Znajomy mechanik powiedział, że może to byc właśnie jedną z przyczyn i wymieniłem termostat i czujnik temperatury Znajomy mechanik jeżeli oglądał samochód, powinien wiedzieć na pewno, czy termostat jest przyczyną. I po wymianie widać nic się nie zmieniło temperatura wody przekracza 100 stopni, a wiatrak się nie włącza - gotuje się silnik. I nie będzie...
Na zużycie paliwa ma wpływ wiele innych czynników. Jakość paliwa, technika jazdy, stopień zużycia całego łańcucha napędowego łącznie z ogumieniem. Niby niewinne nadużywanie hamulca silnikowego sprawi, że chłodnica powietrza będzie w dużej części zatkana osadami oleju a pierścienie tłoków zabetonowane nagarem. Próby oszczędzania na filtrach. Nie znam...
Spróbuj włączyć nagrzewnice podczas jazdy , będzie gorąco ale , zaobserwujesz czy następuje spadek temperatury . Jeżeli tak , to wina termostatu lub nie włączają się wentylatory lub zatkana chłodnica jak kolega wyżej wspomniał . A pro po chłodnicy to sprawdź czy nie jest za syfiona z zewnątrz między żeberkami , bo wtedy nie ma przepływu powietrza .??...
Witam, skonstruowałem układ chłodzenia małej pompy zanurzeniowej napędzanej indukcyjnym silnikiem elektrycznym zanurzonym w oleju transformatorowym. Dla wyjaśnienia: pompa pracuje w 15l wiadrze i studzi się oddając ciepło poprzez jej obudowę na zewnątrz tzn. grzeje ciecz w której jest zanurzona. Ciecz ta potrafiła zagrzać się do temperatury 70 stopni...
Witam serdecznie. Mam problem z ładowarką O&K z silnikiem Deutz f3l1011. Problem polega na tym iż ładowarka bardzo szybko nagrzewa się, wręcz bym powiedział że przegrzewa się, co sygnalizowane jest kontrolką na kokpicie. Mimo iż kontrolka zapali się chłodnica oleju jest zimna. Zdemontowałem chłodnicę, wyczyściłem ją i przepłukałem jest drożna i czysta....
Witajcie, Mam kompresor zbudowany ze sprężarki tłokowej ILKA H2-28/4-065/4 z DDR. Wydajność ma około 650l/min. Potrzebna jest do piaskowania. Pytanie czy ktokolwiek miał styczność z tym rozwiązaniem ? Wszystko śmiga jednak jest temat sporej ilości oleju i być może wody. Pluje olejem w postaci mgiełki. Ręka jest delikatnie śliska po skierowaniu na nią...
Witam, dzisiaj mi wyrzuciło wodę z układu chłodzenia. Teraz pytanie dlaczego? Pod korkiem jest taki nalot: https://obrazki.elektroda.pl/8138140400_... https://obrazki.elektroda.pl/6764775200_... Jest to taka pianka, czy świadczy to o oleju w układzie chłodzenia? Wodę wywala przez rurkę odpływową chłodnicy. Ktoś może...
ten na zdjęciu nie ma filtra odśrodkowego (ta płaska pokrywka to jest zaślepka).Filtr odśrodkowy ma podobną wysokość co główny filtr oleju. Zaślepki są stosowane w CF85 bo w XF105 powinien byc w standarcie. Dodano po 3 Jeżeli zapala się ciśnienie oleju po np. wyrzuceniu na luz zaraz po dłuższym obciążeniu silnika, to wina również może być w zatkanym...
Po prawej stronie skrzyni znajduje sie zawór bocznikujący olej powracający z orbitrola.Częsc idzie przez chłodnice oleju,reszta do smarowania skrzyni biegów. W związku z tym układ chłodzenia nie jest jakos specjalnie wydajny,no ale chlodnica oleju powinna byc gorąca.Pewnie problem z zaworem.lub zatkana chłodnica/przewody. Jednak alarm juz przy 35*C...
Tak, dokładnie. Zdławiony przepływ przez co nie ma założonej mocy cieplnej. Ew zatkane węże ale to mało prawdopodobne.
Do jakiej temperatury rozgrzewa się olej po pół godziny. Magą być zużyte pompy, zatkana chłodnica. Szarpanie masz z gorącego oleju. Znam taki ciągnik. Zaczeło się od niewinnego zużycia tarcz hamulcowych, a skończyło na tym, że obleciał tryb od jedynki.
