Rozrusznik – to Kolega kojarzy, prawda? Natomiast cewka zapłonowa: 15 do plusa a 1 do aparatu zapłonowego, na kondensator. Cewkę zapłonową dobrze przymocować do silnika lub jej masę doprowadzić dodatkowym przewodem do kadłuba silnika. N6 to opornik dodatkowy, powinien być na przewodzie z samochodu; na tą chwilę pracy nie jest wymagany. N to cewka,...
Dawno temu mieliśmy zbudowane takie jeździdło na bazie malucha. Z elektryki był tam -alternator+regulator -akumulator -rozrusznik -stacyjka -cewka zapłonowa -przerywacz+kondensator (aparat zapłonowy) dla formalności - nie jeździło po drogach publicznych. Weź schemat instalacji elektrycznej z malucha - nie ma tam wielu elementów
Chyba odpowiednia będzie cewka zapłonowa od fiata 126p. Układ zapłonowy najprostrzy: kondensator ładowany z sieci przez prostownik i rezystor (drugi kondensator przed prostownikiem może być ogranicznikiem prądu ładowania zamiast rezystora). Rozładowanie kondensatora przez tyrystor i uzwojenie pierwotne cewki zapłonowej. Pojemność kondensatora proponuję...
Taką jawkę miałem przeszło 20 lat temu. Moim zdaniem masz źle kable. Z tego co pamiętam to z cewki impulsowej idzie prąd do cewki zapłonowej przecinany przez stacyjkę ( za lampą dwa czarne kabelki są połączone ) a powrót jest z cewki zapłonowej na przerywacz. Na zdjęciu widzę że przy silniku masz zielony kabelek zmostkowany z przerywaczem - źle. Z cewki...
Cewka zapłonowa ma dokładnie taką samą budowę, co cewka do dwubiegowego Rometa. Jedna cewka współpracująca z przerywaczem, druga cewka generująca wysokie napięcie na świecę zapłonową. Jak pisałem wcześniej, sprawdź przerywacz, kondensator i połączenia skręcane.
Zamień miejscami przewody WN i sprawdź czy coś się zmieni (poprawi) na tym drugim wyjściu. Jeśli tak to uszkodzony kabel WN a jeśli nie to najprawdopodobniej uszkodzona cewka zapłonowa. Sprawdź także kondensator przy aparacie zapłonowym (najlepiej podmienić na inny sprawny) i ustawienie przerwy na platynkach.
Słaba iskra i brak wysokich obrotów hmm.... zacznij od przeczyszczenia wszystkich styków instalacji zapłonowej. Wygląda to tak jak by cewka CDI nie ładowała dostatecznie kondensatora w module zapłonowym.
Kolego sprecyzuj pytanie. Masz instalację zapłonową, akumulator, cewka kondensator, przerywacz i zasilanie paliwem? Co ci nie działa?
Zwykła cewka podwójna plus rezystor lub oryginalny przewód oporowy. Bez problemu znajdziesz na szrocie. Natomiast Twój problem leży zapewne w kondensatorze w aparacie zapłonowym lub samych platynkach.
1. Kondensator wraz z cewką WN stanowią układ rezonansowy, dioda jest niezbędna dla zamknięcia obwodu. Dzięki temu wyładowanie iskrowe trwa dłużej. W innym rozwiązaniu dioda ta jest podłączona równolegle do cewki WN. Wówczas nie tworzy się układ rezonansowy, ale energia zmagazynowana w indukcyjności cewki jest rozładowywana przez diodę. 2. Kondensator...
Witam . Sprawdź jeszcze cewkę zapłonową i łącznik pomiędzy cewką a przewodem zapłonowym . Z kondensatorami nie ma problemu mam tego troszkę .
Musisz pokombinować z przerywaczem i kondensatorem. Styki powinny się rozwierać w odpowiednim miejscu (położenie biegunów koła magnesowego względem rdzenia cewki zapłonowej). Kondensator, jeśli chcesz mieć porządny to kup w elektronicznym MKP 0.22µF/630V, te co można kupić w sklepach motoryzacyjnych są często niskiej jakości. Cewka zapłonowa jest...
Witam Postaraj się o schemat prostej przetwornicy tranzystorowej o napięciu wyjściowym ok 300V i względnej wydajności prądowej, wyprostowane napięcie jest podawane na kondensator ok 1-2uF druga nóżka na cewkę zapłonową. Wyzwalanie iskry następuje gdy tyrystor sterowany z przerywacza zwiera do masy kondensator. W latach 70-tych robiłem to do MZ 250 Sport,...
