Dość ogólna rozpiska wtyku ECU: 1cewka, cylindry 2, 3 2zawór IAC 3zawór IAC 4moduł przekaźników 5n/c 6kontrolka MIL 7moduł CODE 8moduł A/C 9n/c 10DLC 11czujnik CKP 12Masa sondy O2 13czujnik ECT 14+5V dla czujnika MAP / czujnika TPS 15DLC 16Masa DLC / czujnik ECT / czujnik IAT 17GND 18wtryskiwacze 1, 4 19cewka, culindry 1, 4 20zawór IAC 21zawór IAC 22zawór...
A sprawdziłeś połączenia, zamieniałeś przewody, świece, kopułka sprawna? Jeżeli świeca mokra to albo za słaba iskra albo zapłon przestawiony nie ma innej opcji. Dochodzę do wniosku, że nie powinieneś więcej zabierać głosu. Zapłon przestawiony, 3 cylindry "palą", a 4 nie chce przez to? O zapłonie i wtrysku decyduje moduł moduł magneti marelii jeżeli...
Cewka ma wyprowadzone dwa bieguny +,- i co to zmienia, moduł gy6 się nie spali? Jedna iskra idzie zawsze w niepracujący cylinder. Cylindry pracują na przemian.
Silnik V nie pali równocześnie na 2 cylindry jak rzędówka, wszelkie rozwiązania z podwójnymi cewkami odpadają. Moduły samochodowe ograniczą Ci obroty do marnych 6000. Zastosuj lepiej zapłon od jakiejś chińskiej podróbki marudera, lub innego virago 125 (koniecznie V2). albo powróć do rozwiązania fabrycznego. Co to za motocykl z silnikiem 90st, cx, motogutek,...
Mam taki nie wielki problem gdyż nie mogę znaleźć modułu zapłonowego w moim motorowerze.
Witam. Wymieniłem moduł zapłonowy i wszystko działa ale nie idzie wyłączyć motocykla. Modul na dwie kostki 4 i 2 piny.
Witam, na początku mojego postu chciałbym zaznaczyć, że jestem początkującym elektro-mechanikiem, oraz wiem że temat był na forum jednak nie był dostatecznie wytłumaczony oraz dostosowany do mojej potrzeby. Do rzeczy, chcę zbudować urządzenie które w zależności od różnych warunków zmieniało by kąt wyprzedzenia (opóźniało wyprzedzało) Urządzenie to chcę...
http://obrazki.elektroda.pl/6757730900_1... Witam. Chciałbym zaprezentować moduł zapłonowy do motocykla/samochodu z zapłonem opartym na przerywaczu czyli tak zwanych "platynkach". Moduł ten możemy zastosować w każdym motocyklu/samochodzie z zapłonem bateryjnym. Jeśli chcemy taki moduł zamontować np w Jawie 350 potrzebne będą nam dwa...
Witam tak jak w temacie interesuje mnie układ zapłonowy taki jak np. do Charta dla mnie najważniejsza jest regulacja obrotów maksymalnych. Najbardziej przydatna przy docieraniu a mam zamiar kupić nowy cylinder i tłok, bo silnik jest ok ale już mocy to ma mało. Wiedziałem, że coś podobnego na pewno istnieje, bo skutery mają takie ograniczenia ale raczej...
Witam. Z przyczyn uszkodzenia oryginalnego zapłonu zbudowałem zapłon do silnika o układzie bokser na podstawie czujnika Halla oraz modułu zapłonowego z Golfa 2. Zapłon działa, iskra jest motocykl pali ale... ale nie ma zmiennych kątów zapłonu a w tamtym module było próbuję coś znaleźć, szukam jak po omacku trochę, może ktoś mnie naprowadzi? Na dole...
Witam może mi ktos powiedzieć jak podłączyć ten moduł?
Witam,czy ktoś wie morze w jakim samochodzie był stosowany moduł zapłonowy z mapą zapłonu,lub sterownik z samochodu na gażniku, najlepiej by był to dwucylindrowiec,ale nie koniecznie. Z tego co wiem to w volvo było coś takiego.dzięki
Witam. Z własnej głupoty zepsulem modul sterujący zaworem wydechowym w moim motocyklu - yamaha dt 125r. Po podłączeniu normalnie zawór się zamknął po czym otworzył i po odpaleniu moduł zapłonowy ( nie ma go na zdj) podajac syngal czarnym kabelkiem z żóltym paskiem otwierał go na wysokich obrotach a zamykał na niskich. Jednak nie mialem modułu, zaczalem...
