Idealne rozwiązanie na zatarcie silnika. Kontrolka może się zapalać z kilku przyczyn: - uszkodzenie czujnika (to najmniejszy problem) - uszkodzenie pompy oleju - odkręcony (poluzowany smok) - zatkany filtr oleju - uszkodzenie silnika Przy tych objawach to raczej może już nie być najciekawiej a dalsze uruchamianie silnika na bank go zabije. Na ten komputer...
Dodatkowo. Zatkane filtry oleju mogą powodować takie problemy ?
Co co jeszcze powinienem sprawdzić ? Diagnostyka komputerowa i ustalenie co powoduje zaświecenie kontrolki awarii silnika i komunikatu "Engine fault"... bo nie ma takiego błędu. Natomiast niskie ciśnienie oleju - awaria pompy oleju, zatkany filtr, paliwo w oleju albo koniec panewek.
Na tych narzędziach mogła się wypracować ? Nie koniecznie. Szum pompy oznaczać może kilka rzeczy. 1. niski stan oleju hydraulicznego. 2. gęsty olej hydrauliczny(trudności z jego zaciąganiem) 3. zatkany lub przytkany filtr oleju hydraulicznego(masz przy prawej nodze pod deklem aluminiowym). 4. łapanie powietrza przez pompę(zużtya pompa lub brak uszczelki...
Cześć, -Zbyt niski poziom oleju lub niewłaściwa lepkość lub klasa jakości oleju silnikowego -Uszkodzony czujnik ciśnienia oleju - Zużyte panewki silnika lub pompa oleju -Zbyt wysoka temperatura pracy silnika -Uszkodzony zawór przelewowy układu smarowania silnika -Zatkany filtr siatkowy smoka pompy oleju
Mam problem z zamrażarką,sprężarka chodzi, ale nie ma oznak mrożenia. Sprzęt jest po transporcie,ale niestety, nie udało się zachować pionu podczas przenoszenia. Był przechylany o ok 45 stopni. Żadnej z rurek nie uszkodziłem. Czytając forum myślę, że mogłem zatkać filtr olejem. Jestem zielony w temacie, nawet nie wiem, gdzie ten filtr jest :). Czy ktoś...
Płukać można i po mineralnym o ile był regularnie zmieniany i ma wysoki indeks płuczący nagary. Wypłukanie takiego jajka niespodzianki (który jeździł 30k na oleju) może się skończyć na lawecie. Można zatkać smok, zakleić filtr oleju i zawór go omijający, zakleić kanały w korbowodzie. W serwisie leją bo wiedzą co i kiedy było lane, ja bym takiego maczo...
Witam pana mam problem z fordem 8340 rok 93 skrzynia 16x16 pompa hydrauliczna z 3-ma filtrami. kupiłem ten ciągnik nie dawno miał niedziałający podnośnik ale poradziłem sobie z tym sugerując się wskazówkami pana na tej stronie, po rozłańczaniu komputera, wtyczek do czyszczenia ciągnik nie jeżdzi. Wyświetlacz ma elektroniczny złożony z trzech wyświetlaczy...
Jak kolega wspomniał zatarty/zawieszony zawór pompy oleju+zatkane kanały olejowe.
A może zatkany filtr na oleju w kieliszku.
Ważny jest odcinek pomiędzy pompą a zbiornikiem i czy olej się nie pieni. Pompa nie może zasysać powietrza i mieć zatkany filtr oleju przed pompą. Jeżeli usterka nastąpiła nagle trzeba sprawdzić klin i przeniesienie napędu na pompę.
ten na zdjęciu nie ma filtra odśrodkowego (ta płaska pokrywka to jest zaślepka).Filtr odśrodkowy ma podobną wysokość co główny filtr oleju. Zaślepki są stosowane w CF85 bo w XF105 powinien byc w standarcie. Dodano po 3 Jeżeli zapala się ciśnienie oleju po np. wyrzuceniu na luz zaraz po dłuższym obciążeniu silnika, to wina również może być w zatkanym...
