze to wymagac przyspieszenia zaplonu az ok. 25/30 stopni, bo takie paliwa spalaja sie nawet o tyle 'wolniej' w starych, nisko sprezonych silnikach. Ponizej - Tomasz Salek, Ekspert...
Wciśnij sprzęgło i zobacz czy Ci się uda pokręcić magnetem.
Czy masz orginalny ddr zapłon i magneto i czy masz instalacje kompletną tzn wszystko podłączone łącznie z akumulatorem?
Gaźnik regulowałem ze 2 godziny na różnych duszach. Uszczelniacze były nowe jak i łożyska, kratery są uszczelnione dobrze, magneto z iskrownikiem było także zmieniane zapomniałem dopisac. Nie ma w aeroxie regulacji wyprzedzenia zaplonu
Biały kabel nie patrz. On jest nie używany. Do odlutawania. On jest do gaszenia przez zwieranie go do masy. "Czasem" może się przydać... Swoją drogą na tym zdjęciu widać coś złego z kablem czarnym ok. 1.5 cm od miejsca przylutowania do rdzenia cewki. Jakby przygrzany lutownicą? To miejsce lutowania jest bardzo istotne. Musi być pewne połączenie mechaniczne...
To chyba jest system wtrysku i zapłonu Magnet Marelli typu pewnie IAW albo podobny. Z opisu można wywnioskować ze jest to raczej jakis problem z zapłonem(bo i na gazie i na benzynie) albo z odcięciem wtryskiwaczy na gazie. Mógł ci też przeskoczyć pasek rozrządu o jeden ząbek i też tak by się działo. Sprawdź jeszcze czujnik położenia wałka rozrządu -...
Zapłon bateryjny ma dwie zalety. Dzięki pozbyciu się magneta silnik szybciej wkręca się na obroty. Druga zaleta to mocniejsza iskra dzięki zasileniu zapłonu z akumulatora. Aby zrobić ładowanie trzeba będzie zostawić magneto czyli ta najlepsza zaleta odpada. Aby poprawić iskrę lepiej zrobić moduł zapłonowy w którym platynki będą tylko wykorzystywane...
ustawienie zapłonu jest nie takie łatwe, kołem magneto. Weź no zrób jakieś foto tego zapłonu. Jakieś to dziwne.
A ile ten skuter ma przejechane? Twoje stukanie to może być zużyty wał albo spalanie stukowe (występuje przy zbyt wczesnym zapłonie). Czy ściągałeś magneto? bo jeżeli je źle założyłeś to zapłon jest w niewłaściwym miejscu.
Prawie wszystkie japońce 2 garowe 2t miały zapłon z iskrą traconą.Skutery śnieżne często mają zapłon typu magnet który daje 2 iskry na 1 obrót (do tego podwójna cewka) i jest iskra przy dmp i gmp. Spokojnie można 1 moduł.
opisz dokładnie silnik pojemność układ zasilania(wtrysk,gażnik) rok produkcji autka no i zapłon (halotron,przerywacz ,magneto)
Czy przy kole magnesowym na pewno nie ma impulsatora? Jeżeli nie ma, to mamy do czynienia z układem typu Magnet. Poczytaj : [url=http://zaplon.pl.tl/nietypowe-CDI-m... Tam masz listę pojazdów w jakich ten zapłon był stosowany. Może uda ci się kupić moduł od któregoś motorka z listy. Jak nie, to trzeba będzie dokupić i zamontować...
Nie bardzo-musiałbyś wyważać magneto....
hehe ja też radze omijać tego majstra. Masz jakiś miernik?? A czy w tym silniku czasem nie ma tak że akumulator jest tylko do odpalania i świateł? A moduł od zapłonu ma swoje zasilanie z magneta. Bo mi się wydaje że tak jest. Silnik powinien działać bez akumulatora.
Mam okazje kupić simka i mam mały problem. Nie ma on zrobionej instalacji a chce go odpalić i sprawdzić czy wszystko ok. Nie wiem jak podłączyć cewkę butelkową by ominąć stacyjkę. Opis problemu. 1.Jak mam magneto to mam tam jakieś zwoje. Dokładnie jeśli się nie mylę 3. Nie wiem który kabel z czym połączyć. Jak gdyby ktoś mógł taki szybki schemacik nawet...