Otóż chciałbym zakupić kondesnator do prostego układu zapłonowego (przerywacz , kondensator , cewka zapłonowa) do silnika Komara :) chciałbym zakupić to w zwykłym sklepie elektronicznym. Pojemność kondensatora ma mieć 0.22-025 uF , oraz napięcie 600V. O jaki typ kondesatora poprosić ? Jaki będzie najbardziej trwały ? Z kondesnatoram dydekowanymi dokładnie...
Jeżeli czarny to plus zasilania po kluczyku. Coś mi się przypomina, że ów pojedynczy przewód szedł do kondensatora przeciwzakłóceniowego umocowanego z boku na głowicy, ów kondensator tłumił zakłócenia jakie ewentualnie mogła generować cewka zapłonowa, ale nie był stosowany zawsze.
Proponuję od razu założyć sobie dwuwyjściową cewkę i bezpośrednio podłączyć świece - będzie DUŻO bardziej bezawaryjne Oczywiście to nie pomoże bo tutaj ewidentnie masz problem albo z przerywaczem, albo jeszcze pewniej z kondensatorem aparatu zapłonowego, bo one często padają schemat jest banalnie prosty, plus po stacyjce przychodzi na jedną śrubkę cewki...
Proste. W skrócie i obrazowo-SEM jest prostowana za pomocą diody BA159 i ładuje baterię kondensatorów . Dioda prostuje napięcie i pilnuje żeby to zgromadzone w kondensatorach nie zwiało spowrotem do masy poprzez układ który je ładuje ( cewkę zailającą). Jeżeli zostanie wyzwolony tyrystor układem wyzwlającym złożonym z elementów dołaczonych do bramki...
Pomiędzy śrubami powinno być ok 3Ω, pomiędzy wyjściem WN a którąś śrubą 3kΩ, Ale taki pomiar, jak juz koledzy wspomnieli niewiele da jeśli chodzi o sprawność cewki, najlepiej zmontować taki układ jak na schemacie, trzeba dodać tylko kondensator równolegle do przerywacza i sprawdzić czy cewka daje iskrę
Witam serdecznie. Panowie co to jest końcówka mocy w układzie zapłonowym. "Układ zapłonowy zawiera: cewkę zapłonową, kondensator, końcówkę mocy, czujnik położenia wału rozrządu zaworów wylotowych oraz rozdzielacz wysokiego napięcia. Aparat zapłonowy jest zamontowany na końcu wału rozrządu zaworów wylotowych. " Dodano po 9 Już się dowiedziałem, ale nie...
Witam Sprawa wyglada tak Na powietrzu iskra jest dosc słaba Ale motorek zapalic nie chce Paliwo dostaje na bank i kompresja jest Wiec jak sprawdzic czy padł moduł impulsator cewka zapłonowa czy cewka ładująca kondensatory chociaz impulsator to mozna wykluczyc bo iskra jest choć pewnie ma za mała energie Posiadam miernik uniwersalny Czy da sie jakos...
Witam naprawiam dziadkowi staremu Simsona s51 źle palił kupił nowy gaźnik i cewkę choć stary gaźnik był dobry. Gdy założyłem nową cewkę zauważyłem że magneto jest krzywe bo tarło, i nowym magnecie nie mogłem ustawić zapłonu bo krzywka była za daleko jakieś 3,4mm ale to mały problem bo musiałem rozwiercać klina bo stary z cięło. I tu mam teraz pytanie...
Kondensator sprawdzić. Wymienione zostało: cewka butelkowa, kondensator, cewka zapłonowa, świeca, wszystkie kable. .
Może u mnie w tym module zapłonowym i jest kondensator ale mógł też ulec uszkodzeniu tym bardziej ze nie jest to nowe autko bo 1996 rok. Ogólnie to wydaje mi się że to nie jest moduł zapłonowy tylko cewka wszędzie w sklepach motoryzacyjnych i w firmach do mojego modelu autka nie ma modułu zapłonowego tylko mają napisane cewka zapłonowa. A jak bym chciał...
