odp typu ,,oddaj do mechanika" w niczym mi nie pomogą. Z dociekania "czemu to tak się zrobiło" po lakonicznym opisie, też nic nie będzie. Generalnie przyczyna wyjściowa jest jedna - z jakiegoś powodu dochodzi do tarcia pomiędzy czopem wału, a materiałem ślizgowym panewki. Ten się uplastycznia i wręcz przylepia do czopu - na skutek zwiększonego tarcia,...
Prawdopodobnie zaciera się panewka na pompie wylewowej i stąd problem (wyciek wody- zatarcie panewki). Zobacz od spodu, czy turbinka wentylacyjna od pompy obraca się swobodnie (masz to zrobić ręcznie).
Oczywiście że się zatrze pierwsza panewka od strony koła pasowego .Można to opóżnić dając mały naciąg paska albo montujac sprężakę w jednej osi z silnikiem i napedzając ją poprzez sztywne połączenie albo złącze elastyczne jak w hydroforze.
Dostanie się płynu do oleju to nie jest błachostka. W tym czasie olej traci swoje własności smarne i powoduje zacieranie się panewek, wału korbowego i innych rzeczy. Tak myśle czy po szlifie i wymianie części mechanicy wyczyścili wszystkie kanały olejowe, może w czasie pracy silnika któryś kanał był zatkany i to spowodowało zatarcie panewki. Jest też...
Może wentylator ma zatarte panewki? Myślę że kropelka oleju powinna na jakiś czas pomóc.
Witam.Nie napisałeś nic o zasilaniu-może elki? Jeszcze jedna rzecz scalaczek capstan może przegrzany od zatartej panewki?. Powodzenia.
Rolka składa się z dwóch elementów, plastikowego lub metalowego korpusu i nałożonej na niego gumowej rolki. Rolki te są mocowana na wcisk i są identyczne dla obr. 33i1/3. 45 i 78. Zobacz w jakim stanie jest najmniej używana rolka 78 obr. Jeżeli jest w dobrym stanie możesz ja zamienić miejscami z rolką 33 obr. Oczywiście chodzi o samą gumę. Silnik bez...
Zdemontuj koła zębate, sprawdź, czy wirnik bez kół zębatych obraca się luźno i włącz silnik. Jeżeli dalej będzie brak mocy i iskrzenie, prawdopodobnie spalony wirnik. Inna opcja to zatarcie panewek wirnika bądź kół zębatych stąd napisałem o ich zdemontowaniu Uzwojeń wirnika sam nie sprawdzisz.
https://obrazki.elektroda.pl/2664103600_... Konwerter wyciągamy, jeżeli nie chce wyjść to znaczy że panewka zatarła się na szyjce i trzeba użyć siły.
Koła były różne zalezy które były na stanie. Sprawdź czy nie zatarła sie panewka. Swego czasu można było kupic na giełdzie we Wrocławiu koła wraz z ułożyskowaniem.
Tłoka masz popękany i oklepany od spodu, wiec na moje oko ktos to juz rozebrał. Tu powinno byc łożysko igiełkowie raczej albo panewka. A tłok pewnie się zatarł na sworzniu i dlatego jest nieruchomo. Nawet widac ze masz kanały wiercone w korbowodzie na górze tam gdzie siedzi w tłoku czyli musiał miec smarowanie.
Wygląda to że zatarł się wirnik wentylatora ale przyczyn może być kilka np wilgoć. Takie rzeczy się zdarzają na wskutek uszkodzenia izolacji uzwojeń lub przepięcia np burze. Trudno określić ale w twoim przypadku stawiam na wilgoć i też zatarcie panewek wirnika. Widać to po rdzeniu że jest na nim korozja co sugeruje właśnie zwiększoną wilgotność a tym...
No to dokładam świeży przypadek ze swojego podwórka :) Rocznik 2016, ten sam motor, przebieg 400 tys. , (po wymianie uszczelki 1750 km) zatarta panewka pierwszego cylindra. Może teraz sprawa się ruszy, bo w ten przypadek został zaangażowany producent. Jak coś będę wiedział to skrobnę.
