Dlatego ja wymieniam elektrolit w całości, zamiast dolewać wody po kilku latach. No niestety. Lata pracowałem przy bateriach kwasowych. I to nie jest dobry pomysł. Wręcz zabójstwo do akumulatora. W latach powojennych aż gdzieś do lat 80 istniało jakieś dziwne przekonanie wśród kierowców że dolewali kwasu na zimę żeby zwiększyć gęstość i lepiej niby...
Była odkryta płyta i dolałem wody być może za dużo i za bardzo rozcieńczyłem kwas tak mi się wydaję. Raczej trudno dolać "dużo za dużo" bo jeżeli odparowała woda to gęstość elektrolitu wzrosła nadmiernie i dolanie wody przywraca stan poprzedni. Sprawdź czy poziom elektrolitu w celi jest wyższy niż w pozostałych. Jeżeli nie jest nie wymieniaj elektrolitu,...
Ludzie nie wierzcie w cuda. Oczywiście takimi zabiegami można coś poprawić ale nie zregenerować zużytego akumulatora. Akumulator sprawny można zasiarczyć trzymając go rok bez ładowania . Ale mało kto nowy akumulator tak długo nie używa. Najczęściej stary zniszczony akumulator idzie na odstawkę i wtedy się zasiarcza. Próbowanie regeneracji akumulatora...
Prąd 7A jest maksymalnym, którego nie powinieneś przekraczać. Kontroluj napiecie, jeżeli na zaciskach akumulatora napięcie zbliża się do 14,4 to spróbuj (jesli możesz) zmniejszyć prąd. Ładowanie akumulatorów o bezobsługowej konstrukcji (a ten jest taki) nie dopuszcza gazowania , ktore było "standardem" w akumulatorach z płynnym elektrolitem (który można...
Podejrzewam bardziej że rozładował się i zamarzł. Tak wygląda. Odsiarczanie tu nic nie da. Zamarzł to napewno, zasiarczyć to mógł się wcześniej gdy doszło do całkowitego, nadmiernego rozładowania i w związku z tym do zasiarczenia. Zasiarczony akumulator ma niską gęstoścelektrolitu (w pełni naładowany to 1,28 g/cm3, a zasiarczony to zaledwie 1,1 g/cm3,...
Szybkie rozładowanie i małe napięcie po naładowaniu oznacza zasiarczenie akumulatora. Po naładowaniu dobrego napięcie powinno utrzymać się powyżej 13,42V.
Przypuśćmy, że uszkodzeniu uległ BMS, co spowodowało brak ładowania baterii. Ten brak i stan baterii o tak niskim poziomie utrzymywał się hmmm pół roku. Czy te ogniwa mogły się uszkodzić, zasiarczyć przez ten czas? Wiem, że to wrócenie z fusów, ale może jakieś statystyki życiowego doświadczenia mają tu zastosowanie ;)
Jeśli akumulator miał 1 V i był zamarznięty to nic go już nie uratuje. Jest zasiarczony.
Jest jeszcze jedna możliwość. W samochodach używanych sporadycznie akumulator potrafi się zasiarczyć po kilku miesiącach, ponieważ jest to zasiarczenie bez wyraźnej krystalizacji, to akumulator przy zmniejszonym prądzie ładowania wyraźnie się ładuje lekko gazując, przy normalnym prądzie ładowania wykazuje objawy naładowania. Zostaw ten akumulator "pod...
Hmm... Czy jest na forum fryzjer, ewentualnie barber? Może by tak niektórym naszym przyjaciołom ogolić jajka i do przedszkola wysłać? :D V.
Skąd wiem że baterie nie są zasiarczone. Sytuacja ta ma miejsce najczęściej, gdy akumulator jest pozostawiony w stanie rozładowanym przez dłuższy okres. Baterie nie powinny się zasiarczyć podczas codziennego użytkowania :) kiedy ich nie używałem, ładowałem je raz w miesiącu. Słowa "najczęściej" słusznie użyłeś, bo kolejnymi przyczynami zasiarczanienia...
