Takich kompresorów na Elektrodzie było opisanych już bodajże z kilkadziesiąt, dlatego też przy tym moim skupię się jedynie na kwestiach, które mi sprawiły jakiś tam problem, bądź nie mogłem znaleźć odpowiednich informacji. Ale najpierw bohater w całej okazałości: http://obrazki.elektroda.pl/9677031200_1... Agregat wyciągnięty wraz z...
Dynamo rowerowe charakteryzuje się prostotą konstrukcji, raczej wątpię, żeby umieszczali tam szczotki tylko po to żeby zasilać żarówki w rowerze. Ja miełem takie dynamo jeszcze z przed II wojny, było na łożyskach kulkowych, oraz jedną szczotkę i pierścień po którym ta szczotka się ślizgała. Ale to była prądnica prądu zmiennego. Dodam, że to było najlepsze...
czarne to termik to je zostaw. brązowy- zasilanie szary- połącz z jednym ze szczotek (obojętnie z którym) drugi przewód do szczotki zasilanie pod tacho podłącz woltomierz to powinien pokazać napięcie stałe zmiana obrotów -zmień przewody do szczotek Pozdrawiam Grzegorz.
Generalnie silniki komutatorowe są budowane jako szeregowe lub równoległe. Szeregowy: Zasilanie podłącz pod jedną ze szczotek i jedno uzwojenie. Drugą szczotkę połącz z wyprowadzeniem drugiego uzwojenia. Drugie końce uzwojeń powinny być połączone razem i prawdopodobnie to połączenie jest wewnątrz silnika wykonane fabrycznie. Równoległy: Jedną szczotkę...
Skoro nie miał prawa to wnioskuje, że już wcześniej musiał być uszkodzony ? Po moim podłączeniu zaczął się obracać no i iskrzyć przy komutatorze, więc go natychmiastowo wyłączyłem, oczywiście zapach spalenia tak samo, a jeszcze tak dodatkowo to zmierzyłem mu rezystancje wirnika i wyszła ok. 4 om natomiast stojana ok 2,5 om. No i tu dodatkowe pytanie...
Biały, niebieski masz szczotki. Jakie kolory są przewodów stojana, powinno być ich cztery. Wszystko łączysz w szereg. Czyli przykładowo: L> zasilanie początek pierwszej cewki, koniec >szczotka>druga szczotka >początek drugiego uzwojenia >koniec uzwojenia do zasilania, czyli przykładowo do N.
Witam ,widzę na zdjęciu że 1 szczotka jest walnięta trzeba by ją wymienić.Silnik podłaczenie zasilanie do przewodu z cewki mostek z cewki do szczotki ze szczotki na 2 cewke i na zasilanie czyli szczotki muszą byc połączone w szereg z cewkami będą to obroty max bo regulacja to jest przez układ z programatora
Bo elektromagnes ma 2 uzwojenia: robocze, które go wciąga i podtrzymujące, to które mierzyłeś. Robocze jest podłączone drugim końcem do śruby zasilającej rozrusznik, jak skończyły się szczotki to nie było masy na tej srubie i uzwojenie nie działało. Zamiast kupować nowy elektromagnes kup nowy wirnik, albo zawieź Twój do tokarza, bo komutator w takim...
Przecież wszystko masz napisane ale masz jeszcze raz . Alternator-B+ zasilanie główne /akumulator/ B- masa 54-szczotka -łączysz z masą DF-szczotka-łączysz z regulatorem DF Mo-przekaźnik kontrolki Regulator D+-zasilanie po zapłonie DF-alternator DF D--masa
Te szczotkotrzymacze i ich mocowanie mają lśnić "nowością" jak podepnę, to już prąd jest dosłownie wszędzie sprawdź ciągłość przewodu zasilającego napięcie na szczotkach jest, chwilowo ucieka przy naciskaniu włącznika, podłączenie jest na pewno poprawne Na pewno ? Włącznik sprawdzony ? Nie probówką
No ale ma ktoś wiedzę gdzie podłączyć to zasilanie ? Do szczotek ?
Sprawdź, czy silnik nie ma uszkodzonych szczotek. Jeżeli zasilanie silnika jest na tyrystorze, to objaw będzie , jakby nie dostawał napięcia. Najprościej podłączyć w jego miejsce sprawny silnik
Czujnik przegrzania silnika. Właśnie widać :D Nie wiesz- nie pisz! (at)slomariusz Gorne zaciski to ewidentnie stojan, dolne to szczotki (wirnik) Musisz połączyc szeregowo stojan z wirnikiem do poprawnej pracy tego silnika. Do zmiany kierunku wirowania zamieniasz to połączenie - biegunowość stojana względem wirnika lub odwrotnie. (at)slomariusz Na koniec...
