Potrzymaj go trochę na obrotach na zmkniętym korku,ogrzewanie na max i dmuchawa i zobaczysz sam się odpowietrzy.Zacznie po jakimś czasie lecieć ciepłe powietrze to znaczy że jest ok.W golfach nie ma odpowietrzników na wężach ani chłodnicy.
Wymieniono Ci także płyn chłodniczy z tego co piszesz. Czy sprawdzałeś odpowietrzenie ukladu? Miałem kiedyś podobny przypadek i skończyło się naprawą silnika, nienwiem jakim cudem ale częściowo zablokowany/zapowietrzony układ chłodzenia doprowadził do problemów z silnikiem.
Za mało płynu? Zapowietrzony układ chłodzenia? Przy mrozach -15 to 15 minut to jest akurat dla diesla.
Jest kilka możliwości: - zakamieniony układ chłodzenia (za słaby przepływ płynu), - niesprawny termostat, - zapowietrzony układ chłodzenia. Częstą usterką w Puntach jest rozszczelnienie nagrzewnicy.
Czujnik masz najczęściej w reduktorze i przy niskim poziomie płynu chłodzącego, będzie on pokazywał niższą temperaturę więc i czas przełączania się wydłuży. W skrajnym przypadku przy zapowietrzonym układzie chłodzenia czujnik może nigdy nie osiągnąć zadanej temperatury.
W połączeniu z http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic21... to masz problem z zapowietrzonym układem chłodzenia (na skutek rozszczelnienia nagrzewnicy) i/lub uszczelką pod głowicą silnika...
Uszkodzenie sterowania klapkami w obudowie nagrzewnicy. Sprawdź czy dwa węże od nagrzewnicy(przy wyłączonym silniku dmuchawy) mają jednakową temperaturę,jeśli nie-zapowietrzony układ chłodzenia.
nie mikser tylko reduktor (parownik) tylko on może zamarzać a to z kilku powodów: -zapowietrzony układ chłodzenia lub reduktor -żle podłączone węże wody do reduktora -za niski poziom płynu chłodzącego -źle zamontowany reduktor!( może być za wysoko względem chłodnicy) ale jeśli wszystko było wporządku to najpierw sprawdź płyn w układzie chłodzenia.
WYMIANA WĘŻY I TERMOSTATU I WŁAŚCIWE ODPOWIETRZENIE
Witam wszystkich po wielkich walkach okazało się że to jednak pompa wody była winowajczynią, łopatki co prawda nie były zużyte lecz z racji wieku wyrobiła się na ośce i przy wysokich obrotach nie pompowała i to na tyle temat do zamknięcia.
Zależy jaką termostat ma temperature otwierania,...po wymianie płynu nic nie powinno się zmieniać jak przed wymianą,..jak ci się otwierał na 90 stopni to tak powinien,..możliwość jest zapowietrzenia układu chłodzenia ale jeżeli nawiew dmucha gorącym powietrzem to powinien być odpowietrzony,....czy napewno dobry jest czujnik temperatury?
Musisz odłączyć wentylator i czekać aż prawie dojdzie do czerwonego ,zgasić poczekać -tak kilka razy aż puści termostat.Te cholery normalnym oczekiwaniem jest ciężko odpowietrzyć.
Może masz zapowietrzony układ.
Być może masz zapowietrzony układ chłodzenia, tym bardziej jeżeli wymieniałeś silnik.
Ubytek płynu chłodzącego może wskazywać na uszczelkę pod głowicą. Sprawdź czy płyn chłodzący nie jest pomieszany z olejem. Jakby odało się Tobie odpalić, to sprawdź czy płyn chłodzący mocno gazuje. Zgaśnięcie może być spowodowane zapowietrzonym układem chłodzenia, który grzeje parownik (reduktor) Jak odczekasz chwilkę powiedzmy 10 min i znowu odpali...