Jeżeli jest to typowa pompa stosowana w większości pralek to jedynymi parametrami będzie średnica doprowadzenia i odprowadzenia wody i kąt pod jakimi są te wyprowadzenia. Pompa jest bardzo prostym urządzeniem i uszkodzenie jej(jako kompletu z silnikiem) może mieć kilka przyczyn przeciek na uszczelnieniu pompy na wale silnika(uszkodzenie nieopłacalne...
Taki dźwięk może powstać, gdy unieruchomiona na wale (zatarta) panewka obraca się w gnieździe.
Witam ! Zatarła się panewka korbowodowa na wale ( po 390 tyś km) i wał nie nadaje się do niczego. Mechanik przestrzega mnie przed kupnem nowego ( ok 7000 zł) bo nie jest to oryginał i nie wiadomo jakiej jest jakości - lepiej używany oryginał. Znalazłem taki w bardzo ładnym stanie zawiozłem do szlifierza a ten stwierdził że wał jest krzywy - ma odchyłkę...
Witam. Kolego możesz mieć zatarte mechanizmy bądź silniczki. Albo jedno i drugie. Skoro dochodzi 12V to przełączniki sa w porządku. Miałem u siebie w fordzie taki sam przypadek, ale tylko z jedną szybą. Winny okazał się silniczek, zatarta panewka. Rozebrałem, nasmarowałem i działa. Może być też uszkodzona plastikowa prowadnica, ta która ślizga się po...
witam no troche czasu tu nie zagladałem, u mnie niestety skończyło się na urwanym wale panewka się zatarła silnik wymieniony i kontrolka już nie świeci lecz ten silnik ma problem z odpalaniem w zimie tamten na rys palił.
Witam wszystkich. Mam następujący problem. Padł mi silnik 2,2 zatarła się panewka. Nie opłaca sie go naprawiać. i teraz moje pytanie? Czy jest ktoś w stanie mi powiedzieć czy silnik od camry z roku 96 który ma aparat zapłonowy można przerobić na cewki bo tak jest u mnie. Mam na oku taki silnik z aparatem w super stanie ale jest właśnie taka różnica....
Z tym silnikiem był trochę inny problem, wcześniej pękła tuleja w dolnej części i woda dostała sie do oleju. Po wymianie tuleji i oleju to przy zimnym silniku ciśnienie było dobre a jak sie zagrzał to spadało. Ale tak sie jeździło aż zatarło panewki, dobrze że nie uszkodziło wału, tak że jak wymieniłem panewki ciśnienie jest bardzo dobre na wolnych...
Witam oddałem zmywarkę do serwisu w którym powiedzieli mi, że do wymiany jest pompa zintegrowana razem z grzałką Zatarły się panewki na osiach pompy a ze producent nie przewiduje naprawy pomp tylko wymianę taż że nie ma do niej żadnego zestawu naprawczego.
No właśnie niekoniecznie bo w takich starych "gruzach" łatwiej naciągnąć na jakieś zatarcie panewki łożyska wału... Naciągać łatwiej ale ewentualny zysk naciągacza niewielki. Zawodowiec nie gra o niską stawkę a drobnych cwaniaczków nie stać na dobrego adwokata i założenie sprawy. Zazwyczaj odpuszczają gdy na żądanie obniżenia ceny lub przyjęcia auta...
Inaczej się zatrze bo tam jest panewka, wał jest na dwóch łożyskach kulkowych Jak wał jest na kulkowych to nic się nie zatrze, w korbowodzie wierci się otwór i do korpusu leje olej to takiego poziomu aby korbowód uderzał w jego lustro. Jedyne co trzeba dorobić mądre odpowietrzenie aby olej nie był porywany z przedmuchami... Gdzie znalazłeś te dane...