Mam pytanie czy czas wyładowania jest szybszy dla modułu czy kondensatora. Pytam o to ponieważ założyłem elektroniczny moduł i zapłon jest spóźniony. Motocykl nie chce odpalać, dopiero jak wyprzedzę zapłon to chodzi, ale ciągle źle a mi już skali brakuje na przerywaczu
Witam nie ma sensu poprawiać fabryki! Załącz jeszcze foto statora -- - jeżeli jest jeden czujnik położenia wału i markery na jednej osi to wydaje się ,ze jest normalne CDI z wyprzadzaczem i cewką dwu biegunową dającą zapłon na początku lub końcu markera jednocześnie na dwa cylindry
NO NIEWIEM CZY SWIECA LAMBDA MOZE MIEC COŚ WSPÓLNEGO, ALE SPRUJĘ JUTRO BO PO NOCY TO SE MOGE POMAŻYĆ. jEST TO DZIWNA USTERKA BO NIEWYSTEPUJE PRZEZ CAŁY CZAS, NIEZALEZY OD WARUNKÓW ATMOSFERYCZNYCH CZY PALIWA. RAZ JEST DOBRZE Z RANA PRZEJADE 10 KM. 2 H PRZERWY I JEST ŹLE. w CZASE JAZDY WYŁĄCZAM ZAPŁON NASTĘPNIE ODPALAM I CZASAMI ZASKOCZY A CZASAMI NIE....
Zrobilem to wzgledem opisu powyzej: Przeprowadzanie testu: - Włączyć zapłon - Przeprowadzić przynajmiej 6-cio minutową jazdę próbną w trakcie której przynajmiej przez 10 sekund przekroczyć 2.000/min i raz wcisnąć pedał przyspieszenia maxymalnie. - Pozostawić silnik na biegu jałowym. - Przewód danych na 5 sekund zewrzeć do masy. - Kody migowe odczytywać...
Błąd P0304 Tak jest interpretowany przez workshop Wykryto przerwę zapłonu w cylindrze 4 Sprawdzić następujące podzespoły: 1 Czujnik Halla/MRE na wałku rozrządu 2 Przemiennik magnetyczny na wale korbowym 3 Wtryskiwacz 4 4 Moduł zapłonu
Uszanowanko. Może od początku, żeby wszystko było jasne i klarowne. Zakupiłem Quada SMC Titan 300 z silnikiem 2 cylindry 4T 270ccm. Wadą był niby uszkodzony akumulator, jak się finalnie okazało, wina leży gdzieś indziej. Zdemontowany stator, 11 cewek 3 Fazy, w tym zasilanie do CDI AC. Między fazami było po 7V, regulator wyrzucał 14V, ale jak dostawał...
Witam. Mam problem z BMW 3L E46 N54 wypadanie zapłonu na 5 cylindrze po wyżej 6tys.obr i chodzi już na 5 cylindrów po zgaszeniu i ponownemu odpaleniu działa już dobrze do momentu przekroczenia 6tys.obr blad jaki jest to 1f DEM -moduł sterujący silnikiem aktywacja zapłonu w cylindrze 5 . F2 moduł sterowania silnikiem przerwa zapłonu cylindrze.5. Świece...
Zbyt wysoka częstotliwość. 6000 RPM to już 100 Hz, a ta cewka traci energię przy chyba 4000 RPM. Zmień elementy układu 555, współczynnik wypełnienia ustaw na 50% a maksymalną czestotliwość na 100 Hz (dwa cylindry) lub 200 Hz (cztery cylindry)
Witam. Mam plan wymienić cylinder w quadzie na większy. Aktualnie mam 110 cm³, oznaczony jako 125 cm³. Co muszę brać pod uwagę? Interesuje mnie cylinder 150 cm³ lub 125 cm³, chyba, że taka wymiana nie ma sensu. Ile dałaby taka zmiana - czy byłaby duża różnica w mocy? Oprócz tego wymieniam moduł zapłonu na odblokowany. AI: Czy planujesz wymieniać także...
Ścieżka diagnozy dla P0304 mówi o sprawdzeniu czujnika wałka rozrządu , czujnika wału korbowego , wtryskiwacza 4 cylindra , moduł zapłonu . Na twoim miejscu postarałbym się na próbę o cewkę zapłonową to czasem się wymienia. Po za tym oględziny świec i gum cewki czy nie mają przebicia ( najlepiej podmienić). Impuls sterowania wtryskiwaczem może zanikać...