Jest to typowy alternator z Stara mam nadzieję że jest to 12V. Podłączenia to `10 -masa pociągnięta do regulatora, 18 -to szczotka do regulatora na67, 19- to przewód zasilający przeważnie od rozrusznika, plastikowa kostka - wyjście na przekaźnik do kontrolki ładowania ponieważ to są alternatory obcowzbudne.P
A jak zmienić kierunek obrotów takiego silnika przy zasilaniu AC? Zamienić miejscami połączenie szczotek. Czy taki silnik ma trzy wyprowadzenia? Tak, L, N i PE ( ale PE niekoniecznie). Przy pracy prądnicowej będzie generował prąd stały czy zmienny? Przy jedynym sensownym podłączeniu ( tj. stojan zasilamy prądem stałym, a ze szczotek odbieramy energię)...
Poszukaj w sklepie z częsciami do ciezarówek elektronicznego regulatora do autobusu Autosan.Ma on zaciski D+...DF ....D-. Podłącz D+ do zacisku stacyjki zasilanego po włączeniu DF do szczotki alternatora D- do masy pojadu. Sterowanie kontrolką: Zacisk (oznaczony czerwona strzałką) podłącz do przekaznika 12V zacisk 85. Zacisk 86 do masy Zacisk 30 masa....
co do śrubki to nie da się jej tam uzupełnić wkręć bo jest tylko taki bolec w który wchodzi jedna strona i nie ma żadnego miejsca na śrubkę ;) http://obrazki.elektroda.net/22_12878396... Tam gdzie zaznaczyłem, to brak jej. Szczotki są podłączone. Odkręć obudowę szczotkotrzymacza, to zobaczysz, że ze stojana wychodzi sprężysta blaszka, która...
Witam blaszki są do obcięcia kupiłem nie orginalne szczotki pasują wymiarem były lutowane przewody ze starych szczotek .Nie wiem czy nie pomyłek zasilania z wejściem na szczotki.A jak tak co może się stać ? Dodano po 7 Szczotka lużno chodzi dotykając wirnika .Przwód ze szczotki jest przylutowany do obudowy trzymającej szczotkę a zmiej wychodzdzi drugi...
Podłącz po przekątnej przewody zasilające, a początek1 i koniec 2 uzwojenia do szczotek.
Żarówka to zasilnie regulatora, sam regulator nijak jej nie steruje. Ona tylko zasila regulator. Skoro nie świeci to masz przerwę w obwodzie +B -żarówka- regulator-szczotki-wirnik. Albo masz zwarcie +B +D.
Te urządzenia maja wyłączniki dwubiegunowe więc oba przewody zasilające musisz do niego podłączyć, poza tym tak jak pisze MARIUSZ R. Tak na marginesie to stojan wygląda na mocno przegrzany.
Tam nie ma żadnej puszki z kablami ani żadnych kabli, są tylko te wtyczki od szczotek i do nich trzeba podłączyć kable od zasilania. Czy wystarczy ze podłącze zasilanie bezpośrednio do szczotek?
Regulacja obrotów takiego silnika bez sprzężenia z prądnicy tacho jest kłopotliwa - brak stabilizacji obrotów w funkcji zmian obciążenia. Podpowiedź - taki silnik można też zasilać prądem stałym. W linku dostałeś praktycznie wszystko co Ci potrzeba - trochę teorii i układ połączeń wraz ze schematem regulatora.
Dziękuję. Spróbuję tak. Dlaczego niebieski wolny, jeśli to jest zasilanie drugiej szczotki?
Podłącz zasilanie bezpośrednio do szczotek silnika z pominięciem układu podtrzymania zasilania do zaparkowania ramion (zespół styków na talerzu koła zębatego przekładni. Te silniki mają dodatkową szczotkę do wolniejszych obrotów
Witam - piszesz- po zamianie silniczków efekt taki sam , czyli silniczek z wymienionymi elementami nie włącza się ? Może sam silnik jest mocno zużyty ( szczotki ) i nadaje się do wymiany . Proszę wylutować płytkę z wyprowadzeń silnika i podłączyć go bezpośrednio pod zasilanie i sprawdzić jak działa .