Akumulator 2 letni, ale auto stało całą zimę...:/ Akumulator też stał (niepodładowywany)? Jeżeli tak mógł się zasiarczyć możliwe też że wystąpiło zwarcie w celach. Przy samym zasiarczeniu Twoje auto powinno pomóc odpalić chyba że klemy na "chińskich przewodach" A może problem nie w akumulatorze, włóż inny akumulator i sprawdź czy odpala.
xaver_compz Nie wiem czy to zadziała bo to takie moje rozmyślania. Skoro woda na rozładowane aku nic nie da bo ponoć jeszcze bardziej może zasiarczyć aku to może spróbuję z elektrolitem i zobaczę czy to coś jest warte takie kombinowanie.
Moim zdaniem nie opłaca. Wiem z doświadczenia że porządnie zasiarczony akumulator (wykazywał 25% pojemności znamionowej) po regeneracji wytrzymywał 2-3 miesiące i wracał do poprzedniego stanu a regeneracja przywracała mu nie więcej niż 60% pojemności nowego.
Pobór nie wydaje się specjalnie duży, różne tunigowe bajery potrafią brać więcej. Przy takim poborze akumulatora 45 Ah powinno starczyć na 14 dni. A czy ty wcale nie jeździsz ? Nawet raz na tydzień powinno taki pobór zniwelować i aku powinien być naładowany. A jak nie jeździsz to doładowuj aku z prostownika.... Pozdr.J. Ps chyba że masz juz zasiarczony...
Wystarczy dolać wodę (destylowaną). Doleje i co? Nic to nie da, mogły się zasiarczyć płyty, mogła opaść masa czynna i co z tym zrobi? Nic, na śmietnik jak sie okaże ze po dolaniu i ładowaniu nie trzyma pojemności albo ma hm 1/10 z tego to tylko na "śmietnik".
gestosc powinna wynosić 1.28 spróbuj, akumulator chyba do wymiany Dodano po 16 transformator zwykły , ale nie dajesz mostka tylko diodę. Po przepuszczeniu przez nią prądu daje charakter połowy sinusoidy.I to żarówka zabiera moc nie ładując akumulatora. Ale powiem szczerze że po tym co napisałeś to ten akumulator chyba do lamusa. Ale próbuj.
Sprawa ma się tak Auto stało rozbite 4 miesiące - nie odpalane. Przedtem akumulator kręcił rozrusznikiem nawet przy -10' bez większego trudu, teraz nawet jak było ciepło to widać było że nie odpala już tak swobodnie jak kiedyś. Teraz kiedy robi się chłodniej często po prostu nie odpala, lub robi to z wielkim trudem. Gdzieś wyczytałem że kiedy akumulator...
Nie no jest ok , pytałem tak dla pewności bo czasem wiecie jak jest ... i do tego jeszcze jak kobieta przyjedzie . Wiec pozostaje naładować i próbować czy odpali , jeśli znów po 10 godz. się rozładuje to tego poziomu jak na filmie to proponował bym gdzieś u mechanika sprawdzić po pierwsze gęstość elektrolitu jeśli to obsługowy akumulator , bo możliwe...
Akumulator powinien być zabezpieczony przed "przeładowaniem", i zbyt głębokim rozładowaniem. Napięcie "konserwujące" dla temperatury 20-25°C powinno wynosić 13.65V (13.5-13.8V) dla baterii 12V. 13V jest wartością zbyt małą, spowoduje przedwczesne zużycie (zasiarczenie) akumulatora. Dobrym rozwiązaniem byłoby rozdzielenie toru zasilania podczas pracy...
Zasiarczysz cele
Przecież na logikę to nie ma żadnego sensu! On właśnie teraz ma w akumulatorze czystą wodę i akumulator pobiera z prostownika 0 V. Nie wiem nie znam się na tyle, ale tak robiłem (jak pisałem) z akumulatorem motocyklowym i zdało to egzamin. .... Po takiej "regeneracji" jeździłem na nim jeszcze około pół roku, były to czasy gdy chcąc kupić akumulator...
