Ewentualnie sprawdź, czy jest szczelny, uszczelkę czujnika temperatury i opaski. Układ chłodzenia to zamknięty obwód. Jeżeli płyn/woda ucieka to gdzieś jest dziura. .
Tak. Faktycznie nie ma tam zamontowanego czujnika poziomu płynu oryginalnie. Nie masz się więc czym przejmować. Co do ciśnienia w układzie to tak, jeśli się układ zapowietrzał, to jak najbardziej mogło być to przyczyną zwiększonego ciśnienia i zrzucania węży. Twój mechanik się nie pomylił - teraz fura będzie jeżdzić, tylko kontroluj płyny eksploatacyjne...
Witam. Posiadam Peugeota 207 1.4 8V z 2009 roku. Od jakiegoś czasu mam kłopoty z układem chłodzenia, często się zapowietrza i wyrzuca płyn chłodniczy przez korek zbiorniczka. Wymieniłem termostat, obudowę i czujnik temperatury, wymieniłem chłodnicę, bo ciekła. Po przejechaniu około 10 km płyn podnosi się w zbiorniku pod sam korek, tak jakby powstawało...
Może zapowietrza się układ chłodzenia a nagrzewnica jest najwyższym punktem w obiegu?
Możesz mi powiedzieć co to dokładnie za czujnik bo nie za bardzo kojarze.
witam włącznik masz o ile pamietam z prawej strony na dole chłodnicy ( na klucz chyba 22 lub 24 ), jak te 2 przewody złączysz i będzie chodził to masz go zepsutego , ewentualnie sprawdz czy działa ci termostat bo mógł sie zaciąć , zobacz czy chłodnica robi się ciepła jak silnik osiągnie temp. u mnie był taki przypadek że na postoju jak silnik pracował...
Chciałbym wlać tam teraz jakąś ciecz, żeby móc namierzyć skąd pryska chłodziwo (miejsce wycieku) Możesz nalać przegotowanej wody. Odpowietrz układ chłodzenia. Jak to zrobić nie powiem, bo nie znam tego silnika, nie wiem również czy ma wskaźnik temperatury czy tylko kontrolkę, nie wiem czy zbiornik wyrównawczy pracuje jako ciśnieniowy. Po w/w czynnościach...
Moim zdaniem wskazówka powinna być na 1/3. U mnie i u kolegi w civicu zawsze była na 1/3 a jak podnosiła sie do 1/2 to oznaczało, że sie przegrzewa silnik. Wielokrotnie grzebałem w układzie chłodzenia, spuszczałem i ponownie nalewałem płyn i nigdy nie miałem problemów z zapowietrzaniem sie układu. Tak, że nie szukaj sztucznych problemów tylko na zimnym...
-zaślepie EGR i kolektor -wyczyszczę przepustnice A co to ma wspólnego z Dzisiaj zauważyłam że na zimnym silniku ubyło płyny i temeratura po chwili doszła trochę przed środek a płyn się gotuje Albo uszkodzony czujnik temperatury i nieszczelności, albo uszczelka, albo pęknięta głowica albo inne nieszczelności układu chłodzenia i płynu ubuwa, a układ...
Zrób taką ostateczną próbę: nagrzej silnik włącz na stałe wentylator na chłodnicy (mostek na czujniku) poluźnij korek ze zbiorniczka na pracującym silniku żeby spuścić ciśnienie z układu zakręć go i obserwuj czy węże twardnieją Jeśli twardnieją to masz przedmuch.
Stawiam na uszczelkę głowicy lub problem z sama głowicą, a polega na tym że dostaje się kompresja z cylindrów do układu chłodzenia i tym sposobem zapowietrzamy układ chłodzenia który później nie pracuje tak jak ma . Ja proponuję zrobić tak: 1. Rozgrzać silnik do momentu włączenia się elektro wentylatora chłodnicy . 2. sprawdzić jakie twarde są przewody...
Witam kolegów jestem tu nowy mam problem ze swoim sharikiem.Na wysokich obrotach silnika grzeje sie i wywala płyn, wentylator włancza sie,pompa wody wymieniona bo sie rozleciała, założona skf nagrzewnica prawdopodobnie przecieka bo paruja szyby .Czujnik na chłodnicy ok czujnik temperatury też ok.Objaw jest taki,do 2 tyś obrotów ok, powyrzej 2 tyś tempera...
Czytałem od początku. UPG to w skrajnych przypadkach olej w płynie czy płyn w oleju. Najczęściej kompresja idzie do płynu a płyn do cylindra jakoś nie chce, chociaż w moim "wspaniałym" golfie II 1.3 po roku jeżdżenia z przedmuchem jak rano zapalał na 3 garki a 4-ty zaskakiwał po 100 - 200m to oznaczało że jednak nadszedł czas na wymianę. Do tego momentu...
