Witam Problem jak w temacie sprawność chłodnicy układu recyrkulacji spalin poniżej wartości progowej , wcześniej był jeszcze błąd P2425 ale po skasowaniu powrócił tylko P2457 czy przyczyną może być zatkana chłodnica spalin?
Uszkodzony czujnik ciśnienia doładowania zasysanego powietrza Zatkana chłodnica międzystopniowa Zatkany wkład filtra powietrza Nieszczelność lub ograniczenia w układzie dolotowym między turbosprężarką a kolektorem dolotowym Wadliwe działanie przepustnicy spalin Uszkodzona turbosprężarka Zablokowane od wewnątrz nośniki ceramiczne katalizatora na skutek...
Egr. Przepustnica próbuje wymusić wymagana ilość spalin w dolot. Typowo to albo dziurawe wężyki podcisnienia do egr lub zaworu sterujacego. Albo zatkane kanały zawracania spalin w glowicy czy sama chłodnica EGR.
Miałem taki problem i usterkę rozwiązałem. Za wysoki przepływ powietrza był spowodowany zatkaną chłodnicą EGR. Spaliny nie mogły się przedostać do kolektora ssącego więc płynęło więcej powietrza przez przepływomierz Dodano po 1 Miałem taki problem i usterkę rozwiązałem. Za wysoki przepływ powietrza był spowodowany zatkaną chłodnicą EGR. Spaliny nie...
Witam, Podczas spawania w pewnym momencie zaczęła migać kontrolka przegrzania. Przy każdej próbie spawania po kilku sekundach miga dioda i wyłącza podajnik drutu. Obieg płynu chłodzącego jest, żadnych wycieków. Przy innych uchwytach spawa bez problemu. Zmieniłem nawet fajkę z innego przewodu ale było bez zmian. Wie ktoś, co może być przyczyną tego wyłączania?...
Witam. Od pewnego czasu w lodówce na tylniej ściance (wymiennik ciepła), zalega warstwa "śniegu" - szronu, dość grubego. Nie pomogło rozmrażanie, ani skręcanie termostatu. Co może byc przyczyną? Lodóweczka liczy sobie parę latek. Treść tematu oraz wiadomości, zmieniłem.
Witam oto moj kolejny problem. Ubywa mi płynu chłodzącego i musze go co jakis czas dolewać :/ CO jest tego przyczyną??
Mam pytanie moze glupie ale nie jestem specjalistą.Czy w silniku andoria s320 mozna zast.zamkniety ukl chlodzenia chodzi o wzrost cisnienia chlodziwa wraz ze wzrostem temperatury czy w zwiazku z tym nie przedostatnie się one poprzez uszczelnienie tuleji cylindra do komory korbowej bo jak napewno wiecie jest ona elementem wymiennym.To ze bede musial...
Witam, skonstruowałem układ chłodzenia małej pompy zanurzeniowej napędzanej indukcyjnym silnikiem elektrycznym zanurzonym w oleju transformatorowym. Dla wyjaśnienia: pompa pracuje w 15l wiadrze i studzi się oddając ciepło poprzez jej obudowę na zewnątrz tzn. grzeje ciecz w której jest zanurzona. Ciecz ta potrafiła zagrzać się do temperatury 70 stopni...
Witam mam problem z agregatem chłodniczym przy samochodzie dostawczym agregat napędzany sprężarką zamontowaną przy silniku auta czynnik r-404 chłodnia ścianka około 5cm podłoga również izolowana pianką przyprowadziłem auto z Hiszpanii chłodnia schładzała do około 5 stopni no i zachciało mi się aby schładzała na minus przyjechał ,,fachowiec,, podłączył...
Problem z płynem chłodzącym. Jestem "szczęśliwym" posiadaczem mazdy mpv 2003 r. diesel RF5C 2.0 136 km. Wczoraj przy standardowej wymianie oleju oleju zauważyłem, że poziom płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym jest poniżej minimum. Zdarzało się, ze płyn dolewałem ale zazwyczaj w niewielkich ilościach, nie wiem 100 ml na miesiąc, może mniej....
Witam Stworzyłem małą przenośną chłodziarkę samochodową z pudła styropianowego oraz ogniwa Peltiera TEC1-12706. Ogniwo ma oczywiście obustronnie podpięte do radiatora wentylatory. Problem występuje w przypadku podpięcia całego układu do gniazda zapalniczki samochodowej (12V). Przepala się zawarty we wtyku zapalniczki 10-amperowy bezpiecznik, po ok....