Jeśli jest to układ nawiewny podobny do Polo.tzn.Jest tylko opornica z odczepami i silnik,bez żadnej elektroniki to moim zdaniem musisz odnaleźć ten opornik.Najczęściej znajduje się on w tej samej wspólnej obudowie wentylatora.Jeśli jakaś część tego oprnika będzie przepalona a zdarza sie tak np.wtedy,gdy panewki silnika nie mają smaru,to silnik będzie...
Zatarta panewka i wał zabrany.
No zatarta panewka.
rozumiesz czemu się panewki chciały się zatrzeć Panewki nie są istotami żywymi, więc nie mogły "chcieć" się zatrzeć. Autor pisze, że po zgaśnięciu silnika mógł go obrócić kluczem, więc nie był zatarty. Panewki pewnie były fioletowe od dawna, ważne czy były na nic ślady przytarcia. Ja raczej obstawiam zbieg okoliczności bez związku z płukanką i usterkę...
Zatarta panewka.
Prawdopodobnie masz zatarte panewki wałka rozrządu .Zdejmij boczne dekle ,rolki popychaczy i kręcąc za koło zamachowe zobacz czy panewki nie obracają się z wałkiem.
Witam W skrócie. Seat Ibiza 1.4 MPI AUD 2002 rok. Remont silnika samochód stał pól roku czekał na naprawe. Teraz po złożeniu nie odpala. Wymieniony był blok z innego silnika w starym zatarła się panewka. Sprawdzona kompresja jest wszędzie po około 10 barów na każdym cylindrze. Dodam że w inny Seacie 1.4 16V kompresja mierzona też ma około 10 barów....
Jest sztywne , helmud7543 - Czyli mogł sie zatrzeć ? , panewki sa dobre ?
Bardzo dziękuje za odpowiedź, o to mi chodziło. W takim razie ten silnik nie ma klasycznego czujnika/kontrolki ciśnienia oleju. Problem jest taki że zatarła się pompa oleju, nie było żadnego komunikatu na desce o braku ciśnienia a kierowce o awarii poinformowała panewka ;)
W tym roku znów to samo tylko musiałem już kupić nowe kostki i kolejny rezystor. Po wymisnie cisza. Dalej nie działa. Na włączonym silniku gdy włączę nawiew czuć że silnik dostaje obciążenie, ale nic nie dmucha. Jak mogę sprawdzić na krótko czy to wina nowego rezystora czy może sam wentylator się spalił. Zdemontuj wycieraczki i podszybie ustaw nawiew...
hehe ja mam bardzo podobny problem i walcze juz z nim od jakiegos czasu vectra 1.8 16v rozbieralem dol, sprawdzalem panewki, pompe, luzy na sworzniach, luzy tlokowe, czyscilem i sprawdzalem popychacze, zawory, stan krzywek walkow i stan stopek walkow,wszystko dobrze a stuka sobie jak stukalo. co do panewek, jesli panewka zostanie obrocona to nie wytrzyma...
w Loncinach są żeliwne tuleje, to nie jest jakiś beznadziejny Briggs, loncin to kopia Hondy, tym tulejom i tłokom nic nie jest od zatarcia, panewka pierwsza płynie, bo tam w sumie niema panewki, cały korbowód jest aluminiowy, dzięki czemu też wał się nie uszkadza, po prostu rozsmarowuje się na nim to aluminium które zaczyna płynąć, równie dobrze można...
Przy takiej ilości nagaru na bank stanęły pierścienie a więc brak kompresji i i w wyniku tego strata mocy. Pozaklejane pierścienie to również brak smarowania i zużycie gładzi cylindra. Brak smarowania to też zatarte panewki.
to wychodzi na to że zadziałało prawo o rzeczach martwych z tym zatarciem co do klekotu myślę że zatarta panewka ma duży luz i wałek się po prostu na niej podnosi do góry i stąd większy luz na zaworach a kasowniki nie zdążą się napełnić aby go skasować tak czy owak nie możesz tak jeździć bo istnieje ryzyko pęknięcia wałka więc musisz wykombinować drugą...