Witam!! Mam zastępujący problem z Passatem B4 1994r silnik 2,8 VR6. Samochód odpala jednak pracuje tylko na 4 cylindry (brak iskry na 3 i 4 cylindrze). Samochód na module zapłonu i 3 cewkach zapłonowych. Po podmianie cewki odpowiedzialnej za 3 i 4 cylinder ten sam objaw. Podejrzewam uszkodzenie modułu zapłonu, jednak jak sprawdzić czy moduł jest dobry?...
witam czy naprawiał ktoś moduł - sterownik zapłonu w escorcie pali na dwa gary , świece i przewody sprawne , cewka zapłonowa również
Tak dokładnie o ten zintegrowany moduł codzi.Brak sterowania jedną z cewek WN-nie pali na dwa cylindry.
Tak, tam idzie podwójna cewka z modułem zapłonowym. Cztery przewody, zasilanie, masa i dwa sygnały ze sterownika na cylindry 1/4 i 2/3. Zasadniczo tylko podmiana, ewentualnie jeszcze pomiar rezystancji przewodów. Jeśli podejrzewasz układ zapłonowy, zagrzej dobrze silnik, rozpędź auto do piątego biegu, wrzuć piątkę tak, żeby silnik miał nie więcej niż...
Jaki zapłon - elektroniczny, czy z przerywaczem? W przypadku mechanicznego (przerywacz zapłonu) sprawdź zapłon, a kąt wyprzedzenia zapłonu w przypadku elektronicznego sprawdź moduł. Dodatkowo ciśnienie w tłokach. Czy zawsze ten sam cylinder "nie pali"? Jeżeli nie wiesz, to przy jednocylindrowym działaniu sprawdź co się stanie przy odłączeniu raz jedna...
Witam. Posiadam taką samą Skode ('99 - 130tyś) i miałem takie same dolegliwości, które nie zależą od przejechanych kilometrów tak wg mnie tylko od temperatury przy ciepłym silniku. Ogólnie brak zapłonu w jednym z cylindrów, świeca, moduł cewek, sporadyczne wypadanie jednego zapłonu, jeśli auto Ci jeszcze nie gaśnie a jedynie jest podsiad obrotów i wszystko...
Tak, choć może być jeszcze za wariatorem przykręcona blaszka, która nie pozwala na pełny ruch rolek. Moduł jeśli jest zablokowany to słychać, że odcina zapłon. Należy go wymienić na odblokowany, ale u Ciebie raczej na nim nie ma blokady.
Zaczął się sezon na te moduły, najlepiej zamienić cewki i wtedy widać czy moduł padł. Należy wymieniać: świece, kable, cewki i moduł - na jednym paragonie by w razie przy nie sprawności modułu (np po 1000km) uznali reklamacje...
Witam. Dla modułu 4354 w najprostszym ujęciu wygląda to następująco: I_I___I______I___I______I___I w stopniach kolejno: 10-30-90-30-90-30-zostało 80 Drugi ząb (ten po 10) określa statyczne wyprzedzenie zapłonu ustawiane dla 1-go cylindra.
Uszkodzenie (wypadanie zapłonu) na tym samym cylindrze co ostatnio? Cewka - założony oryginał czy zamiennik? albo coś kończy te cewki (kable Tam nie ma kabli, jest moduł 4 cewek, zakładane na świece: https://obrazki.elektroda.pl/3078722700_...
Mogę udzielić infa w przypadku tematu wypadania zapłonów i kontrolki CAT. Miałem ten sam problem (A8 D2 ABZ 1995) i okazało się, że padł moduł zapłonu. Są dwa i każdy odpowiada za 4 cylindry. W czasie jazdy kiedy zapalał mi się kontrolka CAT, silnikiem strasznie "telepało". Po wymianie modułu wróciło wszystko do normy. W kwestii skrzyni sorry, ale nie...
A co będzie sterowało tym modułem? W silniku u góry na jedna cewkę zapłonową idzie jeden impuls co 180 stopni obrotów wału korbowego i z rozdzielacza zapłonu zasila kolejno cylindry w iskrę w kolejności cylindrów 1-3-4-2 a na na ten moduł poniżej jeden impuls zasila cylindry 1 i 4 a drugi cylindry 2 i 3 .Tak bynajmniej myślę i sądzę ze opel nie robi...
Witam, zakładam nowy temat gdyż nie mogę znaleźć nigdzie odpowiedzi na moje pytanie a nie chcę wydawać pieniędzy na marne, otóż jest ono takie czy moduł nanoplex niebieski od fiata 126p pasował by do mojej samarki, na zdjęciu są one praktycznie identyczne tyle że nanoplex ma odcięcie zapłonu przy 7tyś/obr. (niebieski) no i fiacik miał 2 cylindry a mój...