Witam! Od jakiegoś czasu mam problem z temperatura w Man TGA 440. Problem dotyczy tego, ze płyn ucieka ze zbiorniczka wyrównawczego przez zawór bezpieczeństwa. Przy obciążeniu samochodu, wskazówka wychodzi poza 90 stopni(to własnie wtedy wycieka), a bez obciążenia maleje. Samochód nie traci mocy, ani nie dymi. Zostały wymienione termostaty, lecz nic...
Po zalaniu chłodnicy płynem i uruchomien samochodu zaczęło wyrzucać mi płyn przez zbiorniczek wyrównawczy.Czy przyczyną może być zapowietrzenie układu?Jeśli tak to jak mogę go najprościej odpowietrzyć?-dodam że przed spuszczeniem było wszystko ok.
Dzień Dobry. Temat rozwiązany. Dla potomnych.... Problemem był zawór EGR, a konkretnie chłodnica spalin zaraz za zaworem. Chłodnica była kompletnie zapchana. Po lekkim rozgrzaniu sterownik silnika przymyka przepustnicę i jednocześnie otwiera zawór EGR. Jeden i drugi podzespół pracują poprawnie, więc sterownik nie widzi błędów. Z racji przymkniętej przepustnicy...
Witam problem z Toyota avensis 2005 2.2 D-Cat . Zacznę od początku auto klient opisał to tak Auto zaczęło szarpać i raz miało moc raz nie jakiś czas tak pojeździł , na desce nie zapalały się żadne błędy pojechał do mechanika , który wymienił EGR na jakiś zamiennik było jeszcze gorzej więc wyczyścił oryginalny EGR i założył z powrotem , od tego momentu...
285 czego ? Nie mylisz czasem wartości z przepływomierza z ciśnieniem? Jeśli tak to EGR (chłodnica EGR, kanały w głowicy) jest zatkany nie działa (nie zastępuje świeżego powietrza spalinami zmniejszając tym samym wartość która odczytuje przepływomierz).
Jak złapie błąd to już nie próbuje go otwierać bo po co? I stąd brak podciśnienia. No chyba że na zasilaniu elektrozaworu podciśnienia już nie ma. P401 to właśnie ECU wykrył że ilość świeżego powietrza nie spadła z 500mg/suw do wymaganych 250mg/suw (mniej świeżego powietrza = więcej spalin przez EGR). Powód może być prozaiczny zatkany nagarem kanał...
Stego wynika że turbo ma zagorąco.Zamałe ciśnienie oleju na turbinie,zadurza dawka paliwa (bardzo gorące spaliny-stopienie turbiny)zatkana chłodnica powietrza(jeśli ją masz)żle wyważona turbina może to ci pomoże.Sprawdzałeś n75?
Jeśli woda uciekła a pod autem nie ma plam to silnik ja wypił. Zatkaj rurę wydechowa, otwórz korek zbiorniczka i patrz co się dzieje. Jeśli woda idzie w silnik to ucieka ze spalinami w postaci pary. Zatkasz rurę to uciekna spaliny przez zbiorniczek.
Musiałbyś jeszcze zatkać/zablokować zawór EGR, a to nie spodoba się diagnoście i paru innym instytucjom. No i Greta będzie zła :)
W uch żadnych błędów, w komorze silnika żadnych uszkodzeń. Wymieniłem chłodnice spalin uszkodzona była klapa może zatkany dpf, clip po teście kalkulatorów wywala że znaleziono nieskonfigurowany kalkulator czy coś w tym stylu. Sprawdziłem wszystkie viny się zgadzają.
Tak jak napisano wcześniej do sprawdzenia termostat, pompa, chłodnica. Płyn rozpuszcza osady i to mogło spowodować zatkanie chłodnicy. Bez demontażu powyższych elementów nie można wiele powiedzieć. Chyba, że mylisz przegrzewanie silnika z przedostawaniem spalin do układu chłodzenia.
A jeszcze mam jedno zapytanie w temacie tej mojej audi, czy mogę jakiś czas jeździć z nie sprawnym tym zaworkiem czy to czymś poważnym grozi bo on tylko przepuszcza spaliny przez chłodnice pomoże ktoś z odpowiedzią? Problemem jest DPF jeśli jest, to go zatka bo go prawdopodobnie nie wypali
powiedz szwagrowi "ze na oko to chlop w szpitalu umarl".Jak wymieniasz glowice to 1 planowanie glowicy 2 sprawdzanie na szczelnosc bo mikropekniecia albo pekniecia kanalikow okiem nie zobaczysz.Wywal termostat,sprawdz czy chlodnica nie jest zatkana ,sprawdz pompe wody jak nie pomoze to glowica do sprawdzenia.Jest jeszcze taki test szczelnosci glowicy...
