To nic nie da bo nie masz akumulatora z którego mocniejsza cewka mogłaby pobrać zwiększony prąd. W tym motorowerze masz prądnicę która jest zdolna do wytworzenia ograniczonej mocy. I o optymalne jej wykorzystanie zadbał producent a ty go chcesz poprawiać. Każde dodatkowe urządzenie w obwodzie (przetwornica lub transformator) obniżą tylko dostępną moc...
(at)rafik54321 - użytkuję taki pojazd od 50 lat - ten z foto wyżej / ostatnio sporadycznie / ale takiego przypadku jak samoprzestawiający się zapłon nie miałem...
Źle wyregulowany gaźnik i zapłon przestawiony.
Coś przerabiałeś w instalacji zapłonu, że jest zasilana cewka WN z akumulatora? Miałem kiedyś jawę 50 i tam zapłon był zasilany z cewki o napięciu 8 V.
No i tak - dziś podłączyłem wszystko tak żeby działało - zapłon do cewki świetlnej a światła do podłączonych szeregowo pozostałych cewek. Pali pięknie, świeci nieźle - super! Założyłem więc pokrywę i...iskra gdzieś przepadła. Żaden kabel nie przycięty, wszystko wygląda OK. Nie mam już siły - zamówiłem zapłon CDI.
Sprawdź czy nie zerwało klina na magnecie. Iskra może i jest ale może być w nie odpowiednim momencie. Czy to zdążyło się jakoś nagle ?. Zapłon do sprawdzenia.
W tym przypadku dobrym rozwiązaniem by było założyć moduł od charta (GL-133), tylko że platynki trzeba by zastąpić impulsatorem. Podobno impulsatorem może być głowica magnetofonowa. http://obrazki.elektroda.pl/6136874600_1... Można wykonać ten moduł samodzielnie, ponieważ jest on bardzo prosty. Parametry podzespołów można znaleźć wpisując...
Ewidentnie źle podłaczone kable pod cewki przy kole magnetycznym. Tu masz schemat od ogara 200, ale to będzie to samo. http://www.forum.ogar200.pl/przydatne-sc...
Tak dokładnie to potrzebujesz: statora (ta podstawka z cewkami) impulsator (czasem są już zamontowane na statorze, czasem są zewnętrzne) moduł zapłonowy+cewka WN albo tak zwany cewko-moduł co jest teraz częściej spotykane (to po prostu te 2 elementy w jednej obudowie) i magneto pod zapłon elektroniczny. Jeżeli masz zapłon na przerywaczu to takie magneto...
wytoczyłem w miejsce krzywki walec aluminiowy z wkręconą śrubą M5 jako sygnał dla impulsatora Myślę, ze tu jest pies pogrzebany, za mała średnica (prędkość liniowa) i za mały element stalowy. Nie ma tam miejsca aby zamontować impulsator na zewnątrz koła magnesowego ?
Jawka 50, takie coś to norma, możesz próbować perfekcjnie zgrać zapłon z gaźnikiem ale to skrajnie trudne. A co się takiego dzieje po prostu tłok ci puchnie (minimalnie zwiększa swoją średnice) przez co zwiększa się tarcie. Spróbuj dać bogatszą mieszanke. Cewka na bank nie jak już to zapłon za wczesny.
CDI jest identyczne jak na foto , mam inne impulsatory , użyłem tego ponieważ wychodzi z niego tylko jeden kabel co by pasowało do schematu , te inne mają dwa kable , może kolega wytłumaczyć czym one sie różnią i jak zastosować ten drugi co ma dwa kable ,
Może wydać się to śmieszne ale dla ogar 200 (silnik jawa 50 223 ) Chcę zrobić ten zapłon ponieważ robię tuning ( 70 cm , 4 kanały płuczące , większy gaźnik , itd .) Proszę poprawić pisownię postów - tego i poprzedniego (pierwszy już poprawiłem) - p.15 regulaminu.
Witam wszystkich forumowiczów Szukam osoby która potrafiła by zrobić zapłon CDi do jawy mustang 50 w przyzwoitych pieniazkach.
triak rozwiera swoje anody przy zaniku napięcia z tego co wiem czyli może pracowac na zasilaniu Ac. No właśnie - a ten zapłon ma być zasilany z akumulatora.
