Cewka ma wyprowadzone dwa bieguny +,- i co to zmienia, moduł gy6 się nie spali? Jedna iskra idzie zawsze w niepracujący cylinder. Cylindry pracują na przemian.
Tak, choć może być jeszcze za wariatorem przykręcona blaszka, która nie pozwala na pełny ruch rolek. Moduł jeśli jest zablokowany to słychać, że odcina zapłon. Należy go wymienić na odblokowany, ale u Ciebie raczej na nim nie ma blokady.
A sprawdziłeś połączenia, zamieniałeś przewody, świece, kopułka sprawna? Jeżeli świeca mokra to albo za słaba iskra albo zapłon przestawiony nie ma innej opcji. Dochodzę do wniosku, że nie powinieneś więcej zabierać głosu. Zapłon przestawiony, 3 cylindry "palą", a 4 nie chce przez to? O zapłonie i wtrysku decyduje moduł moduł magneti marelii jeżeli...
Jaki zapłon - elektroniczny, czy z przerywaczem? W przypadku mechanicznego (przerywacz zapłonu) sprawdź zapłon, a kąt wyprzedzenia zapłonu w przypadku elektronicznego sprawdź moduł. Dodatkowo ciśnienie w tłokach. Czy zawsze ten sam cylinder "nie pali"? Jeżeli nie wiesz, to przy jednocylindrowym działaniu sprawdź co się stanie przy odłączeniu raz jedna...
Zbyt wysoka częstotliwość. 6000 RPM to już 100 Hz, a ta cewka traci energię przy chyba 4000 RPM. Zmień elementy układu 555, współczynnik wypełnienia ustaw na 50% a maksymalną czestotliwość na 100 Hz (dwa cylindry) lub 200 Hz (cztery cylindry)
Nowy typ, moduł nanoplex.
Więc co proponujecie, jaki zapłon? I tak zmieniłem gaźnik, tłok, cylinder, wszystko na 70. Mam nowe sprzęgło, wariator itd., ale osiągi zbytnio się nie zmieniły, więc zostaje mi moduł, albo niech ktoś napisze, co mogę jeszcze zrobić.
jest to elegant więc zapłon jest na module :)
A co ci dało wymienienie fajek? Odszukaj, na którym cylindrze jest niepoprawne spalanie i podmień cewkę. Nawet z tą z innego cylindra. Jeśli zmieni się lokalizacja wypadania zapłonu to odszukałeś wadliwą cewkę. Jeśli zapłon wypada na tym samym cylindrze, to sprawdź moduł zapłonu (wzmacniacz iskry, czy jak go tam zwał) na obudowie filtra powietrza. Zakładam,...
Witam. Mam problem z BMW 3L E46 N54 wypadanie zapłonu na 5 cylindrze po wyżej 6tys.obr i chodzi już na 5 cylindrów po zgaszeniu i ponownemu odpaleniu działa już dobrze do momentu przekroczenia 6tys.obr blad jaki jest to 1f DEM -moduł sterujący silnikiem aktywacja zapłonu w cylindrze 5 . F2 moduł sterowania silnikiem przerwa zapłonu cylindrze.5. Świece...
Zaczął się sezon na te moduły, najlepiej zamienić cewki i wtedy widać czy moduł padł. Należy wymieniać: świece, kable, cewki i moduł - na jednym paragonie by w razie przy nie sprawności modułu (np po 1000km) uznali reklamacje...
Bardzo dawno miałem do czynienia z Jawą a z dwucylindrową mało. Patrząc na załączone schematy nie potrafię zgadnąć jak steruje się iskrą dla dwóch cylindrów i gdzie podłączyć dwie cewki zapłonowe. Podłączenie do jednego zasilania i napędzanie jednocześnie dwóch obwodów to chyba niedorzeczne. Jak czytam schemat to akumulator jest tutaj marginalny (dla...
Silnik V nie pali równocześnie na 2 cylindry jak rzędówka, wszelkie rozwiązania z podwójnymi cewkami odpadają. Moduły samochodowe ograniczą Ci obroty do marnych 6000. Zastosuj lepiej zapłon od jakiejś chińskiej podróbki marudera, lub innego virago 125 (koniecznie V2). albo powróć do rozwiązania fabrycznego. Co to za motocykl z silnikiem 90st, cx, motogutek,...
Kod 42 to albo Hall albo DIS - moduł zapłonu. Problem omawiany juz wczesniej , poszukaj moich postów. Ale trzeba zaczac od odłaczenia i ponownego wpięcia wszystkich kabli do modułu zapłonu, równiez te od czujnika halla. najczestrza przyczyna braku zapłonów to uszkodzenie modułu, pali wtedy na 1-4 lub tylko 2-3 cylindry i stąd te strzelania i trudny...
to tam są dwie cewki zapłonowe albo jedna i aparat zapłonowy? wydaję mi się, że niema to znaczenia czy jest V czy rzędowa 2, w V oba korbowody są na tym samym czopie wału, a w maluchu/cc700 oba cylindry tez pracują razem (nie przeciwsobnie) więc wydaję mi się że maluchowy zapłon będzie pasował zależy tylko w którą stronę kręci się silnik, wtedy trzeba...