Sprawdź metalowy spiralny przewód, łączący sprężarkę z podstawą ( ma to chyba spełniać rolę chłodnicy powietrza). Miałem taki przypadek u siebie, że przewód zatkał się "syfem", olejem z wodą lub innym "glutem". Zrobi się w nocy -0,5 i nie masz powietrza w podstawie, tylko kompresor awaryjnie zrzuca. Wtedy będziesz słyszał taki dźwięk, jakby ktoś młotkiem...
W mojej scani po naprawie chłodnicy oleju wpadł poprok i zatkał dyszę chłodzenia tłoka co skutkowało zatarciem tłoka i pęknięciem tulei
Sorki, tak, jak najbardziej masz rację. Nie zwróciłem uwagi na rok w tytule. W tym roczniku nie zakładali już filterków w module olejowym tylko jest w pompie wody. W takim razie chłodnica oleju jest do sprawdzenia- może jest zamulona lub zatkana?
Wymieniłem chłodnice egr na nową ,(podróbę) również zawory kierunkowe pirburg. Te dałem z oe, podróby były nieszczelne. Nadmienię tu że chłodnica zatkała się całkowicie po stronie spalin . Myślę że z powodu spalania dużych ilości oleju przez silnik. Błąd 4025 występuje również gdy urwie się klapka zaworu egr tylko wtedy jest inne fmi= za niski.
Tak Po około 2 tygodniach rozszczelniła się cała chłodnica EGR, woda zablokowała silnik na postoju. Po wymianie całego EGR problem ustąpił. Chłodnica była zabita cała taką mazią. To są skutki pseudoekologii.. Dzięki za odpowiedź. Dobrze zrozumiałem: płyn chłodniczy dostał Ci się do komory spalania poprzez EGR? Tak Samochód normalnie pracował po rozszczelnieniu...
Escalade "wytrzymuje" jazdę autostradową np. Łódź - Kraków, ale z prędkościami zgodnymi z prawem. Ewentualnie nieco szybciej, to tęż się nie zagrzeje. Do Paryża też dojedzie, ale bez poganiania (grożącego mandatami) na autostradzie. Standardowo: Sprawdź chłodnice, czy nie są zatkane Wymień olej w skrzyni i sprawdź / dołóż chłodnicę tego oleju. Chłodnica...
Od końca, :) radiatory-żeberka chłodnicy i intercoolera, czy nie są pozatykane brudem. Przedmuchaj sprężonym powietrzem, tak by tych blaszek między kanałami nie rozwalić. Sprawdziłbym termostat czy się nie zablokował, czy pompa wodna jest sprawna. Po uruchomieniu silnika powinien być widoczny wyraźny przepływ płynu w zbiorniczku przy sprawnej pompie....
No tak tylko mi chodzi o to, czy mogło to spowodować zsunięcie się tego przewodu do chłodnicy oleju, co spowodowało zatarcie silnika
Zatkany filtr ssący jak jest, wtedy by pompa głośno chodziła. Grzeje Ci się olej? Masz chłodnice oleju?
Hej Ja też wymieniałem zestaw chłodnicy i podstawy filtra. Ten zawór o którym mówisz to zawór bezpieczeństwa na wypadek zatkania się chłodnicy ;) Taki sam zawór jest w zakretce obudowy filtra na wypadek zapchania się filtra oleju. Ale spoko też myślałem że to zawór zwrotny :) Sprawdziłem to na schemacie układu chłodzenia. https://obrazki.elektroda.pl/8351949400_...
Stego wynika że turbo ma zagorąco.Zamałe ciśnienie oleju na turbinie,zadurza dawka paliwa (bardzo gorące spaliny-stopienie turbiny)zatkana chłodnica powietrza(jeśli ją masz)żle wyważona turbina może to ci pomoże.Sprawdzałeś n75?
Ten intercoller to jest jeszcze coś więcej niż ten wąż/przewód co w okolicach niego oznaczyłem na czerwono? Tak, zresztą wystarczy poszukać https://www.google.pl/?gws_rd=ssl#q=inte... To dodatkowa chłodnica, tylko do powietrza dolotowego , w renówkach umieszczona/zamontowana zaraz za główną chodnicą (układu chłodzenia silnika). Jak...
Dziś po przejechaniu ok 200m zaświeciła mi się kontrolka ciśnienia oleju. Okazało się ze filtr oleju jest zniszczony. (W tamtym tygodniu była podobna sytuacja= wymiana filtra oleju pomogła). Wydaje mi się ze ciśnienie oleju jest za duże.Rozkręciłem chłodnicę oleju (nad filtrem oleju) lecz nic nie jest ani zabrudzone, ani zatkane. Czytałem o obiegu oleju...
