Przeważnie białe. A że u ciebie tylko jeden czerwony nie pasuje do standardowego schematu to bym stawiał na czerwony. Do tego jest jeszcze test grzałki multimetrem i przewody od strony auta(nie zawsze) są grubsze od grzałki. Więc multimetr i probówka 12 i sprawdzisz. Mając już taką "wiedze " chyba się nie pomylisz co?
TFU źle mówię ;) M73 to pompa powietrza dodatkowego u BSE, pompa paliwa jak najbardziej może chodzić bez przekaźnika grzałek! Mój błąd, niemniej miałbyś raczej więcej błędów bo zasila on jeszcze kilka rożnych elementów na silniku... Tak to jest jak opierasz się na schematach wyszukanych w sieci, bo nie mam teraz dostępu do swoich :P Sprawdzisz multimetrem,...
Na sondzie piny: 4 - zasilanie grzałki +12V (z komputera, pin 17 złącze brązowe, poza tym zasila jeszcze grzałkę drugiej sondy, grzałkę odmy i zawór odsysania oparów z kanistra). 3 - masa PWM sterująca grzałką (z komputera, pin 30 złącze brązowe).
Pytanie zasadnicze: czy pcm zasila (choćby przez moment) tą grzałkę? Dla tego się pytałem czy driver sprawny. Wystarczyło zasilić płytę 12V i podać 5V na wejście choćby z 5V na procesor. Zakładając, że PCM daje napięcie na grzanie, to pewnie ma po driverze rezystor pomiarowy szeregowo z grzałką i stąd bierze wartość prądu na grzałce. Widzi mały spadek...
Przetarta wiązka sondy lambda bodaj. Obwód wstecznego zasila tylko prędkościomierz
Podaj na jakich przewodach mierzysz to zasilanie i co chcesz zmierzyć, zasilanie grzałki? Korzystałem ze schematu i czerwony przewód, który wychodzi z wtyczki sterownika z pinu 1A3, zasila sondę przed katalizatorem, ma ciągłość. Aby się upewnić, to zerwałem kawałek izolacji zaraz za wtyczką od sterownika i napięcie jest takie samo 0,02 V jak w gnieździe...
Zasilanie masz stałe z bezpiecznika. Ecu "pulsuje masą"
O matko, sonda nie generuje napięcia, o na jest zaliczona jako czujnik. Komputer ją zasila a w zamian sonda wysyła informacje do komputera. Widziałeś kiedykolwiek sondę lambda z bliska? I przebieg napięcia na jej wyjściu? Zasilana jest w niej tylko grzałka. Bez niej też będzie działać. Więc nie pisz bzdur.
Przeczytałem cały wątek ale nie sposób odnieść się do wszystkiego naraz. Dlatego puki co, krótko odnośnie "demona Maxwella". Bo on istnieje nazywa się pompa ciepła :> https://obrazki.elektroda.pl/2516954700_... Gdyby gazy których używamy były idealne i kompresory oparte o idealne silniki nie klatkowe trójfazowe których sprawność...
W tym punkcie masowym masz 4 przewody. Dwa grube zasilają sterownik silnika pod pinami 17 i 34 . Można to sprawdzić odpinając wtyk sterownika i policzyć we wtyczce od wejścia przewodów dłuższa linia pinów to 1 do 18 a krótsza to 19 do 35. Tylko dlaczego ciągnęli dwa osobne przewody z tego samego punktu masowego do tego samego odbiornika? Trzeci przewód...
Ze sondą, czy bez , były dwa rodzaje. Masa sterująca do przekaźnika z pinu 25 ze sterownika, podawana podczas kręcenia rozrusznikiem. Na włączonym zapłonie nie sprawdzaj, bo nic tam nie będzie. Przekaźnik zasila pompę, wtryskiwacz i sondę lambda
ello Skoro masz sonde lambda to masz na tyle "nowoczesny" pojazd że zasila sie go paliwem bezołowiowym czyli nie musisz tosować dodatku potasu. Jak masz sonde lambda to masz też katalizator... w dłóższej perspektywie stosowanie tego dodatku moze mieć wpływ na katlizator ( z czasem sie może zapchać) a nie na sonde lambda. Pozdro RZezniol
Zawrcie,typowe.Należy wziąć pod uwagę że ten bezpiecznik zasila też inne komponenty-najczęściej zaworek odpowietrzenia zbiornika. Co za samochód?Jeżeli BMW to tam zaobserwowałem tendencję do notorycznego zwęglania wtyczki.Plastik pokryje się "takim czymś" co przewodzi prąd.
