Witam, tak na 'marginesie' - to te '3 mm przed GMP' w wyprzedzeniu zaplonu, dotyczyly w WSK 125 ustawienia wyprzedzenia maksymalnie do owczesnej benzyny 74 / 78 Oktan sprzed 40 - 45 lat, bo takie paliwa bardzo szybko / krotko sie spalaly, maksymalnie do pozycji tloka w cylindrze 12 - 15 stopni po GMP... Wtedy caly zassany do cylindra swiezy ladunek...
Kolego spróbuj ustawić zapłon na 2-3 mm przed GMP. 1 mm przed GMP, to wg mnie opóźniony zapłon.
Zapłon typu MAGNET to nie to samo co MAGNETO! Jedna literka "o" a słowo opisuje coś innego... Pierwsze jest ideą, pomysłem metodą a drugie po prostu rzeczą. Poczytaj sobie o zapłonach nazywanych "magnet". Dla ułatwienia napiszę, że jest to układ zapłonowy bez impulsatora. Cewka ładująca jest równocześnie cewką wyzwalającą. W 4T zapłon magnet generuje...
Silnik jest zmieniony, w starym rozlecialo się magneto, uszkodzilo uzwojenie oraz poszła panewka. Nowy silnik ma ten zaplon oraz magneto na którym jeździł, ostatnio usłyszałem dosadnie strzały i w tym momencie spadek obrotów, wyraźnie któraś z cewek, cewki też zakupiłem drugie, po zamontowaniu kichalo w gazniki 2i3 więc zamontowalem na środek dwie cewki...
Witam! moj problem z motorynka jest nastepujacy: zmienilem magneto cewke kondensator ustawialem zaplon cylinder i tlok sprawdzalem i wszysko ok poniewaz motorynka nie chciala palic gdy sie rozgrzala . pewnego dnia motorynka zgasla i od tej pory nie moge jej odpalic jest dwu biegowa pomocy! wiecie co to moze byc???
Luzy zaworowe są ok tak jak zaplon jest ustawiony dobrze. Sprawdzalem w internecie ze magneto musi byc ustawione w pozycji T i 3 dziurki na walku rozrzadu , tak jest u mnie. A co do demontazu wariatora nie uzywalem klucza pneumatycznego tylko amatorko go zablokowalem nie (raczej) nie uszkadzając niczego.
Ja stawiam na prądnicę, do ladowania jest inna cewka i dlatego swiatla błyskają ale za zaplon jest odpowiedzialna inna, zazwyczaj w skuterkach i motorkach tak jest. ściagnij magneto i sprawdź wszystkie cewki. pozdro
HEhe siemasz motomis!!! Z ta linka to masz dobry pomysl ale chyba i tak nic z tego bo zeby wyregulowac obr. to trzeba troche przepustnice podniecs a zeby ja podniesc to trzeba wyciagnac linke. A jak ja zdejme z manetki to po zalozeniu jej bedzie mial za wysokie obr. Co do swiatel do mi swieca idealnie bo mam duze napiecie na pseudo wolnych obr. mianowicie...
Moze tak od kiedy modelarskie silniki posiadaja uklad zapłonowy ,dokladnie od momentu w ktorym zaczeto stosowac silniki benzynowe w modelarstwie :D dlaczego 6V dlatego ze wlasnie taki prad zasilana posiadaja takie uklady zaplonowe{sam posiadam takowy silnik } DL50 - http://www.arthobby.pl/index.php?page=5&... niestety takie motory sa drogie i...
swnqjkwj Dodano po 14 hej mam teraz w naprawie własnie taki przypadek moze KTOS SIĘ ORIENTUJE?????SKUTER HYOSUNG problem polega na tym ze pod magnetem znajdują sie tylko dwie cewki jedna ładująca aku i na swiatla a druga zasilająca moduł zaplonowy,.i ja wlasnie nie jestem pewien jak a raczej co startuje iskre bo niema impulsatora???jak to działa czy...
