Wyczyścić zbiorniczek i układ, zalać nowym płynem. Jak osad wróci to olej przedostaje się do układu chłodzenia
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic99... To powinno wystarczyć.
Czujnik masz najczęściej w reduktorze i przy niskim poziomie płynu chłodzącego, będzie on pokazywał niższą temperaturę więc i czas przełączania się wydłuży. W skrajnym przypadku przy zapowietrzonym układzie chłodzenia czujnik może nigdy nie osiągnąć zadanej temperatury.
cześć, jeśli obudowa będzie wystarczająco "przewiewna" to chłodzenie pasywne powinno wystarczyć. Ale jeśli chcesz żeby wentylator był sterowany od temperatury to najprostszym sposobem jest dołożenie wyłącznika bimetalicznego na radiatorze albo zrobienie układu z komparatorem i jednym lub dwoma termistorami.
Z Twojego pierwszego postu bardzo trudno wyczytać informację , że wskazówka wskaźnika temp. zatrzymuje sie na 1/3 skali. Pisz chłopie po "polskiemu" , postaw od czasu do czasu przecinek i będzie wszystko wiadomo! Skąd wiesz ,że temperatura sinika wzrasta do takiej , w której ma włączyć sie wiatrak? Mierzyłes jakimś termomotrem? Może masz prawidłowe...
Układ chłodzenia do sprawdzenia czujniki temperatury, wentylator wszystkie biegi i tyle .
Albo układ chłodzenia jest zapowietrzony albo pompa cieczy chłodzącej albo uszczelka pod głowicą.
Witam . Wskaźnika nie posiada,lecz ma czujnik temperatury który zapala kontrolkę przegrzania układu chłodzenia. Pozdrawiam.
szybko odpowiem na silniku wbudowany w układ chłodzenia
Możliwe że problemem jest przepustnica a po części czujnik temperatury płynu w układzie chłodzenia ten przy termostacie. Ogólnie bez diagnozy na komputerze ciężko stwierdzić.
To co pokazałeś na zdjęciu służy do spuszczania płynu. Tam chyba rzeczywiście pomagało wykręcenie odpowietrznika. A czujnik może być bubel jasne.
Czujnik poziomu oleju.
Witam ja mam astra j z 2013 1.6 16v i mam duży problem z właśnie układem chłodzenia a dokładnie z czujnikiem. Byłam już na serwisie 2 razy wymienili ten czujnik od wody i znowu zaczęło cieknac mam plamę pod samochodem i znowu wyskoczyła informacja że mam uzupełnić płyn. Co jest nie tak?
Jest w obudowie termostatu , szukaj od strony skrzyni biegów plastik do którego lecą przewody z układu chłodzenia .
Od czego zacząć ? od naprawienia układu chłodzenia żeby szczelny był. Sprawdź później czujnik temp czy dobry, jak nie to wymień.
układ chłodzenia, czujnik termiczny, zwarcie napędów, oczywiście wykluczając już zasilacz
Chodzi pewnie o błąd P1598. O ile pamiętam to niebieska wtyczka 2-pinowa przy termostacie.
...a ja podejrzewam, że po wymianie termostatu nie odpowietrzyłeś układu chłodzenia. Czujnik temperatury płynu nie ma nic do działania lub nagrzewnicy.
1 jak i 2 sonda lambda mają uszkodzone grzanie po wymianie kata ale wartości pokazują prawidłowe. PODAJ KOD błędu, tu leży problem. Otwarta pętla dotyczy pracy sondy lambda a nie układu chłodzenia.
Nie zakładaj żadnych czujników układ chłodzenia ma się nie gotować trzeba naprawić.
A może czujnik w zbiorniczku wyrównawczym?
Szanowni koledzy, jestem absolutnym laikiem jeśli chodzi o naprawy samochodów ale sytuacja finansowa zmusza mnie bym swoim escortim zajął się sam. A sprawa dotyczy Escorta 1,6 zetec z 1997 r czyli MKVII Nie załącza mi się wentylator chłodnicy jak i również wskaźnik temperatury na desce rozdzielczej nie działa i nie wiem który czujnik za co odpowiada....