Strasznie dużo tych szczotek znalazłeś : Silniki tego typu posiadają trzy szczotki, które są umieszczone pod odpowiednim kątem w stosunku do siebie na obwodzie komutatora, jest to związane z "biegami" (prędkość obrotowa wirnika silnika) Jedna ze szczotek jest podłączona na obudowę silnika, najczęściej jest to szczotka minusowa zwarta do obudowy silnika....
Czy jeżeli połącze . Zasilanie-szczotka-szczotka-stojan-stoja... to będę mógł to podłączyć bezpośrednio pod zasilanie 230V w celu sprawdzenia silnika?
To u góry to prądniczka tacho. Tego nie podłączasz. Dzięki niej programator wie jakie obroty ma pralka. Masz tylko 4 przewody dwa od stojana i dwa od szczotek czyli wirnika. Łączysz w szereg zasilanie do szczotki z drugiej szczotki do stojana i drugi koniec stojana do zasilania. Zamiana miejscami zasilania szczotek zmieni kierunek obrotów. Silnik będzie...
Zasilanie możesz podać na przewody podłączone do szczotek silnika. Najpierw odłącz je od płyty sterującej.
Zmierz oporność uzwojenia wzbudzenia alternatora. Sprawdź poprawność podłączenia szczotek. Podaj przez żarówkę 5W zasilanie bezpośrednio na szczotki. Czy regulatory mają masę podłączoną?
Witam. Masz rację co do tego że takie były stosowane w NRD-owskich maszynach poligraficznych, np drukujących Zirkon RO-66 , liniach zbierająco- szyjących itp.. Jest to silnik schragego, jak wpiszesz w goo... to pojawi się wiele odpowiedzi. Te trzy silniki wewnątrz niego to - główny - najgrubsze złącze śrubowe - dopinasz przez stycznik do 3x400VAC -...
Więc regulator ma oznaczenia- M, R, B/15 - czyli masa. Alternator ma oznaczenia M-szczotka do M regulatora, R- diody wzbudzenia do R regulatora i na przekaźnik kontrolki , B/15 -zasilanie z stacyjki, minus regulatora masa alternatora.P
Nie prościej zastosować zwykły indukcyjny silnik jednofazowy ? Cała ta rzeźba odpadnie w przedbiegach. Zużywanie szczotek, kłopotliwe zasilanie.
Jeśli 5-6 to szczotki zamień 1 z 2. Chyba nie bo uzwojenie stojana jest podzielone na dwa i trzeba albo zamienić miejscami 1-2 oraz 3-4 albo prościej zamienić zasilanie szczotek - zamienić 5-6 czyli podłączyć 2 do 5 i 4 do 6.
W silniku sa trzy uzwojenia polaczone szeregowo uzwojenie stojana jedna cewka potem wirnik zasilany poprzez szczotki i drugie uzwojenie stojana .Podlanczasz na te uzwojenia stojana które nie sa połaczone z uzwojeniami wirnika.Albo inaczej tam gdzie jes kondensator przeciwzakluceniowy rownolegle do niego
Witam Jeżeli nie jesteś elektronikiem to trudno na odległość stwierdzić co jest uszkodzone , trzeba cokolwiek pomierzyć , podłączyć zasilanie 240V AC na stole pomierzyć podstawowe napięcia , najważniejsze przy pierwszym uszkodzeniu trzeba było oczyścić płytkę i złącza z tego pyłu węglowego pozostałość po startych szczotkach co prawda płyta jest lakierowana...
Pokaż wirnik. Jest to silnik szeregowy, czyli podłączasz uzwojenie stojana potem podłączasz koniec uzwojenia stojana do szczotek z szczotek do drugiego stojana. Pozostałe dwa przewody podłączasz do sieci. Jeśli chcesz zamienić kierunek obrotu silnika to najprościej zamienić początek z końcem uzwojenia wirnika. Czyli zamieniasz miejscami przewody zasilające...
Wtrącę swoje trzy grosze. Najlepszy sterownik jest na 230V z miękkim startem i silnik trójfazowy z kondensatorem. Ma dużo mocy i trwałości. Takie sterowanie od lat stosowane jest w ciężkich bramach przesuwnych, gdzie prócz dwóch przekaźników załączających lewe i prawe obroty jest na triaku miękki start. Wiem, wiem 230v to ciężko backup zrobić, ale ja...