Witam. Mam zamiar wymienić płyn chłodzący w Fiat UNO 1.0Fire. Jak to zrobić, by było wszystko dobrze, by nie zapowietrzyć układu chłodzenia.
Zapowietrzony układ chłodzenia, przelewa się przez nagrzewnicę.
Powstawanie masła spowodowane jest niedogrzaniem silnika. Skoki temperatury mogą być spowodowane zapowietrzeniem układu chłodzenia, miałem tak w 1,6 GLI.
Zapowietrzony układ chłodzenia.
Po prostu ten komunikat odcina paliwo ponieważ jest zagrożenie zapalenia się silnika. Trzeba sprawdzić poziom cieczy w zbiorniczku, może być uszkodzony przewód cieczy chłodzącej, co spowoduje dostanie się powietrza na czujniku temperatury, czyli zapowietrzony układ chłodzenia.
Wygląda na to że zapowietrzony jest układ chłodzenia-należy powtórzyć procedurę odpowietrzenia,ale z zakręconym korkiem zbiorniczka wyrównawczego i wykręconym na max pokrętłem stopnia nagrzewania kabiny. Powinno pomóc,jeżeli ubędzie płynu należy odczekać chwilę -aby nie poparzyć rąk przy odkręcaniu korka-i uzupełnić płyn w zbiorniczku wyrównawczym.
Zatkany/zakamieniony układ chłodzenia (a w szczególności nagrzewnica), zapowietrzony układ chłodzenia, uszkodzona pompa cieczy chłodzącej.
Jak klimatronik chodzi cały czas na "ON" to te rurki zawsze mogą myć wilgotne. A na pierwszym zdjęciu jest ledwo widoczny zbiornik wyrównawczy płynu w którym jest wg mnie pusto - albo idealnie przezroczysty ten płyn :) Dlatego problemy z układem chłodzenia. - Poziom płynu - Zapowietrzony układ - Uszkodzony termostat
Typowe objawy zapowietrzonego układu chłodzenia.
Prawdopodobnie zapowietrzony układ chłodzenia - możliwy jakiś przedmuch.
Zapowietrzony układ chłodzenia.
Witam inny samochód inna instalacja objawy takie same nie dałem się namówić na wymianę parownika, winnym okazał się zapowietrzony obieg wody z układu chłodzenia.
Witam. Mam zapowietrzony układ chłodzenia w audi moje pytanie to jak można go odpowietrzyć ????
a może zapowietrzony układ chłodzenia lub zatkana rurka doprowadzająca płyn do "automatycznego ssania"
Znane mi powody przegrzewania silnika: Brudna chłodnica (zakurzona). Uszkodzony termostat. Uszkodzona pompa płynu chłodniczego. Uszkodzona uszczelka głowicy - objawem są spaliny w płynie chłodniczym i płyn chłodniczy w oleju silnikowym. Zbyt niski poziom płynu chłodniczego. Zakamieniona chłodnica (popularnne ponad 40 lat temu, kiedy były problemy z...
Witam w Seico siostry nie działa ogrzewanie, poszukałem na internecie że to może być zapowietrzony układ chłodzenia. Odpowietrznik jest przy nagrzewnicy. Jeśli płyn nie był wymieniany i nic nie było robione w układzie chłodzenia to raczej termostat obstawiam.
Jeśli wymieniałeś płyn chłodzący i źle odpowietrzyłeś to masz zapowietrzony układ chłodzenia, a może poszła uszczelka pod głowicą?
Albo gdzieś Ci płyn spier.... i jest zapowietrzony układ albo kompresja ucieka w układ chłodzenia, jaki poziom płynu? Jaki poziom oleju?
Sprawdź czu nie masz zapowietrzonego układu chłodzenia
Obstawiam uszkodzony termostat lub zapowietrzony układ chłodzenia. Stan płynu w zbiorniczku wyrównawczym sprawdziłeś?
