Producentem złącza jest AMP, tu znajdziesz w ofercie: http://www.swiat-kabli.com/index.php/cat...
Prąc cewki wynika z pracy ogranicznika nadprądowego w module zapłonowym.Cewka ma rezystancję 0,6 oma .Przy 12V popłynie prąd 20A (dobrze wyliczyłem?).Tak będzie jak ją podepniesz bezpośrednio do napięcia.Po to w module jest stabilizacja prądu.Przyglądniej się jak ona działa-powinna ograniczać prąd cewki do wartości 8A
Cewka zapłonowa?
Stawiam na cewkę zapłonową.
Teoretycznie tak. Ponieważ akumulator może być podłechtany i już tak dobrze nie radzić sobie z dużym obciążeniem którego potrzebuje wentylator chłodnicy jak i cewka zapłonowa.
Podmień cewkę zapłonową, potrafią dostać przebicia.
Cewka zapłonowa do wymiany i świece jak nie wymieniałeś.
Cześć. Mam obrotomierz przerobiony i będzie działał na 2 cylindry. Problem bo nie wiem jak po podpiąć pod cewkę zapłonowa. Po prostu do kabli niskiego napięcia podłączyć?
Witam . Na dyszę idzie (+).Cewkę jaką posiadasz ,olejową czy suchą?.Jeżeli masz tradycyjny układ zapłonowy z aparatem to wyjście z cewki łączymy z aparatem ,a na aparacie kondensator 0,22µF.Cewka sucha pracowała przez t.z.w rezystor drutowy (taki przewód niebieski,gdyż ta cewka wymaga niższego napięcia zasilania,jedynie jak startowało się rozrusznikiem...
A mierzyłeś może rezystancję tej cewki i indukcyjność obwodu pierwotnego? Mam w domu cewkę od cinquecento to można by porównać parametrami, która jest lepsza. A jaką miałeś cewkę w oryginalnym zastosowalnym układzie zapłonowym? Pozdrawiam.
Jest to tradycyjny układ i jest też mało miejsca na zamocowanie cewki. Na jakimś zagranicznym forum znalazłem, że oryginalnie cewka ma 5 om, więc nie wiem czy cewka od np. MZ wystarczy. Innym problemem jest to, że silnik ten ma 4 cylindry, przez co dochodzi znów problem z miejscem.. Czy ewentualnie można próbować zwiększyć rezystencję tej cinquecento?
Mam problem z Fiatem Cinquecento 900.problem tkwi w tym ,że ciśnienie w cylindrze jest w normie,tylko ze nie pali na 1 cylinder wie ktoś co może być przyczyną?Dodam ,że zmieniłem świece i cewkę zapłonową..w dalszym ciagu jeden cylinder nie pali...
i mierzenie cewki niewiele da. Lepiej po ciemku zajrzeć na pracujacym silniku czy iskier gdzieś nie widać Dobry sposób aby obejrzeć jak zachowuje się cewka po ciemku. Jeżeli dysponuje się przyrządem do pomiaru rezystancji izolacji to dopiero można stwierdzić czy cewka nie ma przebicia. Jednak problemy z cewką mogą występować z innych przyczyn np. przerwa...
Przecież może być dokładany "immobiliser" (to szumna, oficjalna nazwa montażysty) a tak naprawdę odcięcie zapłonu i padło, takie różne badziewia na "pastylkę" na breloczku... Dobrze mówię? A naprawdę to autor jest "przekonany" że to nie cewka, przewody itd. A czy sprawdzał konkretnie napięcia, czy tylko głebokie przekonanie; bo tak sobie będziemy dywagować.
Witam! Panowie i Panie zakupiłem traktor Sam-a na podzespołach ciągnika Polskiej produkcji typu Dzik-2. Ogólnie z tego Dzik-a to został tylko skrzyniomost i koła tył. Reszta tj. rama, przód itp to jest składanka z różnych dostępnych rzeczy jakie ktoś tam nazbierał. Jednostka napędowa to słynny Fiat 126p i mam pytanie czy wĺaśnie do tego silnika będzie...