A jeszcze jedno pytanie, jak bo nie chodzi wycieraczka, co to jakiś czas się włącza a normalna działa Odkręć tą płytkę tam są ślizgi sterujące. Ewentualnie szczotki silnika sprawdzić albo zasilić prze tą wtyczkę.
Sprawa jest bardzo prosta, gdy w kostce silnika znajduje się 6 styków. Dwa styki, to prądniczka tachometryczna, które pomijamy. Kolejne dwa, to styki szczotek, a następne to początki stojana. Napięciem 230v zasilamy: jednym stykiem jeden z początków stojana, drugim styk szczotki [obojętnie której]. Pozostałe dwa styki tzn. stojan i szczotkę mostkujemy....
Najczęściej przewody szczotek silników pralek są podłączone pod piny wtyku. W tym jak widzę wchodzą w obudowę. Może spróbuj wyciągnąć przewody ze szczotek i zrobić pomiary. W ten sposób rozszyfrujesz zasilanie wirnika. Pozostałe oporności będą zapewne uzwojeń stojana.
Wystarczy podłączyć zasilanie (~230) prosto do szczotek i silnik ruszy czy musi być jeszcze podłączony w ten sam sposób stojan? Szczotki i stojan połączone szeregowo. Wystarczy skorzystać z wyszukiwarki :wink: Wszystkie pralkowce powinny mieć jeszcze kondensator rozruchowy. Właśnie, że nie :)
Rozkręciłem silnik i są 3 szczotki jedna podłączona przez miedźaną spirale do jedne przewodu zasilającego, druga szczotka przez miedźaną spirale przez 2 chyba kondensatory do drugiego przewodu zasilającego, a trzecia przykręcona śrubką do obudowy silnika. Co teraz zrobić wykręcić śrubkę od szczotki połączonej z masą. Ale odłączyć ją całkowicie czy podłączyć...
Kolego # klm - w tych latach raczej nie było tulejek tylko łożyska igiełkowe , jak jest pyknięcie czyli wyłącznik elektromagnetyczny działa , jak nie gasną kontrolki po przekręceniu kluczyka szukamy dalej (kolego decybel nie uszkodzenie klemy plus ) , samochód swoje lata ma -- dość fajną awarią są utlenione powierzchnie pomiędzy głowicą ( zębatka )...
Witam Jeżeli miałeś regulator elektroniczny z Poloneza firmy (Jezpol),to przy błędnym podłączeniu uszkodziłeś go(zasilanie dałeś na 67 a do 15 podłączyłeś szczotki).
Witam. Ten alternator ma już regulator napięcia na szczotko-trzymaczu. Podłącz jedynie zasilanie od rozrusznika, stałe zasilanie do zacisku B+, kontrolkę ładowania do zacisku D+. Zacisk (-) akumulatora koniecznie na blok silnika.
Pewnie spaliła się stacyjka, poruszaj kluczykiem może załapie. U mnie stacyjka była wymieniana wiele razy, to wynik kiepskiego rozwiązania gdzie przez stacyjkę płynie prąd podgrzewaczy (60 Amper). Obecnie mam przerobione zasilanie przełącznika świec żarowych (na stałe), a obwód rozrusznika jest zabezpieczony przekaźnikiem podłączonym do kontrolki ładowania....
Podłącz zasilanie na początki uzwojenia, na krótko dla próby dla sprawdzenia silnika. Końce do szczotek tak jak opisałeś. Silnik musi wirować w poprawnym kierunku. Jeżeli nie to zamień podłączenie do szczotek wzajemnie. Szczotki mogły się zjechać z powodu uszkodzenia silnika. Uzwojenie hamulca jest połączone odwrotnie i zwiera nie zasilany silnik (puszczony...
to dalej niczego nie tłumaczy : wirnik nie jest zasilany OK ; szczotki są podłączone do zasilania bo musza być aby w uzwojeniach wirnika popłynął prąd , w przypadku prądu przemiennego nie ma jednego kierunku przepływu , tylko chwilowy kierunek przepływu prądu zmieniający się co 1/100 - tą sekundy.
Porównaj schematy Jawy i ETZ. Trzeba tylko zamiast zasilania po stacyjce (Jawa) podłączyć zasilanie z dodatkowych trzech diod prostownika. Jeśli pamiętam w ETZ to połączenie nr 61. Dwa grube kable ogranicznika prądu 51 i D+ połącz ze sobą poza regulatorem i zaizoluj!. Masa wiadomo. DF do szczotki wirnika. Prościzna. Trzeba tylko pomyśleć.