W silniku siedzi cylinder z dodatkowymi kanalami pluczacymi czyli 50/4. Tak więc oryginalny gaznik tu nie pomoze , jest zamaly do dlubanego cylka wiec montuje uzywany popularny 16n3-4 z Simsona ;) Tak sobie wyobrazam zaplon w Romecie : http://obrazki.elektroda.net/70_12486373... Mam pytanko czy wiecie na jakie napiecie musi byc ten kondensator...
Kompresja w jakim stanie. Pewnie trzeba ustawić zapłon. Klin magneta do sprawdzenia.
autko stalo 2lata odpaliłem super dogrzał sie 90C zgasł problem z odpaleniem postal 2min odpala i znow to samo czasem tak jakby dostawal lewe obroty i dym z komory wtrysku /mono/ magneto marelli na wysokich slychac spalanie w tlumiku dojechalem do speca kod 52 jak zaczal opowiadac co trzeba zrobic taniej wyjdzie kupic inny samochod.poczytalem troszke...
Witam! Z racji tego ze duzo przemeiszczam sie simsonem w nocy i to miedzy miejscowosciami to moim uciazliwym problemem staly sie swiatla.Probowalem juz wielu sposobow,począwszy od prostowika trojfazowego i podlaczaniu swiatel z aku po laczenie cewek rownolegle.Wynik ?=mierny:/ Dzisiaj wpadlem na kolejne kilka pomysłow,mysle ze znajdzie sie tu osoba...
Lm2907 datasheet. Są tam nawet przykłady rozwiązań. W tej chwili można to zrobić na procesorze.
To wygląda trochę jak problem z zapłonem, może przestawiło się magneto, i w nieodpowiednim momencie ma iskrę.
Akumulator też waży, musiałbyś eksperymentować z LiIon lub LiPo, ale ładowanie w motorze może być problematyczne. Poza tym duża wirująca masa stanowi magazyn energii, wyrównuje pulsację, dłużej się rozpędza i dłużej zatrzymuje. Jeśli żadna firma nie robi tuningowych lekkich magnet, to może poprostu się to nie kalkuluje, nie przelicza na osiągi.
Tak dokładnie to potrzebujesz: statora (ta podstawka z cewkami) impulsator (czasem są już zamontowane na statorze, czasem są zewnętrzne) moduł zapłonowy+cewka WN albo tak zwany cewko-moduł co jest teraz częściej spotykane (to po prostu te 2 elementy w jednej obudowie) i magneto pod zapłon elektroniczny. Jeżeli masz zapłon na przerywaczu to takie magneto...
Podejrzewam że masz rozcentrowany wał, dlatego nie ustawisz na książkowy odstęp styków przerywacza, bo w każdej pozycji wału będzie inaczej. Te wały korbowe są bardzo delikatne i trudne w centrowaniu. Do tego duża odległość krzywki od łożyska potęguje wady centrowania i zużytych łożysk wału korbowego. Zapłon bezstykowy (eliminujący przerywacz) lub kompletny...
Witam Posiadam WFM 125 M06. Chcę do niej założyć tani zapłon CDI do chińskich skuterków 50cc. Widziałem już gotowe zestawy, ale do WSK 125. WFM ma inną podstawę zapłonu. Magneto dotoczę pod czop. Jeśli chodzi o podstawę, to zostawię oryginalną i do niej przymocuję stator. Czy jest sens i czy będą jakieś z tym problemy?
Stronę elektryczną wykluczyłem bo mam cały zapłon od platynkowca- magneto, zaplon, cewke itd. Pominąłem oryginalną instalację. Właśnie gdybym tylko taki miał to już bym sprawdził. Też myślałem o uszczelniaczach ale jak pisałem wyżej olej jest normalny. Zrobiłem wiele takich komarków ale ten jest zczarowany.
Chyba najprościej będzie jak pisze BANANvanDYK załatw sobie ściągacz magneta, przełóż zapłon i koło magnesowe o ile zapłon wypada w tym samym miejscu. Jeśli nie to szukaj schematu instalacji motru w którym był ten nowy silnik porównaj ze swoim i kombinuj.