Pewnie brzęczy pompa, jak wcześniej napisano może być zablokowana, ale również może być uszkodzona. (Zatarcie panewek.)
A jakim cudem lozysko kompresora dostało Ci się do miski olejowej🤔😂 po drugie to te miedziane opiłki które zauważyłeś to panewka. Po trzecie jeśli zatarł się na korbie to silnik do wyjecia rozebrania wał do wymiany blok z 2gim wałem do osiowania poskładać i bangla wsio😀
Założyłeś nie odpowiedni pasek pomijam ewentualne uszkodzenia z zatartymi panewkami lub łożyskami w zależności co zastosował producent.
Masz emulsję wody w oleju. Zamarzła w smoku pompy pozbawiając silnik smarowania. Po kilku minutach jazdy masz już dużą szansę na trwałe uszkodzenie silnika (zatarte panewki).
tak jest to kod od wywoływaczki. Zatarta panewka. Często podmieniano wywoływaczki na inną i było ok. Ja zdjąłem zawleczke znajdującą się przy dużej zębatce, wyjąłem zaślepkę . kilka razy spryskałem WD i śmiga.
Odpowiem na to co aktualnie wiem: Przebarwienia na wale korbowym w obrębie wykorbień czopów panewek to normalne zjawisko po fabrycznej obróbce powierzchni pod panewki. Nadmierne przebarwienie w stosunku do pozostałych w tym miejscu może świadczyć o zatartej panewce. Powinno się sprawdzić stan panewek po jakiejkolwiek poważniejszej awarii silnika. Zaniedbanie...
Objawy o których piszesz sugerują raczej uszkodzenie silnika nap.płyty(zanieczyszczony komutator, wytarte szczotki, zatarte panewki).
Moim zdaniem są zatarte panewki w silniku pompy dzieje się tak ponieważ uszkodzona jest uszczelka pompy.Powodzenia
Kawałki metalu z którejś zatartej panewki przedostały się przez smok i blokują zawór przelewowy pompy oleju
Witam. Problem z Peugeot Boxer 2,2 TDCI 2009 r. Stukanie w silniku, wydaje mi się, że góra. Rok temu miał generalny remont, bo zakupiłem go z zatartą panewką. Cały dół był robiony, szlif i td. Nowy łańcuch też był. Teraz to stukanie jest bardziej po lewej stronie, patrząc na silnik. Wtryski zostały stare. Co to może być? Dołączę film. Dodam jeszcze,...
wiekszy kondensatoe nic nie da >>> może masz zatarte panewki silnika i stąd ten ciężki rozruch lub sam silnik jest uszkodzony
Spotkałem się z sytuacją gdzie dźwig był zamontowany w silosie gdzie przy dużym zapyleniu zatarły się panewki :/ Konserwacja nic nie dała :D dźwig w ogóle jeździł elegancko ale tylko do pewnego piętra po czym stawał i buczał. Wyczyściliśmy panewki i zmieniliśmy olej i pikabello nic się nie dzieje, bynajmniej mi nic nie wiadomo.
Może "puk puk, kto tam? - panewka" :D. Nie no żarty... przecież nikt na "ucho" przez internet Ci nie odpowie...
Sprawdź czy wirnik leciutko się obraca, czy nie są zatarte panewki. Sprawdź czy na panewkach nie ma zbyt dużego luzu i wirnik nie "klei" się do stojana.
który to element https://obrazki.elektroda.pl/4466860500_...