Tak po kolei - nie znaczy że wszystko sprzyja Twojej usterce 1. Zatkany DPF a to powoduje 2,3,4 2. Wysilona praca turbo 3. Przegrzanie, zbyt duże ciśnienie gazów 4. Rozrzedzony olej - częste dopalanie DPF 5. Szczątki świec żarowych 6. Brak smarowania, zatkany filtr oleju turbiny
czy dziala już Twoj cyklop u mnie było podobnie a winny był zatkany filtr w zbiorniku oleju
Podejrzewam że ciśnienie oleju po zgaśnięciu kontrolki będzie OK. Wymień filtr oleju, czesto podróby nie mają bay-passa czyli zaworu omijającego filtr w razie zatkania. Zatkanie filtra smoka (np po wymianie uszczelki pod głowica) tez spowoduje takie objawy. Tak samo zacięty zawór przelewowy w pompie oleju. Ostatnio to ćwiczyłem w dwulitrowym Fordzie,...
To jest odpowietrznik zbiornika oleju, jego zatkanie może być powodem braku smarowania. Tak samo jak uszkodzona pompka, wytarty ślimak napędzający pompkę, zanieczyszczony filtr oleju.
Przyczyn może być kilka: -pęknięte pierścienie -zatkany filtr powietrza -u ciebie najprawdopodobniej problem jest w pokrywie zaworów- przytkany separator oleju.
Ciśnienie na pewno jest dobre o czym świadczy normalna siła cylindra poziomującego. Problem jest ewidentnie z przepływem, który jest albo zbyt intensywny i wobec tego nie ma ciśnienia albo jakieś brudy z oleju zatkały smok lub/i filtr oleju. Mogą być też zacięte zawory.
Filtr w baku nie zatkany?? Stihle miały niekiedy kłopoty ze smarowaniem bo puchły wężyki od oleju i nie podawało oliwy. W tej nie widziałem jak jest zbudowany układ smarowania,ale pewnie jakiś wężyk jest.
A co ma odma do układu smarowania? Tyle co picie w szczawnicy i szczanie w piwnicy. Ewidentnie masz zatkany/ zasmarowany zawór redukcyjny w pompie. Oczyścić i zadziała
na vagu masz bloki wartości mierzonych sprawdź sobie ile turbina daje ciśnienia i porównaj z wartością jaka powinna być ;) sprawdź terz filtr powietrza jeśli bierze dużo oleju... miałem taki przypadek że przez zatkany filtr silnik brał ogoromne ilości oleju. Pozdrawiam ;)
Poziom oleju nie jest tożsamy z jego ciśnieniem. Jeśli poziom jest ok, to powodów może być kilka: Szwankuje zawór regulacyjny, Przewód od czujnika jest uszkodzony i robi gdzieś zwarcie do masy, Czujnik jest uszkodzony, Jakiś syf zatkał wlot pompy, albo filtr, Etc.
Czyli jednak przyczyną był zatkany filtr.
Filtr oleju w C330/C360 ma dwa zaworki. Pierwszy to oczywiście zawór bocznikowy w przypadku zatkania filtra. Drugi to zawór przeciw spływowi oleju, w tych filtrach wykonany w postaci podkładki gumowej pokrywającej otwory zewnętrznej części podstawy filtra. W filtrach do samochodów zdarza się zastosowanie trzeciego zaworka w centralnej części podstawy...
Trudno doradzić jednoznacznie. Ale warto wiedzieć, ze mamy filtry zgrubne i dokładne. Filtr dokładny charakteryzuje sie przeważnie znacżącymi oporami przepływu. I z tego powodu nie zaleca się montowania na ssaniu. Zatkanie takiego filtra doprowadzi do pracy instalacji prawie na sucho. Filtr oleju silnikowego jest z grupy dokładnych. Niezbyt skomplikowane...
Oj kolego przy wymianie filtra zalewa się go olejem a po objawach nie miał tego kto zrobić. Zgadzam się, tak się robi. A jak się nie zaleje filtra to co się może stać ? Będzie utrata ciśnienia ? Tego nie pojmuję. No chyba że rozerwało filtr (wewnątrz) i zatkało wypływ. Założyć nowy filtr, wcześniej zalać olejem.
Ciśnienie za duże ponieważ kanał olejowy zatkany (za filtrem).
Jeśli zdecydujesz się na zamianę miejscami wyjść i efektem tego będzie działanie układu kierowniczego a brak działania hydrauliki rozdzielacza to moim zdaniem pompa ma za mały wydatek ( zużyta pompa , zatkany przewód ssący , filtr oleju zabrudzony , piana , gęsty olej ). Kręcąc kierownicą na wyłączonym silniku jesteś w stanie ruszyć kołami , a przynajmniej...
