Taką jawkę miałem przeszło 20 lat temu. Moim zdaniem masz źle kable. Z tego co pamiętam to z cewki impulsowej idzie prąd do cewki zapłonowej przecinany przez stacyjkę ( za lampą dwa czarne kabelki są połączone ) a powrót jest z cewki zapłonowej na przerywacz. Na zdjęciu widzę że przy silniku masz zielony kabelek zmostkowany z przerywaczem - źle. Z cewki...
Rozrusznik – to Kolega kojarzy, prawda? Natomiast cewka zapłonowa: 15 do plusa a 1 do aparatu zapłonowego, na kondensator. Cewkę zapłonową dobrze przymocować do silnika lub jej masę doprowadzić dodatkowym przewodem do kadłuba silnika. N6 to opornik dodatkowy, powinien być na przewodzie z samochodu; na tą chwilę pracy nie jest wymagany. N to cewka,...
Chyba odpowiednia będzie cewka zapłonowa od fiata 126p. Układ zapłonowy najprostrzy: kondensator ładowany z sieci przez prostownik i rezystor (drugi kondensator przed prostownikiem może być ogranicznikiem prądu ładowania zamiast rezystora). Rozładowanie kondensatora przez tyrystor i uzwojenie pierwotne cewki zapłonowej. Pojemność kondensatora proponuję...
Słaba iskra i brak wysokich obrotów hmm.... zacznij od przeczyszczenia wszystkich styków instalacji zapłonowej. Wygląda to tak jak by cewka CDI nie ładowała dostatecznie kondensatora w module zapłonowym.
Kondensator podłączamy do zasilania cewki,tam gdzie jest plus po przekręceniu stacyjki.
Zwykła cewka podwójna plus rezystor lub oryginalny przewód oporowy. Bez problemu znajdziesz na szrocie. Natomiast Twój problem leży zapewne w kondensatorze w aparacie zapłonowym lub samych platynkach.
1. Kondensator wraz z cewką WN stanowią układ rezonansowy, dioda jest niezbędna dla zamknięcia obwodu. Dzięki temu wyładowanie iskrowe trwa dłużej. W innym rozwiązaniu dioda ta jest podłączona równolegle do cewki WN. Wówczas nie tworzy się układ rezonansowy, ale energia zmagazynowana w indukcyjności cewki jest rozładowywana przez diodę. 2. Kondensator...
Dawno temu mieliśmy zbudowane takie jeździdło na bazie malucha. Z elektryki był tam -alternator+regulator -akumulator -rozrusznik -stacyjka -cewka zapłonowa -przerywacz+kondensator (aparat zapłonowy) dla formalności - nie jeździło po drogach publicznych. Weź schemat instalacji elektrycznej z malucha - nie ma tam wielu elementów
Kondensator sprawdzić. Wymienione zostało: cewka butelkowa, kondensator, cewka zapłonowa, świeca, wszystkie kable. .
Możesz zastosować np. taki co był przy dużym fiacie, maluchu czy polonezie, ten montowany przy cewce, powszechnie dostępny w sklepach
Przerywacz ,kondensator i cewka zapłonowa.
Do sprawdzenia: 1. Zwarcie na przewodzie idącym do stacyjki (a raczej wyłącznika na lampie). Także przewód idący do cewki. Masowy z cewki też jest ważny. Multimert w dłoń i do dzieła! 2. Sklejony, zanieczyszczony, zwarty przerywacz. Wyczyścić, wyregulować. 3. Uszkodzony kondensator. Każdy multimetr teraz potrafi zmierzyć sprawność kondensatora. 4. Cewka...
Otóż chciałbym zakupić kondesnator do prostego układu zapłonowego (przerywacz , kondensator , cewka zapłonowa) do silnika Komara :) chciałbym zakupić to w zwykłym sklepie elektronicznym. Pojemność kondensatora ma mieć 0.22-025 uF , oraz napięcie 600V. O jaki typ kondesatora poprosić ? Jaki będzie najbardziej trwały ? Z kondesnatoram dydekowanymi dokładnie...
Zamień miejscami przewody WN i sprawdź czy coś się zmieni (poprawi) na tym drugim wyjściu. Jeśli tak to uszkodzony kabel WN a jeśli nie to najprawdopodobniej uszkodzona cewka zapłonowa. Sprawdź także kondensator przy aparacie zapłonowym (najlepiej podmienić na inny sprawny) i ustawienie przerwy na platynkach.