Co teraz zrobić? Wymienic akumulator na nowy, on juz przed ładowaniem byl do niczego. Jest mocno zasiarczony.
http://www.ampr.ariadna.pl/technika/akum... jest o zasiarczonym akumulatorze i jak go "ożywić"
Jakie napięcie przy próbie rozruchu będzie oznaczać rozładowanie a jakim akumulator do wymiany(chyba że ciężko to określić po samym napięciu)? Napięcie poniżej 10V ale może oznaczać zarówno akumulator do wymiany (mocno zasiarczony) jak i rozładowany. Aby mieć pewność, akumulator przed rozruchem powinien być naładowany prostownikiem do minimum 14,5V...
Użyj opcji "szukaj", był już tu taki temat - wielostronicowy.
Moje zdanie odnosi się do sytuacji gdy ktoś ma zbyt mało dutków by kupić większy i dobry akumulator A wiesz moze, czy akumulatory moga się różnic odpornością na zasiarczenie? Czy akumulator jednej marki ciągle niedoładowany zasiarczy sie szybciej niz innej w tych samych warunkach?
Nie znam do końca zasady działania akumulatora , ktoś tu napisał że długie ładowanie odsiarcza akumulator wątpie żeby to odsiarczało akumulator ale może w jakiś magiczny sposób przebija się po przez zasiarczenie.
Po kilku dniach by się tak zasiarczył ?
50mA to sporo ale jeszcze w normie (zwróć uwagę, że fabryczne kostki ISO od radia nie mają 12V po stacyjce, oba "plusy" są stale zasilane). Zwiększony pobór prądu przez 90 sek. od wyłączenia zapłonu jest rzeczą normalną, po takim czasie ECU wchodzi w stan uśpienia. Co do problemów z rozruchem - masz uszkodzony /zasiarczony/ akumulator. Mimo odpowiedniego...
Zasiarczony akumulator można próbować ratować. Nowe akumulatory są tak liche, że zazwyczaj cierpią na tzw. spływ masy czynnej i nic im już nie pomoże poza wymianą płyt, więc na dobrą sprawę lepiej kupić nowe płyty w nowej obudowie, czyli nową baterię. Zasiarczone akumulatora można próbować reanimować tak [url=http://elektroonline.pl/a/721,Regen...
Dobrze myślisz, po naładowaniu napięcie spada i płynie prąd konserwujący ok 0.8A. Problem polega na tym, że im starszy akumulator tym bardziej zasiarczony. Wówczas "ładowanie" przebiega błyskawicznie. Czyli akumulator szybko osiąga napięcie, przełączy się w tryb konserwujący a wcale nie będzie naładowany. Żeby naładować taki trochę zasiarczony akumulator...
Jakieś to trochę przekombinowane. Czyli że akumulator "sam siebie" miałby niby odsiarczyć? Bo z tego co zrozumiałem układ jest zasilany z tego samego akumulatora który ma zostać odsiarczony. Coś nie bardzo w to wierzę, to wygląda na jakieś perpetuum mobile. Z reguły zasiarczony akumulator ma już bardzo niskie napięcie i ładunek, więc jak miałby dostarczyć...
Dla aku mokrego ustawił bym : Float 13.6V Discharge STOP : 11.2V ( zostaw choćby 20% ładunku --wiadomo kiedy pojawi się dobre słońce ? ) Discharge reconnect : 12.6 to mało bo znowu zacznie doić nienaładowany akumulator szybko go zasiarczy : 13.5V
To spytam konkretnie i na temat: ile razy można regenerować padnięty zasiarczony akumulator i na jak długo to wystarcza jeśli ktoś zamierza kupić ładowarkę za 1000-1200zł? 1. Możesz regenerować ile razy zechcesz. 2. Wystarcza na krótko. Zasiarczonego trwale akumulator nie da się w ogóle zregenerować inaczej niż poprzez stosowną hutę.
Mam następujący problem z moim prostownikiem: ładuje stary zasiarczony akumulator o napięciu 10,5 V, jednak po podłączeniu do sprawnego akumulatora (napięcie 12.6 V) ładowania nie ma. Jedynie przy podłączaniu LED na chwilę się zapala i gaśnie. Regulacja potencjometrami nic zmienia sytuacji. :( Gdzie tkwi błąd??
