Moduł zapłonowy skłąda się z konkretnych bloków: - blok czujnika, - blok regulacji kąta wyprzedzenia (nie we wszystkich modułach), - końcówka mocy. I w zasadzie można się dowolnie bawić w zestawienia. byle sygnały na wyjściu jednego pasowały do kolejnego. Wyzwalanie można zrobić na przerywaczu, czujniku halla, magnetoindukcyjnym, transoptorze... I czytaj...
Mam podobny problem jak kolega saly , gdzie mogę dostać taką diodę ? Szukałem po wszystkich elektronicznych sklepach w moim mieście(Lublin) i nie mogłem nigdzie takiej znaleść .
Witam Ten zapłon elektroniczny powinien pracować prawidłowo . Tranzystory nie oznaczone to : T1 - BD139, T2 - BC547B, T3 - BD139, T4 - BC547B . Tranzystor T5 - BUX37, BU323, BU323A jest to tranzystor n-p-n mocy Darlington stosowany w układach impulsowych . Działanie zapłonu na rys. A w czasie pracy silnika : Rezystor R1 - 150 Ohm/2W pełni rolę ogranicznika...
Witaj Nie napisałeś dokładniej co to za motocykl. Czy stara MZ 250 ES, TS, czy ETZ. Główna różnica - napięcie zasilania, oraz możliwość zainstalowania modułu nadajnika hallotronowego. Temat przerabiałem temat dosyć wnikliwie. Jeździłem ETZ 250 przez ponad 10 lat (wciąż ją mam, ale do sprzedania - teraz mam Hondę :)) Opracowałem nawet mikroprocesorowy...
Witam! Czy można układ podany na początku tematu zamontować w niezmienionej formie (tak jak na schemacie) do motocykla ETZ, gdzie oryginalnie był zapłon elektroniczny z czujnikiem hall'a? Chodzi mi głównie o to, czy sygnał z tego czujnika może być bezpośrednio podany na wejście układu? Jeżeli nie, to jakich należałoby dokonać modyfikacji? Pozdrawiam
Jeśli chodzi o transoptor to np tcst1103 lub jeśli wolisz z mocowaniem tcst2103 w sklepie z elektroniką. Co do hall nie mam z nimi jakiegoś większego doświadczenia aby ci podać konkretny co prawda testowałem zapłon na hallu z łady samary, ale jakoś tak nie jestem przekonany do niego.
Poszukaj części do babetty z silnikiem M-225 , miałem motorynkę stella z tym silnikiem, była tam prądnica podobna i pasujący do jawki, niestety wirnik też musi być z babetty... Cała pądnica ma cztery cewki i impulsator... [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... masz link do tematu gdzie jeden z kolegów zrobił mi moduł zapłonowy...
Poszukuje artykułów z numerów w/w...a dokładnie to: Hallotrony - czujniki pola magnetycznego Moduł zapłonowy GL-226 firmy OBREM-ELEKTRONIKA Moge wymienić sie innymi artykułami z czasopism elektronicznych lub służyć radą przy naprawie drukarek,ploterów.....Pozdrawiam [/b]
fajny pomysł :) zamontowałeś hallotron i tarczkę z aparatu zapłonowego z VW? czy przerywaczem sterowałeś cewkę VW? myśmy z kolegą zamontowali zapłon elektroniczny z eleganta (pokrywka rozrządu z czujnikiem, koło pasowe, moduł, cewka) to działało, ale jakoś dziwnie, bez rewelacji... nie wiem czemu... ale stary układ zostawiliśmy i można było w każdej...
Swoją drogą to niezły patent do samochodu z wtryskiem i elektronicznie prowadzonym punktem zapłonu zamontować aparat z przerywaczem i kompletem regulatorów mechanicznych:-) Co do przerywacza to można (ale nie trzeba) się zgodzić, ale reszta istnieje w przyrodzie żyjąc w harmonii z hallem i zapłonami elektronicznymi. Wracając do ustawienia to jeszcze...
Witam, Posiadam starą Zastavke 1100 i planuję zamontowac elektroniczny aparat zapłonowy. Pomyslalem sobie że w sumie zasada działania takiego aparatu nie jest aż tak bardzo skomplikowana i stąd pytanie: Czy bardzo skomplikowane będzie użycie malinki z dotykowym ekranem do kontroli pracy takiego modułu (hallotron plus 4 otwory /wypusty na kole pasowym...
A od kiedy CDI wyzwalany jest hallem?
No tak, ale łatwiej by ci było chyba zrobić jakąś tarczę z przysłoną i rozmieścić odpowiednio halle/transoptory, które by załączały cewki niezależnie od czasu i punktu zapłonu (odpowiednio wcześniej i odpowiednio dłużej). Rosjanie maja kilka ciekawych rozwiązań układów zapłonowych, są nawet fora poświęcone konkretnym rozwiązaniom z pełną dokumentacją...