Rok produkcji '97. W instalacji jest ciśnienie od 1,2 do 2 bara. Wskaźnik cały czas na zielonym polu. Odpowietrznik był wyczyszczony, pochodziło dwa dni i znów coś nie tak. Uszczelki pod pompą wymienione. Nabiera temperatury i zaczyna mielić powietrze. Właśnie przepłukałem całą instalacje i wlałem środku "REMEX" do czyszczenia instalacji CO itp. Nie...
Witam. Z góry zaznaczam, że nie przeczytałem całego wątku - starczyło mi cierpliwości na 2 strony. Chciałem podzielić się swoimi doświadczeniami z pozyskiwaniem chłodu ze studni, po 2 dniach korzystania. Mieszkam pod Przemyślem, obecnie mamy upały >30*C, Termometry w domu nawet nocą pokazują 27-29*C. Jestem w tej komfortowej sytuacji, że mam nieczynną...
Witam chciałem odświeżyć temat mam taki sam objaw , żeby go odpalić muszę trzymać gaz wciśnięty i zaskoczy na ok 400 obr i tyle jak puszcze to zgaśnie , przedtem dymił na czarno i obroty ucinały się na ok 3 tys. nie chciał iść. Tester pokazał błąd czujnika sondy został wymieniony i czujnik faz rozrządu , podjechałem po wymianie sondy pod dom zostawiłem...
(...) próbach odpalenia zostawiliśmy auto . Czy ktoś wie co może to znaczyć (at)ElektrodaBot AI: Czy używaliście ostatnio innego rodzaju paliwa lub czy wiecie, jaka jest jakość paliwa, które zatankowaliście? Nie AI: Czy w ostatnim czasie były przeprowadzane jakieś naprawy lub konserwacje w waszym T4? Nie Wstępna ocena dostępnych informacji Z treści...
Odpaliłem auto, doszlo do 90 stopni, termostat puścił ale wentylator ni chuchu i zaczeło wyrzucać wodę. Dobrze, termostat puścił i zaczęło wyrzucać wodę - jaka była wtedy była wtedy temperatura na desce? Pojezdzilem, wysiadlem, patrze pod mache chwile, wiatrak się nie włączał. I znowu pytanie jaka temperatura na desce? Ogrzewanie działało? Jeżeli temperatura...
Hehe miałem to auto, to trzeba robić po pełni księżyca i przed odtańczyć idianski taniec. A na poważnie. 1. Masz termostat? Bez termostatu płyn "nie wie" gdzie płynąć. 2. Ogrzewanie działa więc na 90 zarówno odpowietrzony jak i pompa działa poprawnie. 10 że masz cos niedtandardowo w instalacji. Ogrzewanie działa "skokowo" - pompa lub zapowietrzony....
Sprawdź ciśnienie paliwa ale na listwie, nie na pompie. Pompa może mieć dobre, a pęknie wężyk który idzie z pompy do przewodu paliwowego i już będziesz miał lipe. Rozrząd dobrze ustaw, przeskoczy ci o 1-2 zęby i już lipa. Cewka może być winna. Nawet jak nie masz czujnika położenia wału który jest za kołem zębatym z przodu silnika to i tak auto odpali...
Pisząc o oleju, miałem na myśli to, że pewnie pierścienie stanęły i będzie więcej puszczać na pierścieniach. Olej był zasyfiały i nie wiem skąd to się wzięło. jakby ktoś tam wrzucił dwie szufle śmieci po sprzątaniu warsztatu. Teraz jak wiadomo, po wymianie uszczelki silnik jest zalany nowym olejem. Gdzie kupuje się taki tester chemiczny? Pytałem już...
Witam wszystkich. Ponieważ zainteresowanych rozbudową dogrzewacza, który montowany był m. in. w samochodach Wolswagen Sharan jest dość sporo, opiszę tu jak rozbudować ten właśnie dogrzewacz do pracy samodzielnej bez potrzeby odpalania silnika. Układ ten pracuje u mnie już jakieś dwa tygodnie i jestem z niego bardzo zadowolony. Zalety to ciepły silnik...
Miałem FSO1500 i Poloneza. -Przy normalnej jeździe w mieście na LPG temperatura na wskaźniku waha się pomiędzy 70-120 stopni. Po tym sądzę, że termostat jest sprawny, ale trochę za duży rozrzut temperatury, a za to jest odpowidzialny czujnik temperatury na chłodnicy załączający/wyłączający wentylator - za duża histereza. W moim FSO1500 temperatura była...
Witam, Otóż problem jest z samochodem peugeot partner 1.9D 2004 r. Auto na zimnym odpala normalnie ale po chwili gaśnie, aby w końcu zaczął normalnie pracować to trzeba go tak odpalić kilka razy lub dodać "gazu" przy odpalaniu i wtedy normalnie chodzi. Każde kolejne odpalenie jest "od tyku", samochód na ciepłym, lub po postoju do kilku godzin odpala...
