Takich miejsc jest kilka, np. zasilanie wtryskiwaczy czy cewkomodułu.
Jest duże prawdopodobieństwo iż kostka o której piszesz to przekaźniki które przełaczają zasilanie wtryskiwaczy benzyna-gaz (przez co pracują cały czas benzynowe). Osobiście miałem przyadek gdzie przy montażu popełniono błąd i rozcięto żle przewody sterujące wtyryskiwaczy w ten sposób iż auto na benzynie pracowało poprawnie natomiast na gazie pracowało...
raczej nie ale możesz sprawdzić przepływkę czy się nie blokuje i masy do ecu (na kolektorze ssącym), zasilanie wtryskiwaczy (czy jest ok 11V przy rozruchu)
Dziwne, że nie masz zasilania na jednym wtrysku bo wszystkie cztery zasilane są z jednego punktu. Jeżeli faktycznie wszystko dobrze sprawdziłeś to uszkodzenie powinno być we wiązce pomiędzy wtryskiwaczami a złączem przy kolektorze (5-pinowym) ale szczerze wątpię. No chyba, że na tym felernym wtrysku nie ma kluczowania ale to trochę inna sprawa niż zasilanie...
Kontrolka awarii wtrysku sygnalizuje niesprawności wielu czujników tego układu w tym samochodzie. Nie monitoruje pompy paliwa jako osobnego urządzenia. Jeśli jest LPG w aucie to można sprawdzić czy przy pracy na benzynie zostaje przywrócone zasilanie wtryskiwacza bo gdy jest przerwa w obwodzie elektrycznym wtryskiwacza to właśnie kontrolka też to zgłosi....
W zasilaniu benzyną - tam problem. Sprawdz emulator wtrysków , cosik mi się widzi ,że on nie załacza zasilania wtryskiwaczy. Bardzo łatwo sprawdzić czy po przełączeniu na benzyna jest zasilanie / +12V/ wtryskiwaczy.
Sprawny sterownik po przełączeniu na gaz odcina zasilanie wtryskiwaczy benzynowych i odwrotnie - sprawdź czy tak jest . Jeśli na benzynie nie spala gazu to raczej uszkodzony jest wtryskiwacz benzyny i podlewa w czasie pracy na gazie. Forum tego nie rozstrzygnie , trzeba zbadać instalację - jeśli nie czujesz się na siłach musisz odwiedzić fachowca ....
najpierw sprawdz zasilanie na wtryskiwacz
Poprostu podłącz sobie zasilanie wtryskiwaczy przez przekaznik a przekaznik wysteruj przełącznikiem gaz/benzyna . Jak załączysz gaz przekaznik odetnie zasilanie do wtryskiwaczy a jak przełączysz na benzyne przekaznik sie zewrze i wtryskiwacze będą pracować .
To wygląda na uszkodzenie wtryskiwacza. Trzeba by ustalić który cylinder szwankuje i przyjrzeć się zasilaniu go w paliwo.
Samochodu kupować nie musisz, wystarczy ci przecież silnik i cześć osprzętu by go uruchomić, co do reszty - poszukałbym po prostu uszkodzonej jednostki (a nawet samego wtryskiwacza) do testów. Zasilanie jak najbardziej moim zdaniem możliwe i co więcej pewnie rezultaty lepsze niż na benzynie. Zasilanie zwykłych wtryskiwaczy powinno być możliwe, co do...
Problem za pewne po stronie zasilania w paliwo. - sprawdź ciśnienie przed wtryskiwaczem - czy pompa pracyje również po uruchomieniu czy tylko na rozruszniku? - sprawdź przekaźnik pompy paliwa.
Jeżeli świece nowe i iskra jest na wszystkich to może być problem z zasilaniem wtryskiwacza
Po prostu zanika zasilenie gazu i paliwa, należy dobrze podejść ze sprawdzeniem zasilania elektrycznego tych paliw, może jest dodatkowy alarm, który fiksuje. Wtryskiwacze zostawić w spokoju - niech śpią. Gdzie wtryskiwacze - jaka maszyna. Pozdrawiam.