Udało się rozwiązać problem? Z dużego zbiornika przelewa się małego i leci odpowietrznikiem tak ze cała białoruska zalana olejem. Dla potomnych: Sprawdźcie filtr i zbiornik oleju. Ja miałem zatkany cały filtr i pół zbiornika parafiną i wtedy olej wywalało mi odpowietrznikiem. Widocznie poprzedni właściciel nie zmieniał w ogóle oleju i takie są tego...
Filtr oleju/płynu hydraulicznego może jest zatkany.
Raczej montuje się filtry dokładne ( np oleju silnika z c360- c330 ) na wyjściu przed zbiornikiem oleju , gdyż zatkanie takiego filtra powoduje pracę pompy na sucho ,a także częściowe jego przytkanie powoduje spadek wydajności pompy . Na ssaniu pompy można jedynie zamontować filtr siatkowy zgrubny żeby był swobodny przepływ oleju do pompy .
Zatkany filtr powietrza będzie powodował przegrzewanie silnika.
Zatkany smok lub filtr.
Dziwne rozumowanie.. Ciśnienie spada bo mechanicznie jest coś nie tak.. Albo pompa, albo panewki, ewentualnie zatkany filtr
Podaj mu napięcie na rozrusznik innym kablem aby ominąć ten oryginalny tak na próbę, a i filtr oleju mógł się zatkać, ale ja stawiam na kabel jak nie plusowy to minusowy
Witam, Napisał byś chociaż jaki to typ Zetora... Wiele sie w życiu uczymy ale proroctwa to chyba nie. Generalnie są dwa powody,, trzeszczenia,,: -zawór nadcisnienia-wykrecił sie,pękła sprężyna. Szalejący przez niego olej tak chałasuje. -powietrze w rurkach,potrafi nawet ,,trzeszczec ,,metalicznie,, i to tak że nigdy byś się nie spodziewał.Powód-za mało...
Zacząłbym od sprawdzenia filtra powietrza i stanu oleju w silniku. Może być tak, że gaźnik przelewa albo naturalnie nie dusstaje powietrza przez zatkany filtr powietrza.
To co zaznaczyłeś to zawór zwrotny powietrza. Śrubą reguluje się ciśnienie wewnętrzne w module. Nie kręć tym - nic to nie da. Zaczynasz się dobierać do rzeczy o których nie masz za bardzo pojęcia - łatwo spartolić sobie moduł. To cię może słono kosztować - te moduły są już nieprodukowane. Podstawa separatora to ta srebrna część przykręcona do tego czarnego...
Sawek nie zupełnie się z tobą zgadzam.No oleju opałowym pracowałem 15 lat i nigdy nie zatkała się dysza/ filtr siatkowy dyszy/. Zamulał się filtr na ssaniu pompy i czasami filtr pierścieniowy pompy i to wszystko. W zeszłym sezonie dwa razy czyściłem wkład siatkowy filtra do wody na ,którym osadził się jakby kisiel. Opiłki piasek i inny syf to chyba...
Zatkany filtr powietrza lub kompresja przechodzi do skrzyni korbowej.
przyczyną może być filtr oleju i na starym też tak mogło działać ponieważ zatkał się. Filtry firmy Filtron nie są najlepsze kup oryginał kosztuje nie wiele i będziesz miał 100 % pewność, miałem podobny problem. Czujniki łatwo sprawdzić jeden jest zwarty a drugi otwarty.
Minimalne ciśnienie to właśnie ok.2 bary na wolnych obrotach na gorącym silniku (C 330 rzadko ma problemy z ciśnieniem chyba, że jest skrajnie zużyty lub uszkodzona jest pompa olejowa,zatkany filtr, uszkodzony smok lub rurka pęknięta). Wszystko do weryfikacji po zdjęciu miski olejowej na początek wymiana filtru potem ewentualnie pompy.
Nie spotkałeś przypadków nadmiernego pobierania oleju silnikowego w przypadku zatkanego filtru. Przecież oczywiste jest że olej dostał się z turbiny lub częściowo z odmy jeżeli budowa na to pozwala. Całokształt wypowiedzi sprowadza się do tego wniosku. Rozbieganych silniczków kilka robiłem i wiem co się może stać z tłokami i wtryskami.
co do pracy bez przewodu odpowietrzenia skrzyni korbowej to spokojnie jakiś czas możesz pracować. Proponuję otwór w obudowie filtra tylko zatkać. Co do czujnika oleju to niestety, żeby go wymienić trzeba dostać się do skrzyni korbowej silnika
Pewno jednak to pierwsze. Z możliwością popękania pierścieni lub innych związanych z przegrzewaniem. A filtr zatkany właśnie osiadaniem zanieczyszczeń na tym oleju. [syntax=cfm]Kolego mike_pi. Czy aby faktycznie? A co jeśli w komorze korbowej występuje ciśnienie? [/syntax]
poważnie pytasz ? A ty jak? A co gdyby filtra powietrza nie było? Czy jesteś producentem/dostawca filtrów? Ustosunkuj się jednak (jeśli masz kompetencje) do sedna sprawy. Jak musiałby być zatkany filtr, żeby wpływa na relacje ciśnień w układzie?
