To dużo tłumaczy ,więc bym dał inny.
Są to kondensatory foliowe stałe, np.:
Tak nie do końca. W takim układzie rezonansowym przepływa prąd przemienny w.cz. przez okres rozładowania się energii. Natomiast cewka WN działa jak transformator, z resztą do CDI stosuje się cewki WN o zupełnie innych parametrach. To nie jest zapłon indukcyjny tak jak klasyczny bateryjny czy TCI, że energia jest ładowana w indukcyjności cewki a iskra...
Przecież na pierwszym zdjęciu jak byk widać o co chodzi. Żarzą się elektrody, a nawet dochodzi do wyładowania w ich obrębie, czyli przebity kondensator zapłonowy. Szukaj przebitego kondensatora 1000-1200V/2,2-3,3nF, od którego ścieżki prowadzą tylko do przylutowanych przewodów od oprawek. Strzelam, że to będzie ten przy dławiku. https://obrazki.elektroda.pl/6212656100_...
Zapewne padł kondensator zapłonowy, to prawdopodobnie jeden z tych zielonych.
Proszę bardziej doświadczonych o pomoc w naprawie. Kondensator zapłonowy dostał przebicia. Skoro katody się żarzą, to znaczy, że reszta jest sprawna. Wstaw 2,2-4,7nF/1000V i będzie działać. https://obrazki.elektroda.pl/7627722600_...
Wiem, że późno napisałem, ale jeśli dalej jej nie naprawiłeś to sprawdź kondensator zapłonowy oznaczony jako C9, prawdopodobnie ma zwarcie i dlatego taki efekt masz.
Kondensator aparatu zapłonowego 0,25uF
Tak. Dokładniej to kondensator jest zrównoleglony z przerywaczem. Powodzenia w próbach.
Możliwe, że jest to kondensator: (155) 1,5uF (2G) 400VDC Posiłkowałem się tym linkiem: https://circuitspedia.com/how-to-read-ce... Dodano po 2 Poniżej link z oznaczeniami materiałowymi kondensatorów: https://kaizerpowerelectronics.dk/theory...
Sprecyzuj co dla ciebie znaczy zapłonowy lub podaj urządzenie w jaki m występuje?
Dawno temu mieliśmy zbudowane takie jeździdło na bazie malucha. Z elektryki był tam -alternator+regulator -akumulator -rozrusznik -stacyjka -cewka zapłonowa -przerywacz+kondensator (aparat zapłonowy) dla formalności - nie jeździło po drogach publicznych. Weź schemat instalacji elektrycznej z malucha - nie ma tam wielu elementów
(at)elsat1 Standardowy kondensator zapłonowy od np. WSK. On chyba ma 0,1 czy 0,5 µF / 250V. Podłącz, a następnie sprawdź iskrownik za pomocą wkrętaka z neonówką zamiast świecy. Prądnice możesz uruchomić i też sprawdzić za pomocą zasilacza 6V DC i wydajności 1 A, np prostownika.
Możesz zastosować np. taki co był przy dużym fiacie, maluchu czy polonezie, ten montowany przy cewce, powszechnie dostępny w sklepach
Jeżeli kondensator masz przy aparacie zapłonowym ,to dodatkowe kondensatory wydają się zbędne.
Dlaczego równolegle do kondensatora zapłonowego? Lepiej szeregowo i zwiększyć wartość tego kondensatora.
