Dlatego ja wymieniam elektrolit w całości, zamiast dolewać wody po kilku latach. No niestety. Lata pracowałem przy bateriach kwasowych. I to nie jest dobry pomysł. Wręcz zabójstwo do akumulatora. W latach powojennych aż gdzieś do lat 80 istniało jakieś dziwne przekonanie wśród kierowców że dolewali kwasu na zimę żeby zwiększyć gęstość i lepiej niby...
Była odkryta płyta i dolałem wody być może za dużo i za bardzo rozcieńczyłem kwas tak mi się wydaję. Raczej trudno dolać "dużo za dużo" bo jeżeli odparowała woda to gęstość elektrolitu wzrosła nadmiernie i dolanie wody przywraca stan poprzedni. Sprawdź czy poziom elektrolitu w celi jest wyższy niż w pozostałych. Jeżeli nie jest nie wymieniaj elektrolitu,...
Ludzie nie wierzcie w cuda. Oczywiście takimi zabiegami można coś poprawić ale nie zregenerować zużytego akumulatora. Akumulator sprawny można zasiarczyć trzymając go rok bez ładowania . Ale mało kto nowy akumulator tak długo nie używa. Najczęściej stary zniszczony akumulator idzie na odstawkę i wtedy się zasiarcza. Próbowanie regeneracji akumulatora...
Prąd 7A jest maksymalnym, którego nie powinieneś przekraczać. Kontroluj napiecie, jeżeli na zaciskach akumulatora napięcie zbliża się do 14,4 to spróbuj (jesli możesz) zmniejszyć prąd. Ładowanie akumulatorów o bezobsługowej konstrukcji (a ten jest taki) nie dopuszcza gazowania , ktore było "standardem" w akumulatorach z płynnym elektrolitem (który można...
Podejrzewam bardziej że rozładował się i zamarzł. Tak wygląda. Odsiarczanie tu nic nie da. Zamarzł to napewno, zasiarczyć to mógł się wcześniej gdy doszło do całkowitego, nadmiernego rozładowania i w związku z tym do zasiarczenia. Zasiarczony akumulator ma niską gęstoścelektrolitu (w pełni naładowany to 1,28 g/cm3, a zasiarczony to zaledwie 1,1 g/cm3,...
http://www.ampr.ariadna.pl/technika/akum... jest o zasiarczonym akumulatorze i jak go "ożywić"
Szybkie rozładowanie i małe napięcie po naładowaniu oznacza zasiarczenie akumulatora. Po naładowaniu dobrego napięcie powinno utrzymać się powyżej 13,42V.
Przypuśćmy, że uszkodzeniu uległ BMS, co spowodowało brak ładowania baterii. Ten brak i stan baterii o tak niskim poziomie utrzymywał się hmmm pół roku. Czy te ogniwa mogły się uszkodzić, zasiarczyć przez ten czas? Wiem, że to wrócenie z fusów, ale może jakieś statystyki życiowego doświadczenia mają tu zastosowanie ;)
Jeśli akumulator miał 1 V i był zamarznięty to nic go już nie uratuje. Jest zasiarczony.
Jest jeszcze jedna możliwość. W samochodach używanych sporadycznie akumulator potrafi się zasiarczyć po kilku miesiącach, ponieważ jest to zasiarczenie bez wyraźnej krystalizacji, to akumulator przy zmniejszonym prądzie ładowania wyraźnie się ładuje lekko gazując, przy normalnym prądzie ładowania wykazuje objawy naładowania. Zostaw ten akumulator "pod...
Hmm... Czy jest na forum fryzjer, ewentualnie barber? Może by tak niektórym naszym przyjaciołom ogolić jajka i do przedszkola wysłać? :D V.
Skąd wiem że baterie nie są zasiarczone. Sytuacja ta ma miejsce najczęściej, gdy akumulator jest pozostawiony w stanie rozładowanym przez dłuższy okres. Baterie nie powinny się zasiarczyć podczas codziennego użytkowania :) kiedy ich nie używałem, ładowałem je raz w miesiącu. Słowa "najczęściej" słusznie użyłeś, bo kolejnymi przyczynami zasiarczanienia...