(at)Wielecki Turbina padła poprzez brak smarowania. Nikt nie sprawdził w serwisie w Nowym Targu, mitycznego już sitka. Na pytanie co było przyczyna pierwszej awarii turbiny, odpowiedź: "Nie wiadomo." Z mojego punktu widzenia, nie po to jeździ się całe życie do autoryzowanych serwisów, regularnie, jak to mówią "by the book", aby samemu musieć analizować...
Zbyt bogata mieszanka paliwowo powietrzna. Zalej benzyna z olejem we wlasciwych proporcjach, ustaw sklad mieszanki nastepujaco. Srube dyszy powietrza wkrec na max odpal simsona i powoli wykrecaj srube az silnik zdecydowanie zmniejszy obroty, w Jawkach to bylo jakies 2 i pol obrotu. Pod warunkiem ze gaznik jest sprawny i nie zatkany. Sprawdz rowniez...
Zatkany filtr ssący jak jest, wtedy by pompa głośno chodziła. Grzeje Ci się olej? Masz chłodnice oleju?
Witam.Posiadam Rieju z 2009 i miałem identyczny problem . Sprawna elektryka , układ paliwowy -brak podciśnienia i smarowania z pompy oleju. Nowe świeca i filtr powietrza. Problem zatkany wydech dyfuzor i wydech wyczyszczony ( wypalony palnikiem) i śmigam do tej pory.
Opis okresowych czynności obsługowych. Co 2 lub trzy godziny kilkaktotnie obrócić pokrętkę filtra grzebieniowego celem jego oczyszczenia.Co 8 godzin sprawdzić stan oleju i utrzymywać stan w skrzyni korbowej do znaku na miarce w pozycji max.Co 150 godzin pracy silnika nalaży wymienić olej na rozgrzanym silniku.gdyż wtedy razem z olejem spłyną zanieczyszczenia...
Kwok sory ale nie w tym aucie!! tutaj ta kontrolka odpowiada za sygnalizację o obecności wody lub zbyt dużym podciśnieniu między elektryczną pompą paliwa a filtrem oleju napędowego. Co może sugerować nawet zatkanie smoka.
Witam mam ten sam problem. Silnik CGLC zrobione to co mozna było łącznie z wymianą pompy na pasek. Z usterka zrobione około 50 tys km. Ostatnio w upale mocna jazda po autostradzie i postój ponad 2 godz w korku ale silnik pracuje normalnie i nie widać nic nie pojacego. Na filtrze nie widać opiłków. Zastanawiam się nad zastosowaniem płukanki silnika ponieważ...
Witam. Przyczyn może być wiele. Sama gaśnie później czy musisz nacisnąć pedał hamulca a następnie przyciskiem wyłączyć? Jak tak to mało oleju w skrzyni albo filtr już zatkany. Warto też sprawdzić czujnik ciśnienia w skrzyni i opornik który jest wpięty szeregowo przed czujnikiem.
Czasami przyczyną jest zatkany przewód który wchodzi do górnej części zbiorniczka z płynem.Gęsta maź sugeruje na wytrącenie się gliceryny z płynu jest to efekt przegrzania powyżej 130 C Proponuje wylać to wszystko ,kupić uszczelniacz do układów chłodzenia oczyści i uszczelni.Jeżeli to nie pomoże to przyczyna może być w uszkodzonym wymienniku ciepła...
Moim zdaniem powodem jest uszkodzenie zaworu w pokrywie filtra oleju i zatkanie przez to kanałów olejowych
Witam, wyczyść i wyreguluj gaźnik (pewnie pracuje tylko na II gardzieli), jeśli dysze paliwowe będą zatkane a w komorze pływakowej będzie osad zamontuj filtr paliwa. Przecieki oleju w Skodzie to raczej norma, trzeba likwidować na bieżąco. Pozdr.
to oznacza, że albo za dużo oleju i go jakoś wychlapało tam, albo, że kompresja ucieka do miski, ale dziwne, że tak nagle. Może po prostu się ten olej tam zbierał i zbierał w tym filtrze aż go zassało odmy nie musisz podłączać do filtra, dla silnika to będzie nawet lepiej, że tego syfu ssać nie będzie, to jest eko-oszołomowy wynalazek, kiedyś normalnie...