Witam . Na dyszę idzie (+).Cewkę jaką posiadasz ,olejową czy suchą?.Jeżeli masz tradycyjny układ zapłonowy z aparatem to wyjście z cewki łączymy z aparatem ,a na aparacie kondensator 0,22µF.Cewka sucha pracowała przez t.z.w rezystor drutowy (taki przewód niebieski,gdyż ta cewka wymaga niższego napięcia zasilania,jedynie jak startowało się rozrusznikiem...
Łatwo sprawdzić. Włącz zapłon i zacznij kręcić rozrusznikiem poprzez zwarcie końcówki elektromagnesu do plusa - robi się to wkrętakiem. Sprawdź napięcie na cewce. Potem pomiń stacyjkę. Wyciągnij przewód WN z kopułki i przyłóż bezpośrednio do świecy. Świecę umocuj do masy silnika. Zapnij plus do cewki bezpośrednio z akumulatora (obwód zapłonu i tak nie...
Do Trabanta po przeróbce na 12V zamontowałem cewkę zapłonową od Poloneza, działało niezawodnie. Zapomniałem, kondensator obowiązkowo !.
W ten sposób nie sprawdzisz cewki. Twój "impuls skrobiący" jest zbyt długi, aby przeskoczyła iskra na świecy. Jeśli chcesz dalej testować cewkę w ten sposób wepnij jakiś kondensator zapłonowy w układ. Pozdrawiam!!
Do wytwarzania iskry jest cewka zapłonowa i koło magnesowe ale do tego potrzebny jest kondensator jak było w motocyklach np.WSK. Jak wymontowałem silnik i zamontowałem nowy rozrusznik chciałem go sprawdzić przed wmontowaniem. Dlatego korzystając z wiertarki napędzając wał korbowy zauważyłem wtedy że niema iskry. dopiero później zorientowałem się że...
Ok. Dzięki za szybką odpowiedź. A gdyby ten kondensator nie pomógł, wie może ktoś jak i czym zaekranować układ zapłonowy.??
Witam, mam problem z zapłonem WSK 125. Gdy ją odpalę, mam iskrę na platynach. Nigdy jej nie było, myślałem, że to przez kondensator i cewkę zapłonową, ale co się okazało kupiłem nowy kondensator, nową cewkę i dalej mi daje iskrę na platynki, dodam że platynki są także nowe.
Jeśli pali na zimnym to luzy na zaworach jeszcze są . Winne są raczej świece , brak przerwy na aparacie , lub zwalona cewka zapłonowa . Kondensator też dobrze wymienić .
Myślę że piszesz o tradycyjnym układzie zapłonowym tj. cewka kondensator i przerywacz. Rozwiązaniem może być zwiększenie odległości cewki od koła z magnesami . Zmniejszy to napięcie generowane w cewce ,a co za tym idzie napięcie na kondensatorze . Inny sposób to zastosuj równolegle do kondensatora warystor na około 200V.
studisat_ Dość proste i jak dla Ciebie. Cewka zapłonowa samochodowa, kondensator ~5µF/400VAC oraz regulator fazowy na triaku - ściemniacz. Takie cudo daje kilkanaście KV przy 50Hz.
Przerywacz ,kondensator i cewka zapłonowa.
Można, ale to kłopotliwe. Trzeba by przerobić układ wyzwalający. Sama sonda to cewka o dzielonym rdzeniu, dwie diody i dwa kondensatory pełniące rolę podwajacza napięcia. To zaś steruje tranzystorem załączającym transformator zapłonowy.
Tak, da się to zrobić. Najlepiej wyprowadzić sobie oba kable z cewki butelkowej do schowka, dać jej kostkę na normalne konektory. Do tego kabel od kondensatora do którego będzie przy zwykłym zapłonie podpięta cewka zapłonowa. Teraz zaznaczasz sobie to jakimiś kolorami i możesz szybko zmienić instalację z bateryjnego na normalny zapłon. Pozostaje jeszcze...
Za duża jest częstotliwość prądu wychodzącego z cewki zapłonowej, więc kondensator nie ma szans się naładować. Transformator sieciowy dostarcza prądu o częstotliwości 50Hz i jest to wartość optymalna dla cewki tesli. Żadna cewka zapłonowa czy przetwornica nie będzie tak działać jak zwykły transformator. Można spróbować wyprostować prąd i zasilać cewkę...