W Zrób To Sam był schemat takiego elektryzatora - prostownik jednopołowkowy z diodą na minimum 600V, kondensator, cewka zapłonowa, tyrystor (jak na schemacie kolegi). Za wyzwalanie odpowiedzialny układ RC z diakiem od kondensatora do bramki tyrystora. Wada tego układu - wysokie napięcie z łatwością przebija improwizowane izolatory (folia nawinięta na...
Musisz pokombinować z przerywaczem i kondensatorem. Styki powinny się rozwierać w odpowiednim miejscu (położenie biegunów koła magnesowego względem rdzenia cewki zapłonowej). Kondensator, jeśli chcesz mieć porządny to kup w elektronicznym MKP 0.22µF/630V, te co można kupić w sklepach motoryzacyjnych są często niskiej jakości. Cewka zapłonowa jest...
Jeżeli czarny to plus zasilania po kluczyku. Coś mi się przypomina, że ów pojedynczy przewód szedł do kondensatora przeciwzakłóceniowego umocowanego z boku na głowicy, ów kondensator tłumił zakłócenia jakie ewentualnie mogła generować cewka zapłonowa, ale nie był stosowany zawsze.
Zamiast triaka można użyć tyrystora - jak chcesz zwiększyć energię impulsu, to proponuję jakiś mocniejszy, na kilkanaście A. Układ przetwornicy można by zrobić i z takim transformatorem, ale w zupełnie innym układzie, jednotaktową z użyciem 2 tranzystorów mocy (do każdego uzwojenia oddzielny); i niestety trzeba się pogodzić z tym, że jej sprawność będzie...
Witam, mam problem z moim Simsonem, stał u mnie około 18 lat. Teraz go wyciągnąłem, założyłem nowy pływak (bo stary był połamany), zmieniłem wszystkie linki i zapalił. Jeździłem nim około dwa tygodnie ale stracił iskrę, to wymieniłem kondensator, cewkę zapłonową butelkową i przerywacz zapłonu. Jak już była iskra to i tak nie chciał odpalić. Rozkręciłem...
Witam Postaraj się o schemat prostej przetwornicy tranzystorowej o napięciu wyjściowym ok 300V i względnej wydajności prądowej, wyprostowane napięcie jest podawane na kondensator ok 1-2uF druga nóżka na cewkę zapłonową. Wyzwalanie iskry następuje gdy tyrystor sterowany z przerywacza zwiera do masy kondensator. W latach 70-tych robiłem to do MZ 250 Sport,...
Witam . Sprawdź jeszcze cewkę zapłonową i łącznik pomiędzy cewką a przewodem zapłonowym . Z kondensatorami nie ma problemu mam tego troszkę .
W ten sposób nie sprawdzisz cewki. Twój "impuls skrobiący" jest zbyt długi, aby przeskoczyła iskra na świecy. Jeśli chcesz dalej testować cewkę w ten sposób wepnij jakiś kondensator zapłonowy w układ. Pozdrawiam!!
Ja bardzo dobrze wiem do czego służy ten kondensator. Wiem także o takich szczegółach jak prąd samo-czyszczania styków przerywacza. Ale kolega nie bardzo widzę zna się na "zelektronizowanych" układach zapłonowych bazujących jeszcze na przerywaczu lub nie zrozumiał co w ogolę zaproponowałem. Ja proponuję tego typu "układ zapłonowy" wstawiony pomiędzy...
Cewka zapłonowa ma dokładnie taką samą budowę, co cewka do dwubiegowego Rometa. Jedna cewka współpracująca z przerywaczem, druga cewka generująca wysokie napięcie na świecę zapłonową. Jak pisałem wcześniej, sprawdź przerywacz, kondensator i połączenia skręcane.
proponuje przede wszystkim kondensator na cewkę zapłonową i alternator, jeśli są takowe-sprawdź je.
Jeśli dobrze pamiętam to w tym silniku nie potrzeba kondensatora. Cewka zapłonowa jest sterowana bezpośrednio ze sterownika Bosch Motronic M 1.5 bodajrze pin nr 1 w sterowniku (z niego też sterowany jest obrotomierz). Do tego właśnie przewodu należy bezpośrednie podłączyć przewód brązowy z centralki BINGO. Drugi przewód na cewce zapłonowej to zasilanie....