Ja bym w tym "stateczniku" dodał termistor ptc równolegle z kondensatorem zapłonowym, albo zmienił ten wynalazek na porządną elektronikę z ciepłym startem. Zimny zapłon dość szybko ubija lampy. Te nie są tanie.
zakłucenia radia pochodzą najczęsciej od alternatora gdy słychać gwizdy wraz dodaniem gazu lub trzaski od aparatu zapłonowego te dolegliwości likwiduje się odkłócając alternator i aparat zapłonowy kondensatorami
Chyba odpowiednia będzie cewka zapłonowa od fiata 126p. Układ zapłonowy najprostrzy: kondensator ładowany z sieci przez prostownik i rezystor (drugi kondensator przed prostownikiem może być ogranicznikiem prądu ładowania zamiast rezystora). Rozładowanie kondensatora przez tyrystor i uzwojenie pierwotne cewki zapłonowej. Pojemność kondensatora proponuję...
na początek zmień kondensator przy aparacie zapłonowym i sprawdż czy odbija ssanie
Zamień miejscami przewody WN i sprawdź czy coś się zmieni (poprawi) na tym drugim wyjściu. Jeśli tak to uszkodzony kabel WN a jeśli nie to najprawdopodobniej uszkodzona cewka zapłonowa. Sprawdź także kondensator przy aparacie zapłonowym (najlepiej podmienić na inny sprawny) i ustawienie przerwy na platynkach.
Kondensator w układzie zapłonowym spowalniał narastanie napięcia na rozwierających się stykach przerywacza, dzięki czemu nie zapalał się tam łuk. Bez kondensatora, nie tylko styki się wypalają, ale większość energii zgromadzonej w cewce wydziela się w łuku na stykach i iskry po stronie wtórnej nie ma.
Słaba iskra i brak wysokich obrotów hmm.... zacznij od przeczyszczenia wszystkich styków instalacji zapłonowej. Wygląda to tak jak by cewka CDI nie ładowała dostatecznie kondensatora w module zapłonowym.
A ten układ z obrazka to nie jest elektroniczny układ zapłonowy bez przerywacza ? A to w kółku z napisem silnik to jest to co siedzi w aparacie zapłonowym silnika i zastępuje mechaniczny przerywacz zapłonu .
Proponuję od razu założyć sobie dwuwyjściową cewkę i bezpośrednio podłączyć świece - będzie DUŻO bardziej bezawaryjne Oczywiście to nie pomoże bo tutaj ewidentnie masz problem albo z przerywaczem, albo jeszcze pewniej z kondensatorem aparatu zapłonowego, bo one często padają schemat jest banalnie prosty, plus po stacyjce przychodzi na jedną śrubkę cewki...
Rozrusznik – to Kolega kojarzy, prawda? Natomiast cewka zapłonowa: 15 do plusa a 1 do aparatu zapłonowego, na kondensator. Cewkę zapłonową dobrze przymocować do silnika lub jej masę doprowadzić dodatkowym przewodem do kadłuba silnika. N6 to opornik dodatkowy, powinien być na przewodzie z samochodu; na tą chwilę pracy nie jest wymagany. N to cewka,...
Zwykła cewka podwójna plus rezystor lub oryginalny przewód oporowy. Bez problemu znajdziesz na szrocie. Natomiast Twój problem leży zapewne w kondensatorze w aparacie zapłonowym lub samych platynkach.
Czy to jest kondensator 68 mikro na 450v?
To elementy układu zapłonowego. W kazdym klaszycznym układze zapłonowym jest kondensator przy przerywaczu. Pojemność, to około 0,2 - 0,25 uF.
Witam, jaki był fabrycznie montowany kondensator w aparacie zapłonowym? Chciałem go sobie profilaktycznie wymienić, obecnie mam tam wstawiony KPs-010-1 25µF. Jest to niby kondensator z aparatu zapłonowego od poloneza/fiata 125. Wstawić taki sam? Edit: Specjalnie dla fanów MF-70 taka oto tapetka mojego skromnego autorstwa: http://obrazki.elektroda.pl/5658389000_1...
Musisz pokombinować z przerywaczem i kondensatorem. Styki powinny się rozwierać w odpowiednim miejscu (położenie biegunów koła magnesowego względem rdzenia cewki zapłonowej). Kondensator, jeśli chcesz mieć porządny to kup w elektronicznym MKP 0.22µF/630V, te co można kupić w sklepach motoryzacyjnych są często niskiej jakości. Cewka zapłonowa jest...