Krosno- Podkarpackie Dzisiaj znów nowe doświadczenia: wymieniłem czujnik temp znajdujący się przy obudowie termostatu (taki zielony) objawy dalej takie same. Z nowych rzeczy to po wpięciu kompa pokazało błąd czujnika (podgrzewacza) na termostacie. Po skasowaniu błędu przez godzinę wszystko jest w normie- zarówno na postoju jak i w czasie jazdy. Natomiast...
Witam, mondeo mk1 1.8 PB+LPG sekwencja, 115km 94r., wczoraj wymieniłem uszczelkę pod głowicą i mam podobny problem. Uszczelkę wymieniałem ze względu na zapowietrzający sie układ chłodzenia. Przed wymianą silnik palił na dotyk. Samochód nie odpala zarówno na benzynie jak i awaryjnie na LPG. Więc układ paliwowy raczej bym wykluczył. rozrusznik kręci,...
http://obrazki.elektroda.pl/3893553100_1... Na portalu "Elektroda" dużo jest cennych opisów wykonanych samodzielnie przez forumowiczów różnego rodzaju spawarek. Nie ma jednak jeszcze żadnego opisu spawarki elektronowej. Wypełniając tę lukę, zamieszczam opis wykonanej przeze mnie około 3 lata temu spawarki elektronowej. Nieco prowokacyjny...
Nadal jeździ, moc nie spadła, ogólnie jestem zadowolony choć chciałoby się żeby było bezawaryjnie. Zrobione jakieś 60 tys km - nie wiem, nie liczę. Spalanie 8 - 15 l/100km LPG (jazda spokojna na trasie, jak się da za tirem - maksymalny fun czyli wysokie obroty, mocne przyspieszenia itp). Technicznie: Co mnie martwi: 1. Przerwane ścieżki ogrzewania tylnej...
Czujnik masz najczęściej w reduktorze i przy niskim poziomie płynu chłodzącego, będzie on pokazywał niższą temperaturę więc i czas przełączania się wydłuży. W skrajnym przypadku przy zapowietrzonym układzie chłodzenia czujnik może nigdy nie osiągnąć zadanej temperatury.
Raczej nie jest to wina termostatu. Bardziej bym stawiał na wirnik pompy wody. Po otwarciu maski, tuż za silnikiem zobaczysz dwa gumowe węże, średnicy około 40 mm wchodzące do grodzi. Gdy objaw się powtórzy, sprawdź ręką jaką mają temperaturę. Mam na myśli czy są zimne, gorące lub czy wyczuwasz znaczną różnicę w ich temperaturze. Hej, termostat działa...
jeśli przy odpalaniu bulgocze to masz zapowietrzony układ, jeśli masz c14nz to w kolektorze dolotowym masz czujnik temperatury płynu, wykręć go powoli, może wypłynąć trochę płynu i przy okazji ucieknie powietrze z układu, jak będziesz miał jakieś problemy to pisz na priv
Zależy jaką termostat ma temperature otwierania,...po wymianie płynu nic nie powinno się zmieniać jak przed wymianą,..jak ci się otwierał na 90 stopni to tak powinien,..możliwość jest zapowietrzenia układu chłodzenia ale jeżeli nawiew dmucha gorącym powietrzem to powinien być odpowietrzony,....czy napewno dobry jest czujnik temperatury?
Układ chłodzenia jest w dalszym ciągu zapowietrzony przez co termostat nie jest zalany cieczą i nie ma skąd otrzymać czujnik 8nformacji o temperaturze.
Sytuacja się nieco zmieniła i chyba nici ze zmiany samochodu... więc muszę doprowadzić swoje Punto do porządku, bo zanosi, się że wkrótce będzie dużo jeździło. Nie obejdzie się bez założenia instalacji LPG ale to inna bajka. Problem jest tego typu, że odkąd mam to auto spalanie jest coraz większe. Samochód to Punto 75 (1.2 8V MPI) z 1996 roku, dodatkowo...
Skoro nie ma ogrzewania i przegrzewa się silnik, to coś nie tak z układem chłodzenia. Zapowietrzony nie jest?
Po prostu ten komunikat odcina paliwo ponieważ jest zagrożenie zapalenia się silnika. Trzeba sprawdzić poziom cieczy w zbiorniczku, może być uszkodzony przewód cieczy chłodzącej, co spowoduje dostanie się powietrza na czujniku temperatury, czyli zapowietrzony układ chłodzenia.
Albo układ chłodzenia jest zapowietrzony albo pompa cieczy chłodzącej albo uszczelka pod głowicą.
Witam. Kupiłem Skodę Fabię 2004 1.9 SDI. Auto od początku nie nagrzewało się tak, jak powinno, więc najpierw wymieniłem termostat, było to samo. Teraz wymieniłem czujnik temperatury, zalałem płyn, odpaliłem, na wolnych obrotach nagrzał się, ale chłodnica była zimna. Dzisiaj, jadąc do pracy, auto nagrzało się tak, jak powinno, ale chłodnica dalej zimna....