To tym bardziej sprawdzić impulsator. Najczęstsza przyczyna i często uszkodzenie ma związek z temperaturą. W drugiej kolejności moduł zapłonu. Uszkodzenie cewek WN występuje stosunkowo rzadko, a w tym przypadku miałbyś iskrę na dwóch cylindrach, ewentualnie problemy z odpalaniem na ciepłym.
to tam są dwie cewki zapłonowe albo jedna i aparat zapłonowy? wydaję mi się, że niema to znaczenia czy jest V czy rzędowa 2, w V oba korbowody są na tym samym czopie wału, a w maluchu/cc700 oba cylindry tez pracują razem (nie przeciwsobnie) więc wydaję mi się że maluchowy zapłon będzie pasował zależy tylko w którą stronę kręci się silnik, wtedy trzeba...
Niezły Fake ten moduł. Nic dziwnego że kopniak obijał, bo punkt zapłonu występował przy maksymalnym wyprzedzeniu. Nie ma co kombinować z modułami tuningowymi, do silników dwusuwowych, ponieważ one mają stały punkt zapłonu. Szukaj modułu do Baotiana 4T z taką samą wtyczką 6-pinową. W żadnym wypadku moduły z kostką 5-pinową, które są przeznaczone do dwusuwów....
Moduł zapłonowy daje iskrę, ale bardzo słabej jakości iskrę ledwo widać a na jednym cylindrze byłoby wypadania zapłonu i strzelanie. Cewki pomiarowo dobre. Podłączyłem cewki pod silnik samochodu i iskra na nich jest piękna duża i fioletowa. Mam podejrzenia do modułu czy te kondensatory i tranzystory nie straciły swoich wartości.
Możliwe że pada cewkomoduł. W ostatnich latach to jest dość częsty problem i objawia się właśnie w taki sposób, że silnik odpala popracuje i zgaśnie, po jakimś czasie iskra wraca w wyniku np. zmiany naprężeń wewnątrz modułu i objawy się powtarzają. Żeby się upewnić, zamiast świecy zapłonowej weź kawałek jakiegoś pręta itp. który wejście w sprężynkę...
dzień dobry słuchaj "pachnies " ma rację zanim wymienisz moduł sprwadź wymienione przez niego elementy , tym bardziej że jak mówimy w oplu o wymianie modułu to raczej nie pracowałby na wszyskie cylindry ,lub wymianie podlega cały moduł cewka/moduł jako komplet nierozbieralny
kompresja cacy, jak w książce. błędy były ostatnio kasowane(było ich dużo, ale nie wiem co za błędy...) Na każdej cewce jest ponad 12v, sygnał sterujący na odpalonym zapłonie wynosi ok. 0,1v na dobrych cylindrach i 0,6v na cylindrze drugim na którym nie pali. Mierzone przy cewkach, za modułem i przed modułem zapłonu. Pomierzyłbym jeszcze zaraz przy...
Kombinujesz z tym zapłonem, a się nie znasz. Moduł zapłonowy ze schematu jest wyposażony w podwajacz napięcia z ogranicznikiem napięcia, nie rozumiem tylko sensu stosowania tranzystorowego układu sterującego. Podwajacz napięcia był stosowany w module zapłonowym Honda NS1/NSR75, ale tam zastosowano zupełnie inny alternator, ze statorem typu gwiazda i...
Kod 42 to albo Hall albo DIS - moduł zapłonu. Problem omawiany juz wczesniej , poszukaj moich postów. Ale trzeba zaczac od odłaczenia i ponownego wpięcia wszystkich kabli do modułu zapłonu, równiez te od czujnika halla. najczestrza przyczyna braku zapłonów to uszkodzenie modułu, pali wtedy na 1-4 lub tylko 2-3 cylindry i stąd te strzelania i trudny...
zestaw: cylinder, głowica, zestaw uszczelek, tłok, pierścienie do zwiększenia mocy potrzebujesz jeszcze odblokowany gaźnik i moduł zapłonu.
Nowy typ, moduł nanoplex.
Silnik 600 ma 4 cylindry i w 2 cylindrach w jednym momencie jest iskra a w kolejnych 2 w w momencie i jak by tak wykorzystać te 2 impulsatorem i zrobić 2 instalacij i do 1 z instalacij podpiąć 2 cewki? Jakie silniki? Dwusuwowe, czterosuwowe? Jaki układ cylindrów w obu silnikach? (W obu, bo miałem motocykl dwucylindrową V-ke 125ccm - HONDA VT Shadow...
W/g "papugi" jest też bosch LE2 Jetronic i ten ma kopułkę i moduł zapłonu.