Akumulator 2 letni, ale auto stało całą zimę...:/ Akumulator też stał (niepodładowywany)? Jeżeli tak mógł się zasiarczyć możliwe też że wystąpiło zwarcie w celach. Przy samym zasiarczeniu Twoje auto powinno pomóc odpalić chyba że klemy na "chińskich przewodach" A może problem nie w akumulatorze, włóż inny akumulator i sprawdź czy odpala.
xaver_compz Nie wiem czy to zadziała bo to takie moje rozmyślania. Skoro woda na rozładowane aku nic nie da bo ponoć jeszcze bardziej może zasiarczyć aku to może spróbuję z elektrolitem i zobaczę czy to coś jest warte takie kombinowanie.
Moim zdaniem nie opłaca. Wiem z doświadczenia że porządnie zasiarczony akumulator (wykazywał 25% pojemności znamionowej) po regeneracji wytrzymywał 2-3 miesiące i wracał do poprzedniego stanu a regeneracja przywracała mu nie więcej niż 60% pojemności nowego.
Pobór nie wydaje się specjalnie duży, różne tunigowe bajery potrafią brać więcej. Przy takim poborze akumulatora 45 Ah powinno starczyć na 14 dni. A czy ty wcale nie jeździsz ? Nawet raz na tydzień powinno taki pobór zniwelować i aku powinien być naładowany. A jak nie jeździsz to doładowuj aku z prostownika.... Pozdr.J. Ps chyba że masz juz zasiarczony...
Wystarczy dolać wodę (destylowaną). Doleje i co? Nic to nie da, mogły się zasiarczyć płyty, mogła opaść masa czynna i co z tym zrobi? Nic, na śmietnik jak sie okaże ze po dolaniu i ładowaniu nie trzyma pojemności albo ma hm 1/10 z tego to tylko na "śmietnik".
gestosc powinna wynosić 1.28 spróbuj, akumulator chyba do wymiany Dodano po 16 transformator zwykły , ale nie dajesz mostka tylko diodę. Po przepuszczeniu przez nią prądu daje charakter połowy sinusoidy.I to żarówka zabiera moc nie ładując akumulatora. Ale powiem szczerze że po tym co napisałeś to ten akumulator chyba do lamusa. Ale próbuj.
Sprawa ma się tak Auto stało rozbite 4 miesiące - nie odpalane. Przedtem akumulator kręcił rozrusznikiem nawet przy -10' bez większego trudu, teraz nawet jak było ciepło to widać było że nie odpala już tak swobodnie jak kiedyś. Teraz kiedy robi się chłodniej często po prostu nie odpala, lub robi to z wielkim trudem. Gdzieś wyczytałem że kiedy akumulator...
Nie no jest ok , pytałem tak dla pewności bo czasem wiecie jak jest ... i do tego jeszcze jak kobieta przyjedzie . Wiec pozostaje naładować i próbować czy odpali , jeśli znów po 10 godz. się rozładuje to tego poziomu jak na filmie to proponował bym gdzieś u mechanika sprawdzić po pierwsze gęstość elektrolitu jeśli to obsługowy akumulator , bo możliwe...
Akumulator powinien być zabezpieczony przed "przeładowaniem", i zbyt głębokim rozładowaniem. Napięcie "konserwujące" dla temperatury 20-25°C powinno wynosić 13.65V (13.5-13.8V) dla baterii 12V. 13V jest wartością zbyt małą, spowoduje przedwczesne zużycie (zasiarczenie) akumulatora. Dobrym rozwiązaniem byłoby rozdzielenie toru zasilania podczas pracy...
Zasiarczysz cele
Przecież na logikę to nie ma żadnego sensu! On właśnie teraz ma w akumulatorze czystą wodę i akumulator pobiera z prostownika 0 V. Nie wiem nie znam się na tyle, ale tak robiłem (jak pisałem) z akumulatorem motocyklowym i zdało to egzamin. .... Po takiej "regeneracji" jeździłem na nim jeszcze około pół roku, były to czasy gdy chcąc kupić akumulator...
Co teraz zrobić? Wymienic akumulator na nowy, on juz przed ładowaniem byl do niczego. Jest mocno zasiarczony.
Jakie napięcie przy próbie rozruchu będzie oznaczać rozładowanie a jakim akumulator do wymiany(chyba że ciężko to określić po samym napięciu)? Napięcie poniżej 10V ale może oznaczać zarówno akumulator do wymiany (mocno zasiarczony) jak i rozładowany. Aby mieć pewność, akumulator przed rozruchem powinien być naładowany prostownikiem do minimum 14,5V...