Sprawdź układ chłodzenia może być zapowietrzony
Jeśli czujnik jest sprawny to poziom płynu w zbiorniku wyrownawczym opada niemal do dna lub bardziej. Jeśli nkesprawny to dla bezpieczeństwa silnika napraw. W tym aucie układ chłodzenia wariuje przy usterkach, wyciekach lub zapowietrzeniu, ta kontrolka nie jest niepotrzebnym bajerem.
egr i tak niema nic do gotowania się, tak samo sondy lambda, niema się co nad głupotami tu rozwodzić jak się go tuje to: albo się nie włącza wentylator bo czujnik/bezpiecznik/przekaźnik/wentylato... uszkodzony albo UPG się kończy albo zapowietrzony układ chłodzenia albo termostat uszkodzony albo pompa wody rozleciana (bardzo rzadki przypadek) ja już pisałem...
Witam mam problem z odpowietrzeniem układu chłodzenia w focusie. Wskaźnik pokazuje tem. ok. natomiast załączają się wentylatory i tak schładzają silnik że termostat nie może się otworzyć,termostat i czujnik tem. głowicy nowy. Czyjest jakiś odpowietrznik?
Jedną z możliwości to niewielki przedmuch uszczelki pod głowicą. Dopóki silnik pracuje na wysokich obrotach, to pompa zdąży przepchać płyn razem ze spalinami. Inna możliwość to budowa silnika. Niestety nie wiem co za silnik siedzi w tym Fendt i jakie są szczegóły budowy. Bardzo często w silnikach 6-cylindrowych konstruktorzy nie przykładali się do kwestii...
Te objawy napewno nie wskazują na zapowietrzenie lecz na uszkodzenie czujnika lub wskaźnika , zacznij od sprawdzenia styków złącza przy czujniku jeśli nie pomoże to wymień czujnik.
najpierw sprawdź czy wraz ze wzrostem temperatury silnika nagrzewa się też chłodnica w twoim aucie bo jak nie to masz walnięty termostat albo uszczelkę pod głowicą co powoduje zapowietrzenie układu chłodzenia i przegrzewanie silnika. Uważaj na to że wskaźnik temperatury przy zapowietrzonym układzie chłodzenia zaniża faktyczną temperaturę silnika bo...
Zapowietrzony układ chłodzenia i /lub czujnik załączający wentylator. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13...
Może nie czujnik, może słaby obieg wody, zapowietrzenie, słaba pompa wody, zakamieniona chłodnica, najpierw to trzeba wykluczyć.
Termostat sprawdzony? Ile płynu w układzie, układ chłodzenia nie jest zapowietrzony, nigdzie nie cieknie? Bezpiecznik wentylatora cały, przekaźnik sprawny? Pomierzyłeś/posprawdzałeś cokolwiek po za wymianą czujnika temperatury?
Zakładając że wszystkie układy są sprawne, czujniki właściwe dla danego modelu a układ całkowicie szczelny to proszę na postoju nagrzać go kilka razy aż zostanie otworzony termostat i załączy się wentylator. Wszystko po to aby się upewnić czy układ chłodzenia nie jest zapowietrzony, podczas nagrzewania uciskać stosując rękawice węże układu chłodzenia...
Jak czujnik włączenia wentylatora jest w porządku to po otwarciu pełnego termostatu (górny i dolny wąż chłodnicy gorące) to powinien włączyć się wentylator. Zmostkuj piny we wtyczce od czujnika na chłodnicy i zobacz na krótko lata.
- w zbiorniku wyrównawczym jest czujnik poziomu płynu i to jest też prawdopodobnie powód do świecenia, - jeśli czujnik jest sprawny i oryginalny to może zapowietrzony jest układ chłodzenia i od czasu do czasu jak się silnik nagrzeje nie ma tam płynu i czujnik pokazuje zbyt wysoką temp. powodzenia
Czy przypadkiem nie masz zapowietrzonego układu chłodzenia ?? Jeżeli masz faktycznie uszkodzony czujnik temperatury to dowiesz się który to jest po sprawdzeniu błędów zegarem diagnostycznym. Pozdrawiam
Witam Robiłeś coś ostatnio przy układzie chłodzenia? Wygląda na to, że układ jest zapowietrzony, a może jakiś wyciek? Nawet jak dogrzewacz nie pracuje to i tak powinno dmuchać ciepłym powietrzem. Jak dodatkowo wykazuje błąd przegrzania to może być wina tego , że jest powietrze w układzie. W piecyku Eberspacher są dwa czujniki, jeden to czujnik temperatury...
Wskaźniki lubią oszukiwać, jak sobie tak sprawdzasz z otwartym korkiem, wrzuć prawdziwy termometr "w płyn". Możesz mieć zapowietrzony układ, miałem podobne przejścia z agregatem morskim. Najpierw się zagotowywał i wylewało spod korka, po dolewce i odpowietrzaniu blokował od czujnika przegrzania, ale już nie wylewał spod korka, po kolejnej dolewce aż...