Prawdopodobnie zasiarczony akumulator zbyt niskim prądem ładowania albo i nie ładowania. Do 100Ah powinieneś mieć 2 takie panele. Pierwsze co zrobić to sprawdzić akumulator (tester) , jak nie ma to dać mu jakiś pobór np, żarówkę jakąś mocniejszą z samochodu. Jak akumulator okaże się ok, to doładować go prostownikiem i próbę tak jak robiłeś poprzednio...
No bo jak zjechał do tak niskiego napięcie to czy mogło go zasiarczyć. Zasiarczony jest na pewno. Krótko mówiąc akumulator poddany takiemu rozładowaniu to trup i reanimacja go nie ma żadnego sensu. ale pytam bo po prostu to auto jest na sprzedaż i nie chce mi się w niego zbytnio inwestować Wybierz się zatem do marketu i kup najtańszy akumulator no-name...
Wniosek mocno zasiarczone płyty i coraz mniejsza pojemność tych akumulatorów w związku z postępującym zasiarczaniem i brakiem okresowej obsługi. Do tego dochodzi większe samowyładowanie. Samowyładowanie zwiększa się z upływem czasu eksploatacji akumulatora. Przyczyną takiego stanu są zanieczyszczenia, które w czasie użytkowania dostały się do elektrolitu....
Jeżeli akumulator nie jest zasiarczony a głębokie rozładowanie to powoduje - ładuj dalej .Prostownikiem o wydajności 4A (tyle w opisie a jak w realu ? )powinieneś ładować 16godzin .Moim zdaniem 24 mu nie zaszkodzi :) Ilu letni jest akumulator ?
Napraw auto i wymieñ akumulator Teraz nie mam do tego warunków, ale w 2024 to zrobie. Akumulatora wymieniać nie muszę, bo odpala na strzała, jeździ, nie ma żadnych problemów na razie. Jedyny problem to spadek pojemności, ale może to być tylko zasiarczenie . To nie tylko zasiarczenie, ale aż zasiarczenie. Nie da się tego cofnąć. Z technicznego punktu...
to urządzenie z super kondensatorami jest bardzo ciekawe, musi tam być przetwornica DC/DC podwyższająca, która w dłuższym czasie ładuje pakiet kondensatorów z akumulatora o niższym napięciu. Później następuje równoległe połączenie kondensatorów i akumulatora, a zgromadzona energia wykorzystana jest w krótkim czasie. Jak bardzo musi być zasiarczony...
Brak dobrego styku, za cienkie kable. Akumulator w samochodzie zasiarczony i brak pojemności. Zwykle przed odpaleniem na kablach trzyma się na uruchomionym silniku kilka dobrych minut aby aku pobudzić. Prostownik automatyczny z Lidla lub biedry warto posiadać aby się poratować lub boostera do rozruchu.
Odsiarczanie zasiarczonego akumulatora ołowiowego to miejski mit, który powstał w czasach, kiedy brakowało wszystkiego w sklepach, w tym akumulatorów. :lol: Zasiarczony akumulator można jedynie przetopić w hucie ołowiu na nowy i nic więcej. Jak nie wierzycie to spytajcie zawodowego chemika. :lol:
Float voltage - Ładowarka utrzymuje określone napięcie na akumulatorach, zwane „napięciem pływakowym”. To napięcie ładowania jest idealne do przedłużenia żywotności baterii. Gdy do akumulatora zostanie przyłożone „napięcie podtrzymujące”, w akumulatorze generowany jest „prąd podtrzymujący”, dokładnie kompensujący...
Jaki to jest prostownik? Taki prosty konstrukcyjnie (transformator + diody+ amperomierz) czy może jakiś elektroniczny tzw. "inteligentny"? Te elektroniczne prostowniki często mają tak, że jeśli podpiąć do nich bardzo głęboko rozładowany i zasiarczony akumulator to one nie podejmą ładowania. Ogólnie, po opisanych objawach podejrzewałbym zwarcie którejś...
Fajna konstrukcja ale przydałby się woltomierz, żeby nie przesadzić z napięciem, bo jak pisze kolega EAndrzej można szybko zasiarczyć akumulator. Ja ostatnio odmłodziłem prostownik z płytkami selenowymi - sprawuje się bardzo dobrze.