Ewentualnie sprawdź, czy jest szczelny, uszczelkę czujnika temperatury i opaski. Układ chłodzenia to zamknięty obwód. Jeżeli płyn/woda ucieka to gdzieś jest dziura. .
dwa oba po prawej stronie patrzac o strony maski
Te błędy nie........natomiast złe parametry poniżej wypisanych czujników powodują ograniczenie mocy: - Czujnik ciśnienia doładowania - Czujnik temperatury w układzie chłodzenia - Czujnik temperatury powietrza doładowania - Czujnik prędkości obrotowej silnika na kole zamachowym dodatkowo - Elektrozawór hamulca wydechowego - Wtryskiwacze
http://www.wedzony.com.pl/omron/czujniki... ja bym zastosował pojemnościowy miałem kiedyś w maszynie w układzie chłodzenia szlifierki do gwintów
No to trzeba by to na własne oczy zobaczyć, żeby było wiadomo z czym walczymy... Nie chcę wprowadzać Cię w błąd, więc proponuję odwiedzić jakiegoś elektromechanika/elektryka samochodowego. A co do ubywania płynu chłodzącego, to należałoby wykonać test szczelności układu chłodzenia, może jest gdzieś wyciek?
W samochodach z gaźnikami był montowany (dodatkowo poza fabryką) układ elektoniczny z sondą Lambda. To po to by zmniejszyć podatek od auta bez katalizatora. Układy te produkowała firma HJS. Czujnik ten to zwykły czujnik temperatury silnika, współpracujący z dodatkowo zamontowanym komputerkiem, którego zadaniem było sterowanie gażnikiem w ten sposób...
W układzie chłodzenia masz czujnik (zwykły NTC) który dopiero po osiągnięciu pewnej temperatury załączy wentylator.
Zalej na zimnym do pełna.Uzupełnij zbiorniczek wyrównawczy i zacznij jeździć.
A może tak?: http://obrazki.elektroda.pl/6327095900_1... Wada jest tu taka, że nie ma "dochładzania" silnika po wyłączeniu zapłonu po intensywnej, forsownej jeździe - jeśli było w oryginale. Zakładam, że zarówno czujnik jak i wentylator mają drugi "biegun" dołączony do masy, jak zwyczajowo jest to w układach chłodzenia.
Długość rurki ciepłowodu nie ma krytycznego znaczenia - w ciepłowodzie to nie rurka przewodzi ciepło, a jej zawartość - płyn, jaki ma odparować, przenieść ciepło do radiatora, skroplić się, ściec do bloku na procesorze...i tak w kółko. Przynajmniej dopóki ciepłowód się nie rozszczelni, bo wtedy cały układ chłodzenia do wymiany. Problem z diagnostyką...
Zwarcie na linii kostka czujnika zbiorniczka - zegary.
Nie jestem pewien czy w 1.6 jest też taki sam moduł chłodzenia co w 2.0/2.2 diesel. W dieslu moduł jest tak skonstruowany, że muszą być sprawne dwa osobno podłączone wentylatory. Układ przekaźników łączy wentylatory szeregowo (mniejsze obroty) lub równolegle (wyższe obroty) i ew. przez rezystor szeregowy zmniejszający obroty. Nie można więc połączyć...
Żadnych błędów, ogrzewanie jest, ciśnienia w układzie chłodzenia też nie ma.
Odpowietrzony układ chłodzenia? Wygląda jakby czujnik włączający wentylator był w "bąblu" powietrznym.
Witam Czy ktoś wymieniał czujnik temperatury w Fiat seicento 1,1 MPI? Mam problem bo nie mogę zdjąć wtyczki z przewodem elektrycznym . Nie wiem czy ta wtyczka ma jakieś zabezpieczenie? Nie chcę używać zbyt dużej siły, zeby nie rozwalić wtyczki, czujnik i tak jest do wymiany. Druga sprawa zapewne przed wymianą trzeba spuścić płyn z układu chłodzenia....
Chłodzenie działa normalnie, nie zaobserwowałem żadnych nieprawidłowości. Zrobiłem już płukankę całego układu chłodzenie, odkręciłem i przedmuchałem czujnik układu chłodzenia.
Ten silnik ma nie tylko czujnik temp. oleju ale i zewnętrzną chłodnicę oleju, więc widać, że konstruktorzy mieli problem z przegrzewaniem się tego silnika i rzeczywiście na "niemieckich autostradach" układ chłodzenia ledwo "wyrabia", więc wprowadzono takie dodatkowe zabezpieczenie.
Wygląda na czujnik układu termostatu.
Informacje ogólne o kodzie usterki: MID128 G002 - Blok elektroniczny silnika PPID8 Ciśnienie oleju chłodzenia tłoków FMI-2 Dane nieprawidłowe lub niestałe Urządzenie(a) objęte kontrolą: G002 Blok elektroniczny silnika C023 Czujnik ciśnienia oleju silnikowego V126 Elektrozawór układu chłodzenia tłoków W drugim kodzie musi być jakiś błąd bo nie mogę odczytać.