Witam mam taki problem w ogarze 200 jawa , 50 silnik silnik ciepły gaźnik wyregulowany 3 bieg odkręcam manetkę na maxa i zaczyna go mulic tak jakby miał zgasnąć i w ogóle się nie rozpędza wtedy co sprawdzic regulacja śruby gaźnika nic nie daje wszystko w gaźniku czyste może lewe powietrze bo uszczelki stare AI: Czy sprawdzałeś stan świecy zapłonowej?...
Tylko po co ci regulator napięcia skoro nie masz akumulatora? Jawa/ogar nie miały żadnego regulatora, ot żarówka bezpośrednio na cewkę. Bardzo możliwe że właśnie dlatego że masz tam wpierniczony regulator, to coś świruje pawiana. Pamiętaj że regulator zawsze ucina nieco napięcia. Poza tym mierzenie napięcia bez obciążenia nie ma sensu. Wypnij regulator...
Załóż sobie komplet z jakiegoś chińskiego skutera. Zrobisz za jednym razem porządek z prądami i zapłonem.
witam. jak podłączyć do jawki 50 stacyjkę (dodatkowy wyłącznik zapłonu)? z góry dzięki z odpowiedzi.
mam magneto od simka i chodzi mi czy zapłon od ogara 205 będzie pasował zamiast simsonowskiego ???
Spróbuję i mam nadzieję, że zadziała. Tu jest dosyć trudno regulować cokolwiek bo jest tak ciasno że ciężko wcisnąć palec. Żeby przesunąć zapłon o większą wartość muszę odkręcać magneto i obracać nim bo czujnik zapiera się o karter. Twórca tego ustrojstwa był chyba pijany :D Jeszcze spróbuję zaprzeć tłok długą świecą z samochodu żeby wał stał sztywno...
Generalnie to i tak ustawiasz zapłon krzywką na wale, więc różnicy nie ma jak założysz stator. Jedynie może być którąś stroną bliżej do podłączenia kabli.
Jeśli masz dosyć cierpliwości to dasz radę. Pamiętaj, żeby nawijać zwój przy zwoju i warstwy izolować od siebie. Wartość dydaktyczna takiej mrówczej roboty bezcenna. Ale jeśli mogę Ci coś doradzić to odpuść sobie. Zapłon CDI nie poprawi Ci osiągów w sposób zadowalający. Owszem, silnik będzie trochę elastyczniejszy, trochę lepiej będzie odpalał, ale...
w wsk, wfm itp. niema problemu ale cz 175 też jest alternator (wiem bo miałem) chyba że założył stojan i wirnik np z jawki 50, miałem taki zapłon w mz 250 musialem tylko zrobić mocowanie na stojan
Witam Jak w temacie szukam instrukcji lub porady w jaka stronę kręcić iskrownikiem, aby opóźnić zaplon w silniku jawa 50, a i jeszcze małe pytanko spalanie stukowe jest ,gdy opozniamy zaplon tak?
Do ogara wystarczy założyć zapłon CDI (trzeba samemu zrobić), i nic się w tym silniku już nie dzieje, wiem bo miałem. ;)
A z tym akumulatorem to podepnij czerwony kabel do plusa akumulatora a do minusa czarny. Jest możliwość że po prostu masz już padnięty akumulator i pada sam z siebie. I ten akumulator pada podczas jazdy czy po prostu gdy motor stoi na wyłączonym zapłonie?
Tak . Odesłałem już moich informatorów z v-maxem iglicy a teraz poradził mi kolega żeby dostawał bogatsza mieszankę i wtedy może coś da . Co do tłumika to mam standardowy - wyczyszczony z nagaru oraz rozwiercony tzw. dławik. Co mam niby jeszcze zrobić z tłumikiem ?? A tak wgl to mam coś robić oprócz tłumika i tej igliczy np zapłon przestawić (ustawiony...
Ten zapłon reguluje się tak samo jak orginalny. Dołączę ręczny schemat podłączenia. P.S. Regulator się przydaje ponieważ bez po pewnym czasie jazdy bez świateł akumulator się gotuje napięcie dochodzi do 10V
Ze starych motocykli WSK , WFM mialy instalacje 6V no i jeszcze motorower Jawa 50 i stary Simpson.Radzilbym przejsc na 12V i ulatwic sobie zycie .Moze jakis zaplon z efektem Halla bylby rozwiazaniem .
Witam, kupiłem na necie silnik z Jawy 50, podłączyłem zapłon i jak chcę odpalić to nic, iskra jest, a paliwo z pod komory gaźnika leje się bardzo, proszę o pomoc, bo już nie mam siły do tego motorka.