Nie znam tego ciągnika i rozwiązań jakie w nim zastosowano dlatego przypuszczam, ze pompka przetłaczająca olej ma za zadanie tylko przetłaczać go w celu schłodzenia. Na skrzyni mogą być punkty do podłączania manometru i mierzenia ciśnień i to bym sprawdził. Podobny problem był w angielskiej ładowarce i okazało się, że zawory elektromagnetyczne zatkały...
A jak zamierzasz spusci olej np przy wymianie nie odrecajac korka ? Zreszta najprawdopodobniej masz zablokowany gdzies kanal olejowy i chyba przy okazji zaworek bocznikowy w pompie olejowej. Mozliwe ze zamiast oleju w silniku jes tjakas breja ktora zatkala bocznik w pompie oraz kanal olejowy. Chyba bez odkrecenia misy sie nie obedzie. musisz wyczyscic...
Sprawdzasz iskrę jak masz zdejmujesz filtr powietrza i wtryskujesz na otwartą przepustnice 1cm3 benzyny i palisz, jak zaskoczy masz zatkany gaźnik filtr paliwa wtedy rozbierasz gaźnik. Lecz mimo wszystko przed "zaskoczeniem" pozwoliłbym aby benzyna z olejem nasmarowała ścianki cylindra oraz tłok wraz z pierścieniami.
Zastanawiamy się, czy nie jest gdzieś zatkany, ponieważ w filtrze były kawałki plastiku czy silikonu. Ja bym jeszcze zdjął miskę olejową i zobaczył czy coś tam nie zalega i nie przytyka smoka.
Sprawdź czy filtr powietrza nie jest zatkany, bo to jedyna opcja aby taki silnik w takim czasie wypił tyle oleju, ale najczęściej do tego połączenia musi przyczynić się dziura w tłoku, albo popękane pierścienie.
No fajnie świece bedą czarne bo idzie za dużo oleju gdy, 1- pierscienie są popękane na tłokach 2- są rysy na gładzi cylindra (to akurat było u mnie 1 i 2 gar miały rowki) Zawory żle ustawione od razu słychać (sprubój na Allegro poszukać książki sam naprawiam ) osobiście korzystałem z tego typu literatury i 25 letni fiat 125 i 12 letni Poldek przez 5...
musisz jakiś filtr od oleju jeszcze dać na tą co dmuca rurke tej zatkanej rurki nie ruszaj zgadzam sie z poprzednikami co do rurek zobaczysz se po wląceniu która zasy6sa a która dmucha
Nie wiem czy to odma, ale sprawdź sobie czy Ci przy filtrze oleju nie ucieka bo może być dupiato dokrecone i mise.
Witam posiadam opla corsę d 1,3 cdti i nie wiem co się stało wymieniłem rozrządu, olej i filtry i jak przy rozrządzie miska musi być zdjęta wszystko poskładałem i teraz kontrolka oleju zaczyna późno zasnąć jakieś 5sek po odpaleniu a tak wcześniej nie było może przy montażu miski silikon coś zatkał i stąd ta przyczyna ???? może wina filtra oleju ????...
Witam. Po wymianie oleju wraz z filtrem świeciła się kontrolka oleju tylko na wolnych obrotach po wciśnięciu gazu gasła. W poszukiwaniu usterki odkręciłem jeszcze raz filtr oleju i gdy go zobaczyłem była urwana końcówka plastikowa na samym końcu (taki trzpień z oringiem ) . Filtr wyrzuciłem i założyłem z powrotem stary i już się kontrolka nie świeci...
No tragedia to to jest, bo smarowanie powinno gasnąć w sprawnym silniku jeszcze na rozruszniku - tutaj skoro pompa jest nowa, to pozostaje albo zatkany filtr, albo luzy na smarowanych czopach takie, że pompa ledwo zdąża.
nie chodzi o rurę oo kolektora do filtra (ta też jest ważna ale ODME rurkę ok 20 cm biegnącą od wlewu oleju do silnika do rury łaczącej filtr powietrza z gażnikiem, ją trzeba odciąć 2 cm od górnej rury zatkać korkiem . a od wlewy oleju włożyć dłużsą i wyprowadzić gdzieś na dół lub zboku. Zrób tak i wtedy wymień lub wyczyść świece. Trzeba zacząć od najprostszych...