Użyj opcji "szukaj", był już tu taki temat - wielostronicowy.
Witam. Posiadam dość duże urządzenie rozruchowe 12/24V. Zakresy na nim są od 13 do 16V i 23 do25V co pół wolta mierzone w stanie jałowym transformatora. Mostek ze spawarki bester 400 amper. Problem jaki mam to nie wiem skąd się bierze wyższe napięcie po podłączeniu do akumulatora. z 13 robi się 16 V a z 16 nawet 25V. Bradzo proszę o poradę ponieważ...
Moje zdanie odnosi się do sytuacji gdy ktoś ma zbyt mało dutków by kupić większy i dobry akumulator A wiesz moze, czy akumulatory moga się różnic odpornością na zasiarczenie? Czy akumulator jednej marki ciągle niedoładowany zasiarczy sie szybciej niz innej w tych samych warunkach?
Próbuję zreanimować mój akumulator 12V 4Ah. Da się jeszcze ładować ale nie trzyma prądu. Z części dostępnych pod ręką postanowiłem zbudować łatwy w budowie prostownik który dodatkowo pomoże odsiarczyć akumulator. Jest to prostownik jednopołówkowy z rezystorem do uzyskania prawidłowego napięcia i żarówką 5W która ograniczy prąd do 0,41 A. Żarówka 2W...
Witam. Potrzebuję całkowicie rozładować akumulator samochodowy, akumulator ma 1,5 roku i stał nie używany ok 4 miesięcy. Chciałem go podładować prostownikiem bez oznaczonych klem i pomyliłem bieguny. Akumulator nie wykazywał żadnych oznak złego ładowania, musiało być kompletne zero, neutralny. Podłączyłem do niego h4 i już nie świeci, żarówka 1 W delikatnie...
Jest na budowie agregat małej mocy DEGB2510 DEDRA. Padł akumulator w aucie. Dookoła znikąd pomocy. Wpadłem na pomysł podładowania akumulatora tym właśnie agregatem. Podłączyłem z nadzieją, że za jakieś 30 min auto się odpali. Ale niestety nie udało się. Pytanie moje czemu się nie udało? Przykładając żabki lekko iskrzyły, więc sądzę, że ładowanie było....
Szanowni Koledzy, mam do was pytanie, czy rozwiązanie, które zastosowałem, jest dobre i nie doprowadzi do jakichś nieprzewidzianych skutków. Potrzebowałem prostownika do ładowania akumulatora do motocykla, więc prostownik, musiał dawać prąd max 1A Na znanym portalu aukcyjnym, kupiłem prostownik do 4A, są różne w cenie do 50zł. Są to proste prostowniki...
Czy są jakieś chemikalia tego typu? Czy jedynie prądem rozładowania można to zrobić??
Zamarł mi w samochodzie akumulator Dynamix.Może ktoś wie,co teraz zrobić?
abega 12 . Jestem nowy na forum. Mam problem z akumulatorem żelowym 6v, jest całkowicie rozładowany i nie mogę w żaden sposób naładować go. Prosiłbym forumowiczów o radę - czy można coś z tym zrobić . Pozdrawiam
Witam mam urządzenie do awaryjnego odpalania akumulatora w samochodzie [url=http://tinyurl.com/brffvl8]Link Moje jest firmy Unitec - Power Station Plus Pojawił się problem, bo po ładowaniu z gniazdka urządzenie trzyma się naładowane tylko przez max. tydzień. Myślę, że gdy je kupowałem w Realu na dziale auto-moto za około 180 zł, to jego bateria była...
50mA to sporo ale jeszcze w normie (zwróć uwagę, że fabryczne kostki ISO od radia nie mają 12V po stacyjce, oba "plusy" są stale zasilane). Zwiększony pobór prądu przez 90 sek. od wyłączenia zapłonu jest rzeczą normalną, po takim czasie ECU wchodzi w stan uśpienia. Co do problemów z rozruchem - masz uszkodzony /zasiarczony/ akumulator. Mimo odpowiedniego...
Po kilku dniach by się tak zasiarczył ?