Może jest po prostu zapowietrzony układ chłodzenia. Pozdrawiam
Witam Wygląda na zapowietrzony układ chłodzenia. Musisz dolać płynu na max i odpowietrzyć . Pozdrawiam
najpierw sprawdź czy wraz ze wzrostem temperatury silnika nagrzewa się też chłodnica w twoim aucie bo jak nie to masz walnięty termostat albo uszczelkę pod głowicą co powoduje zapowietrzenie układu chłodzenia i przegrzewanie silnika. Uważaj na to że wskaźnik temperatury przy zapowietrzonym układzie chłodzenia zaniża faktyczną temperaturę silnika bo...
Zapowietrzony układ chłodzenia lub zatkany przepływ do nagrzewnicy.
Wydaje mi się że masz zapowietrzony układ chłodzenia.
Zapowietrzony układ chłodzenia. Musisz odpowietrzyć układ przy pomocy zaworku zaraz przed nagrzewnicą na podszybiu. Jaki motor masz w Audi ?
zapowietrzony układ chłodzenia moze byc przyczyna ubywania płynu i falowana obrotów? Dodano po 3 moze sie myle ale mysle ze skutkiem zapowietrzenia była by wysoka temperatura silnika a u mnie temperatura jest na stałym poziomie
A czy nie masz przypadkiem zapowietrzonego układu chłodzenia?
Nie, raczej zapowietrzony układ chłodzenia.
egr i tak niema nic do gotowania się, tak samo sondy lambda, niema się co nad głupotami tu rozwodzić jak się go tuje to: albo się nie włącza wentylator bo czujnik/bezpiecznik/przekaźnik/wentylato... uszkodzony albo UPG się kończy albo zapowietrzony układ chłodzenia albo termostat uszkodzony albo pompa wody rozleciana (bardzo rzadki przypadek) ja już pisałem...
xsantia 1,8 96r wywala płyn chłodniczy z zbiornika wyrównawczego ,czy może być zapowietrzony układ chłodzenia
Po pierwsze, to podłącz diagnoskop i odczytaj numery błędów związanych z tą sytuacją. Inaczej to wróżenie z fusów co może być przyczyna takiego wzrostu temperatury, zimnej chłodnicy i późnego załączania się wentylatora? - brak płynu chłodzącego - zapowietrzony układ chłodzenia - uszkodzony czujnik temperatury - uszkodzony regulator wentylatora - zacinający...
J.W. - zapowietrzony układ chłodzenia. Dolać płynu i odpowietrzyć.
W moim fiaciku podobny problem tkwił w zapowietrzonym układzie chłodzenia.
Jeśli dochodzi do 75% to chyba jeszcze nic strasznego się nie dzieje. Gorsze chłodzenie może być spowodowane zanieczyszczonym lub zapowietrzonym układem chłodzenia.
Albo układ chłodzenia jest zapowietrzony albo pompa cieczy chłodzącej albo uszczelka pod głowicą.
Wiesz kolego możliwe że masz zapowietrzony układ chłodzenia i wystarczy go odpowietrzyć skoro tyle razy demontowałeś ten element.Powstaję poduszka powietrzna w nagrzewnicy i tyle pozdrawiam i miłej jazdy
Witam. Masz pewnie zapowietrzony układ chłodzenia. Pozdrawiam.
Witam Co może być? Na przykład - uszkodzona pompa wody - zapowietrzony układ chłodzenia - nie drożny układ chłodzenia
jak dla mnie masz zapowietrzony układ chłodzenia, żeby spuścić pływ wystarczy jakiś wąż odkręcić co się znajduje najniżej !
Zapowietrzony układ chłodzenia i /lub czujnik załączający wentylator. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13...
Ile jest płynu gdy silnik jest zimny? Jeżeli płynu nie wywala na zewnątrz to by wskazywało na zapowietrzony układ chłodzenia, jeżeli wyrzuca płyn na zewnątrz to by wskazywało na przedmuchy do układu chłodzenia.