Witam. W mojej lagunie 2.2d 95r odkryłem ostatnio dużą ilość oleju w płynie chłodniczym. Jak już zatkało chłodnicę i się zagotowała oddałem do mechanika który stwierdził na dzień dobry uszczelkę pod głowica. okazało się ze uszczelka cała,a głowica wróciła ze sprawdzenia z kwitem ze jest szczelna. jakiś czas wcześniej (jak pojawił się problem) wymieniłem...
Sprawdź czy widoczny jest ruch (wody lub płynu) przy otwartym korku chłodnicy, czy jest odpowiedni stan oleju i jego ciśnienie. Zrób to na zimnym silniku, aż otworzy się termostat. Może być to pompa wodna, zatkana chłodnica. Można by parokrotnie przepłukać wodą cały obieg i pod ciśnieniem przemyć chłodnicę na zewnątrz. Może przy regeneracji głowicy...
Może że chłodnica jest zatkana. Sprawdziłbym z jakimi oporami woda przepływa przez nią. Jeżeli uszkodzona była by uszczelka pod głowicą to płyn chłodzący powinien być widoczny w oleju, jak się odkręci korek wlewu oleju to powinno być widać plamy. Dużo ubywa tego płynu?
Dla mnie wygląda na zatkane kanały chłodnicy albo visco się ślizga.Nie zapomnij wywalić filterka płynu chłodzącego to oszczędzisz sobie problemów z niskim ciśnieniem oleju(filterek zapchany=chłodnica oleju nie chłodzi oleju=spada lepkość oleju że pompa nie nadąża z ciśnieniem i masz na desce warning low oil pressure).Chłopcy z paccar przedobrzyli i......
Dziś wymieniłem chłodniczkę oleju. Jak się okazało kanał wodny był całkowicie zablokowany. Wymieniłem, zalałem nowym płynem i odpaliłem pojazd. Temperatura węży i nagrzewnicy rosła identycznie jak temp silnika. Gdy temp już dobrze wzrosła to nagle znowu zaczęło lecieć zimne powietrze z kratek. Mam takie wrażenie że otworzył się termostat i znowu zaciągnęło...
Woda na podszybiu to raczej wina zatkanego spustu w okolicy akumulatora. Co do płynu w silniku to może być nieszczelna chłodnica oleju, uszkodzona uszczelka/głowica, raczej woda z podszybia nie przedostałaby się do silnika w normalny sposób. Ubyło płynu w zbiorniczku wyrównawczym?
Z całym szacunkiem Panowie, ale rozmawiamy o MAN TGA, więc podstawa filtra to nie zwykła puszka ale konkretny odlew aluminiowy w którym mieści się cała chłodnica oleju łącznie z przewodami, oraz duży filtr oleju, a całość jest fragmentem bloku silnika. Jest to jeden element, więc nawet nie ma możliwości zatkania chłodnicy. Poza tym nic nie było grzebane....
Zakatować 126p to wyzwanie, przecież on miał jezdzić po górach Italy. Jak wentylator dmucha a żeberka cylindrów i kanał pod misą nie są zatkane olibłotem to przeżyje to. Olej byle jaki robi sie wodą bo temp. oleju dochodzi tam do 160'C. Kiedyś miałem tam termometr z diody jako czujką mmm.
Ostatni żona zaliczyła dzwona i poszła chłodnica od klimatyzacji. Przy okazji napraw blacharskich wymontowywana była też sprężarka klimy i leżała sobie na półce. Otwory w sprężarce były zatkane ale trochę oleju się wylało. Po złożeniu wszystkiego pojechałem na nabicie i chcieli mi wlać tylko 10 gr oleju ( podobno tak się robi standardowo) ale jak im...
Witam,problem zaczął się taki że co 200km musiałem dolewać borygo do zbiorniczka wyrównawczego,z czasem więcej i więcej obecnie dystans140km i brakuje tyle że płyn nie ogrzewa LPG i nie da się jechać,temperatura wchodzi na 100stopni c,i muszę przerwać jazdę dolać wody ,wymieniłem termostat nic to nie dało ,kilka razy zauważyłem wyciek z rurki od przepustnicy...