Gaźnik G20 nie ma regulacji poziomu paliwa. Może być wyrobiona iglica pływaka i jej gniazdo. Za bogatą mieszankę odpowiada też zbyt wysoko podniesiona iglica na zamkach i filtr powietrza. Na nagrzanym próbuj odpalić bez filtra. Do kontroli styki przerywacza. Wyczyścić, wyregulować. Przerwa 0,4mm, mają zaczynać się otwoierać 3 mm przed GMP tłoka. Sprawdź...
Witam, mam problem z zapłonem WSK 125. Gdy ją odpalę, mam iskrę na platynach. Nigdy jej nie było, myślałem, że to przez kondensator i cewkę zapłonową, ale co się okazało kupiłem nowy kondensator, nową cewkę i dalej mi daje iskrę na platynki, dodam że platynki są także nowe.
Kolego sprecyzuj pytanie. Masz instalację zapłonową, akumulator, cewka kondensator, przerywacz i zasilanie paliwem? Co ci nie działa?
Witam mam w swojej motorynce problem-nie pali.Iskra na świecy jest gdy ją załoze nie odpala a gdy odkręce świece sprawdzę jeszcze raz iskry niema albo jest mała ale przy szybkim kopnięciu w kopniaka.Jest tak ze wszystkimi świecami wymieniałem niedawno kondensator i nic wcześniej cewkę zapłonową bo nie było wogule iskry.Czy wie ktoś jaka jest przyczyna?
Witam elektrodowiczów mam problem z moim fiacikiem 126p nagle zatrzymał się i brak iskry na świecach(wymieniony na nowy aparat zaplonowy :roll: i ustawiony w warsztacie, nowy kondensator) cewka zapłonowa podwójna, niestety nie wiem skąd jest zasilana (poprzez przewód oporowy oznaczony na schemacie elektrycznym n-48) jeśli ktoś wie to proszę o pomoc...
Pomiędzy śrubami powinno być ok 3Ω, pomiędzy wyjściem WN a którąś śrubą 3kΩ, Ale taki pomiar, jak juz koledzy wspomnieli niewiele da jeśli chodzi o sprawność cewki, najlepiej zmontować taki układ jak na schemacie, trzeba dodać tylko kondensator równolegle do przerywacza i sprawdzić czy cewka daje iskrę
Witam. niestety nie poradziłem sobie z tym problemem wymieniłem dzisiaj świece i dalej zakłócenia są. Chce zainstalować kondensator, ale nie wiem gdzie mam go wpiąć. Mam pytanie gdzie ten kondensator zainstalować przed cewka zapłonową czy za cewka? Bo z tego co zaobserwowałem to w moim samochodzie takiego kondensatora nie ma w ogóle. Być może że to...
Witam.Chciałem zapytać jak podłączyć w kolejności kondensator i cewkę zapłonową pod przerywacz do wsk 125.Znalazłem parę schematów ale każdy mówi co innego i nie wiem jak to podłączyć aby nie było żadnych zwarć itp.Bardzo proszę o pomoc.Z góry dzięki.
Proponuję od razu założyć sobie dwuwyjściową cewkę i bezpośrednio podłączyć świece - będzie DUŻO bardziej bezawaryjne Oczywiście to nie pomoże bo tutaj ewidentnie masz problem albo z przerywaczem, albo jeszcze pewniej z kondensatorem aparatu zapłonowego, bo one często padają schemat jest banalnie prosty, plus po stacyjce przychodzi na jedną śrubkę cewki...
Proste. W skrócie i obrazowo-SEM jest prostowana za pomocą diody BA159 i ładuje baterię kondensatorów . Dioda prostuje napięcie i pilnuje żeby to zgromadzone w kondensatorach nie zwiało spowrotem do masy poprzez układ który je ładuje ( cewkę zailającą). Jeżeli zostanie wyzwolony tyrystor układem wyzwlającym złożonym z elementów dołaczonych do bramki...
Pozostaje jeszcze kondensator i ewentualnie cewka zapłonowa- warto sprawdzić!