Mam moduł zapłonowy DIS, jeden scalony element z czterema cewkami, a cylinder która szwankuje to drugi, tak pokazał komputer
Cześc. Dałem sobie spokuj z szukaniem innej przyczyny wypadania tego zaplonu i wymieniłem ten moduł, problem ustąpił. Zamykam temat.
Nie chodzi o kąt zapłonu , ale czy jest zapłon na pierwszym cylindrze , gdy palec na kopułce jest pod przewodem pierwszego cylindra.
Najprawdopodobniej moduł do wymiany. Był taki koleś co przyniósł mi go do naprawy i też miał takie objawy bo palił mu na małych obrotach na 2 cylindry i szarpał. Zależało to też od temperatury, a moduły te padały mu co rok i nie miał już cierpliwości. Uszkadzają się w nich scalaki VB921 i nie można ich u nas kupić. Uszkadzają się termicznie(nie stanowią...
Możliwe że pada cewkomoduł. W ostatnich latach to jest dość częsty problem i objawia się właśnie w taki sposób, że silnik odpala popracuje i zgaśnie, po jakimś czasie iskra wraca w wyniku np. zmiany naprężeń wewnątrz modułu i objawy się powtarzają. Żeby się upewnić, zamiast świecy zapłonowej weź kawałek jakiegoś pręta itp. który wejście w sprężynkę...
Witam. Chciałbym się dowiedzieć jak działa zapłon w quadzie 2 cylindrowym. Posiada on zwykły moduł 6 pin taki jak do silników 1 cylindrowych, ale działa na 2 cylindry. Instalacja idzie do wymiany, bo tamta została zrobiona co najmniej źle, więc mile widziany byłby schemat takiego zapłonu, lub dobry opis działania.
Witam!! Mam zastępujący problem z Passatem B4 1994r silnik 2,8 VR6. Samochód odpala jednak pracuje tylko na 4 cylindry (brak iskry na 3 i 4 cylindrze). Samochód na module zapłonu i 3 cewkach zapłonowych. Po podmianie cewki odpowiedzialnej za 3 i 4 cylinder ten sam objaw. Podejrzewam uszkodzenie modułu zapłonu, jednak jak sprawdzić czy moduł jest dobry?...
Dość ogólna rozpiska wtyku ECU: 1cewka, cylindry 2, 3 2zawór IAC 3zawór IAC 4moduł przekaźników 5n/c 6kontrolka MIL 7moduł CODE 8moduł A/C 9n/c 10DLC 11czujnik CKP 12Masa sondy O2 13czujnik ECT 14+5V dla czujnika MAP / czujnika TPS 15DLC 16Masa DLC / czujnik ECT / czujnik IAT 17GND 18wtryskiwacze 1, 4 19cewka, culindry 1, 4 20zawór IAC 21zawór IAC 22zawór...
witam czy naprawiał ktoś moduł - sterownik zapłonu w escorcie pali na dwa gary , świece i przewody sprawne , cewka zapłonowa również
Już poprawiłem to. Piszę z telefonu i słownik zmieniał słowa na takie jakie mu pasowały. Zapłon CDI a napięcie mierzone multimetrem (da się czymś innym?).
Może to być skutek kilku przyczyn: — Nieprawidłowy kąt wyprzedzenia zapłonu na nieoryginalnym module zapłonowym (zapłon z wewnętrznym impulsatorem w Hondach MBX/MTX80 był na tym punkcie bardzo wrażliwy). — Stan świecy zapłonowej. — Problem z gaźnikiem (niewłaściwy skład mieszanki). — Stan tłoka, cylindra, kąty otwarcia okien, szczelność komory korbowej.
http://www.youtube.com/watch?v=uXDco0P8O... http://www.youtube.com/watch?v=dN0Iesieb... i podobne filmiki. Zauważ, że są tam moduły z dwoma czujnikami i dwoma modułami - po jednym na każdy cylinder. Oraz z jednym czujnikiem i modułem wyzwalanym co 180' i podwójną cewką (układ z iskrą traconą).
Witam kolegów ja mam podobny problem mam Astrę 1.6 8v +LPG z autronic...Ostatnio nadażyła mi się usterka mianowicie spalił się moduł z 7 wypustami...Kupiłem drugi nowy kosztował 90zł jakas podróba wsadziłem odpaliłem od kopa a zaraz zgasł co się okazało brak iskry..założyłem od corsy który miałem w częściach z 4 wypustami iskra była tylko nie podawał...