Tu nie ma żadnej filozofii. Skoro zasiarczony akumulator nie chce już pobierać prądu, to ja wylejesz z niego elektrolit i zalejesz czystą wodą to tym bardziej nie będzie pobierał prądu! Czyż nie tak? Chyba, że masz jakąś inną wersję teorii wodnych akumulatorów?
Natomiast gdy akumulator jest już praktycznie w pełni naładowany napięcie skacze do nawet 15,7-15,8V i utrzymuje się dosyć długo. W zdrowym, sprawnym akumulatorze nie ma możliwości, by ładowarka sama weszła w tryb Recond. Skoro tak u ciebie się dzieje, to coś musi być nie tak z akumulatorem. Skrajne zasiarczenie lub zwarta cela.
Podłącz akumulator przez przewody rozruchowe i nie kombinuj. Wszystko wyraźnie wskazuje na zupełnie rozładowany i prawdopodobnie zasiarczony akumulator. Wariowanie kontrolek jest tu raczej normalne, w końcu rezystanacja wewnętrzna rozładowanego akumulatora jest dość spora i pod obciążeniem w postaci rozrusznika po prostu spada poniżej poziomu wymaganego...
Jezeli mam być szczery, to zasiarczenie akumulatora aktualnie nie przytrafia się. No chyba, że ktoś zostawi kompletnie rozładowany na dłuższy okres czasu. Gro awarii akumulatorów to opad masy czynnej z płyt i na to nie pomoże nic.
Prawdopodobnie kilkukrotne rozładowania akumulatora zasiarczyło go i utracił pojemność. Być może dodatkowo kupiłeś jakiś leżak magazynowy.
Masz zasiarczony akumulator włącz do prądu nawet do 3 dni może się naładuje powinno być na nim ok.4V.
Przy tym napięciu nie powinno być efektu "grzania baterii". Taki efekt pojawia się przy akumulatorach zasiarczonych. Znaczny ubytek elektrolitu spowodował ich zasiarczenie.
A po czym Pan poznał że akumulator jest zasiarczony? Przy mocno zasiarczonym napięcie na zaciskach nie powinno być znacznie niższe? Poza tym tak jak pisałem akumulator przez rok nie był ładowany, tylko tyle co podczas jazdy, ok 2000km przez cały sezon. Mimo to jeszcze dziś po 2tyg moto odpalił co prawda słychać było że słabiej kręci ale odpalił. A czy...
tych 15.8 co niby ustawili wyłączy się prostownik? Za dużo. Zasiarczysz akumulator. Poczytaj o tym. Max nap było podane przez kolegę.
Nie kupuj zbyt dużego, bo będzie systematycznie niedoładowywany i się zasiarczy. Taki do 50 Ah w zupełności wystarczy.
Agm jest nowy więc nie sądzę aby był zasiarczony
Znając Felicie gosc wymieni aku i problem szybko powróci. Jeżeli wykluczysz brak ładowania lub zasiarczony akumulator to zostaje zużyty rozrusznik.
Zasiarczony akumulator , "zjadło" przewód wewnątrz izolacji od strony klemy - domyślam się!
www.solaris.polbox.pl Bateria pokryta jest specjalną soczewką, która zbiera światło słoneczne z całego zakresu 360o. Znakomity sposób na... zmniejszenie efektywności fotoogniwa. Im większy jest kąt, z którego zbiera się światło, tym słabsze oświetlenie się uzyskuje. gdy w wyniku rozładowania akumulatora przez odbiorniki nastąpi przekroczenie minimalnego...
Podejrzewałbym niekontakt (duży opór połączenia), lub zasiarczenie akumulatora. Jak zachowuje się napięcie na akumulatorze po tym, jak prostownik się wyłącza?
Regulator sobie pokazuje co pokazuje ... samo to ze z pięciu kresek pokazuje 3 przy 13,1V to trochę komiczne :) Faktycznie pięć kresek powinien pokazywać przy 12,9V w 100% naładowanym akumulatorze AGM. Tak jak piszesz ze masz 12,6V to masz akumulator naładowany ~90% i nie ma co panikować. Akumulatora nie dopuścić do napięcia 11,5V... 10,5V zasiarczenie....