...z kąt zdobyć taki kondensator przystosowany do pracy impulsowej i co by sie stało jak by to był zwykły kondensator? Są elektrolity przystosowane do pracy impulsowej, takie jak w zasilaczach. Swoją drogą to nie wiem co to jest "zwykły kondensator" Cewka zapłonowa w motocyklu działa tak samo jak samochodowa, z tym że może zaistnieć potrzeba zmiany...
masz słabą iskrę sam pisałeś że jest biało niebieska powinna być koloru żółto-czerwonego pod kompresją będzie ginąć czy aby na pewno masz dobrą przerwę na platynkach ? i czy nie ma na nich przebicia ? Chyba kolega ma problem z kolorami, od kiedy to iskra na świecy powinna mieć kolor żółto-czerwony ? Właśnie taki kolor świadczy o problemach z kondensatorem....
Wymień kondensatory przy : - cewka zapłonowa - aparat zaplonowy - alternator - sprawdź czy jest dobrze połączona masa silnika z masą samochodu , karoserią ( to jest taka szeroka taśma płaska miedziana . Po naprawie silnika mógł mechanik jej nie przykręcić .) Pozdrawiam Jacek .
Do wytwarzania iskry jest cewka zapłonowa i koło magnesowe ale do tego potrzebny jest kondensator jak było w motocyklach np.WSK. Jak wymontowałem silnik i zamontowałem nowy rozrusznik chciałem go sprawdzić przed wmontowaniem. Dlatego korzystając z wiertarki napędzając wał korbowy zauważyłem wtedy że niema iskry. dopiero później zorientowałem się że...
Tak, da się to zrobić. Najlepiej wyprowadzić sobie oba kable z cewki butelkowej do schowka, dać jej kostkę na normalne konektory. Do tego kabel od kondensatora do którego będzie przy zwykłym zapłonie podpięta cewka zapłonowa. Teraz zaznaczasz sobie to jakimiś kolorami i możesz szybko zmienić instalację z bateryjnego na normalny zapłon. Pozostaje jeszcze...
Witam . Na dyszę idzie (+).Cewkę jaką posiadasz ,olejową czy suchą?.Jeżeli masz tradycyjny układ zapłonowy z aparatem to wyjście z cewki łączymy z aparatem ,a na aparacie kondensator 0,22µF.Cewka sucha pracowała przez t.z.w rezystor drutowy (taki przewód niebieski,gdyż ta cewka wymaga niższego napięcia zasilania,jedynie jak startowało się rozrusznikiem...
Wpisujesz sobie w google, hasło "simson s51 schemat" i odszukujesz odpowiedni dla twojej wersji. Bo trochę tego było. Są dostępne ładne i czytelne. Następnie łączysz wszystko zgodnie z nim. Bo widać, że ktoś już tam rzeźbił i to brzydko. A jak sobie popatrzysz na schemat, to zobaczysz, że z zacisku przerywacza wychodzą przewody do kondensatora, na cewkę...
Witam, co do pierwszego problemu to sprawdź przerwę na stykach, świecę, kondensator i cewkę zapłonową, jeśli chodzi o biegi to wprawdzie nie znam tej skrzyni ale problem tkwi pewnie w mechanizmie utrzymującym wodzik w zadanym położeniu. Wesołych Świąt :x-mas:
Witam Czy ktoś może wie gdzie znajduje się kondensator cewki zapłonowej bo nie mogę go wypatrzyć? Znalazłem natomiast pod przednim lewym reflektorem element przykręcony do karoserii o wyglądzie rezystora ceramicznego dużej mocy. Co to jest i w jakim obwodzie pracuje?
Jaka cewka? Jaki kondensator? Podłączony układ zapłonowy według oryginału?
A tak w ogóle to zaczyna sie od odkłócenia całego auta a konkretniej zapłonu ( kondensator ), cewka, kable zapłonowe, alternator (szczotki, komutator + kondesator) A zamiast pakowania filtrów i oddzielania mas proponuję spluwanie przez lewe ramie , jest skuteczniejsze i nie psuje dzwięku. SławeK
Napięcie ma świecy jest w granicach 12kV możliwe zwarcie kondensatora iskrę daje magneto czy cewka zapłonowa ?
Cewki powinny być identyczne. Jeśli będą różne to napięcie i prąd nie będą się równo rozkładać, mogą też wystąpić różne dziwne zjawiska rezonansowe. Chociaż niewykluczone, że na różnych cewkach też będzie działać. Kondensatory zdecydowanie nie elektrolityczne.