Kondensator masz pod aparatem zapłonowym. http://obrazki.elektroda.pl/7092052200_1...
Daj zdjęcie całej płytki. Sprawdź kondensator zapłonowy.
Zmniejsza iskrzenie na przerywaczu w aparacie zapłonowym.
Jest więcej możliwości; nie działa generator, nie działa synchronizacja z siecią 230V, nie działa wyzwalanie opto, utrata pojemności kondensatora zapłonowego, zimne luty. Zrób jeszcze jedno zdjęcie od strony ścieżek, bo są tam cienie i to przeszkadza. Można zrobić test transformatora WN/kondensatora zapłonowego: https://obrazki.elektroda.pl/3889526200_...
Taką jawkę miałem przeszło 20 lat temu. Moim zdaniem masz źle kable. Z tego co pamiętam to z cewki impulsowej idzie prąd do cewki zapłonowej przecinany przez stacyjkę ( za lampą dwa czarne kabelki są połączone ) a powrót jest z cewki zapłonowej na przerywacz. Na zdjęciu widzę że przy silniku masz zielony kabelek zmostkowany z przerywaczem - źle. Z cewki...
Nie potrzeba 6 transformatorów, wystarczy jeden, tylko ilość dławików i kondensatorów zapłonowych musi być taka sama jak liczba zasilanych lamp.
Czy kondensator zapłonowy wraz z rezystorem jego ładującym mogą być tego przyczyną? Obecnie mam R=100k i C=100nF. Przy podanych wartościach elementów, nie sądzę żeby było to przyczyną zmniejszenie czasu między błyskami.
podpinam kondensator pod zacisk 1 na cewce Nie do końca..., Kondensator, który masz koło cewki, to kondensator przeciwzakłóceniowy, ma za zadanie tłumić zakłócenia pochodzące z układu zapłonowego, tak aby nie były słyszalne w radiu na falach średnich i krótkich (AM), dziś już chyba nikt nie używa w samochodzie takich zakresów, więc ten kondensator...
Sprawdź kondensatory zapłonowe. Czasami tracą pojemność i świetlówka się nie zaświeca.
https://obrazki.elektroda.pl/4077833700_... Tak, zgadza się. Z kondensatora wychodzą dwa przewody, jeden podłączony jest do platynę, a drugi gdzie? Do cewki na "+" ?
Witam Czy ktoś może wie gdzie znajduje się kondensator cewki zapłonowej bo nie mogę go wypatrzyć? Znalazłem natomiast pod przednim lewym reflektorem element przykręcony do karoserii o wyglądzie rezystora ceramicznego dużej mocy. Co to jest i w jakim obwodzie pracuje?
Szanowny Błażeju, te moje ,,ALBO-ALBO,, dotyczyło tego rysunku autora na którym nie ma styków z oznaczeniami 1 i 15 jak na cewkach starszego typu. Jako że autor oznaczył sobie kolejnymi cyframi:1,2,3i4. A każdy kto miał styczność z tym zapłonem wie że nie ma znzaczenia na który styk podłączymy aparat zapłonowy gdyż te styki 1i2 są wewnątrz cewki zmostkowane...
Witam . Sprawdź jeszcze cewkę zapłonową i łącznik pomiędzy cewką a przewodem zapłonowym . Z kondensatorami nie ma problemu mam tego troszkę .
Cewka zapłonowa ma dokładnie taką samą budowę, co cewka do dwubiegowego Rometa. Jedna cewka współpracująca z przerywaczem, druga cewka generująca wysokie napięcie na świecę zapłonową. Jak pisałem wcześniej, sprawdź przerywacz, kondensator i połączenia skręcane.
Koszt będzie duży. Trzeba zainstalować dławik(balast), układ zapłonowy i kondensator. Dodatkowo gniazdo pod lampę wyładowczą i filtr UV. Reasumując prosto i tanio się nie da.