To jak silnik gotuje płyn to może wodę tam masz, albo układ chłodzenia jest zapowietrzony. Niektóre auta przy 115 stopniach dopiero włączają drugi bieg wentylatora i wszystko jest ok. Sam mówisz że czujnik w czajniku pokazał pod koniec gotowania prawie 100 stopni. To w czym szukasz problem?
Albo temperatura parownika jest za niska (zapowietrzony układ chłodzenia), jeżeli podłączony został czujnik temperatury. Taki problem miałem kiedyś u siebie. Pozdrawiam.
Moduł elektroniczny mierzy rezystancje termistora w czujniku. Jeśli odepniesz wtyczkę rezystancja będzie nieskończenie wielka a dla modułu będzie to oznaczało nieskończenie wielką temperaturę dlatego właśnie włączają się wentylatory. Tak więc albo uszkodzony jest czujnik albo na przykład masz zapowietrzony układ chłodzenia.
Cos mi się zdaje,że ten kto zakładał gaz w tym aucie niezła rzeźbę odwalił.. Sprawdź hmm np. czujnik temperatury i czy nie masz zapowietrzonego układu chłodzenia. Pozdr.
Nic nie pisałem o rozkręcaniu silnika. Przeciwnie, chodziło mi o sprawdzenie bez rozbierania. Pomiar szczelności cylindrów polega na podaniu ciśnienia (np. przez otwór po wykręceniu świecy) do cylindra. Ciśnienie podawane jest przez reduktor i dyszę pomiarową. Za dyszą mierzony jest spadek ciśnienia. Może zacznijmy inaczej. Piszesz, że w zbiorniku wyrównawczym...
Czytałem że przyczyną może być zapowietrzony układ. Sprawdzałem na kodach błyskowych i wyskoczył czujnik położenia przepustnicy więc go wyjąłem i sprawdziłem miernikiem ale nie wiem jakie wskazanie powinien mieć. Nie wiem czy problem jeszcze jest aktualny, ale w większości wypadków w tym silniku mazdy za falowanie obrotów odpowiada zapowietrzony układ...
Sterownik podaje impulsy na wtryskiwacze dopiero gdy ciśnienie przekroczy minimum, np 200 bar(wartości nie jestem pewien). Odłączonych wtryskiwaczy na nie pracującym silniku sterownik nie pokaże. Absolutnie się nie zgodzę, jakoby sterowanie wtryskiwaczy było uzależnione od ciśnienia paliwa w listwie.To wychodzi na to,że zapowietrzonego common raila...
Przede wszystkim nie jest to czujnik temperatury a wyłącznik termiczny. Ponadto w takim przypadku należałoby sprawdzić, czy układ chłodzenia nie jest zapowietrzony lub przyczyną nie jest uszczelka pod głowicą. Ten wyłącznik można i należałoby sprawdzić, czy jego styki są zwarte po osiągnięciu temperatury 97°C. Można to zrobić we wrzącej wodzie.
reduktor jest gorący raczej nie zapowietrzony, wpięty za pomocą trójników, pompa była wymieniona przy okazji rozrządu, co pierwsze raczej pompa (auto żony więc po czasie to zauważyłem) jadąc z określona prędkością wrzucam luz i idzie w górę załącza się wentylator i spada chyba ze wcześniej znowu bieg wrzucę to też spada. Może to ten czujnik wariuje...
sprawdź jeszcze symbole i nr katalogowe tych czujnków starych i nowych nawet jedna cyfra w oznaczeniu może dawać duże zmiany z tego co opisałeś to układ chłodzenia pracuje prawidłowo jabyś miał zapowietrzoną chłodnicę to część chłodnicy jest zimna a częśc gorąca ale jak pamiętam to układ odpowietrza się samoczynnie
Ja ci polecam uzupełnić płyn chłodniczy włączyć ogrzewanie na maksa, opalić silnik i czekać aż się zagrzeje. Podczas zmiany uszczelki pod głowicą mógł się zapowietrzyć układ chłodzenia. Jeśli termostat by nie puszczał to chłodnica będzie cały czas zimna.
Nieewiem jaka temperature powinien posiadac twuj silnik ale możesz miec dwie przyczyny które powodują takie zachowanie. Pierwsza to taka ze możesz miec uszkodzony termostat a druga to taka że masz zapowietrzony układ chłodzenia. Ponieważ czujnik temperatury znajduje sie w innym miejscu niż termostat to w wyniku zapowietrzenia możesz miec przegrzewany...
Czy przy okazji wymiany UPG głowica była splanowana lub chociaż sprawdzona jej płaszczyzna? Wskaźniki w tych Puntach często się uszkadzały, w zasadzie to zarówno wskaźniki jak i czujniki. Czujnik przy 90*C powinien mieć ok 300Ohm, od wskaźnika jest ten czujnik z jednym stykiem z tyłu silnika po stronie pasażera/paska. Weź rezystor 300Ohm, zdejm kabel...