Próba przy pracującym silniku i podłączonej żarówce o mocy np. 60 W, aby zauważyć zadziałanie prądnicy. Istotna jest biegunowość podłączenia napięcia, która winna być oznaczona (+ i - ) na obudowie szczotek. Jeśli podczas tej próby prądnica nie zadziała, to trzeba nadal kombinować z uszkodzonymi końcówkami uzwojeń statora. W przypadku zadziałania prądnicy...
Typuję (trochę "strzelam") - iskrzenie szczotek silnika (prądu stałego) wentylatora? Przy czym - zakładam te zakłócenia (z silniczka) nie przenoszą się przez zasilającą do TV (spodziewam się, że USB na płycie laptopa oraz jego zasilacz raczej nie pozwalają na to), tylko przenosi się w powietrzu i zakłóca odbiór TV (?)
Przewodów od szczotek absolutnie nie wolno odłączać a tym bardziej podawać napięcie. Jeden przewód zasilający podłącz kolego do zacisku pierwszej cewki (początek uzwojenia) a drugi przewód zasilający podłącz do drugiej cewki ( koniec uzwojenia). Co to znaczy że szczotka lata na boki? Może jest nie dokręcony szczotko-trzymacz.
Sprawa jest bardzo prosta, gdy w kostce silnika znajduje się 6 styków. Dwa styki, to prądniczka tachometryczna, które pomijamy. Kolejne dwa, to styki szczotek, a następne to początki stojana. Napięciem 230v zasilamy: jednym stykiem jeden z początków stojana, drugim styk szczotki [obojętnie której]. Pozostałe dwa styki tzn. stojan i szczotkę mostkujemy....
Na włączniku wyraźnie widać schemat z którego wynika że ma on 4 zaciski, 1 i 3 to zasilanie, a 2 i 3 idą do silnika. Końce uzwojeń stojana powinny być podłączone do szczotek.
Obrotów wystarczy oczywiście. Najpierw bym spróbował zakręcić i zobaczył miernikiem co się pojawi na zaciskach. Potem podał bym zasilanie do wzbudzenia na ślizgi od wirnika (wygląda mi to na DF). Generalnie na wirnik powinien iść prąd przez regulator, a tu go jakoś nie widać. Może da się wyśledzić dokąd idzie podłączenie szczotek - do regulatora, czy...
Możesz sprawdzić na "krótko". Podłącz przewód biały (C) z brązowym (L) na styku L. Dodano po 2 Po podłączeniu włącz pralkę. Dodano po 8 właśnie ten temat znalazłem jak sprawdzić ten silnik ,ale nie wiem jak połączyć z samego opisu - sprzydałby się jakiś rysunek ,kolory kabli są na foto ale jest ich 6-ść i nie wiem które mam połączyć ? Żółte przewody...
Jedna sprawa to pilot a druga silnik. Jeśli mechanicznie się zacina silnik, przekładnia itd to może wyglądać na brak reakcji na pilot moim zdaniem. Jeśli są opory mechaniczne bądź szczotki silnika lub zasilanie nie działa poprawnie trzeba wykluczać kolejno usterki. Podłącz równolegle z silnikiem żarówkę i sprawdzisz czy napięcie dochodzi do silnika...
Ta śruba musi być odizolowana od korpusu (obudowy rozrusznika),gdyż jest to śruba zasilająca ,do której jest lub są podłączone szczotki dodatnie.
Dziękuję za odpowiedź. Teraz mam inny problem , posiadam szlifierkę makite dga452, w której spalił się kontroler ,i czy mogę podłączyć zasilanie z akumulatora bezpośrednio pod włącznik i szczotki tak aby pominąć ten sterownik.?
Nie wirze w spalenie wirnika. Mogły zawiesić się szczotki. Zobacz czy jak podasz zasilanie na złącze to czy zapali się żarówka jak podłączysz ją pod szczotki.
A mam takie pytanie, można sprawdzać diody podłączone w układzie, bo coś mi świta ze diody trzeba było wy lutować przy sprawdzeniu, nie wiem czy dobrze pamiętam? Możesz wylutować chociaż niekoniecznie. Pytanie jaki masz dostęp do nich. Diody powinno się sprawdzać pod obciążeniem (podłączyć jakoś opornik do niej, zapuścić napięcie) bo może się okazać,...