No to może byc problem cewka modół i wiele innych słaba masa mogła uszkodzić jednostkę sterującą. Sprawdź zasiania w układzie zapłonowym.
Moim zdaniem układ można było zrobić taniej i lepiej, ale to tylko moje zdanie. Jakiś czas temu robiłem podobny układ (żeby psy nie robiły sobie kibla pod choinkami przed moim domem). Zastosowałem generator na ne555 i przez tranzystor 2n3055 kluczowane pierwotne cewki zapłonowej z cinquecento (dobór elementów podyktowany zawartością szuflady), efekty...
Dodatkowy przewód pod cewkę zapłonową, dodatkowo należy obrotomierz przeskalować żeby prawidłowo wskazywał obroty.
Zarowy w Cinquecento 700 posiadają samoregulatory hydrauliczne, ich się nie reguluje. Cinquecento nie jest na rodzielaczu, posiada moduł zapłonowy typu nanoplex i jedną cewkę na dwa cylindry. Gdyby nie pracował na wszystkie cylindry (a ma tylko dwa) to nie miałby totalnie mocy i strzelał by w wydech. Według mnie gaźnik do regulacji o ile to FOS/Weber,...
Witam. Od niedawna jestem posiadaczem cc 700.Nie było w tym aucie radia i mój znajomy montował to radio. Kiedy radia nie było to auto odpalało mi bez problemów a teraz nie chce odpalać. Nie wiem czy to może być przyczyna radia,wszyscy mi mówią że to może być moduł lub cewka zapłonowa. Moduł jest zmieniony i cewka jest nowa a auto nie odpala dalej. Przy...
Witam Forumowiczów! Bardzo proszę o pomoc i sugestie w rozwiązaniu następującego problemu: posiadam czujnik indukcyjny zbliżeniowy, na wyjściu którego mam uformowany sygnał prostokątny 0,6V-12V, obciążenie max. 200mA (czujnik normalnie służy do sterowania automatyką przemysłową). Jaki mógłbym dobrać to niego moduł zapłonowy (fabryczny lub "własnej roboty")...
Tak może być słaba kompresja, ale może jeszcze sprawdzić układ zapłonowy(świece, przewody, i cewkę). A dzieje sie tak niezależnie od temperatury silnika czy wilgotności powietrza?
Hmmm... Też prawda... Nie długo właśnie szykuję się na wymianę oleju to i przy okazji płyn chłodniczy wymienię. Wycieków jak narazie żadnych nie zauważyłem. Na początku pisałem też że auto przerywa - pojechałem wreszcie do mechanika bo te dochodzenie do tego niedługo by mnie więcej kosztowało niż to warte. Do wymiany poszedł popychacz pompy paliwa i...
Witam, może ktoś wie co zrobić z moim cieniasem żeby odpalał jak jest silnik ciepły, bo już nie mam do niego nerwów :cry: Na zimno odpala elegancko i bez problemów, a jak trzeba go odpalić po dłuższej jeździe to albo pozostaje kilkanastokrotne piłowanie i modlenie się żeby załapał lub odpalanie na pych. Dodam że wszystkie filtry zostały wymienione,...
Temat był wielokrotnie poruszany . Kabelki WN do wymiany , a jak są nowe i dalej to samo ,to cewka zapłonowa prosi o wymianę . Te cewki dość często są problemem w CC ,pęka izolacja i dostają jakiś dziwnych przebić.
Jeśli dwa cylindry wypadły to może któraś z cewek zapłonowych?
Sprawdź przewody od czujnika położennia wału ( za kostką przed przewodem ekranizowanym) i do cewki zapłonowej.