Dodatkowo dzisiaj wyłączyła się z powodu przegrzania , gdzie w lato przy duzo wiekszych temperaturach nie było takiego zjawiska. Zastanawiam się czy coś sie w niej nie skonczyło ? Przyczyn przegrzania może być co najmniej kilka zaczynając od najprostszej : 1. utrudniony przepływ powietrza przez sprężarkę i chłodnicę -zapchane wloty na obudowie, zasyfiona...
Ocet służy raczej do odkamieniowania bloku, przewodów i chłodnic i raczej oleju nie rozpuści. Ja do przepłukania zastosował bym preparat Merida Fatex M242. Mniej się pieni oraz lepiej oleje i smary rozpuszcza. Tolerują go tkaniny, gumy, plastiki metale itd itd zupełnie bezpieczny i godny polecenia. Natomiast z użyciem octu bym się powstrzymał gdyż nie...
Przegrzanie silnika i hamowanie górskim przy gorącym to nie jest dobry pomysł. :) A tak pewnie na tej Słowacji robiłeś. Lejące wtryski, zatkany brudem radiator chłodnicy, i ciężka noga. To są jedne z przyczyn pękania tłoków w Atego. Jak ten roczny silnik jest z rozbitka i nie jest uszkodzony to wart ceny. :)
Witam. Mam problem z Kia 2.9 CDRI 2007r. Otóż po odpaleniu auta od razu robi się ciśnienie w przewodach przy chłodnicy na dole jak i u góry i po odkręceniu korka wytryskuje około 2 litry płynu, płyn jest czysty nie ma śladu oleju. oprócz tego samochód wolno wchodzi na obroty.. objawy wywalania wody są jak było by coś zatkane ale może to winna uszczelki...
blokiem się nie przejmuj, tam zatkane raczej nie jest. Skup się wężach gumowych, chłodnicy i nagrzewnicy. a to że jest mętny to ktoś prawdopodobnie wlał tam jakiś uszczelniacz albo odkamieniacz. chłodnicę i nagrzewnice przepłukaj jeszcze raz. Jak masz karchera to przepłukaj pod ciśnieniem cały układ wodny - nawet termostat wyciąg i płukaj. ja tak robię...
Tak ale obieg układu chłodzenia chłodzi co innego niż obieg smarowania. W innych elementach wydziela się ciepło, olej też inaczej je oddaje jeśli nie ma swojej chłodnicy. Przy lataniu bokiem jeśli masz przerobiony układ chłodzenia (wymuszone chłodzenie) a nie masz przerobionego układu smarowania, to możesz mieć 95 stopni C w obiegu chłodzącym i 135...
Oczywiście, jeśli płyn jest na poziomie odpowietrzników, jeśli nie będzie - nie poleci. Pytam, czy łatwo zadziała zasada połączonych naczyń przy zatkanym górnym wężu. Zajrzę do swojego, bo nie pamiętam, ale czy węże do nagrzewnicy nie idą na poziomie górnego węża do chłodnicy ? Jaki musi być stan, by zalewając zbiornik w chłodnicy, zaczęło wylatywać...
Jestem uzytkownikiem c 360 3p powodem gotowania czynnika chlodzacego jest zazwyczaj duszenie przepływu przez termostat osobiscie w lecie wyjmuje go i nawet przy ciezkich pracach w najwieksze upaly wskazowka temperatury nie przekracza 2/3 zakresu zielonego nastepnym powodem jest zbyt slabo napiety pasek napedzajacy kompresor wentylator i pompe wody co...
Zazwyczaj termostat uszkadza się tak że silnik jest niedogrzany a w drugą stronę to raczej sporadyczne przypadki. Co do czasu zagrzania silnika to podczas jazdy powinno być trochę dłużej. Ja stawiam na uszczelkę głowicy. Wentylator się nie włączy nigdy bo ciśnienie spalin dostajace się do układu chłodzenia gotuje nam wodę. Jak to sprawdzić? Sprawdź...
Spotkałem się z takim wywalaniem oleju w sprężarce która miała za wysoki stan oleju, a najlepsze było to że prawdziwy stan oleju było widać w zbiorniku dopiero po rozgrzaniu jej powyżej temperatury otwarcia termostatu (tam było 75stopni) , trzeba było ją podtrzymać na pracy 10-15 min z wysoką temperatura i dopiero wyłączyć , poczekać kilka minut aż...
prawdopodobnie masz rację bo na obrotach jałowych było to sprawdzane. jednak nie omieszkam powiedzieć mechanikowi by to sprawdził raz jeszcze, ale przy wyższych obrotach. podczas wymiany chłodnicy ten wężyk został zastąpiony nowym, więc nie powinno być nic zatkane. czy w waszych samochodach też się wentylatory włączają na postoju przy dziesięciostopniowej...