Zdejmij ten czarny dekielek, w okolicy zaznaczonej czerwonym "kółkiem" powinny być dwa lub trzy styki, wsuwki. To są wyprowadzenia szczotek, tam podłącz zasilanie. Oczywiście, po udanym teście, musisz je wyprowadzić na zewnątrz i przykręcić dekiel spowrotem. https://obrazki.elektroda.pl/6353140800_...
A reszte regenerowałeś jak bieżnie? Alternatora już dłuższy czas chodził. Dzisiaj postanowiłem zrobić modyfikacje Dodano po 9 https://obrazki.elektroda.pl/7900837100_... Na czerwono ścieżka jak idzie zasilanie. Do szczotki i później do regulatora. Czy to nie jest zasilanie/pomiar napięcia regulatora? Druga szczotka jest podłączona...
Witam! Do tego alternatora powinien być inny regulator napięcia z wyjściem 67 i 19 Do 19 podłącza się napięcie zasilania po przekręceniu kluczyka. Styk 67 regulatora napięcia podłączamy do szczotek alternatora. do kostki obok szczotek podłączamy przekaźnik,który sygnalizuje ładowanie. Jak nie będzie w instalacji przekaźnika to łączymy z żaróweczką wskaźnika...
Witam . Mając 4-ry przewody ,musisz dojść które przewody są od szczotek ,które przewody od stojana.Najczęściej taki silnik podłączony jest w sposób szeregowy; -zasilanie(L) (1)szczotka -druga szczotka połączona z (1)wyprowadzeniem stojana -zasilanie(N) do (2)wyprowadzenia stojana
W innym temacie gdzie silnik ma 6 styków w 2 rzędach po 3, dwa styki to NULL do kolejnych podłącza się kondensator 16 uF i do kolejnych dwóch zasilanie. Czy w tym przypadku może być podobnie czy zupełnie inaczej? Nie porównuj tych silników są całkiem odmienne. Do Twojego nie potrzebny jest kondensator rozruchowy. Musisz sprawdzić gdzie wychodzi tacho,...
Na tej płytce z postu #4 masz dwie diody, kondensator i złącza. Wzrokowo uszkodzeń nie widać. Diody np. 1N4007 (1A, 1000V) to koszt około 1 zł / szt. Kondensator 0,22 µF/275V (400V) podobna może nieco wyższa cena. Czy w odkurzaczu jest inny moduł płytka? Co do "wysmarzenia" płytki modułu to prędzej ścieżki by się przepaliły niż "wysmarzyły" punkty...
To masz cały czas zasilanie na L (zbieg płyta-regler-szczotka ) po podłączeniu plusa z akumulatora do śruby czy nie?
Witam, Jestem w trakcie renowacji Stara 244 dla Straży Pożarnej. Doszedłem właśnie do silnika wycieraczek, który to po cofnięciu manetki z pracy na stop od razu się zatrzymywał. Manetka jest dwu biegowa, silnik jedno biegowy a do tego nie ma kompletnej instalacji. Czy jest ktoś w stanie wytłumaczyć mi jak krowie na rowie jak podłączyć styki tak, aby...
A jakie zasilanie podłączyłeś do dolnej szczotki, żeby ładować taśmę? Wikipedia: Generator Van de Graaffa"]Pas transmisyjny jest elektryzowany poprzez szczotkę (7) z zewnętrznego generatora ładunku o niewielkim napięciu
Do wywalenia, czy to jakoś trzeba zaprogramować? Niestety raczej do wywalenia , w reglu do szczotki wystarczy podłączyć odwrotnie zasilanie i ...........
Całość sprawdzisz najprościej, najszybciej i najpewniej taką metodą. Odłącz przewody od silnika i w ich miejsce podłącz żarówkę, jak świeci, wszystko od strony zasilania jest ok, jak nie znaczy że tam trzeba szukać usterki. Silnik powinien mieć "przejście" w miejscu gdzie podłącza sie do niego przewody. Jego brak może sygnalizować zawieszenie lub zużycie...
D+ regulatora - zasilanie po zapłonie DF regulatora- szczotka 18 D- regulatora- masa alternatora 10 19 alternatora- główne zasilanie /akumulator/ ?- w kostce alternatora - wyjście na przekaźnik kontrolki ładowania ?- wyjście obrotomierza.P
Jaki silnik? Taki mający zwykle 6 przewódów? Jeżeli tak, musisz prześledzić ich trasę który gdzie idzie. 2 będą szły do uzwojenia stojana, 2 pójdą do szczotek (po jednym na szczotkę), i 2 do małej prądnicy tachometrycznej znajdującej się na wale z tyłu silnika. Ogarnij który jest który. Następnie musisz podłączyć zasilanie między jeden przewód uzwojenia...