Sprawdziłem zasilanie paliwem, jest OK. Odłączyłem zawór iglicowy w gaźniku (wykręciłem go i zaślepiłem otwór odpowiednim gumowym koreczkiem). Bez zmian. Zostało sprawdzenie układu zapłonowego. Wszystkie rezystancje są OK. Czyli mam trzy możliwe części do sprawdzenia: cewkę, czujnik położenia wału i centralkę sterującą. Wykonałem pomiary rezystancji...
przy lpg który jest bielektryczny napięcie cewka podnosi do 20 24tys volt dlatego czasami nie wytrzymują przewody lub cewka Jakaś nowa teoria w fizyce się pojawiła ???? praktyka nie fizyka ale to nie o tym mowa ważne żeby ktoś zrozumiał dlaczego występują strzały a powodem jest układ zapłonowy.A fizykiem nie jestem i wnioskuje z własnego doświadczenia....
Przewody, świece, cewka, czujnik położenia wału, moduł zapłonowy- wszystko zmienione. Z układu paliwowego pompa paliwa, przewody, filtr, gaźnik- wszystko zmienione :( Dlatego też nie wiem już co to może być. Co do wycia- na pewno nie jest to alternator gdyż jest po regeneracji.
Witam! Mam problem z moim ciniasem... otóż autko wogole nie zapala, kręci, kręci ale nie łapie :/ wymieniłem przewody do świec, świece i nic. Zamówiłem teraz cewke zapłonową ale wątpie, że to cewka... POMOCY!! Prosze o jakiekolwiek wskazówki... Ostatecznie czeka mnie holowanie do elektryka :/ PS. Auto ma tez zamontowany LPG
Często przyczyną są nadłamane lub oberwane przewody od czujnika położenia wału. Za złączem instalacji przed przewodem ekranowanym. Jeśli jest to aisan to to przejrzyj przewody dochodzące do silnika w/w i przewody do czujników , cewki zapłonowej i oczywiście przewód masowy
cinquecento ;)
Przerywacza nie ma, układ zapłonowy jest elektroniczny, jednak cewka jest i jak każda cewka jest włączona między +12V a układ kluczujący do masy - i tu właśnie można podpiąć obrotomierz. Można też owinąć kabel wokół przewodu WN i zbudować prosty układ na NE555 do sterowania obrotomierzem (pełniący rolę wzmacniacza impulsów - impulsy z anteny w postaci...
Świecenie kontrolki wtrysku było spowodowane tylko przetarciem tego kabelka i nie miało wpływu na zachowanie silnika. Moim zdaniem problem moze pojawić sie znowu a tkwi on w układzie zapłonowym, kable, cewki. Tak to własnie wtedy jest że raz idzie idealnie a raz wogóle, jak padnie świeca to nie chodzi wogóle a jak cewka czy kable dostają przebicia to...
Musisz się zdecydować z jakiej konkretnie marki samochodu wykorzystasz silnik. W przypadku fiata uno masz aparat zapłonowy z modułem i pozostaje podłączyć cewkę i zasilanie (3 kable), moduł jest w aparacie (są zawodne dlatego nie polecam), ale można zastosować zewnętrzny moduł np z poloneza. W przypadku silników VW polo/golf masz aparat zapłonowy z...
Żaden z nich, pierwszy z lewej to EDIS4 i współpracuje z EEC IV. Drugie to cewka do niego. Na jutro co dam foto tego, co cię uszczęśliwi. Wydaje mi się, że to optymalne rozwiązanie dla ciebie, gdzie masz i sterowaniem KWZ w funkcji obrotów wału i podciśnienia i ja bym tak zrobił, bo z pamięci to góra 13 kabelków, no chyba, że ktoś zaproponuje inną opcję...
właśnie to samo mi się dzieje też nie mam rury ale to nie jest ta przyczyna. U mnie po prostu jak się robi wilgotna cewka zapłonowa to zaczyna skakać iskra na wyjściu z cewki zapłonowej. Sprawdz czy nie jest to samo u ciebie. To że zamontowałaś rure mogło pomóc w tym stopniu że nie rzuca tak dużo wody spod koła na silnik. Sprawdz najlepiej wieczorem...