50 czy 80 ccm specjalnej krzywdy nie zrobi przy odpalaniu, ale wsadziłem kiedyś własnej roboty cdi bez opóźniania zapłonu do hondy trl250, efekt: ja leżałem 2 m za motorem, a podeszwa z buta poleciała gdzieś z 10 m dalej w krzaki ;) Kumpel miał jawę 350 sdm, klasyczny, przerywaczowy zapłon (tyle, że zdublowany), jak ją kiedyś odpalał w trampkach, to...
Ja bym Ci proponował zacząć od regulacji gaźnika oraz przyjrzeć się zapłonowi, czy przypadkiem nie jest przestawiony.
Mam problem z glebogryzarką Robi 55 - tak jak w temacie nie odpala. Iskra jest, ale słaba i podobno pod ciśnieniem sprężania nie przeskakuje. Człowiek, od którego było to kupione mówił, że miał problemy z odpaleniem, a jak odpaliła to zaraz gasła. Po zakupie zawieziona była do takiego gościa, co się trochę zna na takich sprzętach, ale nic nie poradził....
Witam. Postanowiłem odrestaurować kompletnie moją Jawę 50 typ 23 - prace idą dobrze ale stanąłem na zapłonie, mianowicie chciałem zastąpić standardowy przerywacz na platynkach, zapłonem CDI z impulsatorem. Zacząłem już nawet przygotowanie bazy do modyfikacji, przewinąłem cewkę zapłonową, dostosowałem stojan cewek do montażu impulsatora itp. Jednak na...
Jest tutaj ciekawy projekt zapłonu CDI specjalnie do Jawy 50. Gdzie wyczytałeś że do Jawy 50? ZTCP Jawa 50 to był moplik bez akumulatora, a układy na tej stronce wymagają zasilania 12V. Dobre schematy CDI i po polsku do tego znajdziesz tu : http://zaplon.pl.tl/ To są właśnie schematy przewidziane do zasilania z cewki alternatora, tyle że w Jawie 50...
Oj przecież to proste, masz za dużą przerwę na przerywaczu bądź uszkodzony kondensator. Ustaw przerwę i punkt zapłonu i pewnie problem zginie.
Po rozmowie z Olador iskra jest ale... ustawiałem zapłon milion razy jak w poradnikach i nic nawet nie zagada. Metoda prób i błędów okazuje się gdy cofnę tłok 3.5mm od GMP wraca życie nawet fajnie pali na obroty się fajnie wkręca. Ale znów ale jak już pali to wydaje mi się słaba na 2 nie ma siły jechać co prawda działka z trawa jeszcze nie skoszona...
Tutaj masz filmik mojego autorstwa, nie bój się że to strona chomikuj XD. Można obejrzeć go bez ściągania... http://chomikuj.pl/rafik54321/Filmiki+in... Kuleczkę daj sobie od łożyska <- na pewno sobie poradzi dzielnie :) To może tak z innej beczki, czy po zmianie biegu z 1 na 2 obroty spadają znacznie (powiedzmy o jakieś 50%) czy...
A cewka zapłonowa jest z jawy czy trabanta? Ja montowałem moduł z łady miałem te same problemy jadę daje gazu silnik zdechł i jak zgasł to zapalałem od pierwszego kopa. Ale ja testowałem ten moduł na CZ 6 volt a on był przystosowany do 12 ale na wolnych obrotach radził sobie świetnie.
Witam, Wiem że tematów o problemie z odpaleniem Jawy jest dużo. Jednak wszystko co znalazłem przeczytałem i dalej mam problem. Motorower nie palił od kiedy stałem się jego posiadaczem. Nie było iskry ale benzyna cały czas dochodzi. Teraz iskra czasem się pojawia ale mam wrażenie że zależy to od jej humoru. Wszystko sprawdziłem. Wyciągałem cały układ...
Za oglądanie Twoich cewek karzesz sobie płacić punktami? Zostaw tą cewkę na swoim miejscu a wykorzystaj tylko przerywacz. Zamontuj cewkę zapłonową 6V pod zbiornik i dokonaj przeróbki instalacji w formie instalacji z zapłonem bateryjnym.Możesz również zastosować elementy uzwojenia iskrowego eliminując z uszkodzonej cewki jej uzwojenie wysokonapięciowe...