Nowe Magneto iskrownik oraz regulator Magneto https://allegro.pl/oferta/kolo-magnesowe... Iskrownik https://allegro.pl/oferta/cewki-zaplon-i...
w jaki sposób z cewek indukuje się napięcie i dlaczego tylko z 1 cewki napięcie wędruje do cewki wytwarzającej wysokie napiecie. To jest klasyczny zapłon typu "magneto" znany od więcej niż 100 lat. W okolicy zwojnicy porusza się magnes osadzony na kole magnesowym napędzanym przez silnik, w zwojnicy indukuje się napięcie. Zwojnica jest zwierana przez...
Już jestem, grzebałem na innych forach i dowiedziałem się że prawidłowo jest iż z pinout modułu CDI przewód idzie do stacyjki gdzie przy gaszeniu zwiera z masą by zanikła iskra a co a tym idzie gasi silnik. co do tylko 1 przewodu z prądem zmiennym to fakt za mało by zasilić elektrykę i ładować aku, więc albo on tylko zasila elektrykę albo coś gdzieś...
A kto mi powie, dlaczego w zapłonie 2T magneto ma tą blaszkę dłuższą???? W którym momencie powstaje iskra? Na początku? W połowie? Na końcu??? I czy ta długa blaszka sprawdzi się w silniku WSKi? http://obrazki.elektroda.pl/1247691600_1...
Zapłon cdi magneto i cewki tam była instalacja el. chyba 6v Pewno nigdy nie dojdziecie do wspólnego punktu. wychodzi mi napięcie od 4v do 6v Ale jeśli iskry całkowicie brak to pozostaje sprawdzanie po kolei wszystkich elementów. Czy cewki zapłonowe są zasilone oraz transformator?
A ja bym się upierał przy zapłonie typu magnet. Może być CDI lub TCI. Nie ważne! Nie wymaga osobnego impulsatora ani przerywacza. No chyba że jest to klasyczny zapłon iskrownikowy.... jak w Romecie. Trzeba znaleźć zakończenie kabelka.
drogi kolego romaniczok jaezeli masz kolege jakiegos ktury ma simsonka o tym samym zaplonie co ty tzn na platynki to sie z nim dogadaj i pozycz sobie magneto bo caly twoj problem moze wlasnie tam tkwic pozdro
Problem będzie z elektryką: Jak dla kogo??? Słabo obeznani w elektryce faktycznie mogą mieć problemy, ale dla chcącego... http://www.motocdi.com/cdi-wsk-175-m21w2... Gdzieś na tej stronie był projekt zapłonu typu magnet do WSK175 ale nie mogę znaleźć.
Nie podłączysz tego modułu. Fabrycznie jest DC-CDI, a ten moduł to AC-CDI. Musiałbyś zmienić cały zapłon (stator+magneto) aby podłączyć ten pseudo sportowy moduł.
impulsator to niebieski, czerwony to zasilanie cewki reszta przewodów z magneta nie ma nic do zapłonu Z opisu twojego wynika że zasilanie masz impulsator dobry tylko moduł nie steruje cewką
Zapłon najprościej na magneto zrobić tak jak w kosach i piłach jest, ewentualnie trochę trudniej wykorzystać efekt Halla.
witam,dzisaj podlaczylem G obrotomierza do kabla wysokiego napeicia co idzie do swiecy i obrotomierz reagowal ale iskry nie bylo,tak jakby obrotomeirz zabieral caly impuls .Jakies sugestie co zrobic ?potrzbuje pomocy bo zrobilem motor i to mi zostalo Dodano po 1 dobra skoro nikt nie ma pomyslo to moim pomyslem jest cos takiego;bo minsk posiada magneto...
Jaki skuter , jakie magneto, jaki zapłon.
Witam. Dostałem pilę Dolmar typu niestety nie znam jest wytarty zdołałem odczytać 38 chyba cm. Jest to na pewno stary typ. już co nieco pracowała ale jeszcze żyje. Chodzi oto że nie mogę zapalić zimnej ale wystarczy wtrysnąć 1ml paliwa i zapala. zapalam tak;otwieram przepustnice ssania. potem naciskam dźwignie gazu i zabezpieczam przyciskiem żeby została...