Ople to bardzo czułe na temperaturę i.ciezkie do odpowietrznia auta. Do srawdzania termostat, temperatury czujników, pompa wody drożność układu chłodzenia, często żeby się odpowietrzyl (własne doświadczenie) wjeżdżałem na podjazd przodem żeby zbiornik był wyżej pod kątem i oczywiście zero zwykłej wody bo w tym aucie termostat otwiera się powyżej 100...
Przekażnik został wymieniony wcześniej na próbę. To wygląda na jakis czujnik w układzie chłodzenia.
Wita. Mam pytanko gdzie znajduje się ten czujnik z układu chłodzenia silnika??
Po grających zaworach i czujniku ciśnienia można wnioskować, iż ciśnienie jest za słabe, to, ze ci ustało po "naprawie układu chłodzenia" to zwykły przypadek, wepnij się manometrem w miejsce czujnika oleju i sprawdź ciśnienie, jak będzie zbyt niskie, to do wymiany pompa oleju, ale przedtem spuść olej i zobacz jaki wypłynie, jak bardzo syf to, może po...
Witam, mam problem z focusem 1,6. Objawy: Wskaźnik temp. równo na połowie płyn chłodzący zaczyna się gotować w zbiorniczku wyrównawczym aż do wywalania spod korka,chwilę później temp na wskaźniku nadal na środku-włącza się wentylator, płyn opada i tak w kółko. Jak gdyby wentylator załączał się za późno, tylko jaka przyczyna? Zamulony układ chłodzenia,...
Cztero-pinowy czujnik temperatury to czujnik montowany w układzie chłodzenia silnika, tzw czujnik temperatury silnika. Ten o który Ty pytasz, to czujnik dwu-pinowy.
Temu odebrałem ten samochód z naprawy, wymieniana była uszczelka pod głowicą, podstawa to sprawdzenie układu chłodzenia po takiej awarii. Co do gaśnięcia podejrzenie padać może na czujnik wału korbowego.
A może czujnik? Mierzona ta temperatura jakoś inaczej?
Witam. Mam dokładnie taki sam problem. Passat B5 1.9TDI 98' Wskaźnik temperatury raz sie podnosi do 90'C innym razem w czasie jazdy opada do 1/4 pola lub opada do minimum. (\ I /) Innym razem całą droge jest ok. Ruszałem kostką czujnika, ale wiele to nie pomogło. Czujnik jak mi się wydaje jest blisko pompy wtryskowej na gumowym przewodzie od układu...
No tak, straciłem zaufanie przez fakt, że pojechali na jazdę testową bez wykluczenia niepoprawności działania układu chłodzenia. W tym wypadku sprawdzenia czujnika temperatury, jak również szczelności układu chłodzenia. Rozumiem fakt, że obligatoryjne jest sprawdzenie auta po wymianie sprzęgła, ale nie rozumiem, dlaczego jeździli bez sprawdzenia poprawności...
Mercedes CLK W208 zegar od temperatury układu chłodzenia nie działa, czujnik jest wymieniony, zegar wskazuje różne temperatury.
W dobrych cenach np. Fortron FSP400-60MDN 400W lub Huntkey CP400HP 400W. Może nie są tytanami mocy, ale dla Twoich zastosowań wystarczą. Co do GPU - zdemontuj układ chłodzenia, nałóż nową pastę termoprzewodzącą i usuń kurz.
Kolego, BS 5343 odnosi się do hamulców, a dokładniej dawid_120990 napisał: BS 1 5343. Nie można zmierzyć sygnału czujnika zużycia okładzin hamulcowych - oś tylna z prawej strony. Tak więc ten błąd na 99% nie ma powiązania z problemem ciśnienia w układzie chłodzenia. Ciśnienie się pojawia od razu, dopiero po nabiciu powietrza, czy może jeszcze później?
Jak w temacie. Autko z 2011 roku. Głównie chodzi mi o układ chłodzenia silnika - wentylator, czujniki, przekaźniki itp.
Tak. Faktycznie nie ma tam zamontowanego czujnika poziomu płynu oryginalnie. Nie masz się więc czym przejmować. Co do ciśnienia w układzie to tak, jeśli się układ zapowietrzał, to jak najbardziej mogło być to przyczyną zwiększonego ciśnienia i zrzucania węży. Twój mechanik się nie pomylił - teraz fura będzie jeżdzić, tylko kontroluj płyny eksploatacyjne...