Mam podobny problem i ten sam silnik (1.9 sdi asy) w fabii z 2001r ktora niedawno nabylem. Problem polega na tym, ze cisnienie oleju jest za duze, na rozdrzanym silniku powinno wynosic do 2 bar. przy 2000 rpm. a u mnie wynosi 4 bary. przy 2000 rpm, Nikt nie wie co jest grane. Odrazu utne spekulacje: czujnik jest dobry bo byl wymieniany, pompa oleju...
Był u mnie ostatnio samochód z firmy w którym nie wymieniano filtra powietrza od ok. 60.000km był tak zapchany że powietrze "ciągnął" przez odme silnika (pięknie dymił na niebiesko) i nieszczelny korek wlewu oleju...myślę że spalanie wzrośnie, filtry powietrza nie są takie drogie.
Witam wszystkich, wstęp Zacznę może od początku :) Mamy jesień 2021 roku, ogólnie paliwo diesel po 6zł, jeździ się dużo więc i szuka się nowych rozwiązań. Na youtube w ostatnich miesiącach ukazał się film jak to pan mechanik testuje czy stara Laguna pojedzie na oleju przepalonym, ale ogólnie w Internecie na forach temat wymarł- a sam szukając informacji,...
Dodatkowo dzisiaj wyłączyła się z powodu przegrzania , gdzie w lato przy duzo wiekszych temperaturach nie było takiego zjawiska. Zastanawiam się czy coś sie w niej nie skonczyło ? Przyczyn przegrzania może być co najmniej kilka zaczynając od najprostszej : 1. utrudniony przepływ powietrza przez sprężarkę i chłodnicę -zapchane wloty na obudowie, zasyfiona...
Witam wszystkich mam problem z leciwa skodą favorit a mianowicie auto jest urzytkowane nie zbyt często na nie dalekich trasach. Pewnego mroźnego dnia podczas jazdy zaświeciła się lampka od ciśnienia oleju zgasła dopiero po mocniejszym przegazowaniu silnika, po przejechaniu następnych kilku kilometrów znowu się to powtórzyło.Wraz z tymi objawami wystąpiły...
Witam, mam problem z Peugeotem 208, a konkretnie z ciśnieniem oleju. Wymieniałem dziś olej wraz z filtrem, po zalaniu nowego oleju auto po odpaleniu alarmuje o niskim jego ciśnieniu. Dodam, że filtr olejowy zalałem uprzednio do pełna i dałem też chwilę pompie olejowej na odpowietrzenie się. Odpinałem wtryski i kręciłem rozrusznikiem, by pompa mogła...
Można by jeszcze sprawdzić ciśnienie smarowania podpinając manometr. Upewnisz sie czy czujnik działa prawidłowo. Jeżeli ciśnienie jest prawidłowe (min.0,8 bara na wolnych obrotach- silnik oczywiście rozgrzany) to przyczyna będzie zatkany kanał smarowania. Zawory tak naprawde nie są smarowane ( po to jest uszczelniacz zaworu nad prowadnicą, ważne jest...
A co z zaworem odmy? Tam raczej nie ma czegoś takiego, skrzynia korbowa jest połączona z obudową filtra i wszystkie opary oleju i inne "śmieci" ze skrzyni korbowej kierowane są do filtra powietrza i poprzez gażnik z powrotem do cylindra, tylko jest wtedy dobrze jeśli nie ma tam, w tych oparach, za dużo oleju. jak go jest za dużo to już trzeba szukać...
... a jak zalepi smok? A jakby tak zaczęły pisać osoby które mają cokolwiek praktycznej wiedzy o zagadnieniu? Dodano po 2 Myślisz, że filtr to przetrawi? Mam obawy, że taki kawał syfu może zatkać kanały olejowe. Nic nie zatka, skoro do tej pory nie zatkało. Filtr też nie jest idealny - przepuszcza drobiny. O wiele lepsze były filtry odśrodkowe. Zrób...