W samochodzie też są żarówki 12V, a napięcie ponad 14V. Żarówki i inne obwody są do tego przystosowane. Jak nie dostarczysz do akumulatora ponad 14 V to go szybko zniszczysz, zasiarczy się z powodu ciągłego niedoładowania.
Akumulator od kilku dni stania nie zasiarczy się do tego stopnia żeby nie trzymał 12V po ładowaniu, jest ewidentnie zwarta cela i tyle. Płukanie pomoże jak "kroplówka na raka". Zasiarczony akumulator prądu jako takiego nie da ale napięcie będzie trzymał wręcz książkowe.
Dobry jeden i drugi. Ale bym proponował zaopatrzyć się w woltomierz. Dobrze czasami napięcie ładowania w pojazdach zmierzyć. Zbyt małe może spowodować szybkie zasiarczenie akumulatora.
Najpierw napisz, na jakiej podstawie stwierdziłeś zasiarczenie akumulatora? Na płytach było widać kryształki? Jeśli nie, to zapewne wystarczyło go porządnie naładować.
Zrób te pomiary i dużo się wyjaśni. I czemu tak długo zwlekałęś z wizytą u elektryka, aż zasiarczyłeś akumulator.
Witam, szybkie pytanie. Rozladowywalem akumulator prądem dziesieciogodzinnym (po to żeby go potem naładować prądem jednopołówkowym z żarówką rozładowującą- odsiarczanie). W pewnym momencie napięcie pod obciążeniem wynosiło 11,5V. Przy następnym pomiarze, po godzinie było już niestety 7,5V. Przegapiłem moment 10,8V, przy którym powinienem odłączyć akumulator...
Ten prostownik byłby lepszy od ctek jak by był: - bez transformatorowy, Zabezpieczony termicznie i przeciwzwarciowo transformator, przeżyje każdego SMPS-a - jaki wspaniały by on nie był. Nie straszne mu ani szpilki z iskrzącego zasilania, ani kondensująca się wilgoć. - z fajnym małym OLED-em a nie już przestarzałym LCD 2x16, No i jeszcze z pozytywką,...
Zużyty akumulator to albo zasiarczony albo wypadła masa z płyt. W obu przypadkach akumulator pobiera mniejsze prądy.
to mówił że A123 li-fe w konfiguracji 4s2p się do tego nadają doskonale. Do napędu rozrusznika w samochodzie "doskonale" nadaje się jedynie niezasiarczony akumulator kwasowo-ołowiowy. Reszta to partyzantka ... :D
Ładowanie wielofazowe, pod koniec małym prądem + diagnostyka. Zasiarczony akumulator gazuje gdy jest normalnie ładowany ale przy bardzo malutkim prądzie będzie przyjmował ładunek. Drop proces służy bardziej do wzbudzania niż do ładowania, dlatego też trwa dość długo.
Akumulator się psuje głównie wtedy, jak jest rozładowany. Płukanie wodą to bardziej przy zasiarczeniu. Jeżeli nie dopuściłeś do głębokiego rozładowania na dłuższy czas, to nie jest zasiarczony. Pamiętaj o naładowaniu przed zlaniem elektrolitu.
Według Wikipedii: W naładowanym akumulatorze gęstość elektrolitu wynosi 1,26–1,28 g/cm³ (w akumulatorach stosowanych w klimacie tropikalnym: 1,23 g/cm³); w rozładowanym jest 1,18 g/cm³. Może to jest tropikalny, w którym dolano za dużo wody, a może zasiarczony. Jeśli akumulator ma 16 Ah, a nominalnie 45 Ah, to wygląda na mocno zasiarczony - prawie 2/3...
Witam Akumulator kwasowy (ołowiowy) a) schemat elektrochemiczny: +Pb, PbO2 |H2SO4| Pb- b) opis: Akumulator naładowany, tzn., że jest w stanie oddawać prąd, składa się z płyt siatkowych – ujemnych, pokrytych ołowiem (Pb) i dodatnich, pokrytych dwutlenkiem ołowiu (PbO2). Jeżeli płyt dodatnich jest n, to płyt ujemnych jest n+1. Płyty te umieszczone...
czy co gorsze wymieniał stacyjki tylko po to, aby radio wyłączało się wraz z wyjęciem kluczyka. Będziesz wymieniał, bo inną opcją jest rozładowany i zasiarczony akumulator.