Witam ponownie Plynu juz nie wyrzuca. Wymieniłem chłodnicę spalin i jest OK. Zawor EGR był sprawny ale mechanio po jakimś czasie przyznał, że zatkał przepływ spalin juz za chłodnią w celu zmniejszenia turbo dziury. W efekcie dwa razy wymieniony przepływomierz(byly dobre) gdyz w tym silniku zatykac nie mozna poniewaz bedzie pokazywal zle dzialanie przeplywki....
Regulacja "sztangi" tylko na maszynie, kręceniem tym w aucie to proszenie się o problemy. Przy tych pikach pierwsze co bym zrobił to podpiął manometr i zweryfikował czy rzeczywiście są. Jeśli by były to obstawiałbym pęknięty kolektor - powyżej jakiegoś ciśnienie pęknięcie się "otwiera" i działa jak zawór upustowy (ale by gwizdało). W moim Puncie (ten...
No więc silnik został podłączony pod mega macs i nie wykazał żadnych usterek została sprawdzona sonda lambda, przepływomierz czujnik temperatury i wszystko działa bardzo dobrze nawet spaliny są dobre. pozostaje sprawdzić szczelność układu ssącego. chyba że coś wam przychodzi do głowy. Auto się grzeeje ale trzeba sprawdzić czy chłodnica się nie zatkała....
A z tego otwartego korka nie czuć zapachu spalin ? Jeżeli widzisz powierzchnię płynu chłodzącego, to nie masz na nim tłustych plam? Jeżeli nie, to chyba nie uszczelka głowicy, choć 100% pewności nigdy nie ma. A czy jakaś część rozwalonego termostatu nie wpadła do układu i czegoś nie zablokowała? Warto by też sprawdzić drożność chłodnicy - czy nie jest...
Witam po dłuższej przerwie... ( wyjazd) Od jakiegoś czasu ponownie borykam się z notlaufem :( tzn. raz był a raz nie. Ostatnio zaczynała szwankować przepływka więc poszła do wymiany na nową Boscha, kilka dni było ok. Potem znów to samo... psiknąłem trochę Isolu do wtyczki od przepływki- 2-3 dni wszystko dobrze potem znów... powyżej 3-3.5 tyś obr. łapie...
Możliwe że turbo kończy żywot... Ile masz widocznych chłodnic pod maską? 2 czy 3? Wiatrak (wiatraki) Ci dobrze pracują? Nie masz zabitych syfem lamelek? O ile błąd przypadkowy/sporadyczny to w starym audi może wynikać ze wszystkiego o tyle błąd zatkane katalizatora nie bierze się znikąd. Może wynikać z uszkodzonych czujników, sond, małego przepływu...
Witam. To może ja coś doradzę... Dalsze plany: (...) - wykorzystanie ciepła z wydechu, np poprzez owinięcie rurką miedzianą wydechu, zabezpieczeniu całości izolacją termo i wpięciem w obwód wody. Istnieje coś takiego jak chłodnica EGR - nada się do tego idealnie. Patrzyłem na serwis aukcyjny - koszt fajnej używanej chłodnicy EGR z przesyłką to około...
Pacjent jak w temacie, silnik D2676LF80, przebieg 300 tys,, od dosyć dawna bierze olej, ok 5l na 3 tygodnie, w silniku: 4685 - DPF - za częsta regeneracja, 4462 - Emisja NOX Podejrzewam że olej idzie w tłoki stąd spaliny zatykają wydech i stąd ta częsta regeneracja, w ciągu 8 dni 105 udanych, 0 częściowych. Żadnych wycieków, po zimnej stronie turbiny...
Zdarza się że tłok wypali ale nie z powodu niewypalonego paliwa. Zazwyczaj jest to wina specyficznego uszkodzenia wtryskiwacza gdy paliwo jest kierowane nie w komorę sprężania tylko obok lub zatkanych otworów w końcówce gdy paliwo rozpyla w jedno miejsce. I znając życie musi do tego dojść jeszcze kilka innych niedociągnięć. Wypalenie tłoka to zjawisko...
Odnośnie chłodnicy, wystarczy sprawdzić czy chłodnica jest czysta od strony nadmuchu chłodnego powietrza. Odnośnie testu z butelką. Zbiornik wyrównawczy należy szczelnie zatkać zakrętką lub korkiem przez który jest przeciągnięty wężyk. Ponieważ zbiornik ma być szczelnie zamknięty więc połączenie wężyk-korek (zakrętka) też musi być szczelne. Koniec wężyka...
koda Octavia 1 1.9TDI AHF 110KM z prawdziwym przebiegiem 254 tys km. Objawy usterki: Zaobserwowałem u siebie ubytek płynu chłodzącego jakieś 400ml na 500km ( trasy). Objawy wycieku dopiero zaobserwowałem po zimie. Ubytki występują tylko przy jeździe w trasie w szczególności jeśli na trasie znajdują się ekspresówki , gdzie auto zostaje przegonione z...