A czy jak by był zapowietrzony układ chłodzenia również by mogło być to przyczyną? Ze waż jest jeden zimny? I jak go odpowietrzyć?
Skoro twardość węży spada po spadku temperatury do 85°C to raczej nie wina przedmuchów, a więc przypuszczalnie nie jest to związane z pęknięciem bloku, głowicy czy uszczelki. 1. Odpal zimny silnik, włącz ogrzewanie i obserwuj, czy w miarę wzrostu temperatury chłodziwa na wskaźniku, temperatura powietrza wdmuchiwanego do kabiny rośnie płynnie, czy też...
Sprawdź czy nie jest zapowietrzony układ chłodzenia silnika bądź uszkodzony termostat. Jeśli jest ok to prawdopodobnie nagrzewnica do wymiany.
Sprawdź krążenie płynu w silniku, termostat, możliwe też zapowietrzenie układu chłodzenia. Pozdrawiam.
Takie coś świadczy o zapowietrzonym układzie chłodzenia-po prostu robi się korek parowy o temperaturze większej niż temperatura cieczy. Może i problem z uszczelką pod głowicą?
Na jałowym auto może stać godzinami i sie nie grzeje temperatura na wskazówce dochodzi do połowy i stoi ogrzewania ciepłego w środku brak . Świadczy to o słabym obiegu cieczy chłodzącej czyli uszkodzonej pompie wody lub mocno zapowietrzonym układzie chłodzenia. Termostat wymieniony? Natomiast po trasie gdy przejadę kilka kilometrów auto zaczyna się...
witam , jak ci zamarza parownik to znak,że masz zapowietrzony układ chłodzenia,przez parownik nie przepływa ciecz chłodząca. musisz układ odpowietrzyć by móc odpalać z gazu i jeżdzić na gazie..... ogólnie jest ten problem na benzynie czy na gazie czy na jednym i drugim????
ja miałem zapowietrzony układ chłodzenia odpowietrzyłem rurki od nagrzewnicy i już jest very hooot!
Witam. Może parownik jest źle wpięty w układ chłodzenia i odcina długi obieg cieczy chłodzącej. Stąd szybkie nagrzewanie się silnika oraz ciśnienie w układzie chłodzenia. Sprawdź, czy chłodnica jest również gorąca. Być może tylko jest zapowietrzony układ chłodzenia, ponieważ,,mechaniory',,'zapomnieli '' uzupełnić układu płynem i odpowietrzyć gdy wpinali...
Pasek raczej sie nie slizga bo bys słyszał to. Do jakiej temperatury dochodzi ???? i sprawdz czy nie masz zapowietrzonego układu chłodzenia na co by wsakzywac mogło brak ciebłego nadmuchu (brak plynu chłodzacego w nagrzewnicy )
Witam, wygląda mi to na zapowietrzony układ chłodzenia..... I najpierw wymien korek na zbiorniku wyrównawczym,bo on robi takie psikusy....10 zł
Termostat, pompa wody, zapowietrzony układ. Spróbuj od odpowietrzenia.
Witam. Masz prawdopodobnie zapowietrzony układ chłodzenia. Na stronie o citroenach jest opisana procedura odpowietrzenia tego układu. Powodzenia.
zapowietrzyłeś układ chłodzenia dolej płynu na max i pokolei odpowietrzaj na odpowietrznikach chyba sa 2 albo 3
Witam. Maniek-a1 ma racje z tym zapowietrzeniem parownika, tyko ze jeszcze w polonezach jest taka metalowa rurka w układzie chłodzenie ktora czesto jest zapchana i nie ma wystarczajacego obiegu płynu.
Najprawdopodobniej zapowietrzony układ chłodzenia ewentualnie uszkodzona uszczelka pod głowicą. Czy w samochodzie działa ogrzewanie, czy auto ma gaz?
wszyscy mówią o naprawie głowicy a może być błacha sprawa takie same objawy są przy zapowietrzonym układzie chłodzenia
Jest to związane z "zapowietrzeniem" układu chłodzenia,z nie z jakością płynu.A ja omijałbym ASO takie które nie mogą wymienić rozrządu bez wymiany płynu.