Sprawdziłem cewki wg danych serwisowych i po stronie fajek mają nie całe 23kΩ a powinny między 30kΩ a 40kΩ :/ nie chciał bym niczego kupować zanim nie bede pewny na 100%
Połączenie szeregowe kondensatorów sugeruje że napięcia w układzie są rzędu 500V /dwa kondensatory na 250V/. Układy zapłonowe pracują impulsowo więc elementy muszą być wytrzymałe na przepięcia. Ponadto przez te kondensatory płynie cały prąd cewki, więc powinny być przepustowe o odpowiedniej jakości. Myślę, że dioda powinna być na co najmniej 600-800V...
Kondensator zapłonowy szukaj choćby do 126p lub simsona czy rometa na platynkach. Mają one 0,22 ale to nie ma znaczenia.
Witam serdecznie. Próbuję naprawić moduł zapłonowy do motocykla Moto Guzzi. Rozebrałem całość, obejrzałem płytkę i moją uwagę zwrócił jeden element, który wygląda na zniszczony. Wg. mnie jest to kondensator, ale nie wiem jakiego typu i czym można go zastąpić. Poniżej zamieszczam zdjęcia. Z jednej strony jest jakby wylany? czy przez to układ może nie...
jutro spróbuje zrobić dokładniejsze zdjęcie tego czegoś co wydaje mi się ze będzie tym kondensatorem zapłonowym i może mi coś doradzisz
(at)rm1 z tym pomiarem napięcia nie jest tak łatwo ponieważ zwykle mierzy się napięcie na naładowanym kondensatorze 0,1 uF jeśli mierzymy na stykach a ogólnie dostępne mierniki natychmiast go rozładowują (np. miernik o rezystancji wewnętrznej 20k/V rozładuje kondensator po ok. 1/4 sek.). Najlepiej byłoby pomierzyć napięcie na kondensatorze głównym,...
Witaj kolego, czy podstawiałeś nowy kondensator zapłonowy- bo objawy opisane przez Ciebie wskazują na jego usterkę (za mała pojemność lub jej brak powodują "opalanie" styków przerywacza i zanik iskry)
Cewki powinny być identyczne. Jeśli będą różne to napięcie i prąd nie będą się równo rozkładać, mogą też wystąpić różne dziwne zjawiska rezonansowe. Chociaż niewykluczone, że na różnych cewkach też będzie działać. Kondensatory zdecydowanie nie elektrolityczne.
W ten sposób nie sprawdzisz cewki. Twój "impuls skrobiący" jest zbyt długi, aby przeskoczyła iskra na świecy. Jeśli chcesz dalej testować cewkę w ten sposób wepnij jakiś kondensator zapłonowy w układ. Pozdrawiam!!
to jeszcze kondensator zapłonowy można by podmienić a jak simeringi wału? wymieniane były? czy strasznie stare? gaźniki komarowe są bardzo proste i zwykle akurat są najmniej zawodne a najgorszy jest zapłon
Od 2 lat wyskakuje kod błędu 09 (problemy z wentylatorem) i piec się zawiesza.(raz kilka razy dziennie - raz ponad miesiąc pracuje bez przerw). Dwóch kolejnych serwisantów nie dało sobie z nim rady, a wymienili: -presostat (2x) -płytę główna elektroniki, -wentylator, -zawór trójdrożny, -elektrodę jonizacyjną i zapłonową, - kondensator zapłonowy (2x)...
111111, (Masz jakies doswiadczenia, do jakiej wielkosc kondensatora iskra poteznieje, a po jakiej zaczyna zanikac ?) - W zależności od parametru starszych cewek zapłonowych fabrycznie zalecane były kondensatory od 0.33 do 0.47uF - wtedy powinna dawać najmocniejszą iskrę. Jeżeli chodzi o blokowanie zapłonu to możesz eksperymentować - ja podłączałem pod...