Po pierwsze, to podłącz diagnoskop i odczytaj numery błędów związanych z tą sytuacją. Inaczej to wróżenie z fusów co może być przyczyna takiego wzrostu temperatury, zimnej chłodnicy i późnego załączania się wentylatora? - brak płynu chłodzącego - zapowietrzony układ chłodzenia - uszkodzony czujnik temperatury - uszkodzony regulator wentylatora - zacinający...
Witam , problem ma się tak, złożyłem webasto do auta, podłączyłem wszystko jak się należy, układ zalałem płynem i odpaliłem webasto z pilota, zaczęło pracować było ok do czasu gdy webasto przegrzało się i pewnie zadziałał czujnik temperatury i je odłączył. przyczynom był zapowietrzony układ chłodzenia, i po ostygnięciu od tamtej pory nie odpala, nie...
Układ chłodzenia może być zapowietrzony albo zatkany. Sprawdź, czy w zbiorniku płynu nie pojawiło się coś brunatnego (olej), na korku wlewu oleju czy nie ma białego osadu (o konsystencji śmietany), oraz czy po nagrzaniu silnika węże z płynem chłodniczym można swobodnie ściskać, czy są pod dużym ciśnieniem. Oczywiście w zbiorniku jest płyn chłodniczy,...
Jeśli dźwięk dobiega z pompy wodnej, a jest napędzana z rozrządu,( a obudowa jest odsunięta) to na pierwszym miejscu wymieniłbym pompę(oraz pasek, napinacz,uszczelniacze,itd), zanim walnie pasek, (nie wiem czy w Punto 2 silnik jest bezkolizyjny) Zapowietrzenie układu chłodzenia raczej nie włącza czujników temperatury, więc to nie ten problem.
bardzo często przyczyną pływania obrotów w nowoczesnych silnikach jest zapowietrzony układ chłodzenia. Tworzą się korki powietrzne lub chwilowe strefy chłodnej cieczy chłodzącej, co czujniki natychmiast "widzą" jako silnik niedogrzany i wymuszają wyższe obroty, nawet dodatkowo wzbogacają mieszankę. po chwili wszystko się uspokaja. efekt jest jaj wyżej...
Tak na prawdę prawidłowo to wentylator powinien się załączać zdecydowanie ponad 1/2 skali, w okolicy kreski 3/4. Niestety, przynajmniej w Puntach (ale to en sam silnik), normą jest zmiana charakterystyki czujnika z upływem czasu. Wahania wskazówki na wysokich obrotach mogą mieć dwojakie podłoże - zapowietrzony układ chłodzeniu lub problem ze stabilizacją...
90°C to za mało żeby włączyły się wentylatory chłodnicy. Zrób tak; włącz zapłon i zdejmij wtyczkę z brązowego czujnika temperatury (2 styki) najpierw powinny się włączyć wentylatory na małej prędkości (połaczone szeregowo) a po chwili na dużej (połaczone równolegle) jeśli się tak włącza to wszystko powinno być sprawne ewentualnie może być zapowietrzony...
Jeżeli płyn jest powyżej max i pojawia się powietrze w zbiorniczku to padła uszczelka pod głowicą. Z twojego opisu może wynikać ,że masz awarię wentylatora względnie któregoś z czujników lub tylko bezpiecznika. Możesz mieć też zapowietrzony układ chłodzenia, ale jeśli nie zmieniałeś płynu to raczej niemożliwe. Zastosuj się do porad kolegów jw.m.in.poruszaj...
Panowie Układ chłodzenia do przeglądu. Co powinien sprawdzić i w jakiej kolejności. Od pewnego czasu grzeje mi się Seicento. Ponieważ auto mało jeździ miałem problem z hamulcami. Myślałem że problem jest ze względu na nie. Niestety hamulce doprowadziłem do stanu używania. Pierwsza jazda próbna i problem z układem chłodzenia wrócił. Wentylator spalony,...
Dlatego pisałem o zmierzeniu FAKTYCZNEJ (rzecywistej) temp. cieczy chłodzącej, bo może być przekłamanie na zegarach (np. pozazuje 90 a jest 60*C). Posprawdzaj wiązki elektryczne, masy i wtyczki czy nie pośniedziały. No przecież tam tego wiele nie ma więc po kolei trzeba wykluczać. I jeszcze jedno, jeśli układ chłodzenia nie jest zapowietrzony, to wentylator...
Dziś sprawdzając czy jest płyn do chłodnicy za lekko przykręciłem korek od wlewu. I jak się nagrzał silnik to zaczęło wyrzucać płyn z pod korka. I nie wiem czy to było przyczyną,ale wiatrak od chłodnicy się nie chciał załączyć po tym. Nie leci też ciepłe powietrze. Patrzyłem bezpieczniki. Wszystkie są ok. Jak ostygł to znów sprawdziłem płyn w chłodnicy...
