Witam drodzy forumowicze. Szukam opisu przewodów sondy lambda wg. kolorów. Jest tego mnóstwo w internecie i tutaj na forum, jednak nie udało mi się znaleźć rozpiski sondy, którą mam ja. Jest to sonda za kątem Renault Megane 4 i ma przewody: czarny, szary, biały i czerwony. Czy ktoś wie, które zasilają grzałkę?
Podaj na jakich przewodach mierzysz to zasilanie i co chcesz zmierzyć, zasilanie grzałki? Korzystałem ze schematu i czerwony przewód, który wychodzi z wtyczki sterownika z pinu 1A3, zasila sondę przed katalizatorem, ma ciągłość. Aby się upewnić, to zerwałem kawałek izolacji zaraz za wtyczką od sterownika i napięcie jest takie samo 0,02 V jak w gnieździe...
Zasilanie masz stałe z bezpiecznika. Ecu "pulsuje masą"
O matko, sonda nie generuje napięcia, o na jest zaliczona jako czujnik. Komputer ją zasila a w zamian sonda wysyła informacje do komputera. Widziałeś kiedykolwiek sondę lambda z bliska? I przebieg napięcia na jej wyjściu? Zasilana jest w niej tylko grzałka. Bez niej też będzie działać. Więc nie pisz bzdur.
Przed katalizatorem pracuje prawidłowo. Ta za katalizatorem "stoi" Bład dotyczy obwodu więc przed wymianą sprawdź stan przewodów i zasilanie grzałki.
W sumie to najbliżej masz zasilanie grzałki sondy lambda, tylko masę podłączyć i działa.
Witam, Chciałbym poprosić o wsparcie. Potrzebuję wykonać ręczny emulator sygnału sondy lambda sterowany potencjometrem. Sonda jest czteroprzewodowa, 2 przewody to zasilanie podgrzewania sondy, kolejne 2 to sygnał sterujący podawany do ECU. Sprawdziłem na wtyczce prowadzącej od sondy do ECU - masa sygnałowa nie jest połączona z masą podgrzewania sondy....
Bezpiecznik F43 10A, wisi na nim również zasilanie grzałki sondy lambda.
Witam! Samochód to Opel Astra H 2008r 1.4 benzyna 90KM + LPG - Z14XEP, przebieg około 148000km. Posiadam otóż taki problem: Od pewnego czasu silnik na jałowych obrotach wpada w mocne wibracje (efekt jakby niedomykającego się EGR, ale tego nie sugeruję, tylko porównuję :) ). Przy jeździe z pedałem gazu na 30-60% auto bardzo szarpie. Podczas ruszania...
Hi, Jak wyglada CAN (napiecia, przebiegi) sprawdzales ? Z gniazda diagnostycznego (pin 6 Can High, 14 Can Low) masz bezposrednie podlaczenie do ECU na piny odpowiednio A-A3 i A-A4. Masa ECU : A-H4 A-G4 Zasilanie ECU (z modulu BSI) A-A1 - ESI pin D16 B - M2 - ESI B5 dodatkowo z tego B5 zasilany jest przeplywomierz (pin 4) sonda lambda (pin 1) i zawor...
Pierwsze wyniki są takie: napięcie na podstawkę przekaźnika (robocze) grubym czerwonym przewodem dochodzi. Zwarcie z grubym białym nie daje żadnych efektów. Podanie plusa bezpośrednio na biały również nie daje efektów. Wszystkie bezpieczniki sprawdzone, zarówno w kabinie jak i komorze silnika (chyba że są jeszcze gdzieś jakieś inne, o których nie wiem)....
Mam taki pomysł na sekwencję na 2 wtryskach gazu w silniku 6cio cylindrowym. Silnik bmw rzędowa szóstka m20b25 12v 171km półsekwencja. jedna sonda lambda 0-1V Tłoki chodzą dwójkami 1:6/2:5/3:4 tłoki rozłożone wzdłuż osi wału jak na gwieździe trójramiennej (piszę to jakby się ktoś zastanawiał) zapłon 1-5-3-6-2-4. Wtryski podzielone na dwie sekcje po...
https://obrazki.elektroda.pl/8104405600_... Jeżeli Twój silnik to EW12J4 to (założenie ogólne, bo podstawiłem parametry, których nie znam jak np emisja spalin): 1350 sonda przed katalizatorem 4VE: gniazdo 4 pinowe koloru zielonego 1351B - zasilanie ogrzewania sond lambda 122 - sterowanie ogrzewaniem sondy lambda A przed katalizatorem...
sond w autach jest kilkanaście rodzajow pod względem dzialania.generalnie mozna je podzielic na aktywne(generuja napięcie) i pasywne (muszą być zasilane).sondy aktywne generują napięcie ok.0,2V-lambda mniejsza od 1 i0,7V lambda powyzej 1.Roznią się tez rezystancją grzalki i to jest wazne,gdy grzanie przechodzi przez sterownik,bo wtedy sterownik przez...
Zrobić wymianę DPF, sprawdzić zasilanie sondy lambda.
Dzięki. Tzn, że sonda pokazuje mi prawdę. Czyli mieszankę ubogą. Tylko podczas szybkiego dodawania "gazu" na chwilę przechodzi w stan wysoki (mieszanka bogata). Nie ma charakterystycznego dla sondy lambda przebiegu. Samochód jeździł przez jakiś czas na rozszczelnionym układzie dolotowym. Przegryziony został przez kunę przewód podciśnieniowy od kolektora...
Sprawdź bardzo dokładnie bezpieczniki przepływomierz i sondy lambda są zasilane ze wspólnego bezpiecznika, co do błędu czujnika temperatury mógł paść czujnik.
Pokaż który to bezpiecznik, bo mi 15 to wychodzi zasilanie sond Lambda i coś jeszcze. Chyba że to był bezpiecznik 15A... Rok i pojemność też możesz podać, choć to raczej będzie 3,5 litra.
Odłacz na chwile zasilanie z akumulatora i sprawdz samą benzyne. Napewno emulacja sondy lambda rozwala mape benzyny.
a masz zasilanie podgrzewania sondy?
Różowy zasilanie grzałki +12V po bezpieczniku. Biały masa grzałki ze sterownika silnika. Siwy i brązowy czujnik sondy ze sterownika. Podałem dane w aucie a teraz trzeba poszukać jaka to sonda i dopasować kable kolorami.
Czyli elementy zasilane z przekaźnika który zasila pompę paliwa. Są to: wtryskiwacze, pompa paliwa, grzałka sondy lambda, zawór EVAP i zawór EGR.
czarna wsuwke z zielono czarnym przewodem Zasilanie grzałki sondy lambda - pin 87a zielona wsuwke z przewodem czerwono czarnym Nie przypominam sobie do czego ale to -pin M75s żółtą wsuwke z przewodem niebiesko czarnym Zasilanie wtyczki OBD - M30ag przewód na oczko ø8 żółto brązowy Masa głowicy dla ECU nie napisałeś jaki silnik wiec strzelam że...
niebiesko-biały sygnał brązowy masa grzałki drugi brązowy masa sondy czerwono-czarny zasilanie grzałki
A co się dzieje? Zasilanie z przekaźnika pompy paliwa jak pamiętam i masa.
Główni producenci sprzętu ogrodniczego — S i H dopuszczają stosowanie E10 (maksymalnie 10% etanolu). https://www.stihl.pl/pl/aktualnosci/info... https://www.husqvarna.com/pl/poznawaj-i-... Fabrycznie stosują wysokiej jakości węże paliwowe odporne na etanol. Uwaga, wężyki...
Bez przekaźnika zasilającego m.in sondy, pompa paliwa nie ruszy. Więc przekaźnika bym się nie czepiał, chyba że tam jest jakaś rzeźba zrobiona. Zobacz czy masz zasilanie na bezpieczniku F21, jak jest, to sprawdź czy zasilanie dochodzi na pin 1 sondy za katem, i pin 3 sondy przed katem. Od strony sond kabel prawdopodobnie szary, od strony auta niebiesko-czerwony....
Tak. Montowalem takie przejsciówki z radiem nie fabrycznym. Musisz podac tylko zasilanie po stacyjce na radio i moduł. Gra rewelacyjnie w zaleznosci od radia.
Według schematu obydwie sondy zasilane są plusem z jednego bezpiecznika po stacyjce, a minus z komputera (mam na myśli grzałki)
Nic nie przepalisz,większość jest zasilana cały czas
jak jest to jednopunkt to emulator będzie tylko dla wyglądu ,a bład sondy prędzej czy puźniej wystąpi najlepiej ustawić emulację sondy na masę ,a jak denerwuje ciebie kontrolka wtrysku to odpowiada za nią 18 pin przy kompie ,a odcinasz to przekażnikiem zwierno rozwiernym ,a zasilanie podajesz z niebieskiego kabelka od gazu.Jak jest to wp. to koszt emu...
Sprawdź czy po włączeniu zapłonu pracuje przekaźnik w gnieździe R12 (dolny rząd, pierwszy od prawej). Przekaźnik powinien działać przez jakieś 2 sekundy po włączeniu zapłonu, później się wyłącza. Przekaźnik zasila pompę paliwa, wtryskiwacz i grzałkę sondy lambda. Jeżeli przekaźnik działa to dopiero wtedy bierz się za sprawdzanie zasilania na pompie.
Jeżeli chcesz mieć pewność że to wina rozrusznika to spróbój go podłączyć pod inny akumulator (niezależny) przekręć stacyjkę i wtedy próbój włączyć rozrusznik zasilany z innego akumulatora. Jeżeli odpali to masz pewność że rozrusznik pobiera za dużo prądu z aku.
Cześć chciałbym zapytać o te błędy audi a3 8l 1.6 525 Sonda lambda Sygnał wejściowy,obwód przerwany 525 Sonda lambda Sygnał nieprawidłowy 537 Permanentny Regulacja z sonda lambda Dolna wartość wyłączenia 668 zasilanie 30 obwód przerwany
Skład mieszanki ma się zmieniać co chwilę, czyli ma być bogato, po chwili ubogi i tak w kółko. Skoro w aucie nie masz katalizatora to ciężko z danych będzie powiedzieć czy jest ok. Chyba że ktoś to będzie porównywał do auta bez katalizatora. Ogólnie to z analizatora ciężko powiedzieć czy jest ok bo nie ma kata, auto może brać olej więc do czego to porównywać?...
nie do końca te Twoje metody są dobre. raz że w PSA kolory mają małe znaczenie - istotne jest oznaczenie numerowe nadrukowane na przewodach, dwa że zasilanie grzałki nie jest "stałe", trzy - masa dla sondy jest z reguły wirtualna ;) podaj więc kod silnika, i ktoś wesprze Cię schematem typu nr przewodu->nr pinu wtyczki sondy. 10 min i po bólu.
W EP6 zasilanie grzalki sond tylko przechodzi przez ECU. Zasilanie pochodzi z bezpiecznika F5 na PSF1 (skrzynka pod maska). Po drodze (miedzy ECU i sondami) jest wezel ekwipotencjalny (polaczenie kilku przewodow) w wiazce, zasilajacy obie sondy, podrzewacz oparow oleju i elektrozawor zbiornika par benzyny (canister).
Silnik: 1.Zasilanie na zacisku 30 napięcie za niskie. 2.Sonda lambda bank 1 sensor 1 brak aktywności 3.Zawór zawór pochłaniacza oparów evap obwód otwarty. błędy tymczasowe Klima:błedy potencjometrów silników nastawczych klap.Błedy tymczasowe. W temtych modułach 35,45 błędy mówią o wyzwoleniu alarmu przez różne czujniki.Są też błedy z zamkiem tylnych...
Sprawdziłem zasilanie na sondzie lambda . Grzałka grzeje po podłączenie zasilania pod białe przewody. Jest to sonda NTK JAPAN 9 G 7 Prosze o pomoc , co mam zrobic dalej
Wpierw poszukalbym lepszego warsztatu z komputerem, gazownika tez bym zmienil. Znaczne wachania napiecia sondy lambda na biegu jalowym przy zasilaniu gazowym oznaczaja niestabilny i nie prawidlowy sklad mieszaniki, czyli komputer i uklad zasilania gazem nie radza sobie z ustawieniem prawidlowego stosunku LPG / powietrze. Patrzac na to z innej strony...
Autorze, jakieś dziwne podpowiedzi tutaj dostajesz. Nie zakładaj od razu, że jak jest błąd sondy, to jest ona uszkodzona. Nie zabija się posłańca, tylko dlatego, że przynosi złą nowinę. Sondy lambda służą do regulacji dawki paliwa, aby silnik pracował przy odpowiedniej mieszance paliwa/tlenu. Lambda działa tylko gdy jest gorąca (nie działa zaraz po...
Podgrzewanie sondy (12V) jest po to by zaczęła pracować jak najszybciej po uruchomieniu silnika. Wiele samochodów nie ma elektrycznego podgrzewania sondy. U Ciebie nie ma kontroli jakości spalin a na gaz przełączasz po nagrzaniu silnika wtedy gdy kolektor i sonda są już gorące więc możesz nawet darować sobie podgrzewanie. Pracę sondy podejrzysz w programie...
Mam powracający błąd 16514 uszkodzenie obwodu i czasem z grzałka błąd sondy lamda która ma 5 przewodow i 6 pinow o następujących kolorach Czarny Srebrny lub siwy Żółty Różowy lub fioletowy Biały I chciałbym sprawdzić oporność grzałki a pytanie na jakich pinach sprawdzać żeby jej nie uszkodzić na siwym i białym? I ile powinien wskazać multimetr żebym...
sonda nie jest zasilana, sonda porównuje zawartośc tlenu w powietrzu atmosferycznym z zawartościa tlenu w spalinach, przy dużej rożnicy w wyniku działania ciśnienia cząstkowego następuje przepływ jonów tlenkowych powodujacy powstanie potencjału do 1V wiele szczegółów dot.budowy idziałania sondy lambda znajdziesz w necie sonda w pewnych okolicznościach...
czy tam jest sterownik hybrydowy bo te właśnie często lobia opalać sobie piny i widza błędy Dodano po 4 zapomniałem dodać ze samo zasilanie sond lambda w tym peugeocie leci przez przekaźniki to tez zobacz czy nie ma wypaleń na stykach czy przekaźnik nie wymiękł i zobacz ich bezpiecznik
Dobra teraz tak Masa na cewkach jest wtedy gdy mam wpięta sondę lambda, po odłączeniu przy próbie uruchomienia dalej nie mam zasilania na tym zielono czarnym, zmostkowałem ten czerwony przekaźnik i już mam zasilanie na cewkach w tym zielono czarnym (zielono czarnym i masa z karoserii), teraz przy odłączonej sondzie dalej nie mam zasilania (teraz minusa)...
Nie musisz odłączać, bo i tak nie pracuje ta sonda! Brak masz w zasilaniu (lub uszkodzona sonda) i właśnie tak silnik pracuje. Do sprawdzenia zasilanie sondy manualnie, reszta tylko testerem diagnostycznym! P.S.: A i następnym razem zapoznaj się z tematyką zagadnienia o jakie pytasz, bo to forum techniczne i takie posty jak ten, lądują już z reguły...
Przetarta wiązka sondy lambda bodaj. Obwód wstecznego zasila tylko prędkościomierz
Które jeszcze czujniki mam sprawdzić? Sonda ma coś do tego? Żadne. Masz sprawdzić zasilanie. Apka za 5 zł ci tego nie pokażę.
Na początek wyciąć gaz i dopiero naprawiać. Jak nie ma mocy może być zapchany katalizator https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Dodano po 51 Sprawdź czy na włączonym silniku masz zasilanie na grzałce a na zgaszonym sprawdź przejście od pinu 4 ecu do wtyczki sondy https://obrazki.elektroda.pl/2763167400_...
sonda lambda zasila zasila lambda zasila sonda
centrum zapora system windows farby usuwanie wymiana grzałki
Linde wózek widłowy kod D204 – przegrzewanie silnika, diagnostyka, seria 39X, 1202 Volkswagen Passat B5 1.9 TDI Kombi – montaż uszczelki ramienia wycieraczki przedniej