Po pierwsze masz do sprawdzenia układ odcinający zasilanie wtryskiwacza benzyny w czasie pracy na LPG. Kable zasilające wtryskiwacz są w górnej 4-kablowej wtyczce na wtrysku. Jeden z nich jest przecięty i oba końce wpięte w instalację LPG (albo bezposrednio w sterownik LPG, albo w przełącznik w kabinie, albo w dodatkowo montowany przekaźnik w okolicach...
Witam,kupiłem niedawno skoda fabia2 1.2 benzyna 2010r,auto odpaliło i zgasło,brak zasilania na wtryskiwaczach,Proszę o pomoc?
Odcina wtryski PB i dlatego niema kluczowania na wtryskiwacze PB. Tego nikt nie sprawdził. Równie dobrze może nie być zasilania na nie.
Skład mieszanki ma się zmieniać co chwilę, czyli ma być bogato, po chwili ubogi i tak w kółko. Skoro w aucie nie masz katalizatora to ciężko z danych będzie powiedzieć czy jest ok. Chyba że ktoś to będzie porównywał do auta bez katalizatora. Ogólnie to z analizatora ciężko powiedzieć czy jest ok bo nie ma kata, auto może brać olej więc do czego to porównywać?...
Tzn. sprawdziłeś zasilanie na komputer silnika czy też na immo i zegary jak wspominał yaaro?Jakie są błędy w sterowniku,czy się komunikuje i.........co to za silnik?
Sz. P. robokop Jak można sprawdzić coś, czego nie ma? Zawory odcinające benzynę były tylko w układach gaźnikowych. Jeśli pompka paliwa odłączana jest elektrycznie, to cudów nie ma - paliwo znika z dziurawego zbiornika. Silnik sam go nie zasysa ze zbiornika. Czytałeś co napisał w pierwszym poscie max_117? Mój problem polega na tym że samochód cały czas...
Mam problem z Mercedesem w210 silnik jak w temacie rocznik 96, silnik po odpaleniu chodzi dosłownie sekundę po czym gaśnie. Bywa, ze odpali od pierwszego razu a bywa, że można kręcić do skończenia baterii. Objaw nasila się przy niższych temperaturach ale bywało i w upalne dni choć rzadziej że problem wystąpił, komputer diagnostyczny nic nie pokazuje...
Sprawdź czy po włączeniu zapłonu pracuje przekaźnik w gnieździe R12 (dolny rząd, pierwszy od prawej). Przekaźnik powinien działać przez jakieś 2 sekundy po włączeniu zapłonu, później się wyłącza. Przekaźnik zasila pompę paliwa, wtryskiwacz i grzałkę sondy lambda. Jeżeli przekaźnik działa to dopiero wtedy bierz się za sprawdzanie zasilania na pompie.
ello Mowisz nie zapala ci sie kontrolka silnika .. a po przekreceniu kluczyka bez zapalania silnika swieci sie czy nie ??? Powinna swiecic i zgasnąć po zapaleniu silnika ( chce wykluczyc przepalanie / odłaczenie kontrolki) To co we wtrysku ciagle pracuje to wlasnie wtrysk :). Najlepsze jest to że zasilanie gazem jest niezależne i przy zasilaniu gazem...
Stawiam na zasilanie paliwem a dlaczego mówisz że ciężko sprawdzić ciśnienie pompy przy wtrysku to zrobisz zwykły zegar i wszystko jak ciśnienie dobre to trzeba sprawdzić wtryskiwacz zasilanie 12v i sterowanie
sprawdź zasilanie na wtryskiwacz i sprawdź przekaźnik przełączający na benzynę/gaz
Z aparatem ,czy cewka? ,jeśli z aparatem to możliwe,że moduł w aparacie,ale wtedy nie będzie też wysterowania na wtryskiwacz ,a na gazie będzie chodził.Proponuje sprawdzic czy wtryskiwacz jest wysterowany podczas gdy nie chce zapalic na benzynie.
Zasilanie w paliwo, benzynę. Pali na gazie, znaczy iskra jest, a nie ma paliwa. Pompa paliwa, lub wtryskiwacze nie podają paliwa, emulator wtryskiwaczy nie włącza z powrotem wtryskiwaczy benzyny - na gazie są odłączane. Bezpieczniki sprawdziłeś? Opcja druga, cały czas jest zasilanie w gaz, na benzynie nie musi działać, bo na dwóch paliwach ma prawo,...