Kolego doprowadź zdjęcia do ładu albo kosz. Pozatym jest prawdopodobne że z powodu małego ciśnienia oleju zatarłeś panewki dolne lub górne.
wszyscy fajnie piszecie, ale pomijacie to, że kolega wspomina o nieprzyjemnym dźwięku towarzyszącym zapaleniu sie kontrolki smarowania. To raczej nie w desce ani w liczniku (chyba że jakiś robal;) Prawdopodobnie szlag trafia pompę olejową. A ujawnia się to po wymianie oleju, bo nowy olej ciężej przepompować. Miałem takie przypadki w golfie i w escorcie....
dziś ściągnąłem miskę, zatarta panewka korbowodowa na trzecim cylindrze - to wyjaśnia stuki, wał ok. czekam na panewki i montuję... zobaczymy co dalej
Rozmrożenie nie uratuje zatartych panewek, puścić puszczą ale uruchomienie tego silnika teraz spowoduje uszkodzenie wału który w tej chwili pewnie jest jest nienaruszony i wystarczyło by z niego usunąć resztki panewek i spolerować.
No właśnie problem w tym że nie ubywa. A mleko bierze się z wody tak mi się przynajmniej wydaje bo znajomemu też w golfie III z tym że on ma 1,8 bez LPG zamarzł mu smok i zatarł panewkę na wale
Masz panie zatartą trzecia panewkę, był taki przypadek.
Dzień dobry, Czy dysponuje ktoś z forumowiczów wiedzą n.t. ewentualnego zamiennika korbowodu do sprężarki z tematu? Na chwilę obecną do wykonania mam szlif wału na sekcji wysokiego ciśnienia w wymianę korbowodu (zatarta panewka i czop wału korbowego) więc na wymiar średnicy stopy korbowodu mam jeszcze wpływ. Oryginalny korbowód ma następujące wymiary:...
Kolego, przy braku ciśnienia zatrze panewki wału korbowego a nie złożenie tłok-gładź. Nie będę ci tłumaczyl czemu, bo widze, że na silnikach znasz się jak wilk na gwiazdach.
Podkreślam, jeśli masz taki zawór upustowy to tak. Wkręcasz zaślepkę, a zawór do woreczka z wtyczką mocujesz trytką:). Proces sterowania tymi zaworami jednym i drugim jest dość skomplikowany. Inżynierowie w MB stosując w silniku OM651 ale i nie tylko, zawory upustowe przy pompie obniżające ciśnienie w układzie i sterowania szyną spryskiwaczy, chcieli...
Jedna panewka ma ryske ale to nic wspólnego z zatarciem nie ma widać że wszystko jest nowe sam jestem już nie wiem bo może znawcą nie jestem ale głupi też nie dlatego to dla mnie nie wyjaśniony temat
Ja bym się skłaniał bardziej na mechaniczną część silnika -utarte wałki -luźny łańcuch. Tą co mam wymieniałem słupek zatarte oba wałki na panewkach. Dodano po 25 A jaki masz przebieg ?
jak chcesz koniecznie zrobić sprężarkę to rozejrzyj się za innym kompresorem - ten jak pisali koledzy nie nadaje się MUSI BYC CISNIENIE ! kiedys mialem taki kompresor i zamontowalem pompe olejowa od junaka ale i tak po roku sie zatarły panewki -widać spore musi byc cisnienie oleju wtlaczanego w wał na allegro niedawno widzialem kompresorek od stara...
Pompę podłączyć na t/z szelki - kabel z wtyczką zakończony wtykami konektorowymi. Podłączyć kabel do pompy, wtyczkę do gniazda i słuchać jak pracuje pompa pod obciążeniem (woda). Jeśli tylko słychać buczenie - może być zablokowana (usunąć przedmiot blokujący pompę), warczenie, terkotanie pompy - wytarte sprzęgło na pompie lub zatarte panewki - wymiana...
przyjrzę się rozrusznikowi który najwidoczniej będzie świrował Jest takie coś jak cęgowy miernik prądu. Pomierz na głównym kablu rozrusznika prąd pobierany w czasie rozruchu i może dużo się wyjaśni. Sto lat temu miałem podobny problem w "kancioku"/"kredensie" - starsi wiedzą o czym piszę :) i się okazało, że rozrusznik miał zatarte panewki i pobierał...