Nie znam do końca zasady działania akumulatora , ktoś tu napisał że długie ładowanie odsiarcza akumulator wątpie żeby to odsiarczało akumulator ale może w jakiś magiczny sposób przebija się po przez zasiarczenie.
Zasiarczony akumulator można próbować ratować. Nowe akumulatory są tak liche, że zazwyczaj cierpią na tzw. spływ masy czynnej i nic im już nie pomoże poza wymianą płyt, więc na dobrą sprawę lepiej kupić nowe płyty w nowej obudowie, czyli nową baterię. Zasiarczone akumulatora można próbować reanimować tak [url=http://elektroonline.pl/a/721,Regen...
Dobrze myślisz, po naładowaniu napięcie spada i płynie prąd konserwujący ok 0.8A. Problem polega na tym, że im starszy akumulator tym bardziej zasiarczony. Wówczas "ładowanie" przebiega błyskawicznie. Czyli akumulator szybko osiąga napięcie, przełączy się w tryb konserwujący a wcale nie będzie naładowany. Żeby naładować taki trochę zasiarczony akumulator...
Jakieś to trochę przekombinowane. Czyli że akumulator "sam siebie" miałby niby odsiarczyć? Bo z tego co zrozumiałem układ jest zasilany z tego samego akumulatora który ma zostać odsiarczony. Coś nie bardzo w to wierzę, to wygląda na jakieś perpetuum mobile. Z reguły zasiarczony akumulator ma już bardzo niskie napięcie i ładunek, więc jak miałby dostarczyć...
Dla aku mokrego ustawił bym : Float 13.6V Discharge STOP : 11.2V ( zostaw choćby 20% ładunku --wiadomo kiedy pojawi się dobre słońce ? ) Discharge reconnect : 12.6 to mało bo znowu zacznie doić nienaładowany akumulator szybko go zasiarczy : 13.5V
To spytam konkretnie i na temat: ile razy można regenerować padnięty zasiarczony akumulator i na jak długo to wystarcza jeśli ktoś zamierza kupić ładowarkę za 1000-1200zł? 1. Możesz regenerować ile razy zechcesz. 2. Wystarcza na krótko. Zasiarczonego trwale akumulator nie da się w ogóle zregenerować inaczej niż poprzez stosowną hutę.
Mam następujący problem z moim prostownikiem: ładuje stary zasiarczony akumulator o napięciu 10,5 V, jednak po podłączeniu do sprawnego akumulatora (napięcie 12.6 V) ładowania nie ma. Jedynie przy podłączaniu LED na chwilę się zapala i gaśnie. Regulacja potencjometrami nic zmienia sytuacji. :( Gdzie tkwi błąd??
Prawdopodobnie zasiarczony akumulator zbyt niskim prądem ładowania albo i nie ładowania. Do 100Ah powinieneś mieć 2 takie panele. Pierwsze co zrobić to sprawdzić akumulator (tester) , jak nie ma to dać mu jakiś pobór np, żarówkę jakąś mocniejszą z samochodu. Jak akumulator okaże się ok, to doładować go prostownikiem i próbę tak jak robiłeś poprzednio...
No bo jak zjechał do tak niskiego napięcie to czy mogło go zasiarczyć. Zasiarczony jest na pewno. Krótko mówiąc akumulator poddany takiemu rozładowaniu to trup i reanimacja go nie ma żadnego sensu. ale pytam bo po prostu to auto jest na sprzedaż i nie chce mi się w niego zbytnio inwestować Wybierz się zatem do marketu i kup najtańszy akumulator no-name...
Wniosek mocno zasiarczone płyty i coraz mniejsza pojemność tych akumulatorów w związku z postępującym zasiarczaniem i brakiem okresowej obsługi. Do tego dochodzi większe samowyładowanie. Samowyładowanie zwiększa się z upływem czasu eksploatacji akumulatora. Przyczyną takiego stanu są zanieczyszczenia, które w czasie użytkowania dostały się do elektrolitu....
Jeżeli akumulator nie jest zasiarczony a głębokie rozładowanie to powoduje - ładuj dalej .Prostownikiem o wydajności 4A (tyle w opisie a jak w realu ? )powinieneś ładować 16godzin .Moim zdaniem 24 mu nie zaszkodzi :) Ilu letni jest akumulator ?