Witam kolegów fachowców. Potrzebuję pomocy w tym temacie. Chodzi nie tylko o sam moduł do ETZ 250. Sprawa ma się tak: mam własnej roboty napęd paralotniowy na bazie silnika ETZ 250. Kupiłem na allegro od robinsona80 moduł, który miał być rewelacyjny. Układ zapłonowy jest na hallotronie. W głowicy sa dwie świece i dwie różne cewki zapłonowe: jedna biegunowa,...
Dzięki panowie za więcej uwag ;) Myślę że sprawa wyjaśniona na tyle na ile można bez testów, więc zamierzam to przetestować (bo mam taką cewkę na warsztacie więc wystarczy założyć). Natomiast pojawiły się kolejne pytania: Teraz chcę spóbować zmontować zapłon elektroniczny, który nadawałby się do założenia w każdym prl-owskim motorku na bazie tego (genialnego)...
Regulatora odśrodkowego nie da się zablokować, to znaczy da ale nie wiadomo w którym momencie okazało się że w moim starym elektronicznym był talerzyk spawany i źle został przyspawany i był inny moment dla czujnika halla przez to silnik pracował tylko na 1000 obrotach wymieniłem talerzyk wszystko działa jak należy dzięki za pomoc
Kolego <małek> z Twojego opisu wynika że: - iskry powinny występować parami ( podobnie jak w nowszej wersji Fiata 126p bez rozdzielacza zapłonu) To by tłumaczyło fakt że w pierwszym momencie było brak iskry na 1 cylindrze z za chwile na 3. Można przyjąć że iskry występują parami 1-3 i 2-4 cylinder. Czy tak jest? Pomierzyłem oporność pomiędzy wyprowadzeniami...
kooperator : Nie było elekroników na 6V !!!!!!!!!! To jak wyjasnisz to, ze mam simka Enduro z oryginalnym zaplonem elektronicznym???? Poza tym czujnik to nie hallotron, tylko odpowiednia cewka. Hallotrony stosowane byly w MZ-tach.
Witam. Chciałem spytać czy nie wie ktoś z was czy ciężko jest zrobić elektroniczny aparat zapłonowy (ma służyć w Zastawce 1100). Z tego co wiem poprawia on dość znacznie kulturę pracy silnika, rozruch itp. Podejrzewam, że powinien być tam jakiś hallotron i jakiś tranzystor załączający masę do cewki ale na pewno ma być jeszcze coś i nie za bardzo wiem...
Poczytaj dokładnie wcześniejsze posty. ponieważ jest tego dużo, podam swoje uwagi: - zostawiając przerywacz zyskasz niewiele, zaoszczędzisz na wypalaniu się styków, ale mogą być problemy z ich utlenianiem się - aby uzyskać widoczną poprawę iskry należałoby dobrać inną cewkę - pozostanie wada aparatu zapłonowego 126p - samoczynne zmniejszanie się przerwy...
dobra sprawdzę wyprzedzenie zapłonu. Zapłon z modułem elektronicznym i czujnik Hall'a. Iskrę sprawdzałem jak nie palił, zakręciłem świecę i dalej nie palił. Jakby gubił iskrę, to będzie szarpać, źle przyspieszać, a nic takiego się nie dzieje. Chyba, że gubi iskrę jak chcę go odpalić :) Czy mogę cewkę zostawić oryginalną czy trzeba dać od poldka ? Ta...
Ta oferta z allegro: czujnik halla i moduł wzmacniacza, nie ma żadnej mapy zapłonu. Ale z tego, co widzę są dostępne moduły, takie jak masz oryginalnie zamontowany w silniku Tak tak wiem. Mam tych zaplonow po dwa dodatkowe zapisy na jeden motocykl. Pomyśl się dlaczego wgl mam zapas i dlaczego chce zbudować coś swojego :D
Witam a co z przewodami ws ? Świece zapłonowe Marka i typ: Mirelli 7 LCR. Odstęp między elektrodami: 0,7 do 0,8mm. A cewka zapłonowa sprawdzona? Marka i typ: MAgneti-Marelli BAE 506 D. Rezystancja w temperaturze 20C: - pierwotna: 0,666 - 0,814 - wtórna: 2970 do 3630 Układ zapłonowy jest elektroniczny (zasada działania wykorzystuje efekt Halla) i ma...
Witam. Mam nadzieje że mój temat wśród tej mnogości działów umieściłem w tym odpowiednim. Zagłębiałem ostatnio się w tematach elektronicznych zapłonów do motocykla Jawa 350 TS (12v), po przeczytaniu masy artykułów oraz tematów przyszło mi na myśl zrobienie zapłonu z ogólnodostępnych elementów: Cewki cinquecento 700, modułu golfa 2 i czujnika Halla pozyskanego...
Czesc! Sa na rynku dostepne urzadzenia nazywane wariatorami (po naszemu) lub timing advance processor. Stosuje sie je w np do poprawy osiagow na LPG (gaz wolniej sie spala wiec mozna spokojnie przyspieszyc zaplon). Wpina sie to podobno miedzy hallotron a ecu. Sprawdz http://www.aeb.it/uk_c%20gen%20detail.as... .