Zapłon bateryjny ma dwie zalety. Dzięki pozbyciu się magneta silnik szybciej wkręca się na obroty. Druga zaleta to mocniejsza iskra dzięki zasileniu zapłonu z akumulatora. Aby zrobić ładowanie trzeba będzie zostawić magneto czyli ta najlepsza zaleta odpada. Aby poprawić iskrę lepiej zrobić moduł zapłonowy w którym platynki będą tylko wykorzystywane...
Witam mam problem z iskra przyjechałem z trasy zgasiłem i za parę godz lipa brak iskry wymieniłem wszystko co związane z zapłonem oprócz magneta i nadal nic .. jest to quad 125 może ktoś pomoże z góry dzięki
Mam bardzo duży bałagan z Simsonem SR 50 znalezionym w szopie. Z silnikiem się uporałem, ale elektryka mi nie idzie. Nie ma iskry, ale z akumulatora światła działają. Mam cały zapłon magneto i cewkę elektroniczną, ale Elba czy jak to się tam zawodowo nazywa, to 6 V. Zamieszczę zdjęcie i czy ktoś mógłby napisać, czy muszę coś wymienić albo zamieścić...
Czy przy kole magnesowym na pewno nie ma impulsatora? Jeżeli nie ma, to mamy do czynienia z układem typu Magnet. Poczytaj : [url=http://zaplon.pl.tl/nietypowe-CDI-m... Tam masz listę pojazdów w jakich ten zapłon był stosowany. Może uda ci się kupić moduł od któregoś motorka z listy. Jak nie, to trzeba będzie dokupić i zamontować...
Poczytaj : [url=http://zaplon.pl.tl/]Link Tam są opisane chyba wszystkie możliwe układy CDI. Na tej aukcji podstawa iskrownika ma impulsator! Jeżeli "Twój" fabrycznie nie ma impulsatora, to jest to układ nazywany przeze mnie "all in one" Cała tajemnica tkwi w konstrukcji cewki zapłonu z magneta. Ona zasila i daje impuls. Jest to dość skomplikowane,...
No tak, takie schematy i więcej opisów modułów znajdziesz na forum. Pozostaje dopasować moduł do posiadanego magneta i zapłon załatwiony. W sumie nie powinno być trudno. Więcej zabawy będziesz mieć z oświetleniem i ładowanie, bo to jest inaczej zorganizowane w charcie i w chińskich motorowerach/skuterach.
hehe ja też radze omijać tego majstra. Masz jakiś miernik?? A czy w tym silniku czasem nie ma tak że akumulator jest tylko do odpalania i świateł? A moduł od zapłonu ma swoje zasilanie z magneta. Bo mi się wydaje że tak jest. Silnik powinien działać bez akumulatora.
impulsator to niebieski, czerwony to zasilanie cewki reszta przewodów z magneta nie ma nic do zapłonu Z opisu twojego wynika że zasilanie masz impulsator dobry tylko moduł nie steruje cewką
ustawienie zapłonu jest nie takie łatwe, kołem magneto. Weź no zrób jakieś foto tego zapłonu. Jakieś to dziwne.
Aby to wszystko działało musisz mieć cały zestaw tzn. to co jest na zdjęciu które podałeś, moduł CDI oraz cewkę najlepiej kupić cały komplet a jeśli chcesz mieć aku to do tego stabilizator napięcia. Musisz do tego musisz roztoczyć stożek magneta. Pamiętaj że jak włożysz mniejsze magneto spada ci moment obrotowy!
Jaki moduł zapłonu moge podłaczy magneto jest takie same jak w aprili suzuki katana
Magneto może być całkiem dobre, koledzy zauważą że przy rozruchu pilarki wał i koło zamachowe magneta osiągają dość duże obroty, dużo większe niż w motocyklu przystosowanym do zapłonu bateryjnego.