Witam serdecznie!! W którym miejscu z Seacie Ibiza znajduje się w/w kondensator?? Przejrzałem wszędzie gdzie mi przychodziło do głowy i nie widziałem. Przy okazji jaki tam jest kondek?? muszę go wymienić i nie wiem gdzie on jest i jakiej jest wartości.
Tak naprawdę częstotliwość nie ma tu znaczenia...Chodzi tylko o to , by przez cewkę nie płynął cały czas prąd stały , bo się sfajczy...Po to właśnie był kondensator zapłonowy, a czas jego rozładowania przez cewkę wynosił kilkanaście µs.... No i masz już schemat.... i po kłopocie Może lepiej byłoby aby przebieg z NE 555 był niesymetryczny ... najprawdopodobniej...
Wlaśnie problem w tym, że tego kabla nie mam. Z rysunku można jednak wnioskować, że jest podłączany w tor ze świecą (takim trójnikiem między kabel i świecę). Pytanie tylko, czy w tym trójniku połączenie jest galwaniczne do kabla wys. nap., czy sprzężenie przez cewkę.
Krzysiek, czyli ta hybryda posiada w sobie i statecznik, i układ zapłonowy oraz kondensator?
Witam Sprawdź przerwę na aparacie zapłonowym jak i sam zapłon,jeżeli jest O.K ,sprawdź śrubę regulacji mieszanki (powinna być wykręcona 2i ½ obrotu).Częstą przyczyną że silnik niezbiera się na obroty jest kondensator zapłonowy
Witam, ten problem był poruszany na forum(poszukaj), możesz zastosować rezystor połączony równolegle ze świetlówką który nie dopuści do naładowania kondensatora powyżej napięcia zadziałania układu zapłonowego.
A przerywacz to gdie ja moge tam znalezc? Można zamienic kondensator na moduł zapłonowy z fiata 125p? jest mozliwosc? W tym stanie wiedzy Kolegi - to zadanie bym sobie darował... Poszukaj Kolego na złomie kondensatorków przykręconych do aparatu zapłonowego starych aut: Żuk, Fiaty 125 i 126 i tym podobne (część 5 na rysunku z linku). Zaznaczamy lub...
Nie kojarzę go w tym konkretnym aucie, ale ogólnie żeby miał sens musi być jak najbliżej cewek zapłonowych.
Nie przesadziłeś, krytyczny parametr to pojemność. Za dużo źle, za mało też źle. Napięcie pracy ma być nie mniejsze niż.. i tyle. Większe w niczym nie przeszkadza. Może minimalnie podnieść trwałość, gdyby okazało się, że kondensator pracuje na granicy tych 350V. Poza tym taki element będzie miał większe wymiary. Zastosowałeś kondensator do celów motoryzacyjnych,...
Również niewiele znalazłem na ten temat w internecie. Czyli moduł będzie z powodzeniem pasował do standardowego chińskiego CDI, a większy jest może ze względu na zastosowanie większego kondensatora w środku?
Sprawdziłeś zasilanie kondensator i masę ?
Niebieski do kondensatora, zielony do cewki zapłonowej.
Uszkodzony może być kondensator zapłonowy. Wyżej już kolega dokładnie sprecyzował to, na co Cię autorze próbowałem nakierować. Co za problem jest podłączyć rurkę pod statecznik z innej, sprawnej świetlówki?
Przepraszam, że zapytam; umiesz czytać? Masz tam podany numer części i znamionową pojemność tego kondensatora w mikrofaradach... więc odczytaj sobie sam... przecież z oryginału łatwiej jak z fotki :cry: Jak na razie, to w dziedzinie kondensatorów zapłonowych w silnikach z zapłononem iskrowym mieszanki nic nie zmieniło się.
Standardowe, 0,22uF/600V - używane we wszystkich układach klasycznych, z przerywaczem mechanicznym.