Zobacz jeszcze w momencie samego powrotu na benzynę jak jest gorący - może przymarza bo jest układ chłodzenia zapowietrzony?
Może być zapowietrzony układ chłodzenia, jak ci popęka głowica, to koszty przegonią oszczędności. Dalej nie wiesz, od czego ta kontrolka.
Częstą przyczyną przegrzania silnika jest zbyt uboga mieszanka (częste przy "budżetowych" instalacjach LPG przy większym obciążeniu silnika) lub utrata cieczy chłodzącej/zapowietrzenie układu chłodzenia (tu również instalacja LPG często się do tego przyczynia). Gęstszy olej tu nic nie pomoże, zwłaszcza że jak twierdzisz przy delikatnej jeździe silnik...
W Puntach częstym powodem problemów z ogrzewaniem jest zapowietrzenie układu chłodzenia, a z kolei przyczyną zapowietrzenia układu najczęściej jest rozszczelniona nagrzewnica, przedmuch na uszczelce głowicy lub uszkodzony zawór w korku zbiornika wyrównawczego.
Dzięki za zaiteresowanie tematem. Sprawdzę to jak sugerujecie - i stawiam na zapowietrzony układ chłodzenia, gdyż dość długo się rozgrzewa silnik. Ale o wynikach poinformuję.
Dodałbym do tego - nie próbujcie otwierać odpowietrznika przy zakręconym korku na zbiorniku wyrównawczym, po wystygnięciu silnika, bo układ się znów zapowietrzy (po porządnym nagrzaniu silnika i zostawieniu go do całkowitego ostygnięcia w układzie chłodzenia może być lekkie podciśnienie).
Tomasetto to możesz mieć reduktor lub wielozawór ale nie całą instalację,skoro nie ma ogrzewania to masz zapowietrzony układ chłodzenia.
Silnik serii K ma bardzo małą przestrzeń cieczy chłodzącej w bloku, taki objaw wskazuje na zapowietrzenie układu chłodzenia. Pościągaj małe węzyki z króćcow po kolei, dmuchnij w zbiorniczek przez korek żeby wybił płyn i sprawdź czy pomoże.
Jest to normalne dla zapowietrzonego/niedrożnego układu.
Witam, Panowie mam pytanie odnośnie ogrzewania auta. Dzisiaj zaobserwowałem dziwną prace ogrzewania samochodu, otóż podczas jazdy przy nagrzanym juz silniku z kratek leci mi ciepłe powietrze ale jak tylko stanę bądź zaparkuje auto przy nadal włączonym silniku leci mi wręcz chłodne powietrze. Raczej nie jest to wina nagrzewnicy (chyba), albo może coś...
Do ściany grodziowej wchodzą dwa przewody z płynem do nagrzewnicy, na nich jeszcze przed ścianą poszukaj odpowietrzników ( z reguły plastikowe). Wygląda to na zapowietrzony układ chłodzenia.
Typowy objaw dla zapowietrzonego układu chłodzenia, którego przyczyną mogą być przedmuchy do układu. Odpowietrzyć układ i poczekać czy sytuacja się powtórzy. Jeżeli się powtórzy to przyczyna wymieniona wyżej.
Zapowietrzony układ chłodzenia, termostat do wymiany, zakamieniona chłodnica i nagrzewnica, sprawdź poziom płynu w układzie. Jak zachowuje się wskaźnik tem. silnika? Czy leci choć troszkę ciepłe powietrze ?
Witam Problem może być w napędzie przesłony nagrzewnicy - matiz nie ma zaworu przy nagrzewnicy ale grzeje cały czas. Na dole pod deską przy nagrzewnicy jest klapka która kieruje powietrze przez nagrzewnicę lub bokiem. Jeżeli rozpiął się ten napęd i klapka została w pozycji zimnej to gorąca nagrzewnica nie grzeje bo nie ma przez nią przepływu powietrza....