W chinczykach musisz mieć komplet z jednego rodzaju czyli magneto, cewki magneta i cewka WN. Moduł raczej nie gra roli. Druga sprawa to jakość czasem nowe nie znaczy że dobre.
Może być uszkodzona cewka zasilająca zapłon, jeśli magneto o nią tarło.
W celu przyspieszenia zapłonu kręcisz aparatem zapłonywym przeciwnie do kierunku obracania się magneta. Jak już będziesz zmieniał te podkładki i będziesz miał ściągniętą głowicę to najlepszy moment na ustawienie zapłonu. Podłaczasz pod przerywacz miernik lub żaróweczkę z baterią i ustawiasz tak aby gasła gdy tłok jest tuż tuż na samej górze. A potem...
Biały kabel nie patrz. On jest nie używany. Do odlutawania. On jest do gaszenia przez zwieranie go do masy. "Czasem" może się przydać... Swoją drogą na tym zdjęciu widać coś złego z kablem czarnym ok. 1.5 cm od miejsca przylutowania do rdzenia cewki. Jakby przygrzany lutownicą? To miejsce lutowania jest bardzo istotne. Musi być pewne połączenie mechaniczne...
w jaki sposób z cewek indukuje się napięcie i dlaczego tylko z 1 cewki napięcie wędruje do cewki wytwarzającej wysokie napiecie. To jest klasyczny zapłon typu "magneto" znany od więcej niż 100 lat. W okolicy zwojnicy porusza się magnes osadzony na kole magnesowym napędzanym przez silnik, w zwojnicy indukuje się napięcie. Zwojnica jest zwierana przez...
Wciśnij sprzęgło i zobacz czy Ci się uda pokręcić magnetem.
Witam! Również jestem posiadaczem takiego cudeńka, niestety nie sprawny do naprawy jest magneto i kondensator zapłonu, maszyna stoi już z 5 lat szkoda jej, przydało by się naprawić albo sprzedać, może jest ktoś chętny, jest ciągniczek, kosiarka rotacyjna i listwowa, pług do odśnieżania i rama do wózeczka.
A ile ten skuter ma przejechane? Twoje stukanie to może być zużyty wał albo spalanie stukowe (występuje przy zbyt wczesnym zapłonie). Czy ściągałeś magneto? bo jeżeli je źle założyłeś to zapłon jest w niewłaściwym miejscu.
Prawie wszystkie japońce 2 garowe 2t miały zapłon z iskrą traconą.Skutery śnieżne często mają zapłon typu magnet który daje 2 iskry na 1 obrót (do tego podwójna cewka) i jest iskra przy dmp i gmp. Spokojnie można 1 moduł.
Dobrze jest narysowane to jest tzw. magneto (zaplon iskrownikowy), a nie zapłon akumulatorowy.
Czy masz orginalny ddr zapłon i magneto i czy masz instalacje kompletną tzn wszystko podłączone łącznie z akumulatorem?
Nie bardzo-musiałbyś wyważać magneto....
Witam, czy jest możliwość bez konwersji magneta typowo z 1 magnesem zewnętrznym i czujnikiem indukcyjnym, aby odmierzać dokładnie czas zapłonu wyliczony przez uC i dostosowywać czas zapłonu? Może pobierać położenie wału z fazy zasilania z magneta?
opisz dokładnie silnik pojemność układ zasilania(wtrysk,gażnik) rok produkcji autka no i zapłon (halotron,przerywacz ,magneto)
Jakie masz rezystancje impulsatora i cewek ładujących? Coś tu się nie zgadza, w zapłonie DC-CDI cewki w środku magneta nie mają wpływu na iskrę. Czy ty na pewno wiesz, co robisz?