Nie warto kupować takich interfejsów. Z większością centrali LPG, w tym i tą, idzie się połączyć zwykł interfejs USB na TTL (najlepiej na chipsecie FT232). https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Co do twoje problemu to trzeba by sprawdzić jeszcze sygnał z zasilania wtryskiwaczy benzynowych bo zazwyczaj pod niego jest podpięte...
Przede wszystkim, żeby nie wróżyć ze szklanej kuli, wskazane byłoby podanie jaką instalacją zainfekowałeś silnik. Błąd jak w temacie :"P0171-92 zbyt uboga mieszanka, rząd 1 - Nieprawidłowe osiągi lub działanie" Po tym wpisie od razu nasuwa się pytanie, czy ta sytuacja dotyczy tylko jazdy na gazie, czy występuje również na benzynie. Jeżeli tylko na gazie,...
Sprawdź czy do wszystkich wtryskiwaczy docodzi zasilanie oraz impuls wtrysku. Może odcięcie wtryskiwaczy szwankuje (emulator wtryskiwaczy). To by bylo najsensowniejsze wytłumaczenie.
Jeżeli Twoje odczucia są prawidłowe to problem leży w zasilaniu paliwem podczas pracy na PB. Jeżeli na LPG jest OK to układ zapłonowy raczej sprawny. Może zbyt niskie ciśnienie PB, uszkodzony wtryskiwacz itp. PSA ma dziwne sterowanie (niektóre stare sterowniki nie rejestrowały wypadania zapłonów - nie informowały o tym), trzeba by sprawdzić czy sterownik...
Witam Mam taki problem ze swoim audi 1.8 125km benzyna +gaz wszystko mam juz sprawdzone a ciagle jest brak zasilania na wtryskiwaczach komuter po podpieciu pokazuje blad wtryskiwaczy otwarte pomocy
Auto pracuje na 2-cylindrach ;-odłączałem po kolei zasilanie od wtryskiwaczy +12V i obserwowałem obroty silnika na benzynie .Na gazie pracuje na czterech cylindrach jest OK.Jak sprawdzić, czy komputer prawidłowo i czy wogóle podaje sygnały na wtryskiwacze.Mam schemat.Wtryskiwacze podmieniałem i są OK.
Kolega (at)robokop ma częściowo rację. Zostaw, jest dobrze więc nie kombinuj. Napraw auto by wróciła kompresja a resztę zostaw jak jest. Dla testu możesz sobie zamiast wtryskiwacza wstawić opornik i zobaczysz, że będzie tak jak z wtryskiwaczem. To sterownik silnika tak się zachowuje i jest to prawidłowe. Jedna pomyłka i podanie bezpośrednio zasilania...
niewiem zabardzo o cho chozi z kluczowaniemna wtrysk, ale zasilanie sprawdzałem i jest na wtryskiwaczu
1-Brak paliwa w zbiorniku 2-Uszkodzona pompa paliwa 3-Uszkodzone zasilanie pompy paliwa 4-Zapieczone wtryskiwacze 5-itd
Diodę led z rezystorkiem bezpośrednio pod piny, żarówkę może być ciężko wypatrzeć jak rozrusznik wolno kręci - te impulsy są bardzo krótkie. Możliwości są dwie, no powiedzmy trzy - pompka paliwa wyje, ale nie pompuje paliwa, brak zasilania na wtryskiwacz -> urwany kabel, spalony bezpiecznik, skopany "przekaźnikowy emulator" lub jak to się w motronicach...
Jak sekwencja to masz zasilania sterownika podpięte pod aku i zapłon, obroty. Ale auto powinno odpalić bez problemu na benzynie pomimo braku zasilania eculpg .Wtryskiwacze benzynowe są odcinane przez przekaźniki rozwierne w ecu gazowym.Jaka sekwencja?Stag?
Czyli jest silniczek krokowy do regulacji dawki, a nie tylko śruba... bo jak "silniczek" (attuator) jest zastąpiony śrubą, to i cały sterownik jest zbędny. Jak sterowanie wtryskiwaczy benzyny jest odcięte, a zasilanie elektrozaworu na butli i przy parowniku jest włączone, to cała instalacja musi działać, bo to zwykły gaźnik jest i żadnej elektroniki...