Wymieniony automat rozrusznika jest dowodem że już wcześniej poprzedni właściciel miał problemy z rozrusznikiem. Możliwe że przy okazji wymiany automatu zostały wymienione szczotki, oczyszczonu komutator, pogłębione rowki itp itd, Czyli taka domowa reinkarnacja rozrusznika. Co do ciężkiego dpalania to wszystkie powyższe rady są jak najbardziej prawdziwe....
wykręć swiece odłacz cewkę zapłonową i kręć przez 20 sekund silnikiem z wciśniętym gazem do dechy. potem opal świece nad kuchenka gazową i wkręć do silnika. Poskładaj wszystko i spróbuj odpalić . Jeśli nie zagada to kup eter i walnij w dolot . A swoją drogą to poco go rozbierałeś ??
dokładnie tak jak napisał pisior najlepsze rozwiazanie to sygnał "sterujący"cewką zapłonową. pomimo że jest tam modół sterujacy cewka i tak zasilana jest "tradycyjnie" i z zasilania (bierzesz sygnał - ten przerywany :). Są też rozwiązania że na przewodzie WN nawija się kilka zwoi kabla i przetwarza się tak otrzymany sygnał.
tzw. impulsator - czy jeżeli on jest uszkodzony to istnieje możliwość ze będą się uszkadzały cewki zapłonowe? jakie są objawy gdy padnie to ustrojstwo? Mam CC 1,1 SPI i padła mi cewka, wymieniłem ją, a przy okazji świece i kable WN, po paru dniach znów padła druga cewka, pojeździłem trochę i znów są podobne problemy. Sprawdziliśmy mapsensor (podłanczajac...
Kable i świece skontroluj, zobacz czy cewka zapłonowa daję iskrę na 2 tłoki i czy płynu nie ubywa bo jak ubywa to znaczy uszczelka pod głowica do wymiany Dodano po 6 Wciąga płyn/olej na tłoki i dlatego świece zalewa
Witam serdecznie! Bardzo proszę o wskazówki i podpowiedź. Posiadam Cinquecento 700 z 97 roku ( wersja z katalizatorem, gaźnik Aisan). Otóż od około 2 miesięcy mam poważny problem z odpaleniem samochodu. Dzieję się tak znienacka , bez uchwytnych przyczyn. Nigdy nie wiadomo kiedy problem wystąpi. Akumulator sprawny, wszystkie przewody wymienione, nawet...
A więc tak, dysze w komorze pływakowej : Pierwszy przelot : 100 Drugi przelot : 90 Dysze powietrzne : Pierwsza 220 Druga 260. Poziom zmierzę jak będę miał chwilkę, ale tak jak wcześniej pisałem mniej więcej pół gardzieli. Co do układu zapłonowego - wszystkie elementy są nowe ale nie wykluczam jakiejś wady któregoś z nich bo już naprawdę nie wiem co...
Witam :) Ponieważ miałem podobne objawy w swoim cc, a piszesz że twe objawy występują także latem podczas deszczu to radzę sprawdzić cewkę zapłonową. Moja miała mikropęknięcia na plastikowych wyprowadzeniach przewodów wysokiego napięcia ( tych do świec zapłonowych) i na wolnych obrotach właśnie wtedy kiedy było wilgotno następowało tam przebicie do...
Fakt ,w książce jest napisane że prąd na cewkę jest odcinany przy 6000 obr. a przywracany jest jak prędkość wału zmaleje do 5900obr-dlatego ta wskazówka tak szaleje .Więc trzeba by było się podpiąć pod czujnik położenia wału-tylko że tam są 3 występy i będzie pokazywał głupoty. Więc najrozsądniej byłoby rozebrać moduł zapłonowy i tam znaleźć styk na...