Nie gniewaj się, ale czy TY w ogóle rozumiesz ideę działania klasycznego i elektronicznego układu zapłonowego? Nie wiem, jakie są Twoje pobudki, ale na prawdę zabierasz się do tego jak pies do jeża. Układ zapłonowy musi dysponować odpowiednią energią do wytworzenia iskry. Tą energię kumuluje się w indukcyjności (klasyczny układ zapłonowy) bądź w pojemności...
Można spróbować na zasilaniu układu dać dławiki i kondensatory w celu eliminacji zakłóceń. Do samych wyprowadzeń układu dolutować 100n oraz 470µ (piny 1 i 8). Cewka zapłonowa ma jakiś kondensator?
Do sprawdzenia: 1. Zwarcie na przewodzie idącym do stacyjki (a raczej wyłącznika na lampie). Także przewód idący do cewki. Masowy z cewki też jest ważny. Multimert w dłoń i do dzieła! 2. Sklejony, zanieczyszczony, zwarty przerywacz. Wyczyścić, wyregulować. 3. Uszkodzony kondensator. Każdy multimetr teraz potrafi zmierzyć sprawność kondensatora. 4. Cewka...
Na szybko zdjęcie schematu. T1 cewka, A52 moduł zapłonowy, C3 kondensator, B132 czujnik położenia wałka, zasilanie przychodzi przewodem swrt (czarno czerwonym) na pin 7. https://obrazki.elektroda.pl/3401288500_...
Cewki powinny być identyczne. Jeśli będą różne to napięcie i prąd nie będą się równo rozkładać, mogą też wystąpić różne dziwne zjawiska rezonansowe. Chociaż niewykluczone, że na różnych cewkach też będzie działać. Kondensatory zdecydowanie nie elektrolityczne.
masz słabą iskrę sam pisałeś że jest biało niebieska powinna być koloru żółto-czerwonego pod kompresją będzie ginąć czy aby na pewno masz dobrą przerwę na platynkach ? i czy nie ma na nich przebicia ? Chyba kolega ma problem z kolorami, od kiedy to iskra na świecy powinna mieć kolor żółto-czerwony ? Właśnie taki kolor świadczy o problemach z kondensatorem....
Jaka cewka? Jaki kondensator? Podłączony układ zapłonowy według oryginału?
Trudno doradzać jak niewiem z czym mam do czynienia. Jeżeli jest to konwencjonalny zapłon to sprawa raczej prost. Cewka zapłonowa, przerywacz w aparacie zapłonowym. kondensator. Myślę jednak że w twoim przypadku jest już elektroniczny moduł zapłonowy.Sprawdził bym narpiew czy cewka ma odpowiednie opornosci. Nastepnie czy z modułu ma zasilanie, (o ile...
no kolego jeżeli chcesz to zrobić bez akumulatora to najtańszym i najprostszym sposobem zostaje ci naprawić zapłon oryginalny, niestety. Zresztą nie ma tam nic skomplikowanego zostają ci do sprawdzenia platyny, cewka zapłonowa i kondensator. Pytanie czy masz w ogóle iskrę no zakładam że świecę masz sprawną, jeżeli masz to czerwoną czy niebieską, jeżeli...
GL-100 A to nie jest żaden "wzmacniacz iskry" po prostu elektroniczny moduł zapłonowy, współpracuje z przerywaczem. Robi tyle dobrego że zmniejsza się prąd styków przerywacza wiec się nie wypalają, w układzie tranzystorowym na wyjściu nie ma kondensatora prąd cewki może szybciej zanikać, co może dać wyże napięcie, tyle że do elektronicznych układu zapłonowych...
Kondensator aparatu zapłonowego 0,25uF
od strony + stacyjka strona - przerywacz w aparacie zapłonowym plus kondensator przykręcony do aparatu zapłonowego
Kiedyś zamontowałem (po wcześniejszym rozpoznaniu tematu) moduł zapłonowy GL-118 z Poloneza do Żuka. Było ok. Taki moduł można zastosować także w Maluchu. Z tych wszystkich modułów, które były stosowane kiedyś w Polonezach, tylko ten GL-118 może współpracować z przerywaczem mechanicznym, pozostałe tylko z czujnikami indukcyjnymi. Żeby GL-118 poprawnie...
Podmień kondensator ten w aparacie .
