:mikstu2 - układów zapłonowych była cała seria. GL100 - elektroniczny zapłon tranzystorowy (do samochodów z zapłonem iskrowym) GL118 - układ zapłonowy bezstykowy GL200 - elektroniczny układ zapłonowy GL133 - elektroniczny zapłon tyrystorowy (motorower chart) GL134 - układ zapłonowy do samochodu Polski Fiat 126p Tak podaje katalog. Później firma OBREM...
No tak czuję, że coś jest z zapłonem... Tym bardziej, że nie wiem dokładnie, kiedy następuje zapłon - czy jak magnes jest idealnie naprzeciwko cewki impulsatora, czy jak już ja nieco minie. Po prostu żeby była iskra, magnes musi przejść obok cewki z pewną prędkością i niewiele widać, kiedy jest dokładnie punkt zapłonu. Doszedłem do wniosku, że mogę...
Można wrócić do zwykłego prerywaczowego. Ten GL118 można zmusić do pracy z przerywaczem przez podwieszenie rezystorem (nie da się tego zrobić z APE05). Skoro nie można uregulować przyspieszenia, to może już ktoś zdejmował aparat i jest źle włożony. PS. Kto czymś takim jeszcze jeździ? PS2. Sam silnik od tego, to bym tanio zanabył.
Prawie wszystkie japońce 2 garowe 2t miały zapłon z iskrą traconą.Skutery śnieżne często mają zapłon typu magnet który daje 2 iskry na 1 obrót (do tego podwójna cewka) i jest iskra przy dmp i gmp. Spokojnie można 1 moduł.
Akurat o tym to ja wiem :). A może coś odnośnie wyżej wymienionych niesprawności?? Jeśli założę do gaźnikowca z silnikiem 1600CB elektroniczny rozdzielacz zelmot 4498 i moduł gl118 z cewką 4226 czy poprawi się spalanie, zapłon i czy znikną wyżej wymienione problemy z tematu?? Czekam na sugestie i spostrzeżenia
W GL118 nic nie trzeba
Witam! Czy ktoś posiada schemat modułu zapłonowego gl118 lub gl 200?Interesowal by mnie ta wersja z przerywaczem. Zamienie sie chetnie na schemat i opis budowy lampy stroboskopowej do ustawiania zapłonu w samochodzie.Mój email:kobas7(at)o2.pl Pozdrawiam! !!! Podaj markę, symbol i rodzaj urządzenia w temacie !!! Posty bez powyższego w tytule, następnym...
A podwiesiłeś wejście modułu GL118 rezystorem do zasilania? Bo generalnie ten moduł pracuje z układem bezprzerywaczowym. I aby go połączyć z przerywaczem to trzeba go oszukać rezystorem. Nie próbuj tego z modułem APE, który był stosowany w późniejszych polonezach, bo układ scalony, który tam jest nie nadaje się do pracy z przerywaczem. A takie palenie...
Tak,ale ten stary moduł GL118 (z Telpodu).Nowsze (GL188,APE 05,Jezpol-robione na MC3334) nie będą.Trzeba w module podciągnąc opornikiem 100 on styk G lub W do plusa,i ten styk na przerywacz.
Witam. Jeśli to GL118, to była rozpiska na Elektrodzie. Jak nie trafisz to zejdę na dół i Ci odpiszę. Pozdrawiam.
Kolego Fatko masz absolutnie rację! WSK 125 miały zwykłego platynkowego iskrownika podobnie jak komarki, natomiast 175 niały cewkę pod bakiem. Zrobiłem tak bo nie miałem cewki do iskrownika, a miałem cewkę od Jawa 50. Załatwiłem od kolegi cewkę WN do Simsona skutera elektronik. Oznaczenia: EMZA 8351.1/13 DDR GDR RDA 08/87 Czytałem że to cewka typowa...
Pytanie raczej do P. elektrit ;zeby narazie wykorzystac GL118 lepiej kupic cewke transformatorowa CZ-621 czy(4226) moze zainwestuje tez w ktorys podany wyzej modul, podsumowujac ktory zestaw bylby najlepszy z CZ-621 a ktory modul z (4226) Z gory dziekuje za fachowe odpowiedzi.
Ile może kosztować taki moduł GL118
Sądzę, że tak. Oczywiście trzeba sprawdzić, czy działa ogranicznik prądowy. Co do BU323 to pojawiło sie szereg podróbek, jedne lepsze, drugie gorsze. Ja je odzyskuje z uszkodzonych modułów zapłonowych polonezów, moduł GL118. Oryginalnie produkuje ten tranzystor Motorola ( tak gdzieś od 30 lat) i napisy ma mieć ułożone poziomo.