Do FL zamontuj inny rodzaj zapłonu elektronicznego.Ten zapłon posiada jeszcze czujnik prędkości obrotowej zabudowany w pobliżu koła zamachowego i właśnie z koła zamachowego szczytywane są impulsy w jakim momencie ma nastąpić zapłon mieszanki w cylindrach i przesunięciem tego czujnika ustawiasz kąt zapłonu.
Kombinujesz z tym zapłonem, a się nie znasz. Moduł zapłonowy ze schematu jest wyposażony w podwajacz napięcia z ogranicznikiem napięcia, nie rozumiem tylko sensu stosowania tranzystorowego układu sterującego. Podwajacz napięcia był stosowany w module zapłonowym Honda NS1/NSR75, ale tam zastosowano zupełnie inny alternator, ze statorem typu gwiazda i...
Błąd P0304 Tak jest interpretowany przez workshop Wykryto przerwę zapłonu w cylindrze 4 Sprawdzić następujące podzespoły: 1 Czujnik Halla/MRE na wałku rozrządu 2 Przemiennik magnetyczny na wale korbowym 3 Wtryskiwacz 4 4 Moduł zapłonu
Witam serdecznie. Proszę bardzo o pomoc bo już sobie nie mogę dać rady z tym skuterem. A mianowicie problem tkwi w tym że kopniak oddaje, i to tak mocno że co jakiś czas półksiężyc i zębatka atakująca kopniaka nadają się na złom:( już 4 raz z kolei nowa w ciągu roku;/ Pytałem na innych forach to mi mówili że to przez kompresje która wzrosła po zmianie...
Według schematu kill switch i stacyjka zwierają sygnał impulsatora. Naszła mnie jeszcze taka myśl. Ktoś wymienił impulsator na wersję o odwrotnej polaryzacji. Moduł głupieje i generuje iskrę w innym momencie na jednym cylindrze, albo myśli że silnik obraca się w przeciwnym kierunku blokując zapłon. Spróbuj zamienić przewody od impulsatora, powinny być...
Witam Podłączenie jest bez dodatkowych elementów - typowa cewka zapłonowa (nie niskoomowa), podłączona z jednej strony do napięcia +12V (po załączeniu zapłonu), a z drugiej do wyprowadzenia 'cewka zapłonowa' 1-GREEN. W układzie klasycznym jest stosowany kondensator o pojemności 220nF równolegle do styków przerywacza. Bez niego, łuk ciągnący się po stykach,...
Witam nie ma sensu poprawiać fabryki! Załącz jeszcze foto statora -- - jeżeli jest jeden czujnik położenia wału i markery na jednej osi to wydaje się ,ze jest normalne CDI z wyprzadzaczem i cewką dwu biegunową dającą zapłon na początku lub końcu markera jednocześnie na dwa cylindry
Nie do końca rozumię z tym kołem fonicznym. Impulsator pozostaje i koło oryginalne. Przy dwóch cylindrach, sygnał dzielony na dwa. Modół przetworzy impuls na zapłon. Przecież koła fonicznego nie zmieniamy i miejsca impulsatora też nie?
Wał korbowy silnika spalinowego 4-suwowego wykonuje 2 pełne obroty na 1 cykl pracy, w którym występuje 1 zapłon. Z tego wynika ilość impulsów w czasie, jaka jest generowana dla obrotomierza. Czyli dla prędkości 3000 rpm, mamy 50 obrotów na sekundę, lub 25 impulsów zapłonowych w cylindrze. Jeżeli silnik ma 4 cylindry, to zazwyczaj sygnał dla obrotomierza...
No to ciekawe: Wczoraj byłem przekonany, że padł mi kolejny zapłon (Jaguar). Dzisiaj wchodzę do garażu i mierzę, czy nic w module się nie spaliło. Zmierzyłem, czy ładuje kondensator, ładuje. Impulsy do cewki - są. Wsadziłem palec w fajkę, kciuk na cylinder, kręcę - nieźle mnie popieściło. Zadowolony skręcam maszynkę do kupy i odpalam. Chwilę pochodził...
Powtarzam. Gdyby to był problem z czujnikiem położenia wału (impulsatorem) to by nie było wcale iskry. Brak zapłonu na dwóch cylindrach to np. uszkodzona cewka WN (po nagrzaniu dostaje przerwy lub zwarcia międzyzwojowego), brak zasilania na cewkę WN (zapłon TCI) lub uszkodzenie modułu zapłonowego (jednego z wyjść). Ale jak masz problem z pompą paliwa,...
Tak dokładnie o ten zintegrowany moduł codzi.Brak sterowania jedną z cewek WN-nie pali na dwa cylindry.
Przy silniku 4T (tym do którego jest dedykowany przedmiotowy moduł VW) i czterech cylindrach zapłon jest co 1/2 obrotu ( tarcza nadajnika impulsów ma cztery wycięcia, jest sprzęgnięta z wałkiem rozrządu 1:1 a ten na jeden obrót wało robi pół obrotu). Poniżej zdjęcia hallotronowego nadajnika impulsów VW: http://obrazki.elektroda.net/76_12621792...