Witam . Radio jak w temacie , odczytuje płyty do piero po lekkim rozkręceniu płyty ręka . Zdaza sie ze samo zastartuje ale bardzo zadko i zupełnie przypadkowo , po ręcznym rozruchu płytki odtwazacz pracuje bez zazutu , nie stwierdziłem tez obciązen mechanicznych na napędzie płyty( zatarte panewki, luzy) Czy to kwestia lasera?
Cylinder ma rysę, widać to na drugim zdjęciu. Korbowód jest pewnie zatarty w panewce.
Witam. Podoba mi się twój pomysł Zbyszku, tym bardziej że tej nocy spaliłem silnik napędzający samochodową pompę wspomagania napełniającą zbiorniczek palnika. Silnik od pralki "frani" pracował dosłownie dwie sekundy aby uzupełnić poziom oleju. Jak się zatarł na panewkach, zrobił stop i już po nim. Teraz myślę o zmianie silnika lub może coś z Twojego...
Jest dokładnie odwrotnie. Końcówka 1.9 TDI to najgorsze silniki VW, jakością, albo raczej jej brakiem biją na głowę nawet 2.0 TDI. Jeden i drugi silnik należy omijać szerokim łukiem. Święta prawda, ja miałem służbowego Caddy z silnikiem 1.9 TDi 105 km już nowszym bo BLS z 2008, 172 kkm zaczęlo coś stukać w silniku przejchałem jeszcze ok 4km. Diagnoza...
Witam. Okazało się, że moja madzia zatarła się na 4 cylindrze, a powodem były " kończące się panewki ", były cienkie jak papier, jedna panewka skruszyła się co spowodowało takie zatarcie, że wał nie nadawał się nawet na 3 szlif, przy okazji uszkodziły się zawory na tym felernym 4 cylindrze ( do tej pory nie wiem jakim cudem mogły się uszkodzić). Koszty...
Jeżeli robił wałek rozrządu i szklanki to nie nie robił przy wale głównym /panewkach . Zatarło silnik czyli na panewce korbowodowej i korbowód bokiem wyszedł. Silnik raczej do wymiany sam blok . a dalej co z innymi częściami . Słabe ciśnienie oleju i ...
Silnik diabli wzieli. Albo zatarty, albo panewki ? Zbyt duże opory rozruchu. Nie znam tej maszyny, czy ,,na zaciąg" zapala normalnie ?
Sprawdz silnik obracajacy plyte, zatarte panewki badz szczotki. kiedys mialem podobny problem z odtwarzaczem CD Technics SLPG 420A , poprostu nagromadzilo sie kurzu na szczotkach i dopiero po recznym pokreceniu plyta wyczytal jej zawartosc a przy odtwarzaniu dawal o sobie znac zakloceniami z silnika. Tez podtawialem ten sterownik silnika ale nie to...
kolega niema racji zafsze zrobi ryse ale docieranie dopasuje na panewkach
u mnie po remoncie na zimnym przy 600 2atm na wysokich 5 po zmianie srubki mocujacej przewod do pompy bez dziorki na zimnym 5,5 stoi na wolnych na wysokich 6,5 na rozgrzanym na mini obrotach 3 a na wysokich 6 czy to dobrze jest czy nie bardzo dodam ze po pierwszym zlozeniu zatarta panewka za ciasny korbowod zrobiona polerka i korby
nie, bo przy 1,5 tys obr pompa oleju nie daje takiego ciśnienia jak powinna i mozesz zatrzeć panewki. Jeśli już chcesz jeździć na 1,5 tyś to jeździj bez przyspieszannia, jak chcesz przyspieszac to przynajmniej te 2 tys obr musi być, teraz zaoszczędzisz np 0,5-1 litra na 100km to jest 4 zł a czasem niewarto przedkłądac tyle nad np. robote wału
A jednak kolega wypisuje bzdury - gdyby w pełni naładowany akumulator obciążyć tak żeby napięcie na jego zaciskach spadło do 10V to by ci go rozsadziło. Akumulator ładuje się do gęstości elektrolitu 1,28mg/l i wszystko. A stukanie?. Pęknięty wał, zatarta panewka, pasek rozrządu... . To że rozrusznik kręci na krótko, a pod obciążeniem nie ma siły, to...