Sprawdzić drożność i ciśnienia w układzie chłodzenia.
Możesz napisać, skąd ecu bierze info, kiedy ma włączyć wentylator chłodnicy i co to jest za czujnik przy chłodnicy, o którym pisze autor postu. Z czujnika temperatury cieczy chłodzącej, znajduje się w okolicach termostatu. Sygnał pobierany jest do komputera silnika i odpowiednio obrabiany. Gdy wartość z czujnika zgodzi się z wartością zapisaną w pamięci...
Inaczej mówiąc ten czujnik na głowicy nie ma wpływu na działanie układu chłodzenia? W 900-setce ten czujnik kontrolki nie ma nic do układu chłodzenia, tylko informuje kiedy dochodzi do przegrzania silnika... :D
Tak zrobię, nie mam innego wyjścia :) Dzięki. Mógłby mi ktoś tylko wyjaśnić, czemu podejrzany jest układ chłodzenia, skoro na czujnikach jest ok?
Temperatura powietrza po lewej stronie to 12°C, po prawej 21°C. Czyli ona grzeje a nie chłodzi. Czynnika po prostu mało. Dokładnie tak, a dlaczego mało, bo jest gdzieś w układzie dziura. Czy coś brakuje? Temperatura parownika wynosi 4,8°C. To oznacza, że jest chłodzony. Tak, brakuje czynnika. 4,8 stopni to powinno być na kratkach wylotowych. To oznacza...
W komputerze siedzi błąd p2181"wydajność układu chłodzenia". Ktoś coś podpowie? Sprawdzone: - czujnik temperatury - termostat zwykły(wymieniony na nowy) - poziom płynu ok Co może powodować ten błąd?
Moja teoria jest taka, że w ten sposób auto informuje użytkownika o możliwym (poważnym) problemie z układem chłodzenia.
Musisz sprawdzić poziom płynu w układzie chłodzenia.:?: Sprawdzić należy czujnik w zbiorniczku płynu :?:
Podciśnienie bo masz turbo i w pewnym zakresie obrotów zmienia dawkę paliwa, cieknie spod dekielków ale radziłbym uszczelnić całą pompę tak na wszelki wypadek. Koszt od 200 zł w górę. Jak jest wpięty w układ chłodzenia to czujnik temperatury. Podciśnienie reguluje obroty jałowego (zimnego) silnika, oraz EGR. Wydaje mi się że cieknie z tego gdzie jest...
miałem podobne objawy w zafirce 2.0 dti y20dth po lekkim rozgrzaniu wyłączał się obrotomierz silnik pracował kulawo zapalały się kontrolki serwisu i układu chłodzenia po wymianie czujnika obrotów wału korbowego wszystko wruciło do normy. czujnik znajduje się koło miski olejowej a kostka koło pompy wtryskowej
Przyczyną usterki może być uszczelka, uszkodzona głowica, uszkodzenie układu chłodzenia (wentylator na chłodnicy) co do uszczelki lub głowicy jest specjale urządzenia do sprawdzenia szczelności układu chłodzenia, co do wentylatorów na chłodnicy to chyba nie trzeba opisywać jak sprawdzić.
Możliwe też że układ chłodzenia jest do wymiany. Pierwsze co powinieneś zrobić skoro procesor wymieniłeś i nadal ten sam efekt: Sprawdzić układ chłodzenia: rurki lub rurka heat-pipe z radiatorem, możliwe ze już straciła swoje walory. A co ma układ chłodzenia wspolnego z czujnikiem temperatury, który jest ZAWSZE na 87 *C - Gdyby był układ chłodzenia...
Zapowietrzony układ chłodzenia i /lub czujnik załączający wentylator. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13...
Albo się "ukiwał" kabelek przy czujniku albo jest przedmuch do układu chłodzenia.
Witam!Ten problem przerabiałem ze trzy lata temu.Po wielu próbach najlepszym miejscem okazał się zderzak.Zamontowałem czujnik w wewnętrzej stronie osłoniętej od wiatru i czynników zewnętrzych (błoto bryzgi wody itp. )zderzaka.Pamietaj tez o tym,aby znajdował on się jak najdalej od nagrzewających sie części auta (silnik,układ chłodzenia) i nie był narażony...
