Tylko oryginalnie to muszą być krople odizolowane od siebie bo strumień spowoduje zwarcie i rozładowanie tych kul. Dodatkowo na slajdzie poglądowym jest pompa - z czego jest zasilana? Efekt termoelektryczny jest pewniejszy i od prawie 50 lat zasila sondy Voyager.
Przeważnie białe. A że u ciebie tylko jeden czerwony nie pasuje do standardowego schematu to bym stawiał na czerwony. Do tego jest jeszcze test grzałki multimetrem i przewody od strony auta(nie zawsze) są grubsze od grzałki. Więc multimetr i probówka 12 i sprawdzisz. Mając już taką "wiedze " chyba się nie pomylisz co?
Na sondzie piny: 4 - zasilanie grzałki +12V (z komputera, pin 17 złącze brązowe, poza tym zasila jeszcze grzałkę drugiej sondy, grzałkę odmy i zawór odsysania oparów z kanistra). 3 - masa PWM sterująca grzałką (z komputera, pin 30 złącze brązowe).
Być może nie trzeba przykładać bezpośrednio do kabla antenowego. Jak wejście jest czułe a moc radyjka wystarczająca to będzie działać bez specjalnych zabiegów. Cewka przylutowana na krótko do wtyczki.
Może jakieś zasilanie które też zasila sondy...poszukaj w elektryce...złącza, przekaźniki, bezpieczniki. Może jakiś przewód przełamany bądź przetarty.
Jak się mogą otwierać?Sterownik otwiera je impulsami masy wszystkie jednocześnie .Wszystkie mają wspólny + i _.Napięcie zasilające +12v idzie przez przekaźnik ,zasila jednocześnie grzałkę sondy i pompę paliwa przez bezpiecznik .Napięcie minusowe kluczowanie idzie do pinu 2 sterownika.Więc poszukaj problemu po którejś ze stron,prawdopodobnie przerwany...
sond w autach jest kilkanaście rodzajow pod względem dzialania.generalnie mozna je podzielic na aktywne(generuja napięcie) i pasywne (muszą być zasilane).sondy aktywne generują napięcie ok.0,2V-lambda mniejsza od 1 i0,7V lambda powyzej 1.Roznią się tez rezystancją grzalki i to jest wazne,gdy grzanie przechodzi przez sterownik,bo wtedy sterownik przez...
Zasilanie masz stałe z bezpiecznika. Ecu "pulsuje masą"
Bezpiecznik zasila grzałki sond i przepływkę
Masz na schemacie kabel różowo czarny. Zasila wtryskiwacze, sondy, cewkę silnik krokowy? Gdzieś kabel do wydechu dotknął?
Przed katalizatorem pracuje prawidłowo. Ta za katalizatorem "stoi" Bład dotyczy obwodu więc przed wymianą sprawdź stan przewodów i zasilanie grzałki.
Czyli elementy zasilane z przekaźnika który zasila pompę paliwa. Są to: wtryskiwacze, pompa paliwa, grzałka sondy lambda, zawór EVAP i zawór EGR.
zasilanie grzałki sondy jest Zasilanie jest, ale czy sama grzałka działa?
Ta czteropinowa wtyczka z zasilacza nazywa sie "molex". Masz tam: 5V i 12V. Natomiast ta od płyty głównej ma dwa lub trzy piny, dwa to zasilanie (12V) a trzeci pin to sonda obrotów wentylatora.
Poprawiłem zdjęcie ,przewód zasila wtryskiwacze sondy i zawór odpowietrzania zbiornika i idzie do ecu. Masz zgnite przewody gdzieś.
Najważniejsze pytanie, jakiego napięcia i prądu potrzebuje sonda?
Przetarta wiązka sondy lambda bodaj. Obwód wstecznego zasila tylko prędkościomierz
Podaj na jakich przewodach mierzysz to zasilanie i co chcesz zmierzyć, zasilanie grzałki? Korzystałem ze schematu i czerwony przewód, który wychodzi z wtyczki sterownika z pinu 1A3, zasila sondę przed katalizatorem, ma ciągłość. Aby się upewnić, to zerwałem kawałek izolacji zaraz za wtyczką od sterownika i napięcie jest takie samo 0,02 V jak w gnieździe...
Z tego co kojarzę w tym modelu ten sam bezpiecznik zasila również grzałkę sondy lambda, może tam należy poszukać problemu
Czy możecie mi powiedzieć jak mam podłączyć przekaźnik zmierzchowy? Gdzie wpiąć zasilanie, gdzie sondę a gdzie kabelki od lampy? Będę bardzo wdzięczny za pomoc. :) Schemat: http://obrazki.elektroda.pl/1155020200_1...
Sprawdź czy po włączeniu zapłonu pracuje przekaźnik w gnieździe R12 (dolny rząd, pierwszy od prawej). Przekaźnik powinien działać przez jakieś 2 sekundy po włączeniu zapłonu, później się wyłącza. Przekaźnik zasila pompę paliwa, wtryskiwacz i grzałkę sondy lambda. Jeżeli przekaźnik działa to dopiero wtedy bierz się za sprawdzanie zasilania na pompie.
O matko, sonda nie generuje napięcia, o na jest zaliczona jako czujnik. Komputer ją zasila a w zamian sonda wysyła informacje do komputera. Widziałeś kiedykolwiek sondę lambda z bliska? I przebieg napięcia na jej wyjściu? Zasilana jest w niej tylko grzałka. Bez niej też będzie działać. Więc nie pisz bzdur.
W sumie to najbliżej masz zasilanie grzałki sondy lambda, tylko masę podłączyć i działa.
W EP6 zasilanie grzalki sond tylko przechodzi przez ECU. Zasilanie pochodzi z bezpiecznika F5 na PSF1 (skrzynka pod maska). Po drodze (miedzy ECU i sondami) jest wezel ekwipotencjalny (polaczenie kilku przewodow) w wiazce, zasilajacy obie sondy, podrzewacz oparow oleju i elektrozawor zbiornika par benzyny (canister).
to dość oczywiste, masz stały plus, który zasila wszystko, a stacyjka załącza cały układ
Nie musisz odłączać, bo i tak nie pracuje ta sonda! Brak masz w zasilaniu (lub uszkodzona sonda) i właśnie tak silnik pracuje. Do sprawdzenia zasilanie sondy manualnie, reszta tylko testerem diagnostycznym! P.S.: A i następnym razem zapoznaj się z tematyką zagadnienia o jakie pytasz, bo to forum techniczne i takie posty jak ten, lądują już z reguły...
Musisz sprawdzić czy dochodzi zasilanie do sond. Na dwóch białych przewodach od sondy. Jeżeli tak to sondy do wymiany.
Bezpiecznik F43 10A, wisi na nim również zasilanie grzałki sondy lambda.
Mierzysz spadek napięcia na odcinku szyny zasilającej...
Do 50zł UNI-T UT33D+ jest całkiem przyzwoity jak na oczekiwania za te pieniądze. Kable pomiarowe z sondami będą oczywiście podłe, na jakiś czas wystarczą.
Pomierz na ciepłym odpalonym silniku wpinając się w przewód czarny sondy i masę . powinno być zmiennie 0.1-0.9 volta. Odepnij kostkę sondy i pomierz białe przewody- podgrzewanie sondy bo takową posiadasz. Sprawdź bezpiecznik 10A nad sterownikiem wtrysku przy czerwonym przekaźniku. On zasila grzałkę sondy (oraz zawór evap). Tzw napięcie referencyjne...
sonda nie jest zasilana, sonda porównuje zawartośc tlenu w powietrzu atmosferycznym z zawartościa tlenu w spalinach, przy dużej rożnicy w wyniku działania ciśnienia cząstkowego następuje przepływ jonów tlenkowych powodujacy powstanie potencjału do 1V wiele szczegółów dot.budowy idziałania sondy lambda znajdziesz w necie sonda w pewnych okolicznościach...
a masz zasilanie podgrzewania sondy?
na banankach powinno byc oznaczenie + i - do miernika natomiast krokodylek łączysz do masy tv w moim um pomiar na 30mV aha zapomnialem dodac ze najpierw podłącz sonde a dopiero potem podawaj zasilanie
Zasila ECU, pompę paliwa, sondę lambda, ogólnie cały wtrysk benzyny
Do sprawdzenia wiązka, zasilanie sond czy wogle jest
Nie można tego "wyrzeźbić" za pomocą kawałka nawierconego laminatu i goldpinów ? W celu uniknięcia zwarcia wykonane "PCB" należałoby odpowiednio naciąć, lub zwyczajnie wytrawić odpowiednie pola. Położenie otworów można ustalić poprzez wstawienie trzech goldpinów wyciągniętych uprzednio z listwy w złącze tej sondy. W skrajności można nawet wstawić same...
Bez przekaźnika zasilającego m.in sondy, pompa paliwa nie ruszy. Więc przekaźnika bym się nie czepiał, chyba że tam jest jakaś rzeźba zrobiona. Zobacz czy masz zasilanie na bezpieczniku F21, jak jest, to sprawdź czy zasilanie dochodzi na pin 1 sondy za katem, i pin 3 sondy przed katem. Od strony sond kabel prawdopodobnie szary, od strony auta niebiesko-czerwony....
Zrobić wymianę DPF, sprawdzić zasilanie sondy lambda.
Ten bezpiecznik oprócz pompki paliwa zasila również cewki zapłonowe,a także przekaźnik główny,który to z kolei zasila wtryskiwacze,zawór odpowietrzenia zbiornika paliwa oraz grzałkę sondy no i oczywiście sterownik silnika.pozdr.
S 163- bezpiecznik przy akumulatorze (50A) zasila przekaźnik pompy paliwa, przekaźnik dalej pompę (przez bezpiecznik 28), elektrozawór zbiornika z węglem aktywnym i sondę oraz wtryskiwacze i przepływomierz (jeśli występuje, bo nie podałeś nawet co za silnik i oznaczenie).
Ze sondą, czy bez , były dwa rodzaje. Masa sterująca do przekaźnika z pinu 25 ze sterownika, podawana podczas kręcenia rozrusznikiem. Na włączonym zapłonie nie sprawdzaj, bo nic tam nie będzie. Przekaźnik zasila pompę, wtryskiwacz i sondę lambda
sprawdź przekaźnik zespolony,zasila EVAP, jeżeli EVAP nie będzie miał prawidłowego zasilania pochłaniacz par paliwa zostaje wyłączony z pracy.a wtedy odczyt sondy będzie zakłócony i sporadycznie będzie wywalał jej błąd
Zasila obie grzałki,sprawdz miernikiem samą grzałke (białe przewody sondy)
Witam , zasilanie sondy NOX wychodzi z osobnego przekaźnika znajdującego się w komorze silnika po prawej stronie w skrzynce gdzie znajduje się sterownik silnika moduł BSM. Masę sonda NOX ma podłączoną pod dywanikiem od strony kierowcy przy progu. Zasilanie sondy i masa idzie również na zbiornik z pompą ADBLUE.
Sonda dotarła - wszystko ok. Mam pytanie - nie korzystałem nigdy z takiej sondy. Jeśli badam punkt w układzie jak połączyć masę? Szczególnie jeśli zasilam sondę z powerbanka? Czy masa nie jest potrzebna - sonda ogarnie zmieniający się potencjał "wisząc" w powietrzu?
Witam ano skróciłem sobie bo za gorąco 34 stopnie.Przekażnik zasila cewki, podgrzewanie sond lambda i wtryski.Numer przekażnika K11 984511B umiejscowiony " in the heat control panel " myślę że w środku przy regulacji nawiewów, sprawdziłeś czy przychodzi sygnał z komputera na sterowanie cewek ? Pozdrawiam
Prąd jaki płynie przez bezpiecznik, ruszając wtedy przewodami. Otworzyć skrzynkę bezpieczników, sprawdzić czy nie ma wody, pozostałości po niej. Od czasu do czasu proponują rozejrzeć się za wodą, i zgniłymi przewodami, te hmm, nowe auta z elektroniką naćkaną w każdym miejscu stały się słabo wodoodporne. Wiek wiekiem, ale to chyba nawet specjalnie robią...
Zewrzyj przewody zasilania pompy w przekaźniku, ten sam przekaźnik zasila wtryskiwacz i grzanie sondy. Zakładam, że napięcie z akumulatora na przekaźnik jest? A może centralka gazu odcina pompę i wtrysk?
W tym punkcie masowym masz 4 przewody. Dwa grube zasilają sterownik silnika pod pinami 17 i 34 . Można to sprawdzić odpinając wtyk sterownika i policzyć we wtyczce od wejścia przewodów dłuższa linia pinów to 1 do 18 a krótsza to 19 do 35. Tylko dlaczego ciągnęli dwa osobne przewody z tego samego punktu masowego do tego samego odbiornika? Trzeci przewód...
Dzięki. Tzn, że sonda pokazuje mi prawdę. Czyli mieszankę ubogą. Tylko podczas szybkiego dodawania "gazu" na chwilę przechodzi w stan wysoki (mieszanka bogata). Nie ma charakterystycznego dla sondy lambda przebiegu. Samochód jeździł przez jakiś czas na rozszczelnionym układzie dolotowym. Przegryziony został przez kunę przewód podciśnieniowy od kolektora...
Jak zaczynasz temat to pisz jakie są błędy bo robi się przedszkole. Czy sprawdziłeś już bezpieczniki jak było pisane i zasilanie sondy żarówką?
Jeżeli węglowy to pod omomierz, ale wskazówkowy/analogowy, i też po puknięciu coś powinno zadrżeć.. Można z oscyloskopem. Potrzebne ogniwo (wystarczy 1V) i opornik. Zmontować obwód, w którym ogniwo zasila szeregowo połączone opornik i mikrofon, a sondę i jej masę podłączyć tak, żeby oscyloskop rejestrował napięcie na oporniku. Opornik będzie działać...
Jeżeli to jest sonda z podgrzewaniem, to najprawdopodobniej uszkodzone jest zasilanie podgrzewacza sondy (to najczęściej powoduje świecenie lampki "chech engine") - jeżeli wykluczyć uszkodzenie sondy, to należy dobrze sprawdzić przewody zasilające. Miałem taki przypadek.
zasilanie na wtyczce sond to około 1v Zasilanie z przekaźnika wielofunkcyjnego. Brakuje Ci plus 12V. Pewnie upalony styk lub uszkodzona wiązka. Sprawdzaj żarówką minimum 21W, miernik wyprowadzi Ciebie na manowce.
Według schematu obydwie sondy zasilane są plusem z jednego bezpiecznika po stacyjce, a minus z komputera (mam na myśli grzałki)
Ten od pompy zostaw w spokoju, on zasila pompę i grzałkę sondy. Zobacz kontrolką na 30 i 86 pinie tego drugiego powinno być 12V. Jeśli jest, to zobacz na włożonym przekaźniku, czy będzie 12V na pinie 87. Najlepiej wszystko sprawdzaj żarówką, będzie widać czy jasno świeci.
Sam fakt, że wirnik w silniku pompy się obraca, nie świadczy jeszcze o jej sprawności. W kostkę zasilającą pompę typowe sondy od miernika da się wcisnąć. Można też zdemontować moduł i sprawdzić elementy wykonawcze.
Ja wszelkich końcówek czy chwytaków pomiarowych używam HIRSCHMANN-a, może nie jest super tani, ale przeżywa naprawdę dużo. Natomiast do multimetru przewody pomiarowe z sondami TL175 z Fluka. To tak ode mnie ;)
Nad sterownikiem silnika znajduje się czerwony przekaźnik który zasila plusem pompę paliwa oraz cewki zapłonowe, wtryskiwacz, zawór evap i podgrzewacz sondy lambda. Jeśli jest uszkodzony to sterownik zgłosi błąd cewek wtryskiwacza i evap-u. Zobacz czy po wyjęciu przekaźnika z gniazda i zwarciu grubym drutem większych wejść w gnieździe pompa wystartuje....
Rzeczą, której nie wspomniałem jest to, że droższe/lepsze oscyloskopy cyfrowe potrafią automatycznie wykryć typ sondy i dokonać odpowiednich zmian parametrów, ale tylko ze współpracującymi sondami. Plus, aktywne sondy mogą być zasilane przez bardziej zaawansowane oscyloskopy. Zasilić to pikuś. Dobra aktywna sonda jest w pełni sterowalna z oscyloskopu....
To są sondy czteroprzewodowe, zasilanie sond mierzyłem na kostce sondy, na przewodzie sygnałowym i masowym sondy, oraz na przewodzie sygnałowym i masą z akumulatora. I zasilanie sondy przy włączonym zapłonie wynosi 0.27v ,
Chrysler 300m 3.5 -podgrzewanie sond lambda,schemat. Jak naprawic usterke? Silnik pracuje nie rowno po osiagnieciu temperatury. Wyskakuja dwa bledy dotyczace podgrzewania sond. Zasilanie grzalek sond:masa jest ok,zasilanie to 8V ,pod obciazeniem spada do 0V. Schematu elektrycznego silnika znalezc nie moge. Mozliwe jest ze sterownik silnika zasila podgrzewanie...
Ale można by wykorzystać różnicę temperatur na różnych głębokościach. A jeszcze ciekawsza możliwość: w morzu umieszcza się sondy do ciągłego robienia pomiarów, chyba zasila się je z baterii - jak się bateria wyczerpie, to sonda przestaje działać i jest stracona; może by się udało wykorzystać energię z różnicy temperatur, żeby mogła działać dowolnie...
Ja generalnie używam PEL103. Można to draństwo podpiąć do tableta przez bluetooth. No ale to jest bardziej logger niż typowy analizator parametrów sieci. Ma jeszcze fajną przystawkę, która go zasila od razu z sond pomiarowych napięcia, więc nie trzeba szukać gniazdka. Bardzo mi się natomiast podobał Sonel PQM701, trochę "ciężki" w bieganiu z nim, no...
https://obrazki.elektroda.pl/8104405600_... Jeżeli Twój silnik to EW12J4 to (założenie ogólne, bo podstawiłem parametry, których nie znam jak np emisja spalin): 1350 sonda przed katalizatorem 4VE: gniazdo 4 pinowe koloru zielonego 1351B - zasilanie ogrzewania sond lambda 122 - sterowanie ogrzewaniem sondy lambda A przed katalizatorem...
Myślałem, że zasilając jedną elektrodę przez 2,5V a drogą oscylując wokół tej wartości dostanę w rezultacie przebieg zmienny na elektrodach. Zasilanie elektrod idzie z 2 wzmacniaczy a napięcie mierzone to spadek na rezystorze mierzony przez 3 wzmacniacz i ten 3 dodatkowy wzmacniacz dopiero zasila transoptor, a nie sonda. Czy ta koncepcja nie współgra...
nastepny dzien i lipa,podejrzewam ecu ale nie na 100%,blad mozna wykasowac na zaplonie ale po uruchomieniu silnika pojawia sie ponownie ,zasilanie sondy + stabilne 12v lecz - jakis plywajacy ,jakies propozycje ??? pomocy
Sprawdz wyłącznik uderzeniowy. Odcina masę z ECU na przekaznik zasilający cewkę , wtryski , sondę lambde i chyba pompę paliwa.
Grzałka sondy zasilana jest z przekaźnika pompy paliwa. Masa jest z karoserii. Z tego przekaźnika zasilany też jest wtryskiwacz (chodzi o plus bo masa na wtryskiwacz idzie z ECU).
Zapomniałem dodać iż to studia naprawdę głębinowa, nie mam mowy o "dołożeniu" pływaka. Decyzja zapadła. Będzie kopanie kabla. Zamykam temat
jeździła na tym przekaźniku? Chcesz pomocy to precyzyjnie odpowiadaj na pytania. Dodano po 9 Pierwsze co, wtryski mają zasilanie, sonda ma zasilanie grzałki? Zasilanie na cewce przekaźnika pompy paliwa jest? Przecież to 10 minut i masz diagnozę. Łącząc pin 30 przekaźnika z pinami 87A i 87F możesz na próbę wyeliminować przekaźnik.
Sterownik silnika ją steruje i zasila.
Tzn. powiem tak: Jeżeli do tego powielacza na chwilę podłączę sondę WN to wskazania µA w gałęzi za potencjometrem maleją, a po odłączeniu sondy µA wskazuje "troszkę" więcej. Wpływ samej sondy jest ogromny mimo, że powielacz tylko "zasila" samą sondę. Więc jak układ jest bez sondy - to mniemam, ze po odczytaniu prądu obliczam "czyste" napięcie...
Pokaż który to bezpiecznik, bo mi 15 to wychodzi zasilanie sond Lambda i coś jeszcze. Chyba że to był bezpiecznik 15A... Rok i pojemność też możesz podać, choć to raczej będzie 3,5 litra.
Witam, Peugeot 206 kombi, 2002r, silnik 1.4 kfw- sterownik sagem. nie odpala silnik , auto po lekkiej stłuczce,poduszki całe, w sterowniku airbag brak info o wypadku, uszkodzony w zasadzie zderzak i błotnik. Brak połączenia z sterownikiem silnika- brak zasilania bo i kontrolki check nie zaświeca. Nie znalazłem tam żadnego wyłącznika wstrząsowego, a...
Z błędów, które masz (P0170, P0171, P0139, P1118), wynika, że warto koniecznie sprawdzić wiązkę elektryczną sondy lambda, zwłaszcza tej za katalizatorem (Bank 1 Sensor 2). Nawet jeśli sonda jest nowa, to: •może nie dostawać zasilania do grzałki (błąd P1118), •może mieć problem z masą (zła masa = zła reakcja sondy), •albo sygnałowy przewód daje przekłamania...
Cześć. Kolego. Prosisz o pomoc, a sam stwarzasz problemy. Napisz, jaki masz ten radiotelefon (wersja), lub przynajmniej z jakiego jest zakresu. Czy jesteś pewien, że kwarce które wkładasz, są przeznaczone dla konkretnie tego radiotelefonu? Czy sprawdziłeś, że kwarce zaczynają generować w układzie? Nie pisz, że nie masz jak sprawdzić, bo sonda to raptem...
Witam ponownie dziś zrobiłem testy sond i tak pierwsza sonda w grupie 34 test ON i wynik B1-S1 not OK następnie druga w grupie 36 test ON i wynik B1-S2 OK chciałem wykonać test katalizatora w grupie 46 i niestety cały czas TEST OFF zasilanie pierwszej sondy 0,448 V drugiej około 0,8 V Panowie pomóżcie :) co dalej ? wiem że zasilanie sondy pierwszej...
Napięcie to różnica potencjałów a Ty nic nie napisałeś czego Ci brakuje. Zazwyczaj plus idzie z przekaźnika co zasila wtrysk, pompę paliwa i pierwszą sondę. Masa jest modulowana przez sterownik silnika. Dzięki temu możliwe jest sterowanie grzałki. Jeżeli brakuje plusa to można dać go z pierwszej sondy. Można po wiążące dojść gdzie jest łączenie. Jeżeli...
Dawno temu bawiłem się sondami w.cz do różnych typów woltomierzy i z tego co pamiętam możesz śmiało użyć diody półprzewodnikowej np. GD-507 lub podobnej a nawet całą sondę stosowaną w V 640. Trzeba tylko odłączyć zasilanie lampy EA 52 / żarzenie /. Powodzenia.
Co się stanie gdyby zewrzeć sondy miernika w trybie amperomierza i tak zostawić na 2 godziny? Miernik Uni-T UT89X, ustawienie 20 A albo 600 mA. Chodzi mi o coś takiego: 12 V DC zasila powiedzmy żarówkę. W obwodzie jest wyłącznik, a na stykach jego amperomierz, który pokazuje prąd gdy ten jest otwarty. Co się stanie gdy wyłącznik zamknąć?
Dziękuję tak zrobię. Nie mogłem odnaleźć tego schematu. Dodano po 2 Na przewodzie czerwono białym gdzie powinno być 12v mam 1,4 V. Dodano po 2 Proszę o pomoc i wyjaśnienie . Rozumiem że B117 i B118 to sonda 1 i sonda 2 . Pytanie skąd jest zasilana sonda z przekaźnika pompy paliwa? Następne pytanie i prośba o podpowiedź co może być przyczyną, że nie...
Przekaźnik pompy masę otrzymuje z ECM z pinu 65. Przekaźnik ten zasila jeszcze cewki wtrysków , grzałki sond lambda i zawór odpowietrzenia baku z oparów paliwa. Masę na ECM masz na pinach 1,2 i 108. Przypominam ,że na wale i wałku rozrządu masz czujnika halla , trudno je zmierzyć multimetrem!
Sonda pH potrzebuje wzmacniacza o małym prądzie polaryzacji wejścia; TL074 ma typowy 65pA, LF444 10pA; są wzmacniacze o prądzie poniżej 1pA. Osobna sprawa, czy uda się zrobić z tego użytek - bo jeśli przez izolację popłynie większy prąd, to na nic się nie zda mały prąd wejścia wzmacniacza.
Przecież przewody są kolorowe... Poza tym jest tam masa, sygnał i zasilanie grzałki (masa i 12V po stacyjce). Zasilanie grzałki to dwa przewody w tym samym kolorze (grzałka jest odizolowana od masy pomiarowej, nie ma znaczenia na który dasz masę, a na który zasilanie), masę sondy bez problemu ustalisz (połączona z masą nadwozia), ostatni przewód to...
No raczej się mylisz. RTG czyli radioizotopowy generator elektryczny jest stosowany w sondach wysyłanych do planet zewnętrznych, gdzie zastosowanie ogniw słonecznych jest nieopłacalne ze względu na odległość. Nie jest to bateria jądrowa - działa na innej zasadzie. W RTG rozpad jąder wytwarza ciepło, które jest zamieniane w energię elektryczną, natomiast...
Witam! Samochód to Opel Astra H 2008r 1.4 benzyna 90KM + LPG - Z14XEP, przebieg około 148000km. Posiadam otóż taki problem: Od pewnego czasu silnik na jałowych obrotach wpada w mocne wibracje (efekt jakby niedomykającego się EGR, ale tego nie sugeruję, tylko porównuję :) ). Przy jeździe z pedałem gazu na 30-60% auto bardzo szarpie. Podczas ruszania...
Witam, Chciałbym poprosić o wsparcie. Potrzebuję wykonać ręczny emulator sygnału sondy lambda sterowany potencjometrem. Sonda jest czteroprzewodowa, 2 przewody to zasilanie podgrzewania sondy, kolejne 2 to sygnał sterujący podawany do ECU. Sprawdziłem na wtyczce prowadzącej od sondy do ECU - masa sygnałowa nie jest połączona z masą podgrzewania sondy....
Sprawdz zasilanie grzałki sondy (przewody białe) po odpaleniu ma świecic kontrolka wpięta w te przewody. Miernikiem sprawdz napiecie na czarnym. Ma na rozgrzanym oscylować od 0,1-0,8V. Jeśli ma tylko 0,4V lub niżej mimo obrotów raczej sonda trup. Mierz to na benzynie bez lpg. Kup sondę Bosch ,NTK,Magneti. Żadnego dziadostwa.
Witam Szanownych Kolegów. Czy ktoś może mi podpowiedzieć jaki typ ogniwa wchodzi do SONDY TEMPERATUROWEJ współpracującej z miernikiem V 640 produkowanym przez Zakłady MERATRONIK. Może wiecie Koledzy jakim napięciem jest zasilana sonda ? TYP SONDY V40.33. Pozdrawiam i czekam na informację. Mariusz
Witam Co do kabelków od sondy, to ten czarny jest "przewodem sygnałowym" i idzie do komputera, szary to "zasilanie" sondy a dwa białe to podgrzewanie. Sprawdz w starej sondzie pomiedzy którymi szarymi kablami jest przejście (omomierzem)-to będzie podgrzewanie. Ten szary co został to "zasilanie". Upewnij się jakie jest ułorzenie kabli w kostce, żebyś...
Nie chodzi mi o zasilanie grzałki sondy tylko sygnał i masa bo nie wiem czy jest prawidłowo podłaczona
Sondy sa zasilane z bezpiecznika F34 na BM34 pod maska przez pin J5 czarnej zlaczki 46-pinowej i sterowane przez ECU przez piny E2 i D2 czarnej zlaczki 32-pinowej. Pozdrawiam,
Aa kumam, sprawdzę i się odezwe Dodano po 1 A więc tak: Po zamianie przewodów wszystko niby ok, centralka nie zasila czujników i sondy ale pozostaje inna kwestia-. Po włączeniu zapłonu centralka robi tak jakby test krokowca od gazu i nie pamięta ostatnie pozycji na czym auto jechało ( czy benzyna czy gaz ) trzeba ręcznie wybrać. Czyli chyba było dobrze...
Dziękuje za wszystkie odpowiedzi co do emulacji grzałki to raczej nie jest ona sprawdzana przez mój ECU bo zasila ją ten sam prezekaźnik co pompe paliwa
Mariusz ma rację. Zasilanie grzałki sondy jest 12 V . Natomiast zasilanie czujnika tlenu jest 5 V. Jest to typowa sonda oporowa - zimna 100 kΩ, ciepła 10 kΩ.
Tak, on jest przewidziany na znacznie większe prądy niż pociągnie pompa paliwa, skrzynka też, w dieslach na tych samych pinach zasila świece żarowe.
... nie bardzo rozumiem dlaczego w tej małej dziurze chcesz też "upychać" zasilanie sondy (przecież te funkcje można chyba rozdzielić) ??
Sterownik LPG jest podpiety pod sondę? Sprawdził bym zasilanie grzałki sondy, może to zbieg okoliczności a coś nie łączy? Dodano po 1 Sterownik LPG jest podpiety pod sondę? Sprawdził bym zasilanie grzałki sondy, może to zbieg okoliczności a coś nie łączy?
sonda lambda zasila sonda lambda sonda regulacyjna sonda lambda sonda diagnostyczny
medion telefon wodomierz magnes pomiar prądu przez opornik
generator ozonu generator ozonu
Kalibracja wagi AXIS B200: krok po kroku Konfiguracja kontroli rodzicielskiej na routerze Technicolor