Podmień kondensator ten w aparacie .
Można, ale to kłopotliwe. Trzeba by przerobić układ wyzwalający. Sama sonda to cewka o dzielonym rdzeniu, dwie diody i dwa kondensatory pełniące rolę podwajacza napięcia. To zaś steruje tranzystorem załączającym transformator zapłonowy.
Nie gniewaj się, ale czy TY w ogóle rozumiesz ideę działania klasycznego i elektronicznego układu zapłonowego? Nie wiem, jakie są Twoje pobudki, ale na prawdę zabierasz się do tego jak pies do jeża. Układ zapłonowy musi dysponować odpowiednią energią do wytworzenia iskry. Tą energię kumuluje się w indukcyjności (klasyczny układ zapłonowy) bądź w pojemności...
Witam, glebogryzarka Mrówka M8-125B WSK rok produkcji 1987 na podzespołach wsk 125 gubi iskrę gdzie szukać przyczyny? Układ zapłonowy oraz gaźnik taki sam jak WSK 125 zapłon iskrownikowy. Odpali, słychać wypadanie zapłonu gdy zgaśnie sprawdzam iskrę i jej nie ma gdy poruszę przerywaczem iskra pojawia się ponownie i ten sam objaw w koło. Klin na wale...
Nie wiem jak podłączyć kable do cewki zapłonowej mam 2 kable. Pierwszy jest czerwony, drugi prowadzi do aparatu zaplonowego(zielony). Cewka jest njeorginalna ale powinna dawac iskre . Pytanie do ktorego wejscia na cewce mam podlaczyc kabel czerwony i zielony? 836460 hej ta cewka jest indukcyjna 1 to plus po zaplonie 2 aparat do przerywacza 3 to byl...
GL-100 A to nie jest żaden "wzmacniacz iskry" po prostu elektroniczny moduł zapłonowy, współpracuje z przerywaczem. Robi tyle dobrego że zmniejsza się prąd styków przerywacza wiec się nie wypalają, w układzie tranzystorowym na wyjściu nie ma kondensatora prąd cewki może szybciej zanikać, co może dać wyże napięcie, tyle że do elektronicznych układu zapłonowych...
Może zacznę od opisu układu zapłonowego i pojazdu: jest to motor Kawasaki KE 100, silnik 2-sów 100cm3, niestety nie wiem, który to rok, myślę że pomiędzy 1980-1998. zapłon mechaniczny, bardzo podobny do stosowanych w rometech: iskrownik z przerywaczem, cewkami ( bez zapłonowej) i kondensator, magneto, cewka zapłonowa na zewnątrz. Regulować można tylko...
Witam , otóż w Sobotę wymieniłem w mojej motorynce pierscienie i wszystkie uszczeli gdy już wszystko poskładałem przejechałem się na niej z 500 m wyłączyłem ją i za jakieś 30 minut już nie chce wchodzić na obroty już wymieniłem kondensator i cewkę zapłonową iskra jest świetna jak i kompresja , zapłon jest bardzo dobrze ustawiony tak samo przerywacz...
Istnieje wiele silników 2 - cylindrowych , gdzie obydwa tłoki pracują razem/ w sensie góra - dół / np. 4-suwowy motor Fiata 126p, ale układ rozrządu powoduje, że zapłon następuje co 2 obroty wału korbowego, oczywiście raz w jednym raz w drugim cylindrze. Natomiast w Jawie 350 jest tak jak napisał JAREWA. Tam każdy cylinder ma oddzielny układ : przerywacz,...
U mnie ten kondensator robił zwarcie i cewka nie dawała napięcia.
Panowie nic bardziej błędnego. Generatorem nie sprawdzi sie konwencjonalnej cewki zapłonowej. Najlepszym sposobem jest ręczny styk z równolegle podłączonym kondensatoram KONIECZNIE!!! To właśnie podczas rozłączania napięcia gdy kondensator w ultra szybkim czasi pochłania energię, cewka tworzy iskrę. Wystarczy zrobić taką próbę z kondensatorem i bez...
Kondensator nie ma zwarcia?
Mam problem z Simson S51, platynki 12V iskra jest, benzyna jest a nie odpala. Gaźnik był podmieniany na inny, świece zmieniane na 10 różnych, przerywacz, kondensator i cewka butelkowa również podmieniona, cewka zapłonowa ma rezystancje 1Ω. Już nie mam pomysłu co może być ma ktoś jakiś pomysł?