Nawet zalecane jest je naładować, bo jak będą stać wyładowane to się zasiarczą. Pozostaje pytanie, co to za ładowarka (ta 12V).
napięcie ładowania jest na zbyt niskim poziomie 13,5 V co z tym robić czy da się to wyregulowaćpodobny problem i ja. Napięcie akumulatora po 2 dniowej bezczynności auta spada do 11,8 V wygląda to tak jak gdyby był stale niedoładowany. (:-/ Jeżeli jeździłeś z takim ładowaniem akumulator do wymiany /zasiarczony raczej nieodwracalnie/ i naprawić ładowanie.P
Jak sprawdzić czy się zasiarczył? gdy potrzęsę akumulatorem słychać płyn w środku. Akumulator jest oryginalny VW,eja 780A
Sprawdź czy ładowarka ładuje prawidłowo. Przy podłączeniu ładowarki napięcie na akumulatorze powinno wynosić 6,9-7,2 V. Jeżeli tak jest to myślę, że akumulator może być uszkodzony - zasiarczony. Zabawka za długo przebywała w dystrybucji bez okresowej konserwacji akumulatora i on się przez to zasiarczył trwale.
Wykresy są są dostępne. Dla wspomnianej Hondy to ponad 300g/kWh przy mocy maxymalnej. Tak jak pisałem experyment zrobiłem to wiem. Po ograniczeniu napięcia do 14V nie widziałem żadnych zgubnyc skutków. Grzały się tylko uszkodzone,zasiarczenie akumulatory.
Raczej aku. Nie doładowany lub lekko zasiarczony. Przy złym styku już za pierszwszym przekreceniem byłoby źle.
Zastanów się, co oznacza napięcie akumulatora? Oznacza ono stan naładowania. Obniżając progi załączenia i wyłączenia ładowarki powodujesz, że akumulator nie doładowuje się i samoczynnie rozładowuje głębiej. Takie warunki spowodują, że akumulator zasiarczy się jeszcze bardziej w krótszym okresie czasu niżby mógł. Szybkie samorozładowanie, spadek SEM...
Sprawdź poziom elektrolitu, Doskonale do tego celu nadaje sie mały aparat rentgenowski. Idź z tym akumulatorem do przychodni np stomatologicznej :twisted: ktoś ma pomysł jak go reanimować, będę wdzięczny Nie widzę szans. Zasiarczony kompletnie i chyba kawałki płyt w nim poodpadaly, skoro coś w nim grzechocze.
Nic z niego nie będzie. Nawet, jak da się naładować, to będzie zasiarczony i nie będzie odpalał.
To chwyt marketingowy. Dawno temu kryształy siarczanu ołowiu były wytrząchiwane z płyt przy pomocy impulsów prądu. Obecnie produkowane akumulatory są na to bardzo wrażliwe i takie procedury wytrząchną masę czynną, skoro szkodzi jej ładowanie baterii do napięcia powyżej 14,4V - stare ładowane były prądem 10 godzinnym do napięcia 15,9-16,1V! Nowe ładowarki...
Należy kupić ładowarkę, która umożliwia regulację maksymalnego napięcia do 16,5 V. W samochodzie alternator ogranicza napięcie ładowania do 14,4-14,6 V w celu ochrony przed wrzeniem elektrolitu, które rozpoczyna się przy napięciach powyżej 14,8 V. Jednak przy napięciu 14,4 V akumulator osiąga tylko 75-85 procent swojej pojemności. Stałe niedoładowanie...
Witam.Chodziło Ci o wskaźnik ładowania akumulatora czy jak proponują koledzy wskaźnik napięcia instalacji a to zupełnie dwie różne sprawy.<zasiarczony akumulator ma zdecydowanie inny opór a co za tym idzie inny PRĄD ładowania> ,jeśli się mylę to nich mnie ktoś poprawi.
A o czym tutaj myśleć? Opornik jest obciążeniem źródła napięcia. Gdy napięcie transformatora wyprostowane diodami jest dość duże, to zasila opornik i akumulator. Gdy napięcie spada tak, że prąd z transformatora nie płynie do akumulatora, to opornik jest zasilany z akumulatora rozładowując go trochę. Ma to za zadanie zmniejszyć zasiarczenie akumulatora....