Cały kurz wyczyszczony z wentylatora i radiatora? Skoro temperatura dalej rośnie to albo układ chłodzenia nie przenosi ciepła z procesora do radiatora, albo czujnik temperatury w procesorze uszkodzony Nie pamiętam jak jest w tym modelu układ chłodzenia ale dobrze jest go złożyć na tyle aby uruchomić i zobaczyć czy leci ciepło z części dotykającej cpu...
Trochę zdziwiony jestem poniektórymi poradami. Zasada jest bardzo prosta. Do komputera/najczęściej montowany w okolicach podszybia w komorze silnikowej/ docierają różne sygnały z czujników, które zainstalowane są w korpusie silnika i osprzęcie. W przypadku układu chłodzenia silnika czujnik może być zainstalowany albo przy chłodnicy lub układzie chłodzenia...
Fachowiec powinien wpuścić niewielką ilość płynu w układ chłodzenia i prześledzić połączenia czujnikiem w którym miejscu jest nieszczelność i wówczas podjąć decyzję czy jest możliwa naprawa.
Po pierwsze, to podłącz diagnoskop i odczytaj numery błędów związanych z tą sytuacją. Inaczej to wróżenie z fusów co może być przyczyna takiego wzrostu temperatury, zimnej chłodnicy i późnego załączania się wentylatora? - brak płynu chłodzącego - zapowietrzony układ chłodzenia - uszkodzony czujnik temperatury - uszkodzony regulator wentylatora - zacinający...
ja zawsze wymieniam z obudową. A czujnik nie koniecznie bo koszta, a nie powiedziane że uszkodzony. Choć z drugiej strony opróżniasz układ chłodzenia i można za jednym zamachem.
czy ktoś na forum orientuje się gdzie jest umieszczony 2 czujnik temperatury ?
Ok, masz rację, źle się wyraziłem. Miałem na myśli układ chłodzenia sensu stricte. Czujnik jest jeden, podwójny.
Nie mogę dać głowy z racji, że tego modelu samochodu nie znam. Ale spodziewam się tam dwóch czujników w tym jeden podwójnego działania. Z czego ten podwójny do wskaźnika temperatury a także do informowania sterownika silnika o stanie temperatury w układzie chłodzenia. Oraz czujnik na układzie klimatyzacji bodajże podłączony do BSI. Musiałbym zajrzeć...
Aby wymienić czujnik temperatury silnika bez uronienia kropli płynu chłodzącego, trzeba w układzie chłodzenia wytworzyć podciśnienie. Do tego celu mam specjalnie dorobione nakrętki zbiornika wyrównawczego do różnych modeli. Po wlaniu ropy do zbiornika, najlepiej spuścić całe paliwo ze zbirnika i zalać nowe.
mam problem z układem chłodzenia gdzie znajduje się czujnik wentylatorów niema go w chłodnicy a po przekręceniu kluczyka włącza mi się wentylator chłodnicy jaka to jest przyczyna gdzie on się znajduje!!!!!!!!!!!!!!!!! Dodano po 1 mam problem z układem chłodzenia gdzie znajduje się czujnik wentylatorów niema go w chłodnicy a po przekręceniu kluczyka...
jeśli przy odpalaniu bulgocze to masz zapowietrzony układ, jeśli masz c14nz to w kolektorze dolotowym masz czujnik temperatury płynu, wykręć go powoli, może wypłynąć trochę płynu i przy okazji ucieknie powietrze z układu, jak będziesz miał jakieś problemy to pisz na priv
No to może wystarczy naprawić żeby działało jak producent zaprojektował? Gorący silnik znaczy ile stopni zgłasza czujnik temperatury płynu?
Sprawdź ciśnienie sprężania, to powinno wyjaśnić czy to wina uszczelki pod głowicą. Jeżeli są przedmuchy do układu chłodzenia to zazwyczaj w czasie pracy silnika węże od chłodzenia robią się twarde z powodu większego ciśnienia w układzie chłodzącym. Przydało by się odczytać błędy ze sterownika silnika i zobaczyć w parametry bo może ten czujnik nie działa...
Diagnostyka jak już koledzy napisali. Ja do tego dołożę sprawdzić dokładnie bezpieczniki i wiązkę oraz wtyki do modułu bo niestety gniją. Spróbuj odłączyć na chwilę wtyczkę od czujnika temperatury płynu i zobacz czy wystartują wentylatory.Powinny jeśli zasilania są OK.