Mozesz powiedziec po co? Słuchaj lamerku-czujnik wału jest podstawowym czujnikiem inicjującym i odpowiada za iskrę na kazdym cylindrze, nie tylko na czwartym. 1,2 3 pali przecież. I za impulsy wtryskowe, a są. Na cylinder 1 i 4 jest jedna dwuobwodowa cewka ( bo zapłon tam jest bezpośredni, tzw z traconą iskrą).Jezlei jest na pierwszym sprawy jest też...
Wybebeszony oryginalny wydech to nie odblokowany wydech. Wiele silników posiada zapłon bez określonego kąta wyprzedzenia zapłonu (zapłon bez impulsatora) i nie mają problemów z "odcinką". Wystarczy kilka stopni wyprzedzenia przy 10000 RPM. Giannelli powinien działać bez odcinki. Dziwne że nie chciał odpalać na nim. Cylinder blokowany czy źle tulejowany?...
Tą żywicę dłubać to masakra jest, ale się da. Jak nie chcesz to zapłon bateryjny i tu przychodzi mi na myśl moduł z poloneza oczywiście z cewką w komplecie. Wykorzystasz tylko czujnik. Na próbę możesz zmutować tylko jeden cylinder. Jeśli będzie działało to docelowo potrzebujesz dwa takie moduły i dwie cewki. Cewki nie muszą być od "poldka", mogą być...
To że silniki mają tą samą budowę, nie oznacza że są takie same. Każda Yamaha posiada inne podzespoły, m.in. cylinder, głowicę, zawór wydechowy, zapłon, gaźnik, wydech. Wysokie obroty biegu jałowego sugerują nieszczelność komory korbowej silnika, zazwyczaj uszkodzenie uszczelniacza od strony zapłonu. Strzelanie w wydech może sugerować uszkodzenie modułu...
Zrobiłem zapłon. Iskry wielkie. Jeszcze nie zapalaja paliwa bo teraz pora na dostarczanie gazu do kolektora ssącego ale iskry są. Układ zgrabny, prosty, mały i czysty. Oryginalny sterownik jest duży i brudny. Kilku respondentów dziwiło się czemu kombinuję i komplikuję jak można prościej. Może i można prościej ale u mnie są takie elementy: czujnik zbliżeniowy,...
Odświeżę temat, bo także poszukuję dostępnego zamiennika dla 2SD2141 od SANKEN-a, którego są 2 sztuki w module zapłonowym ( 2 cylindry ). BU941ZT wymienionego w temacie także nie można dostać. W sklepie poprosiłem o zamiennik. Pogrzebali w komputerze i dostałem MJE5742, ale silnik nawet nie jęknął.
https://www.summitracing.com/search/make... zapoznaj sie z MSD Sprzęt na 45000V :) Trzeba tylko cały set kupić przewody moduł cewke kopułke palec.
Witam, zakładam nowy temat gdyż nie mogę znaleźć nigdzie odpowiedzi na moje pytanie a nie chcę wydawać pieniędzy na marne, otóż jest ono takie czy moduł nanoplex niebieski od fiata 126p pasował by do mojej samarki, na zdjęciu są one praktycznie identyczne tyle że nanoplex ma odcięcie zapłonu przy 7tyś/obr. (niebieski) no i fiacik miał 2 cylindry a mój...
http://obrazki.elektroda.pl/7984327600_1... Witam! Ostatni raz kiedy publikowałem coś w tym dziale był to robot OPIS DZIAŁANIA Układ monitoruje położenie wałka rozrządu dzięki czemu orientuje się na którym cylindrze powinien aktualnie zastąpić zapłon. Dalej oczekuje na sygnał z ECU i załącza odpowiednią cewkę. BUDOWA http://obrazki.elektroda.pl/3114948900_1...
Ale te cylindry nie palą chyba wszystkie na raz? Bo nanoplex z malucha, obsługuje zapłon co 360'. Jak był zrobiony zapłon w tym silniku? Co ile występuje zapłon? Jak wygląda oryginalny układ zapłonowy? Wrzuć zdjęcia. Możliwe, ze zamiast nanoplexa z maluch, będziesz potrzebować digiplexa z cc 900. A swoją drogą, jakiej produkcji jest ten silnik i jakie...
Miałem w swojej Vectrze (taki sam silnik) dokładnie tak samo palił na dwa cylindry kupiłem nowy pojeździłem jeden dzień i następnego ranka to samo. Winny był przewód zapłonowy.Wymieniłem przewody i kolejny moduł działa do dziś :). Pamiętam że kupiłem od razu porządne przewody zapłonowe.
gdybym nie wiem jak ustawiał zapłon to i tak na wolnych obrotach lewy przerywa Prawdopodobnie cewka zapłonowa ma lekkiego klapsa, spróbuj zmniejszyć odstęp miedzy elektrodami na świecy w tym cylindrze.