Witam! Wykonałem zapłon z schematu umieszczonego przez autora tematu i spisuje się rewelacyjnie. Dla zainteresowanych prezentacja mojego modułu: https://youtu.be/_XTXlj0qsvg Jednak pokusiłem się o budowę bezstykowego zapłonu na bazie wykonanego modułu. Zmodyfikowałem stopień wejściowy, zwiększyłem rezystancję R1 by na wyjście czujnika halla płynął prąd...
Tak, tak. A co powiesz na średnioenergetyczny plazmowy zapalacz mieszanki uwarstwionej w piątym wymiarze silnika Honky? Jak on wpisuje się w temat? robokop. Proponuję przeprowadzić powyższe porównanie dla WSK. BANANvanDYK oczywiście ma rację. Nawet wartości szczeliny powietrznej zgadzają się z serwisówką Simsona. To jedyny praktyczny, a przy tym banalnie...
Kolego, bardzo się nie znam ale według mnie te dwa silniki różnią się zapłonem. C14NZ ma zapłon elektroniczny z czujnikiem halla w rozdzielaczu zapłonu, a C16Nz ma zapłon elektroniczny z czujnikiem indukcyjnym. Jeśli się myle niech ktoś mnie poprawi. I chyba to co napisałeś nie bardzo pasuje do mojego silnika
Nie szukałeś dokładnie. Pietras12V oprócz alternatora zamontował zapłon bezstykowy na bazie układu zapłonowego samochodu wziętego ze szrotu. Układu nie samochodu oczywiście. Można to też zrobić samodzielnie. Schemat jest najmniejszym problemem... Problemem jest układ mechaniczny impulsatora, a w zasadzie bezstykowego łącznika bo układy na Hallach nie...
bo jezeli nie jest to DCI ze wzgledu na ten tranzystor Darlington, to dla czego wszedzie jest opisywany jako DCI nawet w sklepach gdyby nie byl to tez by tak pisali ? Jak to zweryfikowac ? Cewka jest na 99% do tego moto. Jade do skuterowcow z tymi gratami .. Ujmijmy to tak, fabrycznie w Twoim moto masz zapłon elektroniczny (nawet na schemacie jest...
Witam Jak w temacie ale troszkę z innej strony otóż intensywnie używając szukaj ale nie znalazłem nigdzie co mnie interesuje a mianowicie poszukuje wymiarów laminatu zastępującego oryginalną płytkę zapłonu w jawie 350 z prądnicą, bądź gotowy skan owej płytki. Znalazłem schematy modułów elektronicznych i chce takowy wykonać i wyeliminować platynki a...
myśle że lepiej żebyś zostawił oryginalny przerywacz! nie opłaca się przerabiać motoroweru na elektroniczny zapłon! to tak jakbyś do piły motorowej dorobił skrzynkę na akumulator żeby mieć rozrusznik na stacyjke!!
Witam jestem posiadaczem silnika od VW Garbus 1,7 w idealnym stanie bardzo bym chciał wycisnąć z niego troszkę więcej mocy na pewno zaczął bym od zapłonu z podciśnieniowym i elektronicznym wyprzedzeniem zapłonu czy moduł od fiata CC 900 MED 447a zda egzamin ? jest miejsce na zrobienie koła fonicznego czy może lepiej jednak pójść w kierunku VW np od...
Witam jestem posiadaczem mz etz 250 z zwykłym zapłonem kontensator i przerywacz i chciałbym to zmienić na zapłon elektroniczny typu halla moduły schematy i wszsytko co jest potrzebne. proszę o pomoc
Witam, mam silnik trabanta 601 z zapłonem elektronicznym. silnik dwusuwowy. niestety nie mam do niego sterownika (czarna skrzynka) zamiast tego chciał bym podłączyć moduł z żuka mam H161, GL118 http://obrazki.elektroda.pl/6688086400_1... na stole podłączyłem układ powyższy (z rezystorem bo testowałem go normalnie zwierając do masy. Rezystora...
Robiłem takie układy zapłonowe do 2T i jako czujnik wyzwalający stosowałem....głowicę magnetofonową. Problem jest następujący-typowe hallotrony szczelinowe (np HKZ-101) przewidziane do techniki moto są stosunkowo drogie i zawężaja (ze wzgledu na swoją konstrukcję) możliwości wykonawcze. Hallotrony impulsowe ( ze starych FDD 360kB, twardych dysków, wiatraczków...
Witam gdzie tu odpowiedz i nie rozumiem o jakiej szczelinie ty mowisz ( 0.5-1.5mm)Moderowano przez robokop: Panie Jack63, może już wystarczy tego ośmieszania się? Kolejny wątek w którym kolega teoretyk usiłuje zabłysnąć. Otóż producenci elektronicznych układów zapłonowych zabraniają sprawdzania elektronicznych układów zapłonowych metodą "na iskrę" -...
A może by tak od Trabanta? Ostatnie modele miały zapłon elektroniczny, z tego co pamiętam coś jak ETZ na hallotronach, tylko dwóch. I chyba Trampstein miał nawet odśrodkowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu.