Tyle samo, nawet moduł zapłonowy pasuje, nie wolno tylko przekładać kół magnetycznych, bo jest delikatna różnica pomiędzy 49 cm a 110 i 125, moduł jest stratny, jeżeli przekroczysz napięcie ładowania, wali na zwarcie nadmiar, cewek jest 7 ładujących i 1 od zapłonu.
kolego magneto magneto masz :d
To chyba jest system wtrysku i zapłonu Magnet Marelli typu pewnie IAW albo podobny. Z opisu można wywnioskować ze jest to raczej jakis problem z zapłonem(bo i na gazie i na benzynie) albo z odcięciem wtryskiwaczy na gazie. Mógł ci też przeskoczyć pasek rozrządu o jeden ząbek i też tak by się działo. Sprawdź jeszcze czujnik położenia wałka rozrządu -...
Jeszcze trzeba dodać, że schemat po lewej (plus kondensator) to zapłon bateryjny, po prawej to iskrownikowy (magneto).
Dokładnie tak jak kolega pisze, każda zmiana przerwy na stykach powoduje zmianę punktu zapłonu. A jak sprawdzasz punkt zapłonu, jakiego sposobu używasz, bo są różne. Gaźnika nie ruszaj jak było dobrze, podpowiem tylko, że ja do takich testów używam wiertarki i klucza nasadowego jako rozrusznika, nasadka na magneto i kręcę, szkoda się wysilać i kopać...
Już kupiłem używaną cewkę 12V do Simsona. Nie popieram z dwóch powodów: 1. W Simsonach tzw. elektronikach stosowano najpierw cewki 6V, takie jak w MZ, a potem specjalne małe cewki z napisem EMZA. Także lepsza jest cewka WN 6V, a nie 12V. 2. Używane cewki to spore ryzyko nieprawidłowego działania. Modułu bym nie kupował, tylko za kilka zł kupił elementy...
Romet Kadet nie odpala, iskra jest słaba i żółta. Przestawiałem zapłon — nic nie dało. Miałem krzywe Magneto i przez to nie odpalał. Trochę go przyszlifowałem, czy jest możliwość, że to przez to? Dodano po 4 Iskra raz jest, raz nie ma. Przestawiam platynki — jest i zaś nie ma. Przez co to? Ktoś pomoże?
Tak miałem napisać, bo mnie wczoraj w nocy tknęło, że częstą przyczyną słabego silnika jest zapchany tłumik (niech nikt nie wnika w jakiej sytuacji mnie to naszło ;) ). No co? Zostaje ci zdobycie schematu i szukanie. zacznij od magneta. To jest miejsce, gdzie najblizej położone są obwody świateł i zapłonu. No i przegląd instalacji. Zwracaj uwagę na...
W planie jest membrana i spawak i sądzę, że taki zapłon poprawiłby osiągi chociażby na to, że dysponuje większym zakresem obrotów oraz ma lżejsze koło zamachowe. Są na olx takie same zapłony tylko mają coś dorobione do magneta oraz inną podstawkę do stojanu i impulsatora, myślałem, że ktoś miał i udostępnił by szersze zdjęcia wymiary..
W starszych silnikach am6 szły impulsatory wewnątrz magneta, w nowszych na zewnątrz uzębionego magneta, kupując odpowiednio do rocznika zapłony mimo że chińskie idzie zamontować i działają
Zapłon cdi magneto i cewki tam była instalacja el. chyba 6v Pewno nigdy nie dojdziecie do wspólnego punktu. wychodzi mi napięcie od 4v do 6v Ale jeśli iskry całkowicie brak to pozostaje sprawdzanie po kolei wszystkich elementów. Czy cewki zapłonowe są zasilone oraz transformator?
Jaki skuter , jakie magneto, jaki zapłon.
A ja bym się upierał przy zapłonie typu magnet. Może być CDI lub TCI. Nie ważne! Nie wymaga osobnego impulsatora ani przerywacza. No chyba że jest to klasyczny zapłon iskrownikowy.... jak w Romecie. Trzeba znaleźć zakończenie kabelka.
Zapłon najprościej na magneto zrobić tak jak w kosach i piłach jest, ewentualnie trochę trudniej wykorzystać efekt Halla.