Gaśnięcie po nagrzaniu, to objaw zacierania silnika. Ten jest dwusuwowy czy czterosuwowy? Po nagrzaniu może też się psuć układ zapłonowy. Szczególnie podatne będą wynalazki z elektroniką. Kondensator zapłonowy też może być podatny na wysoką temperaturę. Słabnie izolacja w kondensatorze, słabnie izolacja kabla WN i fajki. Musisz zaobserwować czy po zatrzymaniu...
Z kolei, nie można ograniczać napięcia na tyrystorze (a właściwie na kondensatorze zapłonowym), bo impulsy zapłonowe lampy mogą być za małe, żeby ją odpalić. Ona potrzebuje parę kV do zapłonu. pozdr. I tu się nie zgodzę, napięcie w zakresie 30 do 45V jest wystarczające. Wyższe napięcie może doprowadzić do przebicia kondensatora, tyrystora lub transformatora...
To co opisałeś jako cewka to jest właśnie kondensator zapłonowy, widzę ,że ma lutowane przewody, ale można go zastąpić każdym innym o takiej wartości jak oryginalny z pewną zgrubną tolerancją parametrów no i gabarytami.
Ze zdjęcia nie można zbyt dużo wywnioskować. Masz schemat połączeń na module zapłonowym, a kondensator to filtr 'anty-zakłóceniowy'.
Ja bardzo dobrze wiem do czego służy ten kondensator. Wiem także o takich szczegółach jak prąd samo-czyszczania styków przerywacza. Ale kolega nie bardzo widzę zna się na "zelektronizowanych" układach zapłonowych bazujących jeszcze na przerywaczu lub nie zrozumiał co w ogolę zaproponowałem. Ja proponuję tego typu "układ zapłonowy" wstawiony pomiędzy...
Witam Postaraj się o schemat prostej przetwornicy tranzystorowej o napięciu wyjściowym ok 300V i względnej wydajności prądowej, wyprostowane napięcie jest podawane na kondensator ok 1-2uF druga nóżka na cewkę zapłonową. Wyzwalanie iskry następuje gdy tyrystor sterowany z przerywacza zwiera do masy kondensator. W latach 70-tych robiłem to do MZ 250 Sport,...
Chciałbym podłączyć 3 żarówki po 70W pod układ zapłonowy 250W taki jak podałem w opisie i na obrazku Zapomnij kolego o tym pomyśle. Lampa składa się z czterech elementów. Statecznik, uklad zapłonowy, kondensator mocy biernej i źródło światła. To jest prawidłowy zestaw do zasilania HPS. Dla źródła światła o mocy 70W musi być statecznik 70W i dostosowany...
Jak trzeba gazować żeby nie zgasł, to sprawdź jednak gaźnik. Z ostatniego opisu wygląda, jakby nie miał wolnych obrotów (zapchana dysza w gaźniku); jeszcze pokusiłbym się o sprawdzenie serwa z wężem oraz kondensatora na aparacie zapłonowym. Poza tym nie mam więcej pomysłów. f.
problem rozwiązany. Żle zmasowany kondensator zespołu cewki zapłonowej.
Kondensator wymień.
Jeśli na neonówkę mówisz mała zaróweczka to raczej odpuść sobie. Nie poradzisz, a jeszcze wysokim napięciem lub nawet tylko ładunkiem kondensatora zapłonowego zrobisz sobie krzywdę. Nie żartuję. Żeby takie układy budować lub nawet tylko przerabiać, minimum wiedzy z danej dziedziny trzeba posiadać. Pozdr.
...czy zawiera on układ zapłonowy i kondensator Według wszelkich prawideł powinien zawierać statecznik, układ zapłonowy oraz kondensator, ale przez obudowę trudno na 100% stwierdzić- element z żółtą etykietą to prawdopodobnie układ zapłonowy, po lewej prawdopodobnie statecznik elektromagnetyczny- kondensatora nie widać, ale powinien być cylindrycznego...