Kiedyś zamontowałem (po wcześniejszym rozpoznaniu tematu) moduł zapłonowy GL-118 z Poloneza do Żuka. Było ok. Taki moduł można zastosować także w Maluchu. Z tych wszystkich modułów, które były stosowane kiedyś w Polonezach, tylko ten GL-118 może współpracować z przerywaczem mechanicznym, pozostałe tylko z czujnikami indukcyjnymi. Żeby GL-118 poprawnie...
Poszukaj w Google części zamienne do np pilarek spalinowych, zresztą, najpopularniejszy chinski motocykl Li-Fan 150ccm tez ma taki zapłon. Co ciekawe, jedna cewka podczas ,,najazdu' na nią magnesu koła generuje wzrastające napięcie, ładujące poprzez diodę kondensator i jednocześnie w odpowiednim miejscu tej krzywej napięcia na kondensatorze lub z cewki...
Witam Sprawa wyglada tak Na powietrzu iskra jest dosc słaba Ale motorek zapalic nie chce Paliwo dostaje na bank i kompresja jest Wiec jak sprawdzic czy padł moduł impulsator cewka zapłonowa czy cewka ładująca kondensatory chociaz impulsator to mozna wykluczyc bo iskra jest choć pewnie ma za mała energie Posiadam miernik uniwersalny Czy da sie jakos...
Układ z lewej nie powinien działać, lub co najwyżej dawać słabą iskrę. Brak kondensatora wywołuje łuk elektryczny na stykach przerywacza powodując zmniejszenie prędkości zmiany natężenia prądu płynącego przez cewkę. Dodatkowo przez brak kondensatora nie dochodzi do oscylacji w układzie cewka–kondensator, przez co czas wyładowania iskrowego jest...
nie musisz być chemikiem Nawiązywałem do tego, że nie wiem jakie reakcje chemiczne mogą występować, by zmienić kabel w kondensator. Eenergia pochodziła z wszystkich kondensatorów zamontowanych w aucie i połączonych z plusem zasilania. Nie zaprzeczam, choć nie mogło być ich wiele. Jakieś stare radio + kondensator i cewka zapłonowa. nie wiem co tam jeszcze...
Naprawdę nikt nie wie o co chodzi z tą masą i kondensatorem ?
od strony + stacyjka strona - przerywacz w aparacie zapłonowym plus kondensator przykręcony do aparatu zapłonowego
Jeśli pali na zimnym to luzy na zaworach jeszcze są . Winne są raczej świece , brak przerwy na aparacie , lub zwalona cewka zapłonowa . Kondensator też dobrze wymienić .
Układ gaszenia kosiarki zazwyczaj zwira cewkę zapłonową do masy przez co nie indukuje ona iskry. poza tym częstym powodem braku iskry jest wyschnięcie kondensatora (jezeli takowy kosiarka posiada) :))
Elektryzatory, podobnie jak układy zapłonowe, mają dwie podstawowe odmiany konstrukcyjne, 1) z gromadzeniem energii w cewce 2)z gromadzeniem energii w kondensatorze. O ile w układach zapłonowych obie konstrukcje są popularne to w elektryzatorach fabrycznych zawsze widywałem gromadzenie energii w kondensatorze, gromadzenie energii w cewce jak w wyżej...
Jak to za długi? Czas trwania błysku nie zależy od czasu wyzwalania. Jak lampa nie ma układu pomiaru światła i regulacji czasu trwania błysku, to wykorzystuje pełną energię zgromadzoną w kondensatorze (prawie pełną). A jak ma, to jej elektronika przerywa błysk w momencie, gdy oświetlenie obiektu fotografowanego osiągnie odpowiednią wartość. Układ wyzwalania...
Kondensator aparatu zapłonowego 0,25uF
Klin mam nowiutki a przerywacz i kondensator jest od tego motorku. Wezmę zamienię cewkę zapłonową na drugą która jest na pewno sprawna a jak iskry nadal nie będzie to już nie wiem.
to moze ja przedstawie swój tok myślenia (może jest błędny?) kożystając z twojego opisu 1./ +12V 2./ sterowanie obwodu cylindrow 1 i 4 - styk 35 komputera 3,/ sterowanie obwodu cylindrow 2 i 3 - styk 17 komputera 4./ do kondensatora kondensatora czyli rezystancja między 1-2 i 1-3 powinna być taka sama, to samo w przypadku pomiaru pomiędzy 2-4 i 3-4...