Miernik pokazuje 0 na pinie piatym a przeciez hall do impulsu potrzebuje + i - ...
Korzystając z okazji chciałbym się podpiąć pod temat. Robię sobie elektroniczny układ zapłonowy do motocykla Jawa. Do tej pory zrobiłem tranzystorowy układ zapłonowy sterowany platynkami (jest to zwykły dwustopniowy wzmacniacz tranzystorowy oparty na TIP-162). Jawa ma 2 cylindry więc zrobiłem 2 takie układy (po jednym na każdy cylinder). Chcę przerobić...
Witam dokonałem małej przeróbki przerabiając klasyczny zapłon platynkowy na zapłon elektroniczny z wykorzystaniem modułu zapłonowego 191905351B stonowanego w VW oraz czujnika Halla 3 pinowego występującego w aparatach zapłonowych również od vw. Podłączenie modułu wziąłem ze schematu ogólnie dostępnego w sieci tzn. 1.masa do cewki od modułu 2.masa wziąłem...
Czy po wymianie czujnika Halla w Audi B4 ,2,0 (115KM) elektroniczny wtrysk musze ustawić zapłon?
Wirnik wytwarza pole magnetyczne, które zakłóca pracę czujnika. Trzeba by umieścić go za ekranem - czyli np. stalową osłoną, osłaniającą hallotron od niego.
Witam Potrzebuję waszej pomocy Do przerobienia mam stary silnik V8 ze stykowym rozdzielaczem zapłonu. Chcę przerobić go na elektroniczny zapłon bezstykowy z wzmacniaczem zapłonu Co do samego wzmacniacza zapłonu (modułu) zastosowałem jeden z prostszych Niestety wyzwalanie iskry w tym module realizowane jest za pomocą prostokątnego sygnału z hallotrona...
Włóż tam palec i zakręć , to poczujesz. A tak poważnie. Z całym szacunkiem, chęci to masz duże , ale z wiedzą nie bardzo , a tu potrzebna jest też wiedza podstawowa o elektryczności. Ten kabel co idzie z cewki na kopułkę , to jest wysokie napięcie /WN/. W aparacie zapłonowym w jego podstawie jest elektroniczny przerywacz tz. czujnik halla. O tym napisał...
tylko te nowsze MZ 251 miały moduł zapłonu. No popatrz,a ja w latach młodości miałem ETZ 250 e z elektronicznym zapłonem:) Sorry Winnetou,ale na emzetkach zjadłem zęby (i poobijałem kolana)
Zmierzyłem napięcie na czujniku aparatu podczas rozruchu. Jakieś tam się wytwarza - nie potrafię dobrze określić, bo ma za dużą zwłokę mój miernik elektroniczny. Ale powiedział bym że poniżej jednego volta. (<1V) A na zakresie miernika do 2000m, na rozruchu pokazywał 040 V do 070 V gdy puszczałem kluczyk. Nie wiem, czy nie za niskie ? Moduł już zamówiłem...
no na oryginalnym przerywaczu to troche zle bo jak chcesz uzyskac wyprzedzenie to procek musi wiedziec jak szybko kreci sie silnik a jak bedzie to okreslal tylko na podstawie jednego punktu to zamalol. jak dodal bys gazu to zaplon strasznie by sie rozjezdzal a druga sprawa to poto sie wyklucza mechanike i stosuje hallotrony zeby bylo bezawaryjnie wiec...
Są gotowe zestawy do konwersji, zazwyczaj wykorzystują czujnik optyczny lub magnetyczny (Halla), montowany w miejsce oryginalnego przerywacza. Stosunkowo prosto można także wykonać układ "wzmacniacza" impulsów wykorzystujący oryginalny przerywacz ale tylko do sterowania tranzystora. Zapobiega to wypalaniu się styków przerywacza. WSK miała statyczny...
Zostaw ten przerywacz w spokoju.Niech robi wyłącznie za klucz beznapięciowo i niech steruje elektronicznym zapłonem który musiałbyś zabudować w motocyklu.Nie podałeś czy ten motocykl pracuje z instalacją 6 czy 12V Pierwsza wersja jaką posiadałem miała instalację pokładową 12V.Jeżdziłem na nim 10 lat.W tej chwili jeszcze mosiadam do niego nieco części...
Stare UNO, Panda z silnikami FIRE 1.0. Nawet wersje z elektronicznym zapłonem są bardzo proste, a idea silników FIRE jest taka, że cały osprzęt miał być "na silniku". 1.0ie jest na digipleksie - to bardzo prosty układ i na pewno mniej awaryjny niż układy stykowe (z przerywaczem mechanicznym). Z czujników to masz tam czujnik położenia wału i czujnik...