Jak wnioskuję ze zdjęcia, to magneto było zakładane 'na siłę'. Niestety młoteczek do wymiany. Założywszy nowy rób to delikatniej. Wymień śrubkę. Na kole magnesowym - magnecie - pośrodku jest jajowata, nazwijmy to - oś. Po niej ślizga się młoteczek przerywacza (platynek). Gdy zakładasz magneto na ośkę wału - utrafiasz na klin i w okienku magneta musisz...
Rozwiązanie problemu jest proste. Opisze to w kilku zdaniach. 1.Odkręcasz dekiel z lewej strony 2.Znajduję się tam koło magnetyczne(magneto) i aparat do zmiany biegów. 3.zapewne wypadła ci kulka. ostrożnie zdejmij dekiel. 4.Kiedy znajdziesz kulkę wsadź ją w odpowiednie miejsce(tam będzie takie miejsce połapiesz się) 5.Kiedy wsadzisz kulkę zakładasz...
Nie znam się na nowych chińskich skuterach ale coś mi się wydaje, że to problem złego zapłonu. Nowe magneto może mieć krzywkę w innym miejscu niż stare czego skutkiem będzie przesunięty zapłon. Gdy silnik nie wchodzi na obroty to zapłon jest za późny. Spróbuj delikatnie przyspieszyć zapłon i zobacz co się stanie ( nie powiem Ci jak bo nie znam konstrukcji...
Może ci ścięło klin od magneta i zapłon jest przestawiony.Częsty przypadek.
?? Co wy za głupoty opowiadacie? Jakie magneto? Magneto jeździł w "Czterech pancernych".. W Suzuki DR 800 Big zapłon jest elektroniczny bateryjny, a to co odkręciłeś to pokrywa alternatora który pracuje w oleju. Nie grzeb w ciemno bo więcej popsujesz niż naprawisz w tym motocyklu. Czy motocykl stracil iskrę nagle? Czy może po zimie nie potrafisz go...
Panowie serdeczne dzięki i przypominajcie każdemu, magneto w LEWO. Generalnie, zasada jest taka, obracając podstawą iskrownika w kierunku, w którym obraca się wał, opóźniamy zapłon. Kręcąc w przeciwnym, przyspieszamy. W pilarkach, wał zawsze kręci się w lewo. W Twoim przypadku, aby zapłon opóźnić, musiałeś przekręcić podstawę w lewo.
Kolego tak jak piszą sprawdź klin pod kołem magnesowym tzw. magneto.
Czy dobrze rozumuję że zmieniając np. napięcie warystora można by zmienić moment wystąpienia iskry (czyli wyprzedzenie zapłonu) ? Niestety nie. Mój opis może być błędny. Sorry. Na 100% jest błędny dla Twojego przypadku. Ten układ zapłonowy jest typowy dla pilarek, kosiarek i innych małych i prostych silników nietrakcyjnych, choć i w pojazdach się trafiał....
Ja bym wyjął cały stator, wyczyścił styki (wszystkie), po złożeniu magneto nie ma prawa o nic ocierać! Musi być luz... Może masz klin za wysoki i magneto "krzywo" wchodzi na wał (stąd ociera). Skoro wymieniałeś już z pół zapłonu to może wina jest w samych kablach - podłącz na krótko, wypnij z cewki WN przewody i pociągnij w ogóle poza motorem... Kolejny...
Podstawa dobra świeca , dobrze wyregulowany gaźnik i zapłon. Dobrze dokręć magneto
W niektórych chińskich 2T impulsator posiada podłuzne otwory do mocowania. I teoretycznie można przestawić zapłon o niedużą wartość. Ja w takich przypadkach ustawiam impulsator na 0,3mm (odległość pomiędzy magnesem impulsatora a nadlewem magneta).
Nie podłączysz tego modułu. Fabrycznie jest DC-CDI, a ten moduł to AC-CDI. Musiałbyś zmienić cały zapłon (stator+magneto) aby podłączyć ten pseudo sportowy moduł.