Podłączenie jest złe , jeżeli został zastosowany zwykły regulator a alternator ma wyizolowane szczotki to podłączenie jest następujące; - do styku M /szczotka sprawdzić/ podłączyć styk 67 regulatora -styk D wyjście na przekaźnik kontrolki śrubka M4 zmasować 15 regulatora zasilanie po zapłonie.P
Jak to teraz podłączyć, żeby kręciło się na akumulatorze 40V? W oryginale to było połączone jako silnik szeregowy, jest szansa że to zakręci zasilane z 40V, z tym że raczej w połączeniu silnika rownoległego (stojan przez rezystor, bo 40V będzie za dużo). Niestety w związku z tym że porozpinałeś stojan to teraz trzeba ustalić właściwe połączenie cewek...
Cześć. Napisz proszę na których pinach regulatora te napięcia powinny się pojawić. Dziś podłączyłem jeszcze raz prostownik i na wyjściu pojawiło się napięcie 220V. Gdy dotykałem przewodem minusowym regulatora w miejsce minusowe podłączenia szczotek, na styku iskrzyło, więc zasilanie regulatora wydaje mi się że jest.
czyli R to zasilanie regulatora i lampka M szczotka sterowana z regulatora
Gdy rozłączę regulator od szczotek i podłączę do niego zasilanie to nie reguluje napięcia, które to wówczas osiąga koniec skali woltomierza. A jak ma regulować napięcie skoro nie ma regulatora ? :-) Najprawdopodobniej uszkodzony regulator.
Żeby podłączyć ten regulator obie szczotki muszą być odizolowane od masy, w fiacie 125p jedna szczotka ma masę na śrubce, którą jest przykręcony szczotkotrzymacz i alternator powinien mieć 9 diod. Mostek wzbudzania można dołożyć jeżeli masz alternator 6 diodowy. Żółty przewód to D+ zasilanie z mostka, dodatkowo podłączony do jednej szczotki i kontrolki...
Silnik od wycieraczek ma stojan zrobiony na magnesach stałych a zmienić można zasilanie wirnika na przeciwne czyli zmienić obroty. Jedyną wadą jest szybsze zużywanie się szczotek- ten silnik jest przewidziany do pracy w jedną stronę co w przypadku bramy nie ma znaczenia.
Witam Wygląda to na silnik szeregowo-bocznikowy. W takim silniku ważne są połączenia kierunków uzwojeń, uzwojenia komutacyjnego G-H, i szeregowego E-F . Próbuj zamienić końce tych cewek (E-F). Próbuj podłączyć celem sprawdzenia z jednego zasilacza ten silnik jako szeregowo bocznikowy. Jednocześnie ważne jest aby szczotki wirnika były ustawione w "strefie"...
Witam, Zakłócenia mogą pochodzić z silników elektrycznych lub alternatora. "przechodzą do radia" albo przez zasilanie albo przez "powietrze". Jeżeli możesz to podłącz radio do drugiego niezależnego od samochodu alumulatora i zapal silnik. Jeżeli nie będzie szumów to znaczy, że dotychczas wchodziły po kablu z alternatora. Musisz zatem założyć filtr przeciwzakłóceniowy...
I z tej książki i mocy dowie się jak naprawić...... Autorze czym dysponujesz? Najprostszy sposób to odłączyć przewody od szczotek i podłączyć w ich miejsce zasilanie z akumulatora przez żarówkę. Wystarczy 21W. Odpalasz i sprawdzasz czy generuje napięcie.
Witam Szczotki możesz sam sprawdzić, jeżeli są krótsze niż 8mm nadają się do wymiany. A z podłączeniem do sieci bezpośrednio nie spieszył bym się bo wiele tego typu silniki są zasilane napięciem obniżonym np. 200v. Najlepiej użyj autotransformatora do zasilania i prób.
Witam . Podłącz tak; 7-8 przełącznika obrotów do przewodów 5-6 szczotek 6-10 przełącznika podłącz przewody niebieskie stojana 2-3 Na przewód stojana 1-4 zasilanie Sprawdź czy działa prawidłowo.