Ja miałem podobnie, tylko że u mnie to zdefiniowałem jako "wysiadło ogrzewanie" (było zimno więc silnik sie szybko nie grzał), pojeździłem chwile i pojechałem do mechanika, okazało sie że nie mam wody w układzie chłodniczym i zapowietrzył sie cały układ (łatwo sprawdzić jak widziałem w innych postach powiedzieli jak). Mechanik chwile posiedział nad...
Zapowietrzony układ chłodzenia i z tąd ta skacząca temperatura, sprawdzałaś rękoma czy wszystkie węże wodne są mniej więcej tak samo gorące??? Ciężko sie odpowietrza czasami taki układ z gazem dla tego trza w najwyższym punkcie zdjąć przewód wodny i wlewać płyn przez zbiorniczek i tak żeby się trochę przelało przez zdjęty wąż i wtedy zamknąć połączenie...
A pewien jasteś że to płyn? Zbiornik wyrównawczy mógł być pusty z powodu niedbałego lub braku odpowietrzenia układu chłodzenia po wymianie termostatu. W obudowie termostatu jest czujnik płynu chłodzącego który pośrednio ma wpływ na pracę silnika, w momencie jak był zapowietrzony to mógł dać sygnał do komputera nieadekwatny do temperatury silnika. A...
Wymieniałem wyłącznik termiczny dodatkowego wtrysku zimnego startu. Wykręciłem go, wyleciało sporo płynu chłodniczego i tak sobie stał kilka dni bez tego czujnika aż udało mi się zakupić sprawny na wymianę. Po wkręceniu nowego, zalałem ubytki płynu chłodniczego i pojeździłem. Nie jestem jednak pewien czy układ się nie zapowietrzył... sugerował mi to...
1. Jeśli masz ogrzewanie w aucie to nie jest zapowietrzony... 2. Weź pod uwagę, że w mondeo układ chłodzenia jest układem ciśnieniowym i jeśli odkręcisz korek od zbirniczka wyrównawczego podczas "normalnej temperatury pracy" to zawsze wyrzuci Ci wodę jakby się zagotował... 3. Podczas pracy po nagrzaniu silnika sprawdź czy masz gorącą chłodnicę - jeśli...
Witam :) Autko to toledo I 2.0 silnik z roku 96. Na króćcu wodnym zaznaczonym na zdjęciu, mam dwa czujniki, czarny oraz niebieski. Każdy z nich jest 2-pinowy na oddzielnych kablach. Moje pytanie brzmi, który z nich jest od pomiaru temperatury dla wskaźnika na liczniku? Wiem tyle, że oba są od temp., ale jeden jest od pomiaru dla ssania oraz włączania...
Ciekawe czym ten termostat różni się od innych? Myślisz że przy niesprawnym termostacie nagrzał by szybko cały układ do 90 stopni. Sam nie wiesz co piszesz Mały obieg to nagrzewnica, więc związek jest oczywisty a temperatura osiągana przez silnik nie świadczy o temperaturze w nagrzewnicy. a o czym świadczy? Świadczy o tym że czujnik pokazuje 90 stopni,...
(...) ośniejsze. Wciaglem całkowicie filtr przed pompka. Jaka może być pr,yczyna bo walczę z tym od dwoch dni (at)ElektrodaBot AI: Jaki jest model i marka pieca, którego używasz? Zębiec piec na paliwo stale AI: Czy w ostatnim czasie były przeprowadzane jakieś zmiany lub konserwacje w systemie grzewczym? Nie Wstępna ocena dostępnych informacji - Kocioł...
Jeśli sterownik "zauważy" przegrzanie silnika (czyli czujniki działają prawidłowo a układ nie jest zapowietrzony) to ograniczy obroty i moc silnika. Niemniej nawet kilkusekundowe punktowe przekroczenie temperatur współpracujących elementów silnika może je uszkodzić - po prostu materiały wytrzymują pewne temperatury i jest jakiś punkt krytyczny, powyżej...
Termostat dobrze założony. Zrobiłem tak, uruchomiłem silnik na postoju i gdy górny wąż chłodnicy był gorący (ten z dołu zimny) ponaciskałem go pare razy i od razu zrobił sie goracy i po chwili włączył sie wentylator. To swiadczy o zapowietrzonym układzie? Dodano po 35 Druga sprawa to że jak się włączył wentylator( przewody były gorące) to na wskazniku...
Ja miałem coś podobnego jak mi w listopadzie woda zamarzła w chłodnicy cały dzień jeździłem i szukałem co jest grane. Objawy wskazywały ze układ z gazu nie jest ogrzewany ale płyn (już :) ) dolałem do pełna . I tak na benzynie ok. a na gazie reduktor cały zaszroniony okazało się jeszcze potem że nie włącza mi się wentylator .Powodem tego całego zamieszania...