Panowie nic bardziej błędnego. Generatorem nie sprawdzi sie konwencjonalnej cewki zapłonowej. Najlepszym sposobem jest ręczny styk z równolegle podłączonym kondensatoram KONIECZNIE!!! To właśnie podczas rozłączania napięcia gdy kondensator w ultra szybkim czasi pochłania energię, cewka tworzy iskrę. Wystarczy zrobić taką próbę z kondensatorem i bez...
to moze ja przedstawie swój tok myślenia (może jest błędny?) kożystając z twojego opisu 1./ +12V 2./ sterowanie obwodu cylindrow 1 i 4 - styk 35 komputera 3,/ sterowanie obwodu cylindrow 2 i 3 - styk 17 komputera 4./ do kondensatora kondensatora czyli rezystancja między 1-2 i 1-3 powinna być taka sama, to samo w przypadku pomiaru pomiędzy 2-4 i 3-4...
proponuje przede wszystkim kondensator na cewkę zapłonową i alternator, jeśli są takowe-sprawdź je.
Witam. Podejrzewam, że jet to wina cewki zasilającej (do której jest prawdopodobnie podłączony moduł), która po prostu słabnie (też miałem taki problem). Proponuję podłączyć pod cewkę świetlną a pod zasilanie cewki zapłonowej podłączyć kondensator.
Ta pojemność pasuje i napięcie też. To moduł zapłonowy, kondensator chyba gałęzi klucz cewki.
Układ gaszenia kosiarki zazwyczaj zwira cewkę zapłonową do masy przez co nie indukuje ona iskry. poza tym częstym powodem braku iskry jest wyschnięcie kondensatora (jezeli takowy kosiarka posiada) :))
Elektryzatory, podobnie jak układy zapłonowe, mają dwie podstawowe odmiany konstrukcyjne, 1) z gromadzeniem energii w cewce 2)z gromadzeniem energii w kondensatorze. O ile w układach zapłonowych obie konstrukcje są popularne to w elektryzatorach fabrycznych zawsze widywałem gromadzenie energii w kondensatorze, gromadzenie energii w cewce jak w wyżej...
Witam mam w swojej motorynce problem-nie pali.Iskra na świecy jest gdy ją załoze nie odpala a gdy odkręce świece sprawdzę jeszcze raz iskry niema albo jest mała ale przy szybkim kopnięciu w kopniaka.Jest tak ze wszystkimi świecami wymieniałem niedawno kondensator i nic wcześniej cewkę zapłonową bo nie było wogule iskry.Czy wie ktoś jaka jest przyczyna?
To jest prosty układ zapłonowy. Jeżeli cewka i kondensator są sprawne, to będzie zwarcie do masy na przerywaczu lub kablu wyłącznika zapłonu. Próbowałeś tylko obracać ręką, to mogą być za małe obroty. Magnesy, na kole, nie straciły swoich właściwości? http://obrazki.elektroda.pl/6099055900_1...
To nic nie da bo nie masz akumulatora z którego mocniejsza cewka mogłaby pobrać zwiększony prąd. W tym motorowerze masz prądnicę która jest zdolna do wytworzenia ograniczonej mocy. I o optymalne jej wykorzystanie zadbał producent a ty go chcesz poprawiać. Każde dodatkowe urządzenie w obwodzie (przetwornica lub transformator) obniżą tylko dostępną moc...
Mam problem z Simson S51, platynki 12V iskra jest, benzyna jest a nie odpala. Gaźnik był podmieniany na inny, świece zmieniane na 10 różnych, przerywacz, kondensator i cewka butelkowa również podmieniona, cewka zapłonowa ma rezystancje 1Ω. Już nie mam pomysłu co może być ma ktoś jakiś pomysł?
Nie wiem jak podłączyć kable do cewki zapłonowej mam 2 kable. Pierwszy jest czerwony, drugi prowadzi do aparatu zaplonowego(zielony). Cewka jest njeorginalna ale powinna dawac iskre . Pytanie do ktorego wejscia na cewce mam podlaczyc kabel czerwony i zielony? 836460 hej ta cewka jest indukcyjna 1 to plus po zaplonie 2 aparat do przerywacza 3 to byl...
Poszukaj w Google części zamienne do np pilarek spalinowych, zresztą, najpopularniejszy chinski motocykl Li-Fan 150ccm tez ma taki zapłon. Co ciekawe, jedna cewka podczas ,,najazdu' na nią magnesu koła generuje wzrastające napięcie, ładujące poprzez diodę kondensator i jednocześnie w odpowiednim miejscu tej krzywej napięcia na kondensatorze lub z cewki...