Jak dobrze widzę jest to silnik szczotkowy. Zrób kolego zdjęcie tego silnika od tyłu lub podaj kolor przewodu i do czego jest podłączony przy silniku. Ogólnie aby ten silnik zaczął pracować musisz zrobić mostek pomiędzy jedną szczotką a jednym końcem uzwojenia "stojanu", a zasilanie czyli 230V podłączasz pod drugą szczotkę i drugi koniec uzwojenia "stojanu".
Ten elektromagnes ma trzy otwory na śruby i teoretycznie można go zamontować w trzech pozycjach, ale tylko w jednej się da bo inaczej kabelek od szczotek nie dostanie. Elektromagnes był z takiego samego rozrusznika o tych samych numerach, na obu elektromagnesach też był wybity ten sam numer. Elektromagnes wymieniłem wraz z rdzeniem i sprężynką. Dokształciłem...
Silnik jak widać na załączonym zdjęciu ma szczotki. Widać też tam dwa konektory 6,3 mm. Tam podłączasz zasilanie 12V.
A mógł byś polecić jakiś sprawdzony regulator który prosto można by było tam zastosować, za ten zapłaciłem 45 zł razem ze szczotkami
Podłączasz w ten sposób: WZB DF -> W (rosyjska litera SZ) masa B- -> M D+ -> B3 54 - nigdzie nie podłączasz Ten regulator RA2/12V PAL jest od Jawy 350 i on nie ma wyjścia na kontrolkę ładowania, potrzebny jest dodatkowy przekaźnik, którego cewka powinna być zasilana z środkowego połączenia trzech uzwojeń alternatora. Takiego styku w Twoim alternatorze...
Dlaczego silnik12v od wycieraczek samochodowych nie chce w ogóle ruszyć na transformatorze 24v 10A. Podałeś zmienne napięcie na silnik DC? chciałem go podłączyć pod 24 v by zwiekszyć jego siłe. Siły nie zwiększysz, siła, a właściwie moment siły, zależy od prądu im bardziej obciążysz silnik mechanicznie tym większy prąd popłynie, jeśli popłynie za duży...
Wyłącznik po wciśnięciu załącza 2 z P na przeciwko. Nie działała w ogóle wymieniłem szczotki i zlutowałem oderwany przewód.Przewód zasilający jest sprawny.
Żeby ruszył, to wystarczy połączć jeden przewó ze stojana z przewodem od szczotek. A do drugiej szczotki i drugiego przewodu stojana podłączyć zasilanie. Przewody od tacho to na 99,9% te dwa żólte. Których nie podłączasz.
Witam mam takie pytanko jak podłączyc poza pralką silnik z samym modułem ! Gdzie mam podłączyc zasilanie i silnik( tacho stojan szczotki ) i jak załączyc wirówkę i ruchy rewersyjne ? Wyprowadzenia na module to N , F , 1 ,3 , 4 , 5 , 6 , 7 ,8 , 9, 10
Zasilanie po kluczyku do zacisku (15) regulatora ,zacisk (67) podłącz do szczotko-trzymacza.Oczywiście regulator (jego obudowa)przykręcona do masy.Zamiast kontrolki ładowania można podłączyć Amperomierz ,lub Woltomierz z maszyn rolniczych,dostępny na internecie ,lub typowy wskaźnik ładowania na diodach.
Teoretycznie możesz podłączyć pod punkt 15 reglera zasilanie po stacyjce, połączyć 67 ze szczotkami, a śrubę podłączyć do aku. (+). Ale to nie jest dobre rozwiązanie bo na wyłączonym silniku przy włączonej stacyjce wirnik pobiera prąd i grzeje się. Dlatego musisz albo wyprowadzić punkt gwiazdy i zastosować przekaźnik ładowania, albo zrobić jak radziłem.
Bardzo często jest to uszkodzony tranzystor wykonawczy zasilający bezpośrednio jedną ze szczotek zasilających wirnik alternatora oznaczoną na obudowie alternatora cyframi 87.Jest to 5 amperowy tranzystor . Koszt jego zakupu to kilka złotych.
zasilać szczotka podłączyć szczotka podłączyć szczotka alternator
renault megane oleju jowisz kineskopy piekarnik katalityczny czyścić
navitel bateria philips upgrade loader
Whirlpool AWM 8093 - Jak uruchomić program testowy? Odłączanie czwartego cylindra w Peugeot 207 1.4 75KM