Jak już tyle nakombinowałeś to spróbuj przestawić więcej zapłon...może montaż magneta bez klina w innym punkcie na próbę.
Problem będzie z elektryką: Jak dla kogo??? Słabo obeznani w elektryce faktycznie mogą mieć problemy, ale dla chcącego... http://www.motocdi.com/cdi-wsk-175-m21w2... Gdzieś na tej stronie był projekt zapłonu typu magnet do WSK175 ale nie mogę znaleźć.
kubaborys napisał: Czy kąt przykręcenia stojana ma znaczenie? Teoretycznie da się go obracać co 120 stopni... Oczywiście, że ma znaczenie. przecież zapłon musi być w odpowiednim punkcie chyba, że impulsator jest na zewnątrz koła magnesowego. A co z kablami, przecież ich droga określa położenie podstawy magneta. Czy mierzyłeś rezystancje cewki ładującej...
No tak czuję, że coś jest z zapłonem... Tym bardziej, że nie wiem dokładnie, kiedy następuje zapłon - czy jak magnes jest idealnie naprzeciwko cewki impulsatora, czy jak już ja nieco minie. Po prostu żeby była iskra, magnes musi przejść obok cewki z pewną prędkością i niewiele widać, kiedy jest dokładnie punkt zapłonu. Doszedłem do wniosku, że mogę...
Schemat masz? Jaki tam jest zapłon? Wklej zdjęcie magneta i jego gniazda w silniku wraz z wymiarami.
Magneto jest na 100% sprawne ale w tym momencie nie ma tu nic do sprawy magneto. Zasilanie zapłonu jest z aku. a aku jest mocny i nawet gdyby bło magneto nie sprawne to by silnik dosyć długo działał. Widać to po tym jak mocno kręci rozrusznik.
Pisałeś, że chcesz bez instalacji, czyli zrozumiałem, że bez zasilania. Wtedy przeróbka na CDI zasilane z cewek magneta. Ale powtarzam, to podstawowe chińskie nie będzie specjalne. Możesz podłączyć akumulator, ale wtedy pozostaniesz przy zapłonie bateryjnym, który będzie działać tak długo, jak długo będzie prąd w akumulatorze. Jak się zacznie kończyć,...
Witam, jest jeszcze 1 czynnik 'niewkrecania sie na obroty' - to paliwo o zbyt wysokiej 'LO', bo WSK byla skonstruowana do 78 Oktan, a dzis benzyna ma najmniej 95 Oktan - moze to wymagac przyspieszenia zaplonu az ok. 25/30 stopni, bo takie paliwa spalaja sie nawet o tyle 'wolniej' w starych, nisko sprezonych silnikach. Ponizej - Tomasz Salek, Ekspert...
Witam, kupiłem magneto na platynki DDR i jak założyłem próbuje ustawić zapłon i tu jest problem. ściągnąłem je i popatrzyłem to rowek na klin jest przestawiony o 180 stopni i jest na tej krzywce co podnosi platynki a na starym jest tam gdzie powinien być bo chodził wszystko dobrze. Pisało że do zapłonu platynkowgo, a nie będzie pasowało:cry: Nie wiem...
A napięcie akumulatora właściwe? (zarówno kupione jak i faktyczne naładowanie?) Polaryzacja (+/-) ? czy tam cokolwiek z akumulatora Ci działa? Zapłon zdaje się jest z magneto.
1.ustawienie zapłonu 2.zmień magneto 3.zerwany klin Dodano po 2 4.platynki sprawdż
Krańcówka gasi ci silnik a hamulec ma zatrzymać obracający się silnik. Ogólnie ma być tak że wszystko razem ma działać. Odcina zapłon i trze o Magneto czyli wyhamowuje silnik.
Witam! Sprawdzić w którym położeniu tłoka ta iskra występuje.Może ściął się klin magneta i zapłon przypada w innym punkcie.