Mylisz się, nie jest lepszy. Tak filtr ma zawór przelewowy na dnie, ale ten zawór otwiera się na krótko. Jak nie gazujesz na zimnym, to się nie otwiera wcale. W przypadku kiedy wymieniasz filtr i olej na czas, a wkład zdąży się zatkać pomimo tego, to silnik musi być już złomem. Kiedyś, przed wynalezieniem tego rozwiązania filtry były półprzepływowe,...
Wykręć spust oleju na dole i zobacz ten filtr . I jeszcze w oryginale był tam filtr olejowy czy nie jest zatkany . Tu schemat podobnej sprężarki .
Biodiesel ma właściwości reagowania z pewnym rodzajem gumy.Wezmy pare rękawiczek lateksowych,wystarczy zanużyc w bio i zostawić na kilka dni. Rękawiczki rozpuszczą się bardzo szybko. Dalatego na początku lat 90tych zastosowano w uszczelnieniach silników Viton.Rodzaj gumy odpornej na to działanie. Z mojego doświadczenia np.Chrysler po roku używania musialem...
Witam mam problem a wiec ML z 2002 163 po lifcie silnik 400CDI i kopci gdy ciepły po około 30min przy odpaleniu potem normalnie jak zimny tez nie kopci i bierze olej dużo. Sciągłem jakis wąz z odmy i tam kopci i tam wydostaje sie olej który idzie do turbin chyba znaczy ta odma...i w kolektorach jest mokro od tego oleju. Czytałem ze moze byc zatkana...
Witaj Kolego, możesz wymienić uszczelniacze na wale bo z opisu jaki zamieściłeś to by wszystko wskazywało na to że zassany olej do skrzyni korbowej nie został całkowicie spalony i został uszkodzony/wywinięty/ uszczelniacz ,to by się mogło zgadzać co do braku wolnych obrotów,natomiast raczej nie jest przyczyną dymienia wydaje mi się że z powodu poluzowanych...
(at)arturo2773 jeszcze raz dziękuję serdecznie za pomoc. Dziwne tylko to co ktoś miał na myśli wkładając to to w końcówkę tej rurki. Tym bardziej, że to nie była zatkana ta rurka, a miała jedynie taką przewężke. Wspomniałeś wcześniej, że może ktoś specjalnie odpiął, bo np. mógł walić olejem (jak gdzieś doczytałem). Trochę pojeździłem nim i nawet trochę...
Od końca, :) radiatory-żeberka chłodnicy i intercoolera, czy nie są pozatykane brudem. Przedmuchaj sprężonym powietrzem, tak by tych blaszek między kanałami nie rozwalić. Sprawdziłbym termostat czy się nie zablokował, czy pompa wodna jest sprawna. Po uruchomieniu silnika powinien być widoczny wyraźny przepływ płynu w zbiorniczku przy sprawnej pompie....
To silnik gaźnikowy, 8V czy 16V? Na początek nie zaszkodzi: - jak z paliwem? Czy do zbiornika nie dostała się skroplona woda? Nie ma jakiegoś "korka" w układzie? - warto sprawdzić cewkę i przewody zapłonowe oraz świece. Cały układ zapłonowy warto przetrzeć i pokryć olejem silikonowym, który "wypiera" wilgoć. - czy do układu chłodzenia była dolewana...
Widać że kolega nie ma smykałki do usuwania prostych problemów mechanicznych skoro wyjmuje filtr w poszukiwaniu niesprawności Sorry, ale nie masz racji. Filtr powietrza stawia określony opór. Gdy w takim prostym urządzeniu, jak motocykl 125 ccm, zmieni się filtr np. na stożkowy, albo drugi koniec układu - tłumik na mniej restrykcyjny - to praktycznie...
Wszystko się zgadza ale, ten zawór z boku silnika służy do regulacji ciśnienia oleju w głównej magistrali (jego wzrostem). Natomiast filtr jest tak wykonany że wytrzyma o wiele większe ciśnienie niż te 6KG/cm2. Nie znam przypadku zniszczenia takiego filtra poprzez nadmierny wzrost ciśnienia oleju w układzie, natomiast jest wiele przypadków zatarcia...
Panowie, zaślepki występowały tylko w 3 podporowym wale korbowym, np w polonezie, w pięciopodporowych silnikach nie występują, z każdej korby jest kanał do panewki głównej. Ponadto, w filtrze oleju (metalowym, a nie we wkładzie) znajduje się zawór przelewowy, który otwiera się tylko w przypadku zatkania ww
Jak sprawdzałeś jakość iskry? Jak wygląda świeca po nieudanej próbie odpalenia? Czy ssanie działa prawidłowo? Co z filtrem powierza? Czy na pewno dobrze złożyłeś gaźnik? Co z tłumikiem? Czy nie jest zatkany? Spróbuj odpalić bez niego.