Może być jeszcze kondensator zapłonowy uszkodzony, po dodaniu gazu gaśnie, albo styki się poluzowały. Wepnij na próbe drugi miedzy mase a młoteczek przerywacza lub prościej pod przewód który prowadzi do wyłącznika zapłonu. Objawy też są takie jak napisałeś pzry niesprawnym kondensatorze. Trudno w ślepo jeszcze coś dodać w odpowiedzi.
Przypatrz się napięciu maksymalnemu na stykach i prądom przy napięciu stałym. Przy stałym prądzie łuk między stykami nie gaśnie tak łatwo jak przy przemiennym i można szybko wypalić styki. Równolegle do styków dołącz kondensator o pojemności 220 - 470nF, żeby gasić ów łuk. Może być kondensator zapłonowy z samochodu, ale jest duży. Napięcie pracy co...
Tu masz gotowy schemat opublikowany kiedyś w EP: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13... Można też bawić się z elektroniką od świetlówek kompaktowych (ich konstrukcja jest podobna), ale aby uzyskać właściwy prąd płynący przez świetlówkę należy wymienić dławik wyjściowy oraz odpowiednio dobrać kondensator zapłonowy.
musi miec jeszcze kondensator bo wtedy bedzie problem z iskrą
Prawdopodobnie kondensator cewki zapłonowej - zbędne w obecnych czasach.
Ok. Dzięki za szybką odpowiedź. A gdyby ten kondensator nie pomógł, wie może ktoś jak i czym zaekranować układ zapłonowy.??
Witam..... Myślę że oprócz kondensatora C2 i cewek zapłonowych nic nie stoi na przeszkodzie aby zastosować typowy ściemniacz oświetlenia 230V, ewentualnie po wymianie triaka na mocniejszy?
Mogą być 2 kondensatory połączone równolegle. Warunkiem ich zastosowania jest uzyskanie podobnej pojemności wypadkowej.
Około 2-3 µF. Jest to kondensator przeciwzakłóceniowy.
Panowie,kondensator w układzie zapłonowym równolegle z przerywaczem Rozwiń to twierdzenie.
Ja bym proponował w układzie astabilnym dodać przełącznik, żeby kondensator C1 łączyć albo z pinem 2 - tak, jak jest w tym układzie połączony - albo z opornikiem idącym do plusa zasilania - i wtedy można układ wyzwalać przez zwieranie pinu 2 do masy - można przez opornik, i szeregowo z nim mały kondensator. Jeszcze potrzebne są jakiś duże oporniki do...
od strony + stacyjka strona - przerywacz w aparacie zapłonowym plus kondensator przykręcony do aparatu zapłonowego
Magicznym elektronikiem nie jestem, ale zajmowałem się trochę zasilaniem świetlówek na różne sposoby i pewne doświadczenie mam, ale ostatnio brakuje mi na to wszystko czasu... W przypadku zasilania z 230V~ proponuję zainteresować się kostką IR2153, do niej para mosfetów IRF740 i spokojnie pociągną nawet 4 lampy o mocy 36-40W każda. Oczywiście stosuje...
Świst wcale nie musi, a pewnie nawet nie jest spowodowany brakiem kondensatora. Świszczy albo uszkodzony alternator, albo układ zapłonowy. Ale skoro już musisz go mieć, to załóż jakikolwiek - 4,7uF też będzie dobry, tak samo jak 1,5uF. Z biedy możesz nawet kondensator z układu zapłonowego założyć.
Kolego przy aparacie zapłonowym jest kondensator? Dodano po 1 Mam nowa cewke do niego gdybys potrzebował
kondensator układ zapłonowy zapłonowy cewka kondensator cewka zapłonowy kondensator
urwany kabel cewki znajduje filtr oleju rezonans karoserii
klimatyzator przenosny zegar metron instrukcja
Mercedes W210 E230 wiązka elektryczna A2104403806 – gdzie kupić nową lub używaną? Renault 7514 i Sipma Classic – brak ciśnienia w belarce, diagnostyka hydrauliki