A może przekaźnik odłączający wtryskiwacze?
Jaki jest przebieg parownika? Sprzedający może mieć rację, tyle że zużyty, wyeksploatowany parownik może nie dać się ustawić, jak i inst lpg. Może być problem z wtryskami W gazie z wtryskiem jednopunktowym Przełączę na LPG (stara instalacja) Jakimi wtryskami? Ile ich tam masz? Jaka instalacja tak dokładnie? Są takie, że trudno o gazownika do regulacji...
Witaj. Jeśli sprawdzisz pompę możliwe że będziesz musiał wymienić wtryskiwacz.
Witam kolegów. Jeżdzę F. Focusem 1,6 benzyna rok 03. Troche sie naczytałem na temat różnych dodatkowych blokad w aucie, chciałbym i u mnie założyć odcięcie paliwa odłaczając zasilanie z pompy. Prześladuje mnie jadnak pytanieczy czy przy próbie zapalenia samochodu z odciętą pompom nie sopwoduje uszkodzenia silnika (np. zapowietrzenie wtryskiwaczy lub...
sprawdz czy jest zasilanie na wtryskiwacz. emulator wtryskiwacza lub przekażnik mógł go odciąć na stałe
Możliwości jest naprawdę sporo, ale nikt z nich nie korzysta. Bardzo dobrym źródłem sygnału obrotu silnika jest pompa paliwa w zbiornikach samochodów na wszelkich wtryskach. W benzynie bez wtryskiwaczy cewka zapłonowa. W gołych dislach zasilanie obrotomierza z alternatora.
uszkodzony ecu Pytanie jaki tam jest układ wtryskowy. Bo były dwa: HFM z przepływomierzem i PMS pracujący na zasadzie pomiaru ciśnienia w kolektorze. Pamiętam, że sterowniki PMS się psuły. skoro silnik nie pracuje na 2,3 cylindrze, na benzynie, jak i na gazie, to nie leży problem w zasilaniu paliwem, tylko w układzie zapłonowym Można by pójść tym tropem...
Niedawno przerabiałem podobne objawy (1.5 16v 105KM 43U sedan). Winne były dwa wtryskiwacze. Test w sumie prosty- odpalasz na benzynie i odpinasz kolejno zasilanie od wtrysków- jeśli obroty się nie zmienią- to wtrysk do wymiany. Znajomek z serwisu sugerował wyjeździć cały bak paliwa z jakąś chemią, żeby udrożnić wtryskiwacze. Ale chyba lepsza metoda...
czy to jest przekaźnik zaraz przed wtryskiwaczami wpięty szeregowo z nimi? Dodano po 2 aha i czy ma on wpływ na pracę na benzynie? chociaż skoro byłby wpięty szeregowo, a uległuszkodzeniu to siłą rzeczy nie byłoby zasilania wtryskiwaczy
Jeśli na gazie chodzi ok, to jest to coś z zasilaniem paliwem,może coś poknocili
Jeśli pompa działa to i zasilanie musi wtedy być na wtryskiwacze. Sprawdź próbówką 5W podczas kręcenia rozrusznikiem. Masy wiązki przy kręcone są do głowicy. Leć po instalacji powoli. Chyba że jakieś zabezpieczenie przeciw kradzieży masz typu pstryczek itp.
Jeżeli twój system to czysty k a nie ke to pomiar ciśnienia wyjaśni sprawę. Możliwe usterki: Uszkodzenie pompy - za niskie ciśnienie. Uszkodzenie regulatora ciśnienia. Zacięcie iglicy w głowicy rozdzielacza paliwa. Uszkodzony obwód wtryskiwacza rozruchowego,( zasilanie wyłącznik termiczny, wtryskiwacz). Coś pisałeś o porozpinanych kostkach.
A może sprawdź miernikiem czy jest zasilanie na wtryskiwaczu. Musisz odszukać przewody idące do wtryskiwacza, wpiąć się w nie miernikiem, poprosić kogoś o zakręcenie rozrusznikiem na benzynie. Jeśli napięcie będzie, sprawdź czy paliwo dochodzi do wtryskiwacza, jeśli tak to prawdopodobnie wtryskiwacz do wymiany, a jeśli zasilania nie ma to problem leży...