Silnik 600 ma 4 cylindry i w 2 cylindrach w jednym momencie jest iskra a w kolejnych 2 w w momencie i jak by tak wykorzystać te 2 impulsatorem i zrobić 2 instalacij i do 1 z instalacij podpiąć 2 cewki? Jakie silniki? Dwusuwowe, czterosuwowe? Jaki układ cylindrów w obu silnikach? (W obu, bo miałem motocykl dwucylindrową V-ke 125ccm - HONDA VT Shadow...
Od 2003 roku we wszystkich skuterach Yamahy jest stosowany taki sam zapłon typu DC-CDI. Kombinacja z zamontowaniem innego modułu zapłonowego może mieć tu kluczowe znaczenie. Radziłbym sprawdzić stroboskopem co się dzieje z kątem wyprzedzenia zapłonu oraz poszukać oryginalnego modułu Yamahy. Jaki był powód wykonania szlifu cylindra po tak niewielkim...
Witam. Posiadam taką samą Skode ('99 - 130tyś) i miałem takie same dolegliwości, które nie zależą od przejechanych kilometrów tak wg mnie tylko od temperatury przy ciepłym silniku. Ogólnie brak zapłonu w jednym z cylindrów, świeca, moduł cewek, sporadyczne wypadanie jednego zapłonu, jeśli auto Ci jeszcze nie gaśnie a jedynie jest podsiad obrotów i wszystko...
Jesteś pewien,że kompresja jest dobra? Wymieniłeś też pierścienie? Dziwi mnie, że nie odpaliła nawet po wlaniu paliwa do cylindra. Sprawdź odległość modułu zapłonowego od koła magnesowego. Możliwe też,że ścięło klin na kole magnesowym. Będzie iskra ale zapłon następuje w innym położeniu tłoka.
ok, a co ze strona pierwotna? Nie sprawdzisz przebiegu, to cewka razem z modułem ( czterokanałowym modułem wzmocnienia). Może jedynie sprawdzić obecność impulsów sterujących. Bardzo łatwo by było zlokalizować usterkę gdyby miał dostęp do testera Tech2, oferuje on mozliwość wyłączenia poszczególnych wtryskiwaczy podczas pracy, brak zmian rytmu pracy...
Witam Mam problem z Astrą 1.6 16v Astra G. Nieregularnie przestaje pracować na wszystkie cylindry. Po zainstalowaniu instalacji LPG widać na podglądzie parametrów że w momencie kiedy przestaje pracować na wszystkie cylindry, sterownik przestaje podawać sygnał na wtryskiwacz(zawsze ten sam). Czy przyczyną jest cewko-moduł i po utracie iskry przestaje...
Moduł uszkodzony, aż rozsadziło jedną z cewek-taki monolit trzy cewki w jednym, stało się tak bo zwarł ten tranzystor: http://obrazki.elektroda.net/59_12176213... Modułu nie szło dostać, więc wymieniłem tranzystor i na kablach wyprowadziłem cewkę od cienkiego, robi ona na dwa cylindry. Chłopaki, to prawda że amerykany to najgłupszy naród na...
Po pierwsze sprawdź jak długą iskrę daje zapłon (ze samego przewodu WN). Po drugie zmierz rezystancję cewki zasilającej i impulsatora. Tak poza tym w serii NSR stosowano moduły zapłonowe o budżetowym wykonaniu i zalane elastyczną masą. Niskiej jakości laminat, lutowanie na fali i wibracje silnika sprawiają, że luty pękają i moduł przestaje prawidłowo...
Na którejś stronie, gdzie chłopaki podłączali obrotomierze z silników z rozdzielaczem do silnika z podwójnymi cewkami (4 cylindry), zarzekali się, że dwie diody załatwiają sprawę.
Moderatorzy powinni wymyślić taki formularz, jak się chce założyć temat to trzeba wypełnić wszystkie dane o samochodzie (rodzaj wtrysku, zapłon itp itd) inaczej inaczej nie wejdzie na forum Wszyscy zgadują a autor gdzie?????
Problem w skuterach tej marki polega na tym, że posiadają blokady konstrukcyjne we wszystkich głównych podzespołach (filtr powietrza, gaźnik, cylinder, kolanko wydechowe, tłumik). Po wymianie części na nieoryginalne nie będzie on działał poprawnie. Tym bardziej, że wymieniono cylinder i gaźnik. Próba odblokowania przynosi odwrotny skutek. Zapłon ma...
Tak, zepsuty, da się go naprawić.
Kupiłem nowe świece na wszelki wypadek, zarówno stare jak i nowe maja takie same parametry 0,8 ohma , założone są oczywiście teraz nowe. Dodano po 10 Próbowałem na wykręconych świecach, założyłem kopułki i przyłożyłem masę do świec. Przekręciłem zapłon i lekko rozgrzała się świeca tylko na 4 cylindrze, po zmianie kolejności świec znowu gorąca się zrobiła...