Najprawdopodobniej moduł do wymiany. Był taki koleś co przyniósł mi go do naprawy i też miał takie objawy bo palił mu na małych obrotach na 2 cylindry i szarpał. Zależało to też od temperatury, a moduły te padały mu co rok i nie miał już cierpliwości. Uszkadzają się w nich scalaki VB921 i nie można ich u nas kupić. Uszkadzają się termicznie(nie stanowią...
Więc co proponujecie, jaki zapłon? I tak zmieniłem gaźnik, tłok, cylinder, wszystko na 70. Mam nowe sprzęgło, wariator itd., ale osiągi zbytnio się nie zmieniły, więc zostaje mi moduł, albo niech ktoś napisze, co mogę jeszcze zrobić.
To jest ten moduł; widoczny na obrazku. Jak wspominałem całą charakterystyką sterowania kątem zapłonu zajmował się już on; jemu wystarczało tyle, aby dostał ciąg impulsów prostokątnych z aparatu zapłonowego. Szczeliny były cztery, każda dla swojego cylindra. Nie było by trudne zrobić cztery zęby na kole pasowym i albo zastosować hallotron albo czujnik...
Niechce bawić się w takie przekrecanie kupie nowe tylko pytanie jak wstawię nowe świece czy pomoże... Czy może juz siada moduł zapłonu
Koledzy mam taką małą zagadkę. Seacik ma niestabilne wolne obroty ale to nie jest falowanie, a wypadanie zapłonów. Na gazie i benzynie to samo. Po odpaleniu z rana silnik chodzi idealnie po kilku minutach zaczyna nim szarpać. Przestaje chodzić na pierwszym i ostatnim cylindrze. Świece założone nowe, przewody także. Podmieniony czujnik położenia wału,...
A co ci dało wymienienie fajek? Odszukaj, na którym cylindrze jest niepoprawne spalanie i podmień cewkę. Nawet z tą z innego cylindra. Jeśli zmieni się lokalizacja wypadania zapłonu to odszukałeś wadliwą cewkę. Jeśli zapłon wypada na tym samym cylindrze, to sprawdź moduł zapłonu (wzmacniacz iskry, czy jak go tam zwał) na obudowie filtra powietrza. Zakładam,...
Witam Podłączenie jest bez dodatkowych elementów - typowa cewka zapłonowa (nie niskoomowa), podłączona z jednej strony do napięcia +12V (po załączeniu zapłonu), a z drugiej do wyprowadzenia 'cewka zapłonowa' 1-GREEN. W układzie klasycznym jest stosowany kondensator o pojemności 220nF równolegle do styków przerywacza. Bez niego, łuk ciągnący się po stykach,...
Ten błąd wcale tego nie oznacza. Odepnij cewkę a zobaczysz że będzie inny błąd. Wypadanie zapłonu jest sprawdzane na podstawie czasu pomiędzy pracą poszczególnych cylindrów. DIS to nazwa z Opla. Oczywiście że ta cewka jest z modułem który idzie wymienić ale nie jest osiągalny w sklepach. Cewka taka sama jak w Golfie IV. Teraz dopiero patrzałem na zdjęcia...
Udało się zrobić. Okazało się że moduł zapłonu do wymiany. Mimo że palił na wszystki cylindry to jednak okazał się wadliwy. Po przełożeniu modułu , autko zaczeło chodzić na benzynie i już nie strzela. pozdrawiam
Bardzo dawno miałem do czynienia z Jawą a z dwucylindrową mało. Patrząc na załączone schematy nie potrafię zgadnąć jak steruje się iskrą dla dwóch cylindrów i gdzie podłączyć dwie cewki zapłonowe. Podłączenie do jednego zasilania i napędzanie jednocześnie dwóch obwodów to chyba niedorzeczne. Jak czytam schemat to akumulator jest tutaj marginalny (dla...
Witam kolegów ja mam podobny problem mam Astrę 1.6 8v +LPG z autronic...Ostatnio nadażyła mi się usterka mianowicie spalił się moduł z 7 wypustami...Kupiłem drugi nowy kosztował 90zł jakas podróba wsadziłem odpaliłem od kopa a zaraz zgasł co się okazało brak iskry..założyłem od corsy który miałem w częściach z 4 wypustami iskra była tylko nie podawał...
moduł zapłonowy cylindry obrotomierz cylindry focus cylindry
schemat silnika octavia spalanie zboża modecom czerwona
piekarnik electrolux piekarnik electrolux
Case 621 2005 – napięcie ładowania 26V z alternatora, tylko 12V na akumulatorze Junkers 8748300279 – jaki termistor NTC niebieski? Parametry, zamienniki, Bosch 87145000870