Jeżeli moduł był podstawiany to jeszcze dwa zabiegi można zrobić , a nawet trzy 1. kup jakiś preparat w stylu "ELEKTROSOL" do czyszczenia styków no i rozpinaj wszystkie kostki i czyść dokładnie 2.spróbuj podsyawić cewkę zapłonową i przewody 3 sprawdź przerwę między czujnikiem obrotów a kołem powinna mieć 0,8-1mm (ewentualnie wymień podstaw drugi czujnik)...
Cinquecento z 1996 r z gazem rzucił palenie. Objawy są takie że podczas rozruchu silnik przez chwilkę jakby chciał załapać i gaśnie. Raz udało się go uruchomić ale chodził jak dobra sieczkarnia. Natomiast na gazie chodzi super , także układ zapłonowy odpada. Co sprawdzone: pompa paliwa daje słychać ją po przekręceniu kluczyka i widać jak wtryskiwacz...
Witam! Tak się kiedyś (w XXw.) zabezpieczało auta. W momencie rozruchu należało drugą ręką nacisnąć ukryty wyłącznik (przycisk). Powodowało to uruchomienie przekaźnika załączającego napięcie na cewkę zapłonową. Przekaźnik trzymał tak długo, dopóki był włączony zapłon. Później pojawiły się układy z opóźnieniem, powodującym przytrzymanie przekaźnika -...
witam Mam ten sam problem w swoim Cinquecento z 92 z tym gaźnikiem. i dowiedziałem się ze mogą być tego 3 przyczyny: 1. rozregulowany gaźnik (regulacja gaźnika 50 zł u mechanika) 2. uszkodzona przepustnic lub gaźnik 3. problem elektryki cewka lub kable zapłonowe lub świece(ale to w ostateczności) ja mam już nowe świece i wyregulowany gaźnik i chyba...
Jeśli chodzi o sondy lambda ja nie sprawdzałem, posprawdzam w nowym roku. Cewka zapłonowa jest w postaci całej listwy na wszystkie świece i była na gwaranacji dwa razy wymieniana raz padła całkowicie i laweta zabierała auto z trasy i drugi raz nie wiem dlaczego sami stwierdzili w serwsie, że trzeba wymienić przy okazji przeglądu na gwarancji. Odstęp...
Witam. Nie tak dawno zakładałem na temat forum, że auto dymi na biało a we wlewie oleju zbiera się biała maź. Okazało się, że to jednak nie była Uszczelka Pod Głowicą, tylko uszczelka pod kolektorem ssącym. Po jej wymianie auto przestało dymić, a płynu chłodniczego nie ubywa. Powstały natomiast nowe problemy. Otóż rano na zimnym silniku auto odpala...
Witam. Z migającym ciśnieniem oleju sobie poradziłem. Okazało się, że starczyło zmienić olej wraz z filtrem na świeży, ten w silniku był zmieszany z paliwem które przepuściła uszkodzone pompa paliwa.. Po naprawie pompy i wymianie oleju wszystko jest w porządku. Pozostał jednak problem, że niekiedy auto ciężko odpala na ciepłym silniku. Na zimnym zawsze...
Witam! Mam Cinquecento 700 z gaźnikiem Weber, pół roku po regeneracji gaźnik zaczął źle pracować, tj. przy raptownym dodaniu gazu potrafił zdławić silnik, problem występował wyłącznie na rozgrzanym silniku. Zatem pojechałem do mechanika, który ustawił skład mieszanki i obroty, poprzedni problem zniknął, ale pojawił się nowy. Mianowicie, silnik pracuje...
Mam na stanie czujnik od chyba cinquecento spróbuje go zastosować, jaka panuje tam temperatura? Jaki układ zastosować do formowania impulsów? Dobra poszukam jakiś sobie informacji jeśli będę miał jakieś wątpliwości napisze. sporo linków myślę że do jutra to przeczytam ;) Dzięki wielkie. Dobra przestudiowałem te tematy i zdecydowałem się na ten schemat,...