Może zacznę od opisu układu zapłonowego i pojazdu: jest to motor Kawasaki KE 100, silnik 2-sów 100cm3, niestety nie wiem, który to rok, myślę że pomiędzy 1980-1998. zapłon mechaniczny, bardzo podobny do stosowanych w rometech: iskrownik z przerywaczem, cewkami ( bez zapłonowej) i kondensator, magneto, cewka zapłonowa na zewnątrz. Regulować można tylko...
Pozostaje jeszcze kondensator i ewentualnie cewka zapłonowa- warto sprawdzić!
Jezeli oryginalna instalacja i poprawnie połączona, to koło magnesowe do wyrzucenia - rozmagnesowane. Tam jest iskrownik o stopniach złożonych, nie mający nic wspólnego z resztą instalacji, poza przewodem zwieranym do masy osobnymi stykami stacyjki w celu gaszenia silnika. Sprawdzic cewkę zapłonową i kondensator. Łatwo to zrobić - odizolowac styki przerywacza...
Witam. Jestem posiadaczem quada samoróbki wsk 125. Mam pewien problem, że nie chce wchodzić na wysokie obroty i przerywa. Wymieniłem takie części jak : cewka zapłonowa (polska) , kondensator (polski) , przerywacz, przewód WN , świece , zestaw gaźnika , nowe dysze , główna dysza , filtr stożkowy i paliwa. I chwile pochodził i nagle zaczął przerywać i...
Zobacz oscyloskopem co wchodzi na uP, bo obawiam się, że procek zlicza oscylacje własne układu LC (cewka zapłonowa, kondensator). Sygnały z układu zapłonowego są trudne do obróbki i wymagają dobrego odkłócania i kształtowania by śmieci nie zliczać (przepięcia, oscylacje). Do tego powinien być przed wejściem uP jakiś układ monostabilny dający impuls...
Zapomniałem dodać że w czerwcu tego roku zmieniałem: cewkę zapłonową, przerywacz, kondensator, cewke butelkową, fajkę, kabel HV, oraz przewody wychodzące z zapłonu (zapłon, oświetlenie, ładowanie AKU). Miałem cyrki z jednym gdy kupiłem założyłem, przejechałem 5km i przerywacz padł. Po zmierzeniu rezystancji miedzy patynką a masą wyszło ponad 2 MOhm...
Napięcie ma świecy jest w granicach 12kV możliwe zwarcie kondensatora iskrę daje magneto czy cewka zapłonowa ?
W Zrób To Sam był schemat takiego elektryzatora - prostownik jednopołowkowy z diodą na minimum 600V, kondensator, cewka zapłonowa, tyrystor (jak na schemacie kolegi). Za wyzwalanie odpowiedzialny układ RC z diakiem od kondensatora do bramki tyrystora. Wada tego układu - wysokie napięcie z łatwością przebija improwizowane izolatory (folia nawinięta na...
Masz na myśli wszystkie obwody czy tylko obwód zapłonowy. Podczas prób odłączałem wszystkie obwody (oświetlenie, ładowanie, kierunkowskazy czyli cewke oświetlenia i ładowania) i zostawiałem tylko obwód zapłonowy ( cewka w magnecie -> przerywacz -> kondensator -> cewka butelkowa|HV| -> przewód HV-> nasadka odkłucająca (fajka) ->świeca) i niestety efekt...
(at)haopl Dobre, skąd ja to znam. :D :D ....Najwieksze spektrum widma elektromagnetycznego ma iskra - co zreszta juz Hertz udowodnił. Chcesz zakłócać wszystko, niewykrywalnie ? - Cewka zapłonowa od skutera, kondensator 1 µF /500 VAC, sciemniacz - dimmer i iskrownik z metrową anteną.
Modułu nie widzę Moduł ktoś zdemontował, był przykręcony do tego samego uchwytu co cewka [url=https://www.ebay.com/itm/1832539811... Czy samochód będzie działać bez modułu ?, jak cewka ma uzwojenie pierwotne o dużej impedancji to tak
A brak iskry to zależy od kondensatora? Dodano po 6 Cewka zapłonowa co ile się może spalić tak mniej więcej?
Ok, wszystko jest naprawione bez kosztowo :) Słuchajcie, teraz mam wiadomość dla wszystkich :D rozbierajcie i czyśćcie układ zapłonowy w magnecie i wszystko po drodze. Iskra u mnie padła w sposób taki że motorek podczas jazdy zaczął przerywać kilkusekundowo, więc wykluczyłem zaśniedzenia i spięcia czy podobnie. Ściągnąłem magneto, sprawdziłem cewkę...