Napraw auto i wymieñ akumulator Teraz nie mam do tego warunków, ale w 2024 to zrobie. Akumulatora wymieniać nie muszę, bo odpala na strzała, jeździ, nie ma żadnych problemów na razie. Jedyny problem to spadek pojemności, ale może to być tylko zasiarczenie . To nie tylko zasiarczenie, ale aż zasiarczenie. Nie da się tego cofnąć. Z technicznego punktu...
to urządzenie z super kondensatorami jest bardzo ciekawe, musi tam być przetwornica DC/DC podwyższająca, która w dłuższym czasie ładuje pakiet kondensatorów z akumulatora o niższym napięciu. Później następuje równoległe połączenie kondensatorów i akumulatora, a zgromadzona energia wykorzystana jest w krótkim czasie. Jak bardzo musi być zasiarczony...
Brak dobrego styku, za cienkie kable. Akumulator w samochodzie zasiarczony i brak pojemności. Zwykle przed odpaleniem na kablach trzyma się na uruchomionym silniku kilka dobrych minut aby aku pobudzić. Prostownik automatyczny z Lidla lub biedry warto posiadać aby się poratować lub boostera do rozruchu.
Odsiarczanie zasiarczonego akumulatora ołowiowego to miejski mit, który powstał w czasach, kiedy brakowało wszystkiego w sklepach, w tym akumulatorów. :lol: Zasiarczony akumulator można jedynie przetopić w hucie ołowiu na nowy i nic więcej. Jak nie wierzycie to spytajcie zawodowego chemika. :lol:
Float voltage - Ładowarka utrzymuje określone napięcie na akumulatorach, zwane „napięciem pływakowym”. To napięcie ładowania jest idealne do przedłużenia żywotności baterii. Gdy do akumulatora zostanie przyłożone „napięcie podtrzymujące”, w akumulatorze generowany jest „prąd podtrzymujący”, dokładnie kompensujący...
Jaki to jest prostownik? Taki prosty konstrukcyjnie (transformator + diody+ amperomierz) czy może jakiś elektroniczny tzw. "inteligentny"? Te elektroniczne prostowniki często mają tak, że jeśli podpiąć do nich bardzo głęboko rozładowany i zasiarczony akumulator to one nie podejmą ładowania. Ogólnie, po opisanych objawach podejrzewałbym zwarcie którejś...
Fajna konstrukcja ale przydałby się woltomierz, żeby nie przesadzić z napięciem, bo jak pisze kolega EAndrzej można szybko zasiarczyć akumulator. Ja ostatnio odmłodziłem prostownik z płytkami selenowymi - sprawuje się bardzo dobrze.
Natomiast gdy akumulator jest już praktycznie w pełni naładowany napięcie skacze do nawet 15,7-15,8V i utrzymuje się dosyć długo. W zdrowym, sprawnym akumulatorze nie ma możliwości, by ładowarka sama weszła w tryb Recond. Skoro tak u ciebie się dzieje, to coś musi być nie tak z akumulatorem. Skrajne zasiarczenie lub zwarta cela.
Tu nie ma żadnej filozofii. Skoro zasiarczony akumulator nie chce już pobierać prądu, to ja wylejesz z niego elektrolit i zalejesz czystą wodą to tym bardziej nie będzie pobierał prądu! Czyż nie tak? Chyba, że masz jakąś inną wersję teorii wodnych akumulatorów?
Podłącz akumulator przez przewody rozruchowe i nie kombinuj. Wszystko wyraźnie wskazuje na zupełnie rozładowany i prawdopodobnie zasiarczony akumulator. Wariowanie kontrolek jest tu raczej normalne, w końcu rezystanacja wewnętrzna rozładowanego akumulatora jest dość spora i pod obciążeniem w postaci rozrusznika po prostu spada poniżej poziomu wymaganego...
akumulator zasiarczyć ładować akumulator zasiarczyć zasiarczyć akumulator przyczyna
niebieski matryca blaupunkt zmywarka złoże przeróbka obudowy komputera
defro k1pv4 plyta glowna sharp
Bezpiecznik w telewizorze Panasonic TX-49HX940E: lokalizacja i wymiana Zmywarka, pralka, ekspres – program zatrzymuje się w połowie: grzałka, pompa, czujniki, przekaźnik