Nie znam skutera, więc tylko ogólnie mogę powiedzieć, mając nadzieję, że mechanik, który skuter robił, poustawiał wszystko jak trzeba, tzn ustawił zapłon i dawkowanie paliwa. Iskra piszesz, więc moduł zapłonowy nie padł jeżeli występuje jako osobny element. Iskra jest, ale prawdopodobnie tylko wtedy, gdy świeca jest wykręcona (w powietrzu), ale w warunkach...
Witam proszę o podpowiedź co jeszcze sprawdzić. Seat Toledo 3 III 5P2 1.6 102 2006 benzyna z gazem pojawił się problem z pracą silnika. Na wolnych obrotach nierówna praca silnika ok 600 obr. terkocze jak ciągnik, brak mocny, słabe przyspieszenie, Świeci się kontrolka check oraz od ESP. Po podpięciu do kompa wyświetlają się błędy: 16586 uszkodzenie w...
A próbowałeś wysuszyć świece np. grzejąc je palnikiem? Jak są wykręcone wszystkie świece warto pokręcić rozrusznikiem aby przewietrzyć cylindry (po wcześniejszym odpięciu cewki zapłonowej)
Rozumiem że fabrycznie jest jedna cewka WN na dwa cylindry? Cewka WN od malucha nie powinna mieć wpływu na zapłon typu CDI, chyba że cewka ta jest uszkodzona. W pierwszej kolejności odłącz od modułu wszystkie przewody odpowiadające za gaszenie i zabezpieczenia. Sprawdź rezystancję cewki zasilającej oraz impulsatora. Google podpowiada ten temat: http://www.greenhulk.net/forums/showthre...
Witam, zacznę może od tego że historia tego samochodu jest dosyć bogata. Posiadał on pierwotnie silnik bez "turba". Właściciel wykonał swap na 2.0 16V Turbo z Fiata Coupe. Po wielu przeróbkach udało się go w końcu uruchomić, niestety radość nie trwała długo, gdyż właściciel zwarł kabel "+" do masy podczas wymiany alternatora i odtąd zaczął się problem....
Czyli ten zapłon który jest w motorku to nie jest CDI ? Dodano po 13 Witam udało mi sie podłączyć moduł jak ze zdj i jest taki sam efekt jak na oryginalnym, brak iskry, co ciekawe swieca "kopie" tylko jestli nie styka sie z cylindrem, może mam jakieś przebicie ?
Ścieżka diagnozy dla P0304 mówi o sprawdzeniu czujnika wałka rozrządu , czujnika wału korbowego , wtryskiwacza 4 cylindra , moduł zapłonu . Na twoim miejscu postarałbym się na próbę o cewkę zapłonową to czasem się wymienia. Po za tym oględziny świec i gum cewki czy nie mają przebicia ( najlepiej podmienić). Impuls sterowania wtryskiwaczem może zanikać...
Mylisz się. Tak się dzieje w obydwu cylindrach Na jeden obrót wału w jednym. No właśnie w ułomności tego zapłonu CDI który ktoś zamontował, właśnie występują 2 zapłony na każdy obrót wału w każdym cylindrze :( . Tak rzecz jasna być nie powinno, ale tak ten zapłon ma. Bo jak inaczej może on działać na jednym czujniku oraz kiedy obie cewki WN są podłączone...
Jedna cewka 4 przewody wysokiego wejście 3 piny (1 zasilanie i dwa sygnałowe) a steruje tymi sygnałami moduł sterowania zapłonu EDIS. Iskra jest parami 1-4 i 2-3 po dwa razy na tłok (jedna zapłon i jedna stratna).
Mogę udzielić infa w przypadku tematu wypadania zapłonów i kontrolki CAT. Miałem ten sam problem (A8 D2 ABZ 1995) i okazało się, że padł moduł zapłonu. Są dwa i każdy odpowiada za 4 cylindry. W czasie jazdy kiedy zapalał mi się kontrolka CAT, silnikiem strasznie "telepało". Po wymianie modułu wróciło wszystko do normy. W kwestii skrzyni sorry, ale nie...
Bez zmiany komputera to nie bedzie dzialac - albo zmienisz wsad w komputerze albo zmienisz komputer - charakterystyki sterowania sa napewno inne i zamiast spodziewanej poprawy charakterystyki bedziesz mial jej pogorszenie. No właśnie szukam. Bo bez wymiany się nie obejdzie. Obawiam sie ze nie ugryziesz problemu bez dostepu do narzedzi warsztatowych...