Ale bzdura. Obciążalność wyjścia 30mA,nawet tester z diodą LED hallotronu nie uszkodzi. Ustawienie zapłonu tam to pestka,trzeba wiedziec o co chodzi. Czyli trzeba znać budowe silnika. Ok Elektrit wiem, że jesteś specjalistą w tej dziedzinie, ale nie pisałem o testerze z diodą LED ale chodziło mi o taki zwyłky multimetr, który można kupić za kilkanaście...
http://obrazki.elektroda.pl/8007032500_1... To jest k4m 1.6 16V. Na zdjęciu po prawej stronie pomiędzy czterema śrubami od pokrywy jest duży otwór na czujnik położenia wałka. Nie chce się spierać z innymi ale jestem prawie pewny ze w k4j tez jest tam czujnik. Jest bardzo ciężko go wymienić jak jest kolektor, ale musi tam być i nic tu...
Rozrusznik kręci z właściwą prędkością - wg. VAGa 160 obr/min. Podobno z niesprawnym hallem koło aparatu zapłonowego można jechać. A jeśli byłby on niesprawny - dlaczego VAG nie pokazuje błędów od tych czujników? Gdyby nie było masy to raczej rozrusznik by nie kręcił albo kręciłby słabo... Stawiałem na cewkę, obecnie mocno się zastanawiam czy poprawnie...
Witajcie, Bardzo fajny układ. Mam podobny problem do rozwiązania: jak wykryć, że silnik już pracuje i ładuje akumulator?? Chciałbym załączyć przekaźnik tylko i wyłącznie, gdy prąd wpływa już do akumulatora czyli gdy działa ładowanie. Myślę, że popyt na takie rozwiązanie byłby duży - dokładnie różnych akcesoriów elektrycznych do motocykla: ładowarki...
Witajcie, Mam Jawę 350 TS z którą mam problem. Odpala bez najmniejszego problemu od "kopa", bez dodawania gazu. Jednakże, zwiększając obroty słychać, że silnik nie wkręca się płynnie. Zjawisko występuje do około ~3000 obrotów (nie znam dokładnej ilości obrotów, gdyż obrotomierz nie jest zbyt dokładny). Po przekroczeniu tej granicy, silnik przepięknie...
masz ten po...gażnik elektroniczny,ciężka sprawa,posprawdzaj wszystkie kostki,przewody podciśnieniowe,szczelność podstawy gażnika i pracę górnej przesłony gażnika-po zapłonie powinien terkotać nastawnik który ją porusza.na zimnym silniku powinna być przymknięta.o gazie nie wspominam bo wpierw musisz go usprawnić na benzynie.
Stosowanie elektronicznych modułów zapłonowym ma na celu wyeliminowanie kłopotliwego, niedoskonałego i awaryjnego przerywacza zastępując go elementem bezstykowym (czujnikiem indukcyjnym lub hallotronem). Chyba modułu do przerywacza nie znajdziesz, jak ktoś się bardzo uprze można modul przystosować do pracy z przerywaczem, tylko po co?
Witam. Chciałbym zbudować elektroniczny system zapłonowy do silnika 4suwowego typu boxer, seryjnie wyposażonego w konwencjonalny system zapłonowy. Stworzenie jednak systemu elektronicznego zapłonu nie jest dla mnie rzeczą prostą, szczególnie iż miałby to być projekt opierajacy się na zaprogramowanym module współpracującym z czujnikiem hallotronowym....
zimek na twoje pytanie odpowiadam tak że jak wzrasta temperatura.... a i czy masz schemat sterowania elektrycznego całego monowtrysku począwszy od komputera aż do monowtrysku.. czy cos takiego jest osiągalne? mam taki sam problem To trzeba było koego Monio załozyć temat :) Odpowiadam na pytanie Zimka- Generalnie wypadające zapłony słychać cały czas,...
Kopułka i palec wcale nie sa takie zawodne jak Ci się wydaje, a jeśli się wypalają , to tylko dlatego, że nie były wymienione świece i przewody WN na czas. Mam japońskie auto rocznik '95 i 250tys. przebiegu i wymieniłem w nim "na wszelki wypadek" kopułkę i palec (Made in Japan) i nie zauważyłem żadnej różnicy- oczywiście świece i przewody WN w bardzo...
Fiat Tipo na gażniku ma aparat elektroniczny.W aparacie jest czujnik indukcyjny a moduł zapłonowy na zewnatrz aparatu.Jestem właścicielem rocznika 1991.
Nie bede się kłucił to zależy od konstrukcji...nie mówie tu o kadecie tylko o ogólnie o MULTEC'u. Znam go z poloneza a tam był czujnik połozenia wału. Nie można mylić tutaj czujnika połozenia wału od impulsatora halla w aparacie zapłonowym. Bo ten pierwszy jest po to by komputer wiedzial czy sie silnik kręci i jak szybko, a impulasator halla działa...
- hallo pomocy czy ktoś wie ?
hmm, nie wiem jak tam wygląda zasilanie modułu, czy ma swoją cewkę zasilającą, czy jest zasilany z akumulatora ?. W pierwszym przypadku trzeba zbudować CDI, w drugim można się pobawić np modułem z poloneza, kadeta, uno (auto z czujnikiem indukcyjnym w aparacie, nie z halla)
Dzięki maciekski, to już robiłem. Okazało się że jednak hallotron działał nie do końca poprawnie. - wymieniłem na nowy i już jest OK. Nie zawsze się otwierał a gdy testowałem hallotron to wszystko było dobrze. Mam natomiast kolejne pytanie. Po jakimś czasie zaświeciła mi się dioda na panelu LAMP. Niestety z tego co widać w menu lampa chyba świeciła...