Witam ano skróciłem sobie bo za gorąco 34 stopnie.Przekażnik zasila cewki, podgrzewanie sond lambda i wtryski.Numer przekażnika K11 984511B umiejscowiony " in the heat control panel " myślę że w środku przy regulacji nawiewów, sprawdziłeś czy przychodzi sygnał z komputera na sterowanie cewek ? Pozdrawiam
Napięcie to różnica potencjałów a Ty nic nie napisałeś czego Ci brakuje. Zazwyczaj plus idzie z przekaźnika co zasila wtrysk, pompę paliwa i pierwszą sondę. Masa jest modulowana przez sterownik silnika. Dzięki temu możliwe jest sterowanie grzałki. Jeżeli brakuje plusa to można dać go z pierwszej sondy. Można po wiążące dojść gdzie jest łączenie. Jeżeli...
Witam, Chciałbym poprosić o wsparcie. Potrzebuję wykonać ręczny emulator sygnału sondy lambda sterowany potencjometrem. Sonda jest czteroprzewodowa, 2 przewody to zasilanie podgrzewania sondy, kolejne 2 to sygnał sterujący podawany do ECU. Sprawdziłem na wtyczce prowadzącej od sondy do ECU - masa sygnałowa nie jest połączona z masą podgrzewania sondy....
Styk 87 czerwonego przekaźnika zasila plusem pompę paliwa, wtrysk, cewki. , oraz elektrozawór pochłaniacza oparów paliwa i podgrzewacz sondy lambda (przez bezpiecznik 10A przy czerwonym, przekaźniku.Nie ma innych dodatkowych wiązek w tej instalacji co opisałem. Jak podałem wcześniej u mnie w czarnym przekaźniku pod pinem 86 jest plus stały ciągnięty...
U mnie właśnie jest na jednym T9 zasila pompę ale załącza się tylko po włączeniu zapłonu do puki pracuje pompa a powinien chyba tez wtedy gdy próbuje uruchomić silnik a tak nie jest. ...bo nie widzi obrotów silnika. Sprawdź wiązkę tego czujnika. P.S. Tam nie ma cewkomodułu, są dwie dwubiegunowe cewki. Przy włączonym zapłonie ma być stałe 12V, a podczas...
Bezpiecznik F43 10A, wisi na nim również zasilanie grzałki sondy lambda.
Dziękuje za wszystkie odpowiedzi co do emulacji grzałki to raczej nie jest ona sprawdzana przez mój ECU bo zasila ją ten sam prezekaźnik co pompe paliwa
Przekaźnik pompy masę otrzymuje z ECM z pinu 65. Przekaźnik ten zasila jeszcze cewki wtrysków , grzałki sond lambda i zawór odpowietrzenia baku z oparów paliwa. Masę na ECM masz na pinach 1,2 i 108. Przypominam ,że na wale i wałku rozrządu masz czujnika halla , trudno je zmierzyć multimetrem!
Witam, Do obecnej instalacji CO znajdującej się w piwnicy, parterze oraz pierwszym piętrze chcę dołączyć poddasze składające się z dwóch grzejników po 14 żeberek aluminiowych. Na parterze i pierwszym piętrze instalacja CO działa dobrze, grzejniki są zawsze rozgrzane w całości. Instalacje zasila piec na ekogroszek, z dmuchawą i pompką grundfos działającą...
Przed katalizatorem pracuje prawidłowo. Ta za katalizatorem "stoi" Bład dotyczy obwodu więc przed wymianą sprawdź stan przewodów i zasilanie grzałki.
przedzwoń przewody od ECM do Sondy :pin40 do pinu B i pin57 do pinu D. Taki spadek napięcia może powodować chwiejny styk. ECM tym stabilizatorem zasila też inne czujniki ,popatrz na parametry pracy -odchyłki wskazań innych czujników .
Hi, Jak wyglada CAN (napiecia, przebiegi) sprawdzales ? Z gniazda diagnostycznego (pin 6 Can High, 14 Can Low) masz bezposrednie podlaczenie do ECU na piny odpowiednio A-A3 i A-A4. Masa ECU : A-H4 A-G4 Zasilanie ECU (z modulu BSI) A-A1 - ESI pin D16 B - M2 - ESI B5 dodatkowo z tego B5 zasilany jest przeplywomierz (pin 4) sonda lambda (pin 1) i zawor...