Przerabiałem podobny temat w starym accordzie, japonce sa dosyc napchane elektronika juz z tamtych lat czujnik pierwszego cylindra czujnik obrotow walka moduł i cewka w jednym aparacie, najszybciej na szrot kupic cały zestaw za jakies 150 i spokoj. W moim przypadku padła cewka też zapłon by mitsubishi
A co będzie sterowało tym modułem? W silniku u góry na jedna cewkę zapłonową idzie jeden impuls co 180 stopni obrotów wału korbowego i z rozdzielacza zapłonu zasila kolejno cylindry w iskrę w kolejności cylindrów 1-3-4-2 a na na ten moduł poniżej jeden impuls zasila cylindry 1 i 4 a drugi cylindry 2 i 3 .Tak bynajmniej myślę i sądzę ze opel nie robi...
Co to za agregat jaka pojemność ile cylindrów. Może gotowy moduł coś z półki agro-tuningowej: https://allegro.pl/oferta/modul-zaplonu-... Może tak https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... I tak dalej Jak zapłon ma być zasilany?
Aprilia RS 50 z 95 roku,silnik Minarelli AM5,dwusuwowy,jednocylindrowy,chłodzony cieczą. Zapłon jest realizowany przez moduł CDI oraz czujnik położenia wału. Cylinder seryjny,gaźnik został wyregulowany,po prostu po założeniu wydechu zaczęła się wkręcać do 12 tyś obr,wcześniej do 9 tyś się kręciła. Musiałem także wymienić świecę z powodu wyższej temperatury...
Do sprawdzenia pompa paliwa (ciśnienie) to na początek. Później wtryskiwacz. Jak się jeździ na LPG zapomina się o tym żeby czasem pojeździć na PB. Albo ma się suchow w baku i pompa się kończy wtedy. Co do LPG trzeba może wyregulować. Sprawdzić kompresje na cylindrach też by można było. Zapłon na LPG w tym silniku dobrze ustawić jest na +12 Sprawdz tez...
Jeżeli masz tylko 1 tzn że hall zbiera tylko impuls kiedy następuje zapłon na pierwszym cylindrze a do póżniejszej pracy potrzebuje głównie impulsów z tego drugiego czujnika. W tym przypadku bardziej prawdopodobna jest usterka modułu chociaż ja osobiście nie znam takiego przypadku (zazwyczaj jak padł to nic nie chodziło) Dodano po 8 To co zaznaczyłem...
jak aerox Skuterek dwusuwowy? nie wkreca sie na wyższe obroty czego moze to byc wina Długo by wyliczać... - ograniczenie w module zapłonowym - źle wyregulowany zapłon, niewłaściwa pozycja koła magnesowego - przebicia WN, uszkodzona świeca - zbrudzony gaźnik - zła regulacja gaźnika - zatkany wydech - przytkany filtr powietrza - zużycie cylindra - zużyte...
Najbardziej przemawia do mnie pomysł z wpływem temperatury, co by moim zdaniem wskazywało na jakąś wadę produkcyjną gaźnika. Było by cudownie gdyby to było to. Jednak mnie zastanawia co innego. Zauważ że w tym złomie z Chin( Bydgoszcz-ing-czong) zapłon jest realizowany modułem CDI. I tu może być problem. Nie wiadomo co za śmieci elektroniczne tam są...
Autko jak powyżej przyjechało od mechaników z ze spaloną cewką (widoczne nadpalenia w kształcie kropek na górze cewki nad każdym modułem), cewka zespolona listwowa. Błędy na sterowniku: błąd cewki A,B,C,D... Napięcie dochodzi, masa na cewkę super na silniku tez, sygnały dochodzące sprawdzone diodą i oscyloskopem ok. Napięcie podczas kręcenia rozrusznikiem...
Witam. Postanowiłem odrestaurować kompletnie moją Jawę 50 typ 23 - prace idą dobrze ale stanąłem na zapłonie, mianowicie chciałem zastąpić standardowy przerywacz na platynkach, zapłonem CDI z impulsatorem. Zacząłem już nawet przygotowanie bazy do modyfikacji, przewinąłem cewkę zapłonową, dostosowałem stojan cewek do montażu impulsatora itp. Jednak na...
dzień dobry słuchaj "pachnies " ma rację zanim wymienisz moduł sprwadź wymienione przez niego elementy , tym bardziej że jak mówimy w oplu o wymianie modułu to raczej nie pracowałby na wszyskie cylindry ,lub wymianie podlega cały moduł cewka/moduł jako komplet nierozbieralny
Witam wszystkich ;) mam nadzieję że jesteście w stanie pomóc mi w moim problemie . A mianowicie odrestaurowałem Suzuki gl 450 oprócz remontu silnika i wszystko było ok do momentu kiedy zauważyłem że pracuje mi tylko na lewym cylindrze lecz po małych kombinacjach z podmienieniem świecy bądź ściągnięciem kapturka podczas jazdy i zakładania go spowrotem...
