Witam, jak dla mnie to awaryjne przekaźniki w tablicy, była taka kampania - czarne zastępowało się zielonymi, było mocniejsze i z tego co wiem zabezpieczone diodami, na początku pomyślałem o impulsatorze ale to on ie powoduje odcięcia zasilana tachografu, natomiast może powodować zanik przebiegu na ICL czyli zegarach, pozdrawiam Dodano po 3 i oczywiście...
Wciśni/zatwierdz ten komunikat dwa razy przyciskiem "OK" i błąd zniknie.
Rozumiem że bezpiecznik również znajduje się przy akumulatorach w tej skrzynce? dokładnie tak to powinno wyglądać bo jeśli masz główny wyłącznik prądu to po jego zadziałaniu tachograf nie może się wyłączyć więc szukaj tego przewodu w tych okolicach Zdarza się że przewody łamią się pomiędzy ramą a kabiną na to miejsce też możesz zwrócić uwagę Tachograf...
podaje masę na żółty kabel jak rozłącza się plus tak? bo tak rozumiem schemat - przy normalnie załączonym akumulatorze obwód tego kabla jest rozłączony. Tak i tak ma być. jak zatrzymuje się zegar (czas) to na 99% musi się gubić zasilanie to bezpośrednie z akumulatora0 (+lub -) dobrze myślę? Jak zniknie zasilanie to tak...... Tacho ma zasilania w pkt....
Witam. Zasilanie do generatora tacho jest otwarte lub zwarte.
czarne to termik to je zostaw. brązowy- zasilanie szary- połącz z jednym ze szczotek (obojętnie z którym) drugi przewód do szczotki zasilanie pod tacho podłącz woltomierz to powinien pokazać napięcie stałe zmiana obrotów -zmień przewody do szczotek Pozdrawiam Grzegorz.
Sprawdz zasilanie tachografu. Na samym tacho masz schemat. Sprawdź też bezpiecznik w skrzynce akumulatorowej. Jak dobrze pamiętam to jest tam bezpiecznik od tacho.
Zasilanie tacho, oświetlenia wewnętrznego, centralny zamek, TBM
Jest powiązane. Informacja o prędkości i odległości generuje się w tacho i jest po canie a w starszych autach jako C+ rozprowadzona po wszystkich sterownikach auta. Musiała ci paść bateria w tacho i po odłączeniu zasilania tacho umarło. Polecam używkę bo nowe idzie w tysiące.
Powiem tak. Wystarczy ze wypne zasilanie tacho a licznik wywala ERR. Sa dwie jeszcze kosci, gdzie jedna nie robi roznicy dla licznika ale druga po wypieciu niestety skutkuje podobnie jak zasilanie. Moglbym sprobowac zlaczyc bo w tej kosci jakby sygnalowej sa dwie pary przewodow, jednak wole podpytac czy to nie grozi uszkodzeniem ktoregos komponentu....
203 to zasilanie tacho, 201 to gruby plus. Sprawdź sterowanie hebla.
Z tego co widzę to nie. Wentylatory mają jedynie standardowy wtyk (zasilanie+tacho), nie mają wyprowadzonego przewodu do sterowania podświetleniem. Tak więc nie da się tego w standardowy sposób wyłączyć.
czarny zasilanie 12V,brazowy masa,niebieski wyjście.Przebieg prostokatny o amplitudzie zblizonej do napięcia zasilania.Wyjście typu OC.
Podłączenie się pod zasilanie tacho, to nie jest ingerencja w jego instalację
To coś obok hebla automatycznego to jest przekaźnik podgrzewacza powietrza dolotowego. Niedziałające układy są zasilane z bezpiecznika F1 25A który znajduję się w skrzynce akumulatorów. Jeśli bezpiecznik jest ok sprawdź przewód zasilający od gniazda omawianego bezpiecznika do panela przejściowego pod kabiną.
Jeżeli dokładasz tacho, to wtedy licznik i tacho to są odrębne urządzenia i każde pracuje na swojej instalacji, więc nie ma najmniejszej potrzeby wymieniać licznika. Tachograf nie będzie ingerował w pracę licznika i odwrotnie. To będą całkowicie osobne urządzenia nie połączone ze sobą w żaden sposób. Aha, i jeszcze jedno: tachograf musi mieć zawsze...
Po włączeniu kierunkowskazu lub awaryjnych niknie zasilanie na tacho, webasto i brak świateł.
Zasilanie do kostki, złącza obok żółtych tacho. Kondensator bardzo wygodnie bo są osobne dwa przewody -niebieski i brązowy.
sprawdź zasilanie przy tacho plus stały i zmienny po stacyjce
Momentalnie może nie, ale szczotkowce nie lubią mocnego rozruchu. Musiał byś poszukać choćby jakiś kit do złożenia sterujący takim silnikiem. Ogólnie żeby go uruchomić trzeba zmostkować jeden pin stojanu z jedną szczotką a na pozostałe przyłożyć zasilanie, tacho zostaje wolne. Nie mniej do póki nie będzie sterownika daruj sobie jego katowanie.
Zobacz czy nie urwał się kable od zasilania tacho i vecu przy heblu w skrzynce aku . Blad 92 i blad 200 to błędy od braku zasilania
Chodzi mi o zasilanie, sygnal v etc. Zasilanie nie podłączasz z tacho tylko z skrzynki bezpieczników, sygnał prędkości jest z tacho i w zestawie instalacyjnym tolla masz przewód mający z jednej strony wtyczkę do tacho (żółta) a z drugiej przewód nie zarobiony. W manie fabrycznie jest gniazdo wyprowadzone na instalacji z tacho V speed.
witam Jeżeli wskazówka prędkościomierza idzie na maksa (zamyka licznik )i wraca na 0 albo w czasie jazdy pokazuje prawidłową prędkość to oznacza przerwę w zasilaniu tacho Może być że zasilanie zamyka się przez kierunki .trzeba sprawdzić instalację
Krisbrumm jak nie wiesz co to za kabelek to mnie wypisuj bzdur nr kabla 201 zamienia się po bezp. 5A na 203 stałe zasilanie na awaryjne, tacho i c, zamek nie dotyczy ADR
Silnik przy tym starcie nie idzie od razu na wysokie obroty ? Zdarzało się tak, przy uszkodzeniu magnesu tachometru, silnik dostawał napięcie, nie było zwrotnej z tacho do modułu, silnik szedł na wysokie obroty, po chwili elektronika wyłączała zasilanie i już więcej nie zasilała solnika do momentu wyłączenia pralki. Trzeba zdjąć z silnika osłonkę tacho,...
Co wymienić? Bateria w tacho jest od podtrzymania ustawień i zegara. Natomiast ustawianie mechanizmów tarczy wymaga zewnętrznego zasilania i to musi być. Poza tym włączenie zasilania to krecha na tarczy i tego ITD się czepia. Dlatego główne zasilanie musi być niezależnie od tego czy odłącznik akumulatora jest czy go nie ma i czy jest w plusie czy też...
Wiem co projektuję ;) W tej konkretnej pralce układ tacho jest trochę "zakręcony" - jest dodatkowe hardware'owe zabezpieczenie podające zasilanie na doorlock'a kiedy obecne są impulsy z tacho. Natomiast impulsy pomiarowe idą przez tranzystor T410 (nie wiem, czy są opisy na PCB), a z jego kolektora - na pin 1 procesora. Jeśli chcesz, to sprawdź oscyloskopem...
jak podłączyć ten silnik do prądu, Przez układ elektroniczny który steruje silnikami szczotkowymi. Generalnie mostkuje się szczotkę z jednym odczepem stojanu, do dwóch pozostałych podłącza się zasilanie, tacho się odrzuca. Opisywane wielokrotnie na forum. czy nadaje się on na szlifierkę. Średnio, zależy jeszcze jaką. Chiński motor, mocy wielkiej nie...
Sygnał prędkości do licznika idzie z tacho, jak taco się podłączy do zasilania to czasami zegary podskoczą, więc przyczyny bym szukał w tacho. Oczywiście jeśli jest zamontowane z kienzla poza licznikiem.
Spróbuj tego silnika: [url=http://elhurt.opole.pl/web.n4?go=66... Zasilanie 42V + prądnica Tacho
Wentylator nie ma wyjscia PWM.... tam jes tylko zasilanie (+/-) i tacho O wyjściu "tacho" właśnie mówię. Jak robisz testy to pozostaw je nie podpięte.
Bo to tak działa. W Karosie impulsy do tego pudełka są brane z rozdzielacza impulsów a te z tacho. Styki przekaźnika są separowane od zasilania elektroniki tego pudełka więc możesz to wykorzystać dowolnie.
A kto Ci kazał sprawdzać wirnik? W gnieździe silnika masz 7 miejsc a w nich 6 przewodów. Dwa cienkie czerwone do tacho, dwa następne to zasilanie wirnika i to te masz sprawdzić! Pozostałe dwa to są do stojana i ich nie ruszasz. Miejsce siódme jest nieobsadzone, a pominięcie termika wymaga demontażu silnika. :arrow: Poprawiłem TONI_2003
To jest raczej dioda zenera równolegle z kondensatorem zasilana z tacho i wyprowadzonym sygnałem na bazę tranzystora.
Witam. Szczotka (4) w szereg ze stojanem (2) a zasilanie na drugi koniec stojana (3) i drugą szczotkę (5), prądniczkę tacho (6,7) zostaw wolną.
Witam! Myślę, że można to rozwiązać montując w każdym pedale niezależny, miniaturowy moduł pomiarowy z tensometrami. Jest to do zrobienia, jeśli masz trochę kasy do zainwestowania w ten "kombajn". Popatrz na to: http://sensu.pl/download/RXQ21.pdf ... a tu można kupić: http://sensu.pl/?go=product_coll&id=87&c... Te fajne mini transceivery (wymiary...
Wysokie napięcie poszło po przewodach od tachogeneratora. Bo zasilanie silnika i sygnał z tacho idzie jedną kostką. Tachogenerator to taka mała ceweczka na silniku która generuje sygnał o obrotach wirnika. Zobacz jak podawane jest to napięcie do procesora. Pomierz elementy na płytce. Jeżeli procesor nie uległ uszkodzeniu to sterownik da się uratować....
9241 zasilanie Vb środkowy w dolnym rzędzie Mam pinout+schematic, a pomożesz naprawić przetwornicę ? Trzeba mi główne napięcia zasilające
Przy akumulatorach nie ma? W większości aut bezpiecznik zasilania do tacho tam właśnie jest.
225 Ohmów to cewka tacho i poza układem nie działa więc z nim nie kombinuj bo skasujesz cewkę tacho! Silnik pewnie ma jeszcze kondensator i on musi być wpięty w układ zasilania silnika a te 22,5 Ohma to uzwojenie robocze ale bez tego drugiego uzwojenia zasilanego poprzez kondensator silnik nie ruszy. Fotki zrobione z dużej odległości i trudno dojrzeć...
Witam. Chciałbym zdemontować tachograf w MB Sprinter ci z 2002 roku. Problem jest taki ze po odłączeniu tacho przestaje być wyświetlany stan kilometrów oraz nie wskazuje prędkości. Szukałem już na forum tego tematu i znałem to.. Powinieneś zmienić zawartość pamięci (licznik przełączy się na czytanie v z cz-ka analogowego), zmostkować na wtyczkach tacho...
No więc wszystko wskazuje na to, że tachograf nie ma stałego zasilania - tzw. "zacisk 30". Jest on umiejscowiony na wtyczce "A" tachografu, na pozycji 1. Numery pinów są na obudowie wtyczki. Na pozycji A3 pojawi się zasilanie po włączeniu zapłonu, a A5 oraz A6 są połączone z masą. Kolorów nie pamiętam, jak nie zapomnę, to zajrzę w poniedziałek do knigi...
sprawdz mase zasilania tacho ,cienki przewód od wyłacznika akumnatorów do kostki tacho
Ma kolega odp Zwarcie triaka silnika – obecność sygnału z tacho pomimo braku zasilania silnika. Pralka przerywa program i wyświetla E22(T9). Uszkodzona elektronika (pojedyncze przypadki wykrycia mogą być spowodowane włożeniem wsadu o bardzo
najczęściej wentylatory posiadają trzy wyprowadzenia czyli zasilanie i impulsy z tacho i po odłączeniu wentylatora tą nóżkę w gnieździe gdzie te impulsy są podawane należy zewrzeć do masy,wtedy uda się oszukać elektronikę a przynajmniej u mnie tak było w necu,dodam tylko że nie nalezy zwierać bezpośrednio do masy tylko poprzez jakiś rezystor około 100-200...
Tego sinik nie wypalił. Podłaczony jest do N i F. Do tych na obrazku podłączone jest zasilanie, programator i tacho.
Zwarcie triaka silnika – obecność sygnału z tacho pomimo braku zasilania silnika. Uszkodzona elektronika (pojedyncze przypadki wykrycia mogą być spowodowane włożeniem wsadu o bardzo dużym niewyważeniu typu koc, szlafrok)
Sprawdź zasilanie (stałe-bez kluczyka) czy tacho ma pełne 12V A poza tym nieważne czy uzywa on auta prywatnie czy nie, jeśli jest tachograf w aucie to musi być sprawny, zalegalizowany i codziennie wypisana tarczka, bo inaczej mogą być kłopoty przy kontroli
Kolego sprawdź czy nie zgniły ci przewody w skrzynce akumulatorów . Tam idzie stałe zasilanie omijające hebel na tacho i vecu .
Tak: zworka powoduje gwałtowny start silnika. Pradniczka ma przejście, dalej nie patrzyłem, bo aby silnik ruszył choć pół obrotu, to chyba wystarczy przejście na prądniczce..? Co do reszty, to z powodu braku schematu nie wiem ,gdzie są rewersy w programatorze i zasilanie modułu: ale sprawdzę, czy TDA dostaje zasilanie. 1. Sprawdź, czy prądnica tacho...
Możesz sprawdzić na "krótko". Podłącz przewód biały (C) z brązowym (L) na styku L. Dodano po 2 Po podłączeniu włącz pralkę. Dodano po 8 właśnie ten temat znalazłem jak sprawdzić ten silnik ,ale nie wiem jak połączyć z samego opisu - sprzydałby się jakiś rysunek ,kolory kabli są na foto ale jest ich 6-ść i nie wiem które mam połączyć ? Żółte przewody...
Jak to kolega podłączył i sprawdził ^^ Domniemam, że prawidłowo?[/quote] Z mostkiem na 3-5 , , - tacho - tacho - mostek - zasilanie L lub N - mostek - zasilanie N lub L Tylko tego używanego silnika nie sprawdziłem, od razu zamontowałem w pralce, ale mam go z pewnego źródła. Złącze dwa razy wkładałem. Zastanawia mnie, że przekaźnik słychać jak ma obracać,...
Jak jest z tym kablem 21 diga tacho czy po podłączeniu licznika vw pinu 3,5,11,13 licznik powinien normalnie działać jak po podłączeniu zasilania ?
Spróbuję zrobić lepsze foty , a tego nie wymontowałem z samolotu ani z ADR tylko to porównałem do zasilania TACHO bo tam też musi być ograniczony prąd zwarcia . Po prostu rozdłubię jedną kostkę i będziemy wiedzieli co jest w środku :-)
Regulacja obrotów takiego silnika bez sprzężenia z prądnicy tacho jest kłopotliwa - brak stabilizacji obrotów w funkcji zmian obciążenia. Podpowiedź - taki silnik można też zasilać prądem stałym. W linku dostałeś praktycznie wszystko co Ci potrzeba - trochę teorii i układ połączeń wraz ze schematem regulatora.
Witam co do tego EDC sprawdziłem napięcia na wtyczkach czujników i 0 v zasilania sterownik pojechał do naprawy ale dla 100 procent pewność przelozylem z innego MANA EDC i błędy zgasly auto sprawne. Jeszcze zostało mi zasilanie Tco bo świeci na tacho brak zasilania pewnie bezpiecznik lub przewód. Dzięki za pomoc wszystkim pozdrawiam. Dodano po 1 Witam...
Czyli układ zupełnie przestał być tajemniczy. Sygnał PWM dociera na tranzystor przez bramkę, jedno wejście bramki pewnie na stałe zwarte na plus zasilania. Jeżeli sygnał tacho nie wraca do kontrolera to wentylatory są sterowane w otwartej pętli, jeśli wraca prędkość jest stabilizowana. Łatwo to sprawdzić, można delikatnie spowolnić obroty wentylatora...
Wystarczy że odłączysz zasilanie i język wraca domyślnie na niemiecki.
Witam, Posiadam Ducato 2006r 250. W aucie jest zamontowany fabryczny tachograf, a że jestem osobą prywatną, nie jest mi on potrzebny, a rozchodzi się o to że po kilku dniach postoju rozładowuje mi akumulator. Tacho: Actia Smart Sevel 2 I pytanie czy da się go zmostkować aby normalnie pokazywał prędkość na zegarach, czy muszę wpiąć emulator sygnału?...
Opis błędu serwisu (Przyczyna bezpośrednia): Zwarcie triaka silnika - obecność sygnału z tacho pomimo braku zasilania silnika. Możliwe przyczyny awarii: Uszkodzona elektronika (pojedyncze przypadki wykrycia mogą być spowodowane włożeniem wsadu o bardzo dużym nie wyważeniu typu koc, szlafrok)
Tacho ma inne zasilanie i masę. Zaczął bym od wszystkich punktów masowych które znajdziesz pod deską oraz na rozłączeniu i ponownym podłączeniu wszystkich możliwych kostek pod deską.
Witam. Przepraszam brak polskiej czcionki. Do "waceko12" wprowadzasz w blÄd. Czerwone przewody to prÄdniczka tacho - to ona generuje napiecie. Zrob tak : zasilanie 230V na bialy i braz (zacisk 2 i 5 ) mostek na zacisk 3 i 4 - slabo widac kolor. Chcac zmienic obroty to : mostek na zacisk 2 i 4 zasilanie 230V na zacisk 3 i 5. Zacisk 2 i 3 - to uzwojenie...
Przecież to jest opisane jak byk. :cry: Gdzie podłączyc silnik, zasilanie potencjometr zadawania obrotów i prądniczkę tacho.
Jeśli prądniczka to sprawdź czy zmienia rezystancję jak kręcisz silnikiem Jeśli brak obrotów to jesli chodzi o prądniczkę to musi mieć przerwę lub coś spalone na RMA w części sterowania prądniczki Jeśli zewrzesz na chwilę zaciski taho to silnik powinien zacząć kręcić z pełnymi obrotami jeśli nie kręci to coś z modułem sprawdź zasilanie zimne luty triak
Odnośnie masy analogowej to nie przeanalizowałem dokładnie schematu. W tym przypadku nie ma takiej. Czyli jeżeli do mojego pierwotnego schematu dodałbym zasilanie +-5V to schemat dla ADC byłby w miarę ok? A jakbym zastosował układ odejmujący dla ADC i DAC ? na ADC miałbym dalej zakres 0..2V, na DAC tak samo, dzięki czemu uprościło by to schemat oraz...
Żeby ruszył, to wystarczy połączć jeden przewó ze stojana z przewodem od szczotek. A do drugiej szczotki i drugiego przewodu stojana podłączyć zasilanie. Przewody od tacho to na 99,9% te dwa żólte. Których nie podłączasz.
To zależy co jest dołączane heblem, czy masa czy zasilanie. Jeśli zasilanie to zasilanie z plusa poprzez bezpiecznik do pinu 1 w kostce A. Jeśli masa to całe zasilanie, masa i plus do kostki A, najlepiej poprzez ogranicznik prądu dedykowany np przez VDO jeśli nie to musi być puszczanie dobrym kablem i zabezpieczone bezpieczniki bezpośrednio w skrzynce...
Kolory pobralem z dokumentacji focusa ale w wersji USA tez z2000roku.Jesli nie jestes pewien gdzie jest sygnal pred.to zlokalizuj na czujniku mase,zasilanie i pozostanie ci jedynie predkosc
Tak wiem tylko że zasilanie jest pod dwoma największymi pinami. Potrzebuję info które piny są od can, sygnał z tacho, wyjście na sobwofer, aux i USB.
Wiem że to może czepialstwo ale gdzie w silnikach inwerterowych aż tyle pinów, tam są co najmniej 3 do zasilania cewki, nie ma również tacho 💁🏻♂️
Kupiłem jakiś na allegro pasujący do mojego modelu. Pasował niestety tylko w nazwie. Możliwe, że ten "jakiś" pasujący wentylator ma inaczej wyprowadzone piny we wtyku. Porównaj po kolorach kabli oryginał i zamiennik - często kolory się pokrywają (ale kolejność już niekoniecznie) Jeśli się mylę, proszę mnie poprawić : oryginał ma trzy kable - czerwony,...
Jak już pisałem miałem taki problem przy Manie na elektronicznej pompie wtryskowej, gdzie tachograf maił zasilanie aby wskazywać godzinę, ale podczas odpalania wprowadzał jakiś błąd uniemożliwiając odpalenie silnika. Wtedy okazało się, że podczas ładowania akumulatorów został uszkodzony przewód zasilający tacho. Uszkodzenie prawdopodobnie nasilało się...
1. A jaki dawałeś ten opornik podciągający? 2. Nie. Jak dajesz zasilanie PWM - czyli przez jakieś odcinki czasu brak zasilania - to być może wyłączasz przez te odcinki czasu wszystko, więc także tranzystor tachometru - więc przez ten czas nie może on podawać sygnału. Sprawdź, czy to się zgadza z wynikami pomiarów, bo tak namotałeś, że ja tego nie mam...
Bez sterownika tzn bez kondensatora startowego ? Jakiej wartości powinienem zastosować ? Silnik rusza zupełnie bez obciazenia tzn ma ruszać. Co to jest to tacho ?
3-letnia pralka Gorenje 63121 zglaszcza coraz czesciej "BLAD 4". Szukalem opisu i znalazlem po angielsku: "the connection to tacho generator is opend or short-circuited" co wydaje mi sie oznacza zwarcie lub przerwe w zasilaniu tacho generatora? Czy mam szanse na samodzielna naprawe czy wzywac serwis? Tacho Generator - jak rozumiem jest miernikiem predkosci...
Co wy z tym tacho i zasilaniem ... Włącz pralkę, uruchom program i poczekaj z 20 minut od jej zatrzymania, pralka powinna pokazać kod błędu. Posprawdzaj dokładnie przewody na silniku. ICE2QR2280Z nie jest to do końca to samo co TNY266.
Witam mam takie pytanko jak podłączyc poza pralką silnik z samym modułem ! Gdzie mam podłączyc zasilanie i silnik( tacho stojan szczotki ) i jak załączyc wirówkę i ruchy rewersyjne ? Wyprowadzenia na module to N , F , 1 ,3 , 4 , 5 , 6 , 7 ,8 , 9, 10
Z tego co mi się kojarzy centralny wyłącznik ma bocznik do zasilania tacho. Podpowedz szefostwu system monitoringu ciężarówek z gps jak coś się będzie działo zawsze ktoś może zaalarmować zdalnie. Dla firmy to tez ułatwienie bo nie trzeba dzwonić gdzie jest kierowca. Kumpel sobie bardzo chwali bo już same korzyści operacyjne zwracają system z nawiązką,...
To żebyś podoginal nóżki od przekaźników w skrzynce z bezpiecznikami, i/ lub czy posiadasz np. Belgijski maut jest podłączony w gniazdo zapalniczki czy masz podłączonego np pod przekaźnik? Czy masz ? Urządzenia pomiarowo - komunikacyjne z kierowcą - są podpięte pod tacho? W wolnej wtyczce np brązowa czy pod któryś z przewodów. Np. Czy kabel do urzadzenia...
Witam, Mam problem z tachografem w MB Econic 2628 2000 rok, VIN: WDB 9576641Z931146. Chodzi o to, że tachograf 1319 raz kreśli prędkość normalnie, a po chwili słychać tyknięcie przy bezpiecznikach i wskazówka leci w dół (nie pokazuje prędkości), mało tego czasami zegar spóźnia ok. 20 minut na 8 godzin, czasami 12 godzin na 24 godziny. Problem raczej...
witam wiec pin nr 1 gala tacho we wtyczce zasilania mostkujesz z dwoma kablami we wtyczce 16 pin ,zobacz na opisie radia cos L i R od slow lewe iprawe we wtyczce na przeciw siebie powinno dzialac nara Dodano po 4 jak nie dasz rady to zrob zdjecie naklejki z wtyceka i opis pinow to ci zaznacze
Witam. Koledzy mam problem z Magnum kąpieli, mianowicie po opadach deszczu jest problem z odpaleniem tzn. Akumulatory nie mają mocy, szaleją zegary i tacho wyświetla brak zasilania. Zegary potrafią gasnąć nawet w czasie jazdy. Jak jest dłuższy czas bez opadów, odpala ładnie i nic z zegarami się nie dzieje. Dodam, że ostatnio regenerowany był rozrusznik....
To u góry to prądniczka tacho. Tego nie podłączasz. Dzięki niej programator wie jakie obroty ma pralka. Masz tylko 4 przewody dwa od stojana i dwa od szczotek czyli wirnika. Łączysz w szereg zasilanie do szczotki z drugiej szczotki do stojana i drugi koniec stojana do zasilania. Zamiana miejscami zasilania szczotek zmieni kierunek obrotów. Silnik będzie...
(at)tacho A zasilanie do switcha podłączyłeś?.
Sprawdź czy słychać silniczek kiedy zmienisz położenie przełączników z "łóżek" na jakieś inne (na postoju). Jeśli tak, to pewnie zębatka w środku, jeśli nie-zasilanie. Zegarek mógł stanąć z kilku powodów, najczęściej taśma łącząca przód tacho z pł. gł., wirnik zegara, brak połączenia. Odradzam rozbierania tachografu samemu, można sporo połamać.
Witam, z racji posiadania uprawnień w zakresie napraw w tym kalibracji i sprawdzeń tachografów cyfrowych wypowiem się w temacie, zawsze, kiedy są problemy z uruchomieniem pojazdu, znikają kilometry a zamiast nich sa kreski to znaczy, że w tym momencie odłącza się tachograf lub impulsator, obstawiam tachograf lub jego zasilanie, jak uszkodzony jest impulsator...
Cześć! Nie znam dokładnie budowy tego tacho ,ale robię troche przy tachografach i podpowiem Ci co musi być by tacho chodziło poprawnie: a mianowicie musi być zasilanie tzw.15 oraz 30 ,masa, podświetlanie po postoju. Jeżeli jest to tacho na nadajnik impulsów (brak linki) to są jeszcze 4 przewody (żółta kostka) 1-czarny, 2-brązowy ,3-niebieski, 4-biały....
Szczotka w szereg ze stojanem a zasilanie na drugi koniec stojana i drugą szczotkę, prądniczkę tacho zostaw wolną ;)
Tacho swieci, ale nie chce wysunac tarczki
Dziękuję chłopaki za info po pracy dam znać co z tym samochodem i czy rzeczywiście padł EDC. Dodano po 10 Witam co do tego EDC sprawdziłem napięcia na wtyczkach czujników i 0 v zasilania sterownik pojechał do naprawy ale dla 100 procent pewność przelozylem z innego MANA EDC i błędy zgasly auto sprawne. Jeszcze zostało mi zasilanie Tco bo świeci na tacho...
Wszystko zależy czy impulsy z nadajnika mieszczą się w zakresie akceptowanym przez ów układ oraz czy elektronika tachometru odczyta impulsy generowane przez układ. Dobrze by było pomierzyć jakim napięciem jest zasilana sonda (nadajnik) - obstawiam, że trzy przewody to zasilanie, masa i impulsy - oraz jaki kształt i napięcie mają impulsy względem masy....
A czy po tym wyświetla na tacho brak zasilania? Dziś to sprawdziłem , tacho działa ok bez zarzutów , świeci się i jest ok tylko wyświetla tę błędy i obrotomierz spada.
E22 - Zwarcie triaka silnika obecność sygnału z tacho pomimo braku zasilania silnika - Pralka przerywa program i wyświetla E22 - Uszkodzona elektronika (pojedyncze przypadki wykrycia mogą być spowodowane włożeniem wsadu o bardzo dużym niewyważeniu typu koc, szlafrok)
Co masz na myśli poprzez brak możliwości uruchomienia auta? Rozrusznik kręci a silnik nie odpala czy rozrusznik nie kręci wcale? Jeśli kręci a nie pali to podejrzewał bym IMMO. Jeśli nie kręci wcale to sprawdził bym najpierw czy na małej wtyczce PLD masz wszystkie niezbędne napięcia i masę. Na pinach 5 i 6 powinno być +24V, czerwone kable, na pinach...
Nie wiem ale w poniedziałek sprawdzę bo będę miał zmieniany impulsator na inny. Bo na tym po przyłożeniu ... i podjechaniu 2m wyskoczył błąd zasilania w tacho. I tak myślę żeby możne jakiś emulator zastosować, żeby po szynie can wysyłał sygnał do tacho ze prędkość jest 0. Najlepszym sposobem było by coś zrobić żeby nie ingerować w wiązkę.
1. Przyczyna bezpośrednia : Zwarcie triaka silnika- obecność sygnału z tacho pomimo braku zasilania silnika 2. Akcja podejmowana przez sterownik : Pralka przerywa program i wyświetla kod błędu. 3. Możliwe przyczyny awarii : Uszkodzona elektronika (pojedyncze przypadki mogą być spowodowane włożeniem wsadu o bardzo dużym niewyważeniu typu koc, szlafrok...
Ten cytat co dałes z innego tematu to wg mnie jakas sciema. Prędkościomierz został podłączony za pomocą kabla brązowego w pin11 i białego w pin 2. Impulsator do tachografu ma 4 przewody (zolta kostka): 1. czarny (plus) 2. brazowy (minus) 3. niebieski (impuls real time) 4. bialy (impuls kontrolny) Wiec jakby przepiąc wg tego co ktos napisal, tylko kabel...
Miernik i trzeba sprawdzać czy jest zasilanie na silnik, wyjąć go i sprawdzić czy tacho całe i czy podaje napięcie podczas kręcenia silnikiem
Tylko że dwa lata temu jak go kupiłem to było to samo i po jakimś czasie się samo naprawiło. Licznik liczył kilometry a co jakiś czas był napis na tacho brak zasilania. A czy jest jakaś możliwość że jak odłączę tachograf to licznik będzie liczył kilometry
dwa czerwone biegnące do łożyska to przewody od prądniczki tacho zostaw je nie podpiete,230V daj na 3 i 5 przewód a 4 i 6 zmostkuj.Podając napiecie na 3 i 5 przewód podłącz w szereg żarówkę (zmniejszysz w ten sposób obroty).Prościej jest pomierzyć rezystancję zarówno pradniczki tacho(dwa czerwone )jak stojana(siwy i brązowy) oraz szczotki (biały i niebieski)
zasilanie impulsatora tacho tacho whirlpool sprawdzić tacho tacho whirlpool sprawdzi tacho
termostat danfoss parametry tranzystor citroen zamiennik odzyskanie pamięci xperia
wzmacniacz kleopatra wst102 display setting
Brak numerów budynków w Navigator Free na Windows CE Rezystancja czujnika temperatury Indesit LR9S2QSWB