Grzalka sondy sterownik nie steruje bezposrednio ale przez przekaznik wiec wieksza moc nie uszkodzi stopnia wyjsciowego(czesto tym samym przekaznikiem zasilane sa wtryski,cewki itp.peryferia) Ja tam na schemacie nie widzę żadnego przekaźnika, chyba że wewnątrz sterownika? Tak?A ja widze,nazywa sie ENGINE CONTROL RELAY i zasila wtryski,pompe paliwa,EGR,EVAP...
Masz drugi i nie podstawiłeś na próbę? podstawilem i dziala aczkolwiek inaczej bo nie zalacza sie na 2 sekundy a na ciagle zasila pompe mozliwe ze wynika to z innego systemu grzania sondy lambda , stary komp grzeje przez kolejny przekaznik strerowany dodatkowym sygnalem a ten komp grzeje przez przekaznik pompy
Witam! Samochód to Opel Astra H 2008r 1.4 benzyna 90KM + LPG - Z14XEP, przebieg około 148000km. Posiadam otóż taki problem: Od pewnego czasu silnik na jałowych obrotach wpada w mocne wibracje (efekt jakby niedomykającego się EGR, ale tego nie sugeruję, tylko porównuję :) ). Przy jeździe z pedałem gazu na 30-60% auto bardzo szarpie. Podczas ruszania...
ja mam co prawda inny silnik (2.6) ale wlasnie u mnie gazownicy zrobili podobnie -odcieli przewod pradowy zamiast dwoch przewodow od sterowania wtryskow ( wtryski sa polaczone rownolegle po 3 - u ciebie pewnie po 2 , oczywiscie jeden koniec jest wspolny dla wszystkich i idzie do plusa po stacyjce) Kiedy pozniej wywolalem kody bledow (tez palila mi sie...
Tak, potencjometry mogą być takie jak na zdjęciu, byle były odpowiedniej wartości. Diody zasila się prądowo, a nie napięciowo. Natomiast samo napięcie przewodzenia zależy od koloru świecenia LEDa. W twoim przypadku nie jest to ważne - stosujesz sobie diody takiego koloru jak ci pasuje. Prąd zasilania ledów jest ustawiany przez lm 3914 - układ jest tak...
Pierwsze wyniki są takie: napięcie na podstawkę przekaźnika (robocze) grubym czerwonym przewodem dochodzi. Zwarcie z grubym białym nie daje żadnych efektów. Podanie plusa bezpośrednio na biały również nie daje efektów. Wszystkie bezpieczniki sprawdzone, zarówno w kabinie jak i komorze silnika (chyba że są jeszcze gdzieś jakieś inne, o których nie wiem)....
A może rezystor będzie w samym przekaźniku???? Warto sprawdzić. Według schematu nie mogło by tak być (w rzeczywistości raczej też nie) ,ponieważ ten przekaźnik zasila również pompę paliwa i grzałkę sondy lambda itp... Dodano po 1 Witam W uno był na ścianie grodziowej lub przy lewym kielichu (coś tak mi się wydaje)... Wartości nie pamiętam - jednakże...
Witam.Temat dla znawców amerykańców.Gdzie najbliżej silnika podepnę się do kostki aby uzyskać sygnał z sondy aby połączyć go ze sterownikiem gazowym. Jest jedna kostka koło przepustnicy która zasila wtryski i z ogólnych oględzin mogą tam być kable z sondy ale nie jestem tego pewien. Bezpośrednio do sondy się się podepnę ze względu na ciasnotę w tym...
W sumie to najbliżej masz zasilanie grzałki sondy lambda, tylko masę podłączyć i działa.
No właśnie, a skąd niby ten dodatkowy tlen?! (wytworzony przez elektrolizer przecież pomoże wodór w wodę obrócić! Przynajmniej tak mi się zdaje). I dla czego akurat z wtryskiem? Jeżeli już to w każdym gdzie dawka paliwa jest korygowana na podstawie spalin. I jeszcze taka myśl dla sceptyków: dostarczany jest nie tylko wodór (jak odpowiednio w instalacji...