Czy przypadkiem nie masz zapowietrzonego układu chłodzenia ?? Jeżeli masz faktycznie uszkodzony czujnik temperatury to dowiesz się który to jest po sprawdzeniu błędów zegarem diagnostycznym. Pozdrawiam
Napisz jaki silnik i jak to się zaczęło,czy miałeś ubytki płynu chłodniczego,czy zmieniałeś może płyn,czy z nawiewu leci ciepłe powietrze,czy wentylator chłodnicy się włącza?Wygląda mi to na zapowietrzony układ chłodzenia,ale nie mam pewności(za mało danych).
Witam. :D Według mnie sytuacja jest normalna. Ale być może po wymianie płynu masz zapowietrzony układ chłodzenia, wtedy może temperatura się tak podnosić. Zagrzej silnik włącz ogrzewanie na max i odpowietrz układ.
Okazało się że winnym była zapowietrzony układ chłodzenia silnika. Na postoju przy wysokich temp na zewnątrz wskazówka temp silnika podnosiła się co powodowało, że klima w tym momencie wyłączała się. Pomogło odpowietrzenie .
No silnik musi być niesamowicie ciepły, rzekł bym nawet gorący hehehe. Jak włączysz klime to też się nie załącza wentylatora? Jak nie masz ogrzewania to albo masz zamuloną nagrzewnicę, zapowietrzony układ chłodzenia, albo pompa wody dała ciała....
http://obrazki.elektroda.pl/7295359400_1... Klejony króciec układu chłodzenia od BMW e46 318. Wychodzący z głowicy. Wrażenia z jazdy z zapowietrzonym i lejącym układem chłodzenia - bezcenne.
Albo temperatura parownika jest za niska (zapowietrzony układ chłodzenia), jeżeli podłączony został czujnik temperatury. Taki problem miałem kiedyś u siebie. Pozdrawiam.
Problem rozwiązany. W tym przypadku winowajcą okazał się korek zbiornika płynu chłodzącego. Prócz tego zapowietrzony miałem układ chłodzenia. Odpowietrzenie układu i wymiana korka na nowy naprawiło problem. I jeszcze jedno, miałem mały wyciek z przewodu chłodzenia z turbiny. Jakby kiedyś ktoś miał podobny problem to zróbcie tak jak ja.
Nie chce się mądrzyć , ale tankuj gaz gdzie indziej i raczej na dobrych stacjach. Masz pewnie zanieczyszczony układ. Jeśli będzie ci zamarzał na trasie to masz też za mało płynu w chłodnicy lub zapowietrzony układ chłodzenia .
witam moim zdaniem masz za mało płynu chłodzącego albo zapowietrzony układ chłodzenia , ewentualnie źle wpięty parownik i wtedy zamarza miałem kiedyś instalację w samochodzie na gaźniku i odpalałem na gazie nawet przy - 20° i ani razu nie zamarzł mi parownik jest jeszcze jedna możliwość , że gazownicy dali d......, coś ci zamarza , a gdy postoi kilka...
Cos mi się zdaje,że ten kto zakładał gaz w tym aucie niezła rzeźbę odwalił.. Sprawdź hmm np. czujnik temperatury i czy nie masz zapowietrzonego układu chłodzenia. Pozdr.
zapowietrzony układ chłodzić silnik zapowietrzony układ chłodzić objaw zapowietrzony układ
lodówka bosch rozszczelnienie rozruchowy danfoss ciśnienie r407c
philips ciemny ekran piekarnik blokada
Volkswagen T4 2.5 TDI błąd 17946 – N109, przekaźnik 109, objawy, naprawa, diagnostyka Zapalnik poduszki klatki piersiowej Škoda Fabia – lokalizacja i budowa SRS