Witam. Prawie 30l/100km benzyny "spalało" mi swego czasu Seicento 1,1MPI (40kW) :) Brak mocy, czarny dym z rury wydechowej itp - a najciekawsze to, że brak błędów w ECU. Przyczyną była uszkodzona I sonda lambda, ale na LPG chodził prawidłowo, zużycie gazu ok 9l/100km. Sprawdź działanie emulatora wtrysków i czy jest on prawidłowo zainstalowany - może...
borik - ze sterownika jest jedno wyjście (niebieski kabel) do załączania elektrozaworu od gazu. Na tym samym przewodzie zazwyczaj dołącza się jeszcze przekaźnik, który po podaniu napięcia odłącza zasilanie do wtryskiwaczy benzyny (styki normalnie zwarte przekaźnika). Sprawdź czy ten przekaźnik pracuje i czy faktycznie rozłącza zasilanie wtrysków.
dwie rzeczy do sprawdzenia: - ciśnienie paliwa - impulsy na wtryskiwaczach i ich zasilanie (przekaźnik odcinający zasilanie wtrysków na LPG) ...dalej będziemy myśleć
Przy tym sposobie szacunku nie ma pewności, czy faktycznie ubyło 3 litry, czy może zbiornik się odpowietrzył... Spróbuj to zrobić na przestrzeni kwartału na przykład. Jeśli chodzi o sterownik, dopatrzyłem się tam kilku opcji, ustawione nominalnie mogą zwiększać udział benzyny w spalaniu - opóźnienie dla zmiany benzyna/gaz, mieszanie paliw, dodanie benzyny...
Wyczyści i zaadaptuj przepustnice, przy okazji wyciągnij wtryskiwacze i tez do czyszczenia (sprawdź ciśnienie paliwa). Jeśli błąd powraca na benzynie oznacza to ze jest problem z zasilaniem w paliwo często padają tam wtryskiwacze.
jak dla mnie to tylko trzeba szukać w zasilaniu paliwem (pompa filter albo wtryskiwacz)
Źle napisalem. Wtryskiwacz ma zasilanie po odpaleniu. Masa z ecu go otwiera. Takze albo ecu albo przewód sterujacy zwarty do masy.
no pewnie że na benzynie dlatego zrób jak pisałem z akumulatorem a juz bedziesz wiedział czy to wina komputera samochodu czy samego zasilania benzyną- np zapchany filtr, małe ciśnienie pompy, zapchany wtryskiwacz
Witam. Dwa lata temu założyłem gaz w swim samochodzie Carina II. Poniżej zamieszczam scan z wyposażenia instalacji. Problem jaki mi się pojawił to wadliwa praca silnika na zasilaniu benzyną. Problem ten pojawia się i znika co jakiś czas ale nigdy nie mogę być pewien, że jak mi zabraknie gazu na trasie i przełączę na zasilanie benzyną to pojadę dalej....
czer-czarny-zasilanie przed stacyjką czerwony-po stacyjce czarny-masa dwa żółte-odcięcie wtryskiwaczy niebieski-elektrozawory brązowy-sygnał obr biały i zielony-czujnik poziomu gazu reszte przewodów są dosilnika krokoweg i doprzełcznika gaz benzyna
Wywoływałeś samo diagnozę? Jak na gazie chodzi to bym szukał problemu z sterowaniem wtryskiwacza jak zasilanie jest ok. Edit: A sprawdzaliście wydajność pompki?
Ciekawy artykuł. Tylko że tam piszą że do gazu są specjalne wtryskiwacze. Ale zakładając że benzynowe by się nadały, to wydaje mi się że tu nie o to chodzi aby utrzymywać stałe ciśnienie między listwą a kolektorem, ale po prostu stałe ciśnienie na wtryskiwaczach, tak jak to jest w benzynie (bo przecież ma to działać jak zasilanie pb). Co o tym myślisz?...