Akumulator jest zasiarczony A w życiu!
Nawed najlepsze akumulatory czasem przedwcześniej padają (przykład bosha). Na to wygląda,że akumulator ma zwarcie na którejś celi i sam przez siebie się rozładowuje. Naładuj go przed reklamacją. No wszystko może się zdarzyć. Ale co z tą datą produkcji? Może już był zasiarczony?
Ładuje ale za niskim napięciem co w dłuższym uzytkowaniu zasiarczy akumulatory. Ładowanie sprawdzałes na akumulatrzorze i alternatorze? Przy bardzo rozładowanych aku napiecie może byc nizsze spowodowane obciążniem. Dlatego warto je podładować prostownikiem, bądz dac naładowac je alternatorowi kontrolując napiecie. Ten alternator ma śrubke regulacyjna...
Prad Q 0.2 nie zaszkodzi temu akumulatorowi i możesz spokojnie zastosować 20A mppt regulator. Jak ktoś trzesie sie nad akumulatorami jak jeden z userów tutaj to niestety ale można załatwić akumulator takim delikatnym ładowaniem w zime ( krotki dzień i 10A to malo bo podladuje a nie naładuje akumulator-- a nagle przyjdzie 10-15 dni ciemnicy i zasiarczy...
Dlatego nic ci nie radziłem, bo zakładałem z góry że miejsce i wymiary bada ograniczone. Ja bym kupił dwa zestawy akumulatorów po 6V i gdy pojawią się pierwsze oznaki rozładowania, wymieniał na drugi zestaw. Nie pozwalaj na głębokkie ich rozładowanie, bo to przede wszystkim ich zabija poprzez zasiarczenie.
Po prostu zasiarczyłeś akumulator ładując go co 2 tygodnie. Napięcie końcowe rozładowanego akumulatora to 5,25V. A go ładowałeś jak układ przestawał działać i napięcie na akumulatorze jak się domyślam spadało do jakiś 4V.
Należało by zmierzyć prąd/napięcie dobrym multimetrem cęgowym zarówno przed jak i po kontrolerze. Ja do końca nie wierzę tym "cudom na smartfona". Jest jeden szczegół co zwraca uwagę: moc ładowania = 30W, a wskazywało by to na zasiarczony akumulator, który nie przyjmuje więcej energii.
Witam! chciałbym przyłączyć się do tematu aczkolwiek podkreślam że jestem laikiem w tych sprwach. Posiadam prostownik Ton electric 12V5A (ruska produkcja) Chciałbym zamontować mu regulacje prądu tak aby miał 12V1A; 12V3A; 12V5A (dlatego takowa regulacja gdyż mam zasiarczony akumulator aczkolwiek żywotny) W jaki prosty sposób zrobić taką regulacje? Nie...
Tylko te 10.5 V po 10 minutach wraca do stanu wyjściowego. Chwilę po kręceniu rozrusznikiem tak spada. Nie utrzymuje się te 10.5 długo. Kilkuletni, średnio zasiarczony akumulator przy kręceniu sprawnym rozrusznikiem też ma spadek do 10,2-10,6V. Zrób ten test z żarówką Wyjmę, naładuje i podłącze żarówkę o konkretnej mocy. Jeżeli masz dwie 40-50W to...
Odpowiem tak, osobiście ładuje akumulator 95Ah ładowarką Sena i jest Ok coś takiego. Jednak nie należy z tego co wiem dopuścić do całkowitego rozładowania akumulatora przez dłuższy czas bo się zasiarczy a później ładować dużym prądem by szybko naładować i powyginać płyty. Myślę że żeby go może uratować ładuj kilkakrotnie ładowarką mikroprocesorową z...
akumulator zasiarczyć ładować akumulator zasiarczyć ładować zasiarczyć akumulator
renowacja wzmacniacz unitra software reset magboss samsung
sterownik rolet tester akumulatorów
Lokalizacja bezpiecznika halogenów Setra 416 GTHD Ustawienie prądu spoczynkowego w magnetofonie M2405 S