Witam, tak na 'marginesie' - to te '3 mm przed GMP' w wyprzedzeniu zaplonu, dotyczyly w WSK 125 ustawienia wyprzedzenia maksymalnie do owczesnej benzyny 74 / 78 Oktan sprzed 40 - 45 lat, bo takie paliwa bardzo szybko / krotko sie spalaly, maksymalnie do pozycji tloka w cylindrze 12 - 15 stopni po GMP... Wtedy caly zassany do cylindra swiezy ladunek...
Kolego spróbuj ustawić zapłon na 2-3 mm przed GMP. 1 mm przed GMP, to wg mnie opóźniony zapłon.
Zapłon typu MAGNET to nie to samo co MAGNETO! Jedna literka "o" a słowo opisuje coś innego... Pierwsze jest ideą, pomysłem metodą a drugie po prostu rzeczą. Poczytaj sobie o zapłonach nazywanych "magnet". Dla ułatwienia napiszę, że jest to układ zapłonowy bez impulsatora. Cewka ładująca jest równocześnie cewką wyzwalającą. W 4T zapłon magnet generuje...
Witam! moj problem z motorynka jest nastepujacy: zmienilem magneto cewke kondensator ustawialem zaplon cylinder i tlok sprawdzalem i wszysko ok poniewaz motorynka nie chciala palic gdy sie rozgrzala . pewnego dnia motorynka zgasla i od tej pory nie moge jej odpalic jest dwu biegowa pomocy! wiecie co to moze byc???
Silnik jest zmieniony, w starym rozlecialo się magneto, uszkodzilo uzwojenie oraz poszła panewka. Nowy silnik ma ten zaplon oraz magneto na którym jeździł, ostatnio usłyszałem dosadnie strzały i w tym momencie spadek obrotów, wyraźnie któraś z cewek, cewki też zakupiłem drugie, po zamontowaniu kichalo w gazniki 2i3 więc zamontowalem na środek dwie cewki...
Luzy zaworowe są ok tak jak zaplon jest ustawiony dobrze. Sprawdzalem w internecie ze magneto musi byc ustawione w pozycji T i 3 dziurki na walku rozrzadu , tak jest u mnie. A co do demontazu wariatora nie uzywalem klucza pneumatycznego tylko amatorko go zablokowalem nie (raczej) nie uszkadzając niczego.
Ja stawiam na prądnicę, do ladowania jest inna cewka i dlatego swiatla błyskają ale za zaplon jest odpowiedzialna inna, zazwyczaj w skuterkach i motorkach tak jest. ściagnij magneto i sprawdź wszystkie cewki. pozdro
HEhe siemasz motomis!!! Z ta linka to masz dobry pomysl ale chyba i tak nic z tego bo zeby wyregulowac obr. to trzeba troche przepustnice podniecs a zeby ja podniesc to trzeba wyciagnac linke. A jak ja zdejme z manetki to po zalozeniu jej bedzie mial za wysokie obr. Co do swiatel do mi swieca idealnie bo mam duze napiecie na pseudo wolnych obr. mianowicie...
Kombinowalismy na wszelkie sposoby .i lipa powiecm tak ten oryginalny zaplon ktory mam przy DL-u jest bardzo lekki zamkniety w puszce 7cm na 5 na 4 czyli bardzo maly ,ale nie o tym, wydaje mi sie ze nie zlapie kilograma ktory daje samo magneto a do tego cewki z mocowanie czyli kolejna waga .Wiec kazdy taki uklad bedzie juz lzejszy zasilanie to zazwyczaj...
swnqjkwj Dodano po 14 hej mam teraz w naprawie własnie taki przypadek moze KTOS SIĘ ORIENTUJE?????SKUTER HYOSUNG problem polega na tym ze pod magnetem znajdują sie tylko dwie cewki jedna ładująca aku i na swiatla a druga zasilająca moduł zaplonowy,.i ja wlasnie nie jestem pewien jak a raczej co startuje iskre bo niema impulsatora???jak to działa czy...