Tyle samo, nawet moduł zapłonowy pasuje, nie wolno tylko przekładać kół magnetycznych, bo jest delikatna różnica pomiędzy 49 cm a 110 i 125, moduł jest stratny, jeżeli przekroczysz napięcie ładowania, wali na zwarcie nadmiar, cewek jest 7 ładujących i 1 od zapłonu.
Podstawa dobra świeca , dobrze wyregulowany gaźnik i zapłon. Dobrze dokręć magneto
A Batman191 nadal czary-mary z iskrą opowiadać bedzie:/ Rezystancja wejściowa obrotka jest zbyt duża by jakiekolwiek zakłócenia do zapłonu przenieść i w dodatku wejście jest odseparowane pojemnością! Skąd taki teorie wyciągasz? Tak jak z tym kręceniem PERKA w obrotku:/ Porażka zupełna bo służy on do dokładnej kalibracji a nie do preskalacji z 2/1 do...
Jeszcze trzeba dodać, że schemat po lewej (plus kondensator) to zapłon bateryjny, po prawej to iskrownikowy (magneto).
Witam! Również jestem posiadaczem takiego cudeńka, niestety nie sprawny do naprawy jest magneto i kondensator zapłonu, maszyna stoi już z 5 lat szkoda jej, przydało by się naprawić albo sprzedać, może jest ktoś chętny, jest ciągniczek, kosiarka rotacyjna i listwowa, pług do odśnieżania i rama do wózeczka.
Witam. Mam problem z zaplonem ducati energia silnik am6. Brak iskry po sciagnieciu magneta zauwazylem ze ten czarny kwadracik co jest miedzy cewkami zostal spilowany przez magneto (patrz zdjecie) troszke to wyprostowalem lecz iskry nie ma dalej. Moje pytanie co to jest i czy przez to nie bedzie iskry. I dodam ze silnik nie posiada akumulatora i rozrusznika...
Jak już tyle nakombinowałeś to spróbuj przestawić więcej zapłon...może montaż magneta bez klina w innym punkcie na próbę.
Może ci ścięło klin od magneta i zapłon jest przestawiony.Częsty przypadek.
Nie znam się na nowych chińskich skuterach ale coś mi się wydaje, że to problem złego zapłonu. Nowe magneto może mieć krzywkę w innym miejscu niż stare czego skutkiem będzie przesunięty zapłon. Gdy silnik nie wchodzi na obroty to zapłon jest za późny. Spróbuj delikatnie przyspieszyć zapłon i zobacz co się stanie ( nie powiem Ci jak bo nie znam konstrukcji...
Schemat masz? Jaki tam jest zapłon? Wklej zdjęcie magneta i jego gniazda w silniku wraz z wymiarami.
Witam. Mam mały problem z quadem 110 produkcji chińskiej, otóż zrobiłem w nim remont: głowica, cylinder, tłok, magneto z cewkami i kilka innych części. Problem polega na tym, że iskra jest, ale słabiutka i za nic nie chce odpalić. Próbowałem różnych modułów, różnych świec i różnych cewek zapłonowych. Wydaje mi się, że to może być coś z magnetem, że...
A magneto zamontowałeś? Krzywka do platynek jest na magnecie. Jeśli nadal nie da się obniżyć platynek, to tylko zużyta/starta już stopka przerywacza, czyli do wymiany. Tak zamontowałem zapłon i zamontowałem magneto. Nie ma żadnej różnicy jak ruszam platynkami w górę i w dół. Platynki są nowe, to nie możliwe że wytarte.
No tak czuję, że coś jest z zapłonem... Tym bardziej, że nie wiem dokładnie, kiedy następuje zapłon - czy jak magnes jest idealnie naprzeciwko cewki impulsatora, czy jak już ja nieco minie. Po prostu żeby była iskra, magnes musi przejść obok cewki z pewną prędkością i niewiele widać, kiedy jest dokładnie punkt zapłonu. Doszedłem do wniosku, że mogę...
kolego magneto magneto masz :d
1.ustawienie zapłonu 2.zmień magneto 3.zerwany klin Dodano po 2 4.platynki sprawdż
Witam, kupiłem magneto na platynki DDR i jak założyłem próbuje ustawić zapłon i tu jest problem. ściągnąłem je i popatrzyłem to rowek na klin jest przestawiony o 180 stopni i jest na tej krzywce co podnosi platynki a na starym jest tam gdzie powinien być bo chodził wszystko dobrze. Pisało że do zapłonu platynkowgo, a nie będzie pasowało:cry: Nie wiem...