Witam. Pisałem na forach motocyklowych ale nikt mi nie może pomóc. Uprzedzam, że nie jestem żadnym elektrykiem. Otóż mam skuter Keeway Hurricane ma przebieg 8000km. Ostatnio tak nagle spadła mi moc i v-max z 65 do 50 i pod górke 30km/h. Pasek jest dobry, gaźnik czysty, dysza też, świeca zminiana (jest iskra) pali znakomicie. Nie wchodzi na obroty jakby...
Sam sobie odpowiadam, ale temat jest już rozwiązany. Ale dla potomności podaję rozwiązanie. Przyczyną problemów był oryginalny moduł zapłonowy (CDI) Kymco. Nie dlatego, że był uszkodzony, ale z powodu jego konstrukcji. Moduł ten na wolnych obrotach opóźnia zapłon (i słusznie), a wraz ze wzrostem obrotów przyspiesza aż do obrotów granicznych (blokada),...
Czy przesłona 50/50 nie będzie przypadkiem wyzwalaczem na jeden cylinder? Dzielisz koło na 4 i wycinasz co drugą ćwiartkę. A czy nie prosciej bylo by wykorzystac gotowy moduł zapłonu od jakiegos japonskiego motocykla? Gdzie on znajdzie taki moduł do dwusuwa? Poza tym, stare motocykle japońskie mają zapłon bardzo prosto realizowany. A nowe, to już masa...
Witam problem polega na tym że nie moge ustawić biegu jałowego w moim charcie. Romet ma podniesioną przepustnice prawie do połowy za pomocą napinacz linki gazu (bo śruba regulacyjna nie daje takiej możliwości) próbowałem regulacji iglicy przepustnicy, brak rezultatu nie wchodzi na obroty, na niskich dławi się. Simeringi zostały zmienione na nowe. A...
Witam . Jestem początkującym na tym forum i proszę o wyrozumiałość :). Mam problem ze skuterem aprilia sr 50, gaźnik. Wymieniłem cylinder na metrakit hand made 70ccm i mam poważny problem. Skuter odpala normalnie, ale nie chce wejść na obroty. Nie reaguje w ogóle na gaz, na regulacje gaźnika też. Dodaję gazu na full, to strzela co 1 sekundę z tłumika....
KodOpis kodu 0100Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0101Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0102Sygnał z przepływomierza powietrza za niski 0103Sygnał z przepływomierza powietrza za wysoki 0104Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza - usterka pojawia się okresowo 0105Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP 0106Nieprawidłowy...
A i jeszcze jedno - skad masz ten schemat? Jeżeli tranzystor nie spali sie po pierwszym rozłaczeniu to napewnoi zrobi to w cioągu kilku następnych minut. Polecam na wyjściu zamiast tego IRF układ darlingtona (BU508 + MJE13007..9) i do tego transil 1.5KE równolegle do tranzystora - bo to sa tranzystory wysokonapieciowe i napewno wytrzymają takie warunki...
Dodaję jeszcze jeden link http://users.rcn.com/kochc/moto/spark/ig... Podstawiałem BU 806 ale nie działa.... Dodam że u mnie jak zapłaon się nagrzeje to traci iskrę na dwa cylindry a na BU... nic....
Bardzo dziękuję za podpowiedzi. Zapomniałem dopisać, że skuter ma rozgrzebaną instalacje, zapłon podłączam na krótko, z pominięciem stacyjki oraz obwodu ładowania. Zgodnie z sugestią o zakłóceniach, do cewek ładowania podłączyłem żarówe h4, długie i krótkie w szereg. Niestety nic to nie zmieniło. Impulsator da się podpiąć odwrotnie, wtedy zapłon przestawia...
Potrzebuję schemat modułu zapłonowego, do tego czegoś lub cały moduł, ale nie mogę nigdzie tego znaleźć. Brak iskry. Cewka nie dostaje zasilania (impulsu). Z czujnika Halla impulsy są. Silnik 2 cylindry. Moduł 10 pin. Myślałem o zastąpieniu tego modułu jakimś innym. Na module jedyne oznaczenie, to YP. Tak to wygląda. http://obrazki.elektroda.pl/7193682000_1...
Czemu w ogóle będzie służyła ta śruba wkręcona w magneto, bo nie bardzo rozumiem ... skuter ma 8 lat i zapewne ze starości ta naklejka odpadła, bo jej nie widzę Śrubka będzie służyła temu, że jak przejdzie obok impulsatora to ten da impuls. Wstępnie możesz ocenić gdzie masz wiercić sprawdzając położenie tłoka w cylindrze, jeżeli tłok jest prawie u...
moduł zapłonowy cylindry obrotomierz cylindry focus cylindry
oprawa philips instrukcja zegar webasto dobrać napięcie transformatora
odblokowanie radia mercedes lodówka amica
Energy+ 18V 2.0Ah 36Wh – brak świecenia diod LED po naładowaniu akumulatora Intex panel sterowniczy miga – brak reakcji, nie działa żadna funkcja, kody E90/E94/E96