Wpisujesz sobie w google, hasło "simson s51 schemat" i odszukujesz odpowiedni dla twojej wersji. Bo trochę tego było. Są dostępne ładne i czytelne. Następnie łączysz wszystko zgodnie z nim. Bo widać, że ktoś już tam rzeźbił i to brzydko. A jak sobie popatrzysz na schemat, to zobaczysz, że z zacisku przerywacza wychodzą przewody do kondensatora, na cewkę...
Witam.Chciałem zapytać jak podłączyć w kolejności kondensator i cewkę zapłonową pod przerywacz do wsk 125.Znalazłem parę schematów ale każdy mówi co innego i nie wiem jak to podłączyć aby nie było żadnych zwarć itp.Bardzo proszę o pomoc.Z góry dzięki.
Gaźnik G20 nie ma regulacji poziomu paliwa. Może być wyrobiona iglica pływaka i jej gniazdo. Za bogatą mieszankę odpowiada też zbyt wysoko podniesiona iglica na zamkach i filtr powietrza. Na nagrzanym próbuj odpalić bez filtra. Do kontroli styki przerywacza. Wyczyścić, wyregulować. Przerwa 0,4mm, mają zaczynać się otwoierać 3 mm przed GMP tłoka. Sprawdź...
Witam Posiadam auto jak w temacie, z 1998roku, 2.0 benzyna 97/99kW. Mam problem kondensatorem przy cewce zapłonowej cewka jest dokładnie jak w aukcji nr. 3751098608. Od wtyczki wchodzącej do cewki odchodzi jeden przewód i jest na nim element mocowany obudową do masy. Jest to kondensator służący do ochrony cewki najprawdopodobniej. U mnie uległ on uszkodzeniu...
Witam jesli to klasyczny układ zapłonowy z przerywaczem to plus czerwony od stacyjki do jednego bieguna cewki zapłonowej drugi begun cewki zapłonowej podłączyłbym do przerywacza a kondensator równolegle do przerywacza i masy pojazdu i zamocować jak nakbliżej przerywacza ponieważ kondensator służy do wzmocnienia iskry w układzie zapłonowym bez kondensatora...
Tak, symeringi na wale również są nowe jak i cewka zapłonowa, kondensator i przerywacz, kompresja również jakaś jest, wczoraj kupiłem 2nowe świece i fajkę. Wyregulowałem zapłon (3mm przed górnym położeniem tłoka i styki zaczynają się rozwierać tak chyba ma to wyglądać) i znowu nic, próbowałem na pych i tez nic, tylko jak dam jej pod świece, to się odezwie,...
Nawet jeżeli zapodam tutaj schemat: https://obrazki.elektroda.pl/3162205800_... I opis do niego: Schemat pochodzi z książki pt. "Jeżdżę samochodem polski Fiat 126p" 1 - lampka kontrolna rezerwy paliwa 2 - wskaźnik poziomu paliwa 3 - lampka kontrolna kierunkowskazów 4 - lampka oświetlenia zestawu wskaźników 5 - lampka kontrolna świateł...
Dziękuję za rady. Cewkę zakupiłem- nadal nie ma iskry; nie wiem jakiej pojemności jest ten kondensator przy przerywaczu- wogóle nie jest oznaczony. może ktoś z Was wie coś o KONDENSATorze Do Rycha T - - wyłącznika zapłonu u mnie nie ma; w tej kosiarce jest koło boczniemontowane rozruchowe , cewka zapłonowa i przerywacz z kondensatorem (nie wiem jakiej...
Szanowny Kolego. Widząc nieprawdopodobną dbałość o najmniejszy detal tej repliki, dorzucę swoją ,,wizję'' odwzorowania układu zapłonowego, a pamiętajmy, że mamy rok 1886. Akumulator - ze schematu wynika, że były to dwa ogniwa ołowiowe w szklanych, lub ebonitowych pojemnikach, czyli napięcie w układzie wynosiło 4,4VDC. Można takowe jeszcze zakupić, postaram...
Kondensator nie ma zwarcia?