Co do czujnika to faktycznie pewnie jest to najważniejsza rzecz w tym przypadku. Temperatura w chłodziarce nie powinna przecież spaść poniżej zera. Też myślę, że jest to ten właśnie sensor Liebherr'a, wstawiłem zwykły termistor z nadzieją, że się czegoś nowego dowiem i wyeliminuję. Jednak to pewnie nie wszystko. Aktualnie rozmrażam całość. Fakt, że...
(at)ElektrodaBot AUDI A3 8P 2003R 1.9TDI Witam, mam problem z ogrzewaniem w moim Audi. Wymieniłem już płyn, termostat, dogrzewacz i dalej nic. Nie mam już pomysłu, co jeszcze można zrobić. W ogóle nie grzeje, po dłuższej jeździe leci lekko letnie powietrze i nic poza tym. Co może być przyczyną? Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Najczęstszymi przyczynami...
Witam serdecznie Mam dziwny kłopot z chłodzeniem samochodu. Po kupnie skody miesiąc temu zauważyłem że wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej dziwnie się zachowuje. Wymieniłem czujnik, potem termostat, skasowałem błędy. Od tej pory samochód nagrzewa się bardzo szybko, bo po przejechaniu około 2 - 3 km i wskazówka temperatury pokazuje idealnie 90°C....
Z tego, co widzę to miałeś najprawdopodobniej zapowietrzony układ chłodzenia. Jeżeli po wymianie termostatu był odpowietrzany oznacza to że układ jest nieszczelny. Dlatego wentylator się nie załączał i były takie wysokie temperatury. Jak już napisano powyżej silnik mógł zgasnąć z przegrzania, choć po ostygnięciu powinien dać się jeszcze odpalić choć...
Co do odpowietrzania- nie ma takiej potrzeby- te układy mają samoodpowietrzanie. Pozdrawiam No i tu kolega się myli. Owszem wszystkie passaty się odpowietrzają same, ale tylko w przypadku, gdy cały układ chłodzenia jest niezamulony, drożny i sprawny. Jesli cokolwiek jest chocby minimalnie niesprawne, volkswagenowski sposób na odpowietrzanie przestaje...
Mam taki problem z astrą 1.4, silnik cały czas ma temperaturę około 85 stopni, wydaje mi się że mała ale mrozy teraz -10 wiec nie wiem. Dochodzi nieco ponad pierwszą białą kreskę i spada troszkę poniżej czyli temperatura na stałym poziomie. Myślałem że walnięty będzie termostat ciągle otwarty ale dziś odpaliłem na postoju czekałem kilkanaście minut...
Panowie, VW Polo/07 1,2/44 BBM głowica splanowana, nowe zawory, nowy rozrząd, kompresja 13/14BAR wszystkie trzy cylindry, sprawdzony na szczelność głowicy, dobrze wchodzi na obroty objawy: - od startu zimnego silnika biały dym z rury, więcej gaz=więcej spalin (duże dymienie) lecz poziom oleju pozostaje bez zmian, - po zalaniu płyny chłodniczego poziom...
jak sprawdzic termostat???górny waż wchodzący do chłodnicy jest goracy natomiast dolny na którym jest termostat jest zimny... Nie myli kolega czujnika temperatury załączającego wentylator z termostatem? Nie znam tego silnika, ale na logikę termostat powinien znajdować się przy bloku silnika na górnym wężu wychodzącym gorący płyn z silnika na chłodnicę....
Zacznij od zresetowania ECM. Rozgrzej silnik do temp. pracy />80C/. Wyłącz, zdejmij ujemną klemę na kilka minut. Dołącz klemę i uruchom silnik. Pozostaw nieobciążony przez conajmniej 30 sek od osiągnięcia temp. pracy. Jeśli problem nie ustąpi zastąp czujnik temperatury rezystorem ok. 220R. Uruchom sinik. Jeśli pracuje w miarę poprawnie to: uszkodzony...
Ja tego modelowania nie rozkminiam jest mało zrozumiałe, to taka inna wersja mnożnika więc się nie wypowiem. Tak czy siak takie regulacje jak tylko się da należy przeprowadzić odczytując korekty STFT i LTFT sterownika PB i na ich podstawie dobierać "modelowanie". Czujnik temperatury reduktora może być uszkodzony, nie napisałeś czy reduktor faktycznie...
Jeśli chodzi o cenę części zależy też gdzie kupisz. Mnie kupuje mechanik w hurcie więc nie drogo. Dam przykład z moich napraw, biorąc też pod uwagę częste usterki opisywane na forach: 1. Pompa wody ok 300 zł - jak nie wymieniona niedawno to pewnie wymienisz. Tylko z metalowym wirnikiem jak to ma pochodzić. 2. Cewka zapłonowa - ja mam używkę, oryginał,...
zapowietrza układ chłodzenia zapowietrza układ układ chłodzenia czujnik
vaillant czujnik ciąg akumulator webasto karta dźwiękowa samsung
Cewki w kolumnach Behringer Europort EPA900 Kosiarka Murray 425014x92b - brak iskry po dymie z cewki