Witam szanownych klubowiczów Chce wykorzystać w silniku ETZ150 moduł zapłonowy od urządzenia Stihl. (Musi być mały, niezawodny i lekki). Posiada Magneto (symbol 4134 400 1200) oraz cewkę wysokiego napięcia (Bosh). Jest to kompletny BEZSTYKOWY, BEZOBSŁUGOWY układ zapłonowy od pilarki spalinowej (chyba). Zamocowałem magneto na wale. Problem w tym, że...
W starszych silnikach am6 szły impulsatory wewnątrz magneta, w nowszych na zewnątrz uzębionego magneta, kupując odpowiednio do rocznika zapłony mimo że chińskie idzie zamontować i działają
Witam! Sprawdzić w którym położeniu tłoka ta iskra występuje.Może ściął się klin magneta i zapłon przypada w innym punkcie.
Witam mam taki problem w ogarze 200 jawa , 50 silnik silnik ciepły gaźnik wyregulowany 3 bieg odkręcam manetkę na maxa i zaczyna go mulic tak jakby miał zgasnąć i w ogóle się nie rozpędza wtedy co sprawdzic regulacja śruby gaźnika nic nie daje wszystko w gaźniku czyste może lewe powietrze bo uszczelki stare AI: Czy sprawdzałeś stan świecy zapłonowej?...
Krańcówka gasi ci silnik a hamulec ma zatrzymać obracający się silnik. Ogólnie ma być tak że wszystko razem ma działać. Odcina zapłon i trze o Magneto czyli wyhamowuje silnik.
W celu przyspieszenia zapłonu kręcisz aparatem zapłonywym przeciwnie do kierunku obracania się magneta. Jak już będziesz zmieniał te podkładki i będziesz miał ściągniętą głowicę to najlepszy moment na ustawienie zapłonu. Podłaczasz pod przerywacz miernik lub żaróweczkę z baterią i ustawiasz tak aby gasła gdy tłok jest tuż tuż na samej górze. A potem...
Witam napewno trzeba sprawdzic gaznik potem luz na łozyskach na wale czyli czy magneto bije jesli jest wyczuwalny lub bron boze oska wału jest mokra uszczelniacz do wymiany głownie siada od strony magneta.Nalezy sprawdzic wszystkie elementy tzn czy swieca jest czarna, mokra w moncie zgaszennie czy ma normalny kolor.Kolejna sprawa to uszczelka pod cylindrem...
silnik 1.0 ohv czy ohc zaglądałeś do kopułki,palca, no i przerywacza o ile jeszcze jest bo były z zapłonem przerywaczowym i magneto-indukcyjnym.
czyli CDI z przetwornicą i układ z dwoma wyjściami z CDI na 2 cewki ( wewnątrz są dwa tyrystory równolegle sterowane lub dwa kondensatory z anody jednego tyrystora nie jest istotne efekt jest taki sam )-- ważne są markery ! Magneto musi zostać oryginalne - teraz pytanie czy jeśli podłączysz CDI prawidłowo pokręcisz kołem zamachowym pojawia się iskra??
W planie jest membrana i spawak i sądzę, że taki zapłon poprawiłby osiągi chociażby na to, że dysponuje większym zakresem obrotów oraz ma lżejsze koło zamachowe. Są na olx takie same zapłony tylko mają coś dorobione do magneta oraz inną podstawkę do stojanu i impulsatora, myślałem, że ktoś miał i udostępnił by szersze zdjęcia wymiary..
Magneto jest na 100% sprawne ale w tym momencie nie ma tu nic do sprawy magneto. Zasilanie zapłonu jest z aku. a aku jest mocny i nawet gdyby bło magneto nie sprawne to by silnik dosyć długo działał. Widać to po tym jak mocno kręci rozrusznik.