Witam. Ta kosiarka ma ponad 15 lat. Odpala po 2 pociągnięcie sznurkiem. Po skończonej pracy zawsze muszę oczyścić świece bo jest mocno zakopcona. Jak nie dymi, to raczej odpada spalanie oleju więc może to być zbyt bogata mieszanka. Trzeba sprawdzić układ zasilania. Wyczyść b. starannie filtr powietrza albo wymień na nowy. Zatkany filtr zwiększa opory...
Czołem. Xsara Picasso 2.0 16V benzyna silnik RFN. Objaw jest taki: po odkręceniu korka wlewu oleju - silnie dmucha. W miarę czyste powietrze, bez dymu, ale ciśnienie jest mniej więcej jak z rury wydechowej. A jak odłączę przewód odmy, który wychodzi z drugiej pokrywy zaworów, to tam nic nie dmucha. Czy to tak ma być? Tam jakiś zawór? A może po prostu...
W niektórych filtrach jak się zaglądnie w otwór to widać sprężynę chyba od zaworu Tak, ale to jest zawór obejściowy filtra, gdyby jego wkład całkowicie się zatkał, to zawór otworzy się i puści nie filtrowany olej do układu smarowania. Tak, parę razy widziałem rozerwaną, metalową obudowę filtra, przyczyną był zawsze zablokowany zawór w pompie
Ale iskra jest na każdej świecy. Wiec cewka jest dobra.(tak mi sie wydaje) muszę dodać, że wszystko było dobrze do momentu kiedy zdjąłem dekiel od zaworów(wymieniałem uszczelke) bo mi sie zatkał wlot powietrza i wywaliło mi olej przez mairke. Jak to zrobiłem wymieniłem olej i filtr oleju to pojawił sie ten problem z obrotami.
Moim zdaniem nie pojemność silnika świadczy o żywotności turbiny a jej konstrukcja i np. podatność na awarie zasilania jej w olej. Przykładowo Focus mk2 1.6 tdci miał filtr oleju dochodzącego do turbiny w postaci sitka. Miało to prawdopodobnie chronić przed zatkaniem przez jakieś brudy wąskich kanałów olejowych. Ale przez zabrudzenie tego sitka z czasem...
Ciśnienie oleju przy 2000ob/min powinno oscylować w granicach 2.0 bara. Układ smarowania wyposażony jest w pompę, która posiada zawór przelewowy(zabezpiecza on układ przed niekontrolowanym wzrostem ciśnienia). W układzie smarowania jest również zawór przeciążeniowy, który otwiera się w momencie, kiedy filtr bocznikowy ulega zanieczyszczeniu.Olej wtedy...
U mnie puszczał niebieskie chmury podczas przyspieszania. I notorycznie podwyższone obroty miałem bo co chwilę go odpalał. Żadnych kontrolek nie zgłaszał o zapchanym filtrze. Ale pod kompem było że poziom sadzy w filtrze był już sporo przekroczony. Rurkę od odmy tez miałem mokra. A ona idzie od razu prawie do turbiny. Musisz podjechać do kogoś kumatego....
Z kodem P 32 jest generalnie problem.Nominalnie przypisany do wom-u tak naprawde w zależnosci od oprogramowania kompa kontoluje podzespoły tak zwanego obiegu niskiego cisnienia hydrauliki.Te podzespoły to wspomaganie kierownicy,hamulce hydrauliczne,sterowanie niektórych sprzegieł i amortyzacja przednniego zawieszenia. Bardzi czesto ten błąd wystepuje...
Odświeżam temat. Dzisiaj wyjeżdzając z parkingu samochód nagle zgasł i nie udało się go odpalić. Po przekręceniu kluczyka słychać pompe paliwa ( tak mi się wydaje przynajmniej ). Czy możliwe że zatkał mi się filtr paliwa ? W ten weekend miałem w planie udać się do mechanika na wymianę oleju i filtrów - niestety zabrakło 2 dni. Od jakiegoś czasu miałem...
zatkać filtr zatkać chłodnica oleju filtr paliwo zatkać
środek czyścić myjka piosenka radia zakodować kanał
Przegrzewanie Xbox 360 Slim E po 15 minutach gry Bęben w pralce nie obraca się - przyczyny i rozwiązania