Za duża jest częstotliwość prądu wychodzącego z cewki zapłonowej, więc kondensator nie ma szans się naładować. Transformator sieciowy dostarcza prądu o częstotliwości 50Hz i jest to wartość optymalna dla cewki tesli. Żadna cewka zapłonowa czy przetwornica nie będzie tak działać jak zwykły transformator. Można spróbować wyprostować prąd i zasilać cewkę...
Trudno doradzać jak niewiem z czym mam do czynienia. Jeżeli jest to konwencjonalny zapłon to sprawa raczej prost. Cewka zapłonowa, przerywacz w aparacie zapłonowym. kondensator. Myślę jednak że w twoim przypadku jest już elektroniczny moduł zapłonowy.Sprawdził bym narpiew czy cewka ma odpowiednie opornosci. Nastepnie czy z modułu ma zasilanie, (o ile...
Spróbuj podmienić kondensator obok przerywacza albo masz uszkodzoną cewkę zapłonową
Witam. Poszukuje schematu elektronicznego czujnika rozwarcia styków przerywacza. Urządzenie ma być dość uniwersalne i pasować do wielu motorów z platynkami ( wiem, że można sprawdzić to za pomocą bateryjki i żarówki, ale trzeba odpinać cewkę i kondensator od przerywacza). Cewka zapłonowa np. w Romecie ma rezystancję 1,5 R a kondensator pojemność 150nF....
Mea Culpa z pospiechu zapomniałem dopisać instalacja 12V akumulator ładowany z alternatora normalny prostownik trójfazowy plus regulator. Wiem co to CDI rozładowanie kondensatora przez cewkę zapłonową powoduje przeskok iskry. Nie może być TCI ponieważ muszę zastosować cewki niskoomowe od typowego zapłonu elektronicznego,gdybym miał cewki o rezystancji...
Jeden czerwony nie jest podłączony o 4 Bo 4 to idzie tylko kondensator i do cewki
Witam serdecznie. Panowie co to jest końcówka mocy w układzie zapłonowym. "Układ zapłonowy zawiera: cewkę zapłonową, kondensator, końcówkę mocy, czujnik położenia wału rozrządu zaworów wylotowych oraz rozdzielacz wysokiego napięcia. Aparat zapłonowy jest zamontowany na końcu wału rozrządu zaworów wylotowych. " Dodano po 9 Już się dowiedziałem, ale nie...
Nikt nie mówi że to będzie brało energię bezpośrednio z kondensatorów. Pastuchy z kondensatorami oraz układy zapłonowe CDI, jednak cewkę mają.
Można spróbować na zasilaniu układu dać dławiki i kondensatory w celu eliminacji zakłóceń. Do samych wyprowadzeń układu dolutować 100n oraz 470µ (piny 1 i 8). Cewka zapłonowa ma jakiś kondensator?
Witam nie wiem czy trafiłem w dobry dział otóż posiadam motor wsk 125 stał on długo nieużywany zrobiłem do niego szlif odnowiłem go itp. wymieniłem kondensator i cewkę zapłonową jest również nowa świeca . Problem pojawił się po jakiś 10 dniach pewnego razu jechał nim strzelił i zgasł. Nie mogłem go odpalić , gdy już złapał nie przyjmował gazu( dusił...
Szanowny Błażeju, te moje ,,ALBO-ALBO,, dotyczyło tego rysunku autora na którym nie ma styków z oznaczeniami 1 i 15 jak na cewkach starszego typu. Jako że autor oznaczył sobie kolejnymi cyframi:1,2,3i4. A każdy kto miał styczność z tym zapłonem wie że nie ma znzaczenia na który styk podłączymy aparat zapłonowy gdyż te styki 1i2 są wewnątrz cewki zmostkowane...
Koledzy co byście poprawili w tym układzie, bo chciałbym zbudować sobie taki układ do simsona, ale bez niedoróbek które tutaj wytykacie. Trzeba dodać diodę Schottkiego o natężeniu do 1A równolegle do tyrystora, aby zwiększyć energię iskry zapłonowej. Dioda spolaryzowana zaporowo umożliwi powstanie swobodnych oscylacji prądu w obwodzie pierwotnym prądu...