Już kupiłem używaną cewkę 12V do Simsona. Nie popieram z dwóch powodów: 1. W Simsonach tzw. elektronikach stosowano najpierw cewki 6V, takie jak w MZ, a potem specjalne małe cewki z napisem EMZA. Także lepsza jest cewka WN 6V, a nie 12V. 2. Używane cewki to spore ryzyko nieprawidłowego działania. Modułu bym nie kupował, tylko za kilka zł kupił elementy...
W niektórych chińskich 2T impulsator posiada podłuzne otwory do mocowania. I teoretycznie można przestawić zapłon o niedużą wartość. Ja w takich przypadkach ustawiam impulsator na 0,3mm (odległość pomiędzy magnesem impulsatora a nadlewem magneta).
Mam problem a jasniej chciałbym zamontować w jednocylindrowym motocyklu marki JAWA 250 elektroniczny obrotomierz. Zapłon niejest elektroniczny, niema także magneta tylko jest prądnica, zapłon normalny czyli przerywacz i kondensator, instalacja 6V. Bardzo bym prosił o jakiś schemat i wyjaśnienie jak można by było zamontować, co ewentualnie przerobić....
A napięcie akumulatora właściwe? (zarówno kupione jak i faktyczne naładowanie?) Polaryzacja (+/-) ? czy tam cokolwiek z akumulatora Ci działa? Zapłon zdaje się jest z magneto.
Mysle o alternatywie : wyrzucic ta zaplonowa cewke z magneta, wstawic tam 3cia "oswietleniowa" i zrobic zaplon bateryjny 12v(to czy z wykorzystaniem tego ukladu vellemana czy z dc-cdi (np https://transmic.net/2019/08/21/dc-cdi-v... (ps super strona i sklep z projektami diy zaplonow) to jeszcze do rozwazenia) Oryginalnie te 2 cewki oswietleniowe sa polaczone...
Śledzę ten temat, bo jest ciekawy jaka będzie konkluzja. Ja na postawie tych danych, które tu padły jej nie znam. Piszę dlatego, bo kiedy byłem piękny i młody, czyli dawno temu, spotkałem się z podobnym (ale nie do końca) przypadkiem. Silnik do łodzi, dwucylindrowy, dwusuwowy, zapłon magneto z dwoma cewkami. Problemy: trudne uruchomienie, niepełna moc...
Echhhh.... VW ma zaplon hallotronowy,a opel o którym mowa magnetoindukcyjny.
Rafał nie mam Twojego gg a mam prośbę,chodzi o zapłon elektroniczny,otóz kol. ma na sprzedaz caly zapłon ale magneto wyglada jak od starej trójki,ma 2 otwory m6 tak jak miały na wentylator,musiałbym obrócić płytke,ale problem w tym że ma jeszcze dodatkowo kostke na 2 wtyki do reg.obrotów i jeżeli tak jest to jakie przewody tam sie podłącza,czy te z...
Witam Szanownych Kolegow! Na wstepie chcialbym zadac pytanie - o jaka sweke chodzi - iskrownikowa, czy cewke zaplonowa pod bakiem tzw. BUTELKOWA - bo tak one chyba sie nazywaja? Krzywka przerywacza na wale a krzywka przerywacza w magneto istotnie - jak zauwazyl jeden z Kolegow - w zaleznosci od typu sa rozne. maja in ne katy zwierania i rozwierania...
No tak, ale zeby odłączyć cewke to sporo sie musiałbym namęczyć ;). Boje sie, ze zapłon przestawie jak ściągne magneto, a ze mnie mechanik żaden...
Tak sądziłem, silnik Morini chłodzony cieczą jak w Italjet Formula 50LC, ale wolałem się upewnić. Motor-land miał zapłony (stator+magneto) produkcji Langfang Kokusan. Z nimi nie byłoby problemu, lecz aktualnie są niedostępne. Wilmat ma coś identycznego, ale sądzę że może to być typowa chińska podróba a nie oryginał chiński z Langfang Kokusan. W TGB...
Witam. Nic nie wymyślisz na zapłonie bateryjnym tylko akumulator, była wersja 175 z magneto to można było bez akumulatora.
zaplon punkt zaplon zaplon elektroniczny zaplon magneto stihl
odblokować karte centrala hipath prowadnice piekarnika
resetowanie baterii kettler sterownik
Lexmark toner pokazuje 0 - co zrobić? Zmywarka Bosch - Pojemnik na tabletki nie otwiera się