Przecież opisałem, od czego zacząć, tylko potrzebne są narzędzia, materiały i trochę wiedzy. Bez zrobienia próżni w układzie nic z tego nie będzie. :arrow: Poprawiłem TONI_2003
mam nadzieje ze umnie to tylko czujnik
Może to nie jest nic poważnego. Może wystarczy poprawić kontakt cieplny tranzystora z radiatorem ewentualnie oczyścić otwory wentylacyjne albo jedno i drugie. Trochę jak z laptopami, po jakimś czasie używania wskazane jest czyszczenie układu chłodzenia. Twój układ jest raczej przemysłowy, może być w nim całkiem dużo brudu, kurzu, itp.
No to niestety muszę Cię zmartwić, bo akurat ten czujnik jest niewymienny, jest zintegrowany z obudową, a raczej zaprasowany w niej, najtaniej w granicach 500zł kosztuje z Wahlera to badziewie, ewentualnie możesz być prekursorem i dobrać odpowiedni czujnik montując go w odpowiednim miejscu układu chłodzenia, aby ciąć koszta.
Witam, Posiadam Skodę Octavię Mk1, 2002 rok, 1.6 benzyna, kod silnika AVU, BFQ. Czekając w korku w zeszłym roku zauważyłem, że temperatura przekracza 90 stopni. Zatrzymałem się, otworzyłem maskę i zauważyłem, że wentylatory się nie obracają. Jeśli włączyłem klimatyzację, zaczęły się obracać. Podczas diagnozy zauważyłem, że termostat, który jest kontrolowany...
Tam nic nie było, jedynie są złącza wiązek klimy, wentylatora, czujnik temp... itd..
Nieewiem jaka temperature powinien posiadac twuj silnik ale możesz miec dwie przyczyny które powodują takie zachowanie. Pierwsza to taka ze możesz miec uszkodzony termostat a druga to taka że masz zapowietrzony układ chłodzenia. Ponieważ czujnik temperatury znajduje sie w innym miejscu niż termostat to w wyniku zapowietrzenia możesz miec przegrzewany...
napisz jaki masz dokładnie rocznik i kod silnika moze byc wiele przyczyn np. uszkodzenie potrojnego włacznika cisnienia ,czy tez czujnika temperatury układu chłodzenia i wiele wiele innych
A ja bym go na odwrót przelał czyli na zimnym spuścił płyn , zdjął przewód na nagrzewnice z termostatu ( albo podpiąć się pod pompa w wylot nagrzewnicy tak jak kolega sugerował od razu wypcha coś z nagrzewnicy) , zdjął przewód dolny przy pompie i wtłaczał wodę od termostatu w stronę pompy. Jeśli jest szlam wokół cylindrów to może go wypcha. Co do napełniania...
Co w tym dziwnego ? Masz uszkodzony czujnik poziomu, ot cała sprawa. Po przejechaniu około 100 km następuje nagrzanie płynu, objętość płynu wzrasta, wzrasta też ciśnienie w układzie chłodzenia. Wzrost ciśnienia płynu + nieszczelny czujnik = powstanie błędu (brak płynu). Wymień czujnik i po problemie.
To pływak czujnika poziomu płynu chłodzącego.
Jeżeli gotuje się przy mniejszej prędkości to może być czujnik temperatury, a jeżeli przy większej to np uszkodzona pompa wody, zapchany układ chłodzenia, uszkodzony termostat
Licznik już ma poprawione luty bo był zregenerowany, pompa wody była wymieniona i czujnik temp. tez wiązka miedzy PCM a czujnikiem sprawdzona i prześwietlona. termostat sprawny a wahanie jest zbyt szybko aby była to wina układu chłodzenia tym bardziej, że 1.8TDCi ma suchy czujnik i mierzy temperaturę głowicy a nie płynu.
Poszukuje schematu układu chłodzenia cieczy w silniku(czujniki, wentylatory) i układu klimatyzacji manualnej. Mam schemat a AutoD..., ale jest mało czytelny, nie mam opisu przekaźników jak również czujników, także jakby ktoś miał oryginalny schemat będę wdzięczny. Vectyra B,X20XEV, RM97.
Sterowanie przekaźnika sprzęgła idzie przez przełącznik/czujnik w układzie chłodzenia
zapowietrza układ chłodzenia czujnik citroen układ chłodzenia zapowietrza układ chłodzenia
reset pojemnika czujnik dolot powietrza skoda lodówka oświetlenie
pralka samsung ecobubble pralka samsung ecobubble
Mercedes-Benz W251 R-Klasa – brak reakcji na pedał gazu, czujnik APP, przepustnica, diagnostyka Xentry Honda Accord VIII 2009 – odwrotnie podłączony akumulator, bezpieczniki, alternator, ECU