Filtr oleju tez sprawdz moze byc stary i blokuje przeplyw. Teraz jak się już ciśnienie świeciło i silnik tak pracował a potem rozrusznik nie ma siły kręcić to gwarantuję, że wałek zatarty a panewki poobracane.
Zamykam temat - uszkodzony był silnik krokowy napedu czytnika (zatarty w panewce rotora).Klient zrezygnował z naprawy.
Witam, Np przykładowa aukcje z allegro na alledrogo nie kupuje się łożysk 😂 To po pierwsze. Po drugie - łożysko wahliwe nie ma wchodzić ciasno na wałek, tylko lekko pobijasz dookoła i samo ma wchodzić. Po to są te wkręty na imbus, które nie tylko ustalają położenie łożyska na wałku, ale zapobiegają jego przesuwaniu się. Po trzecie - luz wahliwy po to...
mój DW8 też jeździ niestety na 10w40... ale to dla tego, że po prostu nie stać mnie na 5w30 do moich wszystkich aut (a jest ich łącznie coś koło 6-7) dla tego leję tam wszędzie 10w40 :( ale przynajmniej Mobila a nie jakiś syf Kosiarka ma 5w30, bo miałem go ze 3l więc do kosiarki wystarczy na długo, a do żadnego samochodu nie starczy na 1 raz Każdy nie...
Uwaga konstrukcyjna- u kolegi potrzeba przekładni pasowej. Koła pasowego nie daje się bezpośrednio na wale bo się zatrze ostatnią panewkę. Dotyczy to każdego silnika. Dodano po 6 Co do postu kolegi (at)paweł#G Moc prądnicy podawana jest w kW a silnika w kM i każdy się dziwi że taka duża moc potrzebna do agregatu.
Gdzie dostać taki lub podobny silnik już wiemy, nikt jednak nawet nie musnął przyczyny spalenia silnika. Pierwszą może być zatarcie na panewkach, moim lekarstwem na długotrwałość panewek jest: po kropli na panewkę rzadkiego oleju np. do maszyn do szycia. Drugą przyczyną może być brak chłodzenia cewki przez wiatrak montowany przeważnie na osi wirnika,...
Jeż sprawny, tylko trochę przygrzany. Oczyścić ze starej cyny, polutować od nowa. Wymienić wtyczkę wraz z pinami w jeżu. Osobiście bym zamiast konektorów dolutował przewody, uciął wtyczkę i zastąpił ją typową z konektorami 6.3 mm. Problemem może być kończący się silnik wentylatora. Zatarte panewki, które powodują zbyt duże opory. Przyjrzałbym się też...
gdyby był lany olej do skutera/ motocykla prawdopodobnie byś nabijał kilometry na tym zestawie nadal....możliwe że zatarły sie panewki i korbowód,oględziny wystarczą,luz na zaworach odpowiedni???
Panowie zazwyczaj koniec szczotek to i koniec komutatora ,silnik położony poziomo powodował lekkie przesunięcie wirnika i kontakt bokiem szczotki. Jeżeli chodzi o panewki to to jest mocny silnik potrafi nawet z zatartą panewką obracać się w obudowie z dużymi obrotami ale to musi już sprawdzić kolega piszący post.P http://obrazki.elektroda.pl/6184847500_1...
...W dieslu mozna dmuchac ile wlezie..... No, no, akurat, jak dmuchniesz za duzo to zegniesz albo urwiesz korbowód albo wał korbowy, zatrzesz panewki, bądź też wydmuchasz uszczelke pod glowicą. Jak dmuchać to z głową, bo można szybko zniszczyć silnik. Pamiętaj że to co wdmuchasz zostaje jeszcze spręzone, a im więcej spręzonego powietrza w cylindrze,...