Wpierw to poprawisz swój post, uzupełniając go o wielkie litery. A potem przestaniesz czytać wypisywane przez niektórych idiotyzmy, o przestawionych rozrządach. Pojeździj na samej benzynie, bez przełączania na gaz. Jeśli objaw nie wystąpi, to wtedy pojedziesz do gaziarzy, niech przepatrzą wtryskiwacze gazu. Któryś popuszcza bez zasilania.
Pompa pracuje? Paliwo dochodzi? Jakie ciśnienie paliwa? Wtryski mają zasilanie/impuls (emulator, lub co tam jest)? Otwiera wtryskiwacze? Nie są "zapchane" ?
Przy kręceniu rozrusznikiem pompka pracuje/nie pracuje? Napięcie zasilania +12V wtryskiwacza obecne? Wtryskiwacz jest kluczowany?
Pytanie ,Gdzie się znajduje zawór który odcina paliwo puszcza gaz i odwrotnie ? Da foty spod maski . Romuś, chcesz klapsa? Nie ma takiego zaworu. Jest elektrozawór odcinający gaz, albo zintegrowany razem z parownikiem, albo gdzieś obok - zależy od fantazji montera i rodzaju osprzętu. Zasilanie benzyną jest realizowane elektrycznie przekaźnikiem który...
Tak pin 23. Ale napisałeś że zmostkowanie przekaźnika tez nie uruchamia pompy? więc skoro jest zasilanie to musi brakować masy, ten sam przekaźnik zasila wtryskiwacze więc jeśli nie działa to jedno i drugie...
Do gazownika, albo do elektryka. Instalacja LPG ingeruje w układ zasilania benzyną. Usterka sterownika lub wiązki elektrycznej może uniemożliwić załączenie wtryskiwaczy benzyny.
Raczej albo stacyjka albo główny przekaźnik zasilania na wtryski i pompę paliwa. Można by też bezpieczniki przejrzeć. Jak nie chce odpalić wystarczy sprawdzić czy we wtykach wtryskiwaczy na jedym z pinów przy kręceniu rozrusznikiem czy jest 12V ( Ecu podaje masę dla otwarcia wtryskiwacza).
A nie lepiej najpierw odczytać błędy silnika a nie szukać na ślepo? Jaka instalacja gazowa? Jeśli oprócz zasilania wtryskiwaczy benzynowych steruje też odcięciem pompy paliwa to ona może powodować problemy.
Ciśnienie paliwa na listwie, wysterowanie wtryskiwaczy, iskrę. To tak na początek.
W Pandach dość powszechne jest zjawisko powstawania w zbiorniku benzyny podciśnienia, które prowadzi do cofania się paliwa z listwy wtryskowej i jej zapowietrzenia (oparami paliwa). W tym samochodzie regulator ciśnienia paliwa znajduje się w zbiorniku, przy pompie i nie ma powrotu/przelewu paliwa z listwy wtryskowej do zbiornika. Także EVAP nie pochłonie...
Kolego zamiast zadawać takie bezsensowne pytania o "resetowanie" komputera to weż i sprawdz jeśli masz niestabilne obroty biegu jałowego na benzynie: -układ zasilania paliwem -wtryskiwacz paliwa -regulator biegu jałowego -sonde lambda Są to "elementy" odpowiedzialne w tym układzie Boscha za stabilne obroty biegu jałowego. Jeszcze jest zawsze do sprawdzenia...
Jak byś podał że brakuje plusa lub masy ze sterownika to by szybciej ktoś pomógł. Pisząc prąd to nie wiadomo bo żeby był prąd to musi być zasilanie i obwód zamknięty. Masę masz z ECU na każdy wtryskiwacz. Plus jest po stacyjce wspólny na wszystkie wtryski i jest on z przekaźnika pompy paliwa więc włącza się tylko na jakieś 2 sek. po włączeniu zapłonu...
dlaczego nie może być 12v w o wiele młodszych typach przepływomierzy klapkowych było zasilanie 12v.Zobacz czy wtryskiwacze nie ciekną sprawdz ciśnienie paliwa,spr czujnik temp cieczy chłodzącej.
Sprawdź czy do wtrysku dochodzi zasilanie w przypadku przełączenia na benzynie. Jeśli nie sprawdź przekaźnik odcinający. Jeśli tak- wymontuj i wymocz np w nitro wtryskiwacz. Aha uszczelniacze z niego trzeba zdjąć inaczej będziesz musiał założyć nowe.