Witam serdecznie forumowiczów. Posiadam CC700 aisan 1997 dbany, mam go od nowości, kupiony w salonie (zawsze oryginalne części, olej 5W30 elf i w ogóle czysta wewnątrz rura wydechowa). Na trasie samochód przy predkości 80km/h zgasł i na poboczu juz nie dał się zapalić do domu przyjechał na lince. nie było żadnych stuków, ani żadnych zgrzytów, nic się...
Niedawno kupiłem tego fiacika i odkąd wjechałem ostatnio do garażu nie mogę już nim wyjechać ponieważ nie chce odpalić. Na pierwszy ogień poszły świece - bo dawno nie były wymieniane, przewody do świec- jeden był troszkę penkniety, pompa paliwowa- nieszczelność rureczki na wylocie, oraz wszystkie rureczki. w gażniku itp. Dziś próbowałem znowu z nim...
Od jakiegoś czasu borykam się z bardzo dziwną usterką w moim cc. Podczas normalnej jazdy wszystko jest ok i auto jedzie dobrze. Jednak od czasu do czasu nagle potrafi przerwać i strzelić w tłumik. Sytuacje takie wystepują najczęściej gdy najade na nierówność w drodze lub przy pokonywania ostrych zkrętów. Efekt jest taki jakby wówczas nastąpiło chwilowe...
Cinquecento 900 występowało w wersji gaźnikowej, miało moduł Digiplex MED447A i dwie podwójne cewki zapłonowe, koło foniczne z 5 zębami i jeden czujnik położenia wału
Witam Mam problemy z zapaleniem auta kiedy gorące. Wymieniłem świece przewody, wyczyściłem kable prądowe, masy. Nie mam pojęcia co z tym zrobić, elektryk mówi że może cewki może moduł zapłonowy ale to wszystko to MOŻE
W wersji 0,9 l nie było bo to silnik m.in. od cinquecento. Ale we wszystkich innych był.
witam jak koledzy piszą proste jak budowa cepa 1 zasilanie +12 2 masa 3 kabelek do cewki zapłonowej ( zliczający impulsy) i już trybi
W Fiacie CC 900 jest brak iskry na cewkach, nie ma prądu w aparacie zapłonowym, nie ma go też w module zapłonowym. Wymieniłem stacyjke ale dalej nie ma iskry i gdzie jest komputer silnika. Ktoś ma inny pomysł na to?
Witam, mam pytanie do specjalistów od CC 700. Jesteś szczęśliwym posiadaczem CC 700 (gaźnik FOS) od ładnych paru lat. Mam pytanie odnośnie rozruchu zimą przy temperaturze poniżej 0 stopni. Aby uruchomić silnik (tzn. doprowadzić do sytuacji w której pracuje w sposób ciągły) potrzebne jest jakieś 15 a czasami nawet 30 prób. Podczas pierwszych 5 przekręceniach...
Napięcie na elektrozawór podaje centralka. Centralka sprawdza czy silnik pracuje i wtedy podaje napięcie. Sprawdź przewód, który czyta impuls z cewki zapłonowej, jeśli centralka nie dostanie impulsu z cewki na pewno nie poda napięcia. Sprawdź centralkę w środku może ma spaloną ścieżkę.
https://obrazki.elektroda.pl/5544033600_... https://obrazki.elektroda.pl/2010211500_... https://obrazki.elektroda.pl/7671572300_... https://obrazki.elektroda.pl/6226525300_... Dzień Dobry Wieczór, Chciałbym kolegom zaprezentować mój projekt. Opis podzieliłem na kilka części, także...