Czy przesłona 50/50 nie będzie przypadkiem wyzwalaczem na jeden cylinder? Dzielisz koło na 4 i wycinasz co drugą ćwiartkę. A czy nie prosciej bylo by wykorzystac gotowy moduł zapłonu od jakiegos japonskiego motocykla? Gdzie on znajdzie taki moduł do dwusuwa? Poza tym, stare motocykle japońskie mają zapłon bardzo prosto realizowany. A nowe, to już masa...
W sumie... Mógłbym wsadzić teraz nominał tłok i jeździć dalej, bo wcześniej tak jeździłem no ale silnik chcę zrobić jak najlepiej więc nie mogę jakiejś fuszerki odwalić. Mam jeszcze jeden dylemat... Jaki zapłon zrobić w tej jawce? Bateryjny czy CDI? CDI jest o wiele tańszy ale bez lampy stroboskopowej go nie ustawię(a to koszt ponad 100zł). Ja myślałem...
nie jestem ekspertem ale ta cewka po prawej co jest podłączona z jednej strony do przerywacza a z drugiej do masy całkiem mi tam nie pasuje. przecież zapłon jest bateryjny i pobiera zasilanie z akumulatora. tą cewkę zalecałbym podłączyć jak dwie pozostałe, napięcia to nie zmieni ale poprawi wydajność prądową. ps. przy takim podłączeniu układ prawdopodobnie...
Ok to już wiem co trzeba zmienic, ale czytalem i pisali coś takiego jest na 12v dlatego jak np. włanczasz światła to spada ci na nim jakieś 500obr a przykierunkach to czasami 2tys mniej wskazuje ale bez niczego wskazuje dobrze żeby był na 6v trzeba zmieniec opornik przy wjesci na+ na jakieś 5 razy mniejszy i wtedy powinno byc ok Ale musi sie go dać...
To, że świeca jest czarna to typowa przypadłość dwusówów. Proóbowałem w swojej Jawie 50 świec o wartości cieplnej 65, 75, 80 i 95 i to samo. Oleju nie ma za dużo w benzynie, mieszanka niezbyt bogata (w skrajnych przypadkach chodziła po wyłączeniu zapłonu:). A jak u ciebie z kompresją i pierścieniami? One też mogą być tego przyczyną. Czy silnik nie jest...
Owszem - "stary dwusuw" wiele zniesie, a nawet "mieszankę 180 oktan, aceton+metanol+olej", tylko co z tego - jak będzie miał na niej "moc 0,5-1 KM"? To nawet nie ruszy z miejsca, niestety? U nas - "pokutują ludowe mądrości" sprzed 50 lat i dawniejsze, które słyszałem osobiście - jeżdżąc przedwojennym motocyklem o stopniu sprężania silnika 6:1 (fabrycznie...
Kolego Etezet jak w tym wypadku oceniasz pracę zapłonu w motorowerze Jawa 50 przecież w instalacji Jawki 50 jest zabudowana cewka butelkowa a napięcie pracy jest podawane bezpośrednio z cewki iskrownika? Narysowany schemat zapłonu tego odkurzacza jest poprawny.Niesprawny lub uszkodzony kondesator jest do wymiany.Zapobiega on wypalaniu styków platynek...
Witam. Pytanie skierowane głownie do elektryków bo mi brakuje pomysłów. Przerabiam w ów motorku instalacje elektryczną na 12V bez przewijania cewek tylko w zapłon dorzucam dodatkowo czwartą cewkę zapłonową. Cewka generuje prąd ok. 6V15W, każda cewka jest wpięta do "mostka prostowniczego" gdzie po dwa mostki są połączone szeregowo co by nam dało napięcie...
TIP ale jawka a akumulatorem kierunkami stopem i zapłonem z akumulatora to fajny bajer
Weź poluzuj śrubkę którą masz po prawej stronie w obudowie zapłonu , nią regulujesz sprzęgło i zobacz wtedy czy się kręci wał korbowy. Możliwe że spadło CI koło zębate od sprzęgła ze stożka wału.
Zły pomysł,lepiej przewiń cewkę,mniej roboty i później mniej niespodzianek z zapłonem.
Mam kilka pytań odnośnie cewek występujących w iskrownikach w pojazdach PRLu. W jakim celu owija się kilkukrotnie zwojami kawałek materiału na wyprowadzeniu z cewki do instalacji motocykla? Zwoje zaczynają się od rdzenia, kolejno są nawijane aż do momentu zastosowania owego materiału, który kilkukrotnie zostaje owinięty zwojami i na końcu umieszcza...