A sprawdzałeś teraz czy płyn nadal leci do zbiorniczka? Może znowu krociec się zatkał? Jeżeli masz różne farfocle w układzie chłodzenia, to jest to całkiem możliwe. Na Twoim miejscu jak najszybciej (na chłodnym silniku) spuściłbym wszystko z układu chłodzenia, zalał silnik czystą wodą, odpalił, rozgrzał do temperatury roboczej cały czas obserwując co...
Espace trafilo do mnie z uszkodzonym turbo. Przyjechało na lawecie , odpalilem na chwilę i zgasilem bo nie było co sprawdzać. Dymił bardzo, a na dodatek spaliny leciały spod maski. Po sprawdzeniu turbo okazało sie ze lopatek prawie nie ma i luz był duży więc turbina zaliczona do wymiany. Po wyjęciu katalizotora ukazało się pęknięcie kawałka obudowy...
EGR i DPF zostały wyłączone w sterowniku (EGR niezatkany, DPF fizycznie usunięty). Kopci na szaro/niebiesko - zapach spalin jest gryzący, po postoju na jałowym, gdy przepędzę go to podymi chwile intensywniej po czym podczas jazdy dymienie jest niewidoczne... (filmik 1 - pokazuje intensywność dymienia). Rano gdy jest zimny musi dłużą chwilę pokręcić...
Witam. Mam Mercedesa klasy E a dokładnie E 270 CDI z roku 1999 po lifcie. Moje auto ma objaw taki ze ma niskie ciśnienie kompresji na trzecim cylindrze. Miernik pokazał 19 za pierwszym pomiarem a drugi pomiar pokazał już 24 ale nie wiem czy było to mierzone na zimnym silniku czy na rozgrzanym. Proszę o jakąś drobną pomoc co może być przyczyna niskiej...
Korek w tym przypadku nie ma nic dorzeczy. Jak układ chłodzenia jest sprawny, wtedy temperatura silnika powinna być utrzymywana na stałym poziomie, niezależnie od obciążenia silnika, temperatury zewnętrznej czy stania w korkach, taka jest jego rola. Wtedy układ chłodzenia może być otwarty (bezciśnieniowy), płyn się nie zagotuje, bo prawidłowa temperatura...
Kolego Sławku "Mój kierowca kiedyś wpadł na pomysł przeczyszczenia świec żarowych bo źle chodził. Uwalił przy okazji dwie. Musiałem poprawić i chodził lepiej jak potem twierdził. " Otóż świece żarowe pomagają tylko w rozruchu silnika, maja za zadanie podgrzać powietrze w cylindrze, sprawiając tym samym że rozruch silnika staje się łatwiejszy. I one...
rozio , nic nie piszesz co to za instalacja. Ja w polonezie miałem instalację Lavato I gen (bez komputera). Ale po kolei: 1. Warunek - silnik tylko na benzynie (zakręcony gaz na butli) powinien pracować bez zarzutu. Układ z termostatem i rurą od kolektora wydechowego, którego nie jak piszesz nie masz, ja miałem sprawny i wcale to nie przeszkadzało...
Witam wszystkich. Jeśli był taki temat to proszę o usunięcie. Oczytalelem całe forum i nie znalazłem odpowiedzi na mój przypadek. Zacznę od początku, posiadam Passata b6 2tdi CR 2008r, silnik cbab, skrzynia dsg kqc. Przebieg 219tys,. Problem zaczął się przy przebiegu 209tys, co się stało? Auto wrzuciło tryb awaryjny, i tak osiołkiem zjechałem 200km...
Opracowując ten tekst opierałem się na Poradniku obsługi i naprawy samochodu Honda Civic, oraz o swoje doświadczenia. Na pewno się przyda w codziennej eksploatacji naszych samochodów. Wykrywanie typowych niesprawności w samochodach Silnik: Wał korbowy nie obraca się podczas próby uruchomienia silnika: • Skorodowane lub poluzowane obejmy przewodów...
zatkana chłodnica chłodnica spalin zatkana chłodnica oleju
skanowanie komputera wyłączenie stycznik rozwiera obliczyć bezpiecznik
zmywarka amica przerywa zawiasy piekarnik
Koszt wymiany tłoków i tulei w silniku Perkins 4 Tryb zabezpieczający w urządzeniach elektronicznych - przyczyny i rozwiązania