Sprawa jest prosta. Zwarcie w obwodzie przerywacza. Prąd w cewce i jej temperatura świadczy o tym, że przerywacz jest zwarty/uszkodzony/zużyty - np. starty popychać, który się ślizga po krzywce. Sprawdź czy przerywacz ma prawidłową przerwę, tj. około 0,6 mm i czy przy obracaniu wałem i załączonym zapłonie na przerywaczu się nieco iskrzy. Może też mieć...
A brak iskry to zależy od kondensatora? Dodano po 6 Cewka zapłonowa co ile się może spalić tak mniej więcej?
Jak założysz kolo magnetyczne na wałek, pamiętając o klinie to odstęp na maksymalnym rozwarciu platynek ustaw na ok 1mm, przy tak ustawionej przerwie dopiero sprawdź miernikiem przejście między kabelkiem od platynek a masą. nie powinno być piszczenia miernika. Pamiętaj,że "kluczyk" musi być włożony albo odkręć przewód idący do stacyjki, łączacy się...
Ta pojemność pasuje i napięcie też. To moduł zapłonowy, kondensator chyba gałęzi klucz cewki.
Wyjaśniam: -nawet jeżeli zapłon byłby przestawiony to iskrę by dawał (ew. w złym momencie), a w tym przypadku iskra "znika" całkowicie, nie wiem czy to ma związek z ciśnieniem w cylindrze czy co, bo dzieje się tak dopiero po wkręceniu czegokolwiek w głowice -klin jest cały (ściągałem magneto) -kondensator, przerywacz i cewka zapłonowa (ta przykręcona...
studisat_ Dość proste i jak dla Ciebie. Cewka zapłonowa samochodowa, kondensator ~5µF/400VAC oraz regulator fazowy na triaku - ściemniacz. Takie cudo daje kilkanaście KV przy 50Hz.
Tam jest transformator T stanowiący część przetwornicy do ładowania kondensatora C4 napięciem około 300V, i cewka zapłonowa, która z tego robi kilka/-naście kV.
Witam Mam Fiata Uno 899cm z 2000r. Planuję w nim zamontować kondensator przeciwzakłóceniowy na cewkę zapłonową ( np. taki z Fiata 126P). Chciałbym się dowiedzieć czy ten montaż nie spowoduje zniszczenia innych elementów układu elektronicznego tego samochodu?????? oraz gdzie podpiąć ten kondensator???. Bo z tego co wnioskuję to muszę przed samą cewką...
Szanowny Kolego. Widząc nieprawdopodobną dbałość o najmniejszy detal tej repliki, dorzucę swoją ,,wizję'' odwzorowania układu zapłonowego, a pamiętajmy, że mamy rok 1886. Akumulator - ze schematu wynika, że były to dwa ogniwa ołowiowe w szklanych, lub ebonitowych pojemnikach, czyli napięcie w układzie wynosiło 4,4VDC. Można takowe jeszcze zakupić, postaram...
no kolego jeżeli chcesz to zrobić bez akumulatora to najtańszym i najprostszym sposobem zostaje ci naprawić zapłon oryginalny, niestety. Zresztą nie ma tam nic skomplikowanego zostają ci do sprawdzenia platyny, cewka zapłonowa i kondensator. Pytanie czy masz w ogóle iskrę no zakładam że świecę masz sprawną, jeżeli masz to czerwoną czy niebieską, jeżeli...
Sprawdź co jest powodem gaśnięcia czyli czy ma później iskrę czy to wina paliwa. Stan nowej świecy też nie jest tu bez znaczenia , no i kolor iskry jest bardzo ważny. To może być cewka lub kondensator przy aparacie zapłonowym z tym że nie pamiętam czy s51 nie był już na module. Trzeba szukać
zapłonowy cewka kondensator cewka zapłonowy kondensator kondensator zapłonowy
skrypt uruchamia automatyczny programator zmywarka elektrolux rozgrzany silnik gaźnik przerywa
katalog tranzystorów mosfet centralny zamek renault megane
Niedziałający wyświetlacz w tunerze Pioneer FZ-460 - przyczyny i diagnostyka Przewód głowicy Epson L1210 - specyfikacja i wymiana