Zacznę od początku ( przeglądałem forum w sprawie tematu ) Auto chodziło prawidłowo do dnia 30.12.14, parę dni temu. Był wieczór około -12C. Miałem trasę z domu do miasta jakieś 10 km. Po przejechani może około 7,8 km zauważyłem że temperatura płynu przekroczyła 100 C. Zjechałem na na pobocze i wyłączyłem silnik. Od razu podniosłem maskę i spr płyn...
Witam serdecznie! tulejom się nie przyglądałem. To już moja 3 renówka z tym silnikiem i cały czas ta sama sytuacja tyle że w dwóch pozostałych normalnie grzeje ogrzewanie nie wywala płynu i nie doszło do zatkania chłodnicy tyle że ten okropny nalot w całym układzie i brązowy płyn chłodniczy. Koncentrat lałem i niestety rozrabiałem go ze zwykłą wodą...
Witam. Pewnego dnia przetarł się wąż od chłodzenia i w efekcie pękł po jego naprawie poszła nagrzewnica (od pół roku auto parowało i schodził płyn więc dłuuuugo ciekła) i podczas tych wycieków auto kilkukrotnie doszło do temperatury 105 stopni tak więc odłączyłem nagrzewnice i do zimy (3mies) jeździłem na odpiętej a przewody od niej złączyłem ze sobą....
witam w ostatnim czasie gdy byl duzy mroz odpalilem swoje corrado i czekalem przez 20 min az sie zagrzeje.Po przejechaniu okolo 1km w zegarach odezwał sie dzwiek ostrzegawaczy (brzęczek) i zaswiecila sie kontrolka oleju.natychmiast zgasilem samochod i popatrzylem pod maske.Nie bylo nic niepokojacego.temperatura na komputerze MfA byla 64stopnie.wszystkie...
hehe panowie ja tez mialem dziasiaj taki przypadek polo 1,6 chlodniczka zatkana nie szedł przez nią płyn a termostat nie otwierał i brak obiegu gotowy a temperatura na czujniku nie musi isc do gory bo zalezy gdzie jest czujnik zamontowany (albo jest uszkodzony) Ja zawsze zaczynam od najprostszych rzeczy czyli wyjmuje termostat i patrze jak sie autko...
Korek w tym przypadku nie ma nic dorzeczy. Jak układ chłodzenia jest sprawny, wtedy temperatura silnika powinna być utrzymywana na stałym poziomie, niezależnie od obciążenia silnika, temperatury zewnętrznej czy stania w korkach, taka jest jego rola. Wtedy układ chłodzenia może być otwarty (bezciśnieniowy), płyn się nie zagotuje, bo prawidłowa temperatura...
EGR i DPF zostały wyłączone w sterowniku (EGR niezatkany, DPF fizycznie usunięty). Kopci na szaro/niebiesko - zapach spalin jest gryzący, po postoju na jałowym, gdy przepędzę go to podymi chwile intensywniej po czym podczas jazdy dymienie jest niewidoczne... (filmik 1 - pokazuje intensywność dymienia). Rano gdy jest zimny musi dłużą chwilę pokręcić...
Witam Szanownych forumowiczów Po przejechaniu kilku kilometrów kiedy złapie temperaturę ok. 90*C rozłącza zapłon i nie można go uruchomić, do puki temperatura nie spadnie, odpala rano po drugim zakręceniu wału korbowego, (wcześniej palił od pierwszego strzała) z towarzyszącym białym lekkim kopceniem. Zauważyłem zależność w tym odcinaniu zapłonu, mianowicie,...
Skoro bierze litr oleju , to podstawową rzeczą było by wymienić uszczelniacze na zaworach, jak to nie pomoże, to niestety remont silnika, odnośnie spalania , to jest teoria że jak olej dostaje się do komory spalania to sonda lambda odczytuje spalany olej kłamiąc przy tym, czego efektem jest większe spalanie paliwa. falujące obroty w dół mówią o uszkodzonym...
zatkana chłodnica zatkana chłodnica spalin chłodnica oleju
kupno używanego samochodu wtyczka pralka termometr wyswietlaczu
cieknący odpowietrznik taśmowanie kondensatorów
Dodanie dźwięku powitalnego w Motorola Moto G54 5G Peugeot 307 1.6 HDI gaśnie i błąd emisji spalin