Czytając wiele postów na temat układów zapłonowych doszedłem do wniosku iż najlepszy jest mikroprocesorowy układ zapłonowy zmieniający kąt wyprzedzenia zapłonu adekwatnie do ilości obrotów jednak na wysokich obrotach dają one słabszą iskrę niż na niskich z powodu niedoładowania cewki zapłonowej(chyba) przez kondensator 300V. Mój pomysł jest troche inny...
Klin mam nowiutki a przerywacz i kondensator jest od tego motorku. Wezmę zamienię cewkę zapłonową na drugą która jest na pewno sprawna a jak iskry nadal nie będzie to już nie wiem.
jeszcze jedno pytanko, w module zapłonowych, do 126p, mówią by potem zdjąć kondensatory, tylko jak sprawdzałem, na sucho bez modułu z podłączonym kondensatorem miedzy masą a wyłącznikiem od masy, 12V cały czas podłączony pod cewkę, to świeca ma większą iskre, na razie pozostanę, przy IRF840, cewka pobiera ok 3,5A a z kondensatorem odrobinę więcej, zamiast...
Wymień w aucie instalację antenową, kable zapłonowe, cewkę, świece i alternator, dodaj kondensatory przeciwzakłóceniowe a problem zniknie na 99%. Było już o tym wiele razy a filtry na zasilaniu to półśrodki, zwykle mało skuteczne. SławeK
Nikt nie mówi że to będzie brało energię bezpośrednio z kondensatorów. Pastuchy z kondensatorami oraz układy zapłonowe CDI, jednak cewkę mają.
Sprawa jest prosta. Zwarcie w obwodzie przerywacza. Prąd w cewce i jej temperatura świadczy o tym, że przerywacz jest zwarty/uszkodzony/zużyty - np. starty popychać, który się ślizga po krzywce. Sprawdź czy przerywacz ma prawidłową przerwę, tj. około 0,6 mm i czy przy obracaniu wałem i załączonym zapłonie na przerywaczu się nieco iskrzy. Może też mieć...
Takie objawy daje czasami uszkodzona cewka WN. Spróbuj podmienić na próbę - do elektronika może być cewka zapłonowa z chińskiego skutera 4T
Panowie,kondensator w układzie zapłonowym równolegle z przerywaczem Rozwiń to twierdzenie.
Naprawdę nikt nie wie o co chodzi z tą masą i kondensatorem ?
Czy dobrze rozumuję że zmieniając np. napięcie warystora można by zmienić moment wystąpienia iskry (czyli wyprzedzenie zapłonu) ? Niestety nie. Mój opis może być błędny. Sorry. Na 100% jest błędny dla Twojego przypadku. Ten układ zapłonowy jest typowy dla pilarek, kosiarek i innych małych i prostych silników nietrakcyjnych, choć i w pojazdach się trafiał....
Muszę zmartwić Was obu, że takie postępowanie w przypadku cewki WN od zapłonu CDI grozi jej spaleniem. 12V / 0.36 R = 33.3 A !!!. Taką cewkę można sprawdzać tylko podłączając kondensator ok. 1uF naładowany do ok. 50V lub też przy innym zapłonie CDI. Przy cewkach od zapłonu TCI też należy uważać na ich małą rezystancję uzwojenia pierwotnego. PS. ostatnio...
Szanowny Błażeju, te moje ,,ALBO-ALBO,, dotyczyło tego rysunku autora na którym nie ma styków z oznaczeniami 1 i 15 jak na cewkach starszego typu. Jako że autor oznaczył sobie kolejnymi cyframi:1,2,3i4. A każdy kto miał styczność z tym zapłonem wie że nie ma znzaczenia na który styk podłączymy aparat zapłonowy gdyż te styki 1i2 są wewnątrz cewki zmostkowane...
Jeśli dobrze pamiętam to w tym silniku nie potrzeba kondensatora. Cewka zapłonowa jest sterowana bezpośrednio ze sterownika Bosch Motronic M 1.5 bodajrze pin nr 1 w sterowniku (z niego też sterowany jest obrotomierz). Do tego właśnie przewodu należy bezpośrednie podłączyć przewód brązowy z centralki BINGO. Drugi przewód na cewce zapłonowej to zasilanie....
cewka zapłonowy kondensator kondensator cewka zapłonowy kondensator zapłonowy
zasilanie cursor zasilacz anteny televes pilot toyota baterie
Czy zmywarka działa bez pokrywki pojemnika na sól? Oprogramowanie do Pioneer VSX-529 - gdzie znaleźć?