Witam. Ja używam przy moim napędzie na silniku weslake boxer 342ccm, bateryjnego zapłonu cdi. Jest to czujnik Halla na korpusie i magnesik generujący impuls na piaście śmigła. Moduł jest wielkości pudełka zapałek, z którego wyprowadzone są dwa przewody wysokiego napięcia na świece. Pakiet baterii 4.8V pojemności 4200 mAh starcza na cały sezon bez ładowania....
Temat powraca w innym aucie. Mam takiego pacjenta, Sigma 1994 r, 3.0V6 24v. Kondensatory zmienione, auto czasem odpala, czasem nie. Kolejną przypadłością, z którą spotkałem się tylko w Sigmie jest... stacyjka - ale ta najczęściej nie pozwala odpalić wcale i robi to w miarę wyraźnie. Stacyjkę naprawiłem, dodatkowo próbowałem z innym, sprawnym bębęnkiem...
Jeden ssący na 3 cylindrze. Wcześniej 3 ssące. Zawsze schemat był ten sam. Na ciepło chodziło po ostygnięciu silnika już popychacze wpadały i zawory się klinowały. Głowa zrobiona na cyc. Dzwoniłem do tego zakładu. Poprawią to w ramach gwarancji. Mają bdb opinie. Stawiam na wadliwy dół. Co do Digiplexa... I tak i nie. Mam cały ten system wyjęty z jakiegoś...
Czyli albo musiałbym wiedzieć ile czasu zabiera przejście tłoka w dół/gore(opoznienie/przyspieszenie) o daną wartość pod wpływem obrotów, albo mieć więcej pasków magnetycznych do czujnika hala/impulsatora dobrze myślę? Dzięki mikrokontrolerowi możesz: - mierzyć czas trwania sygnału o np. wysokim poziomie, - mierzyć czas pomiędzy dwoma wybranymi zboczami...
Jest to forum elektroniczne... Ale, na początek poszukaj jakiegoś dobrego gaźnika na 50ccm - najlepiej od jakiegoś japończyka lub simsonka... Do tego część elektroniczna - wsadź czujnik położenia wału na hallotronie i elektroniczny zapłon. Jeśli chodzi o wydech to samemu można coś takiego wykombinować, tylko trzeba policzyć kolanko... YR1
Witam. Posiadam mz etz 250 88r z zapłonem elektronicznym typu A i problem tkwi w tym że padł mi moduł zapłonowy. Pytanie brzmi: Czy da sie wykorzystać moduł z golfa (191905351 c) pozostając przy orginalnym impulsatorze z mojej mz ? Widzialem tematy do platynek ale do halla nic nie moge wyszukać. Pozdrawiam Paweł
Witam. Robię w swojej Jawie zapłon elektroniczny na module z VW Golfa 2 i cewce z Cc 700. Mam taki okrągły magnes od zapłonu elektronicznego z Mz i może dało by się go przykręcić w miejsce krzywki i dokupić jakiś czujnik magnesu do niego. Co o tym sądzicie?
Witam jaki mam zastosowac czujnik halla lub hallotron w elektronicznym module zapłonu w mz 250. jaka ma byc histereza itp. prosze o link do tego
Witam , kolegów pokrótce opiszę swój problem. Muszę zastosować zapłon elektroniczny typu CDI w tym nie ma żadnego problemu mam fajny układ , który całkowicie spełnia swoja funkcję ale jest problem z różnych względów nie mogę zastosować ani czujnika Halla ani transoptora muszą zostać przerywacze. I teraz potrzebuję układu,klucza który zamieni sygnał...
Hallotron odpada ze względu na i tak bardzo silne pole magnetyczne w bezpośredniej jego bliskości (wirujące koło magnetyczne). (at)mkpl: więc jakiego fototranzystora użyć? Na prawdę nigdy wcześniej nie używałem tych elementów i pojęcia nie mam o ich właściwościach... Na jaką długość fali tranzystora użyć? I jaki wybrać by był on "zatkany" w momencie,...
Przestańcie bredzić od rzeczy z korobowodami od Yamahy, łożyskami trzyrzędowymi i gaźnikami od MZ. Na rozciągający się łąńcuszek sprzęgłowy nic się nie poradzi - jeden rząd ogniwek ma przenieść 14KM - albo dopasować zębatki od CZ, dwurzędowe i skrócić łańcuszek, albo z tym żyć. Są w sieci zdjęcia przeróbek przeniesienia napędu z silnika przy pomocy...
No to albo utrata gwarancji i jakiś wyłącznik na przewodzie prostownik <> aku, albo po prostu zostawić żabki i podpinać je za każdym razem do klem. Po pierwsze tak jak piszesz - szkoda gwarancji... a po drugie to chyba bezpieczniej jest odpinać aku od instalacji podczas ładowania... no chyba że masz Poloneza :D Szczerze mówiąc, nawet Polonez...
Ewidentnie zkłócenia wchodzą przez antenę, trochę pochodzi od układu zapłonowego, ale z tym radzi sobie wbudowany filtr. Te, które główie mnie męczą to zakłócenia emitowane przez wentylator główny chłodnicy. Załącza się razem ze startem klimatyzacj i emituje gwizd o dośc stałej częstotliwości ( wentylator ma dośc stałe obroty). Poćwiczyłem fitlrowanie...
W silniku 1,6 16v jest sterownik MM IAW 4EF. Jest to zintegrowany system wtrysku sekwencyjnego z zapłonem elektronicznym, cyfrowym z wyładowaniem indukcyjnym. Ma zdolność autoadaptacji, więc faktycznie źle skalibrowany układ gazowy lub zła emulacja sondy może doprowadzić do złej pracy na benzynie. Zamiana sterownika z innego samochodu nic nie da, chyba...
https://obrazki.elektroda.pl/7853740500_... Stare porzekadło głosi, iż za darmo to można co najwyżej w zęby dostać. Nie odstrasza to jednak niektórych przed próbami uzyskania czegoś za darmo. Jednak darmowe rzeczy rzadko są warte swojej ceny. Nawet jeśli mowa o darmowej energii. Oto kilka urządzeń, które wedle swoich twórców i propagatorów...
W skodzie nie ma zapłonu CDI. To elektroniczny tranzystorowy zapłon bateryjny. Jeśli Rycho T pisze, że w klasycznym układzie ma być 0.5 mm przerwy, to tak jest. Zmniejszyć ją możesz, jak zastosowujesz moduł zapłonowy. Jaki - tutaj masz szerokie pole do wyboru, wiele konstrukcji i gotowych już układów. Jeśli jednak już chcesz robić swój moduł, to na...
Witam, mam następujący pomysł który chciałbym zrealizować lecz nie do końca mam pomysł jak. Chodzi o to by użyć diodę RGB do podświetlenia dwóch zegarów (prędkościomierza i obrotomierza) w motocyklu. I gdy zapalamy motocykl mamy np. niebieskie podświetlenie zegarów, lecz gdy przekroczymy prędkość obrotową silnika np. powyżej 6 tyś obr./min wtedy kolor...
Witam. Postawiłem przed sobą takie wyzwanie. Zbudować samodzielnie do mojego motoroweru zapłon CDI. Wstępny plan jest taki aby skorzystać z oryginalnej cewki butelkowej i cewki indukujące wysokie napięcie. Samemu chcę wykonać czujnik oraz moduł. Oryginalny zapłon jest elektroniczny, i ten ma zostać w razie awarii tego mojej konstrukcji. Zapłon chcę...
ale moze na poczatek poczytaj troche o zasadzie dzialania zaplonu elektronicznego bo jesli uwazasz ze cos ciezkiego jest montowane na wale to sie mylisz bo to jest okragla blacha z nacieciami. ich ilosc zalezy miedzy innymi od tego jaki jest czujnik i ktorej generacji jest uklad.jesli zastosujesz czujnik halla to moze byc nawet z tworzywa sztucznego....
Licznik jest w obudowie ekranowanej z każdej strony tylko jest otwór na wyświetlacz. Zasilane jest z akumulatora który jest ładowany z cewki w motorze. Instalacja motoru 6v. Kabel od akumulatora do przetwornicy jest ekranowany, ekran jest podłączony do masy. Hallotron podłączony jest do przetwornicy plusem i minusem a vout do procesora (kabel ekranowany)...
Przejrzyj ten link co załączyłem, masz tam schemat przetwornicy etc. Wszystko z łatwo dostępnych elementów. Ten układ z rozdzielaczem może generować dwie iskry na na cykl do 9000rpm (dla silnika 4 cylindrowego). Odnośnie Twojego projektu to zamiast hallotronów magnesów itd, można by z tego zrezygnować i zbudować w pełni elektroniczny rozdzielacz. To...
Sprawdź obecność plusa na cewce ( module cewki - u mnie w B4 2,0 8V cewka jest zespolona z nodułem elektronicznyn\m - padła kiedyś i kicha...) JAk jest plus to wykluczysz przyczyny poza układem zapłonowym, ( alarm, immo, stacyjka) Wtedy albo cewka z modułem albo układ sterowania od strony aparatu zapłonowego ( tam też pewnie elektronika - czujnik Halla....)...
I juz po klopocie czujnik dziala, dwa skrajne to zasilanie a srodkowy to wyjscie typu otwarty kolektor. Raczej masz racje elektrit to bedzie hall a strumien magnetyczny zmienia sie jak zblizamy jakis metal wtedy hall wytwrza impuls. Dzieki za porady i pedze go montowac na kolo zamachowe do maluszka mojego kolegi.(montujemy wlasnej produkcji zaplon elektroniczny...
W silniku z 1996 roku może być uszkodzona końcówka mocy (pod cewką), ale raczej częściej sam aparat zapłonowy (czujnik Halla). Przy uszkodzeniu tych podzespołów usterka stale będzie powtarzać się tak samo. Element elektroniczny się nagrzeje - stoisz, ostygnie - jedziesz.
(...) próbach odpalenia zostawiliśmy auto . Czy ktoś wie co może to znaczyć (at)ElektrodaBot AI: Czy używaliście ostatnio innego rodzaju paliwa lub czy wiecie, jaka jest jakość paliwa, które zatankowaliście? Nie AI: Czy w ostatnim czasie były przeprowadzane jakieś naprawy lub konserwacje w waszym T4? Nie Wstępna ocena dostępnych informacji Z treści...
Witam Od ponad tygodnia mam problem z odpaleniem - brak iskry na cewce zapłonowej . Co wymieniłem : cewke - moduł zapłonowy - komputer Czujnik halla daje sygnał do kompa Problem jest chyba z zwarciem na kablach bo po włączeniu zapłonu po chwili płytka od modułu zapłonowego cała nagrzewa się aż prawie parzy. Moduł dostaje zasilanie +12V na PIN 3, lecz...
Witam stary temat ale niektóre tematy są aktualne długoterminowo u mnie tak jest z paroma tematami... Ten sam problem mam i pytanie podbijamy czy dobry jest ten układ... Zapłon na czujniki halla bezstykowy elektroniczne sterowanie cewka zapłonowa. Też się przymierzałem do tego schematu i nieco zmodyfikowany jest układ schematu po swojemu z wyobraźnią...
nie podawała paliwa bo jednak moja wina brakło benzynki na odpalanie auta. filtr się zapchał i już nie leciało paliwo. I nie chciała odpalać, sprawdzałem cewkę aparat czujnik halla itd. Sprawdziłem czy napięcie dochodzi do pompki zwierając piny na przekaźniku i mierząc miernikiem i led-testerem i napięcie było. Pojechałem na szrot pompka 30 zł. filtr...
(at)ElektrodaBot Przepraszam!!! Ostatnie pytanie przed zamknięciem tematu... Czy można znaleźć jakieś informacje o protokole do sterowania "rezystorem" lub o "inżynierii wstecznej"? Numer części Valeo to 509355. Złącza można zobaczyć na tym zdjęciu: https://obrazki.elektroda.pl/9493661400_... Mniejsze złącze po prawej stronie to wejście...
dobrze jest sprawdzić napięcie ładowania akumulatora miernik do biegunów akumulatora (najtańszy 14 pl w sklepie elektroniczny pudełko zapałek ze wskazówka i zakresem 0-15 V) przy słabym napięciu ładowania lub jego braku iskra może być za słaba czego nie widać gołym okiem (czasem pomaga zmniejszenie przerwy na świecy) klemy (zaciski przewodów na akumulatorze...
w zasadzie od zabytkowych do epoki fiat 125 został dodany 1.odśrodkowy regulator kąta zapłonu 2. podciśnieniowy przyspieszacz zapłonu (zapłon stykowy oczywiście) potem to już czujniki indukcyjne i Halla i elektroniczne moduły końcowe a jeszcze potem to komputerowe sterowniki wtrysku zintegrowane ze sterownikami zapłonu (jedno urządzenie) ale to już...
Napisz coś o roczniku i rozwiązaniu zapłonu czy aparat zapłonowy( taki grzybek z wąsami -kablami do świec i cewki :) .) jest klasyczny - z platynkami przerywacza czy z hallotronem i modułem elektronicznym. W przypadku przerywacza sprawdź czy przy obracaniu wałem silnika ( rozrusznik) styki się rozwierają jeśli tak sprawdź czy na przewodzie aparat -...
Tylko ten zapłon ma mapę zapłonów do zupełnie innego silnika. W tamtym impulsy są zczytywane z koła zamachowego i nie ma mechanicznego przyspieszacza zapłonu (wszystko na drodze elektronicznej). Spróbuj na początek zastosować te moduły samochodowe. W polonezie też jest czujnik magnetyczny i mechaniczny przyspieszacz. Potrzebujesz tylko dwa takie moduły...
Na pewno lumel ms11-052 a nie lumel 1 - 052? Bo schemat tego obrotomierza i opisy jego modyfikacji są na forum. I skoro jestem troche w temacie elektroniki to co za problem, by przerobić wejście tak, by reagował na hallotron? Dodano po 1 w moim motorze jest zasilanie 12v Pozostaje jeszcze kwestia "czystości" tego zasilania. Żarówki będą działać bez...
elektroniczny zapłon zapłon elektroniczny simson zapłon elektroniczny
atmega8 analog input bezpiecznik różnicowoprądowy megane światła dzienne
peugept p2140 sodowanie maszyna
Wgrywanie firmware do routera przez LAN z PuTTY Unlock Code for Volkswagen MFD Radio Navigation System