Kompresja w jakim stanie. Pewnie trzeba ustawić zapłon. Klin magneta do sprawdzenia.
autko stalo 2lata odpaliłem super dogrzał sie 90C zgasł problem z odpaleniem postal 2min odpala i znow to samo czasem tak jakby dostawal lewe obroty i dym z komory wtrysku /mono/ magneto marelli na wysokich slychac spalanie w tlumiku dojechalem do speca kod 52 jak zaczal opowiadac co trzeba zrobic taniej wyjdzie kupic inny samochod.poczytalem troszke...
W silniku siedzi cylinder z dodatkowymi kanalami pluczacymi czyli 50/4. Tak więc oryginalny gaznik tu nie pomoze , jest zamaly do dlubanego cylka wiec montuje uzywany popularny 16n3-4 z Simsona ;) Tak sobie wyobrazam zaplon w Romecie : http://obrazki.elektroda.net/70_12486373... Mam pytanko czy wiecie na jakie napiecie musi byc ten kondensator...
Witam! Z racji tego ze duzo przemeiszczam sie simsonem w nocy i to miedzy miejscowosciami to moim uciazliwym problemem staly sie swiatla.Probowalem juz wielu sposobow,począwszy od prostowika trojfazowego i podlaczaniu swiatel z aku po laczenie cewek rownolegle.Wynik ?=mierny:/ Dzisiaj wpadlem na kolejne kilka pomysłow,mysle ze znajdzie sie tu osoba...
Lm2907 datasheet. Są tam nawet przykłady rozwiązań. W tej chwili można to zrobić na procesorze.
To wygląda trochę jak problem z zapłonem, może przestawiło się magneto, i w nieodpowiednim momencie ma iskrę.
Akumulator też waży, musiałbyś eksperymentować z LiIon lub LiPo, ale ładowanie w motorze może być problematyczne. Poza tym duża wirująca masa stanowi magazyn energii, wyrównuje pulsację, dłużej się rozpędza i dłużej zatrzymuje. Jeśli żadna firma nie robi tuningowych lekkich magnet, to może poprostu się to nie kalkuluje, nie przelicza na osiągi.
Tak dokładnie to potrzebujesz: statora (ta podstawka z cewkami) impulsator (czasem są już zamontowane na statorze, czasem są zewnętrzne) moduł zapłonowy+cewka WN albo tak zwany cewko-moduł co jest teraz częściej spotykane (to po prostu te 2 elementy w jednej obudowie) i magneto pod zapłon elektroniczny. Jeżeli masz zapłon na przerywaczu to takie magneto...
Podejrzewam że masz rozcentrowany wał, dlatego nie ustawisz na książkowy odstęp styków przerywacza, bo w każdej pozycji wału będzie inaczej. Te wały korbowe są bardzo delikatne i trudne w centrowaniu. Do tego duża odległość krzywki od łożyska potęguje wady centrowania i zużytych łożysk wału korbowego. Zapłon bezstykowy (eliminujący przerywacz) lub kompletny...
Witam Posiadam WFM 125 M06. Chcę do niej założyć tani zapłon CDI do chińskich skuterków 50cc. Widziałem już gotowe zestawy, ale do WSK 125. WFM ma inną podstawę zapłonu. Magneto dotoczę pod czop. Jeśli chodzi o podstawę, to zostawię oryginalną i do niej przymocuję stator. Czy jest sens i czy będą jakieś z tym problemy?
Stronę elektryczną wykluczyłem bo mam cały zapłon od platynkowca- magneto, zaplon, cewke itd. Pominąłem oryginalną instalację. Właśnie gdybym tylko taki miał to już bym sprawdził. Też myślałem o uszczelniaczach ale jak pisałem wyżej olej jest normalny. Zrobiłem wiele takich komarków ale ten jest zczarowany.
Chyba najprościej będzie jak pisze BANANvanDYK załatw sobie ściągacz magneta, przełóż zapłon i koło magnesowe o ile zapłon wypada w tym samym miejscu. Jeśli nie to szukaj schematu instalacji motru w którym był ten nowy silnik porównaj ze swoim i kombinuj.