Witam zwracam sie z następującym zapytaniem: posiadam cc 900 94r (gaźnik) z instalacją gazową, tak więc na benzynie jak i na gazie na wyższych obrotach włącza sie odcięcie sprawdziłem cewki, moduł zapłonowy, wymieniłem czujnik położenia wału,dalej nic może wy mi pomożecie...
podłączyłem kable i posiadam prądy na wiązce, jedynym problemem jest to że nie mam masy na wtyczce od cewki proszę o dokładny opis podłączenia kabli do kostki która łączy się z kostka kabinowa...... (cewki zapłonowe dobre-sprawdzane) czyli chodzi o to że wszystko działa i ma prąd a nie ma iskry i doszedłem że na wtyczce od cewki nie ma masy
w cinquecento można wziąć sygnał z czujnika indukcyjnego który idzie do modułu zapłonowego. Nie ma w nim takich zakłóceń jak na cewce zapłonowej. Jest to lekko scałkowany sygnał prostokątny. Można go podać na komparator ( ja kiedyś tak zrobiłem) lub na wejście schmitta. Zero zakłoceń, ale oczywiście jest to 12V pozdrawiam
Za mało danych... A nie można wykorzystać zbiornika od malucha z jego czujnikiem i wskaźnikiem, a nawet całą deską? - to o paliwie. Napięcie to "pikuś", mierzy Kolega do masy i do punktu ZA stacyjką, na wyjściu na zaplon; za stacyjką by nie mierzyć całe dnie a tylko gdy jedziemy - to o voltach. Co do obrotomierza - ważne jaki jest system zapłonu: rozdzielaczowy,...
Skontroluj przewody wysokiego napięcia i cewki zapłonowe. Myślałem o czujniku wału korbowego ale piszesz ze zalewa silnik więc czujnik działa (wtryskuje paliwo a to też na podstawie powyższego czujnika). Spalanie w normie?
czy ktoś z was zrobił może obrotomierz do samochodu? najbardziej interesuje mnie takowy, który nadaje sie do cinquecento z silnikiem 704ccm; szykuje się do zmontowania takiego ustrojstwa - sygnał będzie pobierany z oplotu wykonanego dookoła przewodu od cewki zapłonowej, wzmacniany na us7400 a następnie poddawamy obróbce na uniwibratorze i dalej, tak...
A jak się upierasz przy elektronice, to moduł GL100 (choć te się palą akurat), Gl200, czy zrobić sobie dowolny inny przystosowany do pracy z przerywaczem. Albo zrobić hard core i zaadoptować wnętrze aparatu z poloneza lub czujnik z malucha le/elx/cinquecento i założyć jakiś moduł. Albo moduł od forda ze sterowaniem podciśnieniowym (a nawet z podwójną...
Witam. Mam nadzieje że mój temat wśród tej mnogości działów umieściłem w tym odpowiednim. Zagłębiałem ostatnio się w tematach elektronicznych zapłonów do motocykla Jawa 350 TS (12v), po przeczytaniu masy artykułów oraz tematów przyszło mi na myśl zrobienie zapłonu z ogólnodostępnych elementów: Cewki cinquecento 700, modułu golfa 2 i czujnika Halla pozyskanego...
Mamy ale to działa tylko w doładowanych silnikach i to musi być mgiełka albo para wodna, a nie krople wody ze spryskiwacza. Wtrysk raczej za a nie przed przepustnicą no i w silnikach z wtryskiem. Sygnał obrotów bierzesz ze sterowania cewki zapłonowej i sterujesz zasilaniem pompki przy pomocy sygnału PWM o wypełnieniu proporcjonalnym do obrotów. Wyreguluj...
Możesz zastosować czujnik halla, czujnik optyczny, zbliżeniowy. Nawet z głowicy od magnetofonu można zrobić taki czujnik. To tylko kwestia generowania impulsu zależnie od pobudzenia. Gotowe czujniki znajdziesz w autach, np w cinquecento (potem też były stosowane w maluchach z serii elx), aparatach w polonezie. A bezstykowe układy zapłonowe były stosowane...
cewka cinquecento moduł zapłonowy cinquecento cinquecento moduł zapłonowy
przebarwi kolor regulacja kontrast wyświetlacz oświetlenie kurnika
matryca philips telewizor zamrażarka czerwona lampka
Jak dostać się pod bęben pralki Amica? Instrukcja demontażu Wiertarka dwubiegowa: MacAllister czy Celma?