Maksymalnie rozwarte platynki powinny mieć szczelinę ok 0,3 - 0,4 mm (pamiętać należy, że po przestawieniu platynek zmienia się też kąt wyprzedzenia zapłonu, który powinien wynosić w silniku Jawa ok. 1,8 mm).
Parę słówek o mz . :) . Ogólnie bardzo fajne i przyjazne dla ludzi motorki . Mam jeszcze jedną 125 Hondę varadero w stanie zepsutym . To był zakup przejściowy a nie przeżyła sezonu. Stoi już parę lat rozebrana w koncie i najchętniej bym ją przejechał walcem. Poruwnując tą Mz 125 z tą hondą to ta honda jest niemiłosiernym złomem. Jak go kupiłem to był...
Witam Chciałbym zapytać czy ten licznik będzie funkcjonował prawidłowo w motorowerze Jawa 50? czy nie będzie dostawał zakłóceń od wirnika od zapłonu?,skolei licznik jest bezprzewodowy zapewne ma radiowo przesyłanie informacje z sensora i czy również tej pracy nie zakłóci wirnik? z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam
Witajcie Mam problem ze swoim modułem. Problem tkwi w tym że po chwili po odpaleniu silnika ulega uszkodzeniu dioda na wejściu modułu. Na początku miałem 1N5408 - po dłuższej jeździe ulegała uszkodzeniu jakby anoda zamieniła się z katodą a katoda z anodą. Potem wstawiłem BY255 i problem był taki sam jak poprzednio. Oba modele diód mocno się nagrzewały....
W silnikach dwusuwowych długość i pojemność okladów dolotowego i wydechowego ma ogromne znaczenie, o wiele większe niż w czterowsuwach. W skrócie: zmniejszanie długości układu przed przepustnicą przesuwa obroty momentu maksymalnego i mocy maks. na wyższe. Podobnie z wydechem. Jawki 50, Simsony kupowane w polsce w latach 80-tych, nawet ogary 50(typ200)...
Kombinujesz jak koń pod górę... Zapomnij o tych elementach. A palec rozdzielacza to się nadaje do kabaretu a nie go Jawy. Tu masz przydatne linki bo widzę że szukasz nie tam gdzie trzeba... http://www.zaplon.fora.pl/konstrukcje-pr... http://www.jawacz.pl/modyfikacje-usprawn...
Witam. Udało mi się dostać jawkę 50 na chodzie, bez papierów za 150zł :D. Lecz pojawiło się parę problemów. Kopka była zablokowana ale po odpaleniu na zapych kopka się magicznie odblokowała. Teraz na początku się ślizga. Próbowałem regulować sprzęgło ale raz kopka działa w miarę dobrze ale przy wrzucaniu biegu słychać okrutny zgrzyt, a innym razem biegi...
Witam. Mam Jawę 50 i chciałbym mieć w niej akumulator na 12v. Znalazłem na internecie schemat z zapłonem bateryjnym, ale na 6v [url=http://www.przecinak.republika.pl/b... Jestem początkujący i nie znam się na tym. Dlatego proszę o zmianę tego schematu na 12v. Pozdrawiam.
Kolego Fatko masz absolutnie rację! WSK 125 miały zwykłego platynkowego iskrownika podobnie jak komarki, natomiast 175 niały cewkę pod bakiem. Zrobiłem tak bo nie miałem cewki do iskrownika, a miałem cewkę od Jawa 50. Załatwiłem od kolegi cewkę WN do Simsona skutera elektronik. Oznaczenia: EMZA 8351.1/13 DDR GDR RDA 08/87 Czytałem że to cewka typowa...
Zabieram się za CDI w jawce i mam kilka pytań: Jaki prąd pobiera moduł z cewki zasilajacej? W silniku 2T lepiej stały punkt zapłonu czy wyprzedzenie? Są sposoby zasilania CDI z cewki 8v poprzez transformator - jakie są wady takiego rozwiązania? Lepiej kupić jakiś "tuning" moduł czy zrobić np coś takiego: http://www.motocdi.com/gallery/image.php...
zapłon punkt zapłon lampa ustawiać zapłon zapłon punkt zapłon punkt zapłon
żywiec telewizja laguna deska rozdzielcza telewizja naziemna philips
naprawa podświetlenia koszt philips naprawa podświetlenia koszt philips
Problemy z aktualizacją map w nawigacji TomTom Kalibracja wagi ACLAS PS1X - instrukcje i wskazówki