Zapłon bateryjny ma dwie zalety. Dzięki pozbyciu się magneta silnik szybciej wkręca się na obroty. Druga zaleta to mocniejsza iskra dzięki zasileniu zapłonu z akumulatora. Aby zrobić ładowanie trzeba będzie zostawić magneto czyli ta najlepsza zaleta odpada. Aby poprawić iskrę lepiej zrobić moduł zapłonowy w którym platynki będą tylko wykorzystywane...
Witam mam problem z iskra przyjechałem z trasy zgasiłem i za parę godz lipa brak iskry wymieniłem wszystko co związane z zapłonem oprócz magneta i nadal nic .. jest to quad 125 może ktoś pomoże z góry dzięki
Mam bardzo duży bałagan z Simsonem SR 50 znalezionym w szopie. Z silnikiem się uporałem, ale elektryka mi nie idzie. Nie ma iskry, ale z akumulatora światła działają. Mam cały zapłon magneto i cewkę elektroniczną, ale Elba czy jak to się tam zawodowo nazywa, to 6 V. Zamieszczę zdjęcie i czy ktoś mógłby napisać, czy muszę coś wymienić albo zamieścić...
ustawienie zapłonu jest nie takie łatwe, kołem magneto. Weź no zrób jakieś foto tego zapłonu. Jakieś to dziwne.
Czy przy kole magnesowym na pewno nie ma impulsatora? Jeżeli nie ma, to mamy do czynienia z układem typu Magnet. Poczytaj : [url=http://zaplon.pl.tl/nietypowe-CDI-m... Tam masz listę pojazdów w jakich ten zapłon był stosowany. Może uda ci się kupić moduł od któregoś motorka z listy. Jak nie, to trzeba będzie dokupić i zamontować...
Poczytaj : [url=http://zaplon.pl.tl/]Link Tam są opisane chyba wszystkie możliwe układy CDI. Na tej aukcji podstawa iskrownika ma impulsator! Jeżeli "Twój" fabrycznie nie ma impulsatora, to jest to układ nazywany przeze mnie "all in one" Cała tajemnica tkwi w konstrukcji cewki zapłonu z magneta. Ona zasila i daje impuls. Jest to dość skomplikowane,...
No tak, takie schematy i więcej opisów modułów znajdziesz na forum. Pozostaje dopasować moduł do posiadanego magneta i zapłon załatwiony. W sumie nie powinno być trudno. Więcej zabawy będziesz mieć z oświetleniem i ładowanie, bo to jest inaczej zorganizowane w charcie i w chińskich motorowerach/skuterach.
hehe ja też radze omijać tego majstra. Masz jakiś miernik?? A czy w tym silniku czasem nie ma tak że akumulator jest tylko do odpalania i świateł? A moduł od zapłonu ma swoje zasilanie z magneta. Bo mi się wydaje że tak jest. Silnik powinien działać bez akumulatora.
impulsator to niebieski, czerwony to zasilanie cewki reszta przewodów z magneta nie ma nic do zapłonu Z opisu twojego wynika że zasilanie masz impulsator dobry tylko moduł nie steruje cewką
Aby to wszystko działało musisz mieć cały zestaw tzn. to co jest na zdjęciu które podałeś, moduł CDI oraz cewkę najlepiej kupić cały komplet a jeśli chcesz mieć aku to do tego stabilizator napięcia. Musisz do tego musisz roztoczyć stożek magneta. Pamiętaj że jak włożysz mniejsze magneto spada ci moment obrotowy!
Jaki moduł zapłonu moge podłaczy magneto jest takie same jak w aprili suzuki katana
Magneto może być całkiem dobre, koledzy zauważą że przy rozruchu pilarki wał i koło zamachowe magneta osiągają dość duże obroty, dużo większe niż w motocyklu przystosowanym do zapłonu bateryjnego.
W chinczykach musisz mieć komplet z jednego rodzaju czyli magneto, cewki magneta i cewka WN. Moduł raczej nie gra roli. Druga sprawa to jakość czasem nowe nie znaczy że dobre.