Tor dupleksu nad kasetą cały? Do sprawdzenia piec, czy nie zatarty na panewkach, szczególnie przy stosowaniu zamiennych tonerów oraz jedno z dużych kół zębatych w zespole napędowym po prawej stronie - ukręca się po zatarciu pieca i wtedy brakuje napędu dupleksu. Koło można zobaczyć po wyjęciu głównego silnika.
Witam! Cos mi sie wydaje ze masz zatarte panewki w tym motorze a odnosnie mechanizmu to zdejmujac gore to nie przypominam sobie zebys tam mogl cos powaznie nabroic. Jezeli po wybraniu danej funkcji (play rew ff) magnetowid laduje mechanizm i konczy sie to sukcesem bez problemow a nastepnie jest podejmowana proba uruchomienia silnika (z powodzeniem czy...
Sprawdź czy rolki w zespole rejestracji kręcą się lekko, być może któraś z panewek się zatarła i trzyma kartkę w tej sekcji.
Trzeba sprawdzić silnik czy w nim realnie było coś wymienione na nowe czy jedynie wypłukali silnik ropą? Urwana śruba oraz zatarte łożysko raczej w świeżo remontowanym silniku dziwna sprawa. Panewki zatarte więc trzeba spojrzeć na uszczelniacze/uszczelki oraz pierścienie tłokowe.
Jeżeli stuka dół np. panewka to ciśnienie oleju na mocno rozgrzanym silniku powinno ledwo mieścić w dolonej normie a to grozi zatarciem na wale korbowym
Panowie, niech mi ktoś pokaże gdzie na być skierowany natrysk oleju na denko tłoka. Silnik 1.9 dci, 120 km, F9Q (Renault Scenic II). Jestem w trakcie naprawy tego silnika (zatarta panewka korb.) i podczas płukania kanałów olejowych zauważyłem, że każdy natrysk "pryska" w inną stronę :( Chciałbym je ustawić ale nie wiem w którą cześć denka tłoka ma być...
Czyli to był mój kosztowny błąd, że jechałem z emulsją olejowo płynową w silniku? Napewno nie. Jak koledzy pisali wcześniej, emulsja ma lepsze smarowanie od czystego oleju. Panewka nie jest zatarta, jest wytarta warstwa cyny i widać czerwoną miedź.
Jutro Dodam zdjęcie panewki, tu też ta pokrywa była czarna, ciśnienie wszędzie jest 30 a na tym 29. Silnik jest po zatarciu i rozpadzie turbiny, były też kawałki małe twardego metalu w misce.
Silnik zatarł się na panewkach korbowodowych 2 i 3 tlok Dodano po 1 Przepraszam, silnik zatarł się po około 5km jazdy
Silnika Perkinsa nie da się w stodole wyremontować tak jak z capka. Typowe zniszczenia po takim "remoncie" to: tuleje cylindrowe i tłoki zatarte, obrócone panewki, zerwane gwinty w bloku od śrub głowicy i na wale korbowym.
Silnik rozebrany, okazało się że zatarło jedną panewkę na wale korbowym, przyczyną był zatkany kanał olejowy. Reszta wszystko w porządku. Jutro wał jedzie do szlifowania bo delikatnie jest porysowany.
Oczywiście że picador ma rację bo panewki wymienia się na nowe ale w przypadu kiedy nie ma pewności dlaczego silnik staje, czy ma to związek z panewkami można nasmarować lekko oś w miejscu gdzie są panewki i po włączeniu sprawdzić jak się zachowuje silnik. Prawie zawsze taki eksperyment może wykluczyć zatarte panewki i zatrzymanie się silnika. Można...
panewka panewka zatarcie łożysko zatarcie silnika
komunikat tonera samsung charakterystyka wyłączników protect radio kenwood
Zamiana wtyczki głośnikowej 2DIN w lampce LED Kalibracja ekranu dotykowego - punkty poza ekranem