Mam taki pomysł na sekwencję na 2 wtryskach gazu w silniku 6cio cylindrowym. Silnik bmw rzędowa szóstka m20b25 12v 171km półsekwencja. jedna sonda lambda 0-1V Tłoki chodzą dwójkami 1:6/2:5/3:4 tłoki rozłożone wzdłuż osi wału jak na gwieździe trójramiennej (piszę to jakby się ktoś zastanawiał) zapłon 1-5-3-6-2-4. Wtryski podzielone na dwie sekcje po...
Ustalmy może jeszcze ściślej: piszesz o wzroście poziomu czy jakości odbieranych sygnałów? Staram się pisać możliwie precyzyjnie. Trzeba zacząć od tego, że wskazania obu wartości są w dekoderach / telewizorach nieliniowe i mogą się mieć nijak do rzeczywistych zmian poziomów. Wzmacniacz SWA-1 sprzedano mi jako "średnio 10dB", w internecie widziałem...
Sprawdź bardzo dokładnie bezpieczniki przepływomierz i sondy lambda są zasilane ze wspólnego bezpiecznika, co do błędu czujnika temperatury mógł paść czujnik.
Zrobić wymianę DPF, sprawdzić zasilanie sondy lambda.
https://obrazki.elektroda.pl/8104405600_... Jeżeli Twój silnik to EW12J4 to (założenie ogólne, bo podstawiłem parametry, których nie znam jak np emisja spalin): 1350 sonda przed katalizatorem 4VE: gniazdo 4 pinowe koloru zielonego 1351B - zasilanie ogrzewania sond lambda 122 - sterowanie ogrzewaniem sondy lambda A przed katalizatorem...
Przyznam się szczerze, że popełniłem błąd pisząc o drodze podłączenia HUB USB jako o bezsensownej, bo to ma spory sens i tak zrobię. - Myślę, drogi kolego, że NA PEWNO to jest coś w torze zasilania, bo przykładowo teraz już drugi dzień interfejs chodzi bez zarzutów nieruszany, jednak czasem potrafił sam się wyłączyć i musiałem odpalać komputer od nowa,...
a masz zasilanie podgrzewania sondy?
Odłacz na chwile zasilanie z akumulatora i sprawdz samą benzyne. Napewno emulacja sondy lambda rozwala mape benzyny.
Moim zdaniem to ECU steruje grzałką i nie ma na niej stałej mocy czyli nie jest to zwykła masa.
Czyli elementy zasilane z przekaźnika który zasila pompę paliwa. Są to: wtryskiwacze, pompa paliwa, grzałka sondy lambda, zawór EVAP i zawór EGR.
sond w autach jest kilkanaście rodzajow pod względem dzialania.generalnie mozna je podzielic na aktywne(generuja napięcie) i pasywne (muszą być zasilane).sondy aktywne generują napięcie ok.0,2V-lambda mniejsza od 1 i0,7V lambda powyzej 1.Roznią się tez rezystancją grzalki i to jest wazne,gdy grzanie przechodzi przez sterownik,bo wtedy sterownik przez...
Chciał bym znaleźć fabryczne podłączenie tego przewodu nie lubię popeliny :) widzę ze zasilanie lambdy jest wspólne z przepływomierzem tylko w którym miejscu jest ta zmiana przekroju .Morze bym za jednym strzałem wymienił całą linie również z zasilaniem przepływki.
c20 ne- miał sonde z 3 przewodami wiec musisz znalezc wiecej kabli 1-brazowy masa grzałki 2-brazowo-niebieski sygnałowy w ekranie kolor do kompa 3-czerwono -niebieski +zasilanie grzałki dotyczy motronic m1.5 w ml 4.1 zasilanie grzałki ma biały kolor
Różowy zasilanie grzałki +12V po bezpieczniku. Biały masa grzałki ze sterownika silnika. Siwy i brązowy czujnik sondy ze sterownika. Podałem dane w aucie a teraz trzeba poszukać jaka to sonda i dopasować kable kolorami.
Według schematu obydwie sondy zasilane są plusem z jednego bezpiecznika po stacyjce, a minus z komputera (mam na myśli grzałki)
sonda lambda zasila lambda peugeot lambda bezpiecznik
odpowietrznik pompy kompresora oznaczenie zasila lampa thomson modem hasło
rozpoznawanie znaków zmiana starego termostatu
IVECO Crossway – przeróbka lewej lampy zespolonej na prawą, schemat pinów, homologacja Koszt naprawy sprężarki w lodówce Polar CZ 300