Daj diodę LED z połączonym szeregowo rezystorem 1k zamiast wtryskiwacza- ma mrugać. Będzie 100% pewności. Miernikiem możesz zmierzyć rezystancje wtryskiwacza ale to nie wykluczy jego mechanicznego uszkodzenia. Można też podać samemu zasilanie na wtryskiwacz (+ i -) i powinien podać paliwo w momencie pracy pompy paliwa.
Komputer silnika szacuje chwilowe zużycie gównie na podstawie czasów wtrysku . Bez względu na to czy pracuje na lpg czy benzynie "widzi" tylko czasy benzyny. Jeśli na lpg komputer pokazuje większe zużycie paliwa oznacza to że nastąpiło wydłużenie pozornych( bo pracuje lpg) czasów wtrysku benzyny z powodu zbyt małej wydajności wtryskiwaczy gazu. Po pewnym...
Witam, Zanim zaczniesz wszystko rozbierac jest jeszcze jedna rzecz do sprawdzenia - zasilanie i sterowanie tego wtryskiwacza. Wtryski sa polaczone krotka wiazka przewodow zalanych w gumie. Zdarza sie, ze ona siada. Pozdrawiam, Georges
Witam. Mam pytanie: czy samochód z sekwencyjną instalacją gazową (sequent 24 brc) będzie działał bez zasilonego komputera gazowego? (komputer wpięty i pozbawiony zasilania). Chodzi dokładnie o to, że samochód rano strasznie przebiera na benzynie (jest to 6 cylindrowa jednostka), świece wymienione, brak poprawy. Zacząłem prześwietlać instalację elektryczną....
Niekoniecznie ASO ,tylko ktoś kto ma o tym trochę pojęcia i sprawdzi chociażby ciśnienie na listwie wtryskiwaczy i po tym badaniu oceni stan wtryskiwaczy,pompy itd...Bardzo prosta czynnośc i od tego się zaczyna gdy są problemy z zasilaniem na benzynie.
moze zatarty(zapieczony) wtryskiwacz jak duzo jezdził na gazie a nie było paliwa a może jednak przerwa na zasilaniu wtrysku
Witam peugeot 206 1l sterownik gazu zavoli aeb 2001 Podczas jazdy nagle auto zgasło , nie można go uruchomić na benzynie ani na gazie , nie świeci nić na stacyjce od gazu , wszystkie bezpieczniki sprawdzone są dobre nawet od sterownika sekwencji gazowej . Pompę w zbiorniku słychać , wyłącznik wstrząsowy sprawdzony włączony , rozrusznik kręci , wskazówka...
Ja miałem problem, że leciało paliwo i gaz. Nie wiem jaką masz instalacje gazową, ale moim zdaniem przyczyną może być układ odłączający wtryski, gdy jest gaz i na odwrót. Do tego układu podłączone są wtryski, sprawdź czy przed tym układem idzie sygnał do wtryskiwaczy.
Na początek skup się na przekaźniku pompy paliwa. Zobacz czego tam brakuje gdy niechce palić. Masz tam wejście napięcia bezpośrednio z akmulatora. Wyjście na pompę paliwa, wtryskiwacze i grzałkę sondy lambda. Plus po kluczyku do zasilania cewki przekaźnika. Masę jako sterowanie cewki wystawianą przez sterownik silnika na warunkach podanych przez kolegę...
Domyslam sie iz jest to jakis rodzaj wtrysku.Na poczatek sprawdzilbym wtryskiwacze,czy nie leja. Pozdrawiam
zamiast wtryskiwacza podepnij zarówkę 12V\4W i zobacz czy miga jak startujesz. No i tracycyjne-czy na czarnym masz zasilanie,na niebieskim impuls masowy
A na wtryskiwaczu jest 12V??? w kadecie o ile dobrze pamietam pompa i wtryskiwacz maja zasilanie z tego samego przekaznika. kiedys mialem podobny przypadek w kadecie nie chodzil na benzynie, na gazie bylo o.k przeszukalem cala instalacje i okazalo sie ze byly wygnite piny sterownika wtrysku(prawy prog). wyprowdzilem przewody na zewnatrz polutowalem...