A jak ręką obracasz magneto to też 3 iskry na jeden obrót? Mogą indukować się silne zakłócenia które z uwagi na uszkodzenie w układzie ładowania są na tyle duże że wyzwalają dodatkowe zapłony co 120° brać się może rozkładu cewek alternatora
Witam Posiadam chińska wiertnice ,marka no name ... W zeszłym roku rozsypało się Magneto. ...........po wyciągnięciu starego i włożeniu nowego ,p Wiertnica nie odpala Iskra na świecy jest Wlałem trochę paliwa do cylindra ale bez skutku Co mogę jeszcze zrobić ,sprawdzić ? Obecność iskry nie decyduje jeszcze o poprawnie ustawionym zapłonie. Nie znam...
To jest M3 czyli zwykły zapłon powinien tam być. Nowszy znaczy. Dla pewności możesz zdjąć magneto by być pewnym. Ładna maszyna aż szkoda brać ją w pole do pracy. 😃
Witam mam taki problem w ogarze 200 jawa , 50 silnik silnik ciepły gaźnik wyregulowany 3 bieg odkręcam manetkę na maxa i zaczyna go mulic tak jakby miał zgasnąć i w ogóle się nie rozpędza wtedy co sprawdzic regulacja śruby gaźnika nic nie daje wszystko w gaźniku czyste może lewe powietrze bo uszczelki stare AI: Czy sprawdzałeś stan świecy zapłonowej?...
Mam problem a jasniej chciałbym zamontować w jednocylindrowym motocyklu marki JAWA 250 elektroniczny obrotomierz. Zapłon niejest elektroniczny, niema także magneta tylko jest prądnica, zapłon normalny czyli przerywacz i kondensator, instalacja 6V. Bardzo bym prosił o jakiś schemat i wyjaśnienie jak można by było zamontować, co ewentualnie przerobić....
A Batman191 nadal czary-mary z iskrą opowiadać bedzie:/ Rezystancja wejściowa obrotka jest zbyt duża by jakiekolwiek zakłócenia do zapłonu przenieść i w dodatku wejście jest odseparowane pojemnością! Skąd taki teorie wyciągasz? Tak jak z tym kręceniem PERKA w obrotku:/ Porażka zupełna bo służy on do dokładnej kalibracji a nie do preskalacji z 2/1 do...
w starym zapłonie przerywacz był umieszczony na dole a teraz w nowym jest u góry...czy to może być wina magneta że nie pasuje do nowego zapłonu i iskra jest nie w tym miejscu bo na magnecie garbik jest nie w tym miejscu Są dwie, no może trzy przyczyny takiego stanu: 1) Zapłon nie od tego typu/modelu silnika. 2) Jeżeli zapłon od tego modelu silnika,...
Tam rozrząd ustawia się inaczej niż w skuterach. Magneto na znaku T a zębatka znakiem JL naprzeciw nadlewu w obudowie, z lewej strony. http://obrazki.elektroda.pl/4445293100_1...
magneto Sprawdź klin mocujący magneto. Bez ściągnięcia się nie dowiesz.
Witam. Dostałem pilę Dolmar typu niestety nie znam jest wytarty zdołałem odczytać 38 chyba cm. Jest to na pewno stary typ. już co nieco pracowała ale jeszcze żyje. Chodzi oto że nie mogę zapalić zimnej ale wystarczy wtrysnąć 1ml paliwa i zapala. zapalam tak;otwieram przepustnice ssania. potem naciskam dźwignie gazu i zabezpieczam przyciskiem żeby została...
ale zastosowanie wirnika lekkiego, zamiast topornego magneta, da niezły efekt.
Witam. Nic nie wymyślisz na zapłonie bateryjnym tylko akumulator, była wersja 175 z magneto to można było bez akumulatora.
zaplon punkt zaplon zaplon elektroniczny zaplon magneto stihl
naprawa uszkodzonej taśmy blokada ustawić przebieg samochodu
Kod błędu ID814 w falownikach Sofar Solar - przyczyny i diagnostyka Błąd AL 02 na wyświetlaczu lodówki Whirlpool - brak możliwości ustawienia temperatury