W celu przyspieszenia zapłonu kręcisz aparatem zapłonywym przeciwnie do kierunku obracania się magneta. Jak już będziesz zmieniał te podkładki i będziesz miał ściągniętą głowicę to najlepszy moment na ustawienie zapłonu. Podłaczasz pod przerywacz miernik lub żaróweczkę z baterią i ustawiasz tak aby gasła gdy tłok jest tuż tuż na samej górze. A potem...
Może być uszkodzona cewka zasilająca zapłon, jeśli magneto o nią tarło.
Biały kabel nie patrz. On jest nie używany. Do odlutawania. On jest do gaszenia przez zwieranie go do masy. "Czasem" może się przydać... Swoją drogą na tym zdjęciu widać coś złego z kablem czarnym ok. 1.5 cm od miejsca przylutowania do rdzenia cewki. Jakby przygrzany lutownicą? To miejsce lutowania jest bardzo istotne. Musi być pewne połączenie mechaniczne...
w jaki sposób z cewek indukuje się napięcie i dlaczego tylko z 1 cewki napięcie wędruje do cewki wytwarzającej wysokie napiecie. To jest klasyczny zapłon typu "magneto" znany od więcej niż 100 lat. W okolicy zwojnicy porusza się magnes osadzony na kole magnesowym napędzanym przez silnik, w zwojnicy indukuje się napięcie. Zwojnica jest zwierana przez...
Wciśnij sprzęgło i zobacz czy Ci się uda pokręcić magnetem.
A ile ten skuter ma przejechane? Twoje stukanie to może być zużyty wał albo spalanie stukowe (występuje przy zbyt wczesnym zapłonie). Czy ściągałeś magneto? bo jeżeli je źle założyłeś to zapłon jest w niewłaściwym miejscu.
Witam! Również jestem posiadaczem takiego cudeńka, niestety nie sprawny do naprawy jest magneto i kondensator zapłonu, maszyna stoi już z 5 lat szkoda jej, przydało by się naprawić albo sprzedać, może jest ktoś chętny, jest ciągniczek, kosiarka rotacyjna i listwowa, pług do odśnieżania i rama do wózeczka.
Prawie wszystkie japońce 2 garowe 2t miały zapłon z iskrą traconą.Skutery śnieżne często mają zapłon typu magnet który daje 2 iskry na 1 obrót (do tego podwójna cewka) i jest iskra przy dmp i gmp. Spokojnie można 1 moduł.
Dobrze jest narysowane to jest tzw. magneto (zaplon iskrownikowy), a nie zapłon akumulatorowy.
Czy masz orginalny ddr zapłon i magneto i czy masz instalacje kompletną tzn wszystko podłączone łącznie z akumulatorem?
Nie bardzo-musiałbyś wyważać magneto....
opisz dokładnie silnik pojemność układ zasilania(wtrysk,gażnik) rok produkcji autka no i zapłon (halotron,przerywacz ,magneto)
Witam, czy jest możliwość bez konwersji magneta typowo z 1 magnesem zewnętrznym i czujnikiem indukcyjnym, aby odmierzać dokładnie czas zapłonu wyliczony przez uC i dostosowywać czas zapłonu? Może pobierać położenie wału z fazy zasilania z magneta?
Jakie masz rezystancje impulsatora i cewek ładujących? Coś tu się nie zgadza, w zapłonie DC-CDI cewki w środku magneta nie mają wpływu na iskrę. Czy ty na pewno wiesz, co robisz?
Tyle samo, nawet moduł zapłonowy pasuje, nie wolno tylko przekładać kół magnetycznych, bo jest delikatna różnica pomiędzy 49 cm a 110 i 125, moduł jest stratny, jeżeli przekroczysz napięcie ładowania, wali na zwarcie nadmiar, cewek jest 7 ładujących i 1 od zapłonu.
zaplon punkt zaplon zaplon elektroniczny zaplon magneto stihl
awaria ekspresu philips mikrofon interfejs przetwornik analogowo cyfrowy
Lokalizacja filtra gazu w piecu Immergas Victrix 50 Metabo Elektra Beckum TKHS 315 Table Saw Brake Types: Mechanical vs Electronic DC