Tylko jedna mała uwaga-będzie to działało z modułem GL118 produkcji Telpod.Z innymi mudułami (APE 05,GL 181,Hybryd czy Jezpol) robionymi na układzie MC3334 to wam nie zadziała.
Od Poloneza podejdzie moduł GL118. Podłączenie znajdziesz w Google. Zakładałem taki do Toyoty, bo za oryginalny wołali siedem stówek. W aparacie była cewka impulsatora, nie halotron.
Ale w tej roli będzie chodził tylko stary GL118. Nowsze ( APE 05, GL188, Jezpol MZCM1) czyli te, skonstruowane na układzie MC3334 nie.
Witam, też kiedyś popełniłem taką przeróbkę w Lancii Y10 (999 FIRE) - kablami z modułu do cewki (ziel + czerw) puściłem sygnał z hallotronu i w okolicach cewki zamontowałem GL118. Chodzi też co najmniej 5 latek ale teraz już bym się nie babrał. bozoni
Moduł od cienkiego 700 tam ci nic nie da. Nie da, bo ten moduł generuje iskrę tylko dla tych cylindrów gdzie tłoki wznoszą się i opadają razem. Jak już chcesz kombinować, to zwymiaruj koło od cienkiego 900 i zastosuj moduł digiplex 2 plus dwie cewki. Ale ja bym zrobił inaczej, koło o poloneza GLI na abimexie i moduł z niego. Moduł od poloneza na abimexie...
W aparacie masz dużo miejsca? To dorób podstawę, osadź w niej czujnik Halla, wykorzystaj talerzyk z silnika 4 cylindrowego, tylko wyfrezuj dodatkowe okna między istniejącymi. Jeśli nie, to poczytaj sobie np tutaj: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13... Chodzi o dopasowanie poziomów z czujnika z poziomem sygnału dla modułu. Spróbuj poeksperymentować...
Moduł i cewkę można sprawdzić przez dołączenie małej {5W 12V} żarówki do punktu G modułu i drugim końcem przewodu od żarówki pocieramy do dodatniej klemy akumulatora. przy włączonym zapłonie. Powinna się pokazać iskra.Pozdrawiam. Na starych modułach (Telpod GL118) tak! Na nowszych, wykorzystujących układ sc. MC3334 nie!
Witam, też sugeruję modulik zapłonowy. Kiedyś zastosowałem klasyczny GL118 (polonez) zamontowany na nadkolu koło cewki. Przewodem zielonym i czerwonym puściłem syglał z czujnika w okolice cewki i po sprawie. Działa już z 5 lat. Ale to było kiedyś, teraz ceny chyba są lepsze i nie opłaca się rzeźbic. bozoni
Możesz zrobić to na kilka sposobów: 1. Na wyjściu wału z silnika, na kole pasowym, montujesz co 90 stopni mały magnes i dajesz czujnik. Następnie robisz mały klucz elektroniczny, który będzie generował impuls za każdym przejściem magnesu przed czujnikiem. Można do tego wykorzystać nawet moduł Gl118 z poloneza. W ten sposób robisz coś jakby układ zapłonowy...
Witam! Zgadzam się z gracus7, dodam tylko, iż zmiejszenie przerwy daje efekt przy mniej wydajnych instalacjach zapłonowych. Jeśli instalacja jest wydajna (wysokie napięcie jest naprawdę wysokie :) ) nie ma potrzeby zmniejszać przerwy bo na gazie lepiej jak iskra jest dłuższa. Zgadzam się. Jeśli chodzi o Poldki gaźnikowe, to najlepszą iskrę daje moduł...
Oczywiście, że jest realistyczna. W czym ty widzisz problem? Należało by sprawdzić, czy w tej rodzinie silników nie występują aparaty z elektroniką w środku. A jeśli nie, to przeróbka też jest możliwa. Bo, tak jak napisałem - przerywacz mechaniczny, to najsłabszy punkt klasycznego zapłonu ( zużywa się ślizgacz, krzywka, wypalają styki...). I to jego...
A mianowicie kosiarka jak wyżej w układzie cylindrów V2 silnik bęzynowy Kawasaki zmajstrowane oryginalnie chyba na dwóch hallach module zapłonowym i cewkach podobnych do motocyklowych . Jeden Cylinder nie pali... świeca cewka sprawdzone hall też poprzez podmiankę pinów na module od drugiego. Moduł to Denso 21119-2120 ogólnie niedostępny w Polsce. Macie...
zapłon punkt zapłon lampa ustawiać zapłon zapłon punkt zapłon punkt zapłon
uszczelka reduktor dorabianie pasków komputer orbitreka
firmware ml2160 rozebrać zelmer odkurzacz
Mercedes Vito W639 A/C Fans Not Starting – Fuse, Relay, Sensor, SAM Faults Oznaczenia termików KSD301, G4A w pralko-suszarce – jak odczytać i dobrać zamiennik