Sinik 1.4 pojedynczy wtrysk renault 5 1994r Nie pali na benzynie ,na gazie chodzi bez zarzutu .Uklad zasilania paliwem ok zasilanie na wtryskiwaczu 12v,opornosc wtryskiwacza ok , instalacja miedzy komp. a wtryskiwaczem ok komputer wymieniony na inny (urzywany ). Auto zapala i momentalnie gasnie .po odlaczeniu wtyczki z wtryskiwacza i podaniu z zewnatrz...
jest dokładnie jak mówisz trzeba zmierzyc ciśnienie paliwa,i zobaczyc do wtryskiwaczy i ich emulatora, bo problem leży tylko w zasilaniu benzyną,jakiekolwiek świece ,cewki itp..można wykluczyc.
Do plusów wtryskiwaczy benzynowych podłączone są sygnały sterujące pracą wtryskiwaczy gazowych. Przewód idzie zapewne do centralki STAG i potem wraca do wtryskiwacza benzynowego. A przynajmniej tak to wygląda. Ostatnio jeździłem tylko na benzynie dlatego, że jeden z wtryskiwaczy gazowych nie działał. Być może nie działał bo centralka zaczynała strajk...
Przecież co Wy gadacie - jak mogły nagle paść 4 wtryski!!!! Nie znam takiego przypadku, żeby nagle cztery na raz były zapieczone i żaden nie puszcza benzyny! Myślę również o emulatorze wtrysków - łatwo go wykluczyć po prostu go omiń! Przepnij wtyczki bezpośrednio na wtryski. Prędzej bym powiedział że to np pompa paliwa - również częsty przypadek w LPG....
Czyli ten rezystor ma być na stałe zamontowany równolegle z wtryskiwaczem? A i jeszcze jedno jest tam jakieś użądzonko podpięte do sondy ale nic na nim nie pisze nie wiem co to jest , mała obudowa ok. 10X8cm Rezystor jest wpięty równolegle ze stykami przekaźnika w ten sposób, że przy pracy na LPG zasilanie do wtrysków nie jest całkiem rozwarte a jedynie...
Odseparuj elektrycznie instalację gazową od instalacji fabrycznej i wtedy zacznij weryfikację. Pomiary i sprawdzenie instalacji wtryskiwaczy, zasilania i sterowania W/N te są z reguły powiązane z montażem instalacji gazowej. Rozrząd, lista błędów sprawdzona?
Witam, proszę podpowiedzcie w następującym problemie: Carisma 1.6 (4G92) benzyna (bez gazu) 1998r. nie odpala, iskra jest, pompa paliwa pompuje. Nie otwierają się wtryskiwacze, zasilanie na wtryski jest - brak wysterowania z sterownika silnika- kable sterownik wtryski sprawdzone, zasilania i masy na sterownik też. Moje podejrzenie to immo lecz nie widzę...
Skąd brany jest sygnał i zasilanie do centralki LPG ? Do przepatrzenia instalacja elektryczna - zbyt wysokie napięcie wtryskiwacza to przerwany obwód. DIS do wymiany.
Jeżeli silnik pracuje na LPG to masz uszkodzony układ zasilania na paliwo sprawdź cisnienie paliwa , sterowanie wtryskiwaczy jęzeli to jest ok. to pozostaje wymiana wtryskiwaczy.
zasilanie ok. najprawdopodobniej odcina wtryskiwacze bez pompki paliwa, na gazie jednak nie gasnie sprawdzone na 100% tzn gasnie z powdu braku wolnych obrotow sporadycznie, na benzynie gasnie w calym zakresie obrotow :/
zasilanie wtryskiwaczy tester wtryskiwaczy benzyna korekty wtryskiwaczy benzyna
poduszka pilot volvo mapowanie portu drukarki zimnego nawiewu
myjka cisnieniowa pralka samsung zawiesza
Case IH 484 – pompa olejowa skrzyni biegów 3136059R91, zamienniki, parametry, montaż Opel Vectra B 2.2 DTI ECU Read & Transfer: OP-COM